Perkeleen naapurit.

Mikro-Make

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
614
Olen siinä pisteessä perkeleen naapurieni kanssa, että pistän tämän paskakämpän myyntiin ja annan mennä sitten vaikka merkittävällä tappiollakin. Seuraava kämppä on vähintään rivitalon päätyasunto, mutta koska on päivänselvää, että seinän takana on sielläkin joku saatanan koirahullu, pianovirtuoosi tai muuten vain mulkku, mietin, saako kämpän naapurinvastaisen seinän tuollaisessa kämpässä äänieristettyä järkevin kustannuksin niin, ettei tuollainen enää haittaisi. Kerrostalossahan tuo ei onnistu millään.

Onko kenelläkään oikeaa tietoa aiheesta?
Joskus vuosia sitten tuli telkkarista Arin ja Kirsin kotirempat -ohjelma. Sieltä jäi mieleen tuo äänieristysasia joka löytyi tuolta:

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 745
Pussit paskoineen maatuu kyllä nopeasti.
Unohdit lopusta vissiin "/s" tai vastaavaa. Paskapussit tuskin ainakaan puussa maatuvat kovin nopeasti, ja onneksi en ole itse moista edes nähnyt. Maahan heitetty puolestaan maatuvat melko hitaasti. Johonkin ne tietysti näyttävät katoavan siellä, missä koirankusettajiakin on paljon. Tämä taitaa kuitenkin johtua yllättäen siitä, että joku kerää ne muiden jälkeensä jättämät paskat.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 698
Tällaisesta herää hetkeksi pieni väkivaltafantasia.

Jotkut onnistuvat olemaan perkeleen naapureita koko kaupunginosalle.
Eikö se ole parempi että koiranpaskapussit laitetaan kadunvarren roskiksiin kun jätetään kokonaan korjaamatta? Monissa kaupunginosissa ei ole yleisiä roskiksia lainkaan joten monelta jäisi nuo korjaamatta.. ei viitsi mitään tunnin lenkkiä tehdä 1-2 paskapussia kädessä.

Roskiksiin saa erikseen muuten hankittua tarroja missä sallitaan paskapussien laitto sinne. Kaikki voittavat kun näin tehdään..

39-96782062a1febc26bd6.jpeg
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 745
Eikö se ole parempi että koiranpaskapussit laitetaan kadunvarren roskiksiin kun jätetään kokonaan korjaamatta?
On. Samoin on yleensä paljon parempi saada luoti sääreen kuin päähän.
Monissa kaupunginosissa ei ole yleisiä roskiksia lainkaan joten monelta jäisi nuo korjaamatta.. ei viitsi mitään tunnin lenkkiä tehdä 1-2 paskapussia kädessä.
Sitten hankkii koiralle paremman kodin tai vie vaikka piikille. Kunhan tekee itselleen muistion ettei enää osta lisää eläimiä.

Yksi vaihtoehto on myös se tässäkin ketjussa usein ehdoteltu maalle, oikeasti maalle, muuttaminen. Jos on sopivasti takapihaa, voi heittää kilometrien lenkin poistumatta omilta tiluksilta. Silloin on ihan hyväksyttävää jättää vaikka norsun paskat maastoon. Vaikka keskelle polkua, itsehän niihin sitten talloo.
Roskiksiin saa erikseen muuten hankittua tarroja missä sallitaan paskapussien laitto sinne. Kaikki voittavat kun näin tehdään..
Tuo on ihan kannatettavaa toimintaa ja tekisin hyvin mahdollisesti itse samoin jos asuisin urbaanilla omakotialueella.

En silti menisi luvatta itse heittämään ihmisten roskiksiin paskapusseja. Tai vaikka talojen katoille tai puihin. Joku roti pitää tuulipuvuillekin olla.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
677
Eikö se ole parempi että koiranpaskapussit laitetaan kadunvarren roskiksiin kun jätetään kokonaan korjaamatta? Monissa kaupunginosissa ei ole yleisiä roskiksia lainkaan joten monelta jäisi nuo korjaamatta.. ei viitsi mitään tunnin lenkkiä tehdä 1-2 paskapussia kädessä.

Roskiksiin saa erikseen muuten hankittua tarroja missä sallitaan paskapussien laitto sinne. Kaikki voittavat kun näin tehdään..

Jos vaivautuu koiran hankkimaan, niin luulisi että vaivautuu myös keräämään ne koiransa jätökset pois, sekä kiikuttaa asianmukaisesti jätökset oman/kunnan roskikseen. Itse en ainakaan haluaisi, että ventovieraat täyttäisi omaa roskistani koiran paskalla... Toki joillekin se voi olla ok, mutta itse olen saanut tarpeekseni, kun ventovieraat kusettivat koiransa meidän roskista päin ja päästivät tekemään tarpeensa meidän tontille ennen, kuin hankittiin pensasaidat. Nykyiselläänkin paskattavat koiransa meidän tontin laitaan, josta sitten kesäisin leikkaan nurmikon ja koitan varoa näitä pökäleitä. Yleensä kun huomaan nämä, niin nakkelen tylysti nämä vain autotielle sivuun. Ei ole minun hommani näitä keräillä. Lisäksi tienlaidasta 50cm on kaupungin maita, jonka jälkeen alkaa meidän tonttimme. Voitte kuvitella, että onnistuuko se koira tekemään tarpeensa tuolle 50cm kaistalle, ei onnistu.

Meilläkin on koiria ollut muutamia ja aina on jätökset kerätty. Tämän takia en vaan pysty ymmärtämään kaikkia koiran omistajia ja heidän asennetta.

E: Ja sen verran lisään, että meilläkin nuo lapset kulkevat tontin rajoja pitkin, niin se on kivaa sitten, kun kengän pohjat on koiran peessä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 334
Olen varmaan hölmö, mutta miksi se haittaa jos joku laittaa koiranpaskapussin roskikseen? Itse olisin varmaan vain tyytyväinen jos joku tuonne omaan pönttöön sellaisen lykkäisi.

Onko tässä nyt joku "Roskis tulee täyteen" juttu? Eihän sellainen käytännössä mitään tilaakaan vie, vaikka niitä pusseja olisi siellä 15...?
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Taas viime yönä kello 01:30 aikaan alkoi rapussa juokseminen ja avasivat rapunoven vieressä olevan pienemmän osan (mistä viimeksi rikkoivat ikkunan), että porukka pääsee kulkemaan sisälle esteettömästi ja pitivät vielä kotioveaan auki, että kämpässä olevat huudot ja muut paukutus kuului varmasti kaikille.

Reilu tunti meni, ennen kuin porukka alkoi valumaan ulos ja pääsin uudestaan yrittämään nukkumista.

Huusin kerran heille rappuun, että lopettakaa tuo mekastaminen, että asukkaat saavat nukkua perkele! Sieltä vastattiin, että pidä sinä turpa kiinni, ollaan annettu jo sinulle ohjeet.

Vaikuttaa sellaiselta porukalta, ettei kannata mennä oven taakse sanomaan tai voivat käydä käsiksi.
Oliko joku erityinen syy mikset soittanut poliiseja? Tosiaan ainoat häiriköt joita itse olen onnekseni kohdannut, ovat olleet alkoholisteja. Niihin ei pysyvästi auta muu kuin virkavallan vierailut oven takana ja varoitukset. Jos nekään.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Olen varmaan hölmö, mutta miksi se haittaa jos joku laittaa koiranpaskapussin roskikseen? Itse olisin varmaan vain tyytyväinen jos joku tuonne omaan pönttöön sellaisen lykkäisi.

Onko tässä nyt joku "Roskis tulee täyteen" juttu? Eihän sellainen käytännössä mitään tilaakaan vie, vaikka niitä pusseja olisi siellä 15...?
Ihmettelen ihan samaa. Näen tässä taas perkeleen naapurina ihan muun kuin tämän koiranulkoiluttajan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 745
Mistä moinen refleksi? Voin vain arvata, että eläimen lopettaminen on niin tabu ettei sitä saa edes kiertoilmaisulla mainita. Ihan muustahan tässä oli kyllä puhe.

Ihmettelen ihan samaa. Näen tässä taas perkeleen naapurina ihan muun kuin tämän koiranulkoiluttajan.
Sellainen tulee mieleen, että kaikki eivät välttämättä arvosta sitä että omalla roskiksella käy ventovieraita. Joku saattaa kokea sen jopa uhkaavana, eikä ole minun asiani arvioida saako näin kokea. Itse en ikipäivänä kävisi omakotitalojen roskiksilla ellei nyt olisi jokin hätätilanne josta en heti keksi esimerkkiä. Sen verran arvostan kotirauhaa ja yksityisyyttä.

