Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

O(riginal) E(quipment) M(anufacturer).
Lienee juuri linkkisi takaa GT Omegan rigien valmistaja.
Siellä on tosiaan kangaspäälysteinenkin istuin ja näyttää muutenkin että istuimet GT Omega hommaa jostain muualta.
Voi tietty olla kopioitakin, mutta eiköhän nuo Kiinassa miltei kaikki nykyään valmisteta.

Mutta joo...rahti, tulli, ALV ja se että saapuuko ikinä perille...itse en tilaisi pienen säästön toivossa.

edit:
Hyvin tuntuu Fanatecilta tavara lähtevän, eilen tilasin ja nyt jo matkalla. Torstaina pitäisi olla perillä.

edit2:
Kysyin piruuttani GT Omegalta onko tuo kiinalainen firma se josta heille tuotteet tulevat ja vastaus:

"This company has not ties or relationship with us.

The design on theirs is slightly different to ours but i appreciate you bringing it to our attention. Unfortunately there is not a lot we can do and this will happen."


On siis kiinalainen kopio ei sen kummempaa.
Siellähän kopioidaan surutta muiden tuotteita oli patentit tai ei.
 
Viimeksi muokattu:
Fanatec ClubSport V3 saapuivat tänään, brake perfkitti sisään. Hardilla lähdin kokeilemaan mutta piti tiputtaa medium palikoille ja vieläkin vähän aavistuksen kova. Mutta ehkä tuohon tottuu. Aikasemmat pedaalit oli CSL Lc elite. Ajoin hetken kyllä niilläkin jäykimmillä palikoilla, muttei saanu sopivaa tatsia..
Kaasuunkin vaihdoin jäykemmän jousen mutta palasin orkkikseen.
 
Fanatec ClubSport V3 saapuivat tänään, brake perfkitti sisään. Hardilla lähdin kokeilemaan mutta piti tiputtaa medium palikoille ja vieläkin vähän aavistuksen kova. Mutta ehkä tuohon tottuu. Aikasemmat pedaalit oli CSL Lc elite. Ajoin hetken kyllä niilläkin jäykimmillä palikoilla, muttei saanu sopivaa tatsia..
Kaasuunkin vaihdoin jäykemmän jousen mutta palasin orkkikseen.
Ajatko ilman kenkiä?
 
Kokeilitko ilman eladur kumeja niin että säädit liikeradan miltei pois?
No kohtahan tuota pääsee itsekin testaamaan.
Niitä alkuperäisiä? En.
Se säätö oli ja on edelleen alarajassa.

Ajatko ilman kenkiä?
Kyllä. Ei oikein semmosia köykäsiä sisällä pidettäviä ole kuin reinot :rofl:

Edit: kannattaako nää pedaalit kytkeä kans suoraan usbilla koneeseen kuten noi aikasemmatkin eikä basen (csl elite ps4) kautta ?

Edit:
 
Viimeksi muokattu:
Niitä alkuperäisiä? En.
Se säätö oli ja on edelleen alarajassa.


Kyllä. Ei oikein semmosia köykäsiä sisällä pidettäviä ole kuin reinot :rofl:

Edit: kannattaako nää pedaalit kytkeä kans suoraan usbilla koneeseen kuten noi aikasemmatkin eikä basen (csl elite ps4) kautta ?

Edit:
Kannattaa kytkeä suoraan koneeseen( PC)

Itse ajan Sparcon ajokengillä ja on kyllä todella hyvät ja kevyet, itse en pystyisi sukkasiltaan pitempiä sessioita kyllä ajamaan
 

Liitteet

  • IMG_20200508_165654_4.jpg
    IMG_20200508_165654_4.jpg
    1,4 MB · Luettu: 75
Itse ajan Sparcon ajokengillä ja on kyllä todella hyvät ja kevyet, itse en pystyisi sukkasiltaan pitempiä sessioita kyllä ajamaan
Tollaset tarttis vielä joskus hommata, mutta kokeilematta kenkien osto vähän hankalaa.
Lesti pitäisi olla leveä.

Viime kesänä kokeilin muutaman kerran uimatossuilla jotka oli hyvät, mutta niiden luonnonkumipohjasta tuli paljon kumipurua joka sotki paikat.
-----------------------

BRF on jarruvoimakkuus (paina jarrua sitä säätäessä) ja ABS (uusi fw=BLI) se jossa polkimen tärinä alkaa tuntua.

Niitä alkuperäisiä? En.
Se säätö oli ja on edelleen alarajassa.
Ok, no sitten vertailu alkuperäisillä ja perfkitillä hankalaa.
Alkuperäisetkin on ok kun säätää polkimen mekaanisen liikkeen miltei kokonaan pois.
Itellä oli säätö aluksi 4,5 ja nyt käytön myötä maksimi eli 5,5.
Performance Kitillä ei ilmeisesti saa ihan näin suureksi säädettyä.
----------------------

Katselin Aliexpressistä, niin polyesteriin pohjautuva polyuretaani elastomeeri maksaa euron tai pari / kilo eli ihan hyvällä katteella tuota saa myytyä nätisti paketoituna :)
SRG:n revikan perusteella jäykkyydet on sinnepäin, siinähän vihreä 12mm oli kaikista jäykin vaikka pitäisi olla 13mm vihreä.
 
Viimeksi muokattu:
Mikäs etu tästä on? Sama 12 bit (4096) resoluutio molemmissa tapauksissa. Jos kytkee suoraan PC, ei voi säätää ratista jarruvoimakkuutta (ABS säätö)

Ei tuosta silloin olekaan jos F:n laitteet käytössä ja tosiaan samat resot saadaan. Ennenhän oli toisin. Plus juuri tuo basen säätöihin mukaan pääseminen.
 
Mikäs etu tästä on? Sama 12 bit (4096) resoluutio molemmissa tapauksissa. Jos kytkee suoraan PC, ei voi säätää ratista jarruvoimakkuutta (ABS säätö)
Hyvä kysymys ja nyt on sen verran vedettävä takaisin päin etten myöskään omaa tuohon vastausta.
Jostain olen saanut sellaisen kuvitelman että olisi parempi kytkeä polkimet suoraan PC:seen, esimerkiksi SRG (SimRacingCarage) suositteli toimimaan näin siksi että lagi ja tarkkuus polkimissa olisi parempaa, itse en kyllä huomaa siinä mitään eroa.
Tosiaan kuten mainitsit resoluutio on sama ja siksi ei syytä kytkeä PC:seen, itse tykkään pitää sitä suoraan PC:ssä koska winukka tunnistaa sen omana ohjaimena (päivitykset yms saa suoraan ladattua)
 
Ni noissa csl elite lc pedaaleissa on 16bit se tarkkuus, huomaako tuota eroa oikeasti. Tai nythän sen näkee kun saa ajettua näillä clubsporteilla.

Edit: no hitto! Tässä vielä tuo BRF säätö
Pitääpä kytkeä rattiin.
 
Viimeksi muokattu:
Edit: no hitto! Tässä vielä tuo BRF säätö
Joo kuten edellä todettu.
Ehtisin kyllä muutaman päivän itsekin pelata ennen kuin tuon tajusin :)
Ohjekirjathan luetaan vasta jos on pakko :p
Säädä samalla se polkimen mekaaninen liikerata pois eli kierrät sitä jarrupolkimen säätöruuvia kohti suurempaa lukemaa kunnes se selkeästi jäykistyy.
En tiedä miksi kukaan haluaisi pitää turhaa mekaanista liikerataa LC polkimella Performance Kitillä varustettuna, ehkä makuasioita...
 
tuossa tulee jo paljon uutta kun ajaa kengät jalassa. muistin että onhan tuolla sisäpelikengät.
no ehkä joo, vanhasta tottumuksesta tuli mieleen säätää löysäksi.
hieman ongelmaksi muodustuu kapea väli kun on takajalat sen verran isot. kytkin vaihtuu muoviseksi kun en sitä käytä. jarrupedaali menikin jo vasempaan laitaan.
kokeillen 55llä tuota BRF asetusta, 50 oli valmiina mutta ehkei ihan täysiä löytynyt.
 
Itsellä (sukkasiltaan) BRF 80 ja sillä ei vielä tule polvi ja lonkka kipeäksi pidemmässä sessiossa.
Varmasti hyvin yksilöllinen säätö ja riippuu kuinka tukeva ajoasentokin on.
Kokeilin myös niitä muovisia, mutta metalliset vaihtuivat takaisin nopeasti.

Kytkin nyt on pakollinen ajonhallinnankin kannalta jos rallia pelaa.

DiRT Rally 2.0:ssa ei toimi ABS/BLI basen fw 664:llä, mahtaako uudemmalla versiolla toimia?
Uusi ajuri pitäisi tulla kohtapuolin, jossa toivon mukaan myös Universal hubi painikkeiden mäppäys korjattu.
 
tuon videon perusteella f1 2020 valiko tai siis csl base toimii hieman eri tapaan eli jos on max niin palaa vain pari lediä ja jos pienennän niin se kasvaa.
28 alkaa abs moottori pärisemään semmosella järkevällä polkuvoimalla. 40 syttyy eka sininen (3 on max).. 80llä en jaksa polkea niin paljoa (medium palat) että tärinä alkaisi.
minulla on driver 356, wb fw 669 ja sw fw 34, pedaalit oli tuoreimmat en nyt muista mitkä kun ei tuo näytä sitä enää.
pitää jatkaa säätöä...
en sitä kytkimen käyttöä ole opetellut dirttii2 ja silti on ihan pärjätty kun sitä vielä jaksoin ajaa.

milläs nuo set max ja set min saa nollattua jos ne on johonkin asettanut ?
1594717989817.png
 
Viimeksi muokattu:
28 alkaa abs moottori pärisemään semmosella järkevällä polkuvoimalla. 40 syttyy eka sininen (3 on max).. 80llä en jaksa polkea niin paljoa (medium palat) että tärinä alkaisi.
F1 2020 ratin säädöistä en tiedä, mutta säädä:
-BRF niin että kun poljet jarrupoljinta maksimivoimallasi (ei kahdella jalalla ;) ), niin kaikki basen ledit palaa.
-ABS/BLI arvoon, jossa auton jarrut alkavat lukkiutua eli on yksilöllinen arvo pelistä, autosta, auton säädöistä, kelistä jne riippuvainen.
 
Tollaset tarttis vielä joskus hommata, mutta kokeilematta kenkien osto vähän hankalaa.
Lesti pitäisi olla leveä.
Jos etsii leveä lestistä ajokenkää niin voin suositella esim Feelmaxin tai Vivobarefootin paljasjalkakenkiä. Itsellä pyöri yhdet ylimääräiset Vivot nurkissa ja otin ne puhtaasti ajokäyttöön. Kevyt kenkä ja ohut pohja ovat sopineet tosi hyvin ajokäyttöön Heusinkveldin polkimien kanssa.
 
F1 2020 ratin säädöistä en tiedä, mutta säädä:
-BRF niin että kun poljet jarrupoljinta maksimivoimallasi (ei kahdella jalalla ;) ), niin kaikki basen ledit palaa.
-ABS/BLI arvoon, jossa auton jarrut alkavat lukkiutua eli on yksilöllinen arvo pelistä, autosta, auton säädöistä, kelistä jne riippuvainen.
Tuossa se on 0 helpoiten syttyy kaikki ledit, 100 tarvitaan apujalkoja. Kaikki ohjeet ja manuaalit sanoo että pitäisi olla toisinpäin.
Absllä en huomannut vaikutusta, testasin vasta project cars2lla.
 
Jos etsii leveä lestistä ajokenkää niin voin suositella esim Feelmaxin tai Vivobarefootin paljasjalkakenkiä.
Näyttää olevan runsas valikoima ja hintataso samaa kuin ajokengissäkin.
Painitossut on paljon ajokenkien tapaiset, mutta hintaa on jonkin verran vähemmän.
Kung-Fu tossut saisi 15eur:lla :lol:

Kaapista löytyikin tossut :smile:
tossut.jpg

Tuossa se on 0 helpoiten syttyy kaikki ledit, 100 tarvitaan apujalkoja. Kaikki ohjeet ja manuaalit sanoo että pitäisi olla toisinpäin.
Absllä en huomannut vaikutusta, testasin vasta project cars2lla.
Niinpä näyttää CLS Eliten manuaali kertovan väärinpäin, liekö tuo sitten jossain aiemmassa firmwaressa ollut toisinpäin :hmm:
No mutta oman jalkavoiman ja mieltymyksen mukaan kuitenkin säädetään oikeaksi.
ABS on tosiaan vain informatiivinen tieto kuskille, se vaikuttaa vain ja ainoastaan siihen missä kohdin jarrua painaessasi alkaa se polkimen tärinä. Varmaan jossain 80 tienoilla on sopiva riippuen tosiaan pelistä.
Uudessa firmwaressa sen nimi on muutettu B(rake)L(evel)I(ndicator) joka kuvastaa paremmin sen toimintaa.
 
Viimeksi muokattu:
tänks, joo se abs tossa ilman peliä vaikutti enempi.
nyt vähän enempi ajettua jarrujalan nilkka väsyy. johtunee kun vähä nostin polkimien etureunaa verrattuna vanhaa. nilkka menee yliasentoon.
kaasun asentoa pitää rajoittaa hieman kanssa.
 
Tossa sivuutettiin aihetta ajokengät, niin pitää kommentoida tätä. itse käytän niinkin erikoisia kenkiä, kuin uintikenkä. Joskus ihan läpällä kiinasta tilasin, että oliskos tommosilla kiva ajella. No olihan niillä. Pohja on jonkun 4-5mm paksua taipuisaa ja pitävää kumia (tjms). Ainoa miinuspuoli on, että saattaa alkaa vähän hiostamaan pidemmissä sessioissa. Mutta kevyt suositus jos ei ihan "koko kenkää" halua käyttää.
Tällainen US $5.82 47% OFF|Summer Shoes Men Breathable Aqua Shoes Women Rubber Sneakers Adult Beach Slippers Upstream Shoes Swimming Sandals Diving Socks|Upstream Shoes| - AliExpress
 
Mä kans luulen että nuo Loadcell polkimet on semmoset ettei niitä voi käyttää ellei ole jonkinlaisia kenkiä jalassa.

Ajattelin nyt alkuun kokeilla noita Futsal kenkiä mitä omasta takaa löytyy.
 
No jaa. Sukilla ajanut LC:eillä vuosia. Ensin CSP v1:llä ja nyt jotain 3 tms vuotta CSL Elite LC:eillä.
 
Peukkua @Make73 monoille.
Painikenkiä aloin kattelee yheltä tutulta ensin kokeiluun.kovin hiostavia ei kyl pysty käyttää, vrllä hikoo jo naama ni siihe vielä töppöset lisäksi :lol:
 
Load cellia voi säätää, jos ajaa ilman kenkiä asettaa painemäärän alhaisemmaksi jolla saa tehtyä 100% jarrutuksen ja kenkien kanssa isommaksi.
 
Tuota Simetikin rigiä on täällä kovasti kehuttu ja tilasin siis sellaisen itsekin 5.7.2020.
Kehuja ei ainakaan saa heidän tiedottamisensa tilauksen edistymisestä ja huomenna laitan hieman negatiivista palautetta Portugaliin.
Ensinnäkin tilausvaiheessa luki sivuilla, että uudet tilaukset toimitetaan 10.7 jälkeen.
Lisäksi heidän sivuillaan lukee:
Processing time (since the order is placed until it’s shipped): 1 to 5 working days.

Nyt on mennyt 7 työpäivää tilauksesta ja tilaukseni näyttää yhä edelleen olevan tilassa ”processing”, eikä eilen laittamaani toimitusaikatiedusteluuni ole vastattu.
Toimitusajat ja lupaukset eivät ainakaan pidä paikkaansa ja siitä miinus täältä.
Toivon mukaan itse rigi sitten kun sen joskus saa, niin olisi odotukset täyttävä. Mutta ei näin, katteettomia lupauksia toimitusajoista!
 
Siinä olisi heikompi rigi purkautunut lattialle. Kiva jos jää kädet puolien valiin.
 
Load cellia voi säätää, jos ajaa ilman kenkiä asettaa painemäärän alhaisemmaksi jolla saa tehtyä 100% jarrutuksen ja kenkien kanssa isommaksi.
Saa kyllä. Salon Mika näyttää ajavan twitchissä paljain jaloin. Itellä ainakin kaasu vaatii sukan että saa liutettua sopivasti.
 
Tuli hetkellinen mielenhäiriö ja tilaukseen meni... :nb:
Fanatec DD ratti.jpg
Nyt saa sitten rattiin niitä valitsimiakin TC ja ABS säätöihin kun pelaa ACC:ta :)

Alunperin piti kytätä josko tämä tulee BF tarjoukseen, mutta meni nyt näin :shy:
Lomarahat ja veronpalautukset tähän meni, mutta elämä on...

Vanha base + ratti myynnissä
 
Viimeksi muokattu:
No nythän lähti oikein kunnolla lapasesta. Laitappa vertailua csl eliteen kun saat tulille ja testailtua.
Kiinnostaa kyllä itseänikin. Onnea hankinnan johdosta.
 
No nythän lähti oikein kunnolla lapasesta. Laitappa vertailua csl eliteen kun saat tulille ja testailtua.
Kiinnostaa kyllä itseänikin. Onnea hankinnan johdosta.
Juu toki laitan kokemuksia sitten :)
Aika vähän täällä tuntuu olevan rehellisiä mielipiteitä DD-basen ostamisen mielekkyydestä, yksi kertonut ettei hintaero ole perusteltua V2.5:een verrattuna.
Annan rehellisen mielipiteen, ei ole tarvetta peitellä jos tuntuu siltä ettei ollutkaan hyvä hankinta.
Tässä tulee mukana tuo ratti ja podium läpyskät joiden arvo paketista on ~550eur.

Jos PS5 ei tätä tue :hmm::redface::cry::mad:, niin seuraava hankinta on peli-PC ja kokonaishinta tälle harrastukselle meneekin sitten jo reilusti yli 5000euron :oops:
 
Viimeksi muokattu:
Juu, toivottavasti DH yms pysyvät tarjolla, dhubista ollut jengi vähän huolissaan kun tiimi ollut melkoisen hiljaa jo pitkän aikaa. Kyllähän tuo Fanan DD koko ajan kiikarissa, mutta ei ole ollut fyrkkaa tässä vaiheessa. Tiedä vaikka ehtii tulla uusia malleja ennen kuin sitten.

Mutta joo siis itse parien vuotta tässä jo täyttä päätä Dh:n avulla ajellut CSW:llä ja kaikilla rateilla sekä Xboxilla että plesellä. Vähän huvitti se F1 2020-ratin "This product is not compatible with Xbox!" ja sitten ajelin ratilla täyttä päätä boksilla...
 
Joo-o toivottavasti tuo oma T300RS nyt sitten kestää vielä suhkot pitkään yli takuuajan. Se yleinen 2v takuu tuli täyteen 10. päivä tätä kuuta. Ensimmäinen malli kesti puoli vuotta se meni vielä takuuseen.

Sitten taas hyviä uutisia. Niiden T-LCM pedaalien pitäisi tulla saataville/verkkokaupan varastoon ensi viikon aikana. Onneksi maksoin silloin huhtikuun alussa nyt ei olisi rahaa maksaa.

Mullakin taitaa mennä puolet veronpalautuksista Fanatecille. :D Ne tulee ens kuun alussa.
 
Onko kellään kokemuksia Heusinkveld Sq shifteristä ja toimiiko drivehubin kanssa vaikka ei ole yhteensopivien listassa.
 
Muutaman vuoden on ollut käytössä lähinnä nurkkiin pölyttymään jäänyt Wheel Stand Pro + Fanatec Porsche GT2 + Fanatec polkimet (en muista polkimien mallia). Fanatecit ostin käytettynä joskus viisi vuotta sitten.

Wheel Stand Pro ei vain ollut niin hyvä kuin olisin toivonut. Mikään tuoli ei tuntunut toimivan sen kanssa mukavasti ja tuo jalkojen välistä kulkeva tuki ei ole käyttömukavuuden kannalta ollenkaan hyvä. Sama vika oli aikanaan Playseat Eliten (?) kanssa, jonka jossain kohtaa möin pois tilanpuutteen vuoksi. Kaiken lisäksi polkimet toimivat vaihtelevasti, joka ilmeisesti johtuu vioittuneesta kaapelista. Enkä suoraan sanottuna kauheasti tykkää tuon ratin napeistakaan...

Eli kaikki ylläoleva johti lopulta siihen, että päätin panostaa tähän harrastukseen vähän lisää. Tilaukseen lähti tarjouksista löydetyt Playseat Challenge ja Logitech G29. Ymmärtääkseni pitäisi olla ihan pätevä yhdistelmä kevyeen harrasteluun. Ajopelejä olen pelannut GP3:n (no vähän myös ennen sitä) ajoista lähtien ja ratteja on ollut matkan varrella useita, mutta mihinkään kokonaispakettiin en ole ollut riittävän tyytyväinen koskaan. Vanha Playseat Elite + G27 oli lähimpänä, mutta yllä mainitun epämukavuuden lisäksi Playseatin kanssa oli paljon ongelmia, kun ratin tukijalka ei meinannut pysyä paikoillaan yms.

Nyt on siis toiveissa, että tämä uusi setti vihdoin vastaisi odotuksiin. Ainakin aiemmin koetut huonot asiat pitäisi olla tässä setissä paremmin. Pian se sitten nähdään, että saako tämä vihdoinkin allekirjoittaneen innostumaan tästä harrastuksesta aiempaa enemmän.
 
Tuli hetkellinen mielenhäiriö ja tilaukseen meni... :nb:
Fanatec DD ratti.jpg
Nyt saa sitten rattiin niitä valitsimiakin TC ja ABS säätöihin kun pelaa ACC:ta :)

Alunperin piti kytätä josko tämä tulee BF tarjoukseen, mutta meni nyt näin :shy:
Lomarahat ja veronpalautukset tähän meni, mutta elämä on...

Vanha base + ratti myynnissä

Onneksi olkoon !

Ollaan kuin kaksi marjaa kun kummatkin omaavat samat televisiot sekä nyt myös rattisetit ;)

Tuohon baseen saat tarvittaessa kytkettyä suoraan Fanatecin polkimet, vaihdekepin & käsijarrun.

Konsolilla pelaamisesta ei tosin ole kokemusta.
 
...
Eli kaikki ylläoleva johti lopulta siihen, että päätin panostaa tähän harrastukseen vähän lisää. Tilaukseen lähti tarjouksista löydetyt Playseat Challenge ja Logitech G29. ...

Olikos G29 missä ja milloin tarjouksessa? Itsekin sitä tässä olen kyttäillyt.
 
Olikos G29 missä ja milloin tarjouksessa? Itsekin sitä tässä olen kyttäillyt.

Ei mikään älytön tarjous, kun aika lähelle tuota hintaa on joissain kaupoissa ollut ilman tarjouksiakin.

Aika monessa kaupassa nyt tarjouksessa tuohon hintaan. Olisikohan Logitechilla tyhjennysmyynti, jota jälleenmyyjät hyödyntävät?
 
Onneksi olkoon !

Tuohon baseen saat tarvittaessa kytkettyä suoraan Fanatecin polkimet, vaihdekepin & käsijarrun.
Kiitos :smile:

Joo suoraan on kytkettynä myös tässä CSL Elitessä.
Näemmä V3 polkimien naru pitää vaihtaa mukana tulleeseen, veikkaan että häiriösuojan takia.
3.56 ajuri (sen mukana tulevat fw päivitykset) lienee järkevintä asentaa tässä kohdin kun käytän myös Universal Hubia?!
Tuossa ajurissa on ne uusimmat ominaisuudet, eikä liene suurempia ongelmia.

Torque key ilmeisesti vain jumpperi joka avaa maksimiväännön?
Koitin siitä etsiä tietoa, mutta ei ollut kuin jossain revikassa että laittaa sen kiinni ja unohtaa koko asian.
Hätäpainiketta en ottanut, toivottavasti ei tule tarvetta.

Tuon kiinnitys on ilmeisesti tasainen toisin kuin CSW2.5 ja CSL Elite joissa ratin akseli on hieman ylöspäin?
Rigin tasossa on kallistus alas, mutta ei ylös.
edit: Olin väärässä, olihan tuossa Next Level Racing GTtrack rigissä yksi pykälä kallistusta myös ylöspäin :thumbsup:
Siihen saa myös porattua vielä yhden säätöreiän jos säätö ei riitä, mutta uskon että tuo riittää.
NLR GTtrack Fanatec DD.jpg


Ollut tosi tyytyväinen tuohon Eliteenkin (eri planeetalta kuin edellinen G29), pitää toivoa että panostus DD-baseen saisi edes vähän suupielet ylöspäin ;)

Mitä itse olet tykännyt, onko ollut hintansa väärti?
 
Viimeksi muokattu:
Onko tuossa Fanan kässärissä nuo "mustat aukot" vai nuo toiset kiinnityskohtia, jos haluaa pultata omaan rigiin kiinni? Ja riittääkö onko kahden pultin kiinnitys vai tarvitseeko useampia? Täällä taitaa aika monella olla tuo käytössä. Meinasin tilata tuon sen adapterin kanssa PC:lle t300:sen kaveriksi.
Screenshot_20200716-165658_Chrome.jpg

Edit: ja jos joku tietää kierteen koonkin, niin voisi hommata kiiinnitystarvikkeet valmiiksi.
 
Onko tuossa Fanan kässärissä nuo "mustat aukot" vai nuo toiset kiinnityskohtia, jos haluaa pultata omaan rigiin kiinni? Ja riittääkö onko kahden pultin kiinnitys vai tarvitseeko useampia?

Edit: ja jos joku tietää kierteen koonkin, niin voisi hommata kiiinnitystarvikkeet valmiiksi.
Ei ole tönäriä nyt kätösissä, mutta rullamitalla mitattuna ovat 6mm reikiä (ei kierteisiä) ja kyllä, niistä sen voi laittaa kiinni.
Kahdella riittää varsin hyvin, oma kahdella kiinni shifterissä.

https://fanatec.com/media/pdf/fd/d4/ae/CS-Handbrake_DrillingTemplate.pdf
 
Onko tuossa Fanan kässärissä nuo "mustat aukot" vai nuo toiset kiinnityskohtia, jos haluaa pultata omaan rigiin kiinni? Ja riittääkö onko kahden pultin kiinnitys vai tarvitseeko useampia? Täällä taitaa aika monella olla tuo käytössä. Meinasin tilata tuon sen adapterin kanssa PC:lle t300:sen kaveriksi.
Screenshot_20200716-165658_Chrome.jpg

Edit: ja jos joku tietää kierteen koonkin, niin voisi hommata kiiinnitystarvikkeet valmiiksi.
Täälläkin kiinnostaa sama homma. Tämä ja se shifteri menee ostoon kun vaan tulee veronpalautukset tilille :)

Sen Omegan Handbrake mountin voi tilata myöhemmin. Ei se ole kun 30€

Shifteri mount tuli paketissa kaupan päälle niin sitä ei tarvitse erikseen ostaa.

Miten nuo Fanatecin takuut menee? Sivuilla on tuotteen rekisteröinti niin alkaako takuu vasta kun tuotteen rekisteröi omalle tilille?
 
Miten nuo Fanatecin takuut menee? Sivuilla on tuotteen rekisteröinti niin alkaako takuu vasta kun tuotteen rekisteröi omalle tilille?
Kannattaa tehdä sinne tili.
Kohdassa "My products" näkyy sarjanumero ja koska takuu päättyy eli tulee heidän järjestelmästä.
--------------
Hain just UPS:n toimipisteestä V3 Performance Kitin, pitänee laittaa kumit paikoilleen ja testata.
Sunnuntaina tilasin ja tänään sai hakea eli ripeää mun mielestä kuten heillä aina ollut omalla kohdalla.
 
Kiitos:) 3x M6 screws luki siinä liittämässäsi dokumentissa. Eli kierteet ainakin pohjakiinnityksissä ilmeisesti...
Katsos vain, olisi pitänyt laittaa lukulasit päähän :interested:
Tosiaan jos haluaa pohjakiinnityksen, niin niissä on M6 kierre. M6 pultti menee niistä sivujen "mustista aukoista" läpi (testasin juuri) eli sitten kierre rigissä tai nyloc mutteria peliin.
Tuosta irtoaa siis kansi ja sitten pääsee sinne sisälle kiinnittelemään.
Joko tuon tai shifterin mukana tuli uramuttereita, joilla sen saa näppärästi shifterin uriin kiinni joko pystyyn tai vinottain. Fanatecin sivuilla videossa on havainnollistettu, klikkaa "downloads" kohtaa sivulla.
ClubSport Handbrake V1.5
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
262 758
Viestejä
4 556 696
Jäsenet
75 052
Uusin jäsen
akaboele

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom