Parisuhteen kiemurat

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 373
Miten diilaisitte sen kanssa, että naisella on mustasukkainen eksä? Pitääkö suosiolla ettiä joku toinen? :hmm::cry:
Vainoaminen on nykyään rikos. Jos eksän mustasukkainen käytös täyttää vainoamisen tunnusmerkit, niin yhteyttä viranomaisiin. Ei tuollaisen takia kannata jättää naista. Sitähän tämä eksä varmaan toivookin, että saa pidettyä muut miehet kaukana.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 340
Miten diilaisitte sen kanssa, että naisella on mustasukkainen eksä? Pitääkö suosiolla ettiä joku toinen? :hmm::cry:
Mitäpä tuossa on diilaamista? Sanotte sille, että painuu vittuun ja lopettaa häiriköimästä. Blokkaa kaikki somet ja puhelut. Sitten jos ei tämä toimi, niin ei muuta kun viranomaisille vaan ilmoitusta ja he hoitavat homman siitä eteenpäin.

Toki sitten jos muija ei osaa tai halua tehdä selväksi eksälle, että se on ihan oikeasti ohi nyt, niin asia on toki hieman eri, mutta lähtökohtaisesti en kyllä antaisi jonkun tuollaisen idiootin sanella elämääni.
 
Viimeksi muokattu:

poskiholisti

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
793
Mitäpä tuossa on diilaamista? Sanotte sille, että painuu vittuun ja lopettaa häiriköimästä. Sitten jos ei tämä toimi, niin ei muuta kun viranomaisille vaan ilmoitusta ja he hoitavat homman siitä eteenpäin.

Toki sitten jos muija ei osaa tai halua tehdä selväksi eksälle, että se on ihan oikeasti ohi nyt, niin asia on toki hieman eri, mutta lähtökohtaisesti en kyllä antaisi jonkun tuollaisen idiootin sanella elämääni.
Pari kertaa törmännyt sellaiseen tapaukseen, jossa tosiaan kupletin juoni oli "häiriköivä" ja/tai "mustasukkainen" eksä tai joku raskaan sarjan yksipuolisen ihastuksen kehittänyt tuttava. Molemmissa tapauksissa kävi lopulta ilmi, että vainoamisesta ynnä muusta huolimatta tämän häirikön kanssa viestiteltiin eikä tälle ole oikeastaan mitenkään ilmaistukaan, että voisitko lopettaa. Kummassakaan tapauksessa vastapuoli ei lopulta ollut mikään sarjamurhaaja tai rikollinen ja taustalla oli lähinnä joku omituinen tarve välttää "mielenpahoittamista".

Vähän ehkä tähän aiheeseen offtopicina, mutta jos naikkosen menneisyydestä löytyy jotain pikkurikollisia, nistejä tai muita hörhöjä niin kannattaa laittaa automaattisesti hylkyyn. Saattaa muuttua elämä mielenkiintoiseksi ilman eksienkin myötävaikutusta. Toki nyt kannattaa järkeäkin käyttää, eli jos jonkun eksä on jossain vaiheessa vaikkapa alkoholisoitunut, niin asia toki se kuuluisa eri.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Miten diilaisitte sen kanssa, että naisella on mustasukkainen eksä? Pitääkö suosiolla ettiä joku toinen? :hmm::cry:
Riippuu paljon siitä eksästä ( normaalihko sukankuluttaja vaiko pilleripää väkivaltarikollinen ) ja siitä onko nainen oikeasti sanonut sille eksälleen homman olevan täysin ohi vai pitääkö jotain takaporttia auki.

Varsinkin empaattisilla ja miellyttämisen haluisilla naisilla voi olla vaikeaa sanoa asioita suoraan ja vastapuolelle voi jäädä käsitys että kyseessä on joku välivaihe.
Toki nainen voi myös pitää tarkoituksella takaporttia auki, jos sinä et olekkaan niin hyvä kuin hän kuvitteli.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 340
Riippuu paljon siitä eksästä ( normaalihko sukankuluttaja vaiko pilleripää väkivaltarikollinen ) ja siitä onko nainen oikeasti sanonut sille eksälleen homman olevan täysin ohi vai pitääkö jotain takaporttia auki.

Varsinkin empaattisilla ja miellyttämisen haluisilla naisilla voi olla vaikeaa sanoa asioita suoraan ja vastapuolelle voi jäädä käsitys että kyseessä on joku välivaihe.
Toki nainen voi myös pitää tarkoituksella takaporttia auki, jos sinä et olekkaan niin hyvä kuin hän kuvitteli.
Juu, olen itse ollut tuossa tilanteessa muinoin. Silloisen tyttöystävän ex oli katkera ja mustasukkainen. Välillä pisti jotain pitkiä vuodatusviestejä, stalkkasi somessa ym. En kyllä kauaa jaksanut tuota katsella. Totesin vaan kun nainen valitti kuinka ahdistaa kun se pommittaa ja stalkkaa, että nyt tehtäis silleen, että sä sanot sille eksällesi että homma on nyt ihan oikeasti kaput ja sen jälkeen täydellinen blackout kommunikaatioon. Vaihtoehtoisesti meikä lähtee kävelemään, juurikin tuosta mainitsemastasi "plan B"-roikotuksesta johtuen. Eipä tarvinnut lähteä, eikä siitä exästä enää mitään sittemmin kuultu.
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 467
On kuulemma poliisin joutunut soittamaan ainakin kerran tämän sankarin takia.
Exähän pääsee ongelmasta pitkälti niin, että muuttaa toiseen osoitteeseen ja laittaa yhteystiedot salaiseksi vähän joka puolella, jos ei suoranaista turvakieltoa ole saatavilla.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 608
Mulla pitää eksä etuporttiakin auki. Mutta nyt sanoin jämäkästi, että oli sitten viimenen kerta, kun tukkiani siinä uitan.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Juu, olen itse ollut tuossa tilanteessa muinoin. Silloisen tyttöystävän ex oli katkera ja mustasukkainen. Välillä pisti jotain pitkiä vuodatusviestejä, stalkkasi somessa ym. En kyllä kauaa jaksanut tuota katsella. Totesin vaan kun nainen valitti kuinka ahdistaa kun se pommittaa ja stalkkaa, että nyt tehtäis silleen, että sä sanot sille eksällesi että homma on nyt ihan oikeasti kaput ja sen jälkeen täydellinen blackout kommunikaatioon. Vaihtoehtoisesti meikä lähtee kävelemään, juurikin tuosta mainitsemastasi "plan B"-roikotuksesta johtuen. Eipä tarvinnut lähteä, eikä siitä exästä enää mitään sittemmin kuultu.
Minulla oli joskus aikoinaan toisinpäin, eli heilastelin yhden kesän erään sympaattisen naisen kanssa, joka oli juuri alkuvuodesta eronnut ja muuttanut asumaan yksin.