Kuten edellä sanottua, voisin itse antaa erikseen luvan moiseen jos hallinnassani olisi sekajäteastia relevantilla paikalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 334
Oletan että tässä puhutaan nyt roskiksesta joka ollut melkolailla kadunvarressa, eikä esimerkiksi keittiössä tai makuuhuoneessa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 745
Oletan että tässä puhutaan nyt roskiksesta joka ollut melkolailla kadunvarressa, eikä esimerkiksi keittiössä tai makuuhuoneessa.
Onhan niillä usein taipumus jopa vaihtaa paikkaa kun asukas siirtelee niitä jätehuoltoa varten. Oletan että kovalla äänenpainolla tiettyjä vapauksia ottavat eivät ole niin nöpönuukia sen suhteen, millaisella paikalla roskis on, kun sellaisen näkevät.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Okei, minulta meni ohi että kyse oli omakotitalon roskiksesta. Se on kyseenalaista, koska tyhjennysväli on pidempi. Talvipakkasilla sillä nyt ei ole niin väliä, mutta muutoin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 745
Okei, minulta meni ohi että kyse oli omakotitalon roskiksesta. Se on kyseenalaista, koska tyhjennysväli on pidempi. Talvipakkasilla sillä nyt ei ole niin väliä, mutta muutoin.
Aivan. Kerrostalon lukitsemattoman roskiksen tapauksessa kukaan ei yleensä edes tiedä, onko paskapussin jättäjä asukas saati usein huomaa koko käyntiä. Sitä sivullisen toisen maksamasta jätehuollosta nautintaa en edellä niinkään ajatellut(vaikka omakotiasukkaan Sulossa jopa paskapusseilla jokin merkitys voi olla) vaan nimenomaan tällaisia yksityisyys-, hienotunteisuus- sun muita yksityisalueen asemaan liittyviä syitä.

Yleisemminkin ainakin itse olen noudattanut eri vaiheissani melko erilaisia tapoja asumisessa, naapuruussuhteissa ja suhtautumisessa vieraisiin riippuen siitä, majailenko milloinkin lyhyemmin tai pitkäaikaisemmin kerrostalossa, rivitalossa, omakotitalossa, maatilalla, mökillä jne. Siis siitä huolimatta että pyrin kaikissa olemaan korrektisti ja huomioimaan muut. Normit vaan vaihtelevat niinkin homogeenisessa maassa kuin Suomi on.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Aivan. Kerrostalon lukitsemattoman roskiksen tapauksessa kukaan ei yleensä edes tiedä, onko paskapussin jättäjä asukas saati usein huomaa koko käyntiä. Sitä sivullisen toisen maksamasta jätehuollosta nautintaa en edellä niinkään ajatellut(vaikka omakotiasukkaan Sulossa jopa paskapusseilla jokin merkitys voi olla) vaan nimenomaan tällaisia yksityisyys-, hienotunteisuus- sun muita yksityisalueen asemaan liittyviä syitä.

Yleisemminkin ainakin itse olen noudattanut eri vaiheissani melko erilaisia tapoja asumisessa, naapuruussuhteissa ja suhtautumisessa vieraisiin riippuen siitä, majailenko milloinkin lyhyemmin tai pitkäaikaisemmin kerrostalossa, rivitalossa, omakotitalossa, maatilalla, mökillä jne. Siis siitä huolimatta että pyrin kaikissa olemaan korrektisti ja huomioimaan muut. Normit vaan vaihtelevat niinkin homogeenisessa maassa kuin Suomi on.
Kyllä, tuo yksityisyys on tärkeä pointti myös. Toivottavasti kyse oli tosiaan aivan kadun varressa olleesta roskiksesta, oli asumismuoto sitten mikä hyvänsä. Ei toisten pihoille mennä asiattomasti hiipparoimaan.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 988
Oliko joku erityinen syy mikset soittanut poliiseja? Tosiaan ainoat häiriköt joita itse olen onnekseni kohdannut, ovat olleet alkoholisteja. Niihin ei pysyvästi auta muu kuin virkavallan vierailut oven takana ja varoitukset. Jos nekään.
En tiedä miksi en soittanut poliiseja, mutta aamulla harmitti kun en tehnyt niin.

Ehkä oletin, että yläpuolelta oleva pariskunta, joka myös kyttäsi rapussa tilannetta soittaa ja toivoin vain pääseväni pian nukkumaan.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
En tiedä miksi en soittanut poliiseja, mutta aamulla harmitti kun en tehnyt niin.

Ehkä oletin, että yläpuolelta oleva pariskunta, joka myös kyttäsi rapussa tilannetta soittaa ja toivoin vain pääseväni pian nukkumaan.
Joo vastasitkin tähän myöhemmässä viestissä. Itsellekin käynyt paristi noin.
Nykyinen naapurin semideekupariskunta on toivottavasti nyt pysyvästi ryhdistäytynyt *kop kop*. Vaaditiin yksi poliisien ja yksi allekirjoittaneen kohtalaisen kiukkuinen käynti yön pikkutunneilla (uhkasin varoituksella + häädöllä).
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 745
En tiedä miksi en soittanut poliiseja, mutta aamulla harmitti kun en tehnyt niin.

Ehkä oletin, että yläpuolelta oleva pariskunta, joka myös kyttäsi rapussa tilannetta soittaa ja toivoin vain pääseväni pian nukkumaan.
Myönnän itsekin jättäneeni joskus ilmoittamatta vaikka aihetta olisi ollut. Kyseessä ei toki tietääkseni(tilanteen aikaisella tilannearviolla) ollut mikään väkivaltatapaus vaan pelkkä häiriö. Ehkä syynä oli että vuoden tai lähikuukausien aikana oli jo aiempia varsinaisia rikosasioita ilmoiteltu ja pieni mölinä tai ryske tuntui niihin verrattuna vähäiseltä. Oli siellä jälkeenpäin ikkuna paskana ja pihaparlamentti kertoi poliisin käyneen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 745
Yläkerran naapuri päätti alkaa imuroimaan juuri nyt :cautious:
Epäkohtelias aika siivota äänekkäästi.

Toisaalta entä jos sillä on joku hyvä syy? Tällaisia voivat olla äkillisen sotkun ensihoito tai - niin typerältä kuin tämä kuulostaakin - tarve ottaa kissa mukaan lähtiessään johonkin mihin aikaan tahansa. :rofl:
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 468
Epäkohtelias aika siivota äänekkäästi.

Toisaalta entä jos sillä on joku hyvä syy? Tällaisia voivat olla äkillisen sotkun ensihoito tai - niin typerältä kuin tämä kuulostaakin - tarve ottaa kissa mukaan lähtiessään johonkin mihin aikaan tahansa. :rofl:
Sama kaveri yleensä tulee kotiin siinä 12-1 välillä ja alkaa kauhean kovaääninen älämölö joka kestää tunnin tai pari...
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 785
Sähköpianot kuulokeliitännällä painotettuine koskettimistoineen eivät äänenlaadullisesti ja toiminnaltaan jää edes ammattilaisen käytössä häpeämään akustiselle. Lisäbonuksena ketään muita ei se pimputtelu sitten vituta.
Samaa mieltä, itse teen musiikkia ja sähkökoskettimet löytyy, niiden kaveriksi löytyy reilusti alle 100e:n hyvälaatuisia budjetti- studiokuukkeita (vaikkapa akg k240) jotka pieksee jokaisen peruspc-monitorin ainakin mitä tulee musiikin tekemiseen, ja jopa soittamiseen. Eli kerrostalossa ei todellakaan ole syytä ainakaan audio-syistä huudattaa naapureilleen soittimiaan.
Eli kyllä tuossa tilanteessa jos kuulokkeita ei käytä, tahalliselta tai välinpitämättömältä tuntuu.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Samaa mieltä, itse teen musiikkia ja sähkökoskettimet löytyy, niiden kaveriksi löytyy reilusti alle 100:n studiokuukkeita vaikkapa (akg k240) jotka pieksee jokaisen peruspc-monitorin ainakin mitä tulee musiikin tekemiseen, ja jopa soittamiseen. Eli kerrostalossa ei todellakaan ole syytä ainakaan audio-syistä huudattaa naapureilleen soittimiaan.
Eli kyllä tuossa tilanteessa jos kuulokkeita ei käytä, tahalliselta tai välinpitämättömältä tuntuu.
Yhdyn kuoroon. Itsellä Yamahan kohtalaisen hyvä digipiano painotetuilla koskettimilla, ja erinomaisen hyvin korvaa akustisen. Eihän se tatsi tietänkään täysin sama ole, mutta riittävän hyvä. Taitaa olla lähinnä puritaaniset klasaripimputtelijat, jotka eivät kelpuuta edes harjoitteluvehkeeksi digipianoja. Eikä siinä, ymmärrän tavallaan, mutta sitten harjoittelutilat pitää järjestää muualta kuin kerrostalosta.
 

KapteeniTunkki

Tukijäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
07.05.2018
Viestejä
652
Olen kovasti kyllä eri mieltä. Kokeilkaa huviksenne painaa hiljaisesti vaikka kaksi alinta E:tä alas, ja soittaa sen jälkeen jostain keski-C:n yläpuolelta E. Saa olla aika spessuvehkeet, että tuo resonanssi on mallinnettu oikein tai edes ollenkaan.

Edit: vaihdoin kyllä itse akustisen pianon soittotuntumalta huonompaan sähköpianoon kun halusin soittaa myös hiljaisuuden aikana, mutta nämä ovat niitä kompromisseja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 984
Piano-asiassa minusta suurempi ongelma on se, että kelvollisen tuntuman omaavan peruspianon saa käytännössä jostain hakemalla. Vastaavan tuntuman sähkösoittimen hinta on siinä 3 k€ luokkaa. Parempi se on harrastaa olemassa olevalla pianolla kuin säästää pahimmassa tapauksessa vuosikausia hankinnan tekemiseksi (ja mikään ei tietysti estä tekemästä molempia).
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 880
Epäkohtelias aika siivota äänekkäästi.

