Parisuhteen kiemurat

Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 331
Tässähän ei nimenomaan tiedetä, arvaillaan vaan. Ja joo, aikuiset ihmiset eivät aseta rajoja toisilleen parisuhteissa. Siitä voidaan ja pitääkin keskustella, mikä tuntuu toisesta hyvältä ja mikä ei, mutta ei niitä rajoja toiselle aseteta kuten jollekin lapselle, vieläpä omista epävarmuuksista käsin. Jos tuolle linjalle lähdetään, tulee suhteesta lopulta ahdistava molemmille, koska onhan toisellakin sitten oikeus kieltää asioita jotka eivät itsestä vaan tunnu hyvältä, eikö? Kaiken parisuhteessa pitäisi perustua vapaaehtoiseen haluun huomioida toisen tunteet.
Korostin tuolta pätkän joka on mielestäni vähän hassu väite.

Mitä muuta parisuhde on, kuin rajojen asettamista toiselle ihmiselle? Toki minkä tahansa edes etäisesti järkevän parisuhteen ihan oleellisimpia lähtökohtia on, että näihin molemminpuolisiin rajoihin sitoudutaan yhteisymmärryksessä. Järkevintä on tietysti ihan ekspisiittisesti sopia nämä rajat yhdessä, mutta osa niistä on myös implisiittisiä, koska ne ovat niin ilmiselviä 99% ihmisistä. Toki asian voi nähdä niinkin päin, että siinä ei varsinaisesti edes aseteta rajoja sille toiselle ihmiselle, vaan kerrotaan missä ne omat rajat menee. Mutta kyllä minä ainakin asetan ihan suoraan sen rajan vaimolleni, että ei ole OK käydä uitatuttamassa vieraan miehen melaa missään ruumiinaukossaan. Toki sitten vastaavasti itse olen sitoutunut samaan.

Ihan objektiivisesti vaimollani on parisuhteessamme hänellä asettamieni rajojen takia elämässään monella tapaa huomattavasti vähemmän vapausasteita, kuin jos parisuhdettamme ei olisi. En toki aktiivisesti voi tai halua rajoittaa häntä toteuttamasta mitään valintojaan, joten siinä mielessä vapausasteita on sama määrä kuin ennenkin, mutta osa niistä on epäyhteensopivia meidän avioliittomme jatkuvuuden kanssa. Sama pätee toki myös minuun toisinpäin.

Edit. Hämmentyneenä luen tätä valtavaa omistushalun, epävarmuuden ja mustasukkaisuuden määrää sekä tunkkaisia ajatuksia miehen ja naisen ystävyydestä. Huh huh.
Kyllä minä ainakin koen valtavaa omistushalua vaimoani kohtaan ja se on toki tietyissä piireissä nykydiskurssia tosi haram juttu. Toisaalta samaan aikaan ihan unohtuu, että on olemassa myös omistautumisenhalu, jota ainakin itse koen vaimoani kohtaan vielä valtavan paljon enemmän kuin mitään omistamisenhalua. Minä olen hänen, hän on minun. Kuulumme toisillemme, emmekä kenellekään muulle ja suhtautuisimme luultavasti molemmat aika "mustasukkaisesti" jos joku muu yrittäisi väliimme tulla.

Nykyaikana individualismi ja kaikenlainen hedonistinen itseydenpalvelu tuntuu olevan monilla elämän keskiössä ja tämä heijastuu myös parisuhteisiin, näkyen esim. kaikenmaailman "rusinat pullasta" - ajatuksina siitä, että olisi ihanaa löytyy se suuri rakkaus ja parisuhde, mutta samaan aikaan se parisuhde (tai mikään muukaan juttu elämässä) ei oikein saisi millään tavoin rajoittaa mitään omaa tekemistä ja pitäisi edelleen saada vaikka käydä nussimassa ketä huvittaa milloin huvittaa. Jos ei tätä hyväksy niin on ummehtunut omistamisenhaluinen patriarkka.
Sitten ihmetellään kun ei oikein tahdokaan löytyä sitä vuosisadan rakkaustarinaa ja elämässä moni muukin juttu tuntuu loppupeleissä aika tyhjältä. Suuri paradoksi kun on se, että oikeasti rajoitukset ja velvollisuudet vapauttaa ja johtaa todennäköisemmin tyytyväisyyteen ja kokonaisvaltaiseen onnellisuuteen elämässä, ihan tutkitustkin. Kun tietoisesti rajoitat elämääsi omistamalla itsesi jonkun itseäsi suuremman asian, kuten vaikkapa sen tunkkaisen ja vanhanaikasen ydinperheyksikön, palvelemiseen niin elämä saattaakin yhtäkkiä olla paljon yksinkertaisempaa ja tyydyttävämpää, kuin rottasokkelossa seuraavaa dopamiinihittiä jahdatessa.

