Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

En suosittelisi heikentämään olemassaolevaa rakennetta rei'illä. Plus ruuville ei olisi tukevaa perustaa siinä muovissa puristaa tarpeeksi sitä shaftia vasten. Eli osta se metallinn qr ja käytä siinä siinä olemassa olevaa ruuvikiristystä jos katsot tarpeelliseksi.
 
Tietääkö kukaan mistä saisi ostettua / onko jollain myydä Thrustmasterin Sparco rallirattia? Aika huonosti näyttäisi olevan saatavilla..
 
Tietääkö kukaan mistä saisi ostettua / onko jollain myydä Thrustmasterin Sparco rallirattia? Aika huonosti näyttäisi olevan saatavilla..

Pikaisella googlella nii jimssiin varastoon tulossa 12.11,eli puolentoista viikon päästä jos ei niin kiirus ole.
 
Pikaisella googlella nii jimssiin varastoon tulossa 12.11,eli puolentoista viikon päästä jos ei niin kiirus ole.
Muistaakseni tuo oli aikaisemmin joku eri päivämäärä, joka vain siirtyy pikkuhiljaa eteenpäin. Mutta kiitoksia, pidetään silmällä, jos tällä kertaa se pitäisikin paikkaansa!
 
Tuo gigantin halpa piranha byte osoittautuikin odotettua paremmaksi. Neliöputket kun ei ole tiukimmalla mahdollisella sovitteella, niin muutamia välyksiä oli, mutta reunanauhaa sopiviin paikkoihin laittamalla sai klapit pois. Penkin alle tuli laitettua 4kpl bass shakereita kun 2 ei oikein riittänyt. Melko vaimeasti tulee konsolikäytössä tärinät kun ottaa subilähdöstä signaalin.
Varmasti parempi kuin tuo piranha mod RC, jonka itse hommasin halvalla. Palautustuote kun oli.
Tosin hinta edellä mentiin ja ajatuksella, että voittaa se rimpulan tietokonepöydän ja toimistotuolin pyörillä.

Nyt on hitsailtu tuohon runkoon malmia ihan kunnolla lisää ja lisätty alumiiniset shimmilevyt jatkoliitosten sisään niin rupeaa olemaan aika jees. Voin piruuttaan johonkin threadiin heittää kuviakin, että mitä tartti tehdä, jotta sai toimivan.
 
Jouluvalot, check :)
rig led.jpg
 
Nyt tuli fanatecilta viestiä, että CSL DD ja muut hilavitkuttimet kerätty ja valmiina lähetykseen. Tilattu 13.9, jos tästä olisi apua muiden odotukseen
 
Nyt tuli fanatecilta viestiä, että CSL DD ja muut hilavitkuttimet kerätty ja valmiina lähetykseen. Tilattu 13.9, jos tästä olisi apua muiden odotukseen

Oma tuli viikko sitten päivänä, jolle tuo toimituskin oli luvattu. Ja ei tarvinnut pettyä, kun on se niin suuri harppaus eteenpäin G29:stä.
 
Itse siirryin Ts-Pc racerista simagic alpha miniin ja oli mieluisa päivitys, tarkkuus ja nopeus parani mukavasti ja 10nm tuntuis ihan riittävältä.
 

Liitteet

  • IMG_20211108_175712.jpg
    IMG_20211108_175712.jpg
    2,2 MB · Luettu: 188
Siirtyikö täällä kukaan CSW v2 tai 2.5:stä tuohon CSL DD:hen?
Minä siirryin, ei mitään maata mullistavaa eroa huomannut, mut on se DD omasta mielestä vähän tarkempi. En tiiä johtuuko asetuksista mut tuntuu että tuossa DD:ssä ei oo niin paljon forcea mitä CSW 2.5 (Fanan suositus asetuksia käyttäny) vaikka Boost kit käytössä.
 
Tällain ihan vaan rallia ajavana ei hirveästi ymmärrä tuota ffb voiman kaipuuta, kun se ei ole lähelläkään maksimia tuolla t300 ruorilla, millä itse ajan.
Ei vaan voi olla nopea jos ratti hakkaa käsille.
Ehkä asia on sitten toisin ratavehkeillä.
 
Tällain ihan vaan rallia ajavana ei hirveästi ymmärrä tuota ffb voiman kaipuuta, kun se ei ole lähelläkään maksimia tuolla t300 ruorilla, millä itse ajan.
Ei vaan voi olla nopea jos ratti hakkaa käsille.
Ehkä asia on sitten toisin ratavehkeillä.

Se riippunee hakeeko realismia vai nopeita kierrosaikoja. Itse haluan että auton massa, pidon vaihtelu ja pinnan epätasaisuudet oikeasti tuntee.
 
Tällain ihan vaan rallia ajavana ei hirveästi ymmärrä tuota ffb voiman kaipuuta, kun se ei ole lähelläkään maksimia tuolla t300 ruorilla, millä itse ajan.
Ei vaan voi olla nopea jos ratti hakkaa käsille.
Ehkä asia on sitten toisin ratavehkeillä.
Ajattelin aluksi ihan samaa, mutta nyt on huomannut että vähän voimakkaampi palaute tuntuisi auttavan ja ajat on parantuneet. Tuntuma kesken mutkan on parantunut ja paremmin on hajua siitä milloin on auto lähdössä hanskasta. Mutta tarvii sitä forcen voimaa välillä säätää eri rallien/etappien mukaan, joissain etapeissa hakkaa vähän liikaa. Onneksi säätö onnistuu helposti suoraan ratista.
 
Tällain ihan vaan rallia ajavana ei hirveästi ymmärrä tuota ffb voiman kaipuuta, kun se ei ole lähelläkään maksimia tuolla t300 ruorilla, millä itse ajan.
Ei vaan voi olla nopea jos ratti hakkaa käsille.
Ehkä asia on sitten toisin ratavehkeillä.
Realismia tosiaan jos radalle haluaa, niin vissiin esim. Gt3 autot ohjaustehostimillakin antaa vajaata 30Nm vääntöä sinne rattiin, jos internettiä on uskominen (normiauto 5Nm). Joku indycar ilman tehostinta sitten paljon enemmän.

Isompi vääntö tarkoittaa myös parempaa dynamiikkaa, eikä signaali pääse myöskään klippaamaan.

Rallista en tiedä juuri mittään, mutta Kankkunen puol seiskassa kertoili, että voimaa sai käsissä olla vanhemmalla kalustolla ilman ohjaustehostimia.
 
Onko kukaan tinaillut g920 b-napille johtoa käsijarrua varten? Löytyykö piirilevyltä valmiita nastoja vai pitääkö raaputella tosiaan tuota eristettä pois ja kokeilla kuparilankaan juottamista suoraan?
Pojan G29 rattiin asentelin DIY käsijarrun ja kytkin kaapelin ratissa olevaan piirilevyyn yhden napin nastoihin. Helppo homma, ainoa huono puoli että joutuu tuomaan kaapelin ratin keskiön läpi (ratin piirilevyn johdon mukana), mutta kun katsoo sopivan ohkaisen kaapelin niin ei ongelmaa (jotta kaapelit ei ala pyöriä ratin mukana ja kohta irtoa)
 
Yllä olevan viestin innoittama, pitäisi löytää pojalle DIY käsijarrun tilalle fiksumpi tehdastekoinen versio - mikähän olisi hinta-laatu suhteeltaan hyvä? Kiinan tuonnin merkittömiä versioita löytyy satasen hintaluokkaan, mutta onko noista hyviä/huonoja kokemuksia? Vai suoraan joku laadukkaampi niin ei tarvitse ostaa uudelleen :)
 
Siellä olisi saatavilla clubsport bmw gt2 v2 ja se rs malli, vaan kävin empimään. Jos kuitenkin semosen hubillisen D mallisen ostaisi voi sitten tarvittaessa vaihtaa rimmin..
 
Bmw GT2 kyllä hyvä ratti ja jos revisiomalli vain noin 1600g niin vähän kevyempi kuin orkkis mikä oli jotain 2.1kg...
 
Joo tuolle csl dd:lle tulossa, lainasin kaverilta sitä v1 mallia häviää kyllä kaikki tunto siinä painossa.
Rallin ajoon pääasiassa ja toki muuhunkin, kun nyt ainoana on tuo f1 2020 ratti.
Edit: onhan siinä napit aika kaukana toki iso on kehäkin vs p1 malli joka aikasemmin oli.
 
Täällä vaikuttaa olevan vähän liian pro-touhu, että en tiedä kehtaako kysyä, mutta... Jos haluan jonkun ratin PC:lle force feedbackilla halvalla, niin mikä kannattaisi hommata? Verrokkina tällä hetkellä näppis + hiiri, jolla ajopelejä pelaan tällä hetkellä, joten en ole vaativa.
 
Täällä vaikuttaa olevan vähän liian pro-touhu, että en tiedä kehtaako kysyä, mutta... Jos haluan jonkun ratin PC:lle force feedbackilla halvalla, niin mikä kannattaisi hommata? Verrokkina tällä hetkellä näppis + hiiri, jolla ajopelejä pelaan tällä hetkellä, joten en ole vaativa.
Tosta löytyisi g27, jossa jarrupolkimen jousessa 3drap modipalikka ja shifterissä 3drap sequential mod, eli liikkuu vaan ylös ja alas. Nämä saa toki irtikin. 80€
 
61Ax8ccmhsL._AC_SX679_.jpg
Jos tuollainen joltakin löytyy niin viittiskö mitata tuon pohjan mistä se kiinni tulee.
Voisi ennakkoon väkästellä vaan kiinnikkeen penkkiin eikä missään ilmoiteta tuon pohjan mittoja.
 
Jos tuollainen joltakin löytyy niin viittiskö mitata tuon pohjan mistä se kiinni tulee.
Voisi ennakkoon väkästellä vaan kiinnikkeen penkkiin eikä missään ilmoiteta tuon pohjan mittoja.

Tässä kuvassa ainakin pohjan mitat:
https://imgus-vip.tongtool.com/s/ECEIENHMCGEGEBFGCIMHHLEGNIELMELMNLKDX0Ug.jpg

Itellä samainen känkkä kahdella M8 pultilla kiinni aluprofiilissa. Vastakkaisista reunoista kiinni, niin että känkkä on hieman kuskia kohti.
EDIT: tärkein eli toi kiinnityksen reikäväli on NOIN 85mm x 35mm. Vähän hankala mitattava, kun on rigissa kii, niin pidätän oikeuden muutaman millin heittoihin.
IMG_20210312_101227.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Jos tuollainen joltakin löytyy niin viittiskö mitata tuon pohjan mistä se kiinni tulee.
EDIT: tärkein eli toi kiinnityksen reikäväli on NOIN 85mm x 35mm. Vähän hankala mitattava, kun on rigissa kii, niin pidätän oikeuden muutaman millin heittoihin.
Omastani mittasin (on kiinni telineessä, en alkanut irrotella) ja sain palttiarallaa samat reikävälit kuin @msaa12.
 
Tänään saapui bmw gt2 v2 . On kyllä käteen sopiva ja hyvän kokonen ralliin ja radalle. Laadukas kokonaisuus erittäin hyvään hintaan, epäilytti toi viistetty alareuna mutta se on todella pieni verrattuna muihin D ratteihin ni ei haittaa rallinajossa. Tästä tulee mieleen sabeltin sw-733 ratti.
 

Liitteet

  • Screenshot_20211117_194202_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20211117_194202_com.android.chrome.jpg
    249,2 KB · Luettu: 71
  • 1637171129732185636204036734311.jpg
    1637171129732185636204036734311.jpg
    3,5 MB · Luettu: 71
Itseäkin kiinnostaisi tuo uusi versio ostaa, niin paljon v1:tä kevyempi, magneettishifterit yms. Plus vuosia ja vuosia vanhassa orkkiksessa on alcantarakin niin törkeän näköistä. Eipä siinä enää menettäisi vaikka sen sitten roskiin veisi.

Porsche 918-ration v2-versio(RS) kiinnostaisi kyllä myöskin.
 
Viimeksi muokattu:
Kun miettii että aito osa oikeasta kilpa-autosta niin yllättävän halpa. Se että tarjoaako hinta mitään simuilijalle onkin ostajan päätettävä:)
 
Ihan ok hinta ns premium pyörästä,
On linjassa muiden valmistajien kalliimpien pyörien kanssa. Halvemmallakin pääsee toki mutta näillä kalliimmilla varmaan haetaan sitä viimeistä fiilistä siihen ajamiseen . Fanaattiselle bmw simuilijalle pakkohankinta.
 
Valmistusmäärät on isompia niin saavat skaalaedulla painettua hintaa alaspäin verrattuna siihen, että tehtäisiin pelkästään oikeisiin autoihin, mikä kiinnostaa myös auton valmistajia.

Ite M4 GT3 maksaa vaatimattomat 530 000$ vissiin.

Kaveri oli jossain elämysajossa testannut Lamboa (ei tosin mikään GT3), niin totes, että omassa simurigissään on paremmat tuntuset läpyvaihteet, että onko oikea sit aina edes parempi...
 
Viimeksi muokattu:
Jonkin verranhan on samoja valmistajia noissa magneettishiftereissä sekä reaali että simupuolelle.
 
