On ollut ja on tälläkin hetkellä. Joku näistä lähiasuntojen naapureista alkaa paukuttamaan ja kolisemaan juuri kuvailemallasi tavalla samoihin aikoihin kun itse kävisin nukkumaan noin 22-23 välillä. Aivan kuin astioita lentelisi pesualtaaseen, kamaa putoaisi koko ajan lattialle, pintoihin naputettaisiin jne. pahimmillaan aamuyöhön asti. Kuin mikään ei onnistuisi ilman täysin vältettävissä olevaa kakofoniaa. Kuuluu korvatulppien läpi sen verran että kohinalaitetta täytyy pitää melkoisen kovalla aivan pään vieressä sängyllä.
Ongelma ilmeni pitkän rauhallisen jakson jälkeen noin pari viikkoa sitten, ja vaikeaksi paikantamisen tekee se, että runkoäänet saattavat tulla aivan mistä tahansa suunnasta, vaikka ne kuulostaisivatkin tulevan ylhäältä. Meteli ei kuulu samalla tavalla rappukäytävään, joten asian selvittely vaatisi päivystämistä keskellä yötä rappukäytävässä tai ovien takana = ei vittu paljoa kiinnostaisi. Jos tilanne menisi sietämättömäksi, varmaan kävisin parin päällimmäisen epäillyn ovella kyselemässä. Joskus aiemmin olen kyllä vastaavaan rytinään vastannut parilla nyrkiniskulla keittiön kaapin oviin, mutta tiedä sitten tajuaako tuollainen ameeba kyseessä olevan hienovarainen viesti oman toiminnan rauhoittamisesta etenkin yöaikaan.
Melkein kaikkein pahinta mitä naapuri tosiaan voi muille tehdä on riistää lepo ja tehdä nukkumaanmenosta arpomista. Jos joku on sitä saanut kokea, tietää kyllä miltä oikea stressireaktio kehossa tuntuu ja miten se vaikuttaa kaikkeen. Suosittelen vähintään LectroFanin tilaamista jostain verkkokaupasta, sillä se peittää pienempiä häiriöääniä ja tekee omasta kämpästä vähän siedettävämmän asuintilan.
No siis yöaikaan tapahtuvat äänet menisin hyvässä hengessä keskustelemaan yläkerran naapurin kanssa, että onko hän öisin klo 22-04 välillä hereillä kun kuuluu ääniä. Jos meet rauhan nimissä ja vastapuoli on vähintään yhtä fiksu niin luulisi saavan yöajankohdalle rauhallisen ilmapiirin. Mesoisi sitten päivällä. Jos ei ole yläkerran kaveri niin sitten vaan naapureita läpi.
Itse en sietäisi yöaikaan metelöintiä.