Parisuhteen kiemurat

Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
1 062
Tämä oli kai sarkasmia? :D

edit: Tai siis kai siellä voisi opettaa yhtä sun toista yhdelle sadasta tuhanneta (vai miljoonasta?) osuvaa mutta kuka sen opetettavan määrän sitten rajaa kun aletaan tosissaan maan lainsäädäntöä ajamaan alle 15-vuotiaiden kaaliin...
Noo, pieni korjaus asiaan - sopii paremmin tuonne lukion yhteiskuntaopin tunnille, koska siellä olevassa lakikurssissa (YH4) käydään lävitse mm. Avioliitto ja sen purkaminen, työsopimukset, kuluttajan oikeudet, asunnon vuokraaminen/myyminen jne. Tämä asia voidaan selittää yhdellä toteamuksella, eli toteamalla, että isyys lukittuu käytännössä sen jälkeen, kun lapsi täyttää kaksi vuotta. Eli isyys voidaan purkaa vain ennen tätä aikarajaa. Tämä tieto on yhtä hyödyllinen, ellei jopa merkittävämpi kuin se, että liputtomana ajelusta saa smurffeilta 80e sakot (tämäkin asia käyty läpi joko peruskoulussa tai lukiossa).

Eikä tietenkään tarvitse käydä yksityiskohtaisesti asiaa läpi, vaan totemalla tuon perussäännön, mikä rajapyykki määrää isyyden lukittumisen.

Riston kaltaisia tapauksia on Suomessa kuitenkin liikaa siihen nähden, että tässä asiassa erehtyminen voi maksaa jopa kymmeniä tuhansia euroja näille harvoille miesparoille.
 
Liittynyt
21.01.2019
Viestejä
498
Elämäni vaikein tilanne. 23 vuotta parisuhdetta sisältäen 4 yhteistä lasta.
Lyhyesti taustoitusta minä jättäydyin taustalle antaen äidille ja lapselle aikaa vaikka minun olisi pitänyt olla rinnalla enemmän osallisena. 4 lasta joten olen passivoitunut täysin ja se pelotti.
Koskaan ei osattu puhua omia haluja vaan edettiin omalla painollaan joka molemmista oli ihan hyvä. Mutta kun näin pitkään on jatkunut, siitä lopulta tuli iso mörkö. Ero on edessä.
Pääosin naiseni puolesta, koska hän on täysin solmussa mentaalisesti ja on tavallaan kadottanut identiteettinsä. Käy terapiassa avaamassa solmujaan.
Minä edelleen rakastan valtavasti, mutta kunnes on omat solmut avattu, niin yhteistä tulevaisuutta ei ole kuin lasten kautta.
Mitään draamaa ei ole. Poltettiin vain kynttilä loppuun ja nyt on katsottava tulevaan. Sattuu aivan saatanasti, mutta mitään ei opita jos ei eron kautta haeta ongelmien ratkaisuja omaan elämään.

Miksi tätä avaan tänne niin jos on muita kohtalon tovereita, eli ero ja tarha/eskari ikäistä lasta ollut mukana niin kuinka lähestyä lapsia erosta? Pelottaa kuinka 5v poika asian ymmärtää ja kuinka turhauttavalta on saada hänen olo mukavaksi vaikka ei mitään selitystä asiasta ymmärräkään. Kohta 7v tyttö vähän jo osaa keskittyä kuuntelemaan. Kaikkea ei pidäkään heille syöttää, mutta en osaa vielä ajatella kuinka lähestyä asiaa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
341
Elämäni vaikein tilanne. 23 vuotta parisuhdetta sisältäen 4 yhteistä lasta.
Lyhyesti taustoitusta minä jättäydyin taustalle antaen äidille ja lapselle aikaa vaikka minun olisi pitänyt olla rinnalla enemmän osallisena. 4 lasta joten olen passivoitunut täysin ja se pelotti.
Koskaan ei osattu puhua omia haluja vaan edettiin omalla painollaan joka molemmista oli ihan hyvä. Mutta kun näin pitkään on jatkunut, siitä lopulta tuli iso mörkö. Ero on edessä.
Pääosin naiseni puolesta, koska hän on täysin solmussa mentaalisesti ja on tavallaan kadottanut identiteettinsä. Käy terapiassa avaamassa solmujaan.
Minä edelleen rakastan valtavasti, mutta kunnes on omat solmut avattu, niin yhteistä tulevaisuutta ei ole kuin lasten kautta.
Mitään draamaa ei ole. Poltettiin vain kynttilä loppuun ja nyt on katsottava tulevaan. Sattuu aivan saatanasti, mutta mitään ei opita jos ei eron kautta haeta ongelmien ratkaisuja omaan elämään.

Miksi tätä avaan tänne niin jos on muita kohtalon tovereita, eli ero ja tarha/eskari ikäistä lasta ollut mukana niin kuinka lähestyä lapsia erosta? Pelottaa kuinka 5v poika asian ymmärtää ja kuinka turhauttavalta on saada hänen olo mukavaksi vaikka ei mitään selitystä asiasta ymmärräkään. Kohta 7v tyttö vähän jo osaa keskittyä kuuntelemaan. Kaikkea ei pidäkään heille syöttää, mutta en osaa vielä ajatella kuinka lähestyä asiaa.
Lyhyesti ja ytimekkäästi, lapset suhtautuu muutoksiin usein varsin hyvin. Huomattavasti paremmin kuin monet aikuiset. Kerrotte asian niinkuin se on ja sillä selvä. Erotilanteissa olisi hyvä muistaa, että lasten ei tulisi joutua missään tilanteessa valitsemaan puoliaan, eli äiti ja isä ovat edelleen yhtä kivoja. Jos pystytte tähän, olette jo voiton puolella.