Hänen eksänsä laitteli lähes viikoittain jotain viestejä, jotka tämä nainen selitti minulle sillä, että eksä on epävakaa persoonallisuus, alkoholisti ja läheisriippuvainen.
Todellisuudessa tämä nainen laittoi myös itse eksälleen viestiä ja piti heidän yhteenpalaamisensa mahdollisuutta ilmassa.

Syksyn koittaessa meidän välinen viestittelymme väheni ja hän muuttui passiivisemmaksi sekä alkoi vähentämään minun luonani kyläilyä ja yhteisiä öitä sekä keksi erilaisia selityksiä sille, miksi minä en voinut tulla hänen luokseen tai miksi emme voineet mennä yhdessä "kaupungille".
Aluksi luulin että hänellä oli jotain syysmasennusta tai stressiä opinnoista, mutta myöhemmin minulle selvisi yhteisten tuttujen kautta, että hän olikin lämmitellyt vanhan suhteensa ja muuttanut takaisin eksänsä luokse.

Silti hän kuitenkin viestitteli kanssani, eikä missään välissä tuonut ilmi sitä että hän oli taas yhdessä eksänsä kanssa.
Minäkään en kertonut hänelle että tiedän, vaan annoin homman kuivua kasaan.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
11
On ollut mielenkiintoista lukea vuosia muiden keissejä. Tässä joitain aikoja sitten oli aika moista "trollia", niin kuin huomasittekin, tuli jopa uusi ketjukin, ym.

Tein tämän ketjun aikoinaan ehkä siksi, että saisin joillekin kertoa paskaani, ja samalla koitin itse ylläpitää huonoa parisuhdettani (tein siitä huonon parisuhteen alussa!?). Ja nyt tämä roikkuu jatkuvasti etusivulla, eli en ole todellakaan yksin.

Erosin "muutama" vuosi sitten, vaimo päätti niin, hajosin totaalisesti, game over 15v, lapsia on. Koskaan aiemmin ei ole maailma niin kaatunut edessäni.

Aluksi olin saikulla ja lääkkeitä sain, mutta en ottanut, koska en syö lääkkeitä kuin tosi paikan tullen, en uskalla ottaa, ellei ole tosi pakko. Lääkäri "määräsi", kun kerroin, etten ole nukkunut ~neljään päivään. Enkä saanut lopputiliä, niinkuin joku mainitsi; liksa vaan nousut, vuosien varrella, ei tämän takia. Työnantaja varmaan katsoi pidemmällä tähtäimellä... Ei kai sen niin väliä miksi pari viikkoa poissa.

En viitsi sen enempää kertoa, mutta eihän se niin mene että toinen sanoo ja toinen myötäilee, lopussa oli näin kuin koitin olla "hyvä". Tekemiään juttuja ei saa millään tekemättömäksi, aina tulee se sama ovi vastaan ennemmin tai myöhemmin, varsinkin sille toiselle jota on kohdeltu väärin. Ja tällä "väärin", en todellakaan tarkoita että olisin edes lyönyt tai vieraissa käynyt ym., mutta hänen arvomaailmalle väärin tehtyjä asioita tai tekemättä jätettyjä asioita.

Tinderit ym. testattu. Aika paskaakin todellisuudessa, tinder ketjukin luettu... harva "itseään" "näyttävä" etsi(i) mitään vakavaa. Itse luin kaikki tekstit ennen kuin tykkäsin, kuvista viis jos teksissä oli mistä en tykännyt, kuvakin piti olla "mukiinmenevä".
Samoin minulla oli tekstit mitä haluan & haen. Näistä ehkä enemmän joskus.

Sieltä hän löytyi, 4 krt hävitin koko _vitun_ sovelluksen, "vitsillä" taas laitoin vklopuksi, ja piti taas hävittää, kunnes natssas, "tämä vielä ja sit taas riittää".

Tässä reilun vuoden ollut parisuhteessa, niin ajatellut "useasti" että miksi vaimo ei jättänyt aiemmin. Suurin pelko on varmasti ollut yksin jääminen molemmin puolin.

Nyt ei tarvi peesailla ketään, vaan voi yhdessä miettiä että mitä, missä, koska, jne; ostaa kaupasta :) tai mitä muuta tahansa. Voi yhdessä tehdä kompromisseja.

Tästä voisi pidemmänkin stoorin tehdä, mutta mennään näin.

Hyvää kesää lukijat!

ps. toivotaan että voimme myös kirjoitella rauhassa seuraavat 50 vuotta (seurattu iotech alusta saakka, ja sitä ennen sitä toista.) :)
 
Liittynyt
10.05.2018
Viestejä
88
Auts. Tuli viime yönä nähtyä exästä unta. Ei mitään sen kummempaa, unessa eksä vain halusi palata yhteen. Erosta kyseisen ihmisen kanssa on n. pari vuotta ja uusikin suhde on ollut itsellä tulilla lähestulkoon vuoden.

