Perkeleen naapurit.

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 318
Mitä toho yläkerran naapuriin vielä tulee. No jouluaatto toki poikkeus, mut tässä 7-9 välillä ollut sellaista melskaa mitä korvatulpatkaan ei suodata :D

Mietin et jos tekisin vaikka yövuoroa, joutuis muuttaa pois. Nää äänet ei oo mitää hiljaisia mitä kantautuu läpi alakertaan.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 980
Miten saranasta voi kuulua tasan samanlainen ääni kuin päästäisi sormien välistä ilmaa ilmapallosta jotain ovea avattaessa ja suljettaessa, eikä se häiritse itse naapuria :whistling:

Nyt vihdoinkin selvisi, että tulee alakerrasta, koska auto on poissa parkkipaikalta ja valot pimeänä kämpässä (lähteneet ilmeisesti joulunviettoon).

Tämä on 60-luvun tiilitalo ja koko talon korkeudelta kulkee huoneistojen keskikohdalta viemäröinnin sekä ilmastoinin kuilu, josta kaikki tämmöiset äänet kantautuu kuin tulisi omasta kodista.

Voi kuulostaa aika pikkumaiselta, mutta se ääni on todella voimakas ja en ole muuttamassa pois.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 572
Miten saranasta voi kuulua tasan samanlainen ääni kuin päästäisi sormien välistä ilmaa ilmapallosta jotain ovea avattaessa ja suljettaessa, eikä se häiritse itse naapuria :whistling:

Nyt vihdoinkin selvisi, että tulee alakerrasta, koska auto on poissa parkkipaikalta ja valot pimeänä kämpässä (lähteneet ilmeisesti joulunviettoon).

Tämä on 60-luvun tiilitalo ja koko talon korkeudelta kulkee huoneistojen keskikohdalta viemäröinnin sekä ilmastoinin kuilu, josta kaikki tämmöiset äänet kantautuu kuin tulisi omasta kodista.

Voi kuulostaa aika pikkumaiselta, mutta se ääni on todella voimakas ja en ole muuttamassa pois.
"Hei. Voisitko rasvata huoneistosi saranat. Terv. Naapuri".
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 980
Öljypullo lahjapaperiin käärittynä. Ei ilmeisesti ole huoneiston ovi? Saattaisin käydä öljyämässä ihan varoiksi :)
Ei väliä, mutta heitä ei tuntunut häiritsevän ½ vuoteen.

Yläkerrassa lauloi akka koko ajan ja jos luiet viestejä tästä langasta taakse päin.

Nyt hän avasi oven ja pyysin kotiin juttelemaan ja nyt homma on ookoo.

Ei laula enää.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Toi saranoiden narahdus on vähän sellainen, ettei siihen kiinnitä välttämättä itse niin paljon huomiota. Se kun alkaa pienestä äänestä ja aikaa myöten voimistuu, joten siihen tottuu ja ääntä osaa alitajuisesti myös odottaa kun oven avaa tai sulkee. Naapurin se ääni tietysti aina yllättää etenkin jos on muuten hiljaista.
Itselläkin meni ties kuinka kauan tajuta, että parvekkeen ovi oli alkanut narista. Ei sitä aina muista käydä säännöllisesti läpi kaikkia ovia ja tietoisesti kuullostella kaipaako ne rasvausta.

Minustakin kohtelias huomautus ja vaikkapa avun tarjoaminen samassa yhteydessä on hyvä tapa toimia.
 
Liittynyt
11.11.2023
Viestejä
126
Toi saranoiden narahdus on vähän sellainen, ettei siihen kiinnitä välttämättä itse niin paljon huomiota. Se kun alkaa pienestä äänestä ja aikaa myöten voimistuu, joten siihen tottuu ja ääntä osaa alitajuisesti myös odottaa kun oven avaa tai sulkee. Naapurin se ääni tietysti aina yllättää etenkin jos on muuten hiljaista.
Itselläkin meni ties kuinka kauan tajuta, että parvekkeen ovi oli alkanut narista. Ei sitä aina muista käydä säännöllisesti läpi kaikkia ovia ja tietoisesti kuullostella kaipaako ne rasvausta.

Minustakin kohtelias huomautus ja vaikkapa avun tarjoaminen samassa yhteydessä on hyvä tapa toimia.
Täällä kanssa kesti jonkin aikaa ennenkuin sain aikaiseksi öljytä huoneiston oven saranan koska se ääni alkoi juuri pienestä ja siitä tuli tosi nopeasti osa oven avausta :D Sitten kun lähdin joskus illalla/yöllä ovesta niin ymmärsin äänen voimakkuuden ja öljysin saranan. Täytyy nyt yrittää muistaa hoitaa nämä heti!
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 101
Taas lehdessä esimerkki yhdestä ihanne naapurista.
Tuskin tuo hapen vähentäminen älyä touhuun on lisänny.
Lääkäri Joel Naukkarinen, 30, elää kotonaan järjettömissä olosuhteissa – mielessä on vain yksi asia - Urheilu - Ilta-Sanomat

1704860438733.png




Täällä kanssa kesti jonkin aikaa ennenkuin sain aikaiseksi öljytä huoneiston oven saranan koska se ääni alkoi juuri pienestä ja siitä tuli tosi nopeasti osa oven avausta :D Sitten kun lähdin joskus illalla/yöllä ovesta niin ymmärsin äänen voimakkuuden ja öljysin saranan. Täytyy nyt yrittää muistaa hoitaa nämä heti!
Ei narahdukset itseä haittaa. Naapurin tapa pukata kaapin ovet vauhdilla kiinni että pauke kuuluu esim joka lusikan laiton jälkeen ym.
Saunassa tykätään käydä klo 22 jälkeen ja rampataan edes takaisin suihkun ja saunan väliä, myöskin huonosti kiinnimenevää ovea paukutellen.
Lisäksi että ulko-ovi ei mene lukkoon kuin paiskaamalla että seinät tärisee, ei myöskään tunnu haittaavan.
Itse olen öljynny lukon ja viilannu jäysteet pois niin menee kiinni melkein puhaltamalla.
On siis parivuotta vanha rivitalo. Asukas on n. 35 yh nainen jolla luulisi olevan nuoria miehiä enemmän osaamista asumiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 318
Olen alkanut miettimään tosiaan mun yläkerran naapurin elämäntyyliä ko sil nyt etenkin aamuisin tuo pauke on jotain sellaista, mitä on vaikea itselleni edes tahallaan tehdä :D Vaikka kuinka yrittäisi suodattaa, niin viimeistään muutaman tunnin tauottoman menon jälkeen etätyöpäivänä alkaa hiertämään tunteen päälle.

Sen nyt vielä ymmärtää jos kävelee pelkillä kantapäillä. Että vaikka matelisi niin kantapäät lyö lattiaan. Tää on muute sinällään itselleni ainakin outoa. Jos nyt menee vauhdilla tai juoksee niin silloin tömähtää kovemmin, mut ihan hiipimisvauhdissakin saa tömähdyksen aikaan.

Mutta kuulostaa paikoitellen siltä, että kävelee seiniä päin, mitään tavaraa ei pysty käsittelemään ilman, että siitä kuuluu kolina/pauke + kaikki kaapinovet (+muut ovet) saa kyytiä. Oli se kylpyhuoneessa, keittiössä tai olohuoneessa, ei ole "hiljaista" hetkeä kun jotain pauketta/kolinaa ei kuuluisi jos hän on jotain tekemässä. Ääntä ei kuulu jos on täysin paikallaan, siinä kohtaa jo pitäisi varmaan omaa mielenterveyttä alkaa miettimään, että koliseeko omassa päässä.

Mä siis mietin myös, että voiko rakenteet olla täällä vaa semmosia, ettei tarvi ku hengitää niin jymähtää, mut onko muilla vastaavia keissejä/naapureita? Mistään muualta ei kuulu ääniä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
689
Olen alkanut miettimään tosiaan mun yläkerran naapurin elämäntyyliä ko sil nyt etenkin aamuisin tuo pauke on jotain sellaista, mitä on vaikea itselleni edes tahallaan tehdä :D Vaikka kuinka yrittäisi suodattaa, niin viimeistään muutaman tunnin tauottoman menon jälkeen etätyöpäivänä alkaa hiertämään tunteen päälle.
..
Mä siis mietin myös, että voiko rakenteet olla täällä vaa semmosia, ettei tarvi ku hengitää niin jymähtää, mut onko muilla vastaavia keissejä/naapureita? Mistään muualta ei kuulu ääniä.
Itse asun paritalossa ja aikojen (yli 10v) kuluessa on ollut 4 seinänaapuria. Koska meillä siis ainoastaan yksi seinänaapuri niin helppo tietää mistä suunnasta ja kenen toimesta äänet tulee. Naapureissa on ollut ihan älyttömästi eroja. Joku paukauttaa oven, kaapinovet yms. aina..joku toinen ei vastaavaa tee. Yksi naapuri ei käynyt käytännössä ikinä takapihalla hengailemassa, joku toinen taas pitää siellä jotain lasten uima-allasta, korjaa harrastusvehkeitä jne.

Naapureissa on ollut esim 2 lapsen perhe jossa lapset huutaa, hyppii ja juoksee koko ajan. Meillä ei ole lapsia, tehdään paljon etäduunia luurit päässä ja iltaisin tietty sit jotain elokuva/tv-ääniä..mutta tuntuu että meiltä itseltämme ei kuulu suurin osa päivästä yhtään mitään ääntä ja naapurissa on koko ajan (nykyinen naapuri siis) hirvittävä meteli päällä.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 158
Me ollaan varmaan sitten niitä perkeleen naapureita. :devilish: Elämisen ääniä riittää meillä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 318
Ratkaisu: omakotitalo :D Rivitalokin ajaa asiansa semihyvin, ei sentää ylä -tai alapuolella muita. Päätyasunnossa vaan toinen puoli.
Mulla oli tuossa vaihe, jossa tokasin etten enää muuta mihinkään kerrostalotyyppiseen, mutta tässä sitä ollaan.
Joskoha tämän elämänvaiheen jälkeen lupaus pitää.

Toki elämisen ääniä saa ja voikin olla, mut ihmettelen tuota ryminää ja pauketta etenkin yksinelävillä :D
 
Liittynyt
12.07.2023
Viestejä
492
Itse asun paritalossa ja aikojen (yli 10v) kuluessa on ollut 4 seinänaapuria. Koska meillä siis ainoastaan yksi seinänaapuri niin helppo tietää mistä suunnasta ja kenen toimesta äänet tulee. Naapureissa on ollut ihan älyttömästi eroja. Joku paukauttaa oven, kaapinovet yms. aina..joku toinen ei vastaavaa tee. Yksi naapuri ei käynyt käytännössä ikinä takapihalla hengailemassa, joku toinen taas pitää siellä jotain lasten uima-allasta, korjaa harrastusvehkeitä jne.

Naapureissa on ollut esim 2 lapsen perhe jossa lapset huutaa, hyppii ja juoksee koko ajan. Meillä ei ole lapsia, tehdään paljon etäduunia luurit päässä ja iltaisin tietty sit jotain elokuva/tv-ääniä..mutta tuntuu että meiltä itseltämme ei kuulu suurin osa päivästä yhtään mitään ääntä ja naapurissa on koko ajan (nykyinen naapuri siis) hirvittävä meteli päällä.
Pitäisi olla laitonta suunnitella paritaloja jossa autokatos/varasto on sijoitettu jonnekin muualle kuin asuntojen väliin. Eipä kuuluisi naapurin hyppiminen ja paukkaminen vaikka miten yrittäisi :kahvi:
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 611
Pitäisi olla laitonta suunnitella paritaloja jossa autokatos/varasto on sijoitettu jonnekin muualle kuin asuntojen väliin. Eipä kuuluisi naapurin hyppiminen ja paukkaminen vaikka miten yrittäisi :kahvi:
Pitäisi olla laitonta suunnitella paritaloja. Jos rivitalossa yhdistyy omakotitalon ja kerrostalon huonot puolet, niin paritalossa ei ole yhtään mitään hyvää. :whistling:
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 980
Meillä kuului naapurista 24/7 epämääräiseen aikaan jopa kymmenen kertaa päivässä samanlainen muutaman sekunnin vinkuminen, joka kuulosti ihan samalta kuin olisi päästänyt ilmapallosta ilmaa sormien välistä ja se ääni tuli todella lujaa meille.

Alakerran naapurit olivat joulun ja uuden vuoden välipäivät poissa kotoa ja silloin myös ääni lakkasi, joten oli helppo täsmälaputtaa kohteliaalla viestillä, että voisivatko tehdä asialle jotain.

Siihen ne rasittavat vinkumiset onneksi loppuivat :)
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 318
Itse asun paritalossa ja aikojen (yli 10v) kuluessa on ollut 4 seinänaapuria. Koska meillä siis ainoastaan yksi seinänaapuri niin helppo tietää mistä suunnasta ja kenen toimesta äänet tulee. Naapureissa on ollut ihan älyttömästi eroja. Joku paukauttaa oven, kaapinovet yms. aina..joku toinen ei vastaavaa tee. Yksi naapuri ei käynyt käytännössä ikinä takapihalla hengailemassa, joku toinen taas pitää siellä jotain lasten uima-allasta, korjaa harrastusvehkeitä jne.

Naapureissa on ollut esim 2 lapsen perhe jossa lapset huutaa, hyppii ja juoksee koko ajan. Meillä ei ole lapsia, tehdään paljon etäduunia luurit päässä ja iltaisin tietty sit jotain elokuva/tv-ääniä..mutta tuntuu että meiltä itseltämme ei kuulu suurin osa päivästä yhtään mitään ääntä ja naapurissa on koko ajan (nykyinen naapuri siis) hirvittävä meteli päällä.
En tiedä rivitalossa mut kerrostalossa se on semi rasittavaa ku ei oo edes paikkaa mihin "paeta" omassa kodissa noita ääniä, etenkin ku tulee yläkerrasta. Pienet äänethän ei haittaa, mut tulee kunnon korvatulppienkin läpi. Kuten taisin aikasemmin todeta, yöduunarina ei pystyisi elää tässä asunnossa, saisi olla aivan superlahjakas nukkuja, jos aikoo saada unta päivisin. Naapurihan tokas, että mun sähkökitaran soitto ei juurikaa kuulu yläkertaan, vaikka en aina ihan pienellä volyymilla soittelekaan, niin en kyllä aio sen osalta hellittää ku yläkerrasta kuuluu sen verran kovaa meteliä tänne :D

Mua itseäni ei loppupeleissä NIIN paljoa haittaa tuo metelöinti vaikka rivienvälistä voi tällästä luetakin vaan mua enemmän huolettaa tulevaisuus tämän asunnon kohdalla. On siis omistusasunto, ja mä en todennäköisesti hirveen kauaa tässä enää asu ihan muista syistä (elämä vie eteenpäin), mutta kun laitan tämän vuokralle, on huoli vuokralaisten viihtyvyydestä/pysyvyydestä tuon yläkerran äänien suhteen. Mut aion ottaa vuokralaisen kanssa asian esille ennenku edes astuu tähän asuntoon ja toki hyvät neuvotteluvalttiudet asian suhteen noin muuten.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.10.2017
Viestejä
140
onko muilla vastaavia keissejä/naapureita? Mistään muualta ei kuulu ääniä.
On ollut ja on tälläkin hetkellä. Joku näistä lähiasuntojen naapureista alkaa paukuttamaan ja kolisemaan juuri kuvailemallasi tavalla samoihin aikoihin kun itse kävisin nukkumaan noin 22-23 välillä. Aivan kuin astioita lentelisi pesualtaaseen, kamaa putoaisi koko ajan lattialle, pintoihin naputettaisiin jne. pahimmillaan aamuyöhön asti. Kuin mikään ei onnistuisi ilman täysin vältettävissä olevaa kakofoniaa. Kuuluu korvatulppien läpi sen verran että kohinalaitetta täytyy pitää melkoisen kovalla aivan pään vieressä sängyllä.

Ongelma ilmeni pitkän rauhallisen jakson jälkeen noin pari viikkoa sitten, ja vaikeaksi paikantamisen tekee se, että runkoäänet saattavat tulla aivan mistä tahansa suunnasta, vaikka ne kuulostaisivatkin tulevan ylhäältä. Meteli ei kuulu samalla tavalla rappukäytävään, joten asian selvittely vaatisi päivystämistä keskellä yötä rappukäytävässä tai ovien takana = ei vittu paljoa kiinnostaisi. Jos tilanne menisi sietämättömäksi, varmaan kävisin parin päällimmäisen epäillyn ovella kyselemässä. Joskus aiemmin olen kyllä vastaavaan rytinään vastannut parilla nyrkiniskulla keittiön kaapin oviin, mutta tiedä sitten tajuaako tuollainen ameeba kyseessä olevan hienovarainen viesti oman toiminnan rauhoittamisesta etenkin yöaikaan.

Melkein kaikkein pahinta mitä naapuri tosiaan voi muille tehdä on riistää lepo ja tehdä nukkumaanmenosta arpomista. Jos joku on sitä saanut kokea, tietää kyllä miltä oikea stressireaktio kehossa tuntuu ja miten se vaikuttaa kaikkeen. Suosittelen vähintään LectroFanin tilaamista jostain verkkokaupasta, sillä se peittää pienempiä häiriöääniä ja tekee omasta kämpästä vähän siedettävämmän asuintilan.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 844
Itse sain tuon stressireaktion aiemman kämpän ketjupolttajasta. Jokainen oma risahdus tai parvekkeen oven avaaminen sai sen menemään tupakalle. Sitten sitä hajua tuli vielä kämppään asti ikkunan tuuletusaukoista.
 
Liittynyt
14.10.2017
Viestejä
140
Alakerran asunnossa asui tällainen. Kävi siis parvekkeella tupakalla noin kymmenen (10) minuutin välein. Mitä vit...? Joka kerta kun sinne meni, parvekkeen ovi rutisi ja vinkui kuin reki tanssiparketilla, mikä tietenkin repi hermot riekaleiksi. Viikon aikana parvekkeella käyntejä kertyi yli 200 sen tahdilla. Olenkohan 13 vuoden aikanakaan käynyt niin montaa kertaa parvekkeella? Ilmoitin sen puolesta siitä narisevasta ovesta taloyhtiölle, joka kävi sitä lopulta rassaamassa, mutta samalla äijä muuttikin pois.

Jossain threadissa täälläpäin sanoin että noin 70% ihan tavallisista ihmisistä on sietämättömiä kusipäitä, usein autuaan tietämättään. En ole löytänyt mitään syytä muuttaa kantaani.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 318
On ollut ja on tälläkin hetkellä. Joku näistä lähiasuntojen naapureista alkaa paukuttamaan ja kolisemaan juuri kuvailemallasi tavalla samoihin aikoihin kun itse kävisin nukkumaan noin 22-23 välillä. Aivan kuin astioita lentelisi pesualtaaseen, kamaa putoaisi koko ajan lattialle, pintoihin naputettaisiin jne. pahimmillaan aamuyöhön asti. Kuin mikään ei onnistuisi ilman täysin vältettävissä olevaa kakofoniaa. Kuuluu korvatulppien läpi sen verran että kohinalaitetta täytyy pitää melkoisen kovalla aivan pään vieressä sängyllä.

Ongelma ilmeni pitkän rauhallisen jakson jälkeen noin pari viikkoa sitten, ja vaikeaksi paikantamisen tekee se, että runkoäänet saattavat tulla aivan mistä tahansa suunnasta, vaikka ne kuulostaisivatkin tulevan ylhäältä. Meteli ei kuulu samalla tavalla rappukäytävään, joten asian selvittely vaatisi päivystämistä keskellä yötä rappukäytävässä tai ovien takana = ei vittu paljoa kiinnostaisi. Jos tilanne menisi sietämättömäksi, varmaan kävisin parin päällimmäisen epäillyn ovella kyselemässä. Joskus aiemmin olen kyllä vastaavaan rytinään vastannut parilla nyrkiniskulla keittiön kaapin oviin, mutta tiedä sitten tajuaako tuollainen ameeba kyseessä olevan hienovarainen viesti oman toiminnan rauhoittamisesta etenkin yöaikaan.

Melkein kaikkein pahinta mitä naapuri tosiaan voi muille tehdä on riistää lepo ja tehdä nukkumaanmenosta arpomista. Jos joku on sitä saanut kokea, tietää kyllä miltä oikea stressireaktio kehossa tuntuu ja miten se vaikuttaa kaikkeen. Suosittelen vähintään LectroFanin tilaamista jostain verkkokaupasta, sillä se peittää pienempiä häiriöääniä ja tekee omasta kämpästä vähän siedettävämmän asuintilan.
No siis yöaikaan tapahtuvat äänet menisin hyvässä hengessä keskustelemaan yläkerran naapurin kanssa, että onko hän öisin klo 22-04 välillä hereillä kun kuuluu ääniä. Jos meet rauhan nimissä ja vastapuoli on vähintään yhtä fiksu niin luulisi saavan yöajankohdalle rauhallisen ilmapiirin. Mesoisi sitten päivällä. Jos ei ole yläkerran kaveri niin sitten vaan naapureita läpi.

Itse en sietäisi yöaikaan metelöintiä.
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 761
No siis yöaikaan tapahtuvat äänet menisin hyvässä hengessä keskustelemaan yläkerran naapurin kanssa, että onko hän öisin klo 22-04 välillä hereillä kun kuuluu ääniä. Jos meet rauhan nimissä ja vastapuoli on vähintään yhtä fiksu niin luulisi saavan yöajankohdalle rauhallisen ilmapiirin. Mesoisi sitten päivällä. Jos ei ole yläkerran kaveri niin sitten vaan naapureita läpi.

Itse en sietäisi yöaikaan metelöintiä.
Itse asun ylimmässä kerroksessa joten ei tarvitse miettiä noita lattia ääniä.

Nyt vaihtui tuo ainut seinänaapuri, vaimo on ollut ihan hämmentynyt kun välillä sieltä kuuluu kiljaisu tai vittu saatana, vaimeana. Sanoin sille että saatiin miut 20v naapuriin. Se pelaa ja hermo menee välillä :rofl: Tuommoinen pipopää se on kun hississä nähnyt.

Minua lähinnä naurattanut kun itse en kuule mitään ja vaimo on että kuulitko!? Joo en kuullut.
 
Liittynyt
14.10.2017
Viestejä
140
Nyt vaihtui tuo ainut seinänaapuri, vaimo on ollut ihan hämmentynyt kun välillä sieltä kuuluu kiljaisu tai vittu saatana, vaimeana. Sanoin sille että saatiin miut 20v naapuriin. Se pelaa ja hermo menee välillä :rofl: Tuommoinen pipopää se on kun hississä nähnyt.
Ja tällainenhan on asunut alapuolellani nyt muutaman vuoden. Parikymppinen mikä lie huithapeli, pahimmillaan huusi ja parkui todennäköisesti pelatessa koko yön päivästä viis. Kun itse heräsi puoli viiden maissa aamulla, sama räkätys ja käkätys sieltä monesti kantautui kuin illalla nukkumaan mennessä. Ilmoituksia isännöitsijälle taisi mennä 3-4 kpl, mutta jakeluun ei tällä kaverilla valitukset tuntuneet menevän. Lopulta laitoin lapun postiluukusta, jossa pyysin lopettamaan yöaikaan tapahtuvan häiriköinnin tai asiasta täytyy ilmoittaa poliisille. Sen jälkeen rauhoittui kuin taikaiskusta, joskin vaikutti tehneen jotain muutoksia järjestelyissään, sillä mekkalointi kuulosti siirtyvän asunnon eri osaan. En ole varma onko tyypillä miten puhtaat jauhot pussissa muutenkaan kun kerran tuli vastaan kädessään kaksi pakettia tuorekelmua. Mihin sellainen tyyppi tarvitsee tuorekelmua? Ellei sitten kenties... "paketointiin"?
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
1 073
Ja tällainenhan on asunut alapuolellani nyt muutaman vuoden. Parikymppinen mikä lie huithapeli, pahimmillaan huusi ja parkui todennäköisesti pelatessa koko yön päivästä viis. Kun itse heräsi puoli viiden maissa aamulla, sama räkätys ja käkätys sieltä monesti kantautui kuin illalla nukkumaan mennessä. Ilmoituksia isännöitsijälle taisi mennä 3-4 kpl, mutta jakeluun ei tällä kaverilla valitukset tuntuneet menevän. Lopulta laitoin lapun postiluukusta, jossa pyysin lopettamaan yöaikaan tapahtuvan häiriköinnin tai asiasta täytyy ilmoittaa poliisille. Sen jälkeen rauhoittui kuin taikaiskusta, joskin vaikutti tehneen jotain muutoksia järjestelyissään, sillä mekkalointi kuulosti siirtyvän asunnon eri osaan. En ole varma onko tyypillä miten puhtaat jauhot pussissa muutenkaan kun kerran tuli vastaan kädessään kaksi pakettia tuorekelmua. Mihin sellainen tyyppi tarvitsee tuorekelmua? Ellei sitten kenties... "paketointiin"?
Mä ostan yleensä kaupasta kaksi pakettia tuorekelmua ja muita vastaavia kerrallaan. Kun toinen loppuu niin sitten sitä on vielä toinen rulla jäljellä. En tiennyt, että olen voinut joutua kassatytön tai naapureiden epäilyksen kohteeksi.
 
Liittynyt
14.10.2017
Viestejä
140
En tiennyt, että olen voinut joutua kassatytön tai naapureiden epäilyksen kohteeksi.
Eikä siihen syytäkään tavallisesti ole, ellei oikeasti omaa sellaista käytöshistoriaa kuin tällä naapurinkuvatuksella. Olemuskin on sopivasti sellaiseen ihmiseen kallellaan, joka kavahtaa jo pelkkää mainintaa poliisista. Tietysti kyseessä voi olla myös vaikkapa huippulahjakas, jos ehkä omintakeinen mikrobiologian professori, joka nyt muuten vaan huutaa ja möykkää yöt läpeensä ja jättää virallisia teitä tulevat yhteydenotot huomioimatta. Sellaisenakin kuitenkin putoaisi sen hyvän 30% osuuden ulkopuolelle.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 318
Just näin.. Kyl se on muutettava omakotitaloon ja sinne sit saa ostettua isoimmat stereot mitä Thomannilta löytyy. Kitara kiinni ja volat kaakkoon. Enää oma kuulo on se mikä voi kärsiä.
 
Liittynyt
15.07.2022
Viestejä
488
Mitä mä sanoin, Olet tietämättäsi perkeleen naapuri :)
Esiasteisia naapurikyttääjän oireita. Sairaus puhkeaa n. 40 ikävuoden paikkeilla. Pahimmillaan sairaus oireilee 60 ikävuoden kohdilla. Sekä joillakin se ei jää pelkästään naapureiden kyttäämiseen, vaan esim. lenkkipoluilla voi tilanne eskaloitua. Ykä, sanovat nuoret.






No hehe. Mutta vakavasti ottaen, huomasin että juuri kun tuo 40 ylittyy, alkaa ilmaantumaan noita perkeleen naapureita, sekä ärsyttämään moni asia, mitä itsekin nuorena tehnyt. Vielä olen tyytynyt sadattelemaan vain oman pään sisällä, veikkaan että se päivä vielä koittaa kun tulee avauduttua jollekin, kuka närästää. :D
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 083
No hehe. Mutta vakavasti ottaen, huomasin että juuri kun tuo 40 ylittyy, alkaa ilmaantumaan noita perkeleen naapureita, sekä ärsyttämään moni asia, mitä itsekin nuorena tehnyt. Vielä olen tyytynyt sadattelemaan vain oman pään sisällä, veikkaan että se päivä vielä koittaa kun tulee avauduttua jollekin, kuka närästää. :D
Tää on kyllä semmoinen asia, mitä on itse tullut mietittyä omien junnusähellysten kautta.

Joskus poltettiin kännissä kevareilla kumia(typerää, tiedän), naapurin kapiainen tuli sanomaan, että hyvä kun nuorilla on hauskaa, mutta vietäiskö noi moottoriajoneuvot pois näin humalassa.
Oli viimeinen kerta kun näin toimittiin.

Myöhemmin joku paskatti koiransa keskelle naapurin sisääntulo väylää, naapuri siihen, että kerää pois. Nainen joka koiraa ulkoilutti vain vittuili takaisin. Naapuri otti paskat käteen ja heitti ulkoiluttajan selkään.
Hirveä huuto, oikeusjutulla uhkaili yms. Ja tää nainen sitten mullekkin sanoi, että näit kaiken, saat tulla todistamaan.
Sanoin vaan, että ei kai siinä ketään voi syyttää, jos kaatuu oman koiransa paskoihin...

Muutenkin oli todella hyvä naapurisuhde, vaikka junnuna tuli hölmöiltyä.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Mikähän ihmeen varjelus minua on suojannut? Olen asunut lähes 20 eri osoitteessa, yhtä lukuunottamatta kerrostaloissa, enkä ole koskaan kuullut häiritsevää kolistelua, suihkussakäyntiä tms. Siis toki olen kuullut kaikenlaisia arkisia ääniä naapurustosta, mutten ole koskaan häiriintynyt sellaisista. Pari kertaa on osunut alkoholisteja naapuriin, joiden touhu on todella häirinnyt, kun ovat rällästäneet ja luukuttaneet stereoita täysillä keskellä yötä. Siinä kaikki. Ehkä olen kuuro, tai itse se perkeleen naapuri? En tosin koskaan huudata tv:tä tai musaa (sitä varten on kuulokkeet) ja hiiviskelen vain hiljaa villasukissani. En edes hamstraa kelmua, mutta pakastepusseja saatan ostaa parissa eri koossa samalla kertaa - lasketaanko se?
 
  • Tykkää
Reactions: MI7
Liittynyt
10.08.2021
Viestejä
3 843
Mikähän ihmeen varjelus minua on suojannut? Olen asunut lähes 20 eri osoitteessa, yhtä lukuunottamatta kerrostaloissa, enkä ole koskaan kuullut häiritsevää kolistelua, suihkussakäyntiä tms. Siis toki olen kuullut kaikenlaisia arkisia ääniä naapurustosta, mutten ole koskaan häiriintynyt sellaisista.
Kieltämättä hyvää tuuria. Itse kuulen nykyisessä asunnossa lähes kaikki elämisen äänet alakerrasta ja varmaan sinnekin kuuluu (onneksi yläpuolella ei asu ketään). Näihin ääniin kuuluu mm. kuorsaaminen, yskiminen, aivastelu, piereskely, valokatkaisijan painallukset, kännykän tärinä esim. viestin saapuessa ja muusta puhumattakaan. Seksiin liittyviä ääniä kuuluu harvemmin, tiedä mitkä suukapulat siellä on käytössä. Ai tätä autuutta, luksuslaiffia.

Onneksi tässä talossa on mukavia asukkaita. Kaikki nistit ja muut ongelmatapaukset ovat saaneet aika nopeasti häädön.

Olen lukenut, että esim. muualla Euroopassa tämä on vielä yleisempää kuin Suomessa. Sveitsissä yleisin valituksen aihe taitaakin olla huonosti äänieristetyt kerrostalot (ja ne asunnot maksaa maltaita).
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 737
Mikähän ihmeen varjelus minua on suojannut? Olen asunut lähes 20 eri osoitteessa, yhtä lukuunottamatta kerrostaloissa, enkä ole koskaan kuullut häiritsevää kolistelua, suihkussakäyntiä tms. Siis toki olen kuullut kaikenlaisia arkisia ääniä naapurustosta, mutten ole koskaan häiriintynyt sellaisista.
Saattaa olla, että jotkut ovat "vähän" herkempiä äänille. Lisäksi tai vaihtoehtoisesti voi olla, että eri ihmisten pitkäkin asumishistoria painottuu paitsi eri alueille ja osoitteisiin, myös vähän eri tyyppisiin talorunkoihin. Toiset etsivät siistiä kotia, toiset taas halvinta kämppää mistä tahansa getosta. Jos olet asunut lähes kahdessakymmenessä eri kerrostalokohteessa ja vain pari kertaa on osunut "alkoholisteja" eli pahasti rälläävä mölyporukka naapuriin, voisi esittää arvauksen siitä kumpaa valintakriteeriä olet käyttänyt.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 980
Kesällä alempaan kerrokseen muutti juuri 18-vuotta täyttänyt tyttö, jonka asunnossa on siitä lähtien pidetty enemmän tai vähemmän bileitä ja eletty muutenkin kuin pellossa.

Keskiviikkona 22:30 aikaan rappuun tultiin rikkomalla alaoven ikkuna ja asunnossa oli iso porukka, joista ainakin yhdellä oli puukko kädessä riehuessa ja tavaroita rikkoessa. Silloin paikalle tuli useita naapureita minun lisäksi ja myös poliisi häätämään asiaan kuulumattomat henkilöt kiinteistöstä ulos ja ilmeisesti antamaan asunnosta jonkun tavaroita pois.

Eilen torstaina aamupäivällä rapun ikkuna korjattiin kuntoon, mutta heräsin tänään perjantaina kello 04:25 aikaan meteliin rapusta ja sama porukka oli hakkaamassa tytön kotiovea, kulkemassa portaita ylös sekä alas ja polttamassa samaan aikaan tupakkaa.

Poliisit tulivat paikalle kello 04:50 aikaan häätämään porukan pois, mutta uskon ettei mikään muutu ennen kuin asukas saa häädön tai joku vedetään kylmäksi.

Ulkoiselta olemukselta tämä metelöivä porukka vaikuttaa huumeidenkäyttäjiltä, joilla on jo havaittavissa kasvoista posket klommolla olevia merkkejä, seisovat silmät ja käyttäytyvät samalla tavalla kuin pidempään piikittäneet huumeveikot.

Nyt vaan pitää toivoa, ettei kenelläkään näistä ole avainta, joilla pääsevät liikkumaan myös taloyhtiön yhteisissä tiloissa ja tekemään siellä koiruuksia.
 
Viimeksi muokattu:

Grazer

Make ATK Great Again
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 723
Kesällä alempaan kerrokseen muutti juuri 18-vuotta täyttänyt tyttö, jonka asunnossa on siitä lähtien pidetty enemmän tai vähemmän bileitä ja eletty muutenkin kuin pellossa.

Keskiviikkona 22:30 aikaan rappuun tultiin rikkomalla alaoven ikkuna ja asunnossa oli iso porukka, joista ainakin yhdellä oli puukko kädessä riehuessa ja tavaroita rikkoessa. Silloin paikalle tuli useita naapureita minun lisäksi ja myös poliisi häätämään asiaan kuulumattomat henkilöt kiinteistöstä ulos ja ilmeisesti antamaan asunnosta jonkun tavaroita pois.

Eilen torstaina aamupäivällä rapun ikkuna korjattiin kuntoon, mutta heräsin tänään perjantaina kello 04:25 aikaan meteliin rapusta ja sama porukka oli hakkaamassa tytön kotiovea, kulkemassa portaita ylös sekä alas ja polttamassa samaan aikaan tupakkaa.

Poliisit tulivat paikalle kello 04:50 aikaan häätämään porukan pois, mutta uskon ettei mikään muutu ennen kuin asukas saa häädön tai joku vedetään kylmäksi.

Ulkoiselta olemukselta tämä metelöivä porukka vaikuttaa huumeidenkäyttäjiltä, joilla on jo havaittavissa kasvoista posket klommolla olevia merkkejä, seisovat silmät ja käyttäytyvät samalla tavalla kuin pidempään piikittäneet huumeveikot.

Nyt vaan pitää toivoa, ettei kenelläkään näistä ole avainta, joilla pääsevät liikkumaan myös taloyhtiön yhteisissä tiloissa ja tekemään siellä koiruuksia.
Sillä asukkaalla on avain ja on vain ajan kysymys, jolloin hän päästää kaverinsa murtopuuhiin taloyhtiön varastotiloihin. Meillä kävi juuri noin, taloyhtiöön muutti joku narkki ja pari kuukautta siitä yhden asukkaan häkkivarasto keikattiin. Ovet avannut asukas selvisi kameroista, hänelle annettiin varoitus ja tehtiin rikosilmoitus, mutta ei tuossa kohtaa vielä lähdetty vaatimaan asunnon omistajalta vuokrasuhteen purkua. Siitä meni joku kuukauden verran niin taas sama asukas päästi kaverinsa murtopuuhiin. Tuosta tehtiin taas rikosilmoitus ja ilmoitettiin asunnon omistajalle, että purat vuokrasuhteen välittömästi, tai muussa tapauksessa taloyhtiö käynnistää asunnon haltuunottomenettelyn. 10 päivää tapahtuneesta nisti oli ulkona. Oli onneksi ilmeisesti niin sekaisin ettei tajunnut vastusta vuokrasuhteen purkua.

Taloyhtiön kannattaa antaa vuokralaiselle kirjallinen varoitus moitittavasta käytöksestä. Tuon ensimmäisen varoituksen jälkeen jos homma ei siistiydy, vaan sama meno jatkuu, on lain mukaan vuokrasuhteen purku oikeutettu.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 980
Sillä asukkaalla on avain ja on vain ajan kysymys, jolloin hän päästää kaverinsa murtopuuhiin taloyhtiön varastotiloihin. Meillä kävi juuri noin, taloyhtiöön muutti joku narkki ja pari kuukautta siitä yhden asukkaan häkkivarasto keikattiin. Ovet avannut asukas selvisi kameroista, hänelle annettiin varoitus ja tehtiin rikosilmoitus, mutta ei tuossa kohtaa vielä lähdetty vaatimaan asunnon omistajalta vuokrasuhteen purkua. Siitä meni joku kuukauden verran niin taas sama asukas päästi kaverinsa murtopuuhiin. Tuosta tehtiin taas rikosilmoitus ja ilmoitettiin asunnon omistajalle, että purat vuokrasuhteen välittömästi, tai muussa tapauksessa taloyhtiö käynnistää asunnon haltuunottomenettelyn. 10 päivää tapahtuneesta nisti oli ulkona. Oli onneksi ilmeisesti niin sekaisin ettei tajunnut vastusta vuokrasuhteen purkua.

Taloyhtiön kannattaa antaa vuokralaiselle kirjallinen varoitus moitittavasta käytöksestä. Tuon ensimmäisen varoituksen jälkeen jos homma ei siistiydy, vaan sama meno jatkuu, on lain mukaan vuokrasuhteen purku oikeutettu.
Sen verran tiedän tapauksesta, että taloyhtiön puheenjohtaja on jo toimittanut isännöitsijälle tiedon häiriköinnistä jonkin aikaa sitten ja varmaan alla on ainakin se yksi kirjallinen varoitus.

Kaikki talon asunnot ovat omistusasuntoja ja nämä selkkaukset tapahtuneet huoneistoa omistavan vuokralaisen toimesta.

Tässä 60-luvulla valmistuneessa kerrostalossa ei ole minkäänlaista kameravalvontaa, eikä älylukkoja ja täytyy varmaan käydä tänään kierroksella kellarissa tarkistamassa onko kaikki ennallaan.

Sääliksi käy kun noin nuori tyttö on jo tässä vaiheessa menettänyt elämänhallintansa.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
413
Ja tällainenhan on asunut alapuolellani nyt muutaman vuoden. Parikymppinen mikä lie huithapeli, pahimmillaan huusi ja parkui todennäköisesti pelatessa koko yön päivästä viis. Kun itse heräsi puoli viiden maissa aamulla, sama räkätys ja käkätys sieltä monesti kantautui kuin illalla nukkumaan mennessä. Ilmoituksia isännöitsijälle taisi mennä 3-4 kpl, mutta jakeluun ei tällä kaverilla valitukset tuntuneet menevän. Lopulta laitoin lapun postiluukusta, jossa pyysin lopettamaan yöaikaan tapahtuvan häiriköinnin tai asiasta täytyy ilmoittaa poliisille. Sen jälkeen rauhoittui kuin taikaiskusta, joskin vaikutti tehneen jotain muutoksia järjestelyissään, sillä mekkalointi kuulosti siirtyvän asunnon eri osaan. En ole varma onko tyypillä miten puhtaat jauhot pussissa muutenkaan kun kerran tuli vastaan kädessään kaksi pakettia tuorekelmua. Mihin sellainen tyyppi tarvitsee tuorekelmua? Ellei sitten kenties... "paketointiin"?
Eikö näissä tapauksissa olisi helpompi vaan käydä kilauttamassa ovikelloa ja kertomassa että meteli häiritsee. Meidän taloyhtiön kaupungin omistamaan kämppään, minun naapuriin muutti jokin aika sitten laitapuolen kulkija. Tatuoitu linnakundi, oikea rikollisen stereotyyppi. Tuossa muutama päivä sitten iltayöstä oli siellä aika reippaat bileet käynnissä ja minulta meinasi mennä hermot sitä huutamista kuunnellessa. No, menin sitten kolkuttamaan ovea ja kerroin, että nyt on aika vitunmoinen meteli ja olisi hyvä jos se loppuisi. No mitäs, jengi kämpässä katteli minua ihmeissään, mutta sanoivat sitten olevansa hiljempaa. Ja olivatkin. Poppi meni sammuksiin ja huutaminen vaihtui vaimeampaan keskusteluun. Seuraavana päivänä kun rapussa näin niin kiitteli kun en ollut soittanut poliisia kun osalla porukasta oli 'haut päällä'. Ja nyt kun ollaan tutustuttu hyvässä hengessä niin seuraavien rälläjäisten koittaessa voin käydä ilman isompaa pelkoa pyytämässä hiljennystä.

Tarkoitan siis sitä, että nykyään vähän turhan paljon pelätään naapurien kohtaamista vaikka sillä tavalla ongelma yleensä poistuu vaivattomimmin. Isännöitsijä/heippalappurumba ei ole kovin tehokasta ja jos tehoaa, niin se kestää pitkään.
 

kibe

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 988
Tarkoitan siis sitä, että nykyään vähän turhan paljon pelätään naapurien kohtaamista vaikka sillä tavalla ongelma yleensä poistuu vaivattomimmin. Isännöitsijä/heippalappurumba ei ole kovin tehokasta ja jos tehoaa, niin se kestää pitkään.
Ihan tapauksesta riippuen. Ihmiset lähinnä pelkää sitä, että ongelma ei poistu vaan käsketään painua vittuun ja joko joku kusee postiluukusta, naarmuttaa autoa tai vetää lättyyn ovella. Ihan kaikki nistit ja deekut ei ole noin ymmärtäväisiä kuin esimerkkisi. Tavalliset selväpäiset ihmisetkin saattaa alkaa entistä vittumaisemmaksi naapuriksi jos joku kehtaa valittaa heidän elämisestään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 572
Eikö näissä tapauksissa olisi helpompi vaan käydä kilauttamassa ovikelloa ja kertomassa että meteli häiritsee. Meidän taloyhtiön kaupungin omistamaan kämppään, minun naapuriin muutti jokin aika sitten laitapuolen kulkija. Tatuoitu linnakundi, oikea rikollisen stereotyyppi. Tuossa muutama päivä sitten iltayöstä oli siellä aika reippaat bileet käynnissä ja minulta meinasi mennä hermot sitä huutamista kuunnellessa. No, menin sitten kolkuttamaan ovea ja kerroin, että nyt on aika vitunmoinen meteli ja olisi hyvä jos se loppuisi. No mitäs, jengi kämpässä katteli minua ihmeissään, mutta sanoivat sitten olevansa hiljempaa. Ja olivatkin. Poppi meni sammuksiin ja huutaminen vaihtui vaimeampaan keskusteluun. Seuraavana päivänä kun rapussa näin niin kiitteli kun en ollut soittanut poliisia kun osalla porukasta oli 'haut päällä'. Ja nyt kun ollaan tutustuttu hyvässä hengessä niin seuraavien rälläjäisten koittaessa voin käydä ilman isompaa pelkoa pyytämässä hiljennystä.

Tarkoitan siis sitä, että nykyään vähän turhan paljon pelätään naapurien kohtaamista vaikka sillä tavalla ongelma yleensä poistuu vaivattomimmin. Isännöitsijä/heippalappurumba ei ole kovin tehokasta ja jos tehoaa, niin se kestää pitkään.
Kaveri kävi yläkerran naapurin ovella asiallisesti sanomassa musiikista.
Sai turpaan ja poliisit paikalle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 737
Ovet avannut asukas selvisi kameroista, hänelle annettiin varoitus ja tehtiin rikosilmoitus, mutta ei tuossa kohtaa vielä lähdetty vaatimaan asunnon omistajalta vuokrasuhteen purkua.
No eihän sitä nyt yhden virheen takia voi alkaa ihmistä vainoamaan. Jokaisella on jakamaton ihmisarvo!!!1 Kyllä se alkaa olemaan ihmisiksi kun sille sanotaan ettei noin saa tehdä. /s

Ensi kerralla varmaan on lihasmuistissa varhainen interventio. :hmm:
 
Liittynyt
06.03.2017
Viestejä
1 086
Ja tällainenhan on asunut alapuolellani nyt muutaman vuoden. Parikymppinen mikä lie huithapeli, pahimmillaan huusi ja parkui todennäköisesti pelatessa koko yön päivästä viis. Kun itse heräsi puoli viiden maissa aamulla, sama räkätys ja käkätys sieltä monesti kantautui kuin illalla nukkumaan mennessä. Ilmoituksia isännöitsijälle taisi mennä 3-4 kpl, mutta jakeluun ei tällä kaverilla valitukset tuntuneet menevän. Lopulta laitoin lapun postiluukusta, jossa pyysin lopettamaan yöaikaan tapahtuvan häiriköinnin tai asiasta täytyy ilmoittaa poliisille. Sen jälkeen rauhoittui kuin taikaiskusta, joskin vaikutti tehneen jotain muutoksia järjestelyissään, sillä mekkalointi kuulosti siirtyvän asunnon eri osaan. En ole varma onko tyypillä miten puhtaat jauhot pussissa muutenkaan kun kerran tuli vastaan kädessään kaksi pakettia tuorekelmua. Mihin sellainen tyyppi tarvitsee tuorekelmua? Ellei sitten kenties... "paketointiin"?
Jos on kovin innostunut leipomaan joutuu taikinaa kohottelemaan ja juurta ruokkimaan huoneenlämmössä, yleensä astioissa johon vetää kelmun päälle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 163
Sillä asukkaalla on avain ja on vain ajan kysymys, jolloin hän päästää kaverinsa murtopuuhiin taloyhtiön varastotiloihin. Meillä kävi juuri noin, taloyhtiöön muutti joku narkki ja pari kuukautta siitä yhden asukkaan häkkivarasto keikattiin. Ovet avannut asukas selvisi kameroista, hänelle annettiin varoitus ja tehtiin rikosilmoitus, mutta ei tuossa kohtaa vielä lähdetty vaatimaan asunnon omistajalta vuokrasuhteen purkua. Siitä meni joku kuukauden verran niin taas sama asukas päästi kaverinsa murtopuuhiin. Tuosta tehtiin taas rikosilmoitus ja ilmoitettiin asunnon omistajalle, että purat vuokrasuhteen välittömästi, tai muussa tapauksessa taloyhtiö käynnistää asunnon haltuunottomenettelyn. 10 päivää tapahtuneesta nisti oli ulkona. Oli onneksi ilmeisesti niin sekaisin ettei tajunnut vastusta vuokrasuhteen purkua.

Taloyhtiön kannattaa antaa vuokralaiselle kirjallinen varoitus moitittavasta käytöksestä. Tuon ensimmäisen varoituksen jälkeen jos homma ei siistiydy, vaan sama meno jatkuu, on lain mukaan vuokrasuhteen purku oikeutettu.
Aikaisemmassa taloyhtiössä kävi niin, että uusi vuokralainen murtautui omana muuttopäivänään toisten häkkivarastoihin ja talon mummot sen narauttivat heti ja poliisi haki hepun pois. Kyllä sen vuokrasuhde purettiin samoin tein, eikä enää näkynyt. Siinä taloyhtiössä tosin oli isännöitsijä, joka ei katsellut tuollaista menoa yhtään ja toimi saman tien.
 
Liittynyt
14.10.2017
Viestejä
140
Eikö näissä tapauksissa olisi helpompi vaan käydä kilauttamassa ovikelloa
Olen käynyt joitakin kertoja kyllä kun tilanne on ollut akuutti tai muuten vaan riittävän kookas kyrpä otsassa, mutta pj ja isännöitsijät ovat aina sanoneet, että se ei kannata koskaan, vaan käydään toteamassa mistä meteli tulee ja sitten ilmoitetaan asiasta eteenpäin isännöitsijälle tai poliisille. Kaikki tuo asukkaalle delegoitu etsiväntyö on silti vittumaista puuhaa etenkin kun pitäisi hypätä sängystä keskellä yötä selvittelemään jonkun toilailuja. Olen ennemmin kysellyt silloin jos ollaan naapureiden kanssa kohdattu vaikka autotallissa tai rappukäytävässä. Tämän riekkujan kanssa ei kyllä olla kuin tervehditty, sen verran mitä sitä näkee ehkä kaksi kertaa vuodessa.

Sinun tapauksessasi näytti kyllä menevän todella mallikkaasti. Olisipa se aina niin helppoa! Eräs taloyhtiön asukas jätti kaverinsa sekä oman koiransa kämppäänsä haukkumaan tuntikausiksi useita kertoja, kun itse olivat illanvietossa. Otin lopulta asian omiin käsiini ja soitin suoraan kyseiselle henkilölle ilmoittaakseni haukkuvista koirista. Pyyteli anteeksi ja lupasi tulla selvittämään asian pikapuolin. Ei mennyt aikaakaan kun se soitti takaisin ja haukkui minut siitä, että soitin hänen henkilökohtaiseen numeroonsa. Sanoin etten voinut soittaa ukko mustalaisellekaan koska asukas on lähtökohtaisesti vastuussa kaikesta siitä, mitä asunnossa tapahtuu. Hetkeä myöhemmin se oli meikäläisen ovea hakkaamassa ja jouduin selittämään juurta jaksain sen, miten kotieläimet eivät saa aiheuttaa häiriöitä talon asukkaille tai siinä luvallisilla asioilla liikkuville, ja hänen koiransa olivat toistuvasti haukkuneet asunnossa tunteja (5-6) putkeen, mikä kuului monen kerroksen päähän. Humalapäissään yritti selittää, että kylläpä saa antaa koiran huutaa yhteentoista asti illalla ja varmasti jättää koirat huutamaan tästä eteenpäin aina ja ilmoittaa poliisille ja tekee valituksen ja muuttaa pois ja sdlfök3qrj24ewk. Sanoin vielä jotain siitä, että sinulla ei pitäisi olla lemmikkejä ollenkaan ja kerro isännöitsijälle terveisiä (oli siihen aikaan eräs perheen puolituttu). Muutti vähin äänin pois pari kuukautta myöhemmin.

Myös afrikkalaistaustaisille sekä yksinhuoltajaäideille olen metelöinnistä käynyt sanomassa ovella ja saldo niistä oli sellainen, että afrikkalaiset eivät välittäneet hevon helvettiä mistään ja valehtelivat tekemisistään päin naamaa vaikka aluksi vakuuttivatkin puuttuvansa ongelmaan, mutta suomalaiset tekivät sentään puolivillaisen tapojen parantamisen, joka korjaantui täysin vasta sitten kun olivat muuttaneet pois. Toisaalta edellisen kerran kun kävin kasvotusten juttelemassa ihan tavallisten seinänaapurissa asuvien suomalaisten kanssa haukkuvasta koirasta, toteamus oli "se on koira." Jeesus auta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 572
Asiaton käytös
Olen käynyt joitakin kertoja kyllä kun tilanne on ollut akuutti tai muuten vaan riittävän kookas kyrpä otsassa, mutta pj ja isännöitsijät ovat aina sanoneet, että se ei kannata koskaan, vaan käydään toteamassa mistä meteli tulee ja sitten ilmoitetaan asiasta eteenpäin isännöitsijälle tai poliisille. Kaikki tuo asukkaalle delegoitu etsiväntyö on silti vittumaista puuhaa etenkin kun pitäisi hypätä sängystä keskellä yötä selvittelemään jonkun toilailuja. Olen ennemmin kysellyt silloin jos ollaan naapureiden kanssa kohdattu vaikka autotallissa tai rappukäytävässä. Tämän riekkujan kanssa ei kyllä olla kuin tervehditty, sen verran mitä sitä näkee ehkä kaksi kertaa vuodessa.

Sinun tapauksessasi näytti kyllä menevän todella mallikkaasti. Olisipa se aina niin helppoa! Eräs taloyhtiön asukas jätti kaverinsa sekä oman koiransa kämppäänsä haukkumaan tuntikausiksi useita kertoja, kun itse olivat illanvietossa. Otin lopulta asian omiin käsiini ja soitin suoraan kyseiselle henkilölle ilmoittaakseni haukkuvista koirista. Pyyteli anteeksi ja lupasi tulla selvittämään asian pikapuolin. Ei mennyt aikaakaan kun se soitti takaisin ja haukkui minut siitä, että soitin hänen henkilökohtaiseen numeroonsa. Sanoin etten voinut soittaa ukko mustalaisellekaan koska asukas on lähtökohtaisesti vastuussa kaikesta siitä, mitä asunnossa tapahtuu. Hetkeä myöhemmin se oli meikäläisen ovea hakkaamassa ja jouduin selittämään juurta jaksain sen, miten kotieläimet eivät saa aiheuttaa häiriöitä talon asukkaille tai siinä luvallisilla asioilla liikkuville, ja hänen koiransa olivat toistuvasti haukkuneet asunnossa tunteja (5-6) putkeen, mikä kuului monen kerroksen päähän. Humalapäissään yritti selittää, että kylläpä saa antaa koiran huutaa yhteentoista asti illalla ja varmasti jättää koirat huutamaan tästä eteenpäin aina ja ilmoittaa poliisille ja tekee valituksen ja muuttaa pois ja sdlfök3qrj24ewk. Sanoin vielä jotain siitä, että sinulla ei pitäisi olla lemmikkejä ollenkaan ja kerro isännöitsijälle terveisiä (oli siihen aikaan eräs perheen puolituttu). Muutti vähin äänin pois pari kuukautta myöhemmin.

Myös afrikkalaistaustaisille sekä yksinhuoltajaäideille olen metelöinnistä käynyt sanomassa ovella ja saldo niistä oli sellainen, että afrikkalaiset eivät välittäneet hevon helvettiä mistään ja valehtelivat tekemisistään päin naamaa vaikka aluksi vakuuttivatkin puuttuvansa ongelmaan, mutta suomalaiset tekivät sentään puolivillaisen tapojen parantamisen, joka korjaantui täysin vasta sitten kun olivat muuttaneet pois. Toisaalta edellisen kerran kun kävin kasvotusten juttelemassa ihan tavallisten seinänaapurissa asuvien suomalaisten kanssa haukkuvasta koirasta, toteamus oli "se on koira." Jeesus auta.
Noi suojavärillä varusteut naapurit on kyllä pahoja vastuksia.. vaikka kuinka ilmoitat isännöisijälle tai vaikka poliisille niin kukaan ei uskalla sanoa mitään koska kulttuuri ja se iso R.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 737
Siinäpä se. Asiasta ei saa huomauttaa tai ainakin vastaa itse seurauksista jos huomauttaa. Se sen sijaan on ihan ok että häirintä jatkuu loputtomiin tai vaikka ikävä naapuri pikkuisen pamauttaa käkättimeen tai rassaa. Se menee pääntaputuksilla. Pahinta on jos joku sanoo asiasta ääneen. Ei saa puhua näistä.
 

fdsafdsa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.12.2023
Viestejä
12
Saton asunto, 1krs veljellä. Asunut yli kymmenen vuotta samassa kämpässä ja tilanne näyttää huonontuvan vuosi vuodelta.

Naapurilla ihmeelliset tavat. Kusevat parvekkeen pusikkoon, lapset/teinit kiipee lumikinoksesta aidan yli tuijottaa ikkunasta.
Eniten haittaa jos painovoimaisen kanavan alle jää tupakoimaan, tulee kivat tupakan savut sisälle ja pitää ulista ikkunasta: "Hei, ei siinä saa tupakoida!"

Tosi monesti pyöriä on oven tukkeena, vaikka lukee isolla "polkupyörien ja rattaiden säilytys portaikon alla kielletty" ja myös kuva esittämään asiaa fyysisesti ruksilla.
Ne pyörät vain maagisesti vaeltaa kohti ovea ja yleinen selitys "En mä tiiä et joku asuu siinä".

Ihme ihmiset, kurkkii postiluukusta sisää välillä ja uudet naapurit, kun eivät tiedä kumpi ovi on sisävaraston ovi.

Monesti laiskemmat naapurit jättää vaatepesulan/kerhotilan oven auki ja se aiheuttaa seinän jäätymisen, jonka tuntee luissa veljen asunnossa. Yleensä mennyt vain laittamaan kiinni.
Vaatepesulan/Kerhotilan ovet jakavat siis asunnon seinustan... Jos jommassa kummassa huutaa tai puhuu kova äänisesti, niin kuulee läpi hiiren hiljaisuudessa.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 672
Viestejä
4 288 870
Jäsenet
71 712
Uusin jäsen
eonosity1

Hinta.fi

Ylös Bottom