Edit. Sen verran tarkennan, että välttäkää siis sanomasta lapsille "äiti/iskä ei enää tykkää minusta". Lasten edessä ei mitään vastakkainasettelua, kummatkin olette eropäätöksen tehneet yhteistuumin. Lasten ei tarvitse tietää jokaista yksityiskohtaa, eikä joka toistakaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.05.2019
Viestejä
65
Lyhyesti ja ytimekkäästi, lapset suhtautuu muutoksiin usein varsin hyvin. Huomattavasti paremmin kuin monet aikuiset. Kerrotte asian niinkuin se on ja sillä selvä. Erotilanteissa olisi hyvä muistaa, että lasten ei tulisi joutua missään tilanteessa valitsemaan puoliaan, eli äiti ja isä ovat edelleen yhtä kivoja. Jos pystytte tähän, olette jo voiton puolella.

Edit. Sen verran tarkennan, että välttäkää siis sanomasta lapsille "äiti/iskä ei enää tykkää minusta". Lasten edessä ei mitään vastakkainasettelua, kummatkin olette eropäätöksen tehneet yhteistuumin. Lasten ei tarvitse tietää jokaista yksityiskohtaa, eikä joka toistakaan.
Huomenna edessä itselläkin tuo lapsille erosta kertominen. 4 ja 6 vanhat junnut. Koittaa vaan sanoa mahdollisimman suoraan asiat. Konkreettisesti mitä se vanhempien ero tarkoittaa esmes. tulevaan arkeen (asumiskuviot, päiväkoti/kouluasiat. Ja painottaen että lapsista ero ei johdu. Ja tärkeätä on myös nyt ja tulevaisuudessa jättää lasten kuullen toisen vanhemman kritisointi pois.
 
Liittynyt
21.01.2019
Viestejä
498
Kiitos vastauksista. Täällä onneksi asiat menevät ihan yhteispelillä eikä lasten tarvitse valita vanhempiaan. Teoriassa ollaan perhe kuin ennenkin. Asutaan vain erillään. Lapset vuoroviikoin toisen luona. Silti vain ottaa koville, mutta on vain nieltävä pahaolo takas ja jaksettava. Jaksoi se elämäni rakkauskin vuosia mun pelon sekaista passiivisuutta. Päivä kerrallaan.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
341
Kiitos vastauksista. Täällä onneksi asiat menevät ihan yhteispelillä eikä lasten tarvitse valita vanhempiaan. Teoriassa ollaan perhe kuin ennenkin. Asutaan vain erillään. Lapset vuoroviikoin toisen luona. Silti vain ottaa koville, mutta on vain nieltävä pahaolo takas ja jaksettava. Jaksoi se elämäni rakkauskin vuosia mun pelon sekaista passiivisuutta. Päivä kerrallaan.
Lähtökohta kuulostaa juuri niin hyvältä kuin se voi parhaimmillaan olla. Siitä on hyvä lähteä rakentamaan omaa uutta elämää, kun ei tarvitse säätää ja vääntää kaikesta turhanpäiväisestä.

En osaa lohduttaa eron tuomaa surua ja epävarmuutta, mutta sinäkin selviät tästä tilanteesta ennemmin tai myöhemmin. Eroihin on aina joku selkeä syy, sitä voi mietiskellä niinä heikkoina hetkinä, kun tuntuu että miten tästä eteenpäin. Pari viikkoa jo usein tekee ihmeitä ja ajatus alkaa kirkastua. Itke hetki ja hymyile sen jälkeen, kun huomaat että kyllä tässä jotain järkeäkin näyttäisi olevan.
 
Liittynyt
15.02.2022
Viestejä
3
No älä niele sitä pahaa oloa vaan käsittele se. Jotenkin. Löydä itsellesi sopiva tapa.
(ryyppääminen ei ole sopiva tapa)
Tämä. Rutiinien muodostaminen, niistä kiinni pitäminen ja rutiineihin palaaminen mahdollisimman nopeasti, jos/kun elämässä tapahtuu poikkeavia/kuormittavia asioita ovat yksi hyvä keino, jolla on mahdollista samaan aikaan luoda uutta ja säilyttää vanhaa.
 
Liittynyt
21.01.2019
Viestejä
498
No älä niele sitä pahaa oloa vaan käsittele se. Jotenkin. Löydä itsellesi sopiva tapa.
(ryyppääminen ei ole sopiva tapa)
En pidä juurikaan juomisesta. Muutama lonkero joskus, mutta enpä muista koska viimeksi edes ollut humalassa. Ei kiinnosta se suunta.

Tarkennetaan nyt vielä että vielä asutaan yhdessä ja eletään lähes yhtä normaalisti kuin ennenkin parisuhteessa. Työstetään omia ongelmiamme itsekseen ja yhdessä, mutta naisen nuppi on yhtä sumua eikä saa omia ajatuksia kasaan oikein millään. Ammattiapu onneksi on mukana.
Toukokuun vika päivä viimeistään ollaan erillään kun tämä kämppä pitää tyhjentää. Ellei sitten joku kosminen mysteeri päätä avata toisen päätä ja jatketaan perheenä yhdessä ja voidaan lähteä rakentamaan uusilla eväillä työstämään parisuhdetta.
Mutta en lähde elättelemään isommin toiveita. Mukava ajatus, mutta keskityn nyt siihen, että eri asuntoihin vie tiet ja sen mukaan rakentaa arjen tulevia ratkaisuja lasten kanssa yms.
Mun pitäisi muuttaa lasten kanssa juuri valmistuvaan omakotitaloon, joka isompi kuin nykyinen. Lapset tulevat kirjoille mun luo käytännön syistä. Tarkoitus sitten vuoroviikoin vaihdella heidän paikkaa.
Vaikeinta tässä on päästää irti kun rakastaa ja toinen ei pysty vastaamaan siihen. Uskoo että vain edes viikottainen yksinäisyys saisi päätä auki. Aika näyttää mihin tämä vielä johtaa.
Elän nyt päivä kerralla ja käsittelen tunteitani itsekseni sekä yhdessä. Pahin paniikki ahdistus on jo kaikonnut ja pystyy rauhallisemmin käsitellä asioita.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 723
Emäntä oli pusutellut työtoveriaan illanvietossa ja jäi kiinni siitä. Ja oli kuulemma molemminpuoleista ihastusta. Hänellä on kaksisuuntainen ja yritin hoitoon saada mutta eihän ne ottaneet. Uhkasi sitten avioerolla jos tää miespuolinen työkaveri ei voi meille tulla kun olen niin sairaan mustasukkainen. No sanoin että tulkoon sitte. Ja nyt ahistaa meen työterveydeen tänään. Ja kertoi haaveilevansa ryhmäseksistä tän työkaverin kanssa. Ja se työkaveri oli sanonut että hän jättäisi noin mustasukkaisen ukon. Hommas emäntä vielä ps3sen että voi karaokea laulaa tän autokuskin kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
337
Emäntä oli pusutellut työtoveriaan illanvietossa ja jäi kiinni siitä. Ja oli kuulemma molemminpuoleista ihastusta. Hänellä on kaksisuuntainen ja yritin hoitoon saada mutta eihän ne ottaneet. Uhkasi sitten avioerolla jos tää miespuolinen työkaveri ei voi meille tulla kun olen niin sairaan mustasukkainen. No sanoin että tulkoon sitte. Ja nyt ahistaa meen työterveydeen tänään. Ja kertoi haaveilevansa ryhmäseksistä tän työkaverin kanssa. Ja se työkaveri oli sanonut että hän jättäisi noin mustasukkaisen ukon. Hommas emäntä vielä ps3sen että voi karaokea laulaa tän autokuskin kanssa.
Seurasin koko lapsuuteni kun isä eli tällaisen mielenterveyspotilaan kanssa jolla oli menoa vähän vasemmalla ja oikealla. Se meni just niin hyvin kun voi kuvitella. Ensimmäisen kerran näin ukon oikeasti onnellisena oli teini-ikäisenä kun nuo erosivat, ja ei tarvinnut kaikkea energiaa käyttää siihen missä nainen menee, ja kenen kanssa. Meillä nyt tietty oli sekakäyttö vielä lisänä. :i

Mitään pahaahan tuossa aisurihommassa ei ole, jos se vain tuntuu omalta jutulta, mutta aika harvalle se taitaa sopia. Oma avokki tulisi kertomaan työpaikan ihastuksista, suutelemisista ja ryhmäseksihaaveista, ja uhkailisi minua jos en ottaisi tätä toista miestä vierailulle, niin tekisin kyllä aika vikkelästi johtopäätökset. Suosittelen joka tapauksessa testeissä käymään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 040
Emäntä oli pusutellut työtoveriaan illanvietossa ja jäi kiinni siitä. Ja oli kuulemma molemminpuoleista ihastusta. Hänellä on kaksisuuntainen ja yritin hoitoon saada mutta eihän ne ottaneet. Uhkasi sitten avioerolla jos tää miespuolinen työkaveri ei voi meille tulla kun olen niin sairaan mustasukkainen. No sanoin että tulkoon sitte. Ja nyt ahistaa meen työterveydeen tänään. Ja kertoi haaveilevansa ryhmäseksistä tän työkaverin kanssa. Ja se työkaveri oli sanonut että hän jättäisi noin mustasukkaisen ukon. Hommas emäntä vielä ps3sen että voi karaokea laulaa tän autokuskin kanssa.
Tässä vaiheessa näyttäisin kyllä jo ovea. Eihän tommosessa nyt ole mitään järkeä. Miksi olla tommosessa suhteessa?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 383
Emäntä oli pusutellut työtoveriaan illanvietossa ja jäi kiinni siitä. Ja oli kuulemma molemminpuoleista ihastusta. Hänellä on kaksisuuntainen ja yritin hoitoon saada mutta eihän ne ottaneet. Uhkasi sitten avioerolla jos tää miespuolinen työkaveri ei voi meille tulla kun olen niin sairaan mustasukkainen. No sanoin että tulkoon sitte. Ja nyt ahistaa meen työterveydeen tänään. Ja kertoi haaveilevansa ryhmäseksistä tän työkaverin kanssa. Ja se työkaveri oli sanonut että hän jättäisi noin mustasukkaisen ukon. Hommas emäntä vielä ps3sen että voi karaokea laulaa tän autokuskin kanssa.
Niin että mitä? Vaimosi pettää, ja sitten perään syyllistää sinua siitä, kun olet niin mustasukkainen ettet halua ottaa tätä uutta miestä teille? Ja vielä tämä mieskin haukkuu sinua mustasukkaiseksi? Tuossa on jo niin monta eri manipulaation tasoa pelissä, että hirveästi ei keksi syitä miksi tuollaiseen suhteeseen pitäisi jäädä, tai edes harkita sitä. Uskon, että oman mielenterveytesi kannalta on parasta, jos lähdet kuvioista samantien.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 177
Emäntä oli pusutellut työtoveriaan illanvietossa ja jäi kiinni siitä. Ja oli kuulemma molemminpuoleista ihastusta. Hänellä on kaksisuuntainen ja yritin hoitoon saada mutta eihän ne ottaneet. Uhkasi sitten avioerolla jos tää miespuolinen työkaveri ei voi meille tulla kun olen niin sairaan mustasukkainen. No sanoin että tulkoon sitte. Ja nyt ahistaa meen työterveydeen tänään. Ja kertoi haaveilevansa ryhmäseksistä tän työkaverin kanssa. Ja se työkaveri oli sanonut että hän jättäisi noin mustasukkaisen ukon. Hommas emäntä vielä ps3sen että voi karaokea laulaa tän autokuskin kanssa.
Ei helv, lemppaa se emäntä niinku vähä äkkiä.