Mutta jotenkin kyseinen uni pisti omat aivot jumiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 263
Itselläni on nyt mielenkiintoinen tilanne.

Parisuhdetta nelisen vuotta takanapäin. Reilu viikko takaperin rouva lähti "päiväpöhnälle" työkaverinsa kanssa ja sovittiin että haetaan kuuden aikaan iltapäivällä pois kun lähden työmaalta.

No 5 maissa tuli viesti että voitko hakea vasta illalla esim 11-12 aikaan.
Ihmettelin vähän mutta totesin että no eiköhän se käy, vaikka työpäivä minulla huomenna onkin enkä nyt ihan kauhean innoissani enää siihen aikaan lähtisi ajelemaan 100km reissua.

Klo 22 tulee viesti että tulisitko hakemaan, olen (nimi muutettu) tepon luona (ei siis tämä työkaveri vaan mulle aivan tuntematon äijä).
Ihmettelin luonnollisesti että mitähän vittua hän siellä tekee, kaksistaan jonkun miehen kanssa!??!

No ajelin sinne, rouva aivan päissään ja olin luonnollisesti melkoisen vihainen.
Keskusteltiin asiasta, suutahdinkin ihan kunnolla niin olivat kuulemma porukalla menneet tämän miehen luokse koska tämä on joku hänen entisen elämänsä tuttu jota on tavannut muutamia kertoja meidän parisuhteenkin aikana. Muut oli sitten lähteneet niin hän sitten pyysi minua hakemaan hänet koska oli aika lähteä kotiin. Pidän tätä äärimmäisen erikoisena ja luonteeltani kun olen epäileväinen niin totta kai mietityttää että mitähän siellä oikeasti sitten on mahtanut tapahtua ja onko siellä ketään muuta edes missään kohtaa ollut heidän kanssaan.

Tässä jonkin verran kriiseiltiin ja keskusteltiin asiasta enemmän ja vähemmän hyvässä hengessä, minulle tietysti vakuutettiin että mitään ei ole tapahtunut nyt, ei menneisyydessä eikä tulevaisuudessakaan vaan kyseessä ihan puhtaasti ystävä.
Sanoin että en nyt tietenkään pakota häntä tässä ja nyt valitsemaan mitään, mutta asia häiritsee minua ja kehotin tarkkaan miettimään mitä elämältään haluaa ja minkälaisen kuvan haluaa touhuistaan minulle antaa. Rouva tuntui ymmärtävän asian ja sanoi että ei ole kertonut tästä koska pelkäsi reaktiotani ja että joskus aiemmassa parisuhteessa oli kuulemma ollut jotain vähän vastaavanlaista, että hänellä ei saa olla miespuoleisia kavereita. Vaarana näissä on että vaikka viaton ystävyyssuhde olisikin, niin tällaisen jälkeen meikäläinen ei koskaan tule sitä täysin hyväksymään ja asia jää kalvamaan lopulta johtaen sitten kuitenkin eroon.

Ymmärtäisin jos tämä jätkä olisi joku pidemmän ajan tuttu, mutta minun annettin ymmärtää että nähty on käytännössä yhden käden sormia vastaava määrä, mutta vuosien mittaan on keskusteltu lähinnä yleisistä asioista whatsapin etc. välityksellä.

Olisin varmaan sinut asian kanssa jos minulle olisi tästä kerrottu aiemmin ja avoimesti keskusteltu etc.

Nyt tuntuu lähinnä että jäi "kiinni" jostakin, mutta en itsekään oikein tiedä että mistä ja miksi hän sitten pyysi minua kuitenkin tulemaan paikan päälle tämän jätkän luokse. Rouva olisi ihan hyvin voinut tämän salata enkä olisi mistään asiaa saanut selville.

Tosiaan hiukan skeptinen luonne näissä asioissa olen, niin mietin että jos tästä nyt vielä lähdetään luottamusta rakentamaan, niin mitenkä tästä nyt sitten helpoiten itse pääsee ylitse ettei jää kalvamaan fiilis että selän takana tehdään jotain mistä en pitäisi.

Suurin ihmetys koko asiassa on että rouva sanoi tänään että hänen rotsinsa jäi tuonne jätkälle ja että hän käväisee siellä kahvilla ja hakemassa takin pois päivällä. Tämäkin vähän ihmetyttää kun koko äijä lähinnä vituttaa tolkuttomasti, niin miksi härkkiä ampiaispesää näin pian tapahtuneen jälkeen?

Siis mitä vittua. Olenko jotenkin sairaalloisen mustasukkainen vai tuntuuko tämä muistakin aivan absurdilta.
Pystyn sulkemaan tällaiset asiat mielestäni vallan mainiosti ja olemaan mitenkään hermoilematta asiasta, mutta samalla se tarkoittaa myös muiden tunteiden kuolettamista joten siihen en vielä haluaisi ryhtyä. Ehkä tässä haen jotain vertaistukea ja kommentteja että miltä tämä näyttää ulkopuolisen silmin, pidetäänkö minua aivan pilkkana ja ainoa oikea ratkaisu on ero vai voiko tällaisen jälkeen vielä jotenkin oppia rakentamaan luottamus.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
1 031
Nyt tuntuu lähinnä että jäi "kiinni" jostakin, mutta en itsekään oikein tiedä että mistä ja miksi hän sitten pyysi minua kuitenkin tulemaan paikan päälle tämän jätkän luokse. Rouva olisi ihan hyvin voinut tämän salata enkä olisi mistään asiaa saanut selville.

Tosiaan hiukan skeptinen luonne näissä asioissa olen, niin mietin että jos tästä nyt vielä lähdetään luottamusta rakentamaan, niin mitenkä tästä nyt sitten helpoiten itse pääsee ylitse ettei jää kalvamaan fiilis että selän takana tehdään jotain mistä en pitäisi.

Suurin ihmetys koko asiassa on että rouva sanoi tänään että hänen rotsinsa jäi tuonne jätkälle ja että hän käväisee siellä kahvilla ja hakemassa takin pois päivällä. Tämäkin vähän ihmetyttää kun koko äijä lähinnä vituttaa tolkuttomasti, niin miksi härkkiä ampiaispesää näin pian tapahtuneen jälkeen?

Siis mitä vittua. Olenko jotenkin sairaalloisen mustasukkainen vai tuntuuko tämä muistakin aivan absurdilta.
Jää tarkkailemaan tilannetta, eli pidät nyt silmät auki ja katsot, muuttuuko naisesi käytös lähiaikoina mihinkään suuntaan. Mustasukkaistumalla saatat vain lähentää naistasi tämän uuden ystävän rinnalle. Itse ehkä lähinnä kysyisin, että mistä olet oppinut tuntemaan tämän ystävän, jonka kanssa olet vuosien saatossa whappaillut? Esimerkiksi niin, että opitteko tuntemaan toisenne töissä, opinnoissa vai jossain harrastuksessa? Entä onko Teppo ollut sinkkuna pitkään tai kenties ollut aviossa jonkun kanssa?

Eli miehen taustat ja naisen kertomuksen pysyvyys ja naisen puheen rentous kyllä kertovat siitä, onko taustalla mitään sellaista, josta olisi syytä olla huolissaan.

Lopuksi vain toteaisin, että jos sinulla on jotain sydämellä liittyen meidän suhteeseen, niin puhutaan ne läpi ennemmin keskenämme kuin ulkopuolisille.

Eli en olisi huolissani, kunhan saisin vähän lisää tietoa Teposta, jos olisin sinä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 263
Jää tarkkailemaan tilannetta, eli pidät nyt silmät auki ja katsot, muuttuuko naisesi käytös lähiaikoina mihinkään suuntaan. Mustasukkaistumalla saatat vain lähentää naistasi tämän uuden ystävän rinnalle. Itse ehkä lähinnä kysyisin, että mistä olet oppinut tuntemaan tämän ystävän, jonka kanssa olet vuosien saatossa whappaillut? Esimerkiksi niin, että opitteko tuntemaan toisenne töissä, opinnoissa vai jossain harrastuksessa? Entä onko Teppo ollut sinkkuna pitkään tai kenties ollut aviossa jonkun kanssa?

Eli miehen taustat ja naisen kertomuksen pysyvyys ja naisen puheen rentous kyllä kertovat siitä, onko taustalla mitään sellaista, josta olisi syytä olla huolissaan.

Lopuksi vain toteaisin, että jos sinulla on jotain sydämellä liittyen meidän suhteeseen, niin puhutaan ne läpi ennemmin keskenämme kuin ulkopuolisille.

Eli en olisi huolissani, kunhan saisin vähän lisää tietoa Teposta, jos olisin sinä.
Hänestä on kerrottu aika avoimesti, ovat tutustuneet joskus vuosia takaperin kuulemma baarissa kun ovat olleet molemmat samalla alalla hommissa. Mitään epäloogisuuksia en ole kertomuksessa havainnut vaikka pariinkin kertaan ole häntä "tentannut".

Nuo asiat että nainen pyysi minut hakemaan hänet ja vielä on minun tietäen uudestaan menossa tapaamaan kyseistä "teppoa", on oikeastaan ne syyt minkä takia kysyn tätä. Muuten varmaan olisin jo tehnyt jotain ratkaisuja. Miespuolisia ystäviä vastaan minulla ei ole mitään, mutta ne eivät saisi kyllä esiintyä tällaisissa yhteyksissä.

Ehkäpä tässä on jäätävä seuraamaan tilannetta.
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 212
Klo 22 tulee viesti että tulisitko hakemaan, olen (nimi muutettu) tepon luona (ei siis tämä työkaveri vaan mulle aivan tuntematon äijä).
Ihmettelin luonnollisesti että mitähän vittua hän siellä tekee, kaksistaan jonkun miehen kanssa!??!
Ite ajattelisin, että jos siellä olisi naitu niin tuskin olisi kertonut olevansa Tepon luona ja pyytänyt sinua tulemaan sinne. Se olisi jotenkin härskin oloista pyytää kumppani rikospaikalle. Ja varsinkin jos vielä tänään selvinpäin ilmoittaa takkinsa hakevansa sieltä.

Mielestäni kuulostaisi vähän ylireagoinnilta alkaa eroamaan näillä tiedoilla mitä meille nyt on kerrottu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 263
Olette varmaan oikeassa. Asia tuli itselleni jotenkin melkoisen puun takaa joten fiilis on että olen itse jäävi pohtimaan koko hommaa. Tästäkin kun olisi puhuttu heti alkuunsa niin mitään ongelmaa ei olisi tullutkaan. Varmaan suurin ärsytys tässä on se peittely.
 
Liittynyt
01.08.2019
Viestejä
32
Olette varmaan oikeassa. Asia tuli itselleni jotenkin melkoisen puun takaa joten fiilis on että olen itse jäävi pohtimaan koko hommaa. Tästäkin kun olisi puhuttu heti alkuunsa niin mitään ongelmaa ei olisi tullutkaan. Varmaan suurin ärsytys tässä on se peittely.
Ymmärrän ihan täysin tunteen. Varsinkin, kun on jättänyt kertomatta. Toisaalta nyt aika avoimesti kertoi, joka tuntuis oudolta jos kävis siellä panohommissa. Jos ei siellä miehen luona nyt ihan jatkuvasti käy, niin en itsekään nyt näillä tiedoilla vielä epäilisi mitään.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
750
Ite ajattelisin, että jos siellä olisi naitu niin tuskin olisi kertonut olevansa Tepon luona ja pyytänyt sinua tulemaan sinne. Se olisi jotenkin härskin oloista pyytää kumppani rikospaikalle. Ja varsinkin jos vielä tänään selvinpäin ilmoittaa takkinsa hakevansa sieltä.

Mielestäni kuulostaisi vähän ylireagoinnilta alkaa eroamaan näillä tiedoilla mitä meille nyt on kerrottu.
Samaa mieltä.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 608
Joo todella mustasukkaista. Sitähän ei tiedä naidaanko siellä vai ei. Sehän se ratkaisee miltä se itsestä tuntuu. Onko ok? Ite en tuollaista menoa kahtelis pätkän vertaa.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
750
Joo todella mustasukkaista. Sitähän ei tiedä naidaanko siellä vai ei. Sehän se ratkaisee miltä se itsestä tuntuu. Onko ok? Ite en tuollaista menoa kahtelis pätkän vertaa.
Jos on mustasukkainen luonteeltaan, niin varmasti tuntuu pahalta, mutta ei välttämättä ole mitään vakavaa. Tiedän muutaman sairaalloisen mustasukkaisen ihmisen ja niiden reagointi on hyvin pelottavaa.
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
450
Itselläni on nyt mielenkiintoinen tilanne.
Naisillahan pettäminen on enemmän tunnepuolen asia. Siis tunneyhteys luo jo "syvemmän" kontaktin toiseen kuin miesten tapauksessa. Hyvinkin on rinnastettavissa tapaukseen, jossa mies harrastaisi vain kylmästi seksiä naisen kanssa ilman tunnesidettä. Vastaavasti nainen taas voi rakentaa vahvaa tunnesidettä mieheen ilman varsinaista seksiä. Tämä siis siitä näkökulmasta, että mikä johtaa keskimäärin mihinkin ja että miehet ja naiset ovat emotionaalisesti erilaisia. Nainen voi hakea pelkällä tunneyhteydellä samaa asiaa kuin mies pelkällä seksillä ja saada siitä vastaavanlaista emotionaalista tyydytystä.

Miehet ja naiset eivät voi olla "vain ystäviä" eikä varsinkaan silloin, jos jompikumpi on parisuhteessa. En suosittele yrittämään tätä, jollekulle se tulee tuottamaan ongelmia. On tehty nimettömiä kyselyitä miehiltä, joilla on nainen "vain ystävänä". Melkein jokainen oman lausuntonsa mukaan haluaisi heti seksiä, jos sitä vain olisi mahdollista saada.

Isolla riskillä mennään siis. Itsellä jos olisi tämä tilanne, niin naisen olisi valittava joko tai. Tyly linja ehkä, mutta näillä asioilla ei kannata leikkiä - siitä seuraa pelkkää harmia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 263
Ymmärrän ihan täysin tunteen. Varsinkin, kun on jättänyt kertomatta. Toisaalta nyt aika avoimesti kertoi, joka tuntuis oudolta jos kävis siellä panohommissa. Jos ei siellä miehen luona nyt ihan jatkuvasti käy, niin en itsekään nyt näillä tiedoilla vielä epäilisi mitään.
Lopulta tilanne on kuitenkin se että jotain on tehty mistä on selvästi jätetty tietoisesti kertomatta. Rouvakin myönsi että ymmärtää miksi hermostuin tilanteesta ja ettei haluaisi että hänelle itselleen tehtäisiin samalla tapaa. Nyt kun luottamus on kerran mennyt, on viime kädessä vain päätettävä aikoako luottaa vaiko eikö, koska jos tätä pohtii loputtomiin niin aina kuitenkin herää kysymys että onko jotain muuta jätetty kertomatta. Ei välttämättä tämän tapauksen tiimoilta vaan ihan ylipäätään.

Itse pidän ihan täysin selvänä että jos nyt mennään jossakin vastakkaisen sukupuolen kotona käymään, varsinkin jos tämä toinen osapuoli ei ole mikään pidempiaikainen läheisempi tuttu, siitä kyllä voisi kertoa omalle kumppanille. Kyllähän jo päivittäisessä normaalissa keskustelussa tällainen tulee esille ellei sitä jotenkin aktiivisesti peittele.

Suhde itsessään on muutoin vallan mainio, asiat hyvin ja mielestäni kaikkea löytyy yllin kyllin mitä parisuhteessa kuuluu ollakin. Tämän takia koitan mahdollisimman paljon hakea tähän neutraalia kantaa, niin itsellä on silloin huomattavasti paremmat työkalut punnita ja pohtia olenko liian mustasukkainen, kontrolloiva tmv. Koska se myös pilaa parisuhteen tehokkaasti.
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 212
Miehet ja naiset eivät voi olla "vain ystäviä" eikä varsinkaan silloin, jos jompikumpi on parisuhteessa. En suosittele yrittämään tätä, jollekulle se tulee tuottamaan ongelmia. On tehty nimettömiä kyselyitä miehiltä, joilla on nainen "vain ystävänä". Melkein jokainen oman lausuntonsa mukaan haluaisi heti seksiä, jos sitä vain olisi mahdollista saada.
Kiistän ensimmäisen väittämän sillä perusteella, että olen parisuhteessa oleva mies, jolla on naispuolisia ystäviä. Tähän kyllä vaikuttaa se, että työskentelen naisvaltaisella alalla, jolloin suuri osa kodin ulkopuolisista kontakteistani on naisia.

Jälkimmäistä väittämää puollan osittain. Tähän varmasti vaikuttaa se, miten kotona on panemisen määrästä ja laadusta huolehdittu, onko parisuhde muuten hyvä ja noin yleisesti sitoutumisen taso sekä yksilöllinen elämänkatsomus.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
335
Tässä jonkin verran kriiseiltiin ja keskusteltiin asiasta enemmän ja vähemmän hyvässä hengessä, minulle tietysti vakuutettiin että mitään ei ole tapahtunut nyt, ei menneisyydessä eikä tulevaisuudessakaan vaan kyseessä ihan puhtaasti ystävä.
Kiistän ensimmäisen väittämän sillä perusteella, että olen parisuhteessa oleva mies, jolla on naispuolisia ystäviä. Tähän kyllä vaikuttaa se, että työskentelen naisvaltaisella alalla, jolloin suuri osa kodin ulkopuolisista kontakteistani on naisia.

Jälkimmäistä väittämää puollan osittain. Tähän varmasti vaikuttaa se, miten kotona on panemisen määrästä ja laadusta huolehdittu, onko parisuhde muuten hyvä ja noin yleisesti sitoutumisen taso sekä yksilöllinen elämänkatsomus.
Minullakin töiden ja nuoruuden kautta monta naispuoleista kaveria, ja pari ihan hyvää ystävää, ja ajatuksena tuntuu jotenkin tosi hassulta että on näitä "ette te vaan voi olla kavereita" ihmisiä. Yhteiset harrastukset ja mielenkiinnot niin miksi ei?

Oli minulla jopa yksi kaveri jonka kanssa oli jotain kännisäätöä 17~-vuotiaina, siitä 10-vuotta ilman mitään edes flirttailua, ja sitten yhteydenpito melkein viideksi vuodeksi tauolle kun hän aloitti uuden parisuhteen jossa mies sai tietää tuosta kännisäädöstä. Vähän kävi naista sääliksi kun mies kielsi osallistumasta kaikkiin illanviettoihin, yhteiset illat sen kaveripiriin muidenkin kanssa jäi vähemmälle, mutta minkä teet. Itse olin ollut jo vajaa 10v parisuhteessa tuossa vaiheessa, mutta eipä se mustasukkaisuutta vähentänyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 263
Ei tässä olekaan tarkoitus alkaa rajoittamaan tai kieltämään ketään. Mielestäni homman pitää toimia niin että jos jompi kumpi osapuoli kokee että joku touhu ei ole "ok" tai on lipeämässä kielletyn puolelle, pitää se ajatusten ja kehon hallinta lähteä itsestä. Ei siitä että kielletään tekemästä jotain.

Edelleen painotan että en ole sitä mieltä etteikö naisella voisi olla miespuoleisia ystäviä. Toimintamallin pitäisi vain olla avoin ja rehellinen heidänkin kanssa toimia.
 
Liittynyt
01.11.2019
Viestejä
13
Lopulta tilanne on kuitenkin se että jotain on tehty mistä on selvästi jätetty tietoisesti kertomatta. Rouvakin myönsi että ymmärtää miksi hermostuin tilanteesta ja ettei haluaisi että hänelle itselleen tehtäisiin samalla tapaa. Nyt kun luottamus on kerran mennyt, on viime kädessä vain päätettävä aikoako luottaa vaiko eikö, koska jos tätä pohtii loputtomiin niin aina kuitenkin herää kysymys että onko jotain muuta jätetty kertomatta. Ei välttämättä tämän tapauksen tiimoilta vaan ihan ylipäätään.

Itse pidän ihan täysin selvänä että jos nyt mennään jossakin vastakkaisen sukupuolen kotona käymään, varsinkin jos tämä toinen osapuoli ei ole mikään pidempiaikainen läheisempi tuttu, siitä kyllä voisi kertoa omalle kumppanille. Kyllähän jo päivittäisessä normaalissa keskustelussa tällainen tulee esille ellei sitä jotenkin aktiivisesti peittele.

Suhde itsessään on muutoin vallan mainio, asiat hyvin ja mielestäni kaikkea löytyy yllin kyllin mitä parisuhteessa kuuluu ollakin. Tämän takia koitan mahdollisimman paljon hakea tähän neutraalia kantaa, niin itsellä on silloin huomattavasti paremmat työkalut punnita ja pohtia olenko liian mustasukkainen, kontrolloiva tmv. Koska se myös pilaa parisuhteen tehokkaasti.
Joko selvisi, että oltiinko tämän herran luokse menty sillä työporukalla? Jos sinne oltiin menty työporukalla viettämään iltaa, niin onko tuossa mitään ihmeellistä? Humalassa vaikutti hyvältä idealta lähteä loistotyypin luokse jatkamaan iltaa kavereiden kanssa, eikä tullut mieleen että siitä pitäisi erikseen ilmoittaa sinulle? Sitten kun muut lähtivät, niin sinunkin naisesi pyysi kyydin kotiin. Eikai siinä ole millään tavalla peitelty asiaa, vaan ainoastaan ajateltu ettei tilanteessa ole mitään sellaista, josta olisi välittömästi tilivelvollinen sinulle? Jos tämä oli tilanne tai jotain vastaavaa, niin omaan korvaan kuulostaa todella omituiselta, että siitä aiheutuisi kriisi tai luottamuspula. Illan lopuksi hän kuitenkin kertoi kaiken ja pahoitteli, ettei ymmärtänyt tämän olevan niin iso juttu sinulle?

Ennemminkin se veisi koko 4 vuoden suhteelta pohjan, jos tämänkaltainen tilanne saattaisi toisen pohtimaan eroa vakavissaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 263
Minulle kerrottiin että siellä oli yksi työkaveri heidän lisäkseen joka tosin lähti pois melko aikaisin. Ketään muita siellä ei ollut siinä kohtaa kun kävin hänet hakemassa, eli kaksistaan olivat silloin.

En tiedä luitko ajatuksella tuota ensimmäistä viestiäni. Pointtina oli se että tuolla on käyty aiemminkin niin että ovat olleet siellä kaksistaan ilman että kukaan muu on koskaan tiennyt. Tämänkin rouva tosin kertoi oma-alotteisesti ja se viittaa vahvasti siihen että kyseessä on ihan viaton reissu. Mutta miksi siitä ei sitten ole voinut jotain edes mainita :D Tästä kuulemma jokunen vuosi aikaa. Mielestäni on jotenkin hassua että ajatellaan etteikö kuuluisi ainakin hyviin tapoihin mainita tällaisesta omalle puolisolle jotain.

Ko. kaverin kanssa on yhteyksissä oltu tavalla tai toisella aiemminkin. Muuten tässä ei olisikaan mitään ihmeellistä jos olisin tiennyt tästä, mutta itse ainakin ilmoittaisin omalle rouvalleni jos menisin katsomaan jonkin naispuoleisen ystäväni kämppää. Varsinkin kun paikka on sellainen ettei sinne nyt ihan yhtäkkiä päähänpistosta mennä, vaan vaatii kuitenkin erikseen lähtemistä kun matkaa asuinpaikasta kaupunkiinkin on useita kymmeniä kilometrejä ja aikaa reissuun menee väkisin monta tuntia. Ja ellen nyt erikseen ilmoittaisi etukäteen, niin kyllä se varmasti päivittäisessä puheessa tulisi esille ennemmin tai myöhemmin. En minä aihetta ainakaan mitenkään välttelisi.

Jokainen saa tehdä toki mitä tahtoo ja parhaaksi näkee, mutta aikuisten ihmisten tulisi kyllä osata kertoa asioista vaikka vähän jännittäisikin. Varsinkin kun en ole mikään raivoaja ja riehuja vaan kanssani pystyy keskustelemaan asioista.
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
450
Jokainen saa tehdä toki mitä tahtoo ja parhaaksi näkee, mutta aikuisten ihmisten tulisi kyllä osata kertoa asioista vaikka vähän jännittäisikin. Varsinkin kun en ole mikään raivoaja ja riehuja vaan kanssani pystyy keskustelemaan asioista.
Tässähän se ydinongelma juuri tuleekin esille: sille on oma selkeä syynsä, miksi asiaa on pidetty salassa. Nainen kokee emotionaalisen yhteyden jo pettämisen asteena. Samasta syystä miehenkin on lupa olla tällaisesta tilanteesta pahoillaan. Ei varattu nainen voi mennä vieraan miehen asuntoon kahdestaan aikaa viettämään riippumatta siitä onko käyty sängyssä tai ei. Sittenkin jos mitään pientäkään kiintymistä ei olisi ilmennyt, niin asiasta jää aina ruma epäilyksen peikko puolison olkapäälle. Sellaisia ei parisuhteessa saa ruokkia.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
1 758
Miehet ja naiset eivät voi olla "vain ystäviä" eikä varsinkaan silloin, jos jompikumpi on parisuhteessa. En suosittele yrittämään tätä, jollekulle se tulee tuottamaan ongelmia. On tehty nimettömiä kyselyitä miehiltä, joilla on nainen "vain ystävänä". Melkein jokainen oman lausuntonsa mukaan haluaisi heti seksiä, jos sitä vain olisi mahdollista saada.
Hei moi, 1960-luku soitteli ja sanoi että ei sittenkään halua asenteitaan takaisin sulta, tuoksui kuulemma niin ummehtuneelta että kehotti ennemmin kokeilemaan josko 1930-lukua kiinnostaisi.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
1 758
Tässähän se ydinongelma juuri tuleekin esille: sille on oma selkeä syynsä, miksi asiaa on pidetty salassa. Nainen kokee emotionaalisen yhteyden jo pettämisen asteena. Samasta syystä miehenkin on lupa olla tällaisesta tilanteesta pahoillaan. Ei varattu nainen voi mennä vieraan miehen asuntoon kahdestaan aikaa viettämään riippumatta siitä onko käyty sängyssä tai ei. Sittenkin jos mitään pientäkään kiintymistä ei olisi ilmennyt, niin asiasta jää aina ruma epäilyksen peikko puolison olkapäälle. Sellaisia ei parisuhteessa saa ruokkia.
Saako varattu mies mennä vapaan naisen asuntoon kahdestaan viettämään aikaa? Entä jos molemmat ovat vapaita, voiko tilanteesta mitenkään selvitä ilman että homma menee arveluttavaksi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 601
Taidan kanssa ilmoittaa kaikille naispuolisille ystäville ja kavereilleni että ei ollakaan enää väleissä sillä se ei ole vain mahdollista. /s

Kuka hitto oikeasti ajattelee että se mitä jalkojen välistä löytyy, vaikuttaa siihen kenen kanssa voi olla ystävä / kaveri? Äärimmäisen hämmentävää kieltämättä. :lol:
 
Liittynyt
01.08.2019
Viestejä
32
Tässähän se ydinongelma juuri tuleekin esille: sille on oma selkeä syynsä, miksi asiaa on pidetty salassa. Nainen kokee emotionaalisen yhteyden jo pettämisen asteena. Samasta syystä miehenkin on lupa olla tällaisesta tilanteesta pahoillaan. Ei varattu nainen voi mennä vieraan miehen asuntoon kahdestaan aikaa viettämään riippumatta siitä onko käyty sängyssä tai ei. Sittenkin jos mitään pientäkään kiintymistä ei olisi ilmennyt, niin asiasta jää aina ruma epäilyksen peikko puolison olkapäälle. Sellaisia ei parisuhteessa saa ruokkia.
Joo ei todellakaan näin. Joillekin pelkkä emotionaalinen yhteys voi olla pettämistä, mutta ei voi yleistää. Ystävyys ei katso sukupuolta. Ihan yhtä lailla se varattu nainen saattaa ihastua toiseen naiseen.

Jos on epäilyksiä puolisostaan, niin niistä kannattaa keskustella. Jos yhteistä luottamusta ei löydy keskusteluista huolimatta, niin eipä se suhde tule kestämään. Siinä joutuu kelailemaan kokoajan, mitä puoliso nyt tekee. Pettäjiä on aina. Mutta aina on myös turhaan mustasukkaisia.

Ja en viittaa tällä nyt mitenkään @taski n keissiin. Ihan vaan yleisesti kaverisuhteista vastakkaiseen sukupuoleen.
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
450
Hei moi, 1960-luku soitteli ja sanoi että ei sittenkään halua asenteitaan takaisin sulta, tuoksui kuulemma niin ummehtuneelta että kehotti ennemmin kokeilemaan josko 1930-lukua kiinnostaisi.
Ei sillä että kommenttisi sinällään mitään vastausta edellyttää, mutta katsohan kun biologia ei kysy ajan muotia.

Jos viitsii vähän opiskella parisuhdepsykologiaa vaikka ensin edes kirjallisuuden puolelta, niin huomaa, ettei ajan muoti tuota suotuisia tuloksia. Siihen on selvät syyt miksi nykyään parit eroavat niin usein ja miksi niin moni elää tahtomattaan sinkkuna.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
1 758
Ei sillä että kommenttisi sinällään mitään vastausta edellyttää, mutta katsohan kun biologia ei kysy ajan muotia.

Jos viitsii vähän opiskella parisuhdepsykologiaa vaikka ensin edes kirjallisuuden puolelta, niin huomaa, ettei ajan muoti tuota suotuisia tuloksia. Siihen on selvät syyt miksi nykyään parit eroavat niin usein ja miksi niin moni elää tahtomattaan sinkkuna.
Etenkin sinkkuuteen varmaan vaikuttaa se, jos itseä seksuaalisesti kiinnostava sukupuoli nähdään jonain mystisenä entiteettinä minkä kanssa ei uskalleta olla edes samassa tilassa?
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
450
Etenkin sinkkuuteen varmaan vaikuttaa se, jos itseä seksuaalisesti kiinnostava sukupuoli nähdään jonain mystisenä entiteettinä minkä kanssa ei uskalleta olla edes samassa tilassa?
Kyllähän sulla kuitenkin todellisuudessa on kapasiteettia ymmärtää viestini myös oikein.

Lue muutama kirja mainitusta aiheesta, niin sitten voidaan keskustella lisää.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
1 758
Mutta mä lähden tästä nyt naispuolisen ystävän kanssa lounaalle, ja huomenna lähdetään tulevan ex-vaimokkeen kanssa reissuun viikonlopuksi. Tuo vaimoke on tiettävästi eilen juhlistanut alkanutta kesälomaansa vähän pidemmän illan viettämällä,
Kyllähän sulla kuitenkin todellisuudessa on kapasiteettia ymmärtää viestini myös oikein.

Lue muutama kirja mainitusta aiheesta, niin sitten voidaan keskustella lisää.
Laitapa tärppinä yksikin järkevä psykologian kirja, missä osoitetaan että ihmiset eivät voi olla toisten ihmisten seurassa ilman että kullit ja pillut pyörii mielessä?
 

TGO

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
69
Olette varmaan oikeassa. Asia tuli itselleni jotenkin melkoisen puun takaa joten fiilis on että olen itse jäävi pohtimaan koko hommaa. Tästäkin kun olisi puhuttu heti alkuunsa niin mitään ongelmaa ei olisi tullutkaan. Varmaan suurin ärsytys tässä on se peittely.
Ulkopuolisena kuulostaa siltä kannattaa vetää melko pitkään henkeä ja ajatella asiaa vähän laajemmin sekä myös vaimon kannalta. Tarinastasi ei käynyt ilmi että mitään olisi varsinaisesti peitelty, ja vaikuttaa että sinusta vain tuntuu siltä. En haluaisi vähätellä tuota epäilyksen tunnetta, mutta se ei ole aina kovin rationaalista.
Jo se että sinut pyydettiin tuonne Tepolle paikan päälle kertoo siitä ettei tuota vihan kohdetta ollut tarkoitus peitellä. Se taas että lähdit asiasta keskusteluun jo valmiiksi vihaisena ja epäilevänä vaikutti varmasti asian jatkokäsittelyyn molemmilta puolilta, ja esimerkiksi toisen puolustuskannalle saattaminen saattaa hyvinkin aiheuttaa epäilyttäviä kommentteja. Jos itse olisin vaimosi tilanteessa tuon kuvauksen mukaan, tuntuisi epäilys kyllä aika epäreilulta.

Minulla on monta naispuoleista tuttua, joita ajattelen aivan samalla tavoin kuin miespuoleisia kavereitanikin. Osan vaimoni tuntee ja osasta ei ole koskaan kuullutkaan. Ja sama toisin päin ilman että ajattelen siitä yhtään mitään. Minusta tuntuisi aika kummalliselta jos vaimoni alkaisi tilittämään keitä miehiä hän on kunkin päivän aikana nähnyt ja oliko esiliina mukana. Tai jos päätyy bileistä jonnekin niin sama juttu. Saati sitten että alkaisi lupaa kysymään minne saa mennä. Ihan vaikka jäisivät kahdestaan. Sietäisin kyllä saada turpaani jos kyselisin (tai edes vihjaisin) noutaessani omaa vaimoani jostain että aiotko vaihtaa miestä. Jos vaimon näkeminen tai kuvitteleminen muiden ihmisten seurassa aiheuttaa ikäviä tuntemuksia, sitten pitää vain yrittää itse kehittyä.
Jos muuten järkevä ihminen haluaa pettää salaa (peitellä asiaa), hän tekee sen kyllä paremmin. Tällainen ihminen ei pyydä sinua noutamaan häntä Tepolta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 264
Viestejä
4 231 041
Jäsenet
71 186
Uusin jäsen
pymehry

Hinta.fi

Ylös Bottom