Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Moro. Onko kuinka järkevää vaihtaa thrustmaster t300rs esim. Fanatecin csw 2.5? Jos semmonen käytettynä jostain löytyisi. Polkimet jo päivitin v3siin ja se oli hyvä päivitys se.
 
Moro. Onko kuinka järkevää vaihtaa thrustmaster t300rs esim. Fanatecin csw 2.5? Jos semmonen käytettynä jostain löytyisi. Polkimet jo päivitin v3siin ja se oli hyvä päivitys se.

Järkevyys riippunee rahasta mikä tuossa vaihdossa jää maksettavaksi. Mutta tuntuva päivitys tuo fiilismielessä on. Itse päivitin aikoinaan T300:sta CSL Eliteen ja olin erittäin tyytyväinen kyseiseen päivitykseen. CSW pitäisi olla vielä hitusen parempi.
 
Moro. Onko kuinka järkevää vaihtaa thrustmaster t300rs esim. Fanatecin csw 2.5? Jos semmonen käytettynä jostain löytyisi. Polkimet jo päivitin v3siin ja se oli hyvä päivitys se.
Säästäisin siihen csl dd - malliin. Sillä menisi sitte todnäk aika kauan.
 
Heräsi kiinnostus tuohon shakeri hommaan, onko kukaan viritellyt niitä playseattiin? Kiinteä rigi ei valitettavasti ole mahdollista joten playseat on ainoa mahdollinen "rigi" tällä hetkellä vaika melkonen rimpula se alkaa olla
Mitä pikaisesti Googletteli, niin penkin pohjalevy lienee puuta, koska siihen ovat jotkut täristimen ruuvanneet kiinni?!
 

Onkos jollain kokemuksia jakaa ko setistä (samalla rimmillä tai eri)? Ostohousut kiristelee, mutta hinta pitää halut kurissa toistaiseksi...

Tulisi BMW M3 GT2 (V1) tilalle ja Formula V2 (APM) rinnalle autoille joita ei formula rimmillä tohdi ajaa ACssa ja AMS2ssa. Plus tietty rallia.

Edit: base on DD1 Z-ringillä
 
Onkos kellään ollu tällästä vikaa fanatecin v2 polkimien kanssa.. Kun vaihdan cls dd:n rattia, toisinaan polkimet lakkaa toimimasta ja fanatecin controlpanel vetää jumiin, vika korjaantuu irrottamalla polkimien usb kaapelin pc:stä ja kytkemällä uudestaan..
 

Onkos jollain kokemuksia jakaa ko setistä (samalla rimmillä tai eri)? Ostohousut kiristelee, mutta hinta pitää halut kurissa toistaiseksi...
Mulla on vastaava, tosin ostanut osat yksitellen ja rimminä Fanatecin GT, jota joutui modailemaan.
Olen tykännyt ja ratin vaihto on jäänyt vähille vaikka kaapissa on formula, ralli ja McLaren GT ratit.
VR-lasit silmillä ei ole väliä miltä näyttää, ainoastaan miltä tuntuu.
 
En tiedä kuuluuko tänne mutta laitan nyt kuitenkin.

Onko muilla vr lasien kanssa ongelmana hahmottaa etäisyyksiä? Itsellä alla RBR:ää joku päälle vuosi laseilla ja vieläkään en saa jarrutuksia kohdilleen mutkaan tultaessa.
Tuntuu vaan tosi vaikeelta ja että näytöllä näkee paljon paremmin.

Loppuun vielä kyselisin että kumpi parempi, 34'' ultrawide vai kolmen näytön setup? Saako tuon kokoisella ultrawidella maiseman vaihtumaan?
 
En tiedä kuuluuko tänne mutta laitan nyt kuitenkin.

Onko muilla vr lasien kanssa ongelmana hahmottaa etäisyyksiä? Itsellä alla RBR:ää joku päälle vuosi laseilla ja vieläkään en saa jarrutuksia kohdilleen mutkaan tultaessa.
Tuntuu vaan tosi vaikeelta ja että näytöllä näkee paljon paremmin.

Loppuun vielä kyselisin että kumpi parempi, 34'' ultrawide vai kolmen näytön setup? Saako tuon kokoisella ultrawidella maiseman vaihtumaan?

Aika jännä homma. Itsellä kierrosajat tasaantuivat VR:llä huomattavasti. Tuntuu, että jarrupaikat löytyy intuitiolla VR:n kanssa.
 
Onko muilla vr lasien kanssa ongelmana hahmottaa etäisyyksiä? Itsellä alla RBR:ää joku päälle vuosi laseilla ja vieläkään en saa jarrutuksia kohdilleen mutkaan tultaessa.
Tuntuu vaan tosi vaikeelta ja että näytöllä näkee paljon paremmin.

Yleensä nimenomaan toisinpäin. En sitten tiedä että voiko RBR:ssä säätää VR:n FOVia erikseen tai mikä siihen voisi vaikuttaa.
 
Jos joku kaipailee button box:ia, niin täältä löytyy aika hyvä valikoima kohtuuhinnalla:
Based in UK I build usb button boxes for sim racing by Simracing4u
Alle 150eur ostoksista peritään ALV suoraan, yli sen joutuu itse tullaamaan.

Ite ostin tuolta ihan peruspurkin 12 napilla
button box.jpg

Näemmä Janicol avanut omat sivut e-motorsport tuotteille:
Tervetuloa ostoksille
Aika suolaisia hintoja vaan osassa tuotteita...esim:
1639368823086.png
Ei ota kuin 400eur välistä, Fanatecilla 1800eur ja tulee muutamassa päivässä :hmm::rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Kun on tylsää eikä näyttistäkään ilmeisesti enää koskaan pysty ostamaan niin. Mikäs on kollektiivin näkemys, kannattaisiko CSW v2 vaihtaa CSL DD:hen? DD1/2/PS DD liian tyyriitä eikä mahdollisesta CSW DD:sta ole edes mahdollisuudesta kuulunut mitään.

CSL DD:ssä ehkä arvuuttavin asia on se että onhan se vähän "liian halpa", samalla hinnalla ostaa pari Fanan irtorattia lisää jos vain jatkaisi CSW 2:lla. Mutta, jotain uutta haluaisi aina ostaa niin olisi näprättävää, eikö toisaalta esim Endurance näppäinlaatta toimisi CSW 2:lla jos sen haluaisin joskus ostaa. Mutta tosiaan 8nm-virtiksen kanssa ei CSL DD olisi kuin 500 ja risat posteineen.
 
Itsekkin tässä pyörittelen T500 jatkajaksi tuo CSL DD:tä vai joutaako vain suoraan hypätä DD1:seen. Onko täällä jengillä millasia kokemuksia aiheeseen liittyen?:hmm:
 
Sitähän minäkin viime ajat netistä koettanut katsella. Toki puoltavaakin on paljon, ihan viime aikojen tuubiarvosteluissakin yms.
 
DD1 5 vuoden takuulla 1320eur.
Ei tuohon montaa rattia mahdu.
 
Jos ajaa paljon ja harrastus ns pysyvämpää niin dd1 tai dd2. Ei sitten harmita ne reservi newttonit mitkä jää puuttumaan csl basesta.
 
Itse vaihdoin CSL Elitestä CSL DD:en (8Nm) ja kyllä tuollakin saa rystyset rikki :)
ei ole kyllä tullut vielä eteen että tehot loppuisi kesken.
Tai loppui kun testasin BMW GT2 v1 rattia niin samoilla asetuksilla kuin F1 2020 fanan ratti ei siinä enää forcet tuntunu. sai sinne jotain henkeä nostamalla asetuksia.
Nyt on tilattuna Fanan 320 Alcantara ratti ClubSport Universal Hub V2 combona, saa nähdä riittääkö tuohon vaan onhan tuo yli puolikiloa kevyempi kuin bmw..
 
Tämä. Ei sitten mieti enää olisko kuitenkin pitänyt. Eikä niitä newtoneita varmaan moni osaa kaivata ennenkuin on niitä kokeillut.

Ennen Simucube 2 Pro:ta (G25-->T300-->CSL Elite-->Simucube2 Pro) kaipasin itse aina lisää voimaa ja nopeutta forceihin.

Tää tuntuu menevän siten, että osaa porukasta kiinnostaa eniten nopeat kierrosajat ja sen myötä mahdollisesti menestyminen online kisoissa. Osaa taasen kiinnostaa lähinnä ajamisesta saatavat fiilikset. Itse kuulun jälkimmäisiin. Ensimmäisessä ryhmässä lienee paljon niitä, jotka eivät voimakkaampaa servoa osaa edes kaivata, ennen kuin sitten kokeilevat sellaista. Ja osa ei kaivanne kokeilemisen jälkeenkään.

Itse taasen en voisi enää kuvitellakaan siirtyväni alle 15 nm servoon. Puhumattakaan jostain 8 nm servosta. Leikkaantuisi hauskuudesta aivan liian paljon pois.
 
Mutta, jotain uutta haluaisi aina ostaa niin olisi näprättävää, eikö toisaalta esim Endurance näppäinlaatta toimisi CSW 2:lla jos sen haluaisin joskus ostaa. Mutta tosiaan 8nm-virtiksen kanssa ei CSL DD olisi kuin 500 ja risat posteineen.

CSW 2 ei ainakaan sivujen mukaan ole tuettu.

 
Ite ajellut ikäni noilla thrustmasterin ja moMO logitekin vehkeillä ja nyt olis taas ratin vaihto mielessä ajelen pelkästään ralli pelejä niin kuinkahan toi voima tossa rallissa menee tuntuis että ratti sais olla semmoinen että pystyy tekemään nopeita korjauksia ja tuntuis että voimaa ei niin paljon tarvitse kun ei ole kokeillut voimakkaampaa rattia miten tota vois niinkuin ajatella olisko hyötyä ajotuntumaan joka tapauksessa dd ratti tulee seuraava olemaan
 
Rallissa en pidä kovinkaan paljoa forssia,csl elite riitti hyvinkin ralliin mutta ratapuolella ei. Tosin rallissa jää hihnavedolla yksityiskohtia paljon pois.
8nm dd ralliin kyllä riittää mielestäni.
 
Mulle riittää oikein hyvin tuo Csl dd:n vakio 5nm, itseasiassa en pidä tuolloinkaan forceja paljoa yli 80%. Olenkin tällainen harrastelija / sunnuntaikisailija =) Tyytyväinen olen ollut tuohon sekä Mclaren v2 rattiin. Magneettivaihtimetkin hiljenivät pienen vaimennusmodin ansiosta.
 
oon koittanu etsiskellä omaan diy projektiin suoraveto moottoria mutta 25nm jatkuvaa vääntöä tarjoavat moottorin on lähes 7hevosvoimaa ja virrantarve 3x16A voimavirtaa , kytketäänkö fanatecin ratit 3 vaihevirtaan? vai mitä ihme moottoreita ne käyttäää jos vääntöä saa jatkuvaa noin paljon.
5-8nm tuottavia saisi jo yksivaiheisena 1500W tehon tarpeella.
 
Nyt tuli spostia että CSL DD 8nm tilaus käsittelyssä varastolla. Olikos tuossa muuten ns. normaali kiinnitys mahdollisuus pohjasta ruuveilla vai pitääkö nyt ostaa joku lisähärpäke että saa tuosta ns. edestä/sivusta kiinni..? "Clamppia" en tilannut.

Ja täällä siis T500 -> CSL DD 8nm vaihto tapahtumassa, saas nähdä mitä muutoksia.
 
Itellä ts-pc ja ajatellut kanssa tota CLS DD 8nm vähän mennyt odotteluksi kun thrustmasterin piti DD ratti julkistaa loppuvuodesta no vähän on vielä aikaa ja sitten miettiä asia laitappa kokemukset miltä tuntuu tuo CLS tuohon T500 verrattuna jaihka saat sydeemin ja pääset kokeileen
 
CSL Elitellä täysillä väännöillä ajelleena ei kyllä pystyis tyytymää tohon CSL DD:n 5Nm vääntöön kun Elite antaa sen 6Nm. :D
 
oon koittanu etsiskellä omaan diy projektiin suoraveto moottoria mutta 25nm jatkuvaa vääntöä tarjoavat moottorin on lähes 7hevosvoimaa ja virrantarve 3x16A voimavirtaa , kytketäänkö fanatecin ratit 3 vaihevirtaan? vai mitä ihme moottoreita ne käyttäää jos vääntöä saa jatkuvaa noin paljon.
5-8nm tuottavia saisi jo yksivaiheisena 1500W tehon tarpeella.
Mitä ihmettä oot rakentamassa?
 
oon koittanu etsiskellä omaan diy projektiin suoraveto moottoria mutta 25nm jatkuvaa vääntöä tarjoavat moottorin on lähes 7hevosvoimaa ja virrantarve 3x16A voimavirtaa , kytketäänkö fanatecin ratit 3 vaihevirtaan? vai mitä ihme moottoreita ne käyttäää jos vääntöä saa jatkuvaa noin paljon.
5-8nm tuottavia saisi jo yksivaiheisena 1500W tehon tarpeella.
Fanan 8nm booster kitti sisältää 180w virtalähteen, aikamoinen teho ero noihin sun esittämiin verrattuna
 
Olikos tuossa muuten ns. normaali kiinnitys mahdollisuus pohjasta ruuveilla vai pitääkö nyt ostaa joku lisähärpäke että saa tuosta ns. edestä/sivusta kiinni..? "Clamppia" en tilannut.

Kyljissä ja pohjassa on T-urat ja mukana tulee 4 T-uramutteria joissa on M6 kierre. Pohjassa kolme uraa ja kyljissä kaksi.
Askartelin omalle ratille simppelin kiinnikkeen.

 
oon koittanu etsiskellä omaan diy projektiin suoraveto moottoria mutta 25nm jatkuvaa vääntöä tarjoavat moottorin on lähes 7hevosvoimaa ja virrantarve 3x16A voimavirtaa , kytketäänkö fanatecin ratit 3 vaihevirtaan? vai mitä ihme moottoreita ne käyttäää jos vääntöä saa jatkuvaa noin paljon.
5-8nm tuottavia saisi jo yksivaiheisena 1500W tehon tarpeella.

Se ei ole jatkuvaa vääntöä. Esim Simucube Ultimatessa on peak torque 32Nm ja siihen riittää 1000w virtalähde. Ei kannata keksiä pyörää uudestaan vaan katsoa mitä muut ovat laittanee DIY systeemeihin ja käyttää sellaista.
 
Aah eli dd2 ratissa ei oi 25nm jatkuvaa?paljoakohan niis on todellinen jatkuva vääntö?
Edit... suoravetorattia visioimassa siis
 
No lähinnä asetukset Tapissa voima ja noi 20nm servot on järkky isoja jotka jatkuvana tuottaa 20-25nm täytyykin tutkiä noita pitovoimia eri moottoreista
 
Mielenkiinnolla odotellaan mitä projektissa syntyy :)

Muistin että nimimerkki oli jotenkin tuttu, mutta olikin näemmä jo aiemmin kommenttia DD rateista tuolla DiRT Rally 2.0 threadissa
...dd ratti on pelkkää hypetystä itse asiassa 20nm dd ratissa on vähemmän voimaa kun g sarjalaisissa johtuen suoravedosta

Itse en ainakaan Fanan DD1:seen kaipaa yhtään lisää voimaa, muutaman kerran satuttanut käden kun ratti kovemmin rytkäyttänyt.
Sanovat että SimuCube olisi tarkempi tuntumassaan, tiedä sitä sitten.
Fana työstää DD rateille omaa ajuria, joka tuntuu olevan ikuisuusprojekti, saa nähdä jos joskus valmistuu että parantaako tuntumaa entisestään.
 
Jep tässä visioin g27 jatkajaa kunhan sopiva mosa löytyy lähinnä kiinnostais tietää minkäkokosia moottoreita noissa käytetään. missään ei kerrota tarkkaa voimaa niin vaikea lähteä haarukoimaan mitä moottoria sinne lykkäis , toistaseks mennään g27 jossa g25 pcb sisällä =).
 
Semmonen tohon holding torqueen liittyen, että se on ymmärtääkseni mitattu ja ilmoitettu useamman minuutin jälkeen kun moottorin akselia pidetään paikallaan.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt tuli spostia että CSL DD 8nm tilaus käsittelyssä varastolla. Olikos tuossa muuten ns. normaali kiinnitys mahdollisuus pohjasta ruuveilla vai pitääkö nyt ostaa joku lisähärpäke että saa tuosta ns. edestä/sivusta kiinni..? "Clamppia" en tilannut.

Ja täällä siis T500 -> CSL DD 8nm vaihto tapahtumassa, saas nähdä mitä muutoksia.
Laita sitten hieman kokemuksia kun palikat saapuu! Sama päivitys olisi nimittäin sitten itsellä edessä...
 
Jep tässä visioin g27 jatkajaa kunhan sopiva mosa löytyy lähinnä kiinnostais tietää minkäkokosia moottoreita noissa käytetään. missään ei kerrota tarkkaa voimaa niin vaikea lähteä haarukoimaan mitä moottoria sinne lykkäis , toistaseks mennään g27 jossa g25 pcb sisällä =).

Älä valitse moottoria numeroiden perusteella vaan sen perusteella mitä aiot sillä simuloida. Onko ajatuksissa simuloida jotain Kivisten ja Sorasten kivirengasautoja, vai jotain viimeisen 150 vuoden aikana tehtyjä autoja? Noi isommat DD-ratit ovat riittävän voimakkaita repimään kädet irti, eli jos haluat jonkun käsienirtirepimisratin niin sitten jotain 30Nm jatkuvaa on varmaan sopiva.
Oletko testannut koskaan DD rattia? Ainakin itsellä tulee monen auton ajaminen suuremmalla kuin 50-75% voimalla ihan mahdottomaksi tai ainakin ikäväksi, varmaan siihenkin voisi harjoitella, mutta miksi? Ei se olisi enää realistista millään mittarilla (ainakaan autoilla millä itse ajan).
Omasta mielestä 20-25Nm piikkitehona on täysin riittävä. Pienemmissä moottoreissa saattaa olla jopa jotain hyötyjä isompiin verrattuna.
 
Toisaalta se söötti fana-muija tainnut lopettaa simupuolelta joten onko Sebin vuoro astua esiin?
 
Ei sen enempää kuin Fanatecin mainokset WRC:ssä.
Kyllä ne on muistaneet blogissaan hehkuttaa kaikkia saamiaan sopimuksia.
Eiköhän Loeb Racing ole tuosta mainoksesta jonkun roposen saanut..
WRC Fanatec.jpg

Jokos täällä on ennakkotilaukset vetämässä tulevasta Bemarin ratista, eka kesäkuun erä taisi mennä hetkessä, nyt myydään syyskuun erää.
Podium Steering Wheel BMW M4 GT3
 
en kyl vaan osaa , tossa yks ehdokas jossa arvot lähelle noita dd ratin arvoja tässäkin vaantösä sen 16nm holding torque mutta peak taas 42. on kyllä ihanan kallista.
5kW Brushless DC Motor, 48V/72V/96V, 16 Nm , kaikki moottorit mitä ite löydän suurimpiirteen olemassa olevien dd rattien luokkaa on törkeitä virta sieppoja ja kalliita :| 48 voltilla amppeerien tarve vaatimattomat 100+ ampsua haha
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 064
Viestejä
4 544 815
Jäsenet
74 915
Uusin jäsen
Diapolo10

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom