Leffojen/sarjojen katsomisesta yhdessä arkipäivisin kysymys:
Jos toista alkaa nukuttaa, pitääkö toisen alentua siihen että jätetään leffa tai jakso kesken ja jatketaan seuraavana päivänä?
Olen siis itse tuo jota alkaa nukuttaa. Olen herkkäuninen ja nukahtamisvaikeuksia.
Jos aletaan katsomaan 2h leffaa klo 22 käy herkästi niin että klo 23 alkaa unettaa ja haluaisin siirtyä sänkyyn nukkumaan. Parempi puolisko sanoo "eihän nyt oo vielä myöhäkään, katsotaan tää ensin loppuu". Ei ole myöhä ei, mutta klo 24 leffan päättyessä unettamiseni on mennyt ohi ja en enää pysty nukahtamaan. Saattaa mennä pahimmassa tapauksessa klo 2 yöhön ennen kuin itseä nukuttaa uudestaan. Aamulla kello herättää klo 7.
Sinkkuna totuin siihen että jätän lähes kaikki sarjat ja leffat kesken mistä sattuu kohdasta ja jatkan kun tuntuu siltä, kun taas hän haluaisi aina katsoa kaiken samalla istunnolla loppuun asti.
Dear Eki, mites teillä muilla?
Eiköhän se ole ihan sanomattakin selvää, että varsinkin univaikeuksista kärsivän kannattaa lähtökohtaisesti priorisoida sitä unta. Jos toinen ei tätä ymmärrä, niin sanoisin että lakkaa seurustelemasta lapsien kanssa.