Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 281
Fanan sivulla pompannut taas eteenpäin melkein kaikki ratit/hubit. Alunperin oli jotkut lokakuun päivät useimmissa nyt yhtäkkiä Tammi/Helmikuuta.
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 207
Tässä nyt puolisen vuotta ajanut g923:lla ja mietinnässä olis siirtyä seuraavan asteen ratti/poljin yhdistelmään. Fanatecin csl dd varmaan olis se seuraava askel? Jos se nyt joskus jakeluun tuleen.

Nykysillä vehkeillä ihan mukava kans ajella mutta pikkasen jää tunnottomaksi kun ei oikein tiedä mitä auto mutkissa tekee ja esim yliohjausta ei kerkee korjata ennenkö liian myöhään.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 225
Täällä melkein samalainen setti, polkimet päivitin vielä Thrustmasterin load celleihin. Niitä kyllä suosittelen mikäli budjetti antaa myöten, aikamoinen parannus noihin vakio t300rs polkimiin. Nojatuolissa ja wheel stand prolla saa kyllä ihan kelpo kokemuksen vr lasien kanssa, ja tuo teline on niin kompakti että saa siirrettyä syrjään pelisessioiden jälkeen, joka on itselle must. Kiva on kyllä noita kunnon rigejä katsella, vaikka eivät ole itselle vaihtoehtona.
Näinhän se on, ei ole itselläkään tilaa laittaa kunnon rigiä mihinkään. Itsekin aina siirrän pelien jälkeen setin työhuoneen nurkkaan odottamaan seuraavaa kertaa. Saman työpöydän ääressä kun ajetaan rallia ja tehdään etätöitä :)
 
Liittynyt
26.11.2019
Viestejä
187
Päädyin nyt sitten ostamaan tuon Thrustmasterin tmx pro:n (eli sama ratti kuin t150?). Eikös tuo ole pykälää "alempana" kuin tuo t300? Tuosta löytyvät nuo T3PAn polkimet joten voi sitten halutessa päivitellä rattirunkoa jos tuo ei tunnukaan riittävältä... Huomenna varmaan pääsee testaamaan miltä tuo tuntuu, eihän se varmasti mikään tuhannen euron ratin veroinen ole, mutta 15v takaisen Logitech MOMOn ajotuntuman toivottavasti voittaa. Toki ole mitään muistikuvaa miltä ajaminen silloin tuntui :D Kai tuo siltikin oli 150€ ihan hyvä löytö, vähän käytettynä.. ?
 
Liittynyt
05.04.2019
Viestejä
79
Tmx pro on ihan oikea ilonpilaaja. Se hammaspyörien tuntuma ohjauksessa on pirun keksintö! Itse tein vielä sen virheen, että ostin uutena ja myin kuukauden kuluttua 120 eurolla.
 
Liittynyt
24.12.2019
Viestejä
70
Onko miten hölmö idea "päivittää" TMX setti T300 RS-GT editioniin? Rigi hommat ei ole vaihtoehto, budjetti about tämän T300:n verran. PC:llä pelaan ensisijaisesti mutta pitäisi toimia myös PS5:n kanssa tulevaa GT 7 ajatellen. Sen tiedän että Thrustmasterilta tulossa uutuuksia, mutta kannattaakohan niitä odotella. Sinällään kiire ei ole, mutta ostelu on kivaa :D

TMX setti kiinni wheel stand prossa, ja sitä ratkaisua olisi tarkoitus käyttää jatkossakin.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
43
Toinen vaihtoehto olisi t300rs + T-LCM load cell polkimet mutta budjetti taas nousee.

Mulla on myös Wheel Stand Pro:ssa kiinni, t300rs ratin voi myös hard mountata siihen, TMX/T150 oli vaan clampilla kiinnitettävissä. Tosin molemmilla pysyi tukevasti paikoillaan.
Mitenkähän kivasti nuo T-LCM-polkimet istuu tuohon Wheel Stand Prohon? Itsellä tilauksessa T300RS GT-setti ja kaapista löytyy tuo kyseinen teline. Tarkoitus jossain vaiheessa nuo polkimet päivittää noihin load celleihin, vaikka käsittääkseni tuossa GT-versiossa ihan pätevät polkimet jo mukana tuleekin.(?)
 
Liittynyt
09.05.2020
Viestejä
110
Itellä tuommoisessa telineessä nuo polkimet ihan hyvin käy ite kyllä laittanut tohon alle vaneri levyn jossa polkimet kiinni syynä lähinnä toi vähän vino polkimien asento kun toi tappi on tossa jalkojen välissä oli omasta mielestä vähän hankala toi jarru.
1BEBC9F9-59B7-4EC4-90D6-FEBED6C1B5D3.jpeg
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 281
Simetik julkaissut uuden alumiiniprofiili rigin
X2 Cockpit | Simetik

Itellä kyseisen puljun K2-R ja oon ollut erittäinen tyytyväinen
Itsellä myös simetik, tosin ei leveämpi r vaan aiempi K2. Eipä ole syytä vaihtaa, toimii täysin ja vaikka profiili olisi vielä jäykempi niin kun ei tässäkään rattitaso anna periksi/heilu vaikka sillä seisoisi/liikkuisi niin miksi vaihtaisi. Ainoa melkein olisi että jos alumiinirakenteinen olisi kevyempi niin olisi helpompi liikutella. Vaikka pyörät itselläkin alla.

Edit. Itseasiassa nykyinen K3 näyttää olevan vanha K2.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 434
Koitin tilata tuolta rigiä, mutta eivät hyväksy Suomalaista osoitetta. Laittelin kyselyäkin sinne, että josko toimitusmaihin saataisiin Suomi myös.
Hyvä kun laitoit kyselyä, itsekin saattaisin tilata muutamia tarvikeosia, näitä kun ei saa punaisena mistään muualta.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 830
...joku myy SFX-100 settiä Racedepartment-foorumilla 1200€.
Hetken olin jo ostavinaan, mutta katselin netistä videoita kyseisestä liikuttelijasta ja melko äänekäs tuntuu olevan.
Veikkaan että alakerralla ei huumorintaju riittäisi, välissä kun vain onteloelementti jonka eristyskyky onneton.
Ääni luultavasti harmittaisi myös itseä pelatessa, kun ei ole kuulokkeita korvilla vaan kajareista tulee äänet.

No mutta se olikin jo myyty, kuulemma 1200eur meni tarvikkeisiin ja 3D-tulosteet antoi mukaan "ilmaiseksi".
Onko sitten Latviaan halvempi kuin Suomeen jos sen rakentaminen täällä maksaa ~2keur :hmm:

Sain Puolasta Motion Systems:ltä uudet eBrake osat Motion Platform V3:seen ja vaihdoin niiden sisuskalut, niin vaan loppui vinkuminen, loistavaa :smile:
NLR eBrake removable parts.jpg

Will Ford laittoi rigiinsä D-Box:n
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 434
Hetken olin jo ostavinaan, mutta katselin netistä videoita kyseisestä liikuttelijasta ja melko äänekäs tuntuu olevan.
Veikkaan että alakerralla ei huumorintaju riittäisi, välissä kun vain onteloelementti jonka eristyskyky onneton.
Ääni luultavasti harmittaisi myös itseä pelatessa, kun ei ole kuulokkeita korvilla vaan kajareista tulee äänet.

No mutta se olikin jo myyty, kuulemma 1200eur meni tarvikkeisiin ja 3D-tulosteet antoi mukaan "ilmaiseksi".
Onko sitten Latviaan halvempi kuin Suomeen jos sen rakentaminen täällä maksaa ~2keur :hmm:

Sain Puolasta Motion Systems:ltä uudet eBrake osat Motion Platform V3:seen ja vaihdoin niiden sisuskalut, niin vaan loppui vinkuminen, loistavaa :smile:


Will Ford laittoi rigiinsä D-Box:n
Pitääpi katsoa Willin D-Box testi illemmalla, luultavasti kyse 4250i Gen3-setistä.

En osaa kantaa mitä tulee SFX-100 äänekkyyteen mutta moni on sanonut sitä kylläkin hiljaiseksi, tämä toki täysin yksillöllistä sekä asetuksistahan pitkälti kiinni mutta tähän voisi kommentoida joku jo setin omaava.

Jos nyt rakentaisin omani, valitsisin SFX-150 koska hintaero ei ole suuri.

Nykyinen settisi, varsinkin nyt päivitettynä on varmastikin hiljaisempi.