Jokkisluokan BMW tuli näköjään kans ulos:

Random rant ja vaikka makuasioita onkin niin Fanatec saisi kyllä antaa kenkää noiden designereille. Miks nää kaikki halvimman pään rattikehät on niin helkkarin rumia (GT3:sta lukuunottamatta). Tohonkin jopa saatu BMW:n logo mutta sitten oksennettu jotain oranssia skeidaa rinnalle :D
 
Juu on kyllä hirveen näkönen. Olin jo prässäämässä ostohousuja kun tarttis jonkun pienemmän bemarin GT2 ratin kaveriks. Tolla ulkonäöllä saa jäädä. No jos sais satkulla Black Fridaynä sen CSL P1 ratin. Tosin eipä se oo kun pari kymppiä normaalihintaa halvempi, että jos ei saa ni ihan sama.

Tuossa vielä video tosta BMW ralliratista
 
No niin. Nyt eipä kauaa kestänyt Kiinan käppärin sensori.
Toimii muuten mutta sensoritieto pomppii.
Videossa siis tuo throttle.
Tekee sitä aina tuolla "ala-asennossa" eli kun ei vedä jarrusta
 
Viimeksi muokattu:
Juu on kyllä hirveen näkönen. Olin jo prässäämässä ostohousuja kun tarttis jonkun pienemmän bemarin GT2 ratin kaveriks. Tolla ulkonäöllä saa jäädä. No jos sais satkulla Black Fridaynä sen CSL P1 ratin. Tosin eipä se oo kun pari kymppiä normaalihintaa halvempi, että jos ei saa ni ihan sama.

Tuossa vielä video tosta BMW ralliratista

Saisko sen pelastettua jollain tarralla?

Ite en oo tuon endurance modulen keltapunan ystävä, niin piti laittaa tarraa naamaan.
 

Liitteet

  • IMG_20211018_190813.jpg
    IMG_20211018_190813.jpg
    1,6 MB · Luettu: 97
Juu on kyllä hirveen näkönen. Olin jo prässäämässä ostohousuja kun tarttis jonkun pienemmän bemarin GT2 ratin kaveriks. Tolla ulkonäöllä saa jäädä. No jos sais satkulla Black Fridaynä sen CSL P1 ratin. Tosin eipä se oo kun pari kymppiä normaalihintaa halvempi, että jos ei saa ni ihan sama.

Tuossa vielä video tosta BMW ralliratista


Jos tuo kuminen (?) pinnoite on vastaava kuin T300RS-ratissa, niin nuo takapuolen terävät reiät on aika ikävät ainakin drfiting-käytössä. Mielestäni CSL Elite pleikkariversion keinonahka- ja alcantaraverhoiltu pinta on aika kiva kompromissi mukavuuden, pidon ja kestävyyden kannalta. Jännä ettei tuollaistakaan versiota ole nyt saatavilla.
 
Jos tuo kuminen (?) pinnoite on vastaava kuin T300RS-ratissa, niin nuo takapuolen terävät reiät on aika ikävät ainakin drfiting-käytössä. Mielestäni CSL Elite pleikkariversion keinonahka- ja alcantaraverhoiltu pinta on aika kiva kompromissi mukavuuden, pidon ja kestävyyden kannalta. Jännä ettei tuollaistakaan versiota ole nyt saatavilla.
Takapuolen terävät reiät kyllä kuulostaa epämukavalta missä tahansa käytössä! :D

Se McLaren ratin kumi on aika hyvä kans. Turnin ratissa tuo seos on erilainen, mutta sekin hyvä.
 
Takapuolen terävät reiät kyllä kuulostaa epämukavalta missä tahansa käytössä! :D

Se McLaren ratin kumi on aika hyvä kans. Turnin ratissa tuo seos on erilainen, mutta sekin hyvä.

Ehkä olisin voinut paremminkin asian muotoilla ;)

Mutta siis näistä kyse:
1637581159668.png


T300RS:n vastaavat ainakin tuntui aika ikävältä, jos antoi vastaohjauksessa ratin pyöriä vapaasti kättä vasten.
 
Meni väärään ketjuun ensin.
Nyt kurvailtu turnin ratilla eikä kyllä löydy moitittavaa, hyvä hanskoilla ja ilman hanskoja, otepinta hyvin muotoiltu omille näpeille eikä käsien väsymistä havaittavissa minkä kyllä huomaa aika pian jollei kädet ole optimaalisessa kulmassa. Formuloita en ajele vaan noita gt autoja niin niihin ihan passelin kokonen.
Suosittelut kyllä,ei turhaan ole kehuttu.
Pikkasen ehkä kallis veroineen ja lähetyskuluineen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 254
Viestejä
4 491 066
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom