Perkeleen naapurit.

Liittynyt
05.08.2021
Viestejä
668
Juuri tämä.

@Hifiguru :

Vaikka et ymmärtäisikään tämän ko. mummelin pointtia, niin kyllä aikuisen ihmisen pitäisi osata sopeuttaa toimintaansa tarpeen mukaan. Mummelia ärsyttää sun toiminnassa jokin, ja tämä ei ole sellainen asia, joka sulta itseltä olisi about mitään pois. Sinulle ja muille helpoin tie on, että menet jatkossa sinne metsään vähän eri reittiä. Jos tämmöisestä pitää alkaa vääntämään "notta minähän menen" -asenteella, niin olet itse se perkeleen naapuri. Ihan riippumatta siitä, oletko palautetta antaneen mummelin kanssa samaa mieltä vai et. Jossain muussa asiassa tilanne voi taas olla päinvastoin, mutta jonkun kävelyreitin takia ei edes Suomalaisen kannata alkaa välttämättä änkyröimään...
Laputtelijoille ei pidä antaa yhtään siimaa. Tulkoon sanomaan jos on asiaa, muuten seuraavassa lapussa tulee uusi määräys, tuollaisia on mahdotonta ja tarpeetonta miellyttää.
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 526
Laputtelijoille ei pidä antaa yhtään siimaa. Tulkoon sanomaan jos on asiaa, muuten seuraavassa lapussa tulee uusi määräys, tuollaisia on mahdotonta ja tarpeetonta miellyttää.
Taloyhtiöissä on järjestyssäännöt, joissa yleensä määritellään kulkuväyliin, viheralueisiin ja lemmikkieläimiin liittyviä asioita. Jos tuossa kyseissä tapauksessa autojen välissä ei ole "kulkuväylä" tms. niin itse etsisin jonkun muun kulkureitin koiran kusettamiseen.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
596
Mitäs mieltä tämmösestä? about 3v kulkenu tosta kerrostalon parkkipaikan läpi lähimehtään koiran kanssa ja koskaan ei olla autoja hipastu ym
Koskaan ei ole aikasemmin haitannu mutta kumma kun nyt haittaa....vuokra asuntoja eli ruudutkin on vuokraruutuja. kahden auton välistä siis menen ja toinen sattuu olemaan tämän lapun kirjoittajan auto, toisella puolella toisen naapurin auto jota tuskin haittaa kun se jopa mulle teki tohon penkkaan polunpätkää lapiolla kun huomas että meen päivittäin tosta penkan yli ja toi mummeli yrittää tohon lunta lappaa ettei siitä käveltäs mutta eipä ole estanyt kun saappailla ton aina tamppaan mennessä tai tullessa ja sen autopaikka jo loppuu siinä kohtaa kun penkka alkaa eli se on kesäsin nurmialuetta

No älä kävele autojen välistä niin homma ratkeaa heti. Miksi ihmeessä edes pitää kävellä kahden auton välistä? Vai oletko sitä porukkaa ketkä "ulkoiluttaa" koiraa just sen verran että se ehtii kusaista ja sitten takaisin sisälle?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 201
No älä kävele autojen välistä niin homma ratkeaa heti. Miksi ihmeessä edes pitää kävellä kahden auton välistä? Vai oletko sitä porukkaa ketkä "ulkoiluttaa" koiraa just sen verran että se ehtii kusaista ja sitten takaisin sisälle?
Pihan ollessa sopiva, se voi olla ehdottomasti turvallisin ja partas mahdollinen reitti..
Ja tuo naapuri vaikuttaa juurikin ammattivalittajalta. Kun kerran autojen välikin on reilu, niin ei tuossa reitissä ole mitään ongelmaa... Heitä se lappu roskiin ja se siitä.
 
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
160
Laputtelijoille ei pidä antaa yhtään siimaa. Tulkoon sanomaan jos on asiaa, muuten seuraavassa lapussa tulee uusi määräys, tuollaisia on mahdotonta ja tarpeetonta miellyttää.
Kai olennaisempaa on se mitä lapussa lukee kuin se että saa lapun? Ei omasta elämäntyylistään, periaatteistaan tai arvoistaan tarvitse luopua huomioimalla silloin tällöin ympäristöään ja kanssaihmisiään.
Sarjalappujen nieleskely ja muiden edessä matelu ovat oma lukunsa. Sitä ei tietenkään tarvitse tehdä. Kohtuus ja maalaisjärki tässäkin.

Jäsen "Antw" järkeisti lappukeissin hyvin. Jos vaiva tai tehtävä muutos koiran ulkoilureitille on pieni (kuten se käsittääkseni on) ja sillä saavutetaan tasapaino osapuolten välillä (lue: mummo saa rauhan autonsa osalta ja koiramies saa rauhan lenkittelynsä osalta), niin se kannattaa ottaa.

Antw sanoi:
Vaikka et ymmärtäisikään tämän ko. mummelin pointtia, niin kyllä aikuisen ihmisen pitäisi osata sopeuttaa toimintaansa tarpeen mukaan. Mummelia ärsyttää sun toiminnassa jokin, ja tämä ei ole sellainen asia, joka sulta itseltä olisi about mitään pois. Sinulle ja muille helpoin tie on, että menet jatkossa sinne metsään vähän eri reittiä. Jos tämmöisestä pitää alkaa vääntämään "notta minähän menen" -asenteella, niin olet itse se perkeleen naapuri. Ihan riippumatta siitä, oletko palautetta antaneen mummelin kanssa samaa mieltä vai et.
 
Liittynyt
28.07.2022
Viestejä
568
Taloyhtiöissä asuessa pitää huomioida myös muut asukkaat, mikäli haluaa pysyä väleissä naapurin kanssa. Tässäkin tapauksessa ilmeisesti joku mummeli on huolissaan auton naarmuttamisesta. Vaikka asia saattaa itsestä tuntua mitättömältä, niin mummolle se voi olla konkreettinen huolenaihe.

Tätä vasten nyt sitten voi miettiä onko ratkaisu sitten muutaman kymmenen metrin ylimääräinen lenkki koiran kanssa vai jatkaako kuten ennenkin. Tietysti tuossa jälkimmäisessä on "riskinä" se, että valittaja eskaloi tapauksen hallitukselle tai isännöitsijälle.

Jos itse joutuisin taloyhtiön hallituksen jäsenenä tai isännöitsijänä ratkomaan tilannetta, jossa toinen osapuoli on huolissaan autonsa mahdollisesta naarmuuntumisesta ja toinen ei halua kiertää muutamaa kymmentä metriä koiran kanssa lenkkeillessään, niin eipä tuo nyt ihan yksiselitteinen tilanne olisi.
 

Ihime

Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 339
Taloyhtiöissä asuessa pitää huomioida myös muut asukkaat, mikäli haluaa pysyä väleissä naapurin kanssa. Tässäkin tapauksessa ilmeisesti joku mummeli on huolissaan auton naarmuttamisesta. Vaikka asia saattaa itsestä tuntua mitättömältä, niin mummolle se voi olla konkreettinen huolenaihe.

Tätä vasten nyt sitten voi miettiä onko ratkaisu sitten muutaman kymmenen metrin ylimääräinen lenkki koiran kanssa vai jatkaako kuten ennenkin. Tietysti tuossa jälkimmäisessä on "riskinä" se, että valittaja eskaloi tapauksen hallitukselle tai isännöitsijälle.

Jos itse joutuisin taloyhtiön hallituksen jäsenenä tai isännöitsijänä ratkomaan tilannetta, jossa toinen osapuoli on huolissaan autonsa mahdollisesta naarmuuntumisesta ja toinen ei halua kiertää muutamaa kymmentä metriä koiran kanssa lenkkeillessään, niin eipä tuo nyt ihan yksiselitteinen tilanne olisi.
Eikö tuo suht yksiseltteinen ole? Mummolla hallinta oikeus parkkipaikkaan eikä halua että siitä kuljetaan, eipä siinä tarvi miettiä kumman kannalle pitäisi kääntyä. Eri asia olisi jos olisi jotain yleistä aluetta pihalla ja mummoa nyt vaan ärsyttäisi syystä x.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 163
Eikö tuo suht yksiseltteinen ole? Mummolla hallinta oikeus parkkipaikkaan eikä halua että siitä kuljetaan, eipä siinä tarvi miettiä kumman kannalle pitäisi kääntyä. Eri asia olisi jos olisi jotain yleistä aluetta pihalla ja mummoa nyt vaan ärsyttäisi syystä x.
Jos mummolla on oma parkkipaikkaosake, tai parkkipaikka on sidottu osakkeeseen, niin ehkä sitten. Todennäköisemmin kuitenkin parkkipaikka on taloyhtiön hallinnassa, ei mummon.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
596
Jos mummolla on oma parkkipaikkaosake, tai parkkipaikka on sidottu osakkeeseen, niin ehkä sitten. Todennäköisemmin kuitenkin parkkipaikka on taloyhtiön hallinnassa, ei mummon.
Jos siinä on yksi paikka mummolle ja viereinen vaikka papalle vuokrattu niin niiden autojen välistä ei kuljeta ja se on ihan sama vaikka ne paikat omistaisi Amerikan presidentti.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 959
Jos siinä on yksi paikka mummolle ja viereinen vaikka papalle vuokrattu niin niiden autojen välistä ei kuljeta ja se on ihan sama vaikka ne paikat omistaisi Amerikan presidentti.
Mitä jos kulkee niiden kahden toisille vuokrattujen autopaikkojen välistä omalle vuokratulle autopaikalleen? Pitää kiertää vaikkapa sata tai kaks sataa metriä ihan sen takia kun siitä nyt ei vaan saa kävellä? Mites parkkihalleissa? Saako siellä kävellä autojen välistä? Tai kadun vieriset parkit? Minkälainen turvaväli pitää pitää toisen autoon?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 982
Ei muuta kuin sovit autopaikan vaihtamisesta (hetkeksi) mummon naapuripaikan kanssa ja kuljet omaa paikkaa pitkin metsään. Laputtaja repii siitä sitten.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
596
Mitä jos kulkee niiden kahden toisille vuokrattujen autopaikkojen välistä omalle vuokratulle autopaikalleen? Pitää kiertää vaikkapa sata tai kaks sataa metriä ihan sen takia kun siitä nyt ei vaan saa kävellä? Mites parkkihalleissa? Saako siellä kävellä autojen välistä? Tai kadun vieriset parkit? Minkälainen turvaväli pitää pitää toisen autoon?
Mitä jos mitä jos. Tässä ollaan nyt oikaisemassa, että saadaan koira käytettyä pihalla nopeammin.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 959
Mitä jos mitä jos. Tässä ollaan nyt oikaisemassa, että saadaan koira käytettyä pihalla nopeammin.
Ja siinä ei ole yhtään mitään väärää, jos ei nyt tahallisesti mennä hinkkaamaan sitä autoa. Mitä jos mitä jos on myös sitä kun kuvitellaan eri skenaarioita mitä voi tapahtua kun kävellään siitä ohi.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
596
Mikä estää siitä välistä kulkemisen?
Ja siinä ei ole yhtään mitään väärää, jos ei nyt tahallisesti mennä hinkkaamaan sitä autoa. Mitä jos mitä jos on myös sitä kun kuvitellaan eri skenaarioita mitä voi tapahtua kun kävellään siitä ohi.
Jos se on kerta ainoa reitti päästä metsään niin sitten siihen pitää tehdä kävelytie. Mutta Näinhän se ei taida olla. Niin. Mitä jos.. Onko se ok jos koko taloyhtiön väki kulkee siitä autojen välistä yhtenään?
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 959
Jos se on kerta ainoa reitti päästä metsään niin sitten siihen pitää tehdä kävelytie. Mutta Näinhän se ei taida olla. Niin. Mitä jos.. Onko se ok jos koko taloyhtiön väki kulkee siitä autojen välistä yhtenään?
No jos koko taloyhtiön väki siitä kävelee, niin luulis sen nyt saatana olevan about kaikille ok? =D Paitsi sille yhdelle joka siitä valittaa...
Mitä haittaa oikeasti on jos joku ihminen kävelee auton vierestä?
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
596
No jos koko taloyhtiön väki siitä kävelee, niin luulis sen nyt saatana olevan about kaikille ok? =D Paitsi sille yhdelle joka siitä valittaa...
Mitä haittaa oikeasti on jos joku ihminen kävelee auton vierestä?
No minua tässä ehkä enemmän häiritsee se, että sen koiran kanssa pitää oikoa. Ilmeisesti muut tuosta ei kuitenkaan kulje koska sitä ei ole mainittu. Enkä kyllä pitäisi siitä, että joku pyörii jatkuvasti autoni ympärillä kun sille ei kerta ole minkäänlaista tarvetta.

Edit. Typot.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 959
No minua tässä ehkä enemmän häiritsee se, että sen koiran kanssa pitää oikoa. Ilmeisesti muut tuosta ei kuitenkaan kulje koska sitä ei ole mainittu. Enkä kyllä pidä siitä joku pyörii jatkuvasti autoni ympärillä kun sille ei kerta ole minkäänlaista tarvetta.
Jep, ymmärrän ettei kukaan halua että siinä oman auton lähistöllä hengataan, mutta jos se sattuu olemaan oikaisureitti johonkin ojan vierelle koirapisssille, niin ei kai nyt tollaesta voi oikeasti suuttua. Oletuksena kuitenkin on että suurin osa ihmisitä osaa käyttäytyä sen verran ettei naarmuta sitä autoa. Tai pitää sen koiransa sen verran kurissa ettei se hypi kynsineen sitä autoa vasten. Eli silloin siinä ohi kävelemisessä ei ole mitään ongelmaa.
Eri asia jos siihen autoon tulee jotain jälkiä, niin silloin voi siltä runkkarilta pyytää korvausta.
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
457
Jos koira on naarmuttanut autoa, niin silloin on todistettu vaaran olevan todellinen; sitä ennen ei ole todistettu.

Jos järjestyssäännöissä on säädetty jotain, niin sitä kannattaa noudattaa, koska tilanne voi tulla hyvinkin äkkiä että tarve olisi odottaa puolestaan joltain naapuriltakin jonkin järjestyssäännön noudattamista. Poikkeus tietenkin turhantärkeät säännöt, joita kukaan ei kuitenkaan koskaan noudata.

Jos naapuri itse on asiallinen ja toimii fiksusti, silloin hänen asiallisiin huoliinsa kannattaa suhtautua vakavasti ja kunnioittavasti - niin varmaan itsekin toivoisi toisten suhtautuvan omiin perusteltuihin huolenaiheisiin.

Jos naapuri taas itse ei ole asiallinen eikä toimi fiksusti vaan itkee jatkuvasti milloin mistäkin asiasta, niin sellaisen naapurin pillin mukaan hyppiminen johtaa vain kurjuuteen. Ellei itkuun saa asiallisella, mutta jämäkällä keskustelulla lopullista pistettä, niin sitten itku on vain jätettävä huomiotta siitä eteenpäin. Ellei itku lopu niin sen vaikutukset sitten ainakin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
800
Juuri tämä.

@Hifiguru :

Vaikka et ymmärtäisikään tämän ko. mummelin pointtia, niin kyllä aikuisen ihmisen pitäisi osata sopeuttaa toimintaansa tarpeen mukaan. Mummelia ärsyttää sun toiminnassa jokin, ja tämä ei ole sellainen asia, joka sulta itseltä olisi about mitään pois. Sinulle ja muille helpoin tie on, että menet jatkossa sinne metsään vähän eri reittiä. Jos tämmöisestä pitää alkaa vääntämään "notta minähän menen" -asenteella, niin olet itse se perkeleen naapuri. Ihan riippumatta siitä, oletko palautetta antaneen mummelin kanssa samaa mieltä vai et. Jossain muussa asiassa tilanne voi taas olla päinvastoin, mutta jonkun kävelyreitin takia ei edes Suomalaisen kannata alkaa välttämättä änkyröimään...
Tämä juontaa juurensa paljon kauemmaks (jo ennenkuin muutin taloon), oon joutunu ton silmätikuks vuosia sitten eli se valittaa paljon muustakin ja pelkästään minusta koko rapussa, joskus kuullu porailun ääniä päiväsaikaan ja siitäkin valitti, oli mulla pora kotona mutta olin vaan sattumalta itse mökillä sillon, ym kaikkee mistä nyt voi jotain napista....eli periaatteessa en anna siimaa ton valituksille koska se vaan ruokkii sitä että se saa tahtonsa läpi, eipä ole itse vuokranantajalta vaivauduttu edes ottamaan yhteyttä kun varmaan tajunneet että turhia valituksia.
Mä vaan yritän olla välittämättä noista ja jatkaa entiseen malliin, autopaikan vaihto onnistuu tässäkin käden käänteessä jos häiritsee mun toiminta kun on muutamia vapaita paikkoja mistä valita.

Tässä oli joku ehkä vuos välissä kun sillä oli ukko tuossa niin eipä valittanu mistään, vaikka olisin 10 koiran kanssa menny tai mitä tahansa, nyt kun ukko hävis maisemista niin ilmeisesti taas aikaa keskittyä mitä ympärillä tapahtuu
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
903
Tämä juontaa juurensa paljon kauemmaks (jo ennenkuin muutin taloon), oon joutunu ton silmätikuks vuosia sitten eli se valittaa paljon muustakin ja pelkästään minusta koko rapussa, joskus kuullu porailun ääniä päiväsaikaan ja siitäkin valitti, oli mulla pora kotona mutta olin vaan sattumalta itse mökillä sillon, ym kaikkee mistä nyt voi jotain napista....eli periaatteessa en anna siimaa ton valituksille koska se vaan ruokkii sitä että se saa tahtonsa läpi, eipä ole itse vuokranantajalta vaivauduttu edes ottamaan yhteyttä kun varmaan tajunneet että turhia valituksia.
Mä vaan yritän olla välittämättä noista ja jatkaa entiseen malliin, autopaikan vaihto onnistuu tässäkin käden käänteessä jos häiritsee mun toiminta kun on muutamia vapaita paikkoja mistä valita.

Tässä oli joku ehkä vuos välissä kun sillä oli ukko tuossa niin eipä valittanu mistään, vaikka olisin 10 koiran kanssa menny tai mitä tahansa, nyt kun ukko hävis maisemista niin ilmeisesti taas aikaa keskittyä mitä ympärillä tapahtuu
No mites sen muutaman kymmenen metrin extrakävely jos kerta olet koiran kanssa menossa lenkille? Voisin kuvitella että tuossa tilanteessa se muutama lisäaskel ei olisi edes pahitteeksi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 737
No mites sen muutaman kymmenen metrin extrakävely jos kerta olet koiran kanssa menossa lenkille? Voisin kuvitella että tuossa tilanteessa se muutama lisäaskel ei olisi edes pahitteeksi.
Ei tässä taida tilanne parantua millään, mitä kysyjä tekee vaan naapurin pitäisi muuttaa käytöstään rakentavalla tavalla.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
1 526
En ymmärrä. Varmaan jotain vaginavoidetta voisi antaa lahjaksi.
Mitä se haittaa jos oikaisee koiran kanssa parkkiksen yli jos ainoa haitta on tassunjäljet lumessa?
No mites sen muutaman kymmenen metrin extrakävely jos kerta olet koiran kanssa menossa lenkille? Voisin kuvitella että tuossa tilanteessa se muutama lisäaskel ei olisi edes pahitteeksi.
En välitä nöyrtymisestä jonkin satunnaisen mamman tahdosta saati sen pillin tahtiin tanssimiseen.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
991
En ymmärrä. Varmaan jotain vaginavoidetta voisi antaa lahjaksi.
Mitä se haittaa jos oikaisee koiran kanssa parkkiksen yli jos ainoa haitta on tassunjäljet lumessa?

En välitä nöyrtymisestä jonkin satunnaisen mamman tahdosta saati sen pillin tahtiin tanssimiseen.
Mummeli lapun mukaan huolissaan lämmityssysteemin rikkoutumisesta. Huoli voi jopa olla aiheellinen jos ap tai koira ei osaa vältellä riippuvaa johtoa. Valmiiksi tampatut jäljet myös altistavat koskematonta lumea herkemmin muitakin käyttämään reittiä.

Olis kiva jos saataisiin Riitta tänne kertomaan hieman taustoja :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 163
Jos se on kerta ainoa reitti päästä metsään niin sitten siihen pitää tehdä kävelytie. Mutta Näinhän se ei taida olla. Niin. Mitä jos.. Onko se ok jos koko taloyhtiön väki kulkee siitä autojen välistä yhtenään?
Millä perusteella autojen välistä kulkeminen olisi kiellettyä?
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 333
Täällähän pitää tosiaan kaiken lukea laissa. Mutta miten olis vaikka ihan terve järki. Ei ole mitään perusteltua tarvetta olemassa sille, että pitää kulkea autojen välistä. Millä perusteella vuokrattu autopaikka on yleinen kulkuväylä muille ihmisille?
Ihan yhtälailla meidän pihalla kuljetaan autojen välistä eikä kukaan ole kitisemässä siitä. Se on muutenkin käytännössä järkevin kulkureitti parkkipaikalle meidän pihassa ja käytännössä kaikki tekee sitä.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
758
Kyllä mua hieman ärsyttäisi, jos oman auton välistä olisi yleinen kulkureitti ja hyvinikin voin naarmuja tulla, kun koira valjaat/keho/häntä osuu. Toki riippuu minkä kokoinen koira on.

Toinen puoli toki on, että itseäkin vituttaa tuollaiset lappu-mummot ja niille tosiaan ei jaksaisi antaa periksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 572
Kyllä mua hieman ärsyttäisi, jos oman auton välistä olisi yleinen kulkureitti ja hyvinikin voin naarmuja tulla, kun koira valjaat/keho/häntä osuu. Toki riippuu minkä kokoinen koira on.

Toinen puoli toki on, että itseäkin vituttaa tuollaiset lappu-mummot ja niille tosiaan ei jaksaisi antaa periksi.
Plus että toiset ihmiset on mallia "varmaan tommonen pikku naarmu nyt ketään haittaa".
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
596
Ihan yhtälailla meidän pihalla kuljetaan autojen välistä eikä kukaan ole kitisemässä siitä. Se on muutenkin käytännössä järkevin kulkureitti parkkipaikalle meidän pihassa ja käytännössä kaikki tekee sitä.
Niin sinun auton kohdalta oikaisee koko taloyhtiö? Täytyy myöntää, että minua kyllä häiritsisi. Kertakaikkiaan erikoisesti suunnitellut kulkureitit jos ne on käyttökelvottomia.
 

Thombson

Köyhä
Liittynyt
02.07.2019
Viestejä
114
Meillä taloyhtiössä kerhohuone ollut yleisessä käytössä. Jokin aika sitten jo aiemmin tässä ketjussa mainittu herrasmies soitti poliisit kun kerhohuoneella oli epäilyttäviä ihmisiä, poliisit kävivät kerhohuoneella ja epäilyttävät ihmiset olivat olleet talossa asuvia teinejä pelaamassa lautapelejä. Nyt kerhohuone poistettu käytöstä epäasiallisen käytön vuoksi ja kerhohuonetta näyttäisi nyt käyttävän vain hallituksen jäsenten perheet ja lähimmät ystävät. Pitäisiköhän laittaa kämppä myyntiin jo.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 980
Meillä taloyhtiössä kerhohuone ollut yleisessä käytössä. Jokin aika sitten jo aiemmin tässä ketjussa mainittu herrasmies soitti poliisit kun kerhohuoneella oli epäilyttäviä ihmisiä, poliisit kävivät kerhohuoneella ja epäilyttävät ihmiset olivat olleet talossa asuvia teinejä pelaamassa lautapelejä. Nyt kerhohuone poistettu käytöstä epäasiallisen käytön vuoksi ja kerhohuonetta näyttäisi nyt käyttävän vain hallituksen jäsenten perheet ja lähimmät ystävät. Pitäisiköhän laittaa kämppä myyntiin jo.
Isännöitsijälle kysymystä, että mikä juttu tämä oikein on. Kaikilla pitäisi olla tasavertainen oikeus käyttää kerhohuonetta jos sellainen on.

Siellä on varmaan taloyhtiön hallitus tehnyt omia päätöksiä ja onkohan edes ilmoittaneet siitä isännöitsijälle.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Meillä taloyhtiössä kerhohuone ollut yleisessä käytössä. Jokin aika sitten jo aiemmin tässä ketjussa mainittu herrasmies soitti poliisit kun kerhohuoneella oli epäilyttäviä ihmisiä, poliisit kävivät kerhohuoneella ja epäilyttävät ihmiset olivat olleet talossa asuvia teinejä pelaamassa lautapelejä. Nyt kerhohuone poistettu käytöstä epäasiallisen käytön vuoksi ja kerhohuonetta näyttäisi nyt käyttävän vain hallituksen jäsenten perheet ja lähimmät ystävät. Pitäisiköhän laittaa kämppä myyntiin jo.
Tämä kuullostaa ihan caseltä josta hiljattain kuulin. Kyseessä oli asumisoikeuskohde. On tosiaan olemassa ihmisiä, jotka näkevät uhkia ja ongelmia ihan kaikkialla, ja valittavat ilmeisesti saadakseen elämäänsä sisältöä ja dramatiikkaa. Minulla on sellainen periaate puheenjohtajana, että aiheettomasta valittamisesta käyn tiukkasävyisen keskustelun valittajan kanssa. Teen niin myös kokouksissa, että katkaisen puheenvuoron/keskustelun jos se menee älyttömyyksiin. On toiminut. Tässä auttaa, että on itse sanavalmis ja saa valittajalle helposti luun kurkkuun.
 

pq

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
806
Tämä kuullostaa ihan caseltä josta hiljattain kuulin. Kyseessä oli asumisoikeuskohde. On tosiaan olemassa ihmisiä, jotka näkevät uhkia ja ongelmia ihan kaikkialla, ja valittavat ilmeisesti saadakseen elämäänsä sisältöä ja dramatiikkaa. Minulla on sellainen periaate puheenjohtajana, että aiheettomasta valittamisesta käyn tiukkasävyisen keskustelun valittajan kanssa. Teen niin myös kokouksissa, että katkaisen puheenvuoron/keskustelun jos se menee älyttömyyksiin. On toiminut. Tässä auttaa, että on itse sanavalmis ja saa valittajalle helposti luun kurkkuun.
Ihanaa. Kysyisin jotta missä asutte, muuttaisin samaan taloyhtiöön mutta menee ehkä hiukan liian henkilökohtaiseksi :lol:
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Ihanaa. Kysyisin jotta missä asutte, muuttaisin samaan taloyhtiöön mutta menee ehkä hiukan liian henkilökohtaiseksi :lol:
Esimerkki: meille haluttiin (ihan hyvästä syystä) kameravalvonta parkkipaikalle. Diili oli tosi edullinen, mutta pari asukasta vastustivat ja valittivat turhasta rahanmenosta. Kerroin, että kustannus on alle euron kuussa asuntoa kohden. Ei auttanut, seuraavassa kokouksessa märistiin taas. Kerroin, että hankinta on jo päätetty enemmistön äänin eli pulinat pois, ja että rouva on hyvä ja käy pesemässä pyykkiä maksuttomassa pesutuvassamme kerran kuussa ja pöheltää pyykkinsä kuivaksi kuivurilla, niin on oman euronsa tienannut takaisin (rouva tunnetusti käyttää pyykkitupaa viikottain, koska valittaa milloin mistäkin pölystä yms). Sain ablodit ja rouva hiljeni.

Toki yhtä tärkeää on myös ottaa tosissaan ja hoitaa aiheelliset narinanaiheet hyvin, ja sen teen. Kyseinen valittajarouvakin on saanut tahtoaan läpi muissa asioissa (muuten olisikin varmaan syyttänyt kiusaamisesta tms.)

Edit. Pakko kommentoida vielä parkkiruutucaseä, että jos jompikumpi osapuoli erehtyisi narisemaan minulle, niin järjestäisin kolmikantaneuvottelun jossa kertoisin molemmille perusasioita kerrostaloelämästä, naapurisovusta ja toisten huomioimisesta. Tai käsittelisin asian kokouksessa kaikkien kuullen ja asianmukaisine pöytäkirjamerkintöineen. Aikuiset ihmiset...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 199
Nyt kerhohuone poistettu käytöstä epäasiallisen käytön vuoksi ja kerhohuonetta näyttäisi nyt käyttävän vain hallituksen jäsenten perheet ja lähimmät ystävät. Pitäisiköhän laittaa kämppä myyntiin jo.
Asunto-osakeyhtiölaki

Hallitus tarvitsee yhtiökokouksen päätöksen toimiin, jotka:


1) yhtiön koko ja toiminta huomioon ottaen ovat epätavallisia tai laajakantoisia;

Viimeistään seuraavassa yhtiökokouksessa sitten hallitus vaihtoon, jos omaa etua ajavat ja itselleen sitä varailevat.
 
Liittynyt
25.02.2022
Viestejä
390
Jos on massaa niin pyydät sen ens kerran reeneihin :D
Hajut grillistä ovat kasvisyöjien propakandaa ja köyhien vittuiilua.

Kerrostalossa asun ja naapurit osaavat väliin ollla perseestä.
Kyllä se osaa naapuri olla vittumainen myös omakotitaloalueella. Itsellä on toinen naapuri todella mukava ja kaikki mitä yhteisesti pitää tehdä kuten pensasaidan leikkaus jne. sujuu ongelmitta. Toinen naapuri taas tuntuu olevan sellainen että mitään ei hänen pitäisi tehdä, vaan muiden pitää hoitaa heidänkin pensaat jne. No toisella puolen on orapihlaja kasvanut ihan yli ja toisella puolen ok. Toki ko. vatipää naapurin molemmanpuolen pensasaidat ovat yhtä korkeata puskaa minne aurinko ei paista, koska hehän eivät tietenkään leikkaa sitä toisen puolen aitaakaan:) Tyhmiä ihmisiä jotka kärivät omasta pöljyydestään:) Muutaman kerran olen ehdottanut että jos vetäisen alas koko pensasaidan niin hirveä mesoaminen alkaa että me ei olla hoidettu sitä ja sitä ei saa leikata...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 818
Kyllä se osaa naapuri olla vittumainen myös omakotitaloalueella. Itsellä on toinen naapuri todella mukava ja kaikki mitä yhteisesti pitää tehdä kuten pensasaidan leikkaus jne. sujuu ongelmitta. Toinen naapuri taas tuntuu olevan sellainen että mitään ei hänen pitäisi tehdä, vaan muiden pitää hoitaa heidänkin pensaat jne. No toisella puolen on orapihlaja kasvanut ihan yli ja toisella puolen ok. Toki ko. vatipää naapurin molemmanpuolen pensasaidat ovat yhtä korkeata puskaa minne aurinko ei paista, koska hehän eivät tietenkään leikkaa sitä toisen puolen aitaakaan:) Tyhmiä ihmisiä jotka kärivät omasta pöljyydestään:) Muutaman kerran olen ehdottanut että jos vetäisen alas koko pensasaidan niin hirveä mesoaminen alkaa että me ei olla hoidettu sitä ja sitä ei saa leikata...
Aitahan on sen jonka tontille se on istutettu. Kaikki mikä tulee yli toisen puolelle on vapaata riistaa, jos toinen ei ymmärrä pitää puskaansa kurissa. Orapihlaja se vittumainen onkin kun ei mene oksasilppuriin ja kaatopaikalle vientikin ja ylipäätään sellaisen piikkikasan käsittely on oma lukunsa.

Mulla on toisen naapurin kanssa pihlaja-angervosta "yhteishuoltajuus" - vaikka se heidän aita onkin. Mutta kumpikin leikkaa omalta puolelta sen minkä leikkaa, eikä siinä mitään ongelmaa ole.
Sitten toisen puolen uudet naapurit eivät oikein ole vielä ehtineet huomata että niiden orapihlaja mikä on ollut vuosia täysin vailla hoitoa, osittain kuollut pystyyn ja ihan paskassa kunnossa. Häiritsevimmät ulokkeet leikkaan itse ja heitän pihan taakse pellolle maatumaan.

Muuten laittaneet pihaa hyvin kuntoon, toi aita kyllä on yks sellainen perkele ja vihjasin että jos siihen jotain muuta tilalle... toivottavasti tietävät että aita on heidän vastuulla. No ehkä huomaavat ensi kesänä ettei viime kesän leikkaukset oikein enää auta asiaa.

Kumpikaan näistä ei ole missään nimessä Perkeleen naapureita.

Sitten taas tämän uuden naapurin pihan toisella puolella on orapihlajan lisäksi vaikka mitä kasvustoa. Siellä asuu vanhempi ihan mukava mies, se taas oli näille uudisasukkaille ehdottanut että koko aita pois ja kulut uudelle naapurille. Summa oli jotain älytöntä. Luulen että papparaisella alkaa vähän ikä painaa ja ajatus ei aina toimi entiseen malliin. Enkä edes tiedä sen puolen omistussuhteista aidan sun muun suhteen. No jää nähtäväksi vaikkei asia mulle kuulu mitenkään.
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
1 052
Omasta mielestäni ihan yhtä kusipäistä narsismia on lasten kasvattaminen saatikka lemmikkien pito. Tavallaan toivon niitä kerrostalossa harrastaville suuria vaikeuksia yhtälailla kun tupakoivillekkin. Jos haluaa jotain tällaisia etuoikeuksia harrastaa niin oma talo on mielestäni ainut oikea paikka.
Melkoisen korkeat standardit laitat suomalaisille lapsiperheen hankintaan, sillä monessa perheessä jo kerrostalossa olevan osakeasunnon asuntolainan lyhennykset ovat raskas taakka. Itse en asettaisi tällaisia standardeja, sillä emme tarvitse lapsilukuun lisälaskua vaan enemmänkin lisänousua. Lemmikkien suhteen kantasi on turhan kielteinen, sillä valtaosalla lemmikit ovat hiljaisia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
800
Ihan yhtälailla meidän pihalla kuljetaan autojen välistä eikä kukaan ole kitisemässä siitä. Se on muutenkin käytännössä järkevin kulkureitti parkkipaikalle meidän pihassa ja käytännössä kaikki tekee sitä.
Joo ei koira, hihna tai itse edes hipaise autoja tai niitten lämmitysjohtoja, mutta viereisen autopaikan haltija siinä leveällä lapiolla lapioi, heittelee hiekoitushiekkaa autojen väliinkin ym mutta se ei tunnu häiritsevän kyseistä valittajaa vaan se pari sekuntia kun menen koiran kanssa tosta läpi
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 672
Viestejä
4 288 870
Jäsenet
71 712
Uusin jäsen
eonosity1

Hinta.fi

Ylös Bottom