.. akustointi vai muutto ? :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
340
Joku kommentoi joskus jossain, että SFX on hiljaisempi kuin moni kaupallinen laite. Videoiden äänien perusteella en tekisi mitään johtopäätöksiä.
Joskus tulee ajeltua ilman kuulokkeita ja ei nuo minusta mitään häiritsevää meteliä pidä. Kuten Vision mainitsi, säädöistähän se on kiinni!
Kerrostalossa on syytä laittaa kunnollinen kunnollinen vaimennus lattian ja laitteiston välille.

EDIT: Jos hintaa mietitään, niin tällä hetkellä pelkästään neljä servoa ajureineen Suomeen toimitettuna 24% alvilla + muutaman prosentin tullilla maksaa reilu 1200€. Hinnat on noussu viime vuodesta. Muutaman satasen säästää, jos kauppias tekee kuitin pienemmällä summalla...
~2k€ hinnassa on 3D printteri mukana.

Tuossa vuoden tarjous NTL Bearingista, sisältäen kaikki mekaaniset osat pl. aluprofiilit. Lopulliseen tilaukseen tuli kamat 300 millisenä, joka lisäsi hintaa noin 60 taalaa.

SimonSpecial.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 830
...Jos nyt rakentaisin omani, valitsisin SFX-150 koska hintaero ei ole suuri.

Nykyinen settisi, varsinkin nyt päivitettynä on varmastikin hiljaisempi.

.. akustointi vai muutto ? :)
Mulla karkas mopedi nyt lopullisesti, tilaukseen meni eRacing-Lab:n DIY MEGA+ eli SFX-150 ilman tarvetta tulostella osia.

Tarttee alkaa perehtyä akustointiin :oops:


edit:
Peruutin tilauksen, liian hätiköity hankinta jo ihan senkin takia ettei se mahdu mun kämppään :shy:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 434
Mulla karkas mopedi nyt lopullisesti, tilaukseen meni eRacing-Lab:n DIY MEGA+ eli SFX-150 ilman tarvetta tulostella osia.

Tarttee alkaa perehtyä akustointiin :oops:

Voi tulla kohta Motion Platform V3 myyntiin ellei sitten ole hyvä kun molemmat yhtä aikaa päällä.

Onko kokemusta MX Bikes crossisimusta?
Ajattelin josko ostais, tukee motionia ja VR:ää.

.. ei xxxxx, oon ihan sanaton :)
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 830
Joo sama juttu, en ymmärrä oikeen itsekään enää o_O

Ei toi tän videon perusteella mitään järkyttävää ruuvien ääntä pidä.
Mutta syytä laittaa joo kumia ja jotain akustointilevyä tassujen alle.
Jossain videossa joku oli laittanut pesukoneen alle tarkoitettua vaimennuslevyä.
edit:

ja kertoo asuvansa (ilmeisesti) kerrostalossa, eikä murheita naapureiden tai vaimon kanssa.


Taitaa nyt joutua rigin siirtämään pois olohuoneesta, tulee liikaa naruja että sitä sais kätevästi siirreltyä.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 830
Eiks Maken pitäny vaihtaa Fana SC2:een... :D
Liian kallista ei nyt pysty :)
Enkä nyt jaksa uskoa että ero mikään järkyttävä on Fanan DD:hen verrattuna.
Siitä Ronin kanssa yksityisestikin keskusteltiin, sanoi että Hämeenlinnaan voi mennä testaamaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 434
Joo sama juttu, en ymmärrä oikeen itsekään enää o_O

Ei toi tän videon perusteella mitään järkyttävää ruuvien ääntä pidä.
Mutta syytä laittaa joo kumia ja jotain akustointilevyä tassujen alle.
Jossain videossa joku oli laittanut pesukoneen alle tarkoitettua vaimennuslevyä.

Taitaa nyt joutua rigin siirtämään pois olohuoneesta, tulee liikaa naruja että sitä sais kätevästi siirreltyä.

Minkä väriset alumiiniprofiilit valitsit ? Itse olen kuolaillut punaisten perään ..

Onko pitkäkin toimitusaika ?

Tuo vaikuttaa kyllä aika unelma-setiltä :)
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 830
Minkä väriset alumiiniprofiilit valitsit ? Itse olen kuolaillut punaisten perään ..

Onko pitkäkin toimitusaika ?

Tuo vaikuttaa kyllä aika unelma-setiltä :)
Mustat otin, tää mun kämppä on niin musta-valkoinen muutenkin ettei tänne punainen tai sähkönsininen oikein sovi vaikka kivan näköisiä onkin.

Ei mitään tietoa toimitusajasta.
Pistin sinne kyselyä ensin että eikö heillä todella ole varastoa Euroopassa ettei tarvitsisi maksaa järkyttävää rahtia ja ALV:a...mutta sit pistin kuitenkin tilauksen.
Sieltähän tulee vielä lopullinen hinta rahdille joka pitää vahvistaa ennen kuin lähettävät mitään ja veloittavat maksua.

Softaa ei tainnut tulla mukana paketin mukana, siihen hommaan sit ehdottomasti SRS!
Joo ei tule, siellä on kolme eri softaa listattuna ja tuo yksi niistä.
SimRacing Studio, SimTools, FlyPT Mover
Eli toi sit se mikä niistä kannattaa hommata?!
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
340
En ole käynnistänyt Simtoolsia kertaakaan sen jälkeen, kun testasin SRS:ää! Premiumilla (15$/vuosi) saa ladattua valmiita profiileja. Jeff Weaverin iRacingille tekemät vaikuttaa päteviltä (toki nuo voi myös kopioda käsin). SRS tukee myös kovasti kehuttua VR liikekompensaatiota! Se taisi myös vaatia premium -tilin.
FlyPT:stä ei ole kokemusta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 434
Mustat otin, tää mun kämppä on niin musta-valkoinen muutenkin ettei tänne punainen tai sähkönsininen oikein sovi vaikka kivan näköisiä onkin.

Ei mitään tietoa toimitusajasta.
Pistin sinne kyselyä ensin että eikö heillä todella ole varastoa Euroopassa ettei tarvitsisi maksaa järkyttävää rahtia ja ALV:a...mutta sit pistin kuitenkin tilauksen.
Sieltähän tulee vielä lopullinen hinta rahdille joka pitää vahvistaa ennen kuin lähettävät mitään ja veloittavat maksua.


Joo ei tule, siellä on kolme eri softaa listattuna ja tuo yksi niistä.
SimRacing Studio, SimTools, FlyPT Mover
Eli toi sit se mikä niistä kannattaa hommata?!
En usko että omaavat varastoa Euroopassa eli varaudu + 24% alv elleivät kikkaile sitten lähetyksen arvon kanssa.

Nyt sitten se youtube kiinni loppuvuodeksi :)
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 830
50$ näyttäs olevan tuo SRS Thanos versio, vuosimaksullista lisenssiä en löytänyt.
Joo Motion Compensation on kyllä must, jo penkinkeikuttimessa se on mun mielestä hyvä.

Joo 24% alv toki huomioitu tilausvaiheessa, lopulliseksi hinnaksi oli rahdin arvion kanssa vähän alle 3500eur.

Jos myyn Motion Platformin, niin pyynti siitä lienee 1000-1500eur luokkaa...mut siitä sit joskus kunhan tuo joskus saapuu.

Tässä SFX-100 JA Motion Platform V3 liikkeet vedetty äärimmileen:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 434
50$ näyttäs olevan tuo SRS Thanos versio, vuosimaksullista lisenssiä en löytänyt.
Joo Motion Compensation on kyllä must, jo penkinkeikuttimessa se on mun mielestä hyvä.

Joo 24% alv toki huomioitu tilausvaiheessa, lopulliseksi hinnaksi oli rahdin arvion kanssa vähän alle 3500eur.

Jos myyn Motion Platformin, niin pyynti siitä lienee 1000-1500eur luokkaa...mut siitä sit joskus kunhan tuo joskus saapuu.

Tässä SFX-100 JA Motion Platform V3 liikkeet vedetty äärimmileen:
Montako driveriä tulee, 4 ?

Jos näin, oletko ehtinyt jo miettiä näille koteloa tms. ?
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 830
Montako driveriä tulee, 4 ?

Jos näin, oletko ehtinyt jo miettiä näille koteloa tms. ?
4kpl aasd-15a drivereita.
En ole kyllä miettinyt yhtään, vaan eiköhän tässä ehdi ennen kun ne täällä ovat.
Onko suosituksia?
Jotain pieniä atk-räkkejä ilmeisesti jotkut käyttäneet.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
340
Ostin äskettäin Toten 10" 12U serverikaapin. Sinne pitäisi mahtua 7 ajuriboksia (kolme rinnakkain kahteen kerrokseen ja yksi poikittain ylimmäiseksi) tai 5 boxia (SFX + turvavyökiristin), Thanos ja esim. VRS:n virtalähde. Kiinikerautoja joutuu tekemään itse. Kasaus on vielä työn alla. Laitan kuvia tuonne SFX-topikkiin, kun saan kasattua ja boxit sisään.
Kiinan tuote, pojilta jääny pari reikää poraamatta ja muutama ruuvireikä on liian iso.


Samaa kaappia saa myös pienemmässä koossa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 830
Näemmä suositellaan että toimilaitteet olisivat lähempänä toisiansa kuin rigin päissä
Image_2_480x480.gif
ja että penkki olisi mahdollisimman lähellä toimilaitteiden keskikohtaa
Image_3_480x480.gif

3" D-Box maksaa vaivaiset 27 600 eur :woot:
1633027989980.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 434
Näemmä suositellaan että toimilaitteet olisivat lähempänä toisiansa kuin rigin päissä

ja että penkki olisi mahdollisimman lähellä toimilaitteiden keskikohtaa


3" D-Box maksaa vaivaiset 27 600 eur :woot:

Näin juuri ja lisäksi penkki mahd. alas, itselläni aktuaattorit ovat kolmiossa ja jos en nyt ihan väärin muista, niin joku 70cm päässä toisistaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
340
Mulla on 150 mm aktuaattorit noin 70x108 cm neliössä. Keskipiste on rigin kokonaispainon mukaan kuski mukaanlukien jossain reisien kohdalla. Rigi viritelty niin, että taka-aktuaattorit on mahdollisimman takana ja penkki alhaalla.
VR-käytössä ilman liikekompensointia maksimikulmat on aivan mahdottomia. Kokeilin josku alkuaikona Simfeedbackin kanssa maksimiarvoja. Aika mielenkiintoinen tunne esimerkiksi Road Atlantan alamäessä, ennen viimeistä mutkaa, kun kropassa tuntuu että jarrutetaan, mutta visuaalisesti auto kuitenkin kiihtyy koko ajan.

Vähemmän on enemmän!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 122
Kauas on tultu tässä(kin) teknologiassa, kun katselin muron vastaavaa ketjua alusta, jossa hehkutetaan Logitechin Momo Forcea ym. muita ratteja. Nykyään on kaiken maailman täristimiä, suristimia, vatkaimia puhumattakaan DD tekniikasta.
Onhan noista muron viesteistä toki melkein 20 vuotta aikaa, mutta mielenkiintoista kuinka kehitys kehittyy :)



 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 119
Hetken olin jo ostavinaan, mutta katselin netistä videoita kyseisestä liikuttelijasta ja melko äänekäs tuntuu olevan.
Veikkaan että alakerralla ei huumorintaju riittäisi, välissä kun vain onteloelementti jonka eristyskyky onneton.
Ääni luultavasti harmittaisi myös itseä pelatessa, kun ei ole kuulokkeita korvilla vaan kajareista tulee äänet.

No mutta se olikin jo myyty, kuulemma 1200eur meni tarvikkeisiin ja 3D-tulosteet antoi mukaan "ilmaiseksi".
Onko sitten Latviaan halvempi kuin Suomeen jos sen rakentaminen täällä maksaa ~2keur :hmm:

Sain Puolasta Motion Systems:ltä uudet eBrake osat Motion Platform V3:seen ja vaihdoin niiden sisuskalut, niin vaan loppui vinkuminen, loistavaa :smile:


Will Ford laittoi rigiinsä D-Box:n
Ei kyllä oma SFX-100 ole mielestäni äänekäs. Äänekkyyteen vaikuttaa paljon kuinka viimeistelee liikkuvat osat.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 830
Ei kyllä oma SFX-100 ole mielestäni äänekäs. Äänekkyyteen vaikuttaa paljon kuinka viimeistelee liikkuvat osat.
Hieno homma!
Mites huolto eli lähinnä voitelu, vaseliinia ruuviin?
Jossain luki että "sliders" pistetään kuivavoiteluainetta, mikä on tuo slider?

Etsin eilen illalla anti vibration padle paloja, jenkeistä löytyy vaikka ja kuinka mutta Suomesta eikä oikein Saksastakaan mitään, paitsi se normaali pesukoneen alle tuleva.
Ajattelin että teen itse, pari kerrosta 5mm kumia ja pari kerrosta 5mm korkkia vuorotellen (Ikeassa muutaman euron korkkitabletti josta voi leikellä), tasot yhteen kontaktiliimalla.
Jonkunlainen liuku olisi hyvä olla kuten tuossa Boosted Media:n videossa näkyy D-Box:n oma, joka tulee tassujen alle. Eivät näemmä myy niitä erikseen eikä ole 3D-tulostinta...no pitää funtsia sitä vielä.

Kiinassa kuulemma joku kansallinen loma ja lähettävät paketit ensi viikon perjantaina, toimitusaika 7-10vrk eli ei tässä kauaa enää tartte odotella :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 434
3" D-Box maksaa vaivaiset 27 600 eur :woot:
Vaikka D-Box on toiminutkin jo yli 20v niin pelaajat eivät koskaan ovat olleet pääasiallinen asiakasryhmä vaan elokuvateatterit ym. muu yritys toiminta.

Vasta viime vuosina D-Box on selkeästikin alkanut panostamaan pelaajiin, esim. viimeisimpänä yhteystyönä haptiset pedaalit Simtaqin kanssa, hintaa toki edelleenkin hulppeat 6k :)

Cooler Masterin kanssa syntyi taasen haptinen pelituoli.

Lisäksi pelituki on alkanut laajentumaan simuista muihinkin mainstream peleihin.

Kasvavan kilpailun myötä D-Box on joutunut alentamaan tuotteidensa hintoja Gen3 sukupolven myötä mutta hinnat edelleenkin kilpailu kyvyttömät.

Itse maksoin enempi kuin sä omastasi ja olen hyvin varma että sä saat enempi rahoillesi vastinetta kuin allekirjoittanut ja varsinkin jos olisit itse rakentanut settisi kuten;täällä moni on.

Miksi muuten et rakentanut omaasi koska osaamisesta ymmärtääkseni ei olisi jäänyt kiinni ?

Olen silti edelleen hyvin tyytyväinen D-Boxiin .. kunnes tulen joskus kokeilemaan SFX-100/150 kokoonpanoa mutta pitänee yrittää välttää kokeilua mahdollisimman pitkään ;)

Kiinassa kuulemma joku kansallinen loma ja lähettävät paketit ensi viikon perjantaina, toimitusaika 7-10vrk eli ei tässä kauaa enää tartte odotella :)
Hyvään saumaan muuten tilasit kansallisesta lomasta huolimatta, jos olisit sattunut tilaamaan valmistuserien välissä, odotusaika olisi ollut kuukausia.

Testivideoita odotellessa !
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 119
Kuularuuviin kun laittaa vaseliinit uutena niin taitaa kestää simukäytössä vuosia. Sliderit rasvasin myös koska alkoi kitisemään muutaman ajelun jälkeen. Nyt on ajeltu ilman mitään huoltoa jo parisen vuotta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
340
Jottei asia huku massaan, niin Maken kannattas suunnata tuonne Jarskin SFX-topikkiin kysymyksineen. Aloituspostista löytyy pari hyvää linkkiä, varsinkin Bogdanin blogissa on hyödyllistä tietoa sulle, vaikka ostitkin kasausvalmiin tuotteen.

 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 830
Joo en täytä rattiketjua tätä postausta enempää motion keskustelulla.

@Vision mulla ei ole enää 3D-tulostinta eikä kiinnosta enää sellaista hommata, saatikka satoja tunteja tulostella osia.
Ois tietty säästänyt kun olisi tilannut osat ja kasaillut itse, mut nyt meni näin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
86
Logitech G920 ei kai millään mittarilla ole paras rattiohjain, mutta olisiko nyt sitten "gateway" drug autopelivarusteihin. Itellä ratti pölyttyi kaapin pohjalla vuosia , kunnes tuli Snowrunner. Hajosihan tuo kuitenkin aktiivisessa käytössä, ja netistä löytyy kovin vähän tämän ratin "korjaajia" Yleisin vika tuntuu olevan virtalähteen hajoaminen. Useamman kerran ratin purin, tutkin ja kasasin, kunnes tajusin mitata keskiön läpi menevän kaapelin. Kiinasta uutta kaapelia ja taas pelittää

Täälläkin ollut vissiin näitä viallisena myynnissä, mittaria esiin ja testaamaan. Kaapeli on todella ohut ja kovalla rasituksella kun pyörii sen 900° mukana. Anyway, sen verran monta kertaa tuli ratti purettua ja kasattua, niin tuossa video purkamisesta:

 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 830
Peruutin SFX-150 (DIY MEGA+) tilauksen.
Aloin sitä tarkemmin suunnittelemaan, ni eihän se edes mahdu tänne :shy:
Eikä mulla kyllä nyt ole oikein varaakaan...tarttee jatkossa koittaa vähän harkita näitä hankintojani...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 434
Peruutin SFX-150 (DIY MEGA+) tilauksen.
Aloin sitä tarkemmin suunnittelemaan, ni eihän se edes mahdu tänne :shy:
Eikä mulla kyllä nyt ole oikein varaakaan...tarttee jatkossa koittaa vähän harkita näitä hankintojani...
Harmin paikka mutta jos tilaus ei vain tuntunut "oikealta", peruutus oli ainoa vaihtoehto, simuilusta voi nauttia myös ilman motionia ja auton käyttäytymisen ymmärtämiseen on halvempiakin tapoja.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
340
Tilanpuute on tekosyy! :p
Aktuaattorit vie kiinnitystavasta riippuen 10-11 senttiä tilaa molemmin puolin rigiä. Johan sitä kyynärpäätilaakin pitää olla sen verran! Ajuriboxit voi laittaa rigin alle tai ylös seinälle kaappiin vaikka rigin etupuolelle.

No joo, järjen käyttö on sallittua hankinnoissa itse kullakin. Itse tekisi mieli aloittaa turvavyökiristin, surge ja TL -projekti, mutta rahaa on palanut rigin kehitykseen hieman liikaa viime aikoina. Pieni puroja, joista kasvaa iso joki. Peeseekin pitäisi päivittää jossain välissä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 281
Tuli noista mieleeni, kun juuri taisi yksi kilpakuski sanoa haastiksessa ja joku komppasi että mielestään G-seatti ja ne kiristyvät vyöt antavat kaikkiin muihin motion-juttuihin verrattuna parhaan realistisen tunteen voimista. Toki kuten tiedetään, liikesysteemeitä on monentasoisia, eikä tuskin kukaan kaikkia kokeillut.

"The GS-5 with G-Belt is just awesome and the only 'motion'-solution that feels authentic and complete in terms of not missing major forces "
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 830
Joo vastaavia kokemuksia olen lukenut vyönkiristimistä.
@Vision , mikä on rehellinen mielipide aktiivisista vöistä verrattuna rigin muuhun immersion luojiin :)?

Ite en vaan tykännyt passiivisistakaan (penkin liikkuessa eteen jarruttaessa) vöiden kiristelystä, vaikka se ehkä ihan aluksi jotenkin hyvältä vaikuttikin, kävi enemmänkin ajonautintoa haittaavaksi.
Epäilen myös että motionin eBrake vinkuminen alkoi tuosta kun kuormaa tuli liikaa, painan sen sata kiloa muutenkin + siihen vöiden kireyden tuoma kuorma.
Onneksi nyt uusilla jarruosilla ei enää vingu, sen suhteen täysin hiljainen :thumbsup:
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 302
myin csl eliteni pois csl dd:n alta. samalla meni vanha sotaratsu p1.
Nyt ympyräistä tuohon pitäisi ja fanatecilla ehkä tuo ClubSport Steering Wheel RS tulee saatavaksi tällä viikolla. epäilyttää silti tuo paino (1.6kg) , testasin kaveri bmw gt (v1) rattia joka ON painava lähemmäs 2kg ellei yli ja siinä hävisi kaikki tunto forceista.
ei kellään satu olemaan komboa csl dd ja joku 1,5kilon ratti onko siinä mitään tuntoa ?
vai odottaako puolisen vuotta että saa jonkun ClubSport Wheel Rim GT:n tai RS300:n clubsport universal hubilla?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 350
Viestejä
4 158 026
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom