Perkeleen naapurit.

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 998
Oikeasti tyypillistä on se, että urputetaan joka asiasta ja välillä uhotaan kaikenlaista hallituksenvaihtoa, mutta sitten kun jäseniä hallitukseen valitaan, niin hiljaista on.
Joo, kaikkein parasta on se että hallituksen vaihtoa ehdottanut on yleensä ensimmäisenä ehdottamassa joitain toisia henkilöitä sinne uuteen hallituksen ettei vaan itse tarvitse mennä. Sama juttu kun se että kaikenlaista pitäisi talonyhtiössä tehdä ja saada aikaiseksi mutta mikään ei saisi maksaa mitään.
 
Liittynyt
01.01.2020
Viestejä
33
Joo, kaikkein parasta on se että hallituksen vaihtoa ehdottanut on yleensä ensimmäisenä ehdottamassa joitain toisia henkilöitä sinne uuteen hallituksen ettei vaan itse tarvitse mennä. Sama juttu kun se että kaikenlaista pitäisi talonyhtiössä tehdä ja saada aikaiseksi mutta mikään ei saisi maksaa mitään.
Mun edellisessä taloyhtiössä oli just tätä paljon liikkeellä, varsinkin yksi eläkeikää lähestyvä naisihminen oli pahimmasta päästä: aina löytyi erinäisiä vaatimuksia, mutta ei koskaan 1. käytännön suunnitelmaa asian toteutuksesta 2. mitään aikomusta itse osallistua tekemiseen. Ja tietysti just toi, että ei saa maksaa mitään. Asenne oli se, että hän on asiakas ja hallitus tekee hänelle töitä. Sitten kun käydään yhtiökokouksessa läpi pitäisikö hallitukselle maksaa (edes nimellinen) palkkio, vastaus on että ei makseta kun ei ole aiemminkaan maksettu. Vieläkin ketuttaa ajatus kys. henkilöstä, vaikka en tule varmasti koskaan enää törmäämään...
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Mun edellisessä taloyhtiössä oli just tätä paljon liikkeellä, varsinkin yksi eläkeikää lähestyvä naisihminen oli pahimmasta päästä: aina löytyi erinäisiä vaatimuksia, mutta ei koskaan 1. käytännön suunnitelmaa asian toteutuksesta 2. mitään aikomusta itse osallistua tekemiseen. Ja tietysti just toi, että ei saa maksaa mitään. Asenne oli se, että hän on asiakas ja hallitus tekee hänelle töitä. Sitten kun käydään yhtiökokouksessa läpi pitäisikö hallitukselle maksaa (edes nimellinen) palkkio, vastaus on että ei makseta kun ei ole aiemminkaan maksettu. Vieläkin ketuttaa ajatus kys. henkilöstä, vaikka en tule varmasti koskaan enää törmäämään...
Meillä on ihan samanlainen, ja olen siitä täälläkin avautunut. Juuri tuo asenne, että voi esittää jatkuvalla syötöllä kaikenlaisia vaatimuksia ja (pääsääntöisesti typeriä) ideoita, ja odottaa palvelua laittamatta itse tikkua ristiin. Veretkiehauttavan ärsyttävä tapaus.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Paperitoukkahysteerikot, need I say more :cautious: Seuraavaa myrkytysvänkääjää kehotan ystävällisesti muuttamaan steriiliin umpioon ja sulkeutumaan sinne pysyvästi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 737
En osaa sanoa mitä mieltä itse olisin, kun en ole missään torakkakämpässä sattunut asumaan. Eikös tuollaiset yrjötykset lähtökohtaisesti eksterminoida jos niitä on. Kerrostalon tapauksessa tämä ei oikein liene itsenäisesti mahdollista, ellei käy tuuri ja infestaatio peräisin omista ostoksista eikä vielä levinnyt.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Sokeri- ja paperitoukat ovat täysin vaarattomia, haitta on vain henkinen. Torjuntafirmankin kanta oli, että niiden torjumiselle ei ole oikein perusteita ja se on turhaakin. Torjunta-aineet ovat haitallisempia kuin itse ötökät. Minun puolesta jokainen saa myrkyttää omaa kämppäänsä niin paljon kuin haluaa, kunhan eivät muita pakota hullutukseen mukaan. Nyt tänne on ajettu väkisin kaikkien talojen myrkytys muutaman ötökkäkammoisen ihmisen takia. Kustannus tuhansia euroja ja ihmisten pitäisi poistua lemmikeineen kodeistaan.

Oikeat tuhohyönteiset ovat tietenkin asia erikseen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 737
Niin, mitä sillä vaarattomuudella sitten tarkoitetaan. Nehän eivät aiheuta haittaa ihmisen terveydelle. Olen kuitenkin antanut itseni ymmärtää ettei epäsiistin vaikutelman aiheuttama vitutus ole ainoa harmi vaan myös materiaalivahinkoja syntyy. Sitten ei toki synny jos kämpässä on pelkkää liukasta pintaa ja synteettistä materiaalia.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
1 800
Ei onneksi kun en ihmiselle luonnotonta päällekkäis/vierekkäisasumista harrasta, mutta varmasti se huuto/meteli/haukunta häiritsee paljon enemmän kun joku savun haju. Pitkäaikaisesti se lapsen vinkumisen/koiran haukunnan aiheuttama jatkuva unien keskeytys varmaan voittaa "passiivisen" tupakoinninkin haitat joten henkisen harmin lisäksi fyysinen vaiva on todellinen.
Sopii kyllä ketjuun että jossain kastellilaatikossa tai metsän keskellä homesweethomemökissä asuva valittaa kerrostaloasujien puolesta.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Niin, mitä sillä vaarattomuudella sitten tarkoitetaan. Nehän eivät aiheuta haittaa ihmisen terveydelle. Olen kuitenkin antanut itseni ymmärtää ettei epäsiistin vaikutelman aiheuttama vitutus ole ainoa harmi vaan myös materiaalivahinkoja syntyy. Sitten ei toki synny jos kämpässä on pelkkää liukasta pintaa ja synteettistä materiaalia.
Sanotaan, että voisivat pahimmillaan syödä esim. kirjoihin pieniä reikiä. Tapahtuuko tällaista oikeasti vai onko se vain spekulointia teoreettisella mahdollisuudella onkin sitten toinen asia. Ainakaan itse en ole törmännyt juurikaan evidenssiin, että kyse olisi todellisesta riskistä. Kyseiset ötökät tulevat todella vähällä ravinnolla toimeen, ja riittävä ravinto löytyy ihan lattioiltakin ihmisten ja eläinten hilseen ja muun orgaanisperäisen pölyn ym. muodossa. Ei niiden tarvitse kiivetä ruokakaappiin tai kirjahyllyyn ja syödä suvun vanhaa vihkiraamattua hengissä pysyäkseen.

Tätä sokeri- ja paperitoukkahysteriaa lietsotaan paljon mediassa, koska se on torjuntafirmoille tuottoisaa ja uppoaa ötökkäkammoisiin hyvin ja kyseenalaistamatta.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 917
Niin, mitä sillä vaarattomuudella sitten tarkoitetaan. Nehän eivät aiheuta haittaa ihmisen terveydelle. Olen kuitenkin antanut itseni ymmärtää ettei epäsiistin vaikutelman aiheuttama vitutus ole ainoa harmi vaan myös materiaalivahinkoja syntyy. Sitten ei toki synny jos kämpässä on pelkkää liukasta pintaa ja synteettistä materiaalia.
Meillä noita ilmestyi uuteen omakotitaloon jokusnen vuosi muuton jälkeen. Onnistuivat levittäytymään kaikkiin kolmeen kerrokseen ja eihän se nyt mukavaa ole, kun aina pimeään vessaan mennessä näkee toukan tai kaksi vipeltävän jonnekin koloseen. Sama makuuhuoneessa yöllä, jos laittoi valot päälle, niin sokeritoukan kohtaaminen oli enemmän sääntö kuin poikkeus.

Myrkytin kaiki mahdolliset kolot, laitoin silikonilla umpeen kaiken minkän voin ja kaadoin säännöllisesti kiehuvaa vettä viemäreihin. Jokunen kuukause meni ja toukat katosivat. Ei ole nyt 5-7 vuoteen ainakaan näkynyt.
 
Liittynyt
19.08.2019
Viestejä
225
Sanotaan, että voisivat pahimmillaan syödä esim. kirjoihin pieniä reikiä. Tapahtuuko tällaista oikeasti vai onko se vain spekulointia teoreettisella mahdollisuudella onkin sitten toinen asia. Ainakaan itse en ole törmännyt juurikaan evidenssiin, että kyse olisi todellisesta riskistä. Kyseiset ötökät tulevat todella vähällä ravinnolla toimeen, ja riittävä ravinto löytyy ihan lattioiltakin ihmisten ja eläinten hilseen ja muun orgaanisperäisen pölyn ym. muodossa. Ei niiden tarvitse kiivetä ruokakaappiin tai kirjahyllyyn ja syödä suvun vanhaa vihkiraamattua hengissä pysyäkseen.

Tätä sokeri- ja paperitoukkahysteriaa lietsotaan paljon mediassa, koska se on torjuntafirmoille tuottoisaa ja uppoaa ötökkäkammoisiin hyvin ja kyseenalaistamatta.
No itse tässä juuri syksyllä myrkytin omaa asuntoa kun näitä tuntui olevan riesaksi asti. Kirjahyllyssä juurikin olivat syöneet useammasta kirjasta kansien päällisiä. Jauhopussista myös yksi löytyi, kyllä ne voivat myös pilata elintarvikkeita kun kulkevat ties missä putkistoissa ja listojen välissä jonka jälkeen mönkivät jauhoihin. Katosta myös tippui yksi sänkyyn kun olin nukkumassa jne, eli kyllä niistä todellista haittaa on ja ymmärrän aivan hyvin että näistä halutaan eroon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 998
Noissa tuhohyönteisissä on se epämukava taipumus että ne talonyhtiöissä voi aika helposti tulla naapurista kylään jos naapuri sattuu olemaan joku kusi-pultsari tai asuntoonsa linnoittautunut hikikomori joka elää oman paskan keskellä. Oma lukunsa on vielä nämä tavarahamsterit joiden kämppä on kattoon saakka täynnä törkyä ja muuta tavaraa. Olin 20 vuotta sitten töissä osto- ja myyntiliikkeessä ja kyllä välillä aina ihmetytti minkälaisia paskatunkioita näkyi ihan ulkoisesti siisteissä talonyhtiöissä. Niissäkin vain joku sattui asumaan. Näitä aika ajoin tuli joko niin että asukas halusi tarjouksen tavaroista tai sitten kuolinpesinä. Lähes poikkeuksetta emme tarjonneet koska emme olleet jätefirma.
 
Liittynyt
15.02.2017
Viestejä
507
Sanotaan, että voisivat pahimmillaan syödä esim. kirjoihin pieniä reikiä. Tapahtuuko tällaista oikeasti vai onko se vain spekulointia teoreettisella mahdollisuudella onkin sitten toinen asia. Ainakaan itse en ole törmännyt juurikaan evidenssiin, että kyse olisi todellisesta riskistä. Kyseiset ötökät tulevat todella vähällä ravinnolla toimeen, ja riittävä ravinto löytyy ihan lattioiltakin ihmisten ja eläinten hilseen ja muun orgaanisperäisen pölyn ym. muodossa. Ei niiden tarvitse kiivetä ruokakaappiin tai kirjahyllyyn ja syödä suvun vanhaa vihkiraamattua hengissä pysyäkseen.

Tätä sokeri- ja paperitoukkahysteriaa lietsotaan paljon mediassa, koska se on torjuntafirmoille tuottoisaa ja uppoaa ötökkäkammoisiin hyvin ja kyseenalaistamatta.
Pieniä reikiä? Meillä noita ei ollut onneksi kuin häkkikellarissa mutta kaikki meni roskiin. Voi tietenkin olla hygienia-tasostakin kiinni mutta itse en ainakaan halua seurata tuhohyönteisen kasvua toukkavaiheesta aikuiseksi kun yritän lukea kirjaa.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Noissa tuhohyönteisissä on se epämukava taipumus että ne talonyhtiöissä voi aika helposti tulla naapurista kylään jos naapuri sattuu olemaan joku kusi-pultsari tai asuntoonsa linnoittautunut hikikomori joka elää oman paskan keskellä. Oma lukunsa on vielä nämä tavarahamsterit joiden kämppä on kattoon saakka täynnä törkyä ja muuta tavaraa. Olin 20 vuotta sitten töissä osto- ja myyntiliikkeessä ja kyllä välillä aina ihmetytti minkälaisia paskatunkioita näkyi ihan ulkoisesti siisteissä talonyhtiöissä. Niissäkin vain joku sattui asumaan. Näitä aika ajoin tuli joko niin että asukas halusi tarjouksen tavaroista tai sitten kuolinpesinä. Lähes poikkeuksetta emme tarjonneet koska emme olleet jätefirma.
Pahin valittaja on juurikin siivoton hamstraaja. Ehkä siksi tämä ärsyttääkin, että sen sijaan että siivoaisi kotinsa, vaati tosiaan tuhansien eurojen myrkytyksen kaikkien koteihin, vaikka suurin osa ei koe sellaiselle tarvetta. Mutta mut on nyt vakuutettu että vitutukseni on perusteeton, joten oisko tämä aihe tässä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 737
Itsehän en kärsi mistään kammosta ja annan harmittomien ötököiden olla. Hämähäkit ja lukit varsinkin saavat hengata ehjinä ellei nyt oikein helvetin ruma kaveri tule krapulapaskalla täristessä uhittelemaan.

Tämä ei silti tarkoita ettenkö pyrkisi tappamaan kärpäset, ampiaiset ja muurahaiset siltä osin kun pyrkivät asuntoon tai pyörivät liian lähellä sitä. Hyttysmyrkkyäkään en käytä minkään kammon takia vaan mukavuussyistä.

Jos asuntoon pesiytyy jotain ikävää, johon siis sisältyy muutakin kuin torakat, lutikat, kirput ja termiitit, niin kyllähän minä nekin perkeleet haluan mielelläni hävittää. Toistaiseksi ei ole omalla kohdalla ollut kuin paria kuoriaislajia jotka tokenivat siivouksella ja/tai avattujen tuotepakkauksien hävittämisellä.

Joka tapauksessa suhtaudun asiaan eri tavoin riippuen siitä puhutaanko omasta rakennuksesta vai esim. kerrostalohuoneistosta. Ensinmainitussa on tavallaan makuasia, onko siellä sokeritoukkia, ihravyökuoriaisia ja riisihäröjä(toki lutikat ja torakat tekisivät ihmisestä kävelevän biohasardin). Vähän niinkuin on jokaisen oma asia, ajaako kuraisella autolla, syökö päiväysvanhaa lauantaimakkaraa ja kulkeeko rispaantuneessa tuulitakissa.

Taloyhtiössä olisi kuitenkin syytä noudattaa norminmukaista siisteyttä sillä oletuksella, että ainakin osa naapureista haluaa asua kämpässä jossa ei kuhise. Se on ikävää jos oman kämpän yllättäen infestoituessa tekee vaivalla mönkiäisille lopullisen ratkaisun turhaan, vain huomatakseen että naapurin nistiluukusta pukkaa lisää otokkää.

Pahin valittaja on juurikin siivoton hamstraaja. Ehkä siksi tämä ärsyttääkin, että sen sijaan että siivoaisi kotinsa, vaati tosiaan tuhansien eurojen myrkytyksen kaikkien koteihin, vaikka suurin osa ei koe sellaiselle tarvetta. Mutta mut on nyt vakuutettu että vitutukseni on perusteeton, joten oisko tämä aihe tässä.
Olisit heti sanonut. Ajattelin asiaa enemmän yleisellä tasolla, ja tuohan selittää aika paljon. Vaikka olen vankkumattomasti myrkyttäjämiehiä, vittuunnuksesi kuvailemassasi tilanteessa on erittäin oikeutettua ja luonnollista.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 844
Tässä on jo aika perkele naapuriksi. Vetää sorkkaraudalla ikkunoita paskaksi ja sitten toinen päivä sytyttämässä koko naapurin taloa tuleen.
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
1 052
Tässä on jo aika perkele naapuriksi. Vetää sorkkaraudalla ikkunoita paskaksi ja sitten toinen päivä sytyttämässä koko naapurin taloa tuleen.
Ihmettelen sitä, että naapurit eivät pistäneet ämmää pataan tai kylmäksi. Sen verran törkeää ja toistuvaa oli hänen tekemänsä häirintä. Onneksi sai hovioikeudesta +10 vuotta vankeutta.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 318
Tuli muute mielee tässä ko yläkerrassani asuu norsu. Siis en tiedä kuinka ihminen voi pitää niin paljon meteliä kävellessä, ovia sulkiessa tai kaappien aukasemisessa. 40-luvun talöyhtiö joten rakenteet ovat mitä ovat ja pidän niitä elämisen ääninä. Toiset ilmeisesti paiskoo ovia ja kaappeja, toiset kävelee kantapäillä, toiset rullaten. It is what it is. Tähän joskus tottuu ja ei häiritse, toisinaan kuuntelee etätyöpäivän ajan 7 tuntia putkee yhtä pauketta niin siinä alkaa kyllä keskittymiskyky jo herpaantumaan. Ja kyseinen henkilö on työtön mitä 99% todennäköisyydellä.

No sitku mie rupeen sähkökitaraa soittelemaan, niin yläkerrasta alkaa ties minkälainen tamppaus ja häiriköinti. Joskus naapuri juoksee pihalle rappukäytävä ryskyen. Ja en edes soita kovalla voluumilla. Tiedä sitten paljonko ääntä kantautuu rakenteisiin, mut ei muut naapurit ole valittaneet, eikä muualta edes kuulu ääniä mun asuntoon, mut yläkerta onkin yläkerta.

Pistin lapun luukulle, että soittelen joka toinen päivä ajan livee 1-3h, jolloin on pidettävä volat kajareissa, mut muun ajan pyrin soittaa kuulokkeilla, sekä pidän äänentason inhimillisenä. Samalla toki sit kommentoin, että kuulen jatkuvasti yläkerran paukkeita ja metelöintiä, mut ne on elämisen ääniä ja se siitä.

En tiedä onko vielä vastannut viestiini. Tokasin myös että voin tulla kahville keskustelemaan, mutta eipä oo pyytänyt.

Mitä ihmiset tälläsestä casesta mieltä? :)
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
soittelen joka toinen päivä ajan livee 1-3h, jolloin on pidettävä volat kajareissa,
---
Mitä ihmiset tälläsestä casesta mieltä? :)
Täsmennätkö vähän, mitä tuolla tarkoitat, "livee" ja "kajareissa"?Jos sulla on siellä vahvistin josta tuuttaat 1-3 h putkeen niin että naapurilla ei ole mitään mahdollisuutta säästyä siltä, niin ymmärrän naapurin vitutuksen. Toi on siellä harmaalla alueella, kun ei se normaalia elämisen ääntäkään ole. Ei kiellettyä varsinaisesti, mutta jokseenkin ikävää naapureita kohtaan.

Itsellä on ollut se periaate, että kerrostalossa soittelen vain sähkö-/digitaali-instrumentteja ja pääsääntöisesti kuullokkeilla tai jos jostain syystä se ei aina ole ollut mahdollista, niin erittäin hiljaisella äänenvoimakkuudella. Jos pitäisi porukassa treenata, niin jossain treenikämpällä sitten.

Edit. Kävin silmäilemässä nopeasti kitaratriidiä, ja ilmeisesti pistät siis musat sterkoista ja soitat päälle (hiukan epävireisesti)? Ei tuolla tietysti naapurisuhteita lämmitellä... Joskus harvoin teen itsekin tuota, mutta volat on silloin todella hiljaisella, tai sitten virittelen molemmat kuulokkeisiin jos kokoonpano sen sallii.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 163
Noissa tuhohyönteisissä on se epämukava taipumus että ne talonyhtiöissä voi aika helposti tulla naapurista kylään jos naapuri sattuu olemaan joku kusi-pultsari tai asuntoonsa linnoittautunut hikikomori joka elää oman paskan keskellä. Oma lukunsa on vielä nämä tavarahamsterit joiden kämppä on kattoon saakka täynnä törkyä ja muuta tavaraa. Olin 20 vuotta sitten töissä osto- ja myyntiliikkeessä ja kyllä välillä aina ihmetytti minkälaisia paskatunkioita näkyi ihan ulkoisesti siisteissä talonyhtiöissä. Niissäkin vain joku sattui asumaan. Näitä aika ajoin tuli joko niin että asukas halusi tarjouksen tavaroista tai sitten kuolinpesinä. Lähes poikkeuksetta emme tarjonneet koska emme olleet jätefirma.
Vähän riippuu ötököistä. Sokeri- ja paperitoukkia voi asuntoon tulla, vaikka olisi kuinka siisti. Ulkomailla asuessa noita juurikin on joskus ollut, mutta niin vähän, ettei niistä mitään haittaa ole ollut. Joskus näkyy yksittäinen toukka vipeltämässä. Pahvilaatikoiden mukana vissiin usein tulevat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 998
Vähän riippuu ötököistä. Sokeri- ja paperitoukkia voi asuntoon tulla, vaikka olisi kuinka siisti. Ulkomailla asuessa noita juurikin on joskus ollut, mutta niin vähän, ettei niistä mitään haittaa ole ollut. Joskus näkyy yksittäinen toukka vipeltämässä. Pahvilaatikoiden mukana vissiin usein tulevat.
Se onkin se naapurin asunnon siisteys mikä voi vaikuttaa myös oman asunnon ötököihin. Toki noita sokeritoukkia vanhoissa taloissa tahtoo viemärissä asustella oli kämppä kuinka siisti vain. Työpaikan toimistollakin niitä näkyy olevan vaikka talossa ei ole mitään ruokaan tms. liittyvää toimintaa.




Tuli vielä naapurien siisteydestä mieleen että tuon osto- ja myyntihomman jälkeen oli yhdessä vaiheessa töissä kaapeli-tv viankorjaajana ja siinä kans välillä oli sellaisia asuntoja vastassa ettei kenkiä halunnut ottaa pois tai istua mihinkään. Eräänkin 40 tienoolla olevan naisen kerrostalokämppä oli koirankarvaa täynnä kun sillä oli pari isoa koiraa ja matot lattialla täynnä kusi ja paska tahroja ja hajun sen mukainen. Aika ihme jos tuollainen kämppä ei jotain tuholaisia houkuttele. Nykyisessä talonyhtiössä on kans yksi asunto jota olen miettinyt kuinka biohazard se on sellainen lauma eläimiä asuu pienessä asunnossa ja ainakaan niitä koiria ei turhaan näytetän lenkitettävän. Tämän takia tykkään kuuluttaa sitä vastuullisuutta jos otetaan lemmikkejä. Että niillä olisi hyvät elinolot ja niistä pidettäisiin huolta.
 

Ihime

Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 339
Se onkin se naapurin asunnon siisteys mikä voi vaikuttaa myös oman asunnon ötököihin. Toki noita sokeritoukkia vanhoissa taloissa tahtoo viemärissä asustella oli kämppä kuinka siisti vain. Työpaikan toimistollakin niitä näkyy olevan vaikka talossa ei ole mitään ruokaan tms. liittyvää toimintaa.




Tuli vielä naapurien siisteydestä mieleen että tuon osto- ja myyntihomman jälkeen oli yhdessä vaiheessa töissä kaapeli-tv viankorjaajana ja siinä kans välillä oli sellaisia asuntoja vastassa ettei kenkiä halunnut ottaa pois tai istua mihinkään. Eräänkin 40 tienoolla olevan naisen kerrostalokämppä oli koirankarvaa täynnä kun sillä oli pari isoa koiraa ja matot lattialla täynnä kusi ja paska tahroja ja hajun sen mukainen. Aika ihme jos tuollainen kämppä ei jotain tuholaisia houkuttele. Nykyisessä talonyhtiössä on kans yksi asunto jota olen miettinyt kuinka biohazard se on sellainen lauma eläimiä asuu pienessä asunnossa ja ainakaan niitä koiria ei turhaan näytetän lenkitettävän. Tämän takia tykkään kuuluttaa sitä vastuullisuutta jos otetaan lemmikkejä. Että niillä olisi hyvät elinolot ja niistä pidettäisiin huolta.
Tämä. Itse olin muutaman vuoden vastaavanlaisissa hommissa ja tuli kyllä nähtyä asuntoja laidasta laitaan. Pahimmat tosiaan oli tuollaisia ettei ois mielellään sisään edes mennyt. Kaksi pahinta oli sellaisia että melko nopeaa totesin että nämä ei ole sellaset työolot jossa suostun työskentelemään. Toinen oli about 50v yksinasuvan miehen koti. Liekkö hieman vammainen, puheesta oli hankala saada selvää ja vähän hitaasti tuntui ajatus liikkuvan. Asunto oli about -90 alun rivari ja näytti siltä ettei sitä oltu ikinä siivottu. Asunnossa haisi melko voimakkaan ammoniakin/virtsan tuoksu ja ihan jokainen pinta oli aivan tahmainen ja jonkun mähmän peitossa. Tietokonetta menin korjaamaan ja kun näin työtuolin näppiksen+hiiren totesin että nuihin en koske ja ilmotin asiakkaalle että ikävä kyllä nyt ei onnistu homma.
Toinen oli about 30v naisen kerrostalo asunnossa. Menin tvtä asentamaan ja jo rappukäytävässä asti haisi kuvottavalle ja kun oven aukasi tuli aivan jumalaton löyhkä. Asuntoon en suostunu eteistä pitemmälle menemään, mutta siitäkin näki jo että aika klassinen pahemman luokan hordaaja tapaus oli(tuli ihan nämä extreme hoarding reality paskeen asunnot mieleen). Kohteliaasti totesin että näissä oloissa en tvtä voi asentaa ja kysyin että jätänkö tvn siihen vai vienkö takaisin liikkeeseen.
Ensimäisestä asunnosta ei ulkoapäin voinut sanoa että olisi mitään hämminkiä, mutta toisesta tosiaan haistoi ihan rappuun asti voimakkaasti, kumma jos tuosta ei oltu valitettu. Kummastakin asukkaasta ja asunnosta tein sosiaalitoimeen huoli ilmoituksen, sitä en sitten tiedä miten heille tämän jälkeen käynyt.

Omassa edellisessä kerrostalossa aika-ajoin rapussa haisi voimakas rööki, mutta ei koskaan selvinnyt mistä tuli. Kunnes sitten eräänä päivänä kun olin tyttären kanssa menossa pihalle kakos kerroksen nuori sälli makasi pelkkä t-paita päällä ala-aulassa selällään ja veteli röökiä siinä ja hörppi olutta, ei uskonu mitään puhuttelua. Soitin poliisit ja sälliä ei itseasiassa sen jälkeen enään näkynytkään. Asunnon omistajat kun menivät sitten kämppään niin selvisi että se oli aivan järkyttävässä kunnossa. Ihan tarkkoja detaileja ei ole, mutta ilmeisesti sen pari vuotta mitä oli sielä asunut oli harrastukset ollut jatkuva juopottelu ja sisällä röökääminen. Senverran kauheassa kunnossa asunto kuitenkin oli, että joku remppa/demo porukka sinne meni ja työskenteli aika pitkään jotkut kunnon kokovartalo suojapuvut ja kunnon hengitys suojaimet päällä siellä. Eli Suht hyvään kuntoon oli kerennyt saada. Sitä kaksiota rempattiinkin sitten poraamisesta päätellen aamusta iltaan about 6kk, eli varmaan kaikki uusittu siellä.

Anteeksi pitkä viesti, mutta herätti vahvoja(puistattavia) muistoja tuo postaus mihin replytin :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 318
Täsmennätkö vähän, mitä tuolla tarkoitat, "livee" ja "kajareissa"?Jos sulla on siellä vahvistin josta tuuttaat 1-3 h putkeen niin että naapurilla ei ole mitään mahdollisuutta säästyä siltä, niin ymmärrän naapurin vitutuksen. Toi on siellä harmaalla alueella, kun ei se normaalia elämisen ääntäkään ole. Ei kiellettyä varsinaisesti, mutta jokseenkin ikävää naapureita kohtaan.

Itsellä on ollut se periaate, että kerrostalossa soittelen vain sähkö-/digitaali-instrumentteja ja pääsääntöisesti kuullokkeilla tai jos jostain syystä se ei aina ole ollut mahdollista, niin erittäin hiljaisella äänenvoimakkuudella. Jos pitäisi porukassa treenata, niin jossain treenikämpällä sitten.

Edit. Kävin silmäilemässä nopeasti kitaratriidiä, ja ilmeisesti pistät siis musat sterkoista ja soitat päälle (hiukan epävireisesti)? Ei tuolla tietysti naapurisuhteita lämmitellä... Joskus harvoin teen itsekin tuota, mutta volat on silloin todella hiljaisella, tai sitten virittelen molemmat kuulokkeisiin jos kokoonpano sen sallii.
Naapuri vastas tähän että ei kuulemma häiritse eikä se paljoa edes kuulu, mistä moinen ajatus mulla, että jatka vain soittelua. Vähä ihmettelin asiaa kun tuntuu et just sillonku rupeen soittelee niin alkaa samoihin aikoihin erinäiset meiningit yläkerrassa. No toki sattumaa voi osittain olla ja mahdollisesti myös itse mietin liikaa miten äänet kuuluu.

Mut niin, jatkan soittelua ilman ajatusta, että toista häiritsisi, tosin edelleen kuulokkeilla treenit ja coverivedot, pystyy itse paremmin keskittyy. Live tulee puhelimen kautta mitä esim tiktokiin teen, mut twitchiin saa äänet suoraa siirrettyä koneesta.

Ja tosiaan soitan kajareista tietokoneen kautta, en vahvistimen kautta. Äänet on kohdistettu vielä niin että ne tulee suoraa korviin ja oon niitä viel aika lähellä eli volat ei ole oikeasti edes kovalla. Ihan eri asia jos soittaisin kaukana kajareista jolloin volaakin olis oltava enemmän.

Vähä ot mut joudun nykyään virittää jatkuvasti kitaraa biisien välissä (nykyisessä lempikitarassa vireen pysyvyysongelma, joka korjaantuu ku käytän sen sepällä), niin on tullut tehtyä videoo missä kitara ei oo ollut aivan vireessä. Mut suurempi ongelma varmaan syntyisi siitä, että veivaan toistuvasti ongelmakohtia, kuin soittaisin biisien tahtiin missä yks kieli tai kaks kieltä on vähä epävireessä.

Ihan asiallisen viestin jätin naapurille ottaen huomioon oman sähkökitarasoittelun vaikutuksen juuri häneen, mutta myös yläkerran ääniin. Sovussa edetty :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
1 800
Toki sähkökitara jonkun verran kuuluu kerrostalossa kovempaa soitettaessa, mutta ei se mikään seiniä tärisyttäviä bassoja tuuttaa sentään. Jos on vähänkään kohtuullisesti eristetty talo, niin ei pitäisi häiritä ketään ellei se häiritty itse hengaile täydessä hiljaisuudessa asunnossaan. Tai yöaikaan.

Mun edellinen kämppä oli 100 vuotta vanhassa talossa, ja tuli vähän vainoharhainen olo kun toisen puolen naapurista kuului just musisointia ja illanviettojen puhettakin läpi, toisen puolen perhekämpästä ei ikinä yhtään mitään. Alkuun siinä mietin että kuinka paljon uskallan itse metelöidä, mut kerran oltiin loppuun asti moikkailututtuja niin luotin että rn liikaa häiritse ketään.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 318
Toki sähkökitara jonkun verran kuuluu kerrostalossa kovempaa soitettaessa, mutta ei se mikään seiniä tärisyttäviä bassoja tuuttaa sentään. Jos on vähänkään kohtuullisesti eristetty talo, niin ei pitäisi häiritä ketään ellei se häiritty itse hengaile täydessä hiljaisuudessa asunnossaan. Tai yöaikaan.

Mun edellinen kämppä oli 100 vuotta vanhassa talossa, ja tuli vähän vainoharhainen olo kun toisen puolen naapurista kuului just musisointia ja illanviettojen puhettakin läpi, toisen puolen perhekämpästä ei ikinä yhtään mitään. Alkuun siinä mietin että kuinka paljon uskallan itse metelöidä, mut kerran oltiin loppuun asti moikkailututtuja niin luotin että rn liikaa häiritse ketään.
Mun talo on sikäli omituinen että rakenteist kuuluu läpi esim kovempi kävely ja kaapit, myös imurointi ja semmonen "jyske" tai jos painavempaa tippuu lattialle. Mut esim musiikkia tai puhetta ei sit kuule lainkaan. Mistä materiaalista väliseinät on tehty?
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Toki sähkökitara jonkun verran kuuluu kerrostalossa kovempaa soitettaessa, mutta ei se mikään seiniä tärisyttäviä bassoja tuuttaa sentään. Jos on vähänkään kohtuullisesti eristetty talo, niin ei pitäisi häiritä ketään ellei se häiritty itse hengaile täydessä hiljaisuudessa asunnossaan. Tai yöaikaan.
Outo kommentti. Sehän riippuu ihan tasan siitä, kuinka paljon numikoita kääntää. Eikä tarvitse edes kovin paljoa kääntää, kun kuuluu jo ihan asiallisesti äänieristetyssäkin talossa. Kuuluuhan stereotkin. Vai mitä en nyt tajunnut oikein?
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 451
Kyllähän sitä päivällä saa vähän ääntä kuuluakkin. Jos jotakin häiritsee, muuttakoon maalle

Toki eri asia sitten jos järjestyssäännöissä asetetun hiljaisuuden aikaan metelöi, kuten oma yläkerran sankari.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 083
Tämä. Itse olin muutaman vuoden vastaavanlaisissa hommissa ja tuli kyllä nähtyä asuntoja laidasta laitaan. Pahimmat tosiaan oli tuollaisia ettei ois mielellään sisään edes mennyt. Kaksi pahinta oli sellaisia että melko nopeaa totesin että nämä ei ole sellaset työolot jossa suostun työskentelemään. Toinen oli about 50v yksinasuvan miehen koti. Liekkö hieman vammainen, puheesta oli hankala saada selvää ja vähän hitaasti tuntui ajatus liikkuvan. Asunto oli about -90 alun rivari ja näytti siltä ettei sitä oltu ikinä siivottu. Asunnossa haisi melko voimakkaan ammoniakin/virtsan tuoksu ja ihan jokainen pinta oli aivan tahmainen ja jonkun mähmän peitossa. Tietokonetta menin korjaamaan ja kun näin työtuolin näppiksen+hiiren totesin että nuihin en koske ja ilmotin asiakkaalle että ikävä kyllä nyt ei onnistu homma.
Toinen oli about 30v naisen kerrostalo asunnossa. Menin tvtä asentamaan ja jo rappukäytävässä asti haisi kuvottavalle ja kun oven aukasi tuli aivan jumalaton löyhkä. Asuntoon en suostunu eteistä pitemmälle menemään, mutta siitäkin näki jo että aika klassinen pahemman luokan hordaaja tapaus oli(tuli ihan nämä extreme hoarding reality paskeen asunnot mieleen). Kohteliaasti totesin että näissä oloissa en tvtä voi asentaa ja kysyin että jätänkö tvn siihen vai vienkö takaisin liikkeeseen.
Ensimäisestä asunnosta ei ulkoapäin voinut sanoa että olisi mitään hämminkiä, mutta toisesta tosiaan haistoi ihan rappuun asti voimakkaasti, kumma jos tuosta ei oltu valitettu. Kummastakin asukkaasta ja asunnosta tein sosiaalitoimeen huoli ilmoituksen, sitä en sitten tiedä miten heille tämän jälkeen käynyt.

Omassa edellisessä kerrostalossa aika-ajoin rapussa haisi voimakas rööki, mutta ei koskaan selvinnyt mistä tuli. Kunnes sitten eräänä päivänä kun olin tyttären kanssa menossa pihalle kakos kerroksen nuori sälli makasi pelkkä t-paita päällä ala-aulassa selällään ja veteli röökiä siinä ja hörppi olutta, ei uskonu mitään puhuttelua. Soitin poliisit ja sälliä ei itseasiassa sen jälkeen enään näkynytkään. Asunnon omistajat kun menivät sitten kämppään niin selvisi että se oli aivan järkyttävässä kunnossa. Ihan tarkkoja detaileja ei ole, mutta ilmeisesti sen pari vuotta mitä oli sielä asunut oli harrastukset ollut jatkuva juopottelu ja sisällä röökääminen. Senverran kauheassa kunnossa asunto kuitenkin oli, että joku remppa/demo porukka sinne meni ja työskenteli aika pitkään jotkut kunnon kokovartalo suojapuvut ja kunnon hengitys suojaimet päällä siellä. Eli Suht hyvään kuntoon oli kerennyt saada. Sitä kaksiota rempattiinkin sitten poraamisesta päätellen aamusta iltaan about 6kk, eli varmaan kaikki uusittu siellä.

Anteeksi pitkä viesti, mutta herätti vahvoja(puistattavia) muistoja tuo postaus mihin replytin :)
Itse noita kämppiä kanssa kierrellyt. Välillä on vaikea yrittää pidättää oksennusrefleksiä, vaikka se ei minulla herkässä ole.
Joku aika sitten menin yhteen kerrostalokämppään, ovesta ei meinannut mahtua sisään, kun eteinen oli täynnä täysiä roskapusseja. Kärpäspilvi oli sellainen, että hyvä kun läpi näki. Koko kämppä täynnä ilmaisjakelua ym roskaa noin polven korkeuteen, kapeita polkuja pääsi liikkumaan.
Siirsin todella pienen tv-tason, niin alla oli viisi kuollutta hiirtä.

Sanoin hiiristä asukkaalle, niin hän vaan tokaisi, juu olen kyllä kuunnellut rapinaa, niitä aina syksyisin tulee...

Sitten oli yksi huumekämppä, asukas paikalla, sekaisin kuin seinäkello. Aika monta kertaa selitin, että mitä olen tulossa tekemään ennenkuin tajusi ja meni takaisin sänkyyn tärisemään sikiöasennossa. Lattialla oli useamman sentin kerros sätkäntumppeja ja useampi ruisku joukossa.

Joskus oli sähköt viritetty välioven kahvaan, mutta ei onneksi töpseli seinässä kun menin.

Melkeen joka kerrostalossa on vähintään yksi läävä. On sitten vuokraa tai omistustalo...

Monta kertaa sanonut, että pitäisi ottaa emäntä töihin mukaan, niin ei olisi ehkä enää niin hysteerinen kämpän siivouksesta...
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 956
Sitten oli yksi huumekämppä, asukas paikalla, sekaisin kuin seinäkello. Aika monta kertaa selitin, että mitä olen tulossa tekemään ennenkuin tajusi ja meni takaisin sänkyyn tärisemään sikiöasennossa. Lattialla oli useamman sentin kerros sätkäntumppeja ja useampi ruisku joukossa.
Kerran olen elämässäni tuollaisessa huumeluukussa vieraillut 15 minuutin ajan. Mietin pitkään, että uskaltaisinko istua varovasti sohvan käsinojalle. Tulin siihen tulokseen, että en. Pois lähdettyäni sanoin kaverille, että oli kyllä melkoinen ilmestys ja sotku koko asunto. Kaveri sanoi, että "joo, joskus siellä vessassa on näyttänyt vilistelevän jotain ötököitäkin."

Normaalin ihmisen on hyvin vaikea edes kuvitella miten törkyistä ja paskaista niissä voi olla. Kyllä niitä joskus jossain dokumenteissa tai elokuvissa näkee, mutta todellisuus on livenä paljon karumpi ei niistä kuvista erotu se kaikki paska ja jää esimerkiksi se tuoksujen rikkaus kokonaan puuttumaan.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
1 526
En ole noin matalalla käynyt, mutta hyvät ihmiset koittakaa ymmärtää ja tuntea myöden ihmisiä joilla menee asiat huonosti.

Toisekseen entisellä vuokralaisella oli jäänyt lihaa asunnon jääkaappiin. Ei pysynyt lounas sisällä kun tarkistin asuntoa... :spuking:
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
656
Outo kommentti. Sehän riippuu ihan tasan siitä, kuinka paljon numikoita kääntää. Eikä tarvitse edes kovin paljoa kääntää, kun kuuluu jo ihan asiallisesti äänieristetyssäkin talossa. Kuuluuhan stereotkin. Vai mitä en nyt tajunnut oikein?
Yleisesti ottaen matalat äänet (taajuudet) vaimenevat vähemmän, kuin korkeat matkan(eristeiden) suhteen. Bassoa kun soittelee samalla volyymilla kuin vaikka ukulelea, niin luultavasti vaimea jyminä kuuluu kauimmaksi.
 
Liittynyt
14.03.2022
Viestejä
232
Kerran olen elämässäni tuollaisessa huumeluukussa vieraillut 15 minuutin ajan. Mietin pitkään, että uskaltaisinko istua varovasti sohvan käsinojalle. Tulin siihen tulokseen, että en. Pois lähdettyäni sanoin kaverille, että oli kyllä melkoinen ilmestys ja sotku koko asunto. Kaveri sanoi, että "joo, joskus siellä vessassa on näyttänyt vilistelevän jotain ötököitäkin."

Normaalin ihmisen on hyvin vaikea edes kuvitella miten törkyistä ja paskaista niissä voi olla. Kyllä niitä joskus jossain dokumenteissa tai elokuvissa näkee, mutta todellisuus on livenä paljon karumpi ei niistä kuvista erotu se kaikki paska ja jää esimerkiksi se tuoksujen rikkaus kokonaan puuttumaan.
Ei se huumeita tarvi, olen vieraillut (omaan) pahimpaan aikaan muutamassa ns. kiljumökissä. Haju oli sen mukainen vaikkakaan näissä ei tarvinnut neuloja sentään pelätä, neuloja käyttävien asunnossa en minäkään uskaltanut istua. Kun ei elämänhallinta ole hallussa niin se ei ole, vieköön sitten mikä vie (minut meinasi viedä se perinteinen, huumeita en ole ganjaa kummempaa suostunut kokeilemaan). Jos on nuorena aloittanut, eikä lopeta, ikä jää kovin lyhyeksi aika usein, ainakin näkemäni mukaan.
Äänet kyllä jäi päähän, se epämääräinen mörinä ja usein itseään toistava musiikki oli suosiossa, kovalla. En missään nimessä enää koskaan halua olla tällaisen naapuri, mieluummin vaikka työtänsä harjoitteleva tiskijukka. Tiskijukan harjoitteluajat sentään on kovin säännölliset verrattuna lopun lähellä olevaa addiktia.
 
Liittynyt
09.11.2020
Viestejä
723
Pointti olikin se, että C₂H₆O on ihan yhtä lailla HUUME kuin vaikka C17H21NO4 tai C21H30O2.

Laillinen status voi toki olla valitussa järjestäytyneessä yhteiskunnassa eri, mutta päihteitä kaikki tyynni. Tai HUUMEITA. Rajanveto on täysin teennäistä.

Yhtä kaikki, tämä ketju lienee väärä tähän keskusteluun. Mun paha.
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
713
kiljun valmistuskin tiemmä laillista.. ko sitä ei aleta keittää ja tiputtaa enempi. jos pelkän alkoholin saaminen juomaan on huumetta ni si sitä on kotikalja ja simakin...
edit ja toki si ois kaikki juomat kans jota kaupasta saa myös ostaa nykyään laillisesti joissa on rosentteja
 
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
729
kiljun valmistuskin tiemmä laillista.. ko sitä ei aleta keittää ja tiputtaa enempi. jos pelkän alkoholin saaminen juomaan on huumetta ni si sitä on kotikalja ja simakin...
edit ja toki si ois kaikki juomat kans jota kaupasta saa myös ostaa nykyään laillisesti joissa on rosentteja
Nykyään kiljun valmistus sallittua mutta vielä 2018 alussa sekin oli laitonta.

 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
713
Nykyään kiljun valmistus sallittua mutta vielä 2018 alussa sekin oli laitonta.

No tää menny ohi.. miks samaan aikaan on saanu kaupasta tee se itse viini/olut kittejä mut sokerista ja hiivasta joita kaupasta kans saa et saa kiljua tehä apelsiinin tai jonkun muun kanssa?
Lisätääs viel et itse nauttin vain alu&palpa pakkauksia nykyään..joskus 30 vuotta si tein olutta,mut sillonkaan en ollu prkleen naapuri vaan koko porttikonki ja niiden kaverit tykkäs ajatuksesta ja kävivät usein oven takana kyselemässä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.03.2022
Viestejä
232
No tää menny ohi.. miks samaan aikaan on saanu kaupasta tee se itse viini/olut kittejä mut sokerista ja hiivasta joita kaupasta kans saa et saa kiljua tehä apelsiinin tai jonkun muun kanssa?
Lisätääs viel et itse nauttin vain alu&palpa pakkauksia nykyään..joskus 30 vuotta si tein olutta,mut sillonkaan en ollu prkleen naapuri vaan koko porttikonki ja niiden kaverit tykkäs ajatuksesta ja kävivät usein oven takana kyselemässä
Tuossa uutisessa sotketaan kilju kotipolttoiseen, uutisen kirjoittaja ei taida tietää mitä kilju on. Sille on syynsä miksi sitä kiljuksi sanotaan, eikä sillä ole mitään tekemistä vahvuuden kanssa, varsinkaan tislaamisen, jolloin se siitä samasta p****sta saa vahvempaa ja hätäisimmät menettää näkönsä.

Kotiviiniä on saanut tehdä niin kauan kuin muistan, niitä olen maistanut todella hyviä mutta myös huonoja, olen myös kokeillut valmistaa sitä itse, jos haluut oikeasti hyvää, se ei onnistu millään tokmannin ämpärillä.

Sillä kotipolttoisella on monta nimeä mutta kilju ei ole yksi niistä, kilju on aina tehty halvimmista raaka-aineista mahdollisimman nopeasti, mikä pääsaääntöisesti johtaa melkoiseen ripuliin vähintään koska alan ammattilaiset juo sen ennen kuin se on käynyt loppuun. Hajusta riippumatta. Hyvä kotipolttoinen haisee koskikselta, maistuu pahalta mutta se ei sokeuta eikä siitä kupillisella saa mahaansa sekaisin. Päähän se menee kuin väärä sakko :rofl:
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
713
Tuossa uutisessa sotketaan kilju kotipolttoiseen, uutisen kirjoittaja ei taida tietää mitä kilju on. Sille on syynsä miksi sitä kiljuksi sanotaan, eikä sillä ole mitään tekemistä vahvuuden kanssa, varsinkaan tislaamisen, jolloin se siitä samasta p****sta saa vahvempaa ja hätäisimmät menettää näkönsä.

Kotiviiniä on saanut tehdä niin kauan kuin muistan, niitä olen maistanut todella hyviä mutta myös huonoja, olen myös kokeillut valmistaa sitä itse, jos haluut oikeasti hyvää, se ei onnistu millään tokmannin ämpärillä.

Sillä kotipolttoisella on monta nimeä mutta kilju ei ole yksi niistä, kilju on aina tehty halvimmista raaka-aineista mahdollisimman nopeasti, mikä pääsaääntöisesti johtaa melkoiseen ripuliin vähintään koska alan ammattilaiset juo sen ennen kuin se on käynyt loppuun. Hajusta riippumatta. Hyvä kotipolttoinen haisee koskikselta, maistuu pahalta mutta se ei sokeuta eikä siitä kupillisella saa mahaansa sekaisin. Päähän se menee kuin väärä sakko :rofl:
No tämä, munkin mielestä kiljulla oo paljoa ees alkoholin kanssa tekemistä.. toki jos sitä pystyy juomaan saa kännit, mutta myös viikon vessavuoron.. ja monasti jo kesken sitä känniä ko vessaa ei liki ja housut viellä ylhäällä... Vertaus et se on huumetta on oltava jonkun absolutistin suusta joka ei koskaan koskenut ees simaan
 
Liittynyt
14.03.2022
Viestejä
232
On siinä alkoholia riippuen tekijästä ja ajasta yllättävän paljonkin. Appelsiinikilju on ehkä joillekkin tullut tarinoissa vastaan, se haisi vähiten pahalta, ja näin jälkeenpäin tietäen, sisälsi huomattavan määrän hedelmäsokeria jolloin ei kuulemma sokeria tarvinnut kuin puolet normaalista. Se oli kuitenkin mulle liikaa, en mä sitä alas saanut kun tarjottiin. Toisaalta mä en ollut ihan niin pohjalla, kävin töissä ja ostin viinat alkosta ja tupakat venäläisiltä.
Siksi mulla niitä 'kavereita' kokoontui mun kämpille aikoinaan kun olin vapaalla. Ja naapurit tykkäs :giggle:
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
713
On siinä alkoholia riippuen tekijästä ja ajasta yllättävän paljonkin. Appelsiinikilju on ehkä joillekkin tullut tarinoissa vastaan, se haisi vähiten pahalta, ja näin jälkeenpäin tietäen, sisälsi huomattavan määrän hedelmäsokeria jolloin ei kuulemma sokeria tarvinnut kuin puolet normaalista. Se oli kuitenkin mulle liikaa, en mä sitä alas saanut kun tarjottiin. Toisaalta mä en ollut ihan niin pohjalla, kävin töissä ja ostin viinat alkosta ja tupakat venäläisiltä.
Siksi mulla niitä 'kavereita' kokoontui mun kämpille aikoinaan kun olin vapaalla. Ja naapurit tykkäs :giggle:
r
Jo täysi offtopick. Kiljua pystyi tekee jopa kakolassa.. sellissä... Huonomman laatuseen ei ees kaikki noi ollu välttämättömiä... Esim hiivan "korvikkeen" sai toisaalta
 
Liittynyt
14.03.2022
Viestejä
232
r
Jo täysi offtopick. Kiljua pystyi tekee jopa kakolassa.. sellissä... Huonomman laatuseen ei ees kaikki noi ollu välttämättömiä... Esim hiivan "korvikkeen" sai toisaalta
Olet oikeassa, offtopic. Pahoittelen.

Se mun on pakko silti sanoa, että kyllä ne paatuneimmat silloin yritti kirjaimellisesti jalkasilsasta (epäilijöille, ei onnistunut tiemmä) sitä tehdä kun talvella piti kaupassa valita sokerin ja hiivan välillä. Se oli karua katsottavaa.. Sitä en vaan ymmärtänyt silloin että miksi. Enkä oikein vieläkään täysin, tai ehkä siksi, että mulla se vakava ryyppääminen jäi lopulta vain reiluun pariin kymmeneen vuoteen.

Silti olen samaa mieltä kuin aiemmin, en tänä päivänä helposti ottaisi tuntematonta addiktia naapuriksi. Jos on rauhallinen, hiljainen ja hyväkäytöksinen niin miksi ei, mutta miten semmoisen enää erottaa tavan kulkijasta.
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
713
On mulla tähän oikeesti perkeleen naapuritkin kokemusta.. yhen exän poika pisti vuokrakämpän aika huonoon kuntoon, käytti aineita ja koitti kasvattaa. Kerran kävin si exän kanssa siellä ko sälli pois.. kämppä ihan kaamee.. tusseilla väritetyt seinätkin, tumpeja tölkeja ja ruokia paksu kasa joka tasolla.. jääkaappi lehatti niin et tietää.. en voinu olla auttamatta exää ja entistä poikapuolta... Kaks viikkoa kävin töiden jälkeen siivoomassa siellä vähintään toisen työpäivän verran.. töistä nappasin vähän vahvemmat aineet ku tokmanni myy putsaukseen... Sain kämpän aika siedettävään kuntoon lukuun ottamatta tumppien jälkiä..

Sitä en tiennyet sillon siitä oli jo tehtyilmotus ja terveys tarkastajat tuloss.. oli kerrostalo asunto ni en toisaalta ihmettele et se haju jo alkanu häirii naapureita

Mutta mun siivouksenjälkeen terveystarkastus anto puhtaat paperit ja totesivat et asukas ilmeisesti jo muuttanut muualle ja siivonnut jälkensä
Jopa kivat huumeissä tehdyt tussitukset sain pestyä pois
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 646
Viestejä
4 288 256
Jäsenet
71 709
Uusin jäsen
ibem

Hinta.fi

Ylös Bottom