Mitä taas miehen ja naisen ystävyyteen tulee, niin uskaltaisin veikata, että näkemykset sen toimivuudesta on aika vahvasti sukupuolittuneita. Naisten mielestä varmaan useammin ihan ok, tai ainakin he väittävät näin koska sitä mieltä Tiedostavan Ihmisen™ nyt tänä päivänä oletetaan olevan. Miehet taas tietää huomattavasti paremmin, miten muut miehet todennäköisesti toimii ja ajattelee. Jos nainen ei ole totaalinen suohirviö, kuka tahansa normaalilla seksuaalivietillä varustettu heteroseksuaalinen kaverimies on jollakin tasolla hänestä seksuaalisesti kiinnostunut. Joka muuta väittää, puhuu paskaa tai kärsii tietämättään jostain hormonitoimintaan vaikuttavasta sairaudesta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että absoluuttisesti suurin osa miehistä ikinä toisi tätä ilmi tai yrittäisi toimia sen mukaisesti, koska kaikesta huolimatta emme ole täysiä eläimiä ja jos on tahollaan parisuhteessa, niin herrasmies ei siihen väliin yritä tunkea. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö suunnilleen jokainen mies tarttuisi tilaisuuteen jos muita rajoitteita ei ole ja nainen näyttää vihreää valoa. Tämä taas johtaa jokseenkin väistämättä hieman epätasapainoiseen, jos ei suorastaan yksipuoleiseen ystävyyssuhteeseen. On oikeasti suorastaan traagista, kuinka paljon tarinoita näistä "epätoivoisista soihdunkantajamiehistä" löytyy, jotka pysyvät pahimmillaan vuosikymmeniä jonkun naisen "ystävänä", ikinä todellisia tunteitaan tunnustamatta, samalla kaikkea toivoa vastaan toivoen, että yksi kaunis päivä nainen näkisi hänet samassa valossa.

Miten tämän nyt summaisi? Miehet ja naiset voivat kyllä sinänsä olla ystäviä ja ihan hyviäkin sellaisia (varsinkin osana jotain isompaa porukkaa), mutta eivät ihan samalla tavalla kuin oman sukupuolensa (heteroiden) kanssa, koska liskoaivot.

Loppukevennykseksi klassikkovideo.

***

Mitä taas @Lare :n keissiin tulee, niin eipä sinulla ole mitään valtaa tai kykyä alkaa rajoittamaan naista edelleen tapaamasta tuota miestä (joka myös minun veikkaukseni mukaan kyllä on vaan jäänyt venaamaan sitä laskeutumislupaa) ja sellaista skenaariota ei oikein olekaan, että sinä voisit vaatimalla saavuttaa mitään nettopositiivista lopputulosta, varsinkin kun kyse on noin tuoreesta ja ilmeisen epämääräisestä jutusta. Pallo on täysin naisen käsissä ja sinun osaltasi vaihtoehdot on lähinnä a) nostaa kytkintä tai b) luottaa naiseen (mikä on vaikeaa, koska et oikeasti edes tunne häntä vielä).

Merkit ei sinänsä näytä B):n osalta kovin hyvältä ja tunteitaan harvemmin pystyy järkeilemään kokonaan pois, joten edessä on lähinnä kurjuutta ja hampaidenkiristelyä sitä odotellessa, että nainen avaisi kovin siniset silmänsä, tai todennäköisemmin olisi valmis oikeasti sitoutumaan sinun kanssasi, joten monella tapaa helpommalla pääset valitsemalla vaihtoehdon A).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Korostin tuolta pätkän joka on mielestäni vähän hassu väite.

Mitä muuta parisuhde on, kuin rajojen asettamista toiselle ihmiselle?
Minulle parisuhde on vapaaehtoisuuteen perustuvaa yhdessäoloa, lojaaliutta ja halua huomioida toisen tunteet. Joka päivä on oikeus valita uudelleen ja tehdä eri valinta.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
516
Mitä nyt näin töiden ohella lukasin, niin eihän BongisKhan väittänyt, että olis kenenkään pakko olla suhteessa. Eli ihan samalla tavalla vapaaehtoisuuteen perustuva. Eli MIKÄLI halutaan, että suhde jatkuu, niin niitä yhdessä sovittuja rajoja noudatetaan. Saa ihan vapaasti niitä rikkoa jos ei suhde kelpaa.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
516
Ihan samoja virheitä olen itse tehnyt aikanaan. Pitänyt kiinni ja toivonut parasta. Oppia nuo varmaan pitää kantapäänkautta. Nykyinen parisuhdemalli on sitten tyyliä: "saa lähteä ihan vapaasti jos siltä tuntuu, en estele". Ja se on eri asia, kuin että toivoisi suhteen päättyvän.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 331
Minulle parisuhde on vapaaehtoisuuteen perustuvaa yhdessäoloa, lojaaliutta ja halua huomioida toisen tunteet. Joka päivä on oikeus valita uudelleen ja tehdä eri valinta.
Eli pohjimmiltaan taidetaan olla jokseenkin samalla sivulla asioista, mutta koet "rajojen" konseptin jotenkin niin vastenmielisenä, että mieluummin keksit sille kauniin kuuloisia kiertoilmauksia.

Otetaan ajatusleikki:

Skenaario A)

Vaimoni ei olekaan vaimoni, vaan edelleen villi ja vapaa sinkku. Yhtenä kauniina päivänä hän saa Instagramissa yksityisviestin joltain rikkaalta saudiprinssiltä, joka kutsuu hänet luoksensa bilettämään. Koska häntä ei rajoita mikään kuin korkeintaan oma moraali, hän hyppää koneeseen ja lähtee Dubaihin vetämään kokkelia ja saudiprinssin kikkeliä

Skenaario B)

Hän on vaimoni ja saa saman viestin. Asettamieni rajojen (ja spesifisesti minun asettamieni, koska kaikki miehet eivät asettaisi samoja rajoja) takia, hän ei voikaan lähteä, ainakaan ilman että avioliittomme päättyy. En toki voisi varsinaisesti, tai ainakaan laillisesti, estää häntä lähtemästä, vaan hänen pitää itse tehdä se valinta että kunnioittaa tuota rajaa

(toki todellisuudessa hän ei lähtisi kummassakaan skenaariossa, mutta tämä onkin ajatusleikki)

Jos hyväksyy tämän premissin, niin miten voi väittää, että parisuhde *ei* olisi rajojen asettamista (ja niihin sitoutumista)? Toki sitten on "parisuhteita" ilman mitään rajoja, mutta henkilökohtaisesti en oikein näe niitä parisuhteina alkuunkaan. Mutta tottakai homma perustuu vapaaehtoisuuteen ja jos ne rajat ahdistaa, niin toisin saa valita koska tahansa. Mutta valita silti pitää.
 
Liittynyt
22.11.2022
Viestejä
48
Kysytäänpäs täältä apua. Kyseessä ei ole parisuhde, mutta jo jonkun aikaa jatkunut tapailusuhde. On sovittu, ettei tapailla muita, on puhuttu yhteisestä tulevaisuudesta ym.
Tapailusuhde = ? Nähdään kerran päivässä/viikossa/kuukaudessa?

Naisella on erittäin läheinen miespuolinen kaveri. Nyt selvisi, että näillä on ollut juttua aikanaan (ei kuitenkaan seksiä), mies olisi halunnut parisuhteen, mutta nainen halusi jatkaa kaverina. Jotenkin tuntuu, että tällä miehellä on edelleen tunteita. Noh, nämä ovat hyvin läheisiä kavereita, ovat matkustelleet yhdessä ja hengaavat paljon. Ilmeisesti on myös ollut semmoista, että on ollut toisen luona myöhään, bussit eivät ole enää kulkeneet ja on jääty toisen luokse nukkumaan (ei ilmeisesti samaan sänkyyn).
On ollut? Oleellinen kysymys on onko edelleen? Tai onko ollut tämän suhteen aikana?

Luotan naiseen 100 prosenttisesti ja mekin ollaan edetty hyvin hitaasti fyysisen suhteen kohdalla.
Voiko tästä lukea rivien välistä, että ei ole yötä vietetty yhdessä?

Ei ole tarkoitus vaikuttaa kusipäältä, mutta kysytään nyt vielä semmoinenkin, että mitä sinä tuot suhteeseen, oletko mahdollisesti varakkaampi tai käytätkö muuten rahaa suhteeseen?

Tämä oli jäänyt kesken ja nyt on tullut jo useita pointteja esille. Postaanpa kuitenkin.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
516
Toinen puhuu rajoista ja toinen halusta kunnioittaa toisen tunteita. Samaa asiaa. BongisKhanin yllä olevassa esimerkissä se toisen tunne, jota huomioidaan on varmaan juuri se mahdollisen rajanylityksen aiheuttama paska fiilis: "Ei tuntuisi kivalta jos panisit saudiprinssiä."
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Toinen puhuu rajoista ja toinen halusta kunnioittaa toisen tunteita. Samaa asiaa. BongisKhanin yllä olevassa esimerkissä se toisen tunne, jota huomioidaan on varmaan juuri se mahdollisen rajanylityksen aiheuttama paska fiilis: "Ei tuntuisi kivalta jos panisit saudiprinssiä."
Totta. Silti näkisin että siinä on pieni suuri ero, asetetaanko toiselle rajoja vai perustuuko suhde yhteisiin näkemyksiin. Ehkä sanavalinta oli vain huono, mutta mä olen edelleen sitä mieltä, että rajoja asetetaan vain lapsille ja rikollisille tms. väärintekijöille, joilla ei oma ymmärrys riitä.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 336
Totta. Silti näkisin että siinä on pieni suuri ero, asetetaanko toiselle rajoja vai perustuuko suhde yhteisiin näkemyksiin. Ehkä sanavalinta oli vain huono, mutta mä olen edelleen sitä mieltä, että rajoja asetetaan vain lapsille ja rikollisille tms. väärintekijöille, joilla ei oma ymmärrys riitä.
No kuulostaako paremmalta jos sanotaan että rajoista sovitaan sen sijaan että sanotaan että rajoja asetetaan?
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 336
Niin no, onko se elämänmittaisuus sitten joku itseisarvo? Yhdessä hammasta purren, koska pappi sanoi amen ja laadittiin parisuhteen sääntökirja?
Taas on niin joko tai asenne. Ei ainoat vaihtoehdot ole täysin 0% sitoituminen tai väkisin täysin onnettomassa suhteessa väkisin pysyminen ..

Jos ei ole minkäänlaista vakautta tai sitoutumista kumppaniin vaan joka aamu arvoidaan uudestaan jatketaanko vai ei niin aika harvoin tuo johtaa kovinkaan onnelliseen lopputulokseen parisuhteen tai yksilön kannalta.

Toiseen ihmiseen luottaminen ja turvallisuus tuo onnellisuutta.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
No kuulostaako paremmalta jos sanotaan että rajoista sovitaan sen sijaan että sanotaan että rajoja asetetaan?
Tietenkin kuullostaa! Mulla särähti korvaan erityisesti se, että niitä rajoja oltiin nyt kovasti asettamassa naiselle heti kun ensimmäinen epämiellyttävä tunne tuli, tilanteessa jossa ei olla edes seurustelusuhteessa. Ollaan asettamassa jopa naiselle ukaasia, että suhde loppuu tähän jos tämä ei heti tuo ystäväänsä arvioitavaksi. Ei kellään ole oikeutta tuollaisia ehtoja asettaa, tai sitten pitää hyväksyä että nainen tosiaan voi osoittaa ovea. Helpompaa ja kypsempää olisi tehdä se päätös ihan itse, jos nainen ei tähän astisten keskustelujen jälkeen ole halukas toimimaan toisin.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
516
Mä luulen, että tässäkin nyt puhutaan taas vähän eri asioista. En usko, että AnnaKoo tarkoitti sitä, että joka päivä oikeasti mietitään suhteen jatkoa. Vaan sitä, että jos suhde osoittautuu pidemmällä ajalla paskaksi, ei kummankaan ole pakko siihen jäädä. Kun vaihtoehtona on se, että ollaan yhdessä ihan vaan koska ollaan "sitouduttu tähän juttuun". Ja veikkaan, että suurin osa on ihan samaa mieltä, poislukien uskovaiset.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Taas on niin joko tai asenne. Ei ainoat vaihtoehdot ole täysin 0% sitoituminen tai väkisin täysin onnettomassa suhteessa väkisin pysyminen ..

Jos ei ole minkäänlaista vakautta tai sitoutumista kumppaniin vaan joka aamu arvoidaan uudestaan jatketaanko vai ei niin aika harvoin tuo johtaa kovinkaan onnelliseen lopputulokseen parisuhteen tai yksilön kannalta.

Toiseen ihmiseen luottaminen ja turvallisuus tuo onnellisuutta.
Ymmärrätkö, että kyse on mindsetistä, ei siitä että konkreettisesti joka päivä miettii haluanko jatkaa tuon kanssa ja olisi pienestäkin syystä päättämässä suhdetta. Kyse on sen syvällisestä ymmärtämisestä ja hyväksymisestä, että yhdessäolo perustuu 100 % vapaaehtoisuuteen, eikä toista voi painostaa eikä pakottaa pysymään rinnalla. Ja että sama vapaus on myös itsellä.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 336
Ymmärrätkö, että kyse on mindsetistä, ei siitä että konkreettisesti joka päivä miettii haluanko jatkaa tuon kanssa ja olisi pienestäkin syystä päättämässä suhdetta. Kyse on sen syvällisestä ymmärtämisestä ja hyväksymisestä, että yhdessäolo perustuu 100 % vapaaehtoisuuteen, eikä toista voi painostaa eikä pakottaa pysymään rinnalla. Ja että sama vapaus on myös itsellä.
Nimenomaan kyse on mindsetistä. Joko suhteeseen ollaan sitouduttu ja voidaan luottaa siihen että toinen pysyy rinnalla vaikka välillä olisi vaikeampia hetkiä. Tai sitten ollaan sillä mindsetillä että itse tai toinen voi milloin vain lähteä.

Toinen mindset lisää vakautta ja turvallisuutta, toinen vapauden tuntua. Kukin saa tietenkin päättää kumpi sopii itselle paremmin...
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Nimenomaan kyse on mindsetistä. Joko suhteeseen ollaan sitouduttu ja voidaan luottaa siihen että toinen pysyy rinnalla vaikka välillä olisi vaikeampia hetkiä. Tai sitten ollaan sillä mindsetillä että itse tai toinen voi milloin vain lähteä.

Toinen mindset lisää vakautta ja turvallisuutta, toinen vapauden tuntua. Kukin saa tietenkin päättää kumpi sopii itselle paremmin...
Niin. Minulle luottamusta lisää se, että tiedän toisen olevan rinnallani siksi, että niin edelleen haluaa eikä vaikkapa velvollisuudentunnosta, kun nyt joskus tuli luvattua. Tai siksi, että toinen ajattelisi maailmani romuttuvan jos ero tulisi. En voi sellaista sitoumusta kellekään antaa, etteikö erottaisi jos alkaa kovin huonosti mennä, enkä sellaista lupausta toiseltakaan odota enkä edes halua. Mä uskon siihen, ettei kumppani hyvästä suhteesta hetken mielijohteesta lähde, ei edes silloin, jos sattuu hetkellinen vähemmän hyvä kausi. Silloin puhutaan, että mitäs nyt, löydetäänkö jokin tie takaisin siihen hyvään yhdessäoloon.
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
167
Nainen puolusteli suhdettaan ja oli varma, että toinen mies on päässyt yli ja on vain täysin kaveri omasta mielestäänkin.
Viestintä naisen suunnalta on ristiriitaista. Tämä myönsi, että miehellä saattaa olla edelleen tunteita ja että mihin ne olisivat ajan kuluessa kadonneet. Olen samaa mieltä, jos on kaunis, fiksu ja ihana nainen, jonka kanssa hengaa läheisesti, eikä tapaa muita naisia. Sen jälkeen tuli murtuminen, että entä jos mies on kärsinyt kaverisuhteessa kaikki vuodet rakastuneena. Tämän jälkeen viestintä muuttui jyrkästi siihen, että 100% varmasti kaverisuhde on kunnossa ja tunteita ei ole häiritsemässä.
Mikäli nainen on muka täysin varma siitä tällä kaverimiehellä (joka on ilmeisesti sinkku?) ei ole seksuaalisia ajatuksia tätä naista kohtaan, niin tämähän on helppo testata käytännössä..

Olet naisen seurassa ja ehdotat että tämä nainen laittaa tälle kaverimiehelle testimielessä yhtäkkiä viestin jossa ilmaisee että haluaa seksiä häneltä. Katsokaa sitten yhdessä että miten tämä mies vastaa tähän viestiin ja tehkää sen jälkeen johtopäätökset asiasta.

Koska nainen on varma että tämä mies haluaa olla pelkästään ystävä ja hänhän ei itse luultavasti halua että tämä kaverimies ajattelisi häntä seksuaalisesti, varsinkaan jos ovat tottuneet viettämään öitä yhdessä, niin luulisi että epäilysten välttämiseksi tälläinen pikku testi voitaisiin tehdä, eikö vain? ;)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 326
Puhutaan samasta asiasta. Säännöt/rajat turhaa tarttua termeihin.
Nimenomaan siitähän tuossa on kyse mitä on itse valmis hyväksymään toiselta. Rajojahan siinä sovitaan omaan ja kumppanin käyttäytymiseen.
Ei tässä termeistä ollutkaan kyse, vaan asiayhteydestä. Katsohan tarkemmin viesti johon vastasit vielä uudelleen jos ei tästä auennut. Mutta hyvä että avasit tätä myöhemmin, mitä rajoilla tuossa yhteydessä oikein tarkoitit, se jäi alkuun monitulkintaiseksi.


Mitä taas miehen ja naisen ystävyyteen tulee, niin uskaltaisin veikata, että näkemykset sen toimivuudesta on aika vahvasti sukupuolittuneita. Naisten mielestä varmaan useammin ihan ok, tai ainakin he väittävät näin koska sitä mieltä Tiedostavan Ihmisen™ nyt tänä päivänä oletetaan olevan. Miehet taas tietää huomattavasti paremmin, miten muut miehet todennäköisesti toimii ja ajattelee. Jos nainen ei ole totaalinen suohirviö, kuka tahansa normaalilla seksuaalivietillä varustettu heteroseksuaalinen kaverimies on jollakin tasolla hänestä seksuaalisesti kiinnostunut. Joka muuta väittää, puhuu paskaa tai kärsii tietämättään jostain hormonitoimintaan vaikuttavasta sairaudesta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että absoluuttisesti suurin osa miehistä ikinä toisi tätä ilmi tai yrittäisi toimia sen mukaisesti, koska kaikesta huolimatta emme ole täysiä eläimiä ja jos on tahollaan parisuhteessa, niin herrasmies ei siihen väliin yritä tunkea. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö suunnilleen jokainen mies tarttuisi tilaisuuteen jos muita rajoitteita ei ole ja nainen näyttää vihreää valoa. Tämä taas johtaa jokseenkin väistämättä hieman epätasapainoiseen, jos ei suorastaan yksipuoleiseen ystävyyssuhteeseen. On oikeasti suorastaan traagista, kuinka paljon tarinoita näistä "epätoivoisista soihdunkantajamiehistä" löytyy, jotka pysyvät pahimmillaan vuosikymmeniä jonkun naisen "ystävänä", ikinä todellisia tunteitaan tunnustamatta, samalla kaikkea toivoa vastaan toivoen, että yksi kaunis päivä nainen näkisi hänet samassa valossa.

Miten tämän nyt summaisi? Miehet ja naiset voivat kyllä sinänsä olla ystäviä ja ihan hyviäkin sellaisia (varsinkin osana jotain isompaa porukkaa), mutta eivät ihan samalla tavalla kuin oman sukupuolensa (heteroiden) kanssa, koska liskoaivot.
Tää miehen ja naisen välinen ystävyys on omalta kokemukseltani aika monipiippuinen juttu, mulla on useampia vähintäänkin katsetta kestäviä naisystäviä ja kyllä niiden kanssa pystyy olemaan ihan ystäväkin näin pidemmän päälle. En usko olisiko tämän vihreän valon tuoma seksin harrastaminen sen arvoista että ystävyyssuhde kärsisi siitä. Näiden kanssa kun kuitenkin on selvät syyt, miksi nämä ovat pysyneet ystävinä, eikä tästä ole kehittynyt sen kummempaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Mikäli nainen on muka täysin varma siitä tällä kaverimiehellä (joka on ilmeisesti sinkku?) ei ole seksuaalisia ajatuksia tätä naista kohtaan, niin tämähän on helppo testata käytännössä..

Olet naisen seurassa ja ehdotat että tämä nainen laittaa tälle kaverimiehelle testimielessä yhtäkkiä viestin jossa ilmaisee että haluaa seksiä häneltä. Katsokaa sitten yhdessä että miten tämä mies vastaa tähän viestiin ja tehkää sen jälkeen johtopäätökset asiasta.

Koska nainen on varma että tämä mies haluaa olla pelkästään ystävä ja hänhän ei itse luultavasti halua että tämä kaverimies ajattelisi häntä seksuaalisesti, varsinkaan jos ovat tottuneet viettämään öitä yhdessä, niin luulisi että epäilysten välttämiseksi tälläinen pikku testi voitaisiin tehdä, eikö vain? ;)
Kaikki tällainen testailu, teki sitä kumpi sukupuoli tahansa, on sairasta ja isoin mahdollinen red flag. Ei näin. Ei todellakaan näin rakenneta tasapainoista ja tervettä suhdetta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 326
Kaikki tällainen testailu, teki sitä kumpi sukupuoli tahansa, on sairasta ja isoin mahdollinen red flag. Ei näin. Ei todellakaan näin rakenneta tasapainoista ja tervettä suhdetta.
Jep, eikö tuossa nyt vaan voi pyytää toista esittelemään tätä ystäväänsä? Siitähän sen näkee sivusta seuraten minkälainen heidän keskinäinen dynamiikkansa on ja avoimmuus asioista ainoastaan lisää luottamusta henkilöiden välillä.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 722
Jep, eikö tuossa nyt vaan voi pyytää toista esittelemään tätä ystäväänsä? Siitähän sen näkee sivusta seuraten minkälainen heidän dynamiikkansa on ja avoimmuus asioista ainoastaan lisää luottamusta henkilöiden välillä.
Minulla on tulossa keväällä varatun naisen kanssa yhteinen hotelliyö samassa huoneessa erääseen matkaan liittyen. Pitääkö jo huolestua kun en ole edes kysynyt mitä sen mies ajattelee asiasta? Enkä tunne miestä. Pitäskö ehdottaa teams palaveria miehen kanssa?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 326
Minulla on tulossa keväällä varatun naisen kanssa yhteinen hotelliyö samassa huoneessa erääseen matkaan liittyen. Pitääkö jo huolestua kun en ole edes kysynyt mitä sen mies ajattelee asiasta? Enkä tunne miestä. Pitäskö ehdottaa teams palaveria miehen kanssa?
Miten tämä skenaariosi liittyy millään tapaa @Lare n esille tuomaan ongelmaan?
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 722
Joo sori, en ole lukenut koko ketjua että ymmärtäisin miten mikäkin viesti liittyy Lareen.
 
Liittynyt
29.04.2021
Viestejä
69
Jaa-a.

Lieneeköhän tällä tarinan kaverimiekkosella omaa tyttöystävää ja hyväksyisikö vastaavan käytöksen häneltä? Veikkaan suurella todennäköisyydellä että ei ja ei.

Mitä jos tilanne olisi toisinpäin - itse mieluummin viettää aikaa hotelleissa jonkun naiskaverin kanssa ja lähtee yhteisille matkoille hänen kanssaan, samalla kuin oma morsian jää kotiin istumaan? Kuinka moni nainen vastaavaa hyväksyisi? Veikkaan taas, että aniharva.

Jos kuvio on sinulle itselle (Larelle) ok, niin sitten vain suuta suppuun ja rentoutumaan.

Jos mikään mietityttää, niin toteat ykskantaan, että sinulle ei parisuhdemielessä kuvio käy, ja kaverimiehen kanssa hotelliyöt/reissut jää nyt tästä eteenpäin puolisolta tekemättä. Jos se ei naiselle sovi, niin toteat, että kiitos ja hyvästi. Näissä asioissa kannattaa näyttää sitä selkärankaa - jos ei puoliso sitä arvosta, niin ainakin arvostaa itseänsä.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 604
Ihan paras o , kun salaa laittaa viestiä suoraan naisen puhelimella sille kaverille. Hyvä on myös soittotiedot tarkistella. Tämä onnistuu näppärästi vaikka autoradion bluethootin avulla. Tinderistä voi katsoa missä mennä viilettää toinen, jos ei ole osumaa poistanut. Näyttää etäisyyden. Ja snapchatista osaa varmaan joku kertoa.mitä kaikkea kivaa sillä voi tehdä.
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 559
Ihan paras o , kun salaa laittaa viestiä suoraan naisen puhelimella sille kaverille. Hyvä on myös soittotiedot tarkistella. Tämä onnistuu näppärästi vaikka autoradion bluethootin avulla. Tinderistä voi katsoa missä mennä viilettää toinen, jos ei ole osumaa poistanut. Näyttää etäisyyden. Ja snapchatista osaa varmaan joku kertoa.mitä kaikkea kivaa sillä voi tehdä.

Voi myös palkata yksityisetsivän varjostamaan naista :smoke:
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
167
Kaikki tällainen testailu, teki sitä kumpi sukupuoli tahansa, on sairasta ja isoin mahdollinen red flag. Ei näin. Ei todellakaan näin rakenneta tasapainoista ja tervettä suhdetta.
Joku voi ajatella että sairasta, joku voi ajatella että toimivaa ja tehokasta. Tällä tavalla sitä voidaan helposti testata että onko kaverimiehellä seksuaalisia toiveita vai ei?

Tietysti parisuhteessa oleva nainen joka jollain sairaalla itsekkäällä tavalla nauttii tämän kaverikorttimiehen huomiosta tietoisena siitä että suhdetta ja seksiä on hän oikeasti hakemassa, ei tietenkään halua että tälläistä testiä tehdään.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 331
Joku voi ajatella että sairasta, joku voi ajatella että toimivaa ja tehokasta. Tällä tavalla sitä voidaan helposti testata että onko kaverimiehellä seksuaalisia toiveita vai ei?

Tietysti parisuhteessa oleva nainen joka jollain sairaalla itsekkäällä tavalla nauttii tämän kaverikorttimiehen huomiosta tietoisena siitä että suhdetta ja seksiä on hän oikeasti hakemassa, ei tietenkään halua että tälläistä testiä tehdään.
Mietipä nyt edes hetken aikaa, miltä itsestäsi tuntuisi jos joku tuore ja suhteellisen tuntematon kumppanikandidaatti alkaisi vaatimaan sinulta jotain epämääräisiä luottamustestejä ja vähintäänkin kiusallisten viestien lähettelyä kavereillesi.
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
167
Mietipä nyt edes hetken aikaa, miltä itsestäsi tuntuisi jos joku tuore ja suhteellisen tuntematon kumppanikandidaatti alkaisi vaatimaan sinulta jotain epämääräisiä luottamustestejä ja vähintäänkin kiusallisten viestien lähettelyä kavereillesi.
Jos mulla olisi sinkkumimmi kaverina, joka on aiemmin yrittänyt pokata mua ja jonka kanssa vietetään jatkuvasti yhteisiä öitä keskenämme ja jota jostain syystä en suostu esittelemään mun tyttöystävälle, niin ymmärtäisin täysin jos hän haluaisi että testaisin tätä kaverimimmiä häntä tälläisellä viestillä, jotta selviäisi että eihän hänellä vain ole mitään seksuaalisia taka-ajatuksia. Ei mitään ongelmaa, siinähän selviäisi totuus kertaheitolla kaikille.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
516
Olis varmaan entinen ystävä sitten tämä. Sinkkumimmi sanoiskin, että häntä voisi kiinnostaa enemmän kuin ystävyys ja heittäisit sille, että "vitsivitsi, kuhan testasin!". Uskoisin, että voi olla ystäviä ja olla tekemättä sen enempää asialle, koska toinen on suhteessa/ei ole ollut kiinnostunut ja kunnioittaa sitä sen verran, että jättää aloitteet pois?

EDIT: Pitää kyllä varmuuden vuoksi lähettää kaikille nais- ja miespuolisillekin kavereille kysely, että "Pannaanko?" jos heillä vaikka olisi jotain salaisia tunteita, eihän niiden kanssa sen jälkeen voi kaveri olla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.07.2022
Viestejä
545
Jos mulla olisi sinkkumimmi kaverina, joka on aiemmin yrittänyt pokata mua ja jonka kanssa vietetään jatkuvasti yhteisiä öitä keskenämme ja jota jostain syystä en suostu esittelemään mun tyttöystävälle, niin ymmärtäisin täysin jos hän haluaisi että testaisin tätä kaverimimmiä häntä tälläisellä viestillä, jotta selviäisi että eihän hänellä vain ole mitään seksuaalisia taka-ajatuksia. Ei mitään ongelmaa, siinähän selviäisi totuus kertaheitolla kaikille.
Saattaa kuulostaa ennenkuulumattomalta, mutta entäs vaihtoehto missä aikuiset ihmiset keskustelevat avoimesti asiat selväksi ilman ylimääräisiä "testailuja"?
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
167
Olis varmaan entinen ystävä sitten tämä. Sinkkumimmi sanoiskin, että häntä voisi kiinnostaa enemmän kuin ystävyys ja heittäisit sille, että "vitsivitsi, kuhan testasin!". Uskoisin, että voi olla ystäviä ja olla tekemättä sen enempää asialle, koska toinen on suhteessa/ei ole ollut kiinnostunut ja kunnioittaa sitä sen verran, että jättää aloitteet pois?
Parisuhteessa olevana olisi erittäin hyvä ja toivottava asia että mulla ei olisi frendeinä ihmisiä jotka haluavat salaa seksiä/parisuhdetta kanssani ja sen takia olisivat ystäviä kanssani.

Eli olisi ns. " good riddance" tilanne kyseessä ja varmasti varsinkin kumppanini mielestä.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
516
Parisuhteessa olevana olisi erittäin hyvä ja toivottava asia että mulla ei olisi frendeinä ihmisiä jotka haluavat salaa seksiä/parisuhdetta kanssani ja sen takia olisivat ystäviä kanssani.

Eli olisi ns. " good riddance" tilanne kyseessä ja varmasti varsinkin kumppanini mielestä.
Voihan sitä toki rajata kavereita senkin perusteella, että ovat liian hyvän näköisiä. "Sori ei voida olla enää kavereita, koska jos oltais molemmat sinkkuja ja sulla olis fiiliksiä mua kohtaan, niin voitas päätyä sänkyyn."
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
BANNED
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 556
EDIT: Pitää kyllä varmuuden vuoksi lähettää kaikille nais- ja miespuolisillekin kavereille kysely, että "Pannaanko?" jos heillä vaikka olisi jotain salaisia tunteita, eihän niiden kanssa sen jälkeen voi kaveri olla.
Tää menisikin mielenkiintoiseksi, jos useammalta mieheltä tulisi tarjous kuumasta latinolaishenkisestä miesrakkaushetkestä. Siinähän menisi vielä kaveripiirikin uusiksi? :hmm:
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
167
Saattaa kuulostaa ennenkuulumattomalta, mutta entäs vaihtoehto missä aikuiset ihmiset keskustelevat avoimesti asiat selväksi ilman ylimääräisiä "testailuja"?
Tämä on tietysti fiksua, mutta uskoisin että monet kaverikorttimiehet eivät välttämättä vastaa tähän kysymykseen rehellisesti, koska voivat pelätä menettävänsä tämän naisen vastaessaan rehellisesti.

Tämä testiviesti on tietysti paljon kiinnostavampi ja paljastavampi vaihtoehto, jotta saisi oletetusti rehellisemmän vastauksen tähän kiinnostavaan kysymykseen :)
 

Raaka

Tukijäsen
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
641
Eikö tässä ole nyt fiksuinta keskustella asiat selviksi tai laittaa pillit pussiin.

Itsekkin olen luonteeltani sen verta vanhanaikainen etten kyllä tälläistä mies puolisten kavereiden yökyläilyä kovin kevyesti vierestä katselisi. Homma perustuu luottamukseen ja se luottamus on ansaittava.

Tosin en alkaisi latelemaan mitään ehtoja ja rajoituksia vaan kertoisin rohkeasti ettei tämä kuvio ole minun juttuni ja lähtisin etsimään uutta seuraa
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
167
Ilmeisesti tän kaverin fiiliksien perään kyselevät ajattelevat, että naisella ei ole omaa tahtoa. Merkitsevintä tässä varmaan on Laren naisen fiilisten selvittäminen, ainakin Laren kannalta :D
Sillä tavallahan se naisen oma tahto juuri selviää, että tahtooko hän jatkaa ystävyyttä yhteisiä öitä viettäen kaverikorttimiehen kanssa, mikäli tämä nainen saa tietää että tämä kaverikorttimies salaa haluaa seksiä/parisuhdetta häneltä?

Mikäli tahtoo silti jatkaa ystävyyttä, se ratkaisisi ainakin omalta kohdalta tämän ongelman todella helposti = parisuhde päättyy

Mikäli ei halua jatkaa ystävyyttä, se ratkaisisi tämän ongelman helposti = ei omaa naista himoitsevaa kaverikorttimiestä enää pyörimässä kuvoissa

Pelkkää voittoa saada tietää totuus ja todellakin kiinnostaisi naisen oma tahdo tässä asiassa.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Näköjään ymmärrän parisuhteista sittenkin aika vähän. Yksisarviselleni - kunhan hänet kohtaan - aion ehdottaa nilkkapantaa :smoke: Tosi rakkaus ja vilpitön henkilö hyväksyy sen tottakai. Siinä saa kuulkaa "rengastus" ihan uuden merkityksen!
:slove:
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Eikö tässä ole nyt fiksuinta keskustella asiat selviksi tai laittaa pillit pussiin.

Itsekkin olen luonteeltani sen verta vanhanaikainen etten kyllä tälläistä mies puolisten kavereiden yökyläilyä kovin kevyesti vierestä katselisi. Homma perustuu luottamukseen ja se luottamus on ansaittava.

Tosin en alkaisi latelemaan mitään ehtoja ja rajoituksia vaan kertoisin rohkeasti ettei tämä kuvio ole minun juttuni ja lähtisin etsimään uutta seuraa
Tämä.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
516
Ei keskustelusta mitään hyötä ole, parempi vaan laittaa suorilta kaikille se panoviesti. Ja muistakaa sanoa puolisoillenne, että laittavat kans varmuuden vuoksi niin saadaan kaveripiiriä ja turhia kissanristiäisiä karsittua.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
BANNED
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 556
Näköjään ymmärrän parisuhteista sittenkin aika vähän. Yksisarviselleni - kunhan hänet kohtaan - aion ehdottaa nilkkapantaa :smoke: Tosi rakkaus ja vilpitön henkilö hyväksyy sen tottakai. Siinä saa kuulkaa "rengastus" ihan uuden merkityksen!
:slove:
Jos tuo kaveri on yhtään demiseksuaalinen, niin hän totta hitossa elättelee toivoa tuollaisesta. Kuten aiemmin kirjoitin niin tämä nykyinen ja uusi sukupolvi käyttäytyy hieman eri tavalla näiden asioiden kanssa, kuin me 80-luvulla syntyneet. Siltikin "vain kaverimielessä samassa sängyssä" on jotenkin outoa - ainakin kun ei sen enempää tunne yksityiskohtia. Meillä on kuitenkin tässä vain yksi versio tarinasta ja mistäs tietää vaikka tuo mies onkin biseksuaali, eli sillä voi pyöriä ties mitä miestä siellä ja naisen kanssa riittää vaan läheisyys? Hittoako sitä sen enempää, mutta jos Larea nyt tämä asia häiritsee kannattaa asiasta puhua ja selittää ilman mitään syyttelyä miksei tämä hänen kohdallaan toimi. Ehkä nainen löytää jonkun miehen, jolla ei ole mitään väliä missä nainen vapaa-ajallaan pyörii ja mitä tekee, kenen kanssa ja minkä peiton alla yhdessä. Miehenä on vaan tosiaan helppo sanoa, että jos olisi vetävä ja nuori nainen nukkumassa samassa sängyssä, niin kyllä helvetissä sitä tekisi mieli harrastaa seksiä sellaisen kanssa. Ei miehet ole moniulotteisia, vaan aina yksinkertaisia jos ovat vielä sinkkuja.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Ei keskustelusta mitään hyötä ole, parempi vaan laittaa suorilta kaikille se panoviesti. Ja muistakaa sanoa puolisoillenne, että laittavat kans varmuuden vuoksi niin saadaan kaveripiiriä ja turhia kissanristiäisiä karsittua.
Ehdottomasti. Hyvässä lykyssä pääsee ikävistä sukulaisistakin eroon. Ties mitä piilopervoja nekin.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
712
Ei tarvitse ihmetellä miksi nykyään parisuhteet ei kestä...
No tässähän te käskette tämän orastavan suhteen päättämään :D

Jaa-a, tarvii varmaan sanoa kaikille sinkkumieskavereille, että en voi jatkaa ystävyyttä ennen kuin alat taas seurustelemaan jonkin kanssa. Lasketaankohan nekin, jotka on alunperin miehen kavereita? Hmh.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 336
No tässähän te käskette tämän orastavan suhteen päättämään :D

Jaa-a, tarvii varmaan sanoa kaikille sinkkumieskavereille, että en voi jatkaa ystävyyttä ennen kuin alat taas seurustelemaan jonkin kanssa. Lasketaankohan nekin, jotka on alunperin miehen kavereita? Hmh.
Meneekö kaikki naiset sänkyyn miespuolisten kavereiden kanssa?

Olen aika varma että samat naiset ei todellakaan hyväksyisi sitä jos miehensä menisi sänkyyn muiden naisten kanssa...

Ihme trollausta taas foorumin naispuolisilta. Eihän täällä kukaan ole miespuolisia kavereita ole ollut kieltämässä.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
712
Meneekö kaikki naiset sänkyyn miespuolisten kavereiden kanssa?

Olen aika varma että samat naiset ei todellakaan hyväksyisi sitä jos miehensä menisi sänkyyn muiden naisten kanssa...

Ihme trollausta taas foorumin naispuolisilta. Eihän täällä kukaan ole miespuolisia kavereita ole ollut kieltämässä.
Kuka puhu sänkyyn menemisestä? Täällä kerrottiin, että jokainen mies katselee kaverinaista sillä silmällä. En mä halua, että kaverit katsoo mua sillä silmällä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 444
Viestejä
4 218 780
Jäsenet
71 044
Uusin jäsen
migosz

Hinta.fi

Ylös Bottom