Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Millä olet itse lyhentänyt profiileita ?
Töissä on konesahoja, niin ei tarvitse itse nylpyttää ja tulee ainakin siisti.

Kyseistä jalkaa ei tarvinnutkaan lyhentää.
En muista Miten Barry tai Will rakensi shifterituen penkkimotionin kanssa, mutta eihän se oletuksena tietenkään pelittänyt kun otti penkin reuna kiinni tukeen, vaan piti modifioida.
 
Viimeksi muokattu:
Töissä on konesahoja, niin ei tarvitse itse nylpyttää ja tulee ainakin siisti.

Kyseistä jalkaa ei tarvinnutkaan lyhentää.
En muista Miten Barry tai Will rakensi shifterituen penkkimotionin kanssa, mutta eihän se oletuksena tietenkään pelittänyt kun otti penkin reuna kiinni tukeen, vaan piti modifioida.
Vähän kauaksi meni ratista, mutta ihan toimiva silti.
katso liitettä 682970

Itselläni oli myös aiemmin tuossa poikittaisessa sivuprofiilissa, tällä kertaa aattelin asentaa vaihdekepin pystyprofiiliin ylös lyhyen poikittaisprofiilin kera mahdollisimman lähelle rattia.
 
Kyllä vaan. Lähelle rattia.
 

Liitteet

  • Screenshot_20210909_194046_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg
    Screenshot_20210909_194046_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg
    1 011,4 KB · Luettu: 203
Kyllä vaan. Lähelle rattia.

Harvalla yleensä vain näkee, kaverilla jonka rigia tuli testattua muutama vko takaperin, oli juurikin asennettuna ratin viereen, vaikka omasta ajamisestani ei tullut juuri mitään :) niin vaihdekeppiä oli varsin mukava käyttää juuri tuon takia.
 
Kyllä vaan. Lähelle rattia.
Katoin jo että oletko asentanut myös kartturin penkin rigiin ;)

Juu no saahan noita paikkoja sit vaihdeltua.
Se profiilissa on mukava kun helppo tehdä itse muutoksia, vähän kun legoja kasailis :)

edit:
Pistin eri paikkaan, nyt parempi.
Seuraavaksi narujen veto ja sit koeajelulle :)
rigi.jpg

Toimiiko USB-hubit hyvin tässä tarkoituksessa eli kytkisi kaikki hubiin ja vain yhden tietokoneelle?
Jos toimii, niin onko suosituksia hyvästä hubista?
 
Viimeksi muokattu:
Onko jollain kokemuksia näistä halvemmista motion rig ratkaisuista? Full Motion Simulator 2,3,6 Axis Platforms for PC home Flight and Racing games

Kokelin tätä.

Totesin että liike ei ole minun juttu mutta tuntui tukevalta. Nykyään noilla näyttää olevan alu-rigikin jonka sanovat pystyvän päivittävän liikkuvaksi mutta en ainakaan heti löytänyt että kuinka paljon kalliimpi tuota kalliimpi liikkuvana.
 
Yksi huomio tuossa linkittämässäni halvassa rigissä näytti olevan ettei se suoraan sisällä mitään vr-kompensointia, sellainen olisi hyvä olla mukana tai helposti toteutettavissa kun käyttö olisi ainakin toistaiseksi vain vr.
En ole perehtynyt sen kummemmin muihin laitteisiin tai softiin, mutta SRS eli Simracing Studion softa tukee liikekompensaatiota. Eli MC toimii ainakin Thanoksen kontrolleria käyttävissä systeemeissä (SFX, PT-Actuator). Kiinasta tilattavan IMU-sensorin lisäksi homma vaatii pientä virittelyä.
Itse en ole vielä ehtinyt kokeilemaan, vaikka imu-palikka onkin ollut jo keväästä asti hommattuna.



2-3 tonnin budjetilla suosittelen tutustumaan SFX:ään! Jarskin topikin ekasta viestistä löytyy pari erinomaista rakentelublogi-linkkiä.

 
Viimeksi muokattu:
Toimiiko USB-hubit hyvin tässä tarkoituksessa eli kytkisi kaikki hubiin ja vain yhden tietokoneelle?
Jos toimii, niin onko suosituksia hyvästä hubista?

Simukaverin kanssa keskusteltiin viime viikolla juuri tästä aiheesta, kaverilla on siis laadukkaat teollisuus käyttöön tarkoitetut USB-hubi sekä sisäinen PCIe-kortti.

Hubi

Kortti

Suomesta saisi tilattua 10-porttisen hubin jolla hintaa aika hurjasti, vajaa 200€ mutta jos vrt oman kokoonpanon hintaa, pisara lammikossa.

Itse olin tuon ajatellut hankkivani jos nykyisen hubin kanssa esiintyisi ongelmia, tämä siis toimi täysin moitteetta edeltävän Intel-kokoonpanon kanssa, nyt siis AMD jonka kanssa toistaiseksi ei ole ollut myöskään ongelmia, kop kop.


Vaihdekepin myötä itselläni tulee kaikki portit jo olemaan käytössä.
 
Pitäis itsekin aloittaa piuhojen järjestely. Hommata aktiivinen hubi ja vetää kaikki rigissä olevat kamat sen kautta. SFX:n driveritkin on edelleen lattialla siinä mihin ne tuli ensikokeilussa laitettua. :vihellys:
 
Pitäis itsekin aloittaa piuhojen järjestely. Hommata aktiivinen hubi ja vetää kaikki rigissä olevat kamat sen kautta. SFX:n driveritkin on edelleen lattialla siinä mihin ne tuli ensikokeilussa laitettua. :vihellys:

Kun olet saanut siistittyä rigisi, laitahan ihmeessä kuvia kuten kaikki muutkin !

Luin juuri Jarskin SFX-100/150 topicin uudelleen niin kyllä tuli hymyiltyä monasti kun aikuisista miehistä tuli taas pikku poikia kun pääsivät SFX:n puikkoihin :)
 
...tämä siis toimi täysin moitteetta edeltävän Intel-kokoonpanon kanssa, nyt siis AMD jonka kanssa toistaiseksi ei ole ollut myöskään ongelmia, kop kop.

Kiitos vinkistä, tilasin tuon.

ButtKickereille ei ollut oikein muuta paikkaa, pitää miettiä joku vastaava peitelevy joka Sinullakin on.
rig.jpg
Tuulisimua lukuunottamatta kaikki on asennettu ja asennotkin hierottu kuta kuinkin kohdilleen.
 
Kiitos vinkistä, tilasin tuon.

ButtKickereille ei ollut oikein muuta paikkaa, pitää miettiä joku vastaava peitelevy joka Sinullakin on.
rig.jpg
Tuulisimua lukuunottamatta kaikki on asennettu ja asennotkin hierottu kuta kuinkin kohdilleen.

Oikein hyvältä näyttää !

Oliko nyt niin ettei noita renkaan kiinnitysmekanismia voi kiinnittää suoraan 40x160 profiiliin ?

Mikä tuulisimu sulla olikaan ?
 
Oliko nyt niin ettei noita renkaan kiinnitysmekanismia voi kiinnittää suoraan 40x160 profiiliin ?
Mikä tuulisimu sulla olikaan ?
Mulla on profiilin alareunasta lattiaan 60mm kun tassujen varassa, säädetty niin alas kuin saa.
Renkaan kiinnityslevy menee reilusti alareunan yli ja pelkillä yläkiinnityksillä se ei kestä, vaan vääntyy.

Kuva kertoo ehkä paremmin.
Tuolle korkeudelle ne piti asentaa että rigin saa nostettua ylös eli kuten näet, niin renkaan kiinnityslevy menee alemmas kuin rigin profiilipalkin alareuna eli vaatii kuitenkin jonkinlaisen kiinnitysmodauksen:
workbench wheel.jpg

Ehkä jos olisi ne pelkät kuminappulat siellä rigin pohjassa, niin voisi saada suoraan profiiliin kiinni jos pistäisi läpipulteilla.
En tiedä muiden valmistajien vastaavista renkaista, mutta ainakin näissä on liike niin pieni että ne pitää kiinnittää tosi alas.
Tuo profiililla renkaiden kiinnitys on kuitenkin todella simppeli joskaan ehkä ei visuaalisesti hieno jos se on tärkeää.

Tuulisimu on DIY.
Arduinon ja Adafruitin moottoriohjaimet testanneena totesin että 3 euron DK-Shield on paras,pitää vaan kytkeä rinnan niin että 4-kanavaisesta tulee 2-kanavainen. Ei pidä omilla puhaltimillani mitään vinkunaa rinnankytkettynä toisin kuin noilla kalliimmilla korteilla vinkuu ikävästi matalilla kierroksilla.
 
Viimeksi muokattu:
En ole perehtynyt sen kummemmin muihin laitteisiin tai softiin, mutta SRS eli Simracing Studion softa tukee liikekompensaatiota. Eli MC toimii ainakin Thanoksen kontrolleria käyttävissä systeemeissä (SFX, PT-Actuator). Kiinasta tilattavan IMU-sensorin lisäksi homma vaatii pientä virittelyä.
Itse en ole vielä ehtinyt kokeilemaan, vaikka imu-palikka onkin ollut jo keväästä asti hommattuna.



2-3 tonnin budjetilla suosittelen tutustumaan SFX:ään! Jarskin topikin ekasta viestistä löytyy pari erinomaista rakentelublogi-linkkiä.

Kiitos vinkeistä, ehkä tuollainen rakentelu voisi joskus myöhemmin tulla kyseeseen. Olisi mukava päästä jossain testaamaan näitä motion rigejä ennen kuin kauheasti alkaa panostamaan omaa aikaa ja rahaa. Saa vinkata jos on jotain paikkoja missä voisi päästä jotain kokeilemaan.

Kiinnostaisi tietää kokemuksia näitä käyttäneiltä että oliko liikkeen saaminen mukaan rigiin kaiken vaivan ja säätämisen arvoista, ts. tuoko se paljon immersiota lisää esim. VR lasien kanssa? Voisin kuvitella että hyvin säädettynä tuo paljonkin lisää, mutta vaatii se jonkun verran rahaa, aikaa ja säätämistä verrattuna muiden parannusten tekemiseen. Aloitin vuosi sitten ihan entry level ratilla ja polkimilla ja nyt näyttää pahasti siltä että ollaan siirtymässä polulle missä päivitysrumba lähtee lapasesta :)
 
Voin vilpittömästi sanoa että koin äsken ehkäpä yhden elämäni hienoimmista simuhetkistä.

iRacingissa Skippyllä Summit Point vastustajina mm. Mika Häkkinen, Michael Schumacher, F1 vuoden 1995 AI rosteri siis, 75-100%.

20min harjoitukset, 15min aika-ajo sekä 15min kisa.

Lähdin kisaan 15, lopputuloksissa myös 15, pari kierrosta ennen loppua mokasin radan viimeisessä mutkassa käyttämällä 5-vaihdetta jolloin ajoin hieman pitkäksi, 4-5 kuskia pääsi tuolloin ohitse.

Mikä tästä teki niin hienoa oli ekaa krt ikinä koko kisan vaihteistokepillä ajaminen, uskomatonta kuinka paljon tuo toi lisää immersiota.

Vaihteisto tuntuu myös hyvin todelliselta, hyvin äänekäs, vaihteen vaihto kuuluu jopa vr:ssä lävitse sekä tuntuu myös fyysisesti jopa rigissä resonointina.

Quaife ei itselleni sano mitään mutta muille ehkä ?


1FBD8463-F184-4E1F-8DF8-8A808488353D.jpeg
 
Quaife ei itselleni sano mitään mutta muille ehkä ?
Joo pitää heti tilata tuo H-shifteri, ei maksa kuin vähän vajaa 1200 puntaa + verot :eek:

Juu kyllä se kepin heiluttelu tuo lisää fiilistä vaikka varmaan kaikki tosissaan kilpaa ajavat vaihtaakin ratin läpysköillä.

Paljonko Sulla on profiilin alareunasta kumimattoon?
Kuvasta näyttää että aika vähän, jos alle 3cm niin ehkä ne renkaat voisi saada suoraan profiiliin kiinni kun poraa reiät läpi ja pulteilla.
 
On varmaan pro vaihteisto ja hieno käyttää. Hinta näin työttömälle ehkä pikkasen kova :D
Joo on tuttu merkki,
Muutama suorahampainen ratas sarja ollut kilpureissa. Laatu tavaraa ollut.
On kyllä hieno rigi.:thumbsup:
 
Joo pitää heti tilata tuo H-shifteri, ei maksa kuin vähän vajaa 1200 puntaa + verot :eek:

Juu kyllä se kepin heiluttelu tuo lisää fiilistä vaikka varmaan kaikki tosissaan kilpaa ajavat vaihtaakin ratin läpysköillä.

Paljonko Sulla on profiilin alareunasta kumimattoon?
Kuvasta näyttää että aika vähän, jos alle 3cm niin ehkä ne renkaat voisi saada suoraan profiiliin kiinni kun poraa reiät läpi ja pulteilla.

AI:ta vastaan kun ajelee niin eipä tuolla ajalla onneksi hirveästi ole merkitystä, aika paljon jäljessä läpysköihin kylläkin verrattuna mutta varmastikin paranee ajamisen myötä.

5,5 cm oli mitta mutta poraaminen ei ole oikein vaihtoehto ihan jo vain jälleenmyyntiarvon vuoksi, pitää pohtia vielä hankintaa.

On varmaan pro vaihteisto ja hieno käyttää. Hinta näin työttömälle ehkä pikkasen kova :D
Joo on tuttu merkki,
Muutama suorahampainen ratas sarja ollut kilpureissa. Laatu tavaraa ollut.
On kyllä hieno rigi.:thumbsup:

Arvelinkin että sä ainakin tiedät mistä on kyse :) sä olet ajanut kilpaa vuosikausia, sitä ei tälläiset "wannabe driverit" tule koskaan kokemaan, edes sillä rahalla ;)
 
Hyvää keskustelua shiftereistä!-) Minulla on tuo Hessun shifteri ja käsijarru tuossa ratin vieressä ja Fanan H-vaihtaja sitten penkin vieressä. Tässä kaikki toimii erinomaisesti, rallissa hauska vetää tuosta kepistä jota vedetään juuri kuskin suuntaan.

Kesällä jääneet ajelut aika vähiin, hommasin kesäauton ja enempi on tullut sillä ajeltua. Nyt taas alkaa simut kiinnostaa!
 

Liitteet

  • 3cToraq - Imgur.jpg
    3cToraq - Imgur.jpg
    413,7 KB · Luettu: 193
Viimeksi muokattu:
Mitäs mieltä näppistelineestä :geek:
plate.jpg
Mikä lie alumiininen paistinpelti töistä. Tuskin jää tuollaiseksi, ehkä näppiksen kokoinen mustaksi maalattu tuon tilalle ja oikealle hiirtä varten levy jonka reunat kantattu niin ei putoa tärinästä.

edit: tai noh...kääntyy kyllä mukavasti piiloon kun ei pelaa. Josko tuon vaan maalaisi mustaksi.
plate 2.jpg

Samasta materiaalista tein sen suojapellin alas ja maalasin mustaksi.
bottom plate.jpg

Nyt iski taisteluväsymys asennuksille ja meinaan vaan pelailla tän viikonlopun.
Jatkan sitten kun tulee USB-hubi ja 5-os jatkojohto, niin saa johdotukset kerralla tehtyä.

Kuten Vision totesi, niin lisää vaan rigikuvia, niistä saa hyviä ideoita asennuksiin.
Tuo china:n kaapelisukka vois olla yksi vaihtoehto sen sijaan että niputtaa kaikki mahdollisimman tiiviisti huomaamattomiksi.

muoks:
Siitä tulikin ihan hyvä kun maalasi mustaksi.
Alkais olla melkein valmista, loput piuhojen vedot ja se on sit siinä tällä erää.
Hyvältä tuntuu kokonaisuus mitä nyt vähän pelaillut, että tyytyväinen tähän rigin hankintaan.
rig.jpg

Tosin käsijarrulle tarttee tehdä jotain, paikka ja asento on ihan ok noinkin mutta liian pitkä.
Josko siihen varteen keksis jotain, että saa otteen samalta kohdin kuin shifterin nuppi on.
muoks: Sekin tuli ratkaistua pystyprofiililla:
shifter and handbrake.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Hyvähän se teline on. Maalia päälle vaan. Ei näistä hommat lopu. Aina jotain viilaamista löytyy. Noi kaapelihommat on kyllä suolesta. Ei millään meinaa saada toivottua lopputulosta.
 
Ei ihan yhtä HC-setti kuin mitä noissa ylemmissä postauksissa on esitelty, mutta täyttää tarpeeni ja näillä mennään :)
IMG_20210911_151919~3.jpg

Thrustmaster T300 RS ja TH8A sekä kiinalainen analoginen käsijarru, kiinni Wheel Stand Pro v2 -telineessä, missä lisäksi RGS module vaihdekepille ja käsijarrulle.
Näyttönä Samsung 34" ultra wide 21:9 3440 x 1440 @ 75Hz (kellotettu @96Hz) näyttö Silverstone SST-ARM11BC varren päässä. Istuimena Arozzi Verona Pro v2.
 
Eilen illalla tuli rigin osat ja löin niitä nippuun sen mitä selkä kesti.
Penkin istuttaminen NLR Motion Platform:iin ilman profiileja vei eniten aikaa kun joutui jyrsimään vielä lisää, kiinnikeväli NLR:llä standardista poikkeava ja näemmä Sparcon penkissä reikäväli eri edessä kuin takana.
Höyläpenkin renkaita mallailin ja siihen pitää keksiä joku patentti, ei mene ihan heittämällä.
Muuten vaikuttaa kyllä pirun jämäkältä ja kaikin puolin hyvältä, säätöjä riittää.
Eiköhän sitä jo viikonloppuna pääse taas ajelemaan :)
SimLab P1_X.jpeg
Moro. Komee setti tulossa. Omani olen päivittämässä rigiin kiinnitettävällä näyttötelineellä. Saa näytön siirrettyä ratin ja basen väliin. Nykyinen on sinänsä ok, mutta saa tolla viellä astetta paremmaksi.
Ps. Nykyinen teline tulee myyntiin, kun saan uuden asennettua.
 
Mä laitoin omani suoraan pystytolppaan.
Käsijarru ja ratti pitää olla samalla tasolla, jos meinaa ajaa esim. rallia.
 

Liitteet

  • CF6F9AC0-5711-4975-95A2-A2C90673B600.jpeg
    CF6F9AC0-5711-4975-95A2-A2C90673B600.jpeg
    2,9 MB · Luettu: 198
Viimeksi muokattu:
Fanatec kun ei tue käsijarrunsa kalibrointia muuta kuin polkimiin liitettynä ja hall anturi modattuna kalibrointi olis pakollinen.
Kysyin sitä Marcel Pfisteriltä ja vastasivat että ehdottomasti tutkivat mahdollisuutta sen lisäämiseksi, mutta ei lähitulevaisuudessa eli kun #soon tarkoittaa Fanalla että vuosi ehkä pari, niin tuo varmaan sitten että ei tule ikinä.

@markov7 ideaa kopioiden orkkisjousesta palanen pois, R7 polkimien mukana tullut kumi tilalle ja pari isoa prikkaa.
Alun deadzone pois alamutteria kirraamalla (jousi painuu kokonaan lyttyyn) ja nyt on ihan hemmetin hyvä, erittäin hydrauliikkaa jäljittelevä tuntuma ja juuri sopivasti 0-100% liike :)

Fanatec modded handbrake.jpg
 
Mietinnässä olisi vielä käsijarrun hankinta, @markov7 ja muut käsijarruista tietävät, omaavat, osaatteko suositella jotain tiettyä valmistajan mallia tai tyyppiä (hydraulinen, load cell) ?

Hydraulinen, ovatko nämä kuinka huoltovapaita ja toimintavarmoja ?

Tällä hetkellä ehkä kallistuisin Heusinkveldin v2 ihan vain luotettavuuden sekä helppouden vuoksi ja tämän saisi myös kotimaasta.
 
Varmaan hydraulivehkeet realistisemmat mutta en noita nesteitä halua olkkariin. Tosin niissäkin voi jotain muuta käyttää kuin jarrunestettä kun ei lämmönkanssa olla tekemisissä. Käsijarru on yhtäkuin jarrupoljin pidemmällä vivulla.
Siispä sama tuntuma pitäis siihen saada.
 
Nonii. Nyt ollaan asian ytimessä. Tämä on kyllä hyvä modi. Erittäin hyvä tuntuma.
Jep, 100 kertaa parempi kuin default.
Sen verran hyvä tuntuma että kun hetken testailin RBR:ää niin käsijarru hakeutui suorempaan linjaan käden kanssa ja lähelle rattia :)
from up.jpg

Sille potikalle kun ei ole enää tarvetta, niin se puoli pitäisi laittaa samaan akseliin...en tiedä onko siihen valmista modausta olemassa, mutta Sulta kun tuntuu tuollaiset ideoinnit onnistuvan niin mietipä joskus ;)
Varresta tulis näin tukevampi.
 
Varmaan hydraulivehkeet realistisemmat mutta en noita nesteitä halua olkkariin. Tosin niissäkin voi jotain muuta käyttää kuin jarrunestettä kun ei lämmönkanssa olla tekemisissä. Käsijarru on yhtäkuin jarrupoljin pidemmällä vivulla.
Siispä sama tuntuma pitäis siihen saada.

Hieman sama täällä, luin juuri Ricmotechin sivustolta käyttäjäpalautteen jossa eräs ostaja kommentoi että hydraulinen käsijarru vuotanut ensimmäisestä päivästä lähtien ;)
 
Jep, 100 kertaa parempi kuin default.
Sen verran hyvä tuntuma että kun hetken testailin RBR:ää niin käsijarru hakeutui suorempaan linjaan käden kanssa ja lähelle rattia :)
from up.jpg

Sille potikalle kun ei ole enää tarvetta, niin se puoli pitäisi laittaa samaan akseliin...en tiedä onko siihen valmista modausta olemassa, mutta Sulta kun tuntuu tuollaiset ideoinnit onnistuvan niin mietipä joskus ;)
Varresta tulis näin tukevampi.

Näyttää kyllä hyvinkin toimivalta ratkaisulta :)
 
Äläpä hätäile, kyllä on lähiaikoina tarkoitus perehtyä tohon rakenteeseen. Aika heiveröinen on kyllä .
e. Siis siihen käsijarruun
 
Viimeksi muokattu:
...tämä siis toimi täysin moitteetta edeltävän Intel-kokoonpanon kanssa, nyt siis AMD jonka kanssa toistaiseksi ei ole ollut myöskään ongelmia, kop kop.

Tänään asensin hubin ja loput narujen vedot ja niputukset eli nyt on rigi valmis.
Pelasin jonkin aikaa AMS2:sta ja kaksi kertaa hävisi ratti (DD1) hetkeksi (n 10 sekuntia) ja sitten winkkarista kuului pimpelipompeli ja tuli takaisin.
Vähän huono jos se noin toimii :oops:
Emona Asus ROG STRIX Z390 Gaming-F

Näemmä tullut revikka NLR:n aluprofiilirigistä. Joustoa poljintasossa, ei hyvä.
 
Pelasin jonkin aikaa AMS2:sta ja kaksi kertaa hävisi ratti (DD1) hetkeksi (n 10 sekuntia) ja sitten winkkarista kuului pimpelipompeli ja tuli takaisin.
Vähän huono jos se noin toimii :oops:
Emona Asus ROG STRIX Z390 Gaming-F

Harmin paikka, vaihtuiko sulla ainoastaan siis usb-hubi ?

Toivottavasti saisit toimimaan vaihtamalla vaikka usb-laitteita keskenään sekä pc:n päästä usb-porttia, kannattaa myös päivittää viimeisin bios sekä piirisarjan ajurit, pitäisi toki toimia ilman näitäkin toimenpiteitä.

Omat emot ovat olleet kummatkin Asuksia, Z270E-Gaming & X570-E Gaming.

Huonoa säkää tosiaan jos ongelmat jatkuvat, itseäni harmittaa taasen kun joudun vaihtamaan tuon toiseen koska omat usb-portit tulevat loppumaan.

Edit. joku myy SFX-100 settiä Racedepartment-foorumilla 1200€.
 
Viimeksi muokattu:
Samainen hubi ittellä 5m jatkolla asuksen strix 470-i gaming emolla eikä ongelmia. Ainoaa murhetta välillä tuottanut corsairin i cue softa. Ei tunnista basea aina kun aloittaa ajamaan niin pitää sammuttaa i cue.
Näissä vehkeissä noin miljoona muuttujaa.
 
Harmin paikka, vaihtuiko sulla ainoastaan siis usb-hubi ?

Toivottavasti saisit toimimaan vaihtamalla vaikka usb-laitteita keskenään sekä pc:n päästä usb-porttia, kannattaa myös päivittää viimeisin bios sekä piirisarjan ajurit, pitäisi toki toimia ilman näitäkin toimenpiteitä...
En tehnyt muuta kuin päivitin piirisarjan ajurit ja ei ainakaan nyt kolmen tunnin pelailussa ollut ongelmia eli josko johtui sitten siitä *kop kop*.

Tää siis mun eka hubi rigissä, aiemmin meni 4 usb:tä PC:lle.
 
Sattuuko jollain olemaan t300 rs virtakaapeli? Omani on hukassa ja ajattelin korvata sen jollain toisella kaapelilla. Nyt pitäisi tietää, mikä on nolla ja vaihe siinä liittimessä?
1631907685742.png
Jenkkikaapelissa on kytketty 110v jännite eri paikkaan kuin EU 240v. Onko jollain kotimainen kaapeli ja voisi mitata, mitkä pinnit on eu-kaapelissa kytketty? Olisin kiitollinen.
 
En tehnyt muuta kuin päivitin piirisarjan ajurit ja ei ainakaan nyt kolmen tunnin pelailussa ollut ongelmia eli josko johtui sitten siitä *kop kop*.

Tää siis mun eka hubi rigissä, aiemmin meni 4 usb:tä PC:lle.

Mulla oli aikoinaan hetkellisesti (ehkä viikon verran) ongelmia Fanan DD:n kanssa kun kaikki ratin napit & vaihdeläpyskät lakkasivat yhtä-äkkiä vain toimimasta. Muistan sen että seuraavissa ajosessioissa sitä jäi aina vähän niinkuin odottamaan koska tekisi sen jälleen ja keskittyminen sekä ajonautintohan tästä sitten kärsi, onneksi ongelmaan löytyi nopeasti testipatch.
 
Tässä voi jo aidosti olla suomalaisesta osaamisesta sekä innovaatiosta ylpeä :)

.. toivotaan vain että Barry'kin olisi samaa mieltä.

55A15997-B348-4476-9B39-10F6BB6435D2.png
 
Tässä voi jo aidosti olla suomalaisesta osaamisesta sekä innovaatiosta ylpeä :)

.. toivotaan vain että Barry'kin olisi samaa mieltä.

55A15997-B348-4476-9B39-10F6BB6435D2.png
Oli tiedossa, mutta lupasin pitää salaisuuden ;)

Toivotaan joo, harvemmin tai oikeastaan koskaan hän suoranaisesti haukkuu mitään tuotetta, mutta eiköhän revikasta tule taas hyvin kattava.
Josko lähtee myyntiluvut nousuun, nyt noita on myyty "alle 50" maailmalla.

Mielenkiintoista nähdä miten Barry tekee heel&toe jarrutuksen, oma jalka ei siihen kyllä taivu.
Onhan noissa säätöjä, että ehkä vaatii sitten omanlaisensa säädön.

Polkimien suunnittelija lupasi 95% varmuudella tuoda noihin myyntiin myös perinteiset poljinpinnat joka ainakin sukkasiltaan ajaessa voi tuntua mielyttävämmältä. edit: On jo kuulemma protoja tehty eli eiköhän sieltä myyntiinkin tule jossain vaiheessa.
Tosin kun uhrasi aikaa noiden säätöön, niin on kyllä ollut todella hyvä eikä jalkapohja enää kipeydy yhtään.
 
Viimeksi muokattu:
Jahas. Alko DFGT yhtäkkiä lennosta vittuilee, ei calibroi enään rattia ku lyö seinään...

Pitänee alkaa availee, ilmeisesti joku prikka(?) levinnyt ratista, muilla vastaavia kokemuksia?

 
Millonkohan fanatec julkasee sen CSL pedaalien load cell kitin että sais kaikki tilattua kerralla.. En oikeen ymmärrä että mikä siinä kestää
 
Jos on yhtään Fanatecin menoa seurannut, niin ei yllätä. Aina niillä kestää. Nyt korona-ajan komponenttipulat ja muut haasteet vielä päälle.
 
Plus CSL Elite LC-kit vaan "hävisi" yhtäkkiä, firmalta ei ole kukaan saanut mitään kommenttia siitä. Aika monesti saa siitä pääjehusta kuvan että toto wolf-tyylinen mulkku sen hymyilyn takana.
 
Ei päästä ihan hetkeen nukkumaan, 1h 40min :)


 
Vasta aloin revikkaa katsomaan ja heti ensimmäiseksi paljastui että nyt myynnissä olevat on vanhaa revisiota.
Ostin omani samalla viikolla kun lähettivät Barrylle revikkayksilöt eivätkä edes maininneet että on tullut uudempi revisio, ei ole netissäkään siitä mainintaa.
Ehkä siksi ovat "alennuksessa", mutta reilua olisi tällainen asiakkaalle kertoa.

Jarrun pumberit on ihan erilaiset ja poljinlautasten säädöstä puuttuu pykälät joka varmaan helpottaisi hommaa.
 
Vasta aloin revikkaa katsomaan ja heti ensimmäiseksi paljastui että nyt myynnissä olevat on vanhaa revisiota.
Ostin omani samalla viikolla kun lähettivät Barrylle revikkayksilöt eivätkä edes maininneet että on tullut uudempi revisio, ei ole netissäkään siitä mainintaa.
Ehkä siksi ovat "alennuksessa", mutta reilua olisi tällainen asiakkaalle kertoa.

Jarrun pumberit on ihan erilaiset ja poljinlautasten säädöstä puuttuu pykälät joka varmaan helpottaisi hommaa.

Tuotteen äkilliset muutokset voivat varmaan olla mahdollisia kun on kyse uudesta tuotteesta jonka menekki on vielä pientä sekä tekijätiimikin hyvin pieni.

Sun kohdalla olisi ehkä saattanut ollut reilua tarjota eri revisio vaihtoehdot ja kertoa miten ne poikkeavat toisistaan mahdollisen hinta erotuksen kera.

Toki kun ei ole tarkempaa tietoa niin ei välttämättä osaa nähdä koko kuvaa.

Ylläolevat seikat selittävät myös kovan hinnan mutta video avasi enempi mitä kaikkea mahdollista tuli mukana niin hinta alkoi jo tuntua hieman kohtuullisemmalta.

Säädettävyys näyttäisi olevan alan parhaimmistoa mutta tämä saattaa samalla olla myös joillekin pikkasen jo liikaa.

Hyvin mielenkiintoinen konsepti joka tapauksessa ja toivon että jossain vaiheessa pääsisin noita kokeilemaan.

Suomalaisittain ajateltuna ollaan aika hyvin edustettuna simuilun suhteen maailmalla Simucuben ja nyt SimGraden voimin.
 
Mikä sitten on tuon uuden revision hinta, jää nähtäväksi kun vanhat on ensin myyty pois.
Toivotaan kuitenkin että lähtee myynti nousuun revikan myötä :)
edit: aha, eli tarjous oli ja uusi hinta on näemmä vanha "tarjoushinta"...27.8. alkaen on lähetetty uusilla osilla.
SIMGRADE° R7 Pedals · SIMGRADE°
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 144
Viestejä
4 485 073
Jäsenet
74 175
Uusin jäsen
ApplY

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom