Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 458
Kiitos :smile:

Joo suoraan on kytkettynä myös tässä CSL Elitessä.
Näemmä V3 polkimien naru pitää vaihtaa mukana tulleeseen, veikkaan että häiriösuojan takia.
3.56 ajuri (sen mukana tulevat fw päivitykset) lienee järkevintä asentaa tässä kohdin kun käytän myös Universal Hubia?!
Tuossa ajurissa on ne uusimmat ominaisuudet, eikä liene suurempia ongelmia.

Torque key ilmeisesti vain jumpperi joka avaa maksimiväännön?
Koitin siitä etsiä tietoa, mutta ei ollut kuin jossain revikassa että laittaa sen kiinni ja unohtaa koko asian.
Hätäpainiketta en ottanut, toivottavasti ei tule tarvetta.

Tuon kiinnitys on ilmeisesti tasainen toisin kuin CSW2.5 ja CSL Elite joissa ratin akseli on hieman ylöspäin?
Rigin tasossa on kallistus alas, mutta ei ylös.

Ollut tosi tyytyväinen tuohon Eliteenkin (eri planeetalta kuin edellinen G29), pitää toivoa että panostus DD-baseen saisi edes vähän suupielet ylöspäin ;)

Mitä itse olet tykännyt, onko ollut hintansa väärti?
Hubista ei ole kokemuksia joten en osaa sanoa ajuri versiosta sen tarkemmin.

Base/wheel/motor-firmwarea voi huoletta päivitellä alas/ylöspäin jos esiintyy ongelmia.

Käytännössä voit jättää torque "avaimen" vain paikoilleen ja unohtaa sen olemassa olon.

Nuorempien kokeillessa ehkä itse ottaisin tuolloin kylläkin varmuuden vuoksi avaimen pois.

Itselläni ei ole myöskään hätäpainiketta ja kertaakaan ei ole ollut tilannetta eteen jossa sille olisi ollut tarvetta.

Oma base on kiinnitetty sivuista (Sim Lab P1) jolloin kulmaa on kohtuullisen helppo muuttaa.

Tämä on jo kolmas DD-setti (AccuForce & SimuCube 1) ja firmware ongelmaa lukuunottamatta, joka korjaantui uusimmalla testi firmwarella, olen ollut hyvinkin tyytyväinen.

Houkuttaisi hankkia 911 GT3 R ratti F1:sen kaveriksi mutta vielä toistaiseksi en ole raaskinut.

Olen muuten aika varma että ennen pitkään konsoli pelaamisesi vaihtuu takaisin pc-pelaamiseen :)
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 856
Ajattelin itsekkin samoin että tuntuma on todella hyvä jo peruskumeilla ja onhan se ihan ok mutta tuon PK avulla juurikin se pneumaattinen tuntuma paranee merkittävästi ja että voi vaihdella kumeja oman mieltymyksen mukaisesti (soft-very hard) saavat jarrun tuntumaan todella hyvältä.
Tuollahan ei yritetä parantaa sitä liikerataa vaan juurikin sitä paineen tunnetta, aivan ehdoton ostos kaikille V3 omistajille
Sain just kumit vaihdettua (jos joku muu ei jaksa lukea ohjeita, niin se työkalu kannattaa oikeasti laittaa sinne taakse. Kasausvaiheessa sokkatapin takaisin saaminen on muuten melko haastavaa... :btooth: )

Mulla oli vakiokumeilla liikeradansäätö arvossa 5,5 eli maksimisäätö=minimi liikerata ja silti oli turhan pitkä liike ja löysähkä omaan makuun. Ne löystyy ajan mittaan!
Nyt vihreillä 12mm ja 13mm kumeilla (jotka jäykimmät SRG:n revikan mukaan) liikeradansäädön kiersin niin että säätöruuvi selkeästi jäykistyi, arvo on 3,5.
Liikerata pieneni huomattavasti ja polkimesta tuli selkeästi jäykempi painaa.
edit: Säädin liikeradan arvoon 2 ja nyt siihen tuli selkeästi parempi tunne eli se hydraulinen puristus, nyt on hyvä :thumbsup:

BRF:n säädin nyt arvoon 85.

Jos ihan rehellinen olen niin mitään maatajärisytävää tuo ei tuonut.
Alkuperäisten kumien säätövara oli kuitenkin tapissaan ja ne luultavasti olisi ajan mittaan painuneet lisää, joten nyt on ainakin säätövaraa taas.
Paras olisi jos V3 polkimien mukana tulisi pari kolme erilaista kumia, joiden omakustannehinta lienee muutaman sentin.

Täytyy nyt kuitenkin testata niitä käytännössä, niin tuntee onko tuo jäykin vaihtoehto paras vai pykälä joustavammaksi.

Olen muuten aika varma että ennen pitkään konsoli pelaamisesi vaihtuu takaisin pc-pelaamiseen :)
Kiitos kokemuksista!
Joo katsotaan nyt koska tuo PC-pelien maailmaan hyppäys tapahtuu.
HDMI 2.1 kortit tulossa, jotka tietty jäätävän kalliita.
Josko sen PS5:sen kanssa menis vaikka vuosi ja sitten...nää mun hankinnat tosin tuntuu tulevan aika puskista että koskaan ei voi tietää :)

On muuten melko upea tuo ACC OLED:lla yöllä tähtitaivaan loistaessa taivaalla.
Just alotan Suzukassa yökisaa.
Harmi kun ei konsoleilla ole HDR tukea ainakaan vielä, varmaan olisi mahtava sen kanssa!
Ajovalot on kanssa konsolilla surkeat, mutta kirkkaalla kelillä näkee tien muutenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 309
Siihen sokkatappiin on hyvä apu L muotoinen kuusiokoloavain, lyhyt pää sinne aukkoon ja pitemmästä saa sopivasti oikeaan suuntaan kammettua.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 856
Siihen sokkatappiin on hyvä apu L muotoinen kuusiokoloavain, lyhyt pää sinne aukkoon ja pitemmästä saa sopivasti oikeaan suuntaan kammettua.
Sitä yritin, mutta onneksi lopulta tajusin käyttää sitä mukana tulevaa aputyökalua (ohjeissahan se olisi ollut). Se nostaa sitä palikkaa juuri sen verran mitä tarvitsee ja tappi liukuu sisään vaivatta.
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
145
Itsellä (sukkasiltaan) BRF 80 ja sillä ei vielä tule polvi ja lonkka kipeäksi pidemmässä sessiossa.
Varmasti hyvin yksilöllinen säätö ja riippuu kuinka tukeva ajoasentokin on.
Kokeilin myös niitä muovisia, mutta metalliset vaihtuivat takaisin nopeasti.
Kytkin nyt on pakollinen ajonhallinnankin kannalta jos rallia pelaa.

DiRT Rally 2.0:ssa ei toimi ABS/BLI basen fw 664:llä, mahtaako uudemmalla versiolla toimia?
Uusi ajuri pitäisi tulla kohtapuolin, jossa toivon mukaan myös Universal hubi painikkeiden mäppäys korjattu.
Hyvä kyllä lukea tätä lankaa, kun itsellänikin on ollut eka viikon CSW 2.5 + CS V3 loadcell kytkettynä usbilla tietokoneeseen ja sillä datapiuhalla base:n yhtäaikaa.
Nyt alkoi vihdoin bugittamaan, vaikka on toiminut noinkin(?). No laitoin nyt suoraan datapiuhalla baseen niin saa ratista säädettyä tuon jarruvoiman (BRF). Laitoin itselleni siihen 15 ja kengilläkin on jotain vastusta jarrupolkimessa.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 309
Ite pidän BRFn 25 csl elitellä eli varmaan sitten 75 muilla tuntuu kengällä hyvälle sukkasillaan ajettaessa pitää tiputtaa 20 eli 80. Ja palikat on nyt softina voi olla että nostan mediumiksi..
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 856
(BRF). Laitoin itselleni siihen 15 ja kengilläkin on jotain vastusta jarrupolkimessa.
Ite pidän BRFn 25 csl elitellä
Onhan Teillä niin että BRF 1, niin poljinta ei tarvitse kuin hipaista ja jarrut on jo pohjassa ja BRF 100, niin pitää polkea kahdella jalalla että jarrun saa pohjaan?

Melkoisia eroja mieltymyksissä!
Olen huomannut että paniikkitilanteessa poljen jarrua joka tapauksessa voimalla joka vastaa noin tuota omaa asetusta 85.
Mun mielestä loadcellin idea on juurikin se että lihasvoimamuistilla säädetään jarrun voimakkuutta.
Ei tietty tarkoita että pitää mennä epämukavuusalueelle jossa jalka kipeytyy ja yksilöllisiä eroja niin voimassa kuin ajoasennon tukevuudessakin.
Wheel Stand Pro:lla mulla oli BRF noin 50.

Performance kit vs BRF.
Jos loadcell on säädetty ihan pienelle, niin eihän ne kumit edes painu yhtään eli en näkisi tarvetta koko kitille.
Jarruvoima kun määräytyy sen mukaan miten kovin pedaalia painat, ei sen mukaan kuinka kumit joustaa.
Sinne voi pistää vaikka niin jäykät kumit ettei poljin liiku milliäkään, silti jarruvoima on 0-100 jalan lihasvoiman mukaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 360
Sinänsä aika jännää että Logi niin harvakseltaan kehittää noita rattejaan. Tosin kai eivät niihin pahemmin keskitykään vaan näppikset/hiiret yms se pääbisnes.

Tämä siis tuonne edellisen sivun login hintakeskusteluun liittyen.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 337
Sinänsä aika jännää että Logi niin harvakseltaan kehittää noita rattejaan. Tosin kai eivät niihin pahemmin keskitykään vaan näppikset/hiiret yms se pääbisnes.

Tämä siis tuonne edellisen sivun login hintakeskusteluun liittyen.
Aikalailla viiden vuoden välein on uutta tullut ja nyt on G29:n osalta viisi vuotta täynnä. Tähän kun yhdistetään se, että vaikuttaa olevan tyhjennysmyynnit menossa G29 varastojen osalta, niin olisikohan uutta tulossa suhteellisen pian?
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 337
Logitech G29 Driving Force (PC/PS3/PS4) (Ratit & polkimet)
Ainakin Cittarissa tuo on ollut usein alle 200eur:n tarjouksessa.
Joo, eli vaikuttaa olevan yksittäisen kaupan halvin hinta noissa käppyröissä. Nyt kuitenkin samaa tämän hetken halvinta hintaa on tarjolla todella monessa paikassa, joka viittaa ainakin siihen, että maahantuoja myy tuota normaalia halvemmalla. Tämä voi johtua maahantuojan varastojen tyhjennyksestä tai Logitechin omien varastojen tyhjennyksestä. Syitä voi vain arvailla.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 309
Onhan Teillä niin että BRF 1, niin poljinta ei tarvitse kuin hipaista ja jarrut on jo pohjassa ja BRF 100, niin pitää polkea kahdella jalalla että jarrun saa pohjaan?

Melkoisia eroja mieltymyksissä!
Olen huomannut että paniikkitilanteessa poljen jarrua joka tapauksessa voimalla joka vastaa noin tuota omaa asetusta 85.
Mun mielestä loadcellin idea on juurikin se että lihasvoimamuistilla säädetään jarrun voimakkuutta.
Ei tietty tarkoita että pitää mennä epämukavuusalueelle jossa jalka kipeytyy ja yksilöllisiä eroja niin voimassa kuin ajoasennon tukevuudessakin.
Wheel Stand Pro:lla mulla oli BRF noin 50.

Performance kit vs BRF.
Jos loadcell on säädetty ihan pienelle, niin eihän ne kumit edes painu yhtään eli en näkisi tarvetta koko kitille.
Jarruvoima kun määräytyy sen mukaan miten kovin pedaalia painat, ei sen mukaan kuinka kumit joustaa.
Sinne voi pistää vaikka niin jäykät kumit ettei poljin liiku milliäkään, silti jarruvoima on 0-100 jalan lihasvoiman mukaan.
Joo juuri noin, siis tuo csl toimii ilmeisesti päinvastoin. Jos se brf luku on iso, pitää voimaa käyttää ihan hulluna että saa palkkeihin valoa täysille asti. Jos pidän vaikka ykkösellä niin hipaisulla saa valot täyteen palkkiin.
Ite käytän wheelstand prota joka on liinalla jakkarassa kiinni, onhan tuo vähän viritys mutta kunei rigiä mahdu ja samassa paikassa pitää tehdä myös töitä.
 
Liittynyt
08.02.2020
Viestejä
129
Mulla oli vakiokumeilla liikeradansäätö arvossa 5,5 eli maksimisäätö=minimi liikerata ja silti oli turhan pitkä liike ja löysähkä omaan makuun. Ne löystyy ajan mittaan!
Nyt vihreillä 12mm ja 13mm kumeilla (jotka jäykimmät SRG:n revikan mukaan) liikeradansäädön kiersin niin että säätöruuvi selkeästi jäykistyi, arvo on 3,5.
Vihreä 13 + vihreä 13 jäykin setti ( very hard)
Itsellä juurikin tuo hard setti vihreä 12 + vihreä 13 ja liikeradan asetus 4,5
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 856
Joo juuri noin, siis tuo csl toimii ilmeisesti päinvastoin.
Mulla on CSL Elite ja meillä toimii nuo samalla tavalla.
Kyse on siis mieltymyksistä ja tässä tapauksessa myös polkimen asennosta ja tukevuudesta.
Rigissä penkki tukee selkää eli taaksepäin et liiku yhtään ja poljin on jalalle miltei kohtisuorassa, jolloin siihen saa kohdistettua voimaa ihan erilailla.

Joo, eli vaikuttaa olevan yksittäisen kaupan halvin hinta noissa käppyröissä.
1594968685545.png

Logitech G29 - Hintaseuranta | Hinta.fi

Aloittelevalle G29 lienee ihan ok sillä parilla sadalla.
Rallissa se oli mun mielestä ihan ok, mutta rata-autoilussa huono.
Jos Thrustmaster on hihnavetoisuutensa myötä yhtään samanlainen kuin Fanatecin hihnavetoiset CSL Elite ja CSW2.5 niin ehdottomasti valitsisin sen jos ei ole varaa sijoittaa Fanateciin.


Vihreä 13 + vihreä 13 jäykin setti ( very hard)
Itsellä juurikin tuo hard setti vihreä 12 + vihreä 13 ja liikeradan asetus 4,5
Jos katsoit sen Sim Racing Garagen revikan kokonaan, niin huomasit että jäykin kumi ainakin siinä setissä oli 12mm vihreä vaikka ei pitäisi olla.
No ihan sama, se tuntuma joka on itselle hyvä tietty merkkaa.
Tuntuma muuttui todella paljon kun liikerataa lisäsi eli säädin 3.5 --> 2.0 arvoon.
Oikein tyytyväinen...tosin edelleen sitä mieltä että nuo kuminpalaset pitäisi tulla V3 polkimien mukana vaikka bulkkipakattuna minigrip pussissa ;)
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 337

Logitech G29 - Hintaseuranta | Hinta.fi

Aloittelevalle G29 lienee ihan ok sillä parilla sadalla.
Rallissa se oli mun mielestä ihan ok, mutta rata-autoilussa huono.
Jos Thrustmaster on hihnavetoisuutensa myötä yhtään samanlainen kuin Fanatecin hihnavetoiset CSL Elite ja CSW2.5 niin ehdottomasti valitsisin sen jos ei ole varaa sijoittaa Fanateciin.
En tiedä mikä sun pointti oli näiden hintakäppyröiden esille tuomisessa, mutta jokainen tosiaan vahvistaa sitä mitä olen sanonut, että jonkinlainen tyhjennysmyynti vaikuttaa olevan meneillään.

Mulla on ollut G25 ja G27, molempien osalta pidin niitä sopivampana rata-autoiluun kuin ralliin. Tuntuman pitäisi tietääkseni olla samankaltainen myös G29:ssä joten saman pitäisi päteä niihinkin. Toki nämä ovat pitkälti henkilökohtaisia tuntemuksia ja mieltymyksiä.

Mulla on tosiaan edelleen tuo Fanatecin ikääntynyt GT2-ratti. En tykkää sen ratin napeista yhtään, mutta jos se muutoin on tuntumaltaan selvästi parempi, niin voisin harkita sen käyttöä jatkossakin. Onkohan mahdollista, että G29:n mukana tulevat polkimet toimisivat erillisinä, vaikka ratti olisi joku muu?
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 856
En tiedä mikä sun pointti oli näiden hintakäppyröiden esille tuomisessa...
Se että tuo nykyinen tarjous tälle G29:lle ei ole häävi.

Juu jokaisella on omat mieltymyksensä ja hyvä niin.
Kirjoitit vaan että et ole ollut tyytyväinen aiempiin, niin ehkä olisin tarttunut mieluummin tuohon Verkkokaupan Thrustmaster tarjoukseen vaikkakin siinä on huonommat polkimet kuin G29:ssä.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 337
Se että tuo nykyinen tarjous tälle G29:lle ei ole häävi.

Juu jokaisella on omat mieltymyksensä ja hyvä niin.
Kirjoitit vaan että et ole ollut tyytyväinen aiempiin, niin ehkä olisin tarttunut mieluummin tuohon Verkkokaupan Thrustmaster tarjoukseen vaikkakin siinä on huonommat polkimet kuin G29:ssä.
En sanonut, että en olisi ollut tyytyväinen aiempiin ratteihin tai polkimiin, vaan kyse oli kokonaispaketista, kuten viestissäni sanoin. Tarkoitin tällä kaikkea muuta, eli ajopenkkiä, rattitelinettä, polkimien asettelua yms. Eli minulla ei ole ollut sellaista kokonaispakettia kasassa, joka mahdollistaisi riittävän käyttömukavuuden. Login G25 ja G27 olivat ratin ja polkimien osalta oikein hyviä omaan käyttöön, mutta vika on ollut muissa tekijöissä. Jos ennakoin G29:n olevan tuntumaltaan lähellä edeltäjiään, niin miksi ihmeessä sitä ostaisin, jos en niistä edeltäjistä olisi tykännyt?

Ja sanoinhan itsekin heti alkuun, että ei tuo G29:n tarjous mikään erikoisen hyvä ole, mutta silti kohtalaisen edullinen, kun normaalihinnat ovat tälläkin hetkellä yleisesti ottaen 300-350€ tuntumassa.
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
145
Joo juuri noin, siis tuo csl toimii ilmeisesti päinvastoin. Jos se brf luku on iso, pitää voimaa käyttää ihan hulluna että saa palkkeihin valoa täysille asti. Jos pidän vaikka ykkösellä niin hipaisulla saa valot täyteen palkkiin.
Ite käytän wheelstand prota joka on liinalla jakkarassa kiinni, onhan tuo vähän viritys mutta kunei rigiä mahdu ja samassa paikassa pitää tehdä myös töitä.
Siis ainakin tässä Clubsport pedals V3 minulla menee niin, että kun BRF on 1 vaatii voimaa ja kun 100 niin ei vaadi voimaa. Manuulissa sanotaan myös " Value OFF is hardest setting".
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 856
...Login G25 ja G27 olivat ratin ja polkimien osalta oikein hyviä omaan käyttöön...
Ootsin harasoo :thumbsup:
Siis ainakin tässä Clubsport pedals V3 minulla menee niin, että kun BRF on 1 vaatii voimaa ja kun 100 niin ei vaadi voimaa. Manuulissa sanotaan myös " Value OFF is hardest setting".
No ilmankos!
Riippuu siis ilmeisesti ajureista, itsellä basessa firmware 664 (3.47 ajuri) ja moottorille fw 20. Polkimista en muista, ne päivitin myös kun ostin ne.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 309
Tätä tarkoitin edellisellä sivulla että toimii päinvastoin kuin kaikki ohjeet ja videot.
(driver 356, wb fw 669 ja sw fw 34, polikimissa uusin mitä löytyi)
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 856
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
566
kun normaalihinnat ovat tälläkin hetkellä yleisesti ottaen 300-350€ tuntumassa.
Yleisesti ottaen g29:ä on jostain vuodesta 2017 saakka saanut lähes koko ajan 200-250 euron hintaan, ja tosiaan monesti tarjouksista alle kahden sadan. Jos nyt vähänkään on hintavertailua tehnyt ennen ostamista. Ei yleinen hintataso ole todellakaan missään yli kolmessa sadassa ollut kuin korkeintaan ihan julkaisun aikoihin, vaikka nyt joku putiikki sellaista normaalihintana mainostaisikin.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 337
Yleisesti ottaen g29:ä on jostain vuodesta 2017 saakka saanut lähes koko ajan 200-250 euron hintaan, ja tosiaan monesti tarjouksista alle kahden sadan. Jos nyt vähänkään on hintavertailua tehnyt ennen ostamista. Ei yleinen hintataso ole todellakaan missään yli kolmessa sadassa ollut kuin korkeintaan ihan julkaisun aikoihin, vaikka nyt joku putiikki sellaista normaalihintana mainostaisikin.
No nytkin puolet kaupoista myy sitä 300+ hintaan ja jokaisen halvemman hinnan osalta on kyse tarjouksesta. Ihan varmasti näitä tarjouksia on ollut saatavilla lähes jatkuvasti, enkä ole muuta väittänytkään. Tarjoushinnat eivät tarkoita yleistä hintatasoa.

Ihan turha tästä asiasta on ylipäätään näin paljon vääntää. Tuo 250€ ei ole erityisen halpa hinta, mutta ei erityisen kalliskaan. Kukaan ei ole väittänyt mitään muuta.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 309
"Fanatec Beta Driver V352/356 [DD Performance Update] for Podium Bases ONLY (all steering wheels)"

Tuo 356 ajuri on tarkoitettu DD-baselle.
V347 on viimeisin järkevä CSL Elite / CSW 2.5 baseille...kunnes tulee V366 (luvattu lähiaikoina).
on siinä ylempänä tuo CSLlekin
meni numerot väärinpäin :D eli väärä ajuri,joskin sitä olen käyttänyt ongelmitta toukokuusta lähtien.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 856
on siinä ylempänä tuo CSLlekin
Juu, mutta ainakin omalla kohdalla 365 ei tule kysymykseen koska käytän Universal Hubia ja tuolla versiolla ei siinä toimi mäppäys kuin kahdelle painikkeelle.
Luvattu korjata seuraavassa versiossa (V366).
Jos ei ole hubia, niin sittenhän varmaan voi tuon viimeisimmän 365 version asentaa, ei siellä muuta pahempaa ongelmaa taida olla.

Aika harvakseltaan tuntuu Fanatec julkaisevan "virallisia" ajureita, betoja sitäkin enemmän jotka pitää osaa käydä tonkimassa heidän foorumiltaan ja lukea muiden kokemuksia hyväksi todetuista ajureista.

Jos joku on näistä ulalla, niin monesti siis uuden ajuriversion mukana tulee myös firmware päivitystä raudalle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 360
365 näyttää ok toimivan CSW 2.0:lla kun tuossa asentelin pari viikko sitten. Sitä ennen mennyt vaan 340:llä ja sen firmwarella. Tosin eipä tuo uusikaan F1 2020 olisi tuota 365 ja uutta firmistä tarvinnut kun sitäkin ennen jo toimi kyllä, huvikseni vaan sen uuden laitoin.

Niin ja Xbox un.hubhan toiminut ok ainakin itsellä koko ajan, totta että sitten se vanhempi(joka myös itsellä on) kärsii tuosta näppisongelmasta, tosin itselläkin siinäkin pc:Llä kyllä näkyy painikkeet mutta ei konsoli/drivehub-käytössä toimi.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 309
päivitin myös tuon 365:n
PC driver 365
WB FW: 672
SW FW: 34
nyt vaihtui ABS -> BLI:ksi.
Säädin samalla kaasun matkaa lyhyemmäksi, auki se tappi kunnes irtosi kierteeltä, takaisin 3-4 kierrosta. tulee nyt vähän ajotaukoa sopivasti niin ehtii lihas muisti unohtua
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 856
DD1 baseen on saanut aiemmin lisämaksua vastaan takuunlaajennuksen 3vuotta-->5vuotta.
Ei näytä saavan enää.
Mulla tuli virheellisesti tilin "My products" kohtaan baselle takuuajaksi 2 vuotta vaikka pitää olla 3 kuten heidän webbikauppa tuotetiedoissaan kertoo.
Tuohon ei kuulemma sitä takuulaajennusta ole edes saanut...ei voi ymmärtää miksi, joku bitti Sonyn lisenssille estää takuunlaajennuksen?! :facepalm:
No mutta jos sitä ei enää myönnetä DD1:llekään niin mitäs tuosta, ehkä se hintaero DD2:lle on sitten sen 5Nm lisäksi perusteltua.
Siinä kohdin kun DD hinnat nousi sen pari satkua, niin takuuta kuulemma pidennettiin. Maksaisinko 200eur vuoden takuun pidennyksestä...voi olla että en, satku ois vielä ok, ainakin siitä parin vuoden lisäyksestä.

edit: Sori timop, luin väärin ;)

----------------
Nyt on Podium Racing Wheel F1 matkalla, keskiviikkona pitäs olla noudettavissa UPS:n Access Pointista :giggle:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Olen kasuaalirallipelien pelaaja ja käytössä on 20v wanha Microsoftin SideWinder Forcefeedback wheel+pedals. DiRT Rally 1 VR:nä oli kumminkin niin kova että innostuin aika lujasti ja nykyisen setin polkimet tuntuvat olevan huonot. Kalibroinnissa polkimet näyttivät olevan lineaariset, mutta itse pelissä kaasua alkaa tulemaan vasta jossain 50% paikkeilla ja siihen saa huonosti mitään tuntumaa. Huomasin ongelman vasta kun jaksoin pelata vähän pidemmälle ja sain tehokkaampia autoja joissa kaasua ei lyödä pohjaan.

Mikä olisi seuraava vaihe tuosta legendaarisesta SideWinderistä? Pidän tätä nykyistä settiä vieläkin 100€ arvoisena, vaikkei muista ole kokemusta. :D
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 637
Logitech G29/920 on halvin mitä kannattaa ostaa, kuten yllä olevasta keskustelusta jo selvisikin niin sen saa aina noin kahteen ja puoleen sataan, joskus vähän halvemmalla. Cittarin lisäksi Telian verkkokauppa kannattaa tarkistaa.


Yllä oleva Thrustmaster on hyvä tarjous mutta siinä on huonommat polkimet kuin Logitechissä. Siihen saa paremmatkin mutta hinta pompsahtaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
98
Eli kaikki ylläoleva johti lopulta siihen, että päätin panostaa tähän harrastukseen vähän lisää. Tilaukseen lähti tarjouksista löydetyt Playseat Challenge ja Logitech G29. Ymmärtääkseni pitäisi olla ihan pätevä yhdistelmä kevyeen harrasteluun. Ajopelejä olen pelannut GP3:n (no vähän myös ennen sitä) ajoista lähtien ja ratteja on ollut matkan varrella useita, mutta mihinkään kokonaispakettiin en ole ollut riittävän tyytyväinen koskaan. Vanha Playseat Elite + G27 oli lähimpänä, mutta yllä mainitun epämukavuuden lisäksi Playseatin kanssa oli paljon ongelmia, kun ratin tukijalka ei meinannut pysyä paikoillaan yms.

Nyt on siis toiveissa, että tämä uusi setti vihdoin vastaisi odotuksiin. Ainakin aiemmin koetut huonot asiat pitäisi olla tässä setissä paremmin. Pian se sitten nähdään, että saako tämä vihdoinkin allekirjoittaneen innostumaan tästä harrastuksesta aiempaa enemmän.
Täällä ollut kyseinen yhdistelmä (G920, melkein sama ratti) jo kohta pari vuotta ja sinällään riittävän tukeva setti. En tuohon oikein järeämpää laitetta kovin mielelläni kiinni laittaisi. Tänä keväänä tuli aloitettua iRacingin parissa ajeleminen kun aiemmin se on ollut lähinnä satunnaista rallia jne. Ihan mukava ajaa kyllä, ja kun hommasin Leo Bodnarin poljinadapteri-kaapelin niin jarrun tarkkuus parani selkeästi. Ei se minusta parempaa kuskia tehnyt mutta ajaminen on tietyllä tapaa vähän helpompaa. Seuraava vaihe on kuitenkin rigin hankkiminen ja myöhemmin myös vähän parempaa rattia ja pedaalia.
 
Liittynyt
09.07.2019
Viestejä
508
Olen kasuaalirallipelien pelaaja ja käytössä on 20v wanha Microsoftin SideWinder Forcefeedback wheel+pedals. DiRT Rally 1 VR:nä oli kumminkin niin kova että innostuin aika lujasti ja nykyisen setin polkimet tuntuvat olevan huonot. Kalibroinnissa polkimet näyttivät olevan lineaariset, mutta itse pelissä kaasua alkaa tulemaan vasta jossain 50% paikkeilla ja siihen saa huonosti mitään tuntumaa. Huomasin ongelman vasta kun jaksoin pelata vähän pidemmälle ja sain tehokkaampia autoja joissa kaasua ei lyödä pohjaan.

Mikä olisi seuraava vaihe tuosta legendaarisesta SideWinderistä? Pidän tätä nykyistä settiä vieläkin 100€ arvoisena, vaikkei muista ole kokemusta. :D
Joku vielä oikeasti käyttää tuota mikkisoftan härpäkettä? :D
Kyllä tuosta seuraava vaihe on melkein mikä tahansa markkinoilta löytyvä. Minullakin oli tuo aikanaan ja kyllä nykyvehkeet on ihan toiselta planeetalta tuohon verrattuna. En usko, että tuosta saisi myymällä edes euroa, saati sitten sataa :D
Mutta jos haluat päästä mahdollisimman halvalla, niin Logitech G29. Suosittelisin silti Thrustmasterin T300:sta, koska se on selvästi parempi (hihnaveto), eikä pahasti kalliimpi. Jos haluat sijoittaa enemmän, niin sitten Fanatecilta mikä vaan.
 
Liittynyt
15.02.2019
Viestejä
242
Minultakin suositus t300:lle kolmella polkimella tai sitten ostaa sen kaksipolkimisen ja käytettynä jostakin paremmat siihen kaveriksi.

Oliko muuten miten pitkiä toimituskuluja Fanatecilla ollut nyt korona-aikana teillä jotka olette tilaukset? Laitoin eilen kässärin + adapterin tilaukseen.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 856
Oliko muuten miten pitkiä toimituskuluja Fanatecilla ollut nyt korona-aikana teillä jotka olette tilaukset? Laitoin eilen kässärin + adapterin tilaukseen.
Toissa viikolla tilasin polkimille Performance Kitin sunnuntaina, maanantaina lähti liikkeelle ja torstaina sai hakea.
Nyt tilasin keskiviikko iltana ja eilen perjantaina lähti matkaan, saa hakea (UPS Access Point) keskiviikkona.
Eli 1-4pv lienee viivettä tilausten käsittelyssä kun lähtee matkaan, mutta ripeästi mielestäni silti kun joissain suomalaisissa verkkokaupoissa voi mennä viikkokin ennen kun tapahtuu mitään.

UPS:lta tulee sähköposti seurantanumeron kera kun paketti on heillä.
Jos ei jostain syystä tule, niin pakettia voi seurata myös täältä:
UPS seuranta , klikkaa "Seuranta viitenumerolla" ja anna "Lähetyksen viitenumero" kenttään Fanatecin tilausnumero. Herjaa jos ei ole vielä saapunut heille.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Olen kasuaalirallipelien pelaaja ja käytössä on 20v wanha Microsoftin SideWinder Forcefeedback wheel+pedals. DiRT Rally 1 VR:nä oli kumminkin niin kova että innostuin aika lujasti ja nykyisen setin polkimet tuntuvat olevan huonot. Kalibroinnissa polkimet näyttivät olevan lineaariset, mutta itse pelissä kaasua alkaa tulemaan vasta jossain 50% paikkeilla ja siihen saa huonosti mitään tuntumaa. Huomasin ongelman vasta kun jaksoin pelata vähän pidemmälle ja sain tehokkaampia autoja joissa kaasua ei lyödä pohjaan.

Mikä olisi seuraava vaihe tuosta legendaarisesta SideWinderistä? Pidän tätä nykyistä settiä vieläkin 100€ arvoisena, vaikkei muista ole kokemusta. :D
Kiitos neuvoista. Pyöräilin hikihatussa Giganttiin ja minuuttia ennen sulkemisaikaa ostin Logitech G920 ku siinä oli 3 poljinta, varmaan tulee jossain välissä kehityttyä pois automaattivaihteista kun innostus on vielä korkealla.

Aluksi luulin että jarrupoljin on rikki kun siellä selvästi otti joku vastaan enkä saanut sitä edes kalibroitua DiRT Rally 1:sessä. Kun oikein voimalla painoin niin sain sen 30% kalibroinnissa ja sekin oli hyppäys 0% -> 30%. Ajoin sitten pettyneenä kytkin jarruna, ratti aivan väärin säädettynä ja huomasin kovia frame droppeja 10 sekunnin välein! Googlauksen jälkeen selvisi että frame dropit tulivat siitä kun olin laittanut mouse supportin päälle valikkonavigointiin kalibroinnin yhteydessä, lisäksi jarrupolkimen dead zone oli jostain syystä 20% ja se vaikutti myös kalibrointiin! Laitoin kaikki deadzonet nollaan ja säädin ratin liikerataa 100% -> 30% ja johan alkoi pelittämään!

250€ kyllä korkea hinta, mutta nyt on niin mukava ajella että pakko-ostoshan tämä oli vaikka ihan kasuaalillekin.
 
Liittynyt
09.08.2019
Viestejä
382
Minultakin suositus t300:lle kolmella polkimella tai sitten ostaa sen kaksipolkimisen ja käytettynä jostakin paremmat siihen kaveriksi.

Oliko muuten miten pitkiä toimituskuluja Fanatecilla ollut nyt korona-aikana teillä jotka olette tilaukset? Laitoin eilen kässärin + adapterin tilaukseen.
Kerropa tästä kokemuksia kun pääset kokeilemaan. :)
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 637
Onko joku nähnyt Thrustmasterin T3PA-polkimia järkevään hintaan? Nykyään tulee ajeltua harvemmin ja yksi syy siihen on T300RS-ratin kanssa aikoinaan tulleet kytkimettömät peruspolkimet, jotka ne pitäisi päivittää pykälää paremmiksi. Samaten joku vaihdekeppi pitäisi hommata, niin voisi rekkapenailla oikeaoppisesti. Rata-autojen kanssa vaihdekeppi ei ole useinkaan välttämätön.
 
Liittynyt
15.02.2019
Viestejä
242
Onko joku nähnyt Thrustmasterin T3PA-polkimia järkevään hintaan? Nykyään tulee ajeltua harvemmin ja yksi syy siihen on T300RS-ratin kanssa aikoinaan tulleet kytkimettömät peruspolkimet, jotka ne pitäisi päivittää pykälää paremmiksi. Samaten joku vaihdekeppi pitäisi hommata, niin voisi rekkapenailla oikeaoppisesti. Rata-autojen kanssa vaihdekeppi ei ole useinkaan välttämätön.
Kauppa-alueella ja torissa ollut noita pedaaleja viime aikoina 60-90€ muistaakseni.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
227
Minkälaista ääntä CSW-basen tuuletin pitää muilla? Oma pari viikkoa vanha CSW 2.5 on 80% ajasta ihan siedettävä, mutta yhtään pidemmissä kisoissa tuuletin menee ilmeisesti maksimikierroksille ja alkaa ulvoa todella läpitunkevasti. Suljetut kuulokkeet päässä kesken kisankin yleensä huomaa milloin tuo maksimipuhallus alkaa. Alkanut mietityttää onkohan tuo ihan normaalia, linkissä ääninäyte: Vocaroo | Online voice recorder
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 856
Mitä Fanatecin foorumilta on lukenut, niin tuuletinnopeudet on myös vähän riippuvaisia mikä firmware wheel basessa on.
Kannattaa kokeilla päivittää jos et ole vielä tehnyt.
Huonelämpö tietty merkkaa myös.

Puhaltimen laakerivika voi olla yksi mahdollisuus :hmm:

Oma CSL Elite:n tuuletin ei ainakaan itseä koskaan häirinnyt, vaikka kesällä asunto lämpiääkin turhan paljon.
Sille löytyi tänään uusi omistaja :)

Podiumissa on näemmä virtalähteessäkin puhallin :hmm:
Hyvä että on viilennystä, mutta nämä on aina riski vikaantumiselle ja meteliä aiheuttamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 360
Tosin se tuuletin päällä on parempi kuin se että lämpenee eikä viilennä. Nimittäin forcet huononee heti kun base kuumuu. Tosin en ymmärrä miksi niitä paskoja pikkufanejä käyttävät, yksi pc-tyylinen 140/150mm viilentäisi paremmin ja olisi hiljaisempi.

Pitkään miettinyt että omaan CSW 2:een olisi modannut jotenkin ison propellin puhaltamaan jollain suppilo tms. systeemillä mutten ole sitten jaksanut. Noheva tyyppi tekisi toki vesijäähyn baseen...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
227
Joo tottakai pitääkin puhaltaa, lähinnä tuo ulvova taajuus ihmetyttää kun tunkee tosiaan kuulokkeiden läpi. Vanhassa TX:ssäkin oli kohtuullisen äänekäs tuuletin, mutta sen ääni oli enemmän sellaista "normaalia" puhkumista enkä sitä huomannut koskaan ajaessa. Pitänee vielä kysellä supportista olisiko tuo tuuletin vaihdettavissa tms.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 637
SHH on hyvä ja halpa ja rekkapenailussa siitä seitsemännestä lovestakin lienee enemmän hyötyä.
Ok, kiitos vinkistä. TH8A on ollut kiikarissa, mutta pitää nyt vielä lueskella vähän lisää ja tutkailla eri vaihtoehtoja. Kuten sanoin, niin aika harvoin tulee itse nykyään ajeltua, mutta pitää silti hommata puuttuvat palikat, jos ja kun poika innostuu autopeleistä enemmän omalla koneellaan.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
606
T-LCM polkimet saapu. VPD:llä siirty toimitusarvio syyskuulle ja saa nähä miten muut suomalaiset toimittaa.. Onneks päätin tilata amazonista
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
199
T-LCM polkimet saapu. VPD:llä siirty toimitusarvio syyskuulle ja saa nähä miten muut suomalaiset toimittaa.. Onneks päätin tilata amazonista
Elättelin tässä jo toiveita, että saapuisivat heinäkuun aikana nuo omat Verkkokauppa.comista tilatut T-LCM -polkimet, kun saatavuus vaihtui avoimesta noin 6-10 päivään, mutta niin vain on lähtenyt taas tuo arvioitu lähetettävissä päivä valumaan myöhäisemmäksi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 663
Viestejä
4 187 869
Jäsenet
70 776
Uusin jäsen
Fancy

Hinta.fi

Ylös Bottom