Parisuhteen kiemurat

Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 462
Pojan takia koitan nyt vielä jaksaa. Oon ollut hälle ainoa isä hahmo 2vuotiaasta. Ei oo minun biologinen mutta oma isänsä ei oo kuvioissa enää.
Kuten edellä mainittu, onnellinen vanhempi joka on hieman etäällä mutta ilahtuu aina lapsensa näkemisestä ei välttämättä ole mikään maailman surkein vaihtoehto, varsinkaan jos nykyisellään lapsi aistii stressiä ja ongelmia suhteessa.

Tsemppiä kummiskin!
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 624
Siis exä petti ja muutti sen nyxänsä kanssa toisella paikkakunnalle. En silloin lähtenyt perään muuttamaan.
Kannattaa muistaa, että et ole vastuussa toisesta etkä voi toista parantaa. Jos parisuhde ja perään katsominen kuluttaa niin, että parasta on olla silloin kun toinen ei käytännössä ole olemassa niin eihän tuossa ole mitään järkeä.
Toki siinä varmaan sitten tulee kaikkea elintasonlaskua yms. paskaa jos ei voi ostaa toista pois asunnosta. Nää painaa ihmisillä paljon



Tämä sälli on jo 12v? Jos olitte 10v olleet yhdessä. Kyllähän te yhteyksissä ja tekemisissä voitte silti olla vaikka eron ottaisit. Kaikki on sovittavissa, jos taas moinen ei onnistu tulevalta exältä niin yksi naula lisää arkkuun vaan sen puolesta ettei ks. ihmisen kanssa kannata yrittää.
Eikä muutenkaan ihan istu tää logiikka omat muksut pysty jättämään toiselle paikkakunnalle kun mentiin uuden heilan kanssa. Tuliko heille sitten joku uusi isähahmo sun tilalle vai?
 

poskiholisti

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
797
Siis hetkinen, kenen tämä lapsi nyt siis on? Ex-vaimosi, muttei siis sinun biologinen lapsesi?
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 624
Nykysen ei oo mun biologinen. Exän lapset ovat mun. Vittu mä oikeesti luulin että oon vaan sairaaloisen mustasukkainen. Koitin kehittää itseäni olemaan vähemmän mustasukkainen. Lupasin sen ukonkin meile saunomaan. Mutta sitten tuli niin kuohittu olo, että halusin pallini takaisin. Kunnon manipulaatiota. Ja nyt aikalisän aikana emäntä ilmeisesti sen ukon meille hommaa. Eli aikalailla taputeltu tämä homma nyt.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 607
Nykysen ei oo mun biologinen. Exän lapset ovat mun. Vittu mä oikeesti luulin että oon vaan sairaaloisen mustasukkainen. Koitin kehittää itseäni olemaan vähemmän mustasukkainen. Lupasin sen ukonkin meile saunomaan. Mutta sitten tuli niin kuohittu olo, että halusin pallini takaisin. Kunnon manipulaatiota. Ja nyt aikalisän aikana emäntä ilmeisesti sen ukon meille hommaa. Eli aikalailla taputeltu tämä homma nyt.
Toivottavasti et tarvi enempää rautalankaa että huomaat tuon ämmän jättämisen olevan paras ja fiksuin teko sun hyvinvoinnille.

Oliskin jännä kokea itse tilanne jos akka ronttaisi yhteiseen kotiin jotain äijää ja olisin itse asiasta eri mieltä - ja vielä siten että se toinen ukko sen tietäisi. Saattaisipa olla varsin lyhyt ja mielenkiintoinen ilta. :D Älä ala aisankannattajaksi.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 624
Mää menin eilen muuten itse sen ukon meille kutsumaan. Tai laitoin että emäntä sanoi että seppo taalasmaa meille tai tulee avioero. Että tervetuloa vaan minunkin puolesta. Se vastas vaan, että joo pitää miettiä tarkkaan tulenko. Mistä johtuu että mieli muuttuu kokoajan tuntuu, että pitää erota ja kohta tuntuu, että pitää kuitenkin kahtoo jne. Vaihtelee kokoajan. Siis itselläni.
 
Viimeksi muokattu:

mittari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.03.2020
Viestejä
1 152
Mää menin eilen muuten itse sen ukon meille kutsumaan. Tai laitoin että emäntä sanoi että sä meille tai tulee avioero. Että tervetuloa vaan minunkin puolesta. Se vastas vaan, että joo pitää miettiä tarkkaan tulenko.
voi jeesus mitä touhua! Mikä siinä on että ihmiset väkisin roikkuu paskassa suhteessa
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
62
Kyllä tuo tässä tilanteessa vaikuttaa siltä ettei sulla muita järkeviä vaihtoehtoja ole kuin mahdollisimman pikainen ero, siiitä se toipuminen alkaa.

MUTTA mahdollisessa seuraavassa parisuhteessa suosittelen kyllä miettimään omaa käytöstäsi ihan vakavasti. Pelkästään se että exä petti ja nykyinenkin TEKEE SEN ENNENMMIN TAI MYÖHEMMIN riittää itsepohdintaan ja kun vielä mainitsit oman epäilysi mustasukkaisuudestasi, tutkisin kyllä omaa käyttäymistäsi hyvin kriittisesti.

Nimittäin ensimmäinen avioliittoni päättyi siihen että vaimoni petti ja jälkipeleissä selvisi että toimintani oikein usutti siihen. Ja nykyisessä liitossa olen saanut huomata tekeväni itsepohdiskelun jälkeen asioita hyvinkin paljon paremmin, ainakin mitä eronneiden sukulaisten (sekä omien että vaimon) ja kavereiden puheista voi päätellä.

Ja missään nimessä elä alistu tossun alle, vaan anna kumppanille tasavertaiset oikeudet.

(Muoks) nykyinen parisuhde kestänyt kohta 13 vuotta ja rakkautta riittää edelleen, joten jotain olen oppinut tekemään oikein
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 624
Nii voihan tää miespuolinen työkaveri olla vaan pelkkä kaveri ja mä vaan ylireagoin kun olen mustis. Koitin kyllä olla olematta, mutta se oli vaan liikaa, että illanviettoon meille ihan yöksiki. Ja sitten menee meidän avioliittopoikki ihan turhaan. Vaimo just syyttelikin mua kun siltä meni välit poikki sen yståvän kanssa. Kun mä hänen ystävän kanssa pohdin hänen käytöstä.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 221
Jos on jo suudeltu ja ties mitä muuta työpaikalla ja nyt tungetaan yöksi niin luulisi kellojen jo soivan. Muija ulos ja Seppo perässä.
 

poskiholisti

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
797
Nii voihan tää miespuolinen työkaveri olla vaan pelkkä kaveri ja mä vaan ylireagoin kun olen mustis. Koitin kyllä olla olematta, mutta se oli vaan liikaa, että illanviettoon meille ihan yöksiki. Ja sitten menee meidän avioliittopoikki ihan turhaan. Vaimo just syyttelikin mua kun siltä meni välit poikki sen yståvän kanssa. Kun mä hänen ystävän kanssa pohdin hänen käytöstä.
Siis hetkinen. Eikös tuo eukkosi myöntänyt jo suudelleensa tätä työkaveria ja ryhmäseksistäkin haaveiltiin. Vähän erikoinen kaverisuhde.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
989
Nii voihan tää miespuolinen työkaveri olla vaan pelkkä kaveri ja mä vaan ylireagoin kun olen mustis. Koitin kyllä olla olematta, mutta se oli vaan liikaa, että illanviettoon meille ihan yöksiki. Ja sitten menee meidän avioliittopoikki ihan turhaan. Vaimo just syyttelikin mua kun siltä meni välit poikki sen yståvän kanssa. Kun mä hänen ystävän kanssa pohdin hänen käytöstä.
Ei vaihtoehtoja onnelliseen lopputulokseen. Nyt Namlepo, tee itsenäinen liike ja lopeta peesailu, ota välimatkaa muutama kuukausi ja happea saaneena näet itsekin miten jatkossa pitää toimia. Tuossa paskassa uhreja tulee niin oma suojaus tärkeintä että tarvittaessa voit auttaa muita ja itse säilyä vähillä kolhuilla.

Stella: " Kun puhalletaan tulta tähän sammuvaan hiileen, se savullansa meitä tukehduttaa. Ja jos vain muistellaan, jäädään kiinni ikuisuuteen. Eikä eletä ollenkaan, kaikki tämä vähäkin vain tuhotaan, rohkeempaa on luovuttaa. "," Kaikki on jo nähty, siksi pisteen nyt teen. ". :thumbsup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 779
Minä oon kuulemma hullu ja häntä ahistelen. Eekös asunnon lunastus oo että ootta loppuvelan itselleen ja puolet maksetusta asuntolainasta?
Tuolla lakipuolella kyselit... Ei tule välttämättä tule kovin sovinnollista eroa, koska kaksisuuntainen mt tapaus. Se juristi, hyvä sellainen ja kaikki salassa ehdottomasti ettei tuleva exäsi tiedä mitä on tekeillä ennen lopullista totuutta. Parempi olla muutama askel edellä näissä asioissa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
996
Kaikki ohitti tämän kysymyksen ytimen: Se menee niin että sovitte keskenään asunnolle hinnan, eli pyydä välittäjältä hattuarvio ja vedä alaspäin niin paljon kuin kumppani vain sietää. Joudut todennäköisesti ottamaan uuden lainan uusine vakuuksineen - siihen tarvinnet virallisen asunnon hinta-arvion. Pankista riippuen ne tarjoaa tätä "omasta" firmastaan. Ei siis se hinta millä se pistettäisiin etuoveen, vaan se hinta mikä siitä luultavasti saadaan.

Sen jälkeen neuvottelet noilla uuden lainan jolla kumppanisi ostetaan siitä ulos. Lunastat kumppanisi osuuden vanhasta lainasta. Maksat tulevalle exälle puolet asunnon nykyhinnan ja lainan välisestä erotuksesta. Varainsiirtovero maksetaan tuosta osasta. Osa pankeista saattaa maksaa sen asunnon omistussuhteiden mukaan, huomioimatta lainaa, mutta se kannattaa yrittää hakea myöhemmin takaisin.

Eli jos asunnon hinta on 200k, lainaa on jäljellä yhteensä 120k: Maksettu jo 80k eli exälle joudut maksamaan 40k (josta verot). Otat uuden lainan 160k summalle.


Voit hoitaa nämä neuvottelut ja selvittelyt aivan hyvin valmiiksi, vaikka ette päätyisi eroon. Voi olla ihan hauskaakin puuhaa jos on taipumusta excelöinnistä pitämiseen. Näkee miten rahat jatkossa riittää.
Mistä tästä mainitsemastasi varainsiirtoverokuviosta löytyisi lisää tietoa? Olen kuvitellut, että tällaisessa tilanteessa joutuisi maksamaan esimerkkisi tapauksessa 100keur summasta varainsiirtoveron.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
672
Mistä tästä mainitsemastasi varainsiirtoverokuviosta löytyisi lisää tietoa? Olen kuvitellut, että tällaisessa tilanteessa joutuisi maksamaan esimerkkisi tapauksessa 100keur summasta varainsiirtoveron.
.

Ah, myönnän virheen mahdollisuuden (ja oman virheeni): Jos ette ole avioliitossa, niin ilmeisesti joutuu maksamaan koko varainsiirtoveron. Oli jotenkin niin omakohtainen kokemus, että unohdin että niinhän ei välttämättä tosiaan aina ole. Oletteko naimisissa? En tiedä rinnastettaisiinkonoin pitkä avoliitto samaan alekategoriaan. Kysyä kannattaa.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 624
Pitää pyytää ensiviikolla välittäjä arvioimaan asunnon arvo. Näppituntuma on että velkaa on enempi jäljellä kuin asunnon arvo. Joku 10.000 varmaan tulee siinä takkiin ja autosta kanssa jokunen tonni. No tänään soitan pankkiin ja kysyn asuntolaina asiaa sieltä. Paha se on erotaki, kun ei ole rahaa. Ja vaimo on varmaan maaninen tällä hetkellä. Pitäisi hoidoon saada.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 514
Onha tää nyt suoraan kuin jostain sammakkomiesten meemikäsikirjasta. Vaimon poikaystävä väkisten lykkää yökyläilylle kimppakivan merkeissä. Vaimo uhkaa erolla jos ei poikkis pääse yökylään.

Siis mitä vittua XD.

Mä kun luulin, että nää vaimon poikäystävä jutut on oikeasti jotain meemejä, mutta kai ne on sitten tälläsistä tapauksista lähteneet liikkeelle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 277
Tokihan se varmasti vituttaa kun pitää hoidella kaikenlaisia isoja käytännön asioita sen takia kun homma hajosi lopultakin käsiin. Voihan sitä teoriassa ruveta vaan "vaimon" kanssa kämppäkaveriksi jos oikeasti olisi sitä mieltä että ne käytännön asiat toimii itsensä kannalta edullisesti nykytilanteessa. Mutta mitään parisuhdetta aivan turha teeskennellä, ja jos "ainoa aika kun voi levätä on silloin kun vaimo nukkuu", niin mitään tällaista skenaariota ei tässä tapauksessa edes ole olemassa. Kannattaa ainakin täältä sekalaisen vittuilun seasta poimia se pointti että aisankannattajaksi ei kannata ruveta vaan pitää oman arvonsa, keskittyä oman itseluottamuksensa ja identiteettinsä ylläpitämiseen ja torpata kaikenlainen kiristäminen heti alkuunsa.
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
109
Pitää pyytää ensiviikolla välittäjä arvioimaan asunnon arvo. Näppituntuma on että velkaa on enempi jäljellä kuin asunnon arvo. Joku 10.000 varmaan tulee siinä takkiin ja autosta kanssa jokunen tonni. No tänään soitan pankkiin ja kysyn asuntolaina asiaa sieltä. Paha se on erotaki, kun ei ole rahaa. Ja vaimo on varmaan maaninen tällä hetkellä. Pitäisi hoidoon saada.
Tuntuu että laitat nyt vaimon sekoilut hänen mielenterveys ongelman syyksi. Toki varmasti osittain johtuu käytös mt-ongelmista, mutta kaikki viitteet näyttää siihen että olet samassa tai pahemmassa tilanteessa myöhemmin, jos suhteeseen jäät. Eli älä sinä enää huolehdi milloin vaimo pitäisi hoitoon viedä, se on hänen oma ongelmansa myöhemmin.

Eli vaikka tulisi taloudellisesti takkiin niin ero on ainoa pysyvä ratkaisu.
 

mittari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.03.2020
Viestejä
1 152
Joo. Hyvä että on hauskaa. Mulla tätä viimesintä helvettiä on kestänyt osimoilleen suomen jääkiekon olympiakullasta lähtien. Mutta kyllä me erotaan pitää nyt selvitellä nuo rahahommat.
ota nyt perkele itseäs niskasta kiinni ja selvitä pikimmiten noi raha hommat ja lähde vittuun. tuntuu että molemmat teistä taitaa olla saamattomia ettekä uskalla sen takia lähteä suhteesta
 
Liittynyt
31.07.2017
Viestejä
1 580
Ei vittu mitä settiä, mikä helvetti saa ihmiset jäämään paskoihin suhteisiin ja luottamaan että juu juu, kyllä tää homma tästä vielä paranee. Ota nyt namlepo perkele itseäsi niskasta kiinni. Tulee aika rajua settiä kyllä, mutta mielestäni totuus joka satuttaa on parempi, kuin jatkuva hattaramailmassa eläminen.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 877
Ei vittu mitä settiä, mikä helvetti saa ihmiset jäämään paskoihin suhteisiin ja luottamaan että juu juu, kyllä tää homma tästä vielä paranee. Ota nyt namlepo perkele itseäsi niskasta kiinni. Tulee aika rajua settiä kyllä, mutta mielestäni totuus joka satuttaa on parempi, kuin jatkuva hattaramailmassa eläminen.
Yksin jäämisen pelko, riittämättömyyden tunne ja sokea tyhmä "rakkaus".
namlepo, nyt toimintaa. Jokainen tekemätön päivä on sulle häviöksi. Kerran se kirpaisee ja pari kuukautta jomotta mutta ei siihen kuole. Toimintaa,saatana.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 624
Pitääkö se olla lakimieheen ensin yhteyksissä vai sanooko vain että ala katsella uutta kämppää itsellesi?
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 624
Pankista sanovat että asunto myyntiin ja jos ei lainaan riitä sen arvo välittäjän mukaan niin sitten ottaa molemmat puuttuvalle osalle kulutusluoton. Ja voi maksella pelkkää korkoo 20kk. Jos sais siinä ajassa asunnon myytyä. Jos jää ite tohon asumaan niin varmaa yhtiövastike ja lainan korosta puolet maksaa sen aikaa kun asunto menee kaupaksi. Ja tietty vakuutukset ja sähkölaskut. Laskin vaan ettei omat tulot oikein niihin riitä. Vittu
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 624
Emännällä oli eilen ollut kaksi miespuolista kaveria yötä. Iha kavereina vaan. Ei oikeastaan tuntunut kun hyvältä. Laittelin tänään lakimiehelle viestiä ja välittäjälle. Makso mitä makso. Akka lähtee. Tai mää.
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Emännällä oli eilen ollut kaksi miespuolista kaveria yötä. Iha kavereina vaan. Ei oikeastaan tuntunut kun hyvältä. Laittelin tänään lakimiehelle viestiä ja välittäjälle. Makso mitä makso. Akka lähtee. Tai mää.
Miksi päästit ne sisään? Olisit ohjannut ulos. Samalla vaimo ovesta ulos myös.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
755
Tsemppiä namlepo:lle kiemuroihin. Ei kuulosta helpolta tilanteelta, mutta toisaalta kuten tuossa Centterikin sanoi, elämällä on parempaa annettavaa kuin tämä.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 624
Pitää mun sinne vielä paikan päälle mennä kun töitä pitäisi tehdä ja oottaa se lakimiehen vastaus. Soitan tiistaina sille ja välittäjä hommata paikan päälle. Parashan ois saada eukko lataamoon rauhoittumaan niin onnistuisi eron hoito helpommin kun maanisen henkilön kanssa. Vaikka intoa tuntuu nyt olevan erota hänellä. Itse haluan, että ero tulee hoidettua oikein ja kerralla maaliin ja niin pikaisesti kuin suinkin pystyy.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 624
Nyt alkoi eukko ehotella asumuseroa ja mun muualle muuttamista. Kovin on hällä nyt vauhti päällä. Pitää huomenna sanoa, että etsi vaan sinä se kämppä. Kun ei mitään tietoa vielä kämpän arvosta ja autolainasta jne.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 462
Nyt alkoi eukko ehotella asumuseroa ja mun muualle muuttamista. Kovin on hällä nyt vauhti päällä. Pitää huomenna sanoa, että etsi vaan sinä se kämppä. Kun ei mitään tietoa vielä kämpän arvosta ja autolainasta jne.
Nyt vaan pidät heikkoina hetkinä pään kylmänä. Et ala kuuntelemaan mitään anelua etkä ala tekemään mitään kompromisseja. Sulla tulee olemaan tilanteita kun tuntuis vaan helpommalta laittaa hommat takas niinku ne oli mutta pidä mielessä että oot nyt etsimässä parempaa ratkaisua itsellesi.

Oot vaan kuivan neutraali naista kohtaan että se ei pääse perseilemään tai säätämään mitään sun kustannuksella.

Kohta helpottaa.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 462
Meinas ettei oo vara ottaa kulutusluottoja autoja ja asuntoja varten. No ee oo mullakaan. No kuhan selviää paljonko niitä oikeasti tarvitsee. Nyt sanoo ettei halua erota vaan jatkaa.
Yllättyneitä naisen muuttuneesta mielestä olivat:
-
-
-
Sekä
-

Takaan että parin vuoden päästä sulla on enemmän rahaa kuin nyt vaikka alussa olisikin tiukkaa. Kaikenlainen stressi aiheuttaa sen että et ole niin huolellinen tai jaksa tehdä asioiden eteen niin paljoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 950
Hankalaa tuo jos ei ole asunto omissa nimissä ja itse maksettu, joutuu ties mitä kikkailemaan että saa toisen pihalle. Muuten olisi vaan helppo näyttää ovea.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 779
Parashan ois saada eukko lataamoon rauhoittumaan niin onnistuisi eron hoito helpommin kun maanisen henkilön kanssa.
Kuinka helposti saisit eukon lataamoon? Helpottaisi huomattavasti kun toinen olisi poissa sillävälin kun säädät asiat kuntoon. Mitä hyvin ootkin jo tekemässä.

Siitä autosta vielä, en vissiin kirjoittanut mihinkään. Sehän on uudenkarhea, niin siitä pääsee tällä hetkellä hyvin eroon joko myymällä itse, no ei aina helpoin tapa. Mutta autoliikkeetkin voi maksaa hyvin ja lunastaa loppuvelan.

Nyt kun uusien autojen toimitusaika on vuosi tai jotain, eikä tuoreita käytettyjä juuri markkinoilla ole.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 624
No nytpähän tietää miten pääsee pois jos tarvitsee. Välittäjä saa käydä asunnon silti kahtomass.
 

mittari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.03.2020
Viestejä
1 152
Alueella on tarkoitus keskustella ketjun aiheesta, ei kanssakeskustelijoista. Henkilökohtaiset loukkaukset ja hyökkäykset toista keskustelijaa kohtaan ovat ankarasti kielletty
Ei millään pahalla, mutta tulee mieleen että melkoista roskasakkia
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 624
Sovittiin että meen joka toinen viikonloppu maalle. Nii saa emäntä pitää tyttöjen illan. Ei minusta huono kompromissi.
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Sovittiin että meen joka toinen viikonloppu maalle. Nii saa emäntä pitää tyttöjen illan. Ei minusta huono kompromissi.
Tyttöjen ilta on kun vaimosi poikakaverit tulee teille panemaan? Vaimosi kannalta kyllä huippu diili.

Emäntä oli pusutellut työtoveriaan illanvietossa ja jäi kiinni siitä. Ja oli kuulemma molemminpuoleista ihastusta. Hänellä on kaksisuuntainen ja yritin hoitoon saada mutta eihän ne ottaneet. Uhkasi sitten avioerolla jos tää miespuolinen työkaveri ei voi meille tulla kun olen niin sairaan mustasukkainen. No sanoin että tulkoon sitte. Ja nyt ahistaa meen työterveydeen tänään. Ja kertoi haaveilevansa ryhmäseksistä tän työkaverin kanssa. Ja se työkaveri oli sanonut että hän jättäisi noin mustasukkaisen ukon. Hommas emäntä vielä ps3sen että voi karaokea laulaa tän autokuskin kanssa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 515
Viestejä
4 245 865
Jäsenet
71 364
Uusin jäsen
Emil2001

Hinta.fi

Ylös Bottom