Siis oikeasti, mistä tällaisia emäntiä löytää tai miksi ottaa vaivoiksi.

Saat kyl paremman, eli uutta etsimään.
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 219
Emäntä oli pusutellut työtoveriaan illanvietossa ja jäi kiinni siitä. Ja oli kuulemma molemminpuoleista ihastusta. Hänellä on kaksisuuntainen ja yritin hoitoon saada mutta eihän ne ottaneet. Uhkasi sitten avioerolla jos tää miespuolinen työkaveri ei voi meille tulla kun olen niin sairaan mustasukkainen. No sanoin että tulkoon sitte. Ja nyt ahistaa meen työterveydeen tänään. Ja kertoi haaveilevansa ryhmäseksistä tän työkaverin kanssa. Ja se työkaveri oli sanonut että hän jättäisi noin mustasukkaisen ukon. Hommas emäntä vielä ps3sen että voi karaokea laulaa tän autokuskin kanssa.
Kyllä tässä on ulkopuolisen silmin helppo todeta, että lähde äkkiä vittuun tuosta suhteesta. Tuhoat itsesi. Varmaan osa käytöksestä voi johtua hänen sairaudestaan mutta ei se silti oikeutta teolle tuo.

Työterveydessä kannattaa käydä, mutta siellä ei oikein voida antaa samaa neuvoa, koska ymmärrettävästikään ne työntekijät ei voi ottaa vastuuta potilaiden päätöksistä ja siten eivät anna suoraa neuvoa, vaikka varmaan mieli tekisi.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
341
Nyt on myös sen tason tekoa, että haluaisin ymmärtää, miksi tässä ei käy ilmi syyt jatkaa suhdetta. Koska suhdettahan selvästi vielä jatketaan.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 723
Asunto laina. Auto jne. Jaksaisi muuttaa johonkin kuppaseen kuutioon. Ja etsiä sitten uusi eukko jne. Ja oon itsekin ollut ihastunut. Että sen ymmärrän. Mutta en muuta kylläkään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
138
Emäntä oli pusutellut työtoveriaan illanvietossa ja jäi kiinni siitä. Ja oli kuulemma molemminpuoleista ihastusta. Hänellä on kaksisuuntainen ja yritin hoitoon saada mutta eihän ne ottaneet. Uhkasi sitten avioerolla jos tää miespuolinen työkaveri ei voi meille tulla kun olen niin sairaan mustasukkainen. No sanoin että tulkoon sitte. Ja nyt ahistaa meen työterveydeen tänään. Ja kertoi haaveilevansa ryhmäseksistä tän työkaverin kanssa. Ja se työkaveri oli sanonut että hän jättäisi noin mustasukkaisen ukon. Hommas emäntä vielä ps3sen että voi karaokea laulaa tän autokuskin kanssa.
Tuttu tilanne, mun ex oli kanssa kaksisuuntainen, ja hän toimi juuri samalla tavalla, paitsi että tyhmänä katselin touhua liian kauan, ja ne alun pikku pusuttelut meni kerta kerralla pahemmaksi, ja loppui siihen kun se nussi jonkun kanssa karaokebaarissa. Tätä kesti 2-3 vuotta, eli aina kun emäntä oli bilettämässä tapahtu jotain. En tajua miksi en lähtenyt jo aiemmin - sinisilmäinen typerys kun olin - mutta lähteminen oli paras päätös ikinä. Emäntäsi jutuista tuntuu ettei touhu ole ainakaan loppumassa tai hän tekoaan katuisi.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
3 140
Asunto laina. Auto jne. Jaksaisi muuttaa johonkin kuppaseen kuutioon. Ja etsiä sitten uusi eukko jne. Ja oon itsekin ollut ihastunut. Että sen ymmärrän. Mutta en muuta kylläkään.
Toihan on vain rahaa. Halvemmaksi tulee pistää jakoon omaisuus, kuin tärvellä mielenterveys, jota et välttämättä saa takaisin, edes rahalla. Siksi toisekseen, ei sun pidä lähteä mihinkään vaan laitat naisesi maantielle. Laulujen lunnaat on aina maksettava ja tässä tapauksessa laitat puolison makselemaan lunnaita, ilmoittamalla, että osoitteesi ei ole enää täällä. Voihan se muuttaa sen Laulavan Rekkakuski-Ryhäsen nurkkiin, kun niin innoissaan tyypistä on. Pakkaatko itse tavarasi vai pakkaanko minä ? olisi minun kysymykseni puolisolta sinun tilanteessa. Jos tuohon sotkuun jäät roikkumaan, niin ei hyvää seuraa sinulle.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
3 140
Tää vaan se mistä jääty kiinni.

Kuvailemasi perusteella siellä on kyllä jotain muutakin todennäköisesti tapahtunut...
Veikkaan, että vaihteita vaihdeltu autosuharin vaihdekepistä neloselta suoraan kakkoselle, eikä pelkästään pusuteltu.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 765
Miten se ton lainan kanssa menee? Pitää toinen ostaa pihalle jne?
Otsikkoon liittyen, jos on jotain kimppa rahakuvioita ja parisuhteessa ryppyjä, niin kannattaa raha-asiat saada siihen malliin ettei niistä synny haasteita.

Yhteisiä lainoja voi olla, jos luottoa raha-asioissa on. Jos ei ole luottoa, mutta kimppa lainoista vaikea päästä eroon, niin minimoida riskit/vahingot.

Tunteet kannattaa pitää raha-asioista erillään.


Edit, taitaa liittyä tähän purkaukseen.
Asunto laina. Auto jne. Jaksaisi muuttaa johonkin kuppaseen kuutioon. Ja etsiä sitten uusi eukko jne. Ja oon itsekin ollut ihastunut. Että sen ymmärrän. Mutta en muuta kylläkään.
Asuntolainat kasvukeskuksissa yleensä hanskattavia, jos myös yhteinen omistus, jos haluaa niin myy toiselle ja vapauttaa itsensä vastuista, jos vain takajaa, niin sitten toivoo ettei pommi laukea.

Muuta kimppa lainat/takaukset, jos kummallakkin paukkuja niin maksella pois, jos kimppa omistuksia, ja toisella ei paukkuja omiin lainaosuuksiin, niin noilla puljata. Jos ei paukkuja järjestellä lainoja, niin sitetn jatkaa niiden hoitamista ja toivoa että myös toinen tekee samoin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
1 062
Emäntä oli pusutellut työtoveriaan illanvietossa ja jäi kiinni siitä. Ja oli kuulemma molemminpuoleista ihastusta. Hänellä on kaksisuuntainen ja yritin hoitoon saada mutta eihän ne ottaneet. Uhkasi sitten avioerolla jos tää miespuolinen työkaveri ei voi meille tulla kun olen niin sairaan mustasukkainen. No sanoin että tulkoon sitte. Ja nyt ahistaa meen työterveydeen tänään. Ja kertoi haaveilevansa ryhmäseksistä tän työkaverin kanssa. Ja se työkaveri oli sanonut että hän jättäisi noin mustasukkaisen ukon. Hommas emäntä vielä ps3sen että voi karaokea laulaa tän autokuskin kanssa.
Aina, jos puhutaan salassa tehtävästä toiminnasta, pitää pysähtyä miettimään, miksi ihmeessä kyseinen toiminta halutaan salata. Tässä tapauksessa on ihastuttu tai jopa pienesti rakastuttu toiseen suuntaan... Voisiko salailun syynä olla myös intiimimpi kanssakäyminen tämän työkaverin kanssa?

Eli kysy suoraan, oletko päätynyt harrastamaan seksiä hänen kanssaan ja katso reaktioita tai vastailuhalukkuutta ja tee päätelmiä sen avulla.

Salailun lisäksi käytössä oli myös uhkailu, eli jos toinen mies ei voi tulla kotiimme niin otan avioeron. Siihen pitää vain jämäkästi sanoa, että jos avioliitto ratkeaa jonkun miehen kotiimme tulemisen vuoksi, niin sitten on parempi antaa liiton raueta. Sanot vain kylmän viileästi, että en halua sellaista miestä kotiini, jonka kanssa olet salaa pelaillut pelejäsi. Ja toteat myös, että avioero on mahdollinen vaihtoehto myös, varsinkaan jos et puhu asioita läpi.

Voisitkin haastaa tuota muijaa enemmän siitä, miksi tätä salassa pidettyä miestä nyt niin kovasti haluat tänne kotiimme, vieläpä avioerolla uhkaten?

Sanot vaan muijalle, että en halua muita ihmisiä myös omaan kotiini, olet vapaa lähtemään itse sen miehen luokse vai miksiköhän sinne ei voi mennä :)? (Ettei vaan sillä ukolla olisi oma muija kotonaan, hehheh, pettäjä olisi löytänyt toisensa).

Kaksisuuntainen mt-tila, salailu, uhkailu avierolla ja ohjaaminen ei-haluaamasi ryhmäseksiin olisivat minulle selkeitä vastauksia siihen, että sinkkuna on oikeesti parempi olla kuin tuollaisen naisen kanssa ”parisuhteessa”. Sinkkuuden kestäminen on tärkeä osa ihmisyyttä, niin ei joudu olemaan laaduttomissa ”parisuhteissa”.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 723
Minä oon kuulemma hullu ja häntä ahistelen. Eekös asunnon lunastus oo että ootta loppuvelan itselleen ja puolet maksetusta asuntolainasta?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 383
Minä oon kuulemma hullu ja häntä ahistelen. Eekös asunnon lunastus oo että ootta loppuvelan itselleen ja puolet maksetusta asuntolainasta?
Parempi että annat tuollaisten syyttelyiden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Nainen ei vain kykene tai halua nähdä omissa tekemisissään mitään vikaa, vaan syyllistää sinua kaikesta. Siihen ansaan ei kannata langeta. Ylempänä tulikin jo pidempi viesti viennalta joka kannattaa lukea huolella.
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 219
Minä oon kuulemma hullu ja häntä ahistelen. Eekös asunnon lunastus oo että ootta loppuvelan itselleen ja puolet maksetusta asuntolainasta?
Käytännössä varmaan sun pitää ottaa uusi laina sille koko summalle ja sillä maksetaan teidän osuudet sitten tyhjäksi vanhasta lainasta. Ja toki puoliso saa sulta käteistä sen mukaan mikä on asunnon arvo ja mitä olette ehtineet lainaa maksaa.

Mutta näitä tehdään pankissa päivittäin ja luultavasti on myös pankin etu, että jompikumpi lunastaa asunnon joten varmasti ovat avuliaita siellä. Ei muuta kuin omaan pankkiin kysymään, tuntevat myös tilanteesi parhaiten siellä.
 
Liittynyt
12.05.2019
Viestejä
65
Itselläni
Meen nyt vähäksi aikaa maalle tilannetta pohtimaan.
Itselläni oli reilu puoli vuotta sitten se hieno hetki elämässä, missä puoliso ilmoitti että aikoo jatkaa elämäänsä eteenpäin lapsemme kummisedän kanssa.

En lähtenyt mihinkään pohtimaan asioita. Alkujärkytyksen jälkeen vain asioita eteenpäin järjestykseen pala kerrallaan. Rahalla puoliso ulos yhteisestä kämpästä. Sopiminen asioista joihin liittyy lapsemme. Puolisolla ei ollut mihinkään kiire kyseisenä ajanjaksona. Pää pensaassa vaan eteenpäin.

Nyt kun katsoo aikaa taaksepäin, niin olen nukkunut ja mennyt eteenpäin(juti). Pää on kasassa paremmin kuin aiemmin, ja paranee vaan. Ei valehtelevia, kahdella pakalla pelaavia, ystävien pettäjiä kukaan itseään kunnioittava ja arvostava normaalihko ihminen halua lähelleen.

Nyt namlepo, liikkeitä! Puhelimella pystyy nykyään selvittämään paljon asioita. Puolisosi ei tule tekemään mitään edistääkseen asioitanne, hänellähän menee ihan hienosti mielestään.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 765
Kannattaa jo tässä vaiheessa kysellä pätevää juristia joka handlaa erokuviot ammattitaidolla maaliin. Ei pidä säästää väärässä paikassa.
Jos se toinen haluaa toisen kimppaan oikeasti, niin toisella pieni etulyöntiasema jos säilyttää maltin.
Sitten jos puolisolla ei ole erohaluja, mutta itsellä paniikki päällä, niin juristi ihan ehdoton, rahoittelee ja estää hölmöilemästä ja jos toinen vaan hengailee , niin etu voi pysyä itsellä. Toista ei kannata pelotella juristilla, tai vihjailla sellaisesta.

Sitten jos ei vanhoja erohaluja, vaan kyse nyt pinnalle nousseista tunteista, niin sitten hetki rahoittua eikä poissulkea ulkopuolista apua.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 723
11v on oltu yhessä. Vaimo kaksi kertaa osastolla manian aikana. Onhan tässä kaikenlaista ollut. Nyt vaan ei enää hermo pitånyt kun alkoi päin naamaa huutaa että on mustasukkainen kun en hyväksy hänen miespuolista kaveriaan. Tilasin ambulanssin kävi sairaalassa ja lopputulos että aiheeton mania epäily. No sieltä tuli kotiin ja lähti äkäpäissään jonnekkin ja sitten tuli yöksi kotiin jne. Tänään hain saikkua työterveydessä ja vaimo tuli sinne vastaanotolle. Väitti lääkärille että pahoinpidelen häntä henkisesti. Tosin aamulla sanoin että nyt on parempi ottaa se avioero.
 
Liittynyt
14.03.2022
Viestejä
234
Asunto laina. Auto jne. Jaksaisi muuttaa johonkin kuppaseen kuutioon. Ja etsiä sitten uusi eukko jne. Ja oon itsekin ollut ihastunut. Että sen ymmärrän. Mutta en muuta kylläkään.
Ei sen kuppasen kuution tarvitse olla kuin väliaikainen ratkaisu. Itse asuin melkein pari vuotta kuppasessa kuutiossa, missä kolmas osa alkoholisteja, nistejä tai muuten höyrypäitä, kunnes löytyi sopiva talo josta pidin ja se sopi myös lompsalle. Vaihtoehtoja on.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
717
11v on oltu yhessä. Vaimo kaksi kertaa osastolla manian aikana. Onhan tässä kaikenlaista ollut. Nyt vaan ei enää hermo pitånyt kun alkoi päin naamaa huutaa että on mustasukkainen kun en hyväksy hänen miespuolista kaveriaan. Tilasin ambulanssin kävi sairaalassa ja lopputulos että aiheeton mania epäily. No sieltä tuli kotiin ja lähti äkäpäissään jonnekkin ja sitten tuli yöksi kotiin jne. Tänään hain saikkua työterveydessä ja vaimo tuli sinne vastaanotolle. Väitti lääkärille että pahoinpidelen häntä henkisesti. Tosin aamulla sanoin että nyt on parempi ottaa se avioero.
Tämän olisi pitänyt olla se eka varoitus.
Tiedän, että tämä ei mitenkään vertaudu sun suhteeseen, mutta itse aikoinaan tapailin yhtä mimmiä jolla oli skitsofrenia, mutta vaikutti kuitenkin ihan normaalilta.
Sitten kun parin viikon jälkeen päätin lopettaa tapailun kun homma ei vaan toiminut niin sain postiluukusta tappouhkauksia.
Tämä tapahtui likemmäs 20 vuotta sitten, mutta herätti siihen, että jos toisella on jotain vakavampaa ongelmaa niin parempi kun ei ala harrastaa niiden kanssa yhtään mitään.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 723
Miten se varoitus ois ollut? Siitä aina selvitty. Joo aika rankkaahan se aina ollut. Viimeksi olin ihmetellyt omassa terapiassani, että voinkohan mä vielä olla onnellinen. Siitä on kaksi vuotta aikaa ja tasasta on ollut muutama kuukausi. Onnellista aikaa no ei vissiin kovin paljoa. Joo tuntuu että olen välillä vaimoni omaishoitaja ja häntä sitten hamppii, kun koitan vähän perään katsella. Harmittaa kun vaimo on yleensä aika väsynyt ja sitten on yksinäinen olo. Ja sitten kun on virkeämpi on vähän liian menevä. Itsellä levollinen mieli, kun hän nukkuu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 857
Miten se varoitus ois ollut? Siitä aina selvitty. Joo aika rankkaahan se aina ollut. Viimeksi olin ihmetellyt omassa terapiassani, että voinkohan mä vielä olla onnellinen. Siitä on kaksi vuotta aikaa ja tasasta on ollut muutama kuukausi. Onnellista aikaa no ei vissiin kovin paljoa. Joo tuntuu että olen välillä vaimoni omaishoitaja ja häntä sitten hamppii, kun koitan vähän perään katsella. Harmittaa kun vaimo on yleensä aika väsynyt ja sitten on yksinäinen olo. Ja sitten kun on virkeämpi on vähän liian menevä. Itsellä levollinen mieli, kun hän nukkuu.
Lähtökohtaisesti kannattaa pysyä erossa mt-ongelmaisista naisista. Se on se varoitus.

Ihan oman mielenterveytesi takia kannattaa nyt miettiä miten ja minkälaista elämää haluat jatkossa. Selvästikin sulla on tunteita kuitenkin mahdollisesti tulevaa exääsi kohtaan, kun kerran naimisissa olette ja yhteistä omaisuuttakin on hankittu.

Mutta huonoon suhteesee ei pidä jäädä, ei se siitä parane, terveisin kokemus. Uusia mimmejä löydät sitten aikanaan kun annat ensin aikaa itsellesi. Summa summarum, joskus pitää vaan tehdä päätöksiä vaikka ne tuntuisi hämmentävältä.
 
Liittynyt
14.03.2022
Viestejä
234
Miten se varoitus ois ollut? Siitä aina selvitty. Joo aika rankkaahan se aina ollut. Viimeksi olin ihmetellyt omassa terapiassani, että voinkohan mä vielä olla onnellinen. Siitä on kaksi vuotta aikaa ja tasasta on ollut muutama kuukausi. Onnellista aikaa no ei vissiin kovin paljoa. Joo tuntuu että olen välillä vaimoni omaishoitaja ja häntä sitten hamppii, kun koitan vähän perään katsella. Harmittaa kun vaimo on yleensä aika väsynyt ja sitten on yksinäinen olo. Ja sitten kun on virkeämpi on vähän liian menevä. Itsellä levollinen mieli, kun hän nukkuu.
Kyllä se vaan riippuu ihmisistä suhteessa toimiiko suhde. Joillain toimii avoin suhde, toisilla ei missään nimessä. Mä näkisin, että sun pitää nyt päättää haluatko avoimen suhteen vai et. Kyse on nyt sun elämästä eli sinä päätät mitä sinä haluat tulevaisuudelta. Me ei eletä enää 1800-luvulla.
Rakkaus saa tekemään ja sietämään paljon, joskus liian paljon, mutta pitää muistaa että joskus liika on liikaa.

Kaikkea tässä ei voi mun mielestä laittaa mielen sairauksien piikkiin, vaikka niihin on helppo tukeutua ja olettaa kaikkien tekevän samoin. Me ollaan kaikki yksilöitä ja ihan mieleltään terveetkin harrastaa ihan samaa (mun mielipide) kusipäisyyttä.

Niin kuin aiemmin sanoin, vaihtoehtoja on.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
676
Miten se ton lainan kanssa menee? Pitää toinen ostaa pihalle jne?
Kaikki ohitti tämän kysymyksen ytimen: Se menee niin että sovitte keskenään asunnolle hinnan, eli pyydä välittäjältä hattuarvio ja vedä alaspäin niin paljon kuin kumppani vain sietää. Joudut todennäköisesti ottamaan uuden lainan uusine vakuuksineen - siihen tarvinnet virallisen asunnon hinta-arvion. Pankista riippuen ne tarjoaa tätä "omasta" firmastaan. Ei siis se hinta millä se pistettäisiin etuoveen, vaan se hinta mikä siitä luultavasti saadaan.

Sen jälkeen neuvottelet noilla uuden lainan jolla kumppanisi ostetaan siitä ulos. Lunastat kumppanisi osuuden vanhasta lainasta. Maksat tulevalle exälle puolet asunnon nykyhinnan ja lainan välisestä erotuksesta. Varainsiirtovero maksetaan tuosta osasta. Osa pankeista saattaa maksaa sen asunnon omistussuhteiden mukaan, huomioimatta lainaa, mutta se kannattaa yrittää hakea myöhemmin takaisin.

Eli jos asunnon hinta on 200k, lainaa on jäljellä yhteensä 120k: Maksettu jo 80k eli exälle joudut maksamaan 40k (josta verot). Otat uuden lainan 160k summalle.


Voit hoitaa nämä neuvottelut ja selvittelyt aivan hyvin valmiiksi, vaikka ette päätyisi eroon. Voi olla ihan hauskaakin puuhaa jos on taipumusta excelöinnistä pitämiseen. Näkee miten rahat jatkossa riittää.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 723
Joo. Nyt mietin että jos ero tulee muutan samalle paikkakunnalle missä lapset on. Sieltä saa 70m kämpän alle 600 sadan vuokralle. Voi sitten pohtia elämän uusia kuvioita samalla, ku lapset kasvaa. Etätöitä kun teen niin paikkakunnalla ei nii väliä kuhan netti toimii. Tietysti jos työt loppuu. No se on sen ajan murhe. Ja on siinä isompi city 30kilsan päässä. Mutta koitellaan vielä nykysen kanssa. Sanoin ettei se laulu mies meille tule ikinä. Muuten yx lysti. Nyt ei tartte enää peruutella sanomisiaan.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 496
Joo. Nyt mietin että jos ero tulee muutan samalle paikkakunnalle missä lapset on. Sieltä saa 70m kämpän alle 600 sadan vuokralle. Voi sitten pohtia elämän uusia kuvioita samalla, ku lapset kasvaa. Etätöitä kun teen niin paikkakunnalla ei nii väliä kuhan netti toimii. Tietysti jos työt loppuu. No se on sen ajan murhe. Ja on siinä isompi city 30kilsan päässä. Mutta koitellaan vielä nykysen kanssa. Sanoin ettei se laulu mies meille tule ikinä. Muuten yx lysti. Nyt ei tartte enää peruutella sanomisiaan.
Annan tähän vinkin minkä varmasti moni muukin tulee antamaan: lähe menemään siitä parisuhteesta. Ei tosta tilanteesta mikään suhde parane siihen pisteeseen että olisit oikeasti onnellinen.

Jos ainoa aika kun oot levossa, on silloin kun nainen nukkuu, niin stressin täytyy olla melko korkealla. Stressissä on vielä se ongelma että sitä oppii sietämään eikä huomaa kuinka ankeassa tilanteessa oikeasti on.

Vai mikä sun oma ennuste on tulevasta? Parantuuko nainen mt-ongelmista sille tasolle ettei enää oo tuomassa ketään harrastamaan kimppakivaa? Muuttuuko tilanne siihen että saat elää semmoista elämää kun itse haluat tai haaveilet?
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 723
Pojan takia koitan nyt vielä jaksaa. Oon ollut hälle ainoa isä hahmo 2vuotiaasta. Ei oo minun biologinen mutta oma isänsä ei oo kuvioissa enää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12
Pojan takia koitan nyt vielä jaksaa. Oon ollut hälle ainoa isä hahmo 2vuotiaasta. Ei oo minun biologinen mutta oma isänsä ei oo kuvioissa enää.
Eikös hänkin hyötyisi siitä, että sun elämäsi olisi tasapainoisempaa ja onnellisempaa?

Eihän ero tarkoita sitä, että sun pitäisi pojan tukemista lopettaa.

Toki täältä netin kautta on helppo huudella, mutta toi sun miettimä suunnitelma muutosta kuulostaa aika kivalle.

Hankit jonkun oman paikan, mietit asioita ja sitten kun siltä tuntuu niin aloitat vaikka jonkun uuden sosiaalisen harrastuksen, esim. lavatanssit. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 563
Miten se varoitus ois ollut? Siitä aina selvitty. Joo aika rankkaahan se aina ollut. Viimeksi olin ihmetellyt omassa terapiassani, että voinkohan mä vielä olla onnellinen. Siitä on kaksi vuotta aikaa ja tasasta on ollut muutama kuukausi. Onnellista aikaa no ei vissiin kovin paljoa. Joo tuntuu että olen välillä vaimoni omaishoitaja ja häntä sitten hamppii, kun koitan vähän perään katsella. Harmittaa kun vaimo on yleensä aika väsynyt ja sitten on yksinäinen olo. Ja sitten kun on virkeämpi on vähän liian menevä. Itsellä levollinen mieli, kun hän nukkuu.
Kannattaa muistaa, että et ole vastuussa toisesta etkä voi toista parantaa. Jos parisuhde ja perään katsominen kuluttaa niin, että parasta on olla silloin kun toinen ei käytännössä ole olemassa niin eihän tuossa ole mitään järkeä.
Toki siinä varmaan sitten tulee kaikkea elintasonlaskua yms. paskaa jos ei voi ostaa toista pois asunnosta. Nää painaa ihmisillä paljon

Pojan takia koitan nyt vielä jaksaa. Oon ollut hälle ainoa isä hahmo 2vuotiaasta. Ei oo minun biologinen mutta oma isänsä ei oo kuvioissa enää.
Tämä sälli on jo 12v? Jos olitte 10v olleet yhdessä. Kyllähän te yhteyksissä ja tekemisissä voitte silti olla vaikka eron ottaisit. Kaikki on sovittavissa, jos taas moinen ei onnistu tulevalta exältä niin yksi naula lisää arkkuun vaan sen puolesta ettei ks. ihmisen kanssa kannata yrittää.
Eikä muutenkaan ihan istu tää logiikka omat muksut pysty jättämään toiselle paikkakunnalle kun mentiin uuden heilan kanssa. Tuliko heille sitten joku uusi isähahmo sun tilalle vai?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 981
Viestejä
4 321 708
Jäsenet
72 144
Uusin jäsen
Murmelihurri

Hinta.fi

Ylös Bottom