Toisaalta entä jos sillä on joku hyvä syy? Tällaisia voivat olla äkillisen sotkun ensihoito tai - niin typerältä kuin tämä kuulostaakin - tarve ottaa kissa mukaan lähtiessään johonkin mihin aikaan tahansa. :rofl:
Joskus kauan sitten oli nainen yllättäen tulossa keskellä yötä. Pakko oli hyvin nopea raivokas imurointi ym. tehdä. Onneksi oli pieni asunto. :D
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 468
Joskus kauan sitten oli nainen yllättäen tulossa keskellä yötä. Pakko oli hyvin nopea raivokas imurointi ym. tehdä. Onneksi oli pieni asunto. :D
Pitää asunnon siistinä niin ei tarvii yllätysimurointeja tehdä? :D

Toki joskus voi joku vahinko käydä ja on pakko nopeasti siivota, eikä se yksittäinen imurointi tai oli mikä tahansa meteli yöllä ole ongelma kunhan ei toistu jatkuvasti.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 880
Pitää asunnon siistinä niin ei tarvii yllätysimurointeja tehdä? :D

Toki joskus voi joku vahinko käydä ja on pakko nopeasti siivota, eikä se yksittäinen imurointi tai oli mikä tahansa meteli yöllä ole ongelma kunhan ei toistu jatkuvasti.
Joo, ei ole tapana tuo eikä onneksi ole tarvekaan. Olin silloin nuorempi ja villimpi. Nyt liian tylsä tuollaiseen hurvitteluun. :D
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 988
Saaga jatkuu, eli eilen yöllä alkoi rapussa ramppaaminen kello 01:35 aikaan ja sitä kesti aina kello 04:30 saakka.

Olivat taas avanneet rapun oven vieressä olevan pikkuoven, että pääsevät kulkemaan esteettömästi sisälle ja 03:00 aikaan alkoi tulemaan kotiin sisälle todella voimakasta kannabiksen epämiellyttävää tuoksua.

Nyt oli 4-5 eri nuorta aikuista kundia liikkeellä ja pieni epäilys, että jollain niistä on nyt avain tämän nuoren tytön vuokraamaan asuntoon ja liikkuvat sen turvin yöaikaan täällä.

Erikoista, etten enää ole kuullut nuoren naisen ääntä, eli onko hän lähtenyt lipettiin asunnosta ja nyt siellä pesii miehistä koostuva narkkariremmi luvattomasti :hmm:

Niin ja viime lauantain ja sunnuntain välisenä yönä olivat rikkoneet kodissa ison ja paksun parvekkeen lasin ja sunnuntaina tietojeni mukaan asunnon omistaja on ollut käymässä siellä sen vuoksi.

Sain myös tietää, että kellaritiloihin menevää metallista ovea on yritetty vääntää sorkkaraudalla auki.

EDIT: Unohdin vielä mainita, että olivat laittaneet taloyhtiön omalta parkkipaikalla autosta sivuikkunan paskaksi la-su välisenä yönä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
691
Saaga jatkuu, eli eilen yöllä alkoi rapussa ramppaaminen kello 01:35 aikaan ja sitä kesti aina kello 04:30 saakka.

Olivat taas avanneet rapun oven vieressä olevan pikkuoven, että pääsevät kulkemaan esteettömästi sisälle ja 03:00 aikaan alkoi tulemaan kotiin sisälle todella voimakasta kannabiksen epämiellyttävää tuoksua.

Nyt oli 4-5 eri nuorta aikuista kundia liikkeellä ja pieni epäilys, että jollain niistä on nyt avain tämän nuoren tytön vuokraamaan asuntoon ja liikkuvat sen turvin yöaikaan täällä.

Erikoista, etten enää ole kuullut nuoren naisen ääntä, eli onko hän lähtenyt lipettiin asunnosta ja nyt siellä pesii miehistä koostuva narkkariremmi luvattomasti :hmm:

Niin ja viime lauantain ja sunnuntain välisenä yönä olivat rikkoneet kodissa ison ja paksun parvekkeen lasin ja sunnuntaina tietojeni mukaan asunnon omistaja on ollut käymässä siellä sen vuoksi.

Sain myös tietää, että kellaritiloihin menevää metallista ovea on yritetty vääntää sorkkaraudalla auki.
Vaikuttaa huippunaapurilta :D mahdollisimman nopeasti pitäisi päästä eroon.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 960
Taloyhtiön hallitus tietää asiasta sekä huoneiston omistaja myös.

Nyt harmittaa huonosti nukutun yön jälkeen, etten soittanut poliisia paikalle rauhoittamaan tilannetta ja jäisihän poliisien jokaisesta käynnistä merkintä heidän omaan järjestelmään.

Ensimmäinen kirjallinen varoitus on kuulemma pian menossa tiedoksi asukkaalle, jollei ole jo mennyt, mutta niitähän taidetaan tarvita kaksi, ennen kuin häätöprosessia tai huoneiston haltuunottoa voidaan aloittaa.

Ylemmästä kerroksesta tuli mies ja nainen rappuun ihmettelemään myös meteliä, joten en tosiaan ollut ainut joka häiriintyi siitä.

Toistaiseksi voimassa olevasta vuokrasopimuksesta asunnon omistaja pääsee eroon irtisanomallakin. Alle vuoden kestäneessä vuokrasuhteissa irtisanomisaika on 3 kuukautta. Vähintään vuoden kestäneissä vuokrasuhteissa 6 kuukautta. Irtisanominen on aina annettava kirjallisesti ja todisteellisesti.


Perusteeksi laittaa vaikka huoneiston ottaminen omaan käyttöön:

 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 988
Toistaiseksi voimassa olevasta vuokrasopimuksesta asunnon omistaja pääsee eroon irtisanomallakin. Alle vuoden kestäneessä vuokrasuhteissa irtisanomisaika on 3 kuukautta. Vähintään vuoden kestäneissä vuokrasuhteissa 6 kuukautta. Irtisanominen on aina annettava kirjallisesti ja todisteellisesti.
Muutti muistaakseni viime kesänä, joten sopii toivoa, että näistä pääsisi mahdollisimman pian eroon.

Raportoin viime yön tapahtumista tänään suoraan isännöitsijälle sähköpostitse.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 960
Muutti muistaakseni viime kesänä, joten sopii toivoa, että näistä pääsisi mahdollisimman pian eroon.

Raportoin viime yön tapahtumista tänään suoraan isännöitsijälle sähköpostitse.
Siihen vuokrasopimuksen purkuun ja sitä seuraavaan häätöön tahtoo mennä puolesta vuodesta vuoteen jos asukas pistää vastaan eri keinoin.

Tuosta syystä se normaali irtisanominen voi olla paljon parempi vaihtoehto. Tosin jos vuokrasopimus on määräaikainen, niin sehän on silloin vaikeaa kesken sopimuskauden.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 988
Siihen vuokrasopimuksen purkuun ja sitä seuraavaan häätöön tahtoo mennä puolesta vuodesta vuoteen jos asukas pistää vastaan eri keinoin.

Tuosta syystä se normaali irtisanominen voi olla paljon parempi vaihtoehto. Tosin jos vuokrasopimus on määräaikainen, niin sehän on silloin vaikeaa kesken sopimuskauden.
Vuokrasopimuksen laadusta ei ole tietoa, mutta asiaa käsitellään kuitenkin parhaillaan asunnon omistajan taholta, taloyhtiön hallituksessa sekä isännöitsijän toimesta.

Nyt on alkanut tuntumaan melko turvattomalta asua tässä ja vituttaa, kun ei saa enää öisin nukutuksi.

Seuraavaksi varmaan laittavat kämpän tuleen.

EDIT: Nipsaisin sittenkin kuvan pois jos joku niistä lukee tätä ja tunnistaa minun oven.

EDIT2: Nyt ei enää heru yhtään sympatiaa ketään narkkaria kohtaan, eikä varsinkaan niitä henkilöitä, jotka haluaisivat laillistaa minkään huumeen käyttöä Suomessa.

Sääliksi käy niitä ihmisiä, jotka asuvat narkkareiden jonkin neulanvaihtopisteen läheisyydessä, kun joutuvat katsomaan koko ajan silmästä silmään huumehulabaloota kaikkine lieveilmiöineen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
334
Muutti muistaakseni viime kesänä, joten sopii toivoa, että näistä pääsisi mahdollisimman pian eroon.

Raportoin viime yön tapahtumista tänään suoraan isännöitsijälle sähköpostitse.
Edellisessä kämpässä, muutti alakertaan joku narkkari ja siellä häiriösaaga kesti varmaan vuoden. Ei asunut suoraan alla, mutta niin että yksi seinä oli käytännössä yhteinen. Ihan mihin vuorokauden aikaan tahansa saattoi alkaa hirveä ryminä, ihan kun olisi otettu koko keittiö alas ja heitelty kaluste kerrallaan päin seinää. Koko tunteiden kirjo sitten erilaista huutoa kaveriksi. Tämä ei onneksi ollut päivittäistä, eikä usein kestänyt pitkään kerrallaan (joskus taas tunteja), mutta tarpeeksi säännöllistä sotkeakseen arkea. Asuin siinä itse vuokralla, niin ei suoraan pulssia että miten asia taloyhtiössä eteni. Monta valitusta me jo yksistään jätettiin ja lisäksi poliisit tuli soitettua vaikka kuinka monesti.

Vaikka en mitää suoraa väkivaltaa tms kyseiseltä tyypiltä pelännyt, niin kyllä siitä jonkinlainen stressireaktio kehittyi ajan saatossa rapusta kuuluviin tai muuten hyvin kantautuviin ääniin, vaikka olisivat olleet jotain muuta.

Nyt asun rivitaloasunnossa jossa pelkkiä omistusasuntoja ja paksut seinät. Naapureista ei kuulu pihaustakaan.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 858
EDIT: Nipsaisin sittenkin kuvan pois jos joku niistä lukee tätä ja tunnistaa minun oven.
Oli kyllä sen näköistä hemmoa et eivät taida tosiaan olla mitään keskustelukumppaneita. Poliisikin on varmasti niin kiireinen nykyisin ettei tule vaikka olisi sorkkarauta ovenraossa. Joku kehoitus ulko-oveen että soittakaa poliiseille heti häiriöistä varmaan paikallaan. Jos useampi soittaa niin ehkä toimii paremmin.
 
Liittynyt
21.09.2023
Viestejä
252
Saaga jatkuu, eli eilen yöllä alkoi rapussa ramppaaminen kello 01:35 aikaan ja sitä kesti aina kello 04:30 saakka.

Olivat taas avanneet rapun oven vieressä olevan pikkuoven, että pääsevät kulkemaan esteettömästi sisälle ja 03:00 aikaan alkoi tulemaan kotiin sisälle todella voimakasta kannabiksen epämiellyttävää tuoksua.

Nyt oli 4-5 eri nuorta aikuista kundia liikkeellä ja pieni epäilys, että jollain niistä on nyt avain tämän nuoren tytön vuokraamaan asuntoon ja liikkuvat sen turvin yöaikaan täällä.

Erikoista, etten enää ole kuullut nuoren naisen ääntä, eli onko hän lähtenyt lipettiin asunnosta ja nyt siellä pesii miehistä koostuva narkkariremmi luvattomasti :hmm:

Niin ja viime lauantain ja sunnuntain välisenä yönä olivat rikkoneet kodissa ison ja paksun parvekkeen lasin ja sunnuntaina tietojeni mukaan asunnon omistaja on ollut käymässä siellä sen vuoksi.

Sain myös tietää, että kellaritiloihin menevää metallista ovea on yritetty vääntää sorkkaraudalla auki.

EDIT: Unohdin vielä mainita, että olivat laittaneet taloyhtiön omalta parkkipaikalla autosta sivuikkunan paskaksi la-su välisenä yönä.
Miten itse olet tutustunut tuohon kannabikseen kun tiedät sen tuoksun ?
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 942
Miten itse olet tutustunut tuohon kannabikseen kun tiedät sen tuoksun ?
Jopa on kommentti. En ole koskaan kannabista kokeillut, mutta haju on kyllä erittäin tuttu. Siitä ei voi erehtyä, kun sen kerran oppii tuntemaan. Omat lapset sitä hajua aikanaan meillekin ”opetti”…

Edit. Haju tulee tosiaan vastaan mitä erilaisimmissa paikoissa nykyään. Muuallakin kuin festareilla. Ihan metsäkävelyllä olen usein haistanut käryn, fribaradoilla useinkin, kaupungilla ihan vain vastaantulijat jne…
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
532
Kyllähän kannabiksen haju on tosiaan niin omintakeinen, että kun sen kerran jossain haistaa niin sen kyllä sittemmin tunnistaa. Täällä pääkaupungilla kun kävelee, niin tuota käryä tulee aika usein jossain. Viimeksi eilen, kun kävelin Pasilan asemalta ulos, oli pari nuorta jannua muutaman kymmenen metrin päässä ovista polttelemassa, kävelin muutaman metrin päästä ohi eikä tarvinnut arvailla onko tupakkaa vai mitä.
 
Liittynyt
29.04.2021
Viestejä
72
Nyt on alkanut tuntumaan melko turvattomalta asua tässä ja vituttaa, kun ei saa enää öisin nukutuksi.

Seuraavaksi varmaan laittavat kämpän tuleen.
Aika erikoiset fiilikset tulevat tätä lukiessa.

Porukoiden kerrostalossa kävi melkolailla täsmälleen sama tapaus: nuori n. 18-20 vuotias tyttö (ja ihan kunnollisen oloinen) tuli vuokralaiseksi taloon, ja pian alkoi kaikenlaisia huppunistijonneja kiertämään rapussa kellonajasta riippumatta. Nämä nistijonnet olivat varmasti saaneet asunnon avaimia haltuunsa, eikä niitä takaisin saatukaan. Asunto oli siis kovaa vauhtia muuttumassa huumeluolaksi, mutta onneksi talo reagoi nopeasti, ja saivat vuokrasopimukset irti sekä porukat häädettyä matkoihinsa.

Tyttö itsessään oli semmoinen vietävissä oleva reppana, mutta ei tietääkseni mikään klassinen ongelmatapaus. Nämä porukat ilmeisesti osaavat metsästää tuommoisia kavereiksi, kun eivät itse tietysti saa mitään kämppiä niin helposti hommattua.

Kaiken kruunasi eräs yö, kun n. klo kolmelta aamusta koko talo heräsi kovaääniseen voimatyökalun ääneen. Nistijonne ei ollut ilmeisesti päässyt asuntoon sisälle, joten oli jollakin akkukäyttöisellä sahalla saanut oveen porattua lentopallon kokoisen reiän, josta oli sitten lukko saatu avattua. Kaikki on mahdollista näiden kavereiden kanssa (ja ehti livistää ennen virkavaltaa).

Itsellekin tämä on osaltaan vahvistanut mentaliteettiä, että tulee katsottua paja/nisti-ääliöitä alaspäin.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 960
Aika erikoiset fiilikset tulevat tätä lukiessa.

Porukoiden kerrostalossa kävi melkolailla täsmälleen sama tapaus: nuori n. 18-20 vuotias tyttö (ja ihan kunnollisen oloinen) tuli vuokralaiseksi taloon, ja pian alkoi kaikenlaisia huppunistijonneja kiertämään rapussa kellonajasta riippumatta. Nämä nistijonnet olivat varmasti saaneet asunnon avaimia haltuunsa, eikä niitä takaisin saatukaan. Asunto oli siis kovaa vauhtia muuttumassa huumeluolaksi, mutta onneksi talo reagoi nopeasti, ja saivat vuokrasopimukset irti sekä porukat häädettyä matkoihinsa.

Tyttö itsessään oli semmoinen vietävissä oleva reppana, mutta ei tietääkseni mikään klassinen ongelmatapaus. Nämä porukat ilmeisesti osaavat metsästää tuommoisia kavereiksi, kun eivät itse tietysti saa mitään kämppiä niin helposti hommattua.
Hieman vanhemmaksi elänyt pidemmän linjan nisti tai juoppolalli lienee jo oppinut elämässään sen, että oma asunto lähtee alta kun omalla vuokra-asunnolla kovin majoittaa ryyppyjengiä tai huumeluolameininkiä pitää ja aikansa asunnottomana oltuaan oppinut kenties jotain. Monet lienevät myös oppineet sen, että ne häkkivaraston varastelut ja muiden asukkaiden pyörien ja muun omaisuuden varastelut kannattaa jättää väliin ainakin sen aikaa kun asuu kyseisessä taloyhtiössä ja keskittää ne rosvon hommat vaikka naapuritaloihin.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
677
Olen varmaan hölmö, mutta miksi se haittaa jos joku laittaa koiranpaskapussin roskikseen? Itse olisin varmaan vain tyytyväinen jos joku tuonne omaan pönttöön sellaisen lykkäisi.

Onko tässä nyt joku "Roskis tulee täyteen" juttu? Eihän sellainen käytännössä mitään tilaakaan vie, vaikka niitä pusseja olisi siellä 15...?
Periaate ainakin itselläni. Jokainen huolehtikoon myös omista roskistansa. En mäkään vie naapurin roskikseen roskiani.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 988
Sain äsken tietää, että ovat vieneet pyörävarastosta ainakin sähköpolkupyörän ja murtauneet väestönsuojaan sekä lämmönjakohuoneeseen.

Eli niillä on avain käytössä, jolla ovat päässeet talon yhteisiin tiloihin ja loppuihin tiloihin sitten sorkkaraudalla tms.

Kauhun sekaisin tuntein odotan ensi ja tulevia öitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 337
Sain äsken tietää, että ovat vieneet pyörävarastosta ainakin sähköpolkupyörän ja murtauneet väestönsuojaan sekä lämmönjakohuoneeseen.

Eli niillä on avain käytössä, jolla ovat päässeet talon yhteisiin tiloihin ja loppuihin tiloihin sitten sorkkaraudalla tms.

Kauhun sekaisin tuntein odotan ensi ja tulevia öitä.
Ei muuta kuin seriffit paikalle jos jatkavat varastojen tyhjennystä tai muuta häiriötä.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 988
Ei muuta kuin seriffit paikalle jos jatkavat varastojen tyhjennystä tai muuta häiriötä.
Ei tuonne rappuun tai muihin tiloihin enää uskalla yksin lähteä kun havaitsen heidän liikkeitä.

Ainut mahdollisuus on varmaan soittaa poliisit, mutta mitä ne voivat tehdä jos eivät tee mitään muuta kuin pössyttelevät kannabista tai liikuskelevat porraskäytävässä.

Tuostakaan kellaritiloissa liikkumisesta ei kukaan ollut tietoinen, kun ovat menneet sinne äänettömästi asukkaan avaimella.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
246 120
Viestejä
4 299 985
Jäsenet
71 780
Uusin jäsen
Riksa82

Hinta.fi

Ylös Bottom