Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Thrustmasterin Twitteristä:

1629810554932.png
 
Täytyy odotella vähän mitä toi thrustmaster pitää sisällään itellä noita sovitteita ym kamaa olis.Toi ratti kiinnitys onko vanha ainakin toi uus formula ratti on vanhalla.Jos enemmän vääntöä niin miten toi muovi rimpula kestää.Itsellä ainakin jotkut noista noista Kiina tulosteista on katkennut.Nyt on pari vähän tukevamman oloista Australiasta sais ruuveilla vahvistetun.
 
^Mistä LB taikoo tuon kahdeksannen toiminnon 7-toimiseen kytkimeen?

Jos haluaa maksaa reipasta ylihintaa, niin löytyyhän tuo samainen kytkin vielä DSD:ltäkin. Siinä on piuhoilla kova metrihinta!
 
CSL DDn "holding torquesta" ei ole vissiin vielä ollut juurikaan puhetta?

Peak väännöstä luvutkin ja revikat kertovat, mutta jos se on (approx. lukuja max) DD2lle 20nm ja DD1lle 15nm niin onko se sitten samalla kaavalla 3nm CSL DDlle (isommalla muuntajalla)?

Max peak väännöt DD2 25nm ja DD1 20nm ja noista n. -5nm niin päästään noihin vääntöihin.

Kysyy kiinnostunut
 
^
-Ratin halkaisija 28cm ja kehän pinta nahkaa, basessa voimaa kuulemma 70% enemmän mutta en ole ihan varma tuosta (jos T150/TMX on 2.0Nm niin tää uusi olisi sitten 3.4Nm), mutta voi olla jotain 3.0Nm luokkaa (virtalähde antaa jatkuvaa tehoa 40W ja hetkellisesti 96W max).
- Ratas-hihna kombolla totetuttu ffb kuten T150/TMX, kutsuvat sitä nyt vain Hybridi nimellä vaikka ihan samanlainen taitaa olla.
- vaihdeviiksissä jonkinlaiset magneetit
Kehää ei voi vaihtaa.

- Polkimissa T3PM ei ole enää potikoita vaan asento tunnistuu Hall-efektillä ja jarrun (jäykempi) jousivastus kait tuplasti jäykempi kuin T3PA polkimissa (vakiona kevyempi jousivastus asennettuna).
Ei load cellia jarrussa.

Ja tää PS-versio tukee maksimissaan vain enää 900astetta kun taas T150 on 1080asteinen (TMX on 900asteinen).
 
Viimeksi muokattu:
Karsee kehä, näyttää lähinnä joltain halpissetiltä. Tosin voi olla ihan hyväkin, mutta ulkonäöllisesti ei vakuuta.
 
Jos tuo korvaa T150:n, niin halpissettihän se onkin. Kieltämättä lelun näköinen. Lisäksi wheelbase on tuossa tosi korkea, mikä tekee näytön järkevästä sijoittamisesta mahdotonta.
 
CSL DDn "holding torquesta" ei ole vissiin vielä ollut juurikaan puhetta?

Peak väännöstä luvutkin ja revikat kertovat, mutta jos se on (approx. lukuja max) DD2lle 20nm ja DD1lle 15nm niin onko se sitten samalla kaavalla 3nm CSL DDlle (isommalla muuntajalla)?

Max peak väännöt DD2 25nm ja DD1 20nm ja noista n. -5nm niin päästään noihin vääntöihin.

Kysyy kiinnostunut
Tästä oli vähän erimielisyyttä fb-ryhmässä.

Valmistaja: The Peak Torque of CSW V2.5 is 8.5Nm. The Holding Torque is unknown.
The Peak Torque of the CSL DD without Boost Kit is 5Nm with a Holding Torque of 4Nm.
The Peak Torque of the CSL DD with Boost Kit is 8Nm with a Holding Torque of 6Nm.

Joku tubetesti: csw 2.5 have 8.1nm peak. Constant, 6nm. CSL DD original, 5nm, constant 3. CSL DD boost, 8.8nm, and 9 peak with 7.5nm constant.
 
Mikset tukenut Suomalaista simuilua?
Just ostin 1300 eurolla suomalaista osaamista R7 polkimien merkeissä, jotka oikeasti Made in Finland.
Tuo P1-X on just omiin tarpeisiin sopiva, Motion Platform V3:lle suoraan osat joilla menee heittämällä kiinni.

SimGrade:n Elite:ä harkitsin, mutta heillä osia vain SimuCubelle, eikä jaksa alkaa kasata eri paikoista ostetuilla osilla.
Sitten on sama tilata Saksasta profiilia ja tehdä itse...vähemmän niitä taidetaan suomalaisissa valimoissa tehdä.

Mutta kiitos valistuksesta, kysyn ens kerralla Sinulta ennen ostoa että onko eettisesti oikein ;)

Mulla on ollu nyt noin 14 kuukautta tuossa Omegan Art simulaattoris kiinni tuo Omegan oma R9 seatti. Ei oo muuta ku hyvää sanottavaa. :)
" Mikset tukenut Suomalaista simuilua? "
:p
 
Viimeksi muokattu:
SimLab P1-X lähti just tilaukseen :shy:

Reps :) mitä lisätarvikkeita ehdit tilata ?

Mulla olisi ollut ylimääräisenä esim.

Fanatec DD Podium mounting bracket
Integrated monitor mount
Front mount P1 v1
2 x Sparco seat slider
Caster wheels set
Rubber feat set
Sim Mousepad
Sim shelf, UUSI
Sim holder, UUSI

Kun kokoat rigia, varaahan aikaa, simppeli koota mutta mustana niin kovin herkkä naarmuuntumaan, itse aiemmin välillä väsyneenä "oikonut" reittejä ja tuloksena ikäviä naarmuja.

Ensi viikolla pitäisi oman valmistua, hieman hidasta ollut kun huonon suunnittelun :) myötä joutunut parisen kertaa purkamaan rigia osittain kun on joutunut tekemään muutoksia huomatessani ettei jokin ratkaisu vain toimi.

AEC4C60C-C0FE-42E3-AA32-ED2F5F065659.jpeg

Huom. Sim Lab mokannut mustissa kulmapaloissa, muovisuojat eivät pysy ilman modifikaatiota paikallaan, ovat tietoisia tästä ja ainakin Richardin fb-kommentin myötä ovat valmiita lähettämään uudet tilalle, pelkkä muovisuoja ei riitä vaan koko kulmapalasetti pitää korvata.
 
Viimeksi muokattu:
Reps :) mitä lisätarvikkeita ehdit tilata ?

Mulla olisi ollut ylimääräisenä esim.

Fanatec DD Podium mounting bracket
Integrated monitor mount
Front mount P1 v1
2 x Sparco seat slider
Caster wheels set
Rubber feat set
Sim Mousepad
Sim shelf, UUSI
Sim holder, UUSI

Kun kokoat rigia, varaahan aikaa, simppeli koota mutta mustana niin kovin herkkä naarmuuntumaan, itse aiemmin välillä väsyneenä "oikonut" reittejä ja tuloksena ikäviä naarmuja.

Ensi viikolla pitäisi oman valmistua, hieman hidasta ollut kun huonon suunnittelun :) myötä joutunut parisen kertaa purkamaan rigia osittain kun on joutunut tekemään muutoksia huomatessani ettei jokin ratkaisu vain toimi.

katso liitettä 674923

Huom. Sim Lab mokannut mustissa kulmapaloissa, muovisuojat eivät pysy ilman modifikaatiota paikallaan, ovat tietoisia tästä ja ainakin Richardin fb-kommentin myötä ovat valmiita lähettämään uudet tilalle, pelkkä muovisuoja ei riitä vaan koko kulmapalasetti pitää korvata.
Otin siihen valintana Fanan DD:lle kiinnityksen ja sitten Fanan shifterille kiinnityslevyn sekä Motion Platform V3:lle kiinnityspalat...niin ja tosiaan Sparco kiskot koska noi nykyiset menee vanhan rigin mukana (joka meni just kaupaksi).

No voi perskule, olisin voinut sitten ostaa osan Sinulta, ni ois tullut hyötykäyttöön.
Tutkin mitä nuo kaikki Sun osat on ja palaan asiaan jos niille tarvetta :)
 
Tutkin mitä nuo kaikki Sun osat on ja palaan asiaan jos niille tarvetta :)

No worries, tee vain parempia päätöksiä kuin allekirjoittanut ja pitäydy nyt hankinnoissasi :) omalle rigille on kerääntynyt hurjasti hintalappua kun olen edestakaisin vaihdellut kokoonpanoa ja tämän myötä tarpeetonta asennuskilkettä jäänyt yllin kyllin.
 
Sitten on sama tilata Saksasta profiilia ja tehdä itse...

Mites pitkiä pätkiä Saksasta tulee? Oliko se niin että sieltä sai noi pitkätkin palat ongelmitta, silloin jokus kun noita katselin niin Kiinasta olisi saanut profiilia halvalla mutta pisimmät palat mitä posti olisi kuljettanut olivat jotain 70 tai 80cm mikä on liian lyhyt runkoon.
 
Mites pitkiä pätkiä Saksasta tulee? Oliko se niin että sieltä sai noi pitkätkin palat ongelmitta, silloin jokus kun noita katselin niin Kiinasta olisi saanut profiilia halvalla mutta pisimmät palat mitä posti olisi kuljettanut olivat jotain 70 tai 80cm mikä on liian lyhyt runkoon.
Saahan sieltä. Motedis.de tai dold-mechatronik esimerkiksi. En nyt osaa sanoa mikä maksimipituus on, mutta helposti riittävän pitkää rigin rakentamiseen ja määrämittaan leikattuna.
 
Mites pitkiä pätkiä Saksasta tulee? Oliko se niin että sieltä sai noi pitkätkin palat ongelmitta, silloin jokus kun noita katselin niin Kiinasta olisi saanut profiilia halvalla mutta pisimmät palat mitä posti olisi kuljettanut olivat jotain 70 tai 80cm mikä on liian lyhyt runkoon.

Täältä kannattaa myös kysyä, itse leikkuutin jo seuraavaksi päiväksi tarvitsemani profiilit.


Tällä hetkellä tarjoavat 20x20, 40x40 & 40x80 mutta jos järeämmälle tarve, saattaisivat ehkä pyytäessä lisätä valikoimiinsa.
 
Täältä kannattaa myös kysyä, itse leikkuutin jo seuraavaksi päiväksi tarvitsemani profiilit.


Tällä hetkellä tarjoavat 20x20, 40x40 & 40x80 mutta jos järeämmälle tarve, saattaisivat ehkä pyytäessä lisätä valikoimiinsa.

Mikä tossa muuten on kun noita profiileita ei tunnu myyvän mikään "valtavirtakauppa" kuten Bauhaussit ja K-Raudat? Lähinnä kun noi "pikkupuljut" näyttää toimivan aina jossain periferiassa ja toimituskulut on tota luokkaa 25€ niin ei oikein pieniä määriä kannata tilata vaikka listahinnat näennäisesti halpoja ovatkin.
 
Itse asiassa tarvitsisin kiinteästi rigiin asennettavat casterit jotka saisi tarvittaessa helppokäyttöisesti mekanismin avulla vain muutamassa sekunnissa käyttöön.

Tälläiset näin joskus jossain simufoorumilla ja näitä myytiin tuollon ainakin US Amazonilla.
Olikohan RCHeliguyn rigi kyseessä?



Mikä tossa muuten on kun noita profiileita ei tunnu myyvän mikään "valtavirtakauppa" kuten Bauhaussit ja K-Raudat? Lähinnä kun noi "pikkupuljut" näyttää toimivan aina jossain periferiassa ja toimituskulut on tota luokkaa 25€ niin ei oikein pieniä määriä kannata tilata vaikka listahinnat näennäisesti halpoja ovatkin.
RSH?
 
Mikä tossa muuten on kun noita profiileita ei tunnu myyvän mikään "valtavirtakauppa" kuten Bauhaussit ja K-Raudat? Lähinnä kun noi "pikkupuljut" näyttää toimivan aina jossain periferiassa ja toimituskulut on tota luokkaa 25€ niin ei oikein pieniä määriä kannata tilata vaikka listahinnat näennäisesti halpoja ovatkin.

Olisikohan kyse vain pienestä kysynnästä, yritykset luultavasti tilaavat suoraan tai muita reittejä pitkin.
 
Tästä oli vähän erimielisyyttä fb-ryhmässä.

Valmistaja: The Peak Torque of CSW V2.5 is 8.5Nm. The Holding Torque is unknown.
The Peak Torque of the CSL DD without Boost Kit is 5Nm with a Holding Torque of 4Nm.
The Peak Torque of the CSL DD with Boost Kit is 8Nm with a Holding Torque of 6Nm.

Joku tubetesti: csw 2.5 have 8.1nm peak. Constant, 6nm. CSL DD original, 5nm, constant 3. CSL DD boost, 8.8nm, and 9 peak with 7.5nm constant.
Jos pitää lähelle paikkansa niin erittäin hyvä. Riittää varmasti monelle siis tuolla 8nm powerilla
 
Mutta kertoo myös sen että ei ole mitään järkeä vaihtaa täysin toimivaa, ja ilman vikoja kaikki vuodet toiminutkin, CSW 2:sta(käsittääkseni samat arvot kuin 2.5:ssä). CSL DD:hen. Eli saisivat sen Clubsport DD:n nyt ilmoitella jossain vaiheessa sitten.
 
Mutta kertoo myös sen että ei ole mitään järkeä vaihtaa täysin toimivaa, ja ilman vikoja kaikki vuodet toiminutkin, CSW 2:sta(käsittääkseni samat arvot kuin 2.5:ssä). CSL DD:hen. Eli saisivat sen Clubsport DD:n nyt ilmoitella jossain vaiheessa sitten.
No itsel ei o kokemusta cswstä mutta hihnamoottorin ja suoravetosen välillä luulis olevan silti eroa. Vaikka nm olis samoissa. Mutta joo... Se voi olla näin.
TS Tx/t300 sta CSL DD onkin jo järkevämpää miettiä.
 
Sehän se kun eivät myöskään ole varauksettomasti CSL DD:tä kehuneet, vaan ennemminkin että jonkin jää puuttumaan niistä ominaisuuksia mistä muuten aina DD:itä kehutaan. Eli suurin osa arvioista luokkaa 3/5 tms.

Myös toki se että ei kovin helposti vaihda johonkin joka on halvempi kuin se mitä käyttänyt. Kaikessa kun aina iden siirtyä kalliimpaan/parempaan.
 
Toimituskulut huomioiden tulee halvemmaksi Saksasta (~74€ vs 58€).
Minkähänlaista ääntä nuo pitää liikealustassa, kun ovat ajon aikana ilmassa?
Selviää muutaman viikon sisällä, pistin tollaset tilaten.
Jos ei ole toimivat eli pitää meteliä, ni pitää myydä jollekin höyläpenkin siirtelijälle.
edit:
Penkinkeikuttelijalla voi olla että menee ilman ääntelyä, mutta kun koko rigi liikkuu kuten Visionilla, niin epäilyksesi on varmaan ihan aiheellinen ja hyvä huomio :thumbsup:

Itellä äänteli kovemmissa penkin heilumisissa Omegan renkaat välillä ja siksi mieluummin pitäisin tassujen varassa.
Tietty jos on laadukkaat renkaat (Manner tms) ni tuskin pitävät ääntä.
 
Viimeksi muokattu:
Kiinteään rigiin asentaisin nuo niin, että yläasennossaan pyörät ovat alustassa kiinni.

Mulla oli casterit rigissä, eikä ne mitään ääntä pitäneet. SFX:n takia piti ottaa pois. Siirtoalustan värkkääminen on työlistalla.
Rigiä ei tartte juurikaan siirrellä, paitsi mitä se siirtyilee itsekseen ajon aikana. 100 kierrosta ovaalia, niin rigi liikkuu kymmenkunta senttiä oikealle...
 
Sehän se kun eivät myöskään ole varauksettomasti CSL DD:tä kehuneet, vaan ennemminkin että jonkin jää puuttumaan niistä ominaisuuksia mistä muuten aina DD:itä kehutaan. Eli suurin osa arvioista luokkaa 3/5 tms.

Myös toki se että ei kovin helposti vaihda johonkin joka on halvempi kuin se mitä käyttänyt. Kaikessa kun aina iden siirtyä kalliimpaan/parempaan.

Mistä sää näitä 3/5 arvosteluja oot kattonu? Ainakin kaikki mitä toistaseks tullu vastaan on lähinnä kehunut. Vertailut CSW:n ovat toki olleet vähän siinä rajoilla. Lähes kaikki sanoo että eroa on mutta 8nm kitti on pakollinen ja ettei välttämättä kuitenkaan päivityshinnan arvoinen ellei saa CSW:tä myytyä hyvään hintaan.
 
En kyllä missään varauksetonta kehua ole nähnyt. Enemmänkin "hintaluokassaan ok, mutta..."
 
En kyllä missään varauksetonta kehua ole nähnyt. Enemmänkin "hintaluokassaan ok, mutta..."

No eihän sitä nyt tietenkään mihinkään yli tonnin dd1:n voi verrata. Sitten taas kun puhutaan alle tonnista niin en ole kyllä kenenkään kuullut suosittelevan mitään muuta.
 
Mutta juuri siksi tarvittaisiin se alle tonnin Fanatec-DD(esim ~800€), ihmettelen että pihtaavat sen kanssa. Onhan noita kiinalaisia tms, mutta kun pitäisi konsoleillakin toimia niin ei oiken ne onnistu siihen. Niin ja onhan sitä Jenkki/jotain dd:täkin saanut alle tonnin mutta tuo edellämainittu pätee siihenkin.
 
Mutta juuri siksi tarvittaisiin se alle tonnin Fanatec-DD(esim ~800€), ihmettelen että pihtaavat sen kanssa. Onhan noita kiinalaisia tms, mutta kun pitäisi konsoleillakin toimia niin ei oiken ne onnistu siihen. Niin ja onhan sitä Jenkki/jotain dd:täkin saanut alle tonnin mutta tuo edellämainittu pätee siihenkin.

Jooh no se on sit eri kysymys. Voi olla että tulee tai sitten pelkäävät että se tappaa täysin dd1 ja dd2 markkinat kun erot menevät varmaan aika marginaalisiksi.
 
Kestäisiköhän CSL DD:n rakenne jos siitä tehtäisiin vielä joku 10-12nm versio? Vai alkaisiko osat pettämään?
 
Asiasta kukkuluuruun ViperConcept tästä T248-videollaan ohimennen mainitsi mutta Thrustmasterikin värkkäämässä dd:tä tälle vuodelle:


 
Juu oli jo edellisellä sivulla juttua.
Enpä odota ihmeitä Thrustmasterilta, ainakaan mitään millä pistetään kampoihin Fanatecin 350e DD-ratille.
Luonnollisesti toivon että olen väärässä koska kilpailu tekee hyvää tällekin markkinalle.
 
Juu oli jo edellisellä sivulla juttua.
Enpä odota ihmeitä Thrustmasterilta, ainakaan mitään millä pistetään kampoihin Fanatecin 350e DD-ratille.
Luonnollisesti toivon että olen väärässä koska kilpailu tekee hyvää tällekin markkinalle.
Onneksi fana avas peli tolla halvallakin mallilla niin ei voi ihan poskettomaks hinnotella, eniten kyllä ärsyttää tuo ettei ole ps5 sopiva, tuo uusi hybridiratti kun oli vain t150 jatkaja.
 
Laitan lähipäivinä kauppa-alueelle myynti-ilmoituksen Fanatecin CSL Elite setistä load cell polkimilla ja arvelin laittaa tähän ketjuun ennakkoilmoituksen siltä varalta jos jollain täällä olisi sille tarvetta. Ostin ratin ja polkimet Fanatecilta 3.9.2020 ja Load cell kitin 13.11.2020. Alkuun oli ihan mukavasti käyttöä ja tuli ajeltua liki päivittäin peleinä Dirt Rally 2.0 ja ACC, mutta kevääseen mennessä koko ajan hiipunut harrastelu oli loppunut kokonaan. Intoa söi ennen kaikkea se ettei minulla ole rigiä ja tietokonepöydällä pyörivästä konttorituolista pelaaminen ei enää parhaan innostuksen laannuttua jaksanut houkutella päivittäiseen asennusruljanssiin, minkä myötä tuntuma ajamiseen alkoi kadota ja motivaatio samaa tahtia, kun vauhti hyytyi ja sijoitukset eivät enää olleet sitä mitä ennen. Nyt kun tässä on säilytellyt kamoja melkein puoli vuotta käyttämättä niin pakko kai se on myöntää ettei enää tule harrasteltua ja laittaa kamat eteenpäin.

Pyynti vaikka 600€ hyväkuntoisesta kokonaisuudesta, Tampereelta löytyy ja tarvittaessa järjestyy kuljetus Tampereen alueella. Kuvia voin laittaa jos joku haluaa.

Kaikki muu on tallella mutta kaappiin kamoja pakatessa huomasin että ratin kiinnittämiseen tarkoitettu kuusiokoloavain oli hukkunut johonkin, mutta ehkä sen vielä löydän kun tässä käyn tavaroita läpi. Jos sitä ei löydy niin tarvittaessa toki korvaan sen jollain vastaavalla.
 
Paljonkohan reilu puolitoista vuotta vanhasta CSW 2.5 + Formula V2 ratista kehtaisi pyytää?

Tekis mieli siirtyä DD-leiriin, todennäköisimmin VRS DFP. SC2 Pro houkuttaisi myös, mutta en oikein saa perusteltua itselleni noin 400 euron hintaeroa. Fanatec BMW GT2-ratin voisi ensalkuun usbittaa, Nasseen 350 millinen deep dish ja talven aikana voisi rakennella 300 millisen GT-ratin.
 
Itse myin juurikin tuon kombon muutama viikko sitten 700€.
Tosin ratissa oli mukana APM, ehkä ilman sitä sopiva pyynti olisi ollut n 550€

Itse päädyin SC pro 2 + polsimerin formula rim ainakin näin alkuun, pitää jossain vaiheessa rakentaa yksi pyöreä
 
Juu oli jo edellisellä sivulla juttua.
Enpä odota ihmeitä Thrustmasterilta, ainakaan mitään millä pistetään kampoihin Fanatecin 350e DD-ratille.
Luonnollisesti toivon että olen väärässä koska kilpailu tekee hyvää tällekin markkinalle.

Katos vaan kunnon puusilmänä en huomannut tai lukenut ajatuksella.

En kans pidätä hengitystä Thrustmasterin suhteen mutta olishan tossa teoriassa ehkä paras peliliike julkaista just joku 10-15nm dd-ratti tohon vähän alle tonnin luokkaan. Saisivat uuden "kärkimallin" omaan mallistoon ja samalla kampitettua niin CSL DD:tä ja DD1:stä eikä tuhoaisi omaa nykyistä lineuppia. En toki tiedä onko tossa 500-1000e hintaluokassa Thrustmasterille tarpeeksi massaa että olisi kannattavaa bisnestä.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 173
Viestejä
4 484 790
Jäsenet
74 178
Uusin jäsen
Haamulauri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom