Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oon tavallaan ottanu harkintaan halvan rattiohjaamon. Onkohan tästä mihinkään?
[404] Sivua ei löytynyt
www.verkkokauppa.com
Tiedän GT Omegan olemassaolon, mut se tekonahka ei oikein houkuta hengittävyyden takia. Tulevat polkimet olosi kyl loadcell ja arvostelujen mukaa ne painaa levyä alas, mut sen voi tukea. Halvalla myös haluan päästä...
Tää on taas aika hintava jos vielä tuoli pitää lisätä.Kyllä melkeen voi sanoa että hukkaan menee rahat
Mielummin katsoisin tuota simetikin rigiä ja siihen halpa penkki
Simétik – Cockpits
simetik.com
Ei noista kauheasti jälleenmyyntiarvo laske jos hyvän ostaa ja haluaa sitten myöhemmin myydä, tosiaan tuo Simetikissä oli näköjään hinta noussut uuden version myötä, itse ostin vanhemman vuoden alussa niin oli 295€+postitTää on taas aika hintava jos vielä tuoli pitää lisätä.
Oisko se toimiva vaihtoehto, jos ottaa GT Omegan framen ja ostaa tuolin? En liikaa haluis sijoittaa ohjaamoon, koska en tiedä missä asun muutaman vuoden päästä, jne. Vaikeeks menee..
Muuten vois olla ihan kiva idea, mut en luota mun osaamiseen tässä asiassa ja en omista autoa jolla kuljettaa materiaaleja, eikä pahemmin työkalujakaan löydy. Ulkonäöllä ei väliä tän suhteen.Itse varmaan tekisin rigin kertopuusta. Kolmen metrin tolppa maksaa noin 6€. Ruuveja, isoja kulmarautoja ja muutamia vaneripalojakin tarvii, mutta kokonaishinta jäisi alle 100€. Tuo RSH:n kallein versiokin on loppujen lopuksi aika yksinkertainen häkkyrä ja kertopuusta tuon ruuvaa hetkessä kasaan.
Siitä tulisi kyllä hieno kun maalais vielä oikean väriseksi
Joo lienee joku ajatusvirhe tekstissä, 45 astetta on kyllä järjettömän pieni ja hankala kääntää rattia 180 astetta puoleensa molemmat kädet ratissa.Eikö tuossa kuvassa ole käsien kulma laitettu väärin, tuohan on 90astetta tai vähän ylikin(100?). Suositeltu 45 asteen kulma on kyllä minusta liian pieni, sitähän on aivan ratissa kiinni sitten(n.20cm päässä), itsellä se on noin 90astetta kuten tuossa kuvassa kädet menee ja etäisyys naamasta ratin yläosaan on n.40cm.
Lähtökohtaisestihan monitori kannattaa tuoda niin lähelle kuin mahdollistaKiitos @tUMi87 kokemusten jakamisesta. Itse odottelen vielä samaa rigiä saapuvaksi. Käsittääkseni 10.7 lähtee seuraaava tilauserä matkaan.
Laittelinkin jo Nuno Alvesille kysymystä, että kuinka kauas sen monitoritelineen saa asennettua rigiin, silmällä pitäen sitä minkä kokoisen television/näytön kanssa lähden liikkeelle. Jos vain telineen saa riittävälle etäisyydelle, niin istutan siihen 50” telkun ja jos ei, niin hankin pienemmän 43” QLED töllöttimen.
Vastausta en ole vielä Nunolta saanut, mutta jos jollain löytyy sama rigi kera monitoritelineen, niin kuulisin mielelläni millainen se säätövara siinä on ja kuinka kauas sen saa säädettyä ratista.
Lähtökohtaisestihan monitori kannattaa tuoda niin lähelle kuin mahdollista
Sun mielestä kuvassa käsien kulma on noin 75 astetta?Käsien kulma ajatellaan yleensä niin että suora käsi on 0 astetta. (eihän siinä silloin ole kulmaa lainkaan)
Ensin kokeilin very hard puslilla ja oli ehkä hieman liian jäykkä omaan makuun ja vaihdoin hard setin, nyt on ollut oikein miellyttävä( vihreä 12+vihreä 13)Miten olette laittaneet noita Fanatec ClubSport V3 brake performance kitin palikoita?
Vaihdan csl elite lc pedaalit noihin maanantaina.
Ajoin aluksi lähes täysin joustamattomilla 4kpl 85 ja yksi 95 palikoilla LCllä.
Mutta vaihdoin sitten myöhemmin aika pitkään joustoon 4kpl 65 ja yksi 85 palikka + se vaahtomuovi.
Jollain videolla oli pätkitty vihreitä ja punaisia puoliksi..
ihan matemateettisesti jos käsi on suorana siinä ei ole silloin kulmaa, eli se on 0 astetta, mutta olet oikeassa, tuo kuva on vähän väärin.Sun mielestä kuvassa käsien kulma on noin 75 astetta?
Sitä kuvassa lukevaa 45 astetta ei tuosta kuitenkaan saa vaikka miten kääntelisi.
edit:
Koitin etsiä jotain lääketieteellistä artikkelia miten käden kulma katsotaan, onko käsi ojennettuna kulma 0 vai 180.
Ei oikein löytynyt...yhdeltä fysioterapeutin sivuilta löytyi kuva, joka tukee että käsi ojennettuna kulma on 0.
Taas oppi jotain uutta, miltei 50 vuotta tähänkin meni
Lähtökohtaisestihan monitori kannattaa tuoda niin lähelle kuin mahdollista
Kiitos @tUMi87 kokemusten jakamisesta. Itse odottelen vielä samaa rigiä saapuvaksi. Käsittääkseni 10.7 lähtee seuraaava tilauserä matkaan.
Ostin mustan ProfiGymMat jumppamaton, josta voi leikata ja teipata suikaleen polkimien eteen kantapäitä pehmustamaan.
Jämän päällä voi jumpata jos jaksaa
Kokeilin Armaflexia, oli ok mutta painui viikossa käyttökelvottomaksi, sitten kaksi päällekäin, joka taas liian korkea ja jalkojen asento huono.
Josko tuo 10mm paksu kumimainen jumppamatto olis sopiva.
edit: Tämä on hyvä! 11cm suikaleesta sai tehtyä kaksi pehmustetta V3 pedaaleihin, jäi vielä 169cm muuhun käyttöön.
Joo on paljon parempi kuin pelkkä metalli....ostin itselleni tuon saman jumppamaton, josta leikkasin ja teippasin samanlaisen palan omalle Fanatec ClubSport V3 -poljinsetille kantapäitä pehmustamaan...omat kantapäät ainakin tykkäävät!
Analogikäkkäreitä onko markkinoilla muita kun Fanatec, Heusinkveld ja Thrustmasterit, lähinnä kohtuuhintaisia hyviä tässä mietin onko olemassa?
Sama, kyllä itse sitä suosittelen käyttämäänKyllä se vaatii sen pultin ettei lonksua.olen ite käyttäny mclaren gt3 ja f1 2020. Ei turhaan rasita pinnejä
Onko kellään tästä Blackstorm Cockpit Full Set v2 -ajotuoli, musta 379,90 kokemuksia? Olisiko hyvä ensimmäiseksi cockpitiksi?
Minulla on tämä Art Cockpit lähetysmaa on Skotlanti. Ei tullut allekirjoittaneelle yhtään mitään lisä maksuja ja toimitus on ilmainen kaikkiin Omegan tilauksiin.Tässä on muuten valmistajan tuotesivu. LRS03-BS,Classic Racing Simulator Cockpit Seat - Gaming,Racing Simulator Cockpit - Lumi Legend Corporation
Itsekkin harkitsin niiden 02 mallia, mutta loppujen lopuksi tulin siihen tulokseen, että jos maksaa hieman enemmän saa parempaa. Aiemman mallin poljinteline antaa periksi jos painaa raskaasti ja sain negatiivista säätöjen puutteesta, lisäksi tuolilla/rungolla on olematon kantavuus, niin se kertoo jo tarpeeksi laadusta. Jos halpa pitää ottaa valitsisin varmaan tämän. ART Simulator Cockpit Tän saa myös vielä satasen halvemmalla oemina toimituksineen, mutta ei ollu lähetysmaasta tietoa, joten voipi tulla verot päälle, niin hinta ei oo enää halpa.
Muistan jostain lukeneeni, että samat laitteet toimii PS4 ja PS5.Ajatellut tässä investoida Playseat Challengeen ja johonkin rattipoljinsettiin jolla ajella tulevaa Gran Turismoa. Onko mitään infoa tihkunut vielä PS5-yhteensopivuuksista mistään suunnasta? Muistaakseni PS4:n kanssa Logitechin vanhemmat vehkeet ei ilman kikkailua toimineet.
Minulla on tämä Art Cockpit lähetysmaa on Skotlanti. Ei tullut allekirjoittaneelle yhtään mitään lisä maksuja ja toimitus on ilmainen kaikkiin Omegan tilauksiin. Reilu 380€ tähän meni mutta olisi helppo luulla paljon kalliimmaksi.
Tuo on oikeassa käytössä vielä tukevampi kun kuvista antaa ymmärtää. Toisella Suomi foorumilla saman rigin omistaja vitsaili että kestäisi varmaan pomminkin vaikka kaikki muu huoneesta räjähtäisi.
Runko pelkkää raakaa terästä ja ei jousta mihinkään suuntaan kun vaan kiristää kunnolla kaikki.
Pari kuvaa vieä todisteeksi minulla on tuo RS9 penkki.
Kolmas kuva on edelllisestä kokoonpanosta. Iso päivitys kuten näkyy.
Siis tuo on putiikki joka Kiinassa valmistaa GT Omegalle näitä rigejä?...täysin saman GTOMEGAN kiina OEMIN...
Mua aluks kiinnosti ostaa GTOMEGAN wheel standista OEM versio ja se Apex version OEM/kopiota (miksi kukin nyt haluaa kutsua) ei saanut nyt mistään tänne kuljetettua. Etin tietyillä hakusanoilla googlesta ja törmäsin kiinalaisiin sivustoihin ja sit päätin hakea Taobaosta tietyillä sanoilla, jotka esiinty useissa ilmotuksissa ja se vei mut Art Cockpitin myyjän sivulle. https://world.taobao.com/dianpu/33974456.htmSiis tuo on putiikki joka Kiinassa valmistaa GT Omegalle näitä rigejä?
Mielenkiinnosta kysyn miten törmäsit tuohon sivustoon?
Tulli ja ALV tulee tietty hinnan päälle kun EU:n ulkopuolelta tilaa.