Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Meinasin tilata jonkun Simucuben mutta en viitsinyt kun ajoa tulee se pari tuntia viikossa Dirttiä. No oli se kyllä rahakysymyskin mitä suurimmassa määrin :D Tilasin sitten tuon Fanan 8Nm Bmw-bundlen. On aika edullinen paketti kun vielä myy nuo polkimet pois.
 
Mitä omalla virtalähteellä olevaa USB-hubia suosittelisitte simusetin kaveriksi?
Pitäisi saada mielellään yhdellä piuhalla PC:lle (B550 emo ja Ryzen 5 3600 CPU) ratti+poljin yhdistelmä, käsijarru, vaihdekeppi, button box ja tuulisimu. Sekä virtaa parille android puhelimesta/tabletista tehdylle Simhub dashille.
Eli vähintään 7 reikää.

Olisiko esim. D-Link DUB-H7 tai Akasa Connect 7+ toimiva?
Sitten olisi TP-Link UH700 mikä olisi USB3.0. Tosin kaikki kamat on vain USB2.0.
Tämä Manhattan olisi kätevän mallinen, voisi nykäistä nippusiteillä kiinni rattitelineen jalkaan, mutta laatu epäilyttää.
 
Viimeksi muokattu:
UH720 malli sisältää myös pari lataustökkeliä ja hinta halvempi.
Mulla oli tollanen kun @Vision suositteli, ihan ok oli.

Eikö sulla muistaakseni tullut tuolloin dropoutteja ? Itselläni tosiaan tuo UH700 toimi täysin moitteetta, vaihtoon meni kun portit loppuivat kesken.

Saattaa toki olla hieman kokoonpanosta kiinni joka selviää vain ainoastaan kokeilemalla.
 
Eikö sulla muistaakseni tullut tuolloin dropoutteja ?
Joo alkuun oli ongelmia, ajattelin sen johtuvan PC:stäni.
Narujen paikkoja vaihtamalla PC:ssä sain ristiriidat lopulta poistumaan.
Jos se tuosta hubista johtui, niin sitten tosiaan varauksellinen suositus kyseiselle aparaatille.
 
Kiitos @Make73 ja @Vision .
Taidan laittaa tilaukseen tuon UH720, kun siinä on nuo kaksi pelkkää latausporttia dataporttien lisäksi. Olisivat juuri passelit älylaitteiden lataamiseen mitä käytän SimHub dasheina. Jää 7:stä portista vielä muutama dataportti vapaaksi.
EDIT: mukana tuleva USB 3.0 Micro B -kaapeli on vain jotain 1m pituinen. Voiko tuota jatkaa normaalilla USB-jatkojohdolla vai pitääkö hommata pidempi kaapeli?
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos @Make73 ja @Vision .
Taidan laittaa tilaukseen tuon UH720, kun siinä on nuo kaksi pelkkää latausporttia dataporttien lisäksi. Olisivat juuri passelit älylaitteiden lataamiseen mitä käytän SimHub dasheina. Jää 7:stä portista vielä muutama dataportti vapaaksi.
EDIT: mukana tuleva USB 3.0 Micro B -kaapeli on vain jotain 1m pituinen. Voiko tuota jatkaa normaalilla USB-jatkojohdolla vai pitääkö hommata pidempi kaapeli?

Mulla oli varmasti joku tuolloin käytössä, mahdollisesti perus USB-jatkojohto tai sitten vain alkuperäistä pidempi USB 3.0 Micro B -kaapeli.

Tilaushistoria löysi kylläkin tämän mutta vanhan muistiin ei ole kyllä enää luottamista ;)

 
Moza pistäny uutta basea ja ruoria ulos.
R12 base

KS Ruori
 
Moza pistäny uutta basea ja ruoria ulos.
R12 base

KS Ruori

Boosted Media ja Amstudio saanut testitkin noista samalla pihalle.






Kokonaisuutena aika positiivisia revikoita. Boosted Media bongasi pientä nanosekunnin yhteyden katkeamista driftatessa mutta pisti sen firmiksen piikkiin kun ei ole muilla Mozan malleilla tullut vastaan.
 
Thrustmasterilta on tulossa 27.07.2023 uusi, edullisempi TH8S vaihdekeppi:

TH8S SHIFTER ADD-ON - | Thrustmaster
Thrustmaster unveils its sporty new TH8S Shifter Add-On | Traxion

TH8S_1580x960-3.png


Näyttää muovisemmalta kuin isoveli TH8A eikä ilmeisesti mahdollista käyttää sequential shifterinä kuten TH8A. Mutta hinta olisi vain $69.99.
 
Hitto. Aloin jo valmistautumaan Moza R9 tilaukseen ja hieman venyttämään budjettia sitä varten, mutta nyt uuden R12 revikat alkoi kiehtomaan vielä enemmän.

Useiden mielestä kahdentoista ffb on huomattavasti terävämpi ysiin verrattuna ja yksi arvostelu jopa sanoi ettei silmat sidottuina osaisi heti edes tehdä eroa R21 välillä, jota hän on tykännyt käyttää about 60% forceilla muutenkin. Varmasti aika sweet spot tuollainen 12nm maksimivääntö simuvehkeille, ei taida oikeissakaan GT-autoissa juuri enempää olla.
 
En minä ainakaan kyllä tarvii tuota 9Nm enempää. Hakkaa käsille jo ihan tarpeeks tuollakin. :D
 
Hitto. Aloin jo valmistautumaan Moza R9 tilaukseen ja hieman venyttämään budjettia sitä varten, mutta nyt uuden R12 revikat alkoi kiehtomaan vielä enemmän.

Useiden mielestä kahdentoista ffb on huomattavasti terävämpi ysiin verrattuna ja yksi arvostelu jopa sanoi ettei silmat sidottuina osaisi heti edes tehdä eroa R21 välillä, jota hän on tykännyt käyttää about 60% forceilla muutenkin. Varmasti aika sweet spot tuollainen 12nm maksimivääntö simuvehkeille, ei taida oikeissakaan GT-autoissa juuri enempää olla.
Ohjaustehostimesta huolimatta GT-autoissa väännöt jossain 20-28nm välillä autosta riippuen, jos internettiä on uskominen, jos sillä jotain väliä on.

Itse kun palasin tauon jälkeen viimeksi ajamaan, niin ihmettelin että miten oon voinut niin kovilla forceilla aiemmin pelailla, mitä oli jäänyt asetuksiin iReiskassa. Tottumiskysymyksiä nämä myös.
 
En minä ainakaan kyllä tarvii tuota 9Nm enempää. Hakkaa käsille jo ihan tarpeeks tuollakin. :D
Joo se voi olla etten minäkään oikeasti tarvi tuon enempää. Mietin vaan, jos forcejen laatu on vielä korkeampi ja kapasiteettia on enempi, niin ei välttämättä tulevaisuudessa enää himota vehkeiden päivittäminen.

Toisaalta tuon pari sataa säästämällä saisi vaikka päivitettyä polkimia ja ehkä kuitenkin laadukkaat polkimet ovat se tärkeämpi asia kuin hieman parempi wheelbase.
 
Pelailen joskus auto- tai lähinnä rekkapelejä ja pieni rattiohjain olisi kätevämpi kuin näppäimistö ja hiiri. Mitään isoja ratteja en viitsi laittaa ja muistelen nähneeni joskus pienen ohjaimen, jossa ratti ja tatti ja jotain nappeja. Saattoi olla jollekin konsolillekin tarkoitettu. Vähän pleikkarin ohjaimen näköinen.
Onko kukaan nähnyt moista pc:lle, kun ei aivan heti ainakaan löydy netistä?
 
Täällä Fanatec DD1 jolla tulee pääosin ajeltua sellaisilla asetuksilla että voimakkaimmat arvot pyörii jossain 11-14Nm alueella. Mielestäni tuo vääntö riittää täysin ja joskus mietityttääkin pystyisinkö olemaan nopeampi jos sitä vähentäisi.

Isommat väännöt tuo kyllä aina enemmän immersiota ja on kiva että on mahdollisuus silloin tällöin kokeilla jotain rajumpaa autoa/forcea jos siltä tuntuu.

Myös mitä enemmän vääntöä on laitteista saatavilla, niin sitä enemmän pystyy FFB säädöillä pelaamaan ja hakemaan sopivaa tuntumaa, voiman tasoa, ja välttämään ffb clippingiä.
 
Pelailen joskus auto- tai lähinnä rekkapelejä ja pieni rattiohjain olisi kätevämpi kuin näppäimistö ja hiiri. Mitään isoja ratteja en viitsi laittaa ja muistelen nähneeni joskus pienen ohjaimen, jossa ratti ja tatti ja jotain nappeja. Saattoi olla jollekin konsolillekin tarkoitettu. Vähän pleikkarin ohjaimen näköinen.
Onko kukaan nähnyt moista pc:lle, kun ei aivan heti ainakaan löydy netistä?

varmaan tarkoitat tälläistä. https://www.thrustmaster.com/en-us/products/eswap-xr-pro-controller-forza-horizon-5-edition/
 
Kyllä kiitos.
Löytyisiköhän vähän edullisempaa mallia, tuolla tulee turhan kalliita maileja?

Ei tietoo, on kyllä kallis pädi, mutta tohon vaan törmännyt jollain ajopelikanavalla. Jos ei löydy järkevän hintaista, niin tietysti yks hyvä tapa millä saa tarkkuutta perus pädi-ohjaukseen on opetella käyttää tattia, kuin 180’ kääntyvää rattia. Eli eka tönää ihan eteen ja reuraa pitkin vie sit haluttuun suuntaan.

 
niin tietysti yks hyvä tapa millä saa tarkkuutta perus pädi-ohjaukseen on opetella käyttää tattia, kuin 180’ kääntyvää rattia. Eli eka tönää ihan eteen ja reuraa pitkin vie sit haluttuun suuntaan.

Ekan Pleikan Porsche-pelissiä (Tais olla Challenge) oli tollainen vaihtoehtona, en tiedä kuinka paljon olisi pitänyt harjoitella että olisi saanut toimivaksi mutta loppui sen ajaminen ennen ohjauksen sisäistämistä.
 
Ekan Pleikan Porsche-pelissiä (Tais olla Challenge) oli tollainen vaihtoehtona, en tiedä kuinka paljon olisi pitänyt harjoitella että olisi saanut toimivaksi mutta loppui sen ajaminen ennen ohjauksen sisäistämistä.

Ei siinä tuollaista ohjaus moodia ole tai sitten olen sokea sillä mä pelasin sen just viikko sitten läpi.
Sellainen typeryys siinä kyllä on, että jos haluat analogisen ohjauksen niin silloin on myös kaasu ja jarru oikeassa tatissa eikä sitä voi muuttaa.
 
Ei siinä tuollaista ohjaus moodia ole tai sitten olen sokea sillä mä pelasin sen just viikko sitten läpi.
Sellainen typeryys siinä kyllä on, että jos haluat analogisen ohjauksen niin silloin on myös kaasu ja jarru oikeassa tatissa eikä sitä voi muuttaa.

No siitä on 25 vuotta kun olen tuota pelannut mutta kyllä muistikuva väittää että analoginen ohjaus ei tapahtunut Turismo-standardin mukaan tattia oikealle ja vasemmalle heiluttamalla vaan pyörittämällä. Manuaali puhuu vain digitaalisesta ohjaamisesta ja ei ole Pleikka kytketty niin että pääsisin kokeilemaan.

(Ja se että miksi kukaan haluaisi käyttää muuta kuin oikeaa tattia kaasuun ja jarruun on toinen keskustelunaihe, joka menee jo liikaa tämän ketjun ulkopuolelle.)
 
Ekan Pleikan Porsche-pelissiä (Tais olla Challenge) oli tollainen vaihtoehtona, en tiedä kuinka paljon olisi pitänyt harjoitella että olisi saanut toimivaksi mutta loppui sen ajaminen ennen ohjauksen sisäistämistä.

Tuo mun vinkkaama tapa toimii ilman erillistä moodia. Ohjaus tapahtuu käytännössä vasemmalta oikeelle, mutta reunaa pitkin vieden siihen saa tarkkuutta ja tasaisuutta, kun ei sormi heilu. Just jossain turismon tapaisessa toimiva systeemi, jos ajelee pädillä.
 
Tämmöinen tuli vastaan, ihan hienosti tehty simulaattori pojan huoneeseen.

 
Vähän lisää rahaa ja e46:n ratti kiinni FF-baseen. Ei iso homma jos ei tarvita nappeja ja vaihdeviiksiä.
 
Hyvä pointteja edelliset.
Aika kahtiajakoisia mielipiteet tuosta thrustmasterista. Pitäisi saada koittaa miltä se vaikuttaa ja alkoi nyt vaivaamaan tuo, vaikka onkin kallis.
RC-autojen perinteinen pistol grip-tyyppinen ohjain olisi kätevä, mutta ei ainakaan ole tullut vastaa pc:lle sovitettuna.
Tuli tällainenkin outous esille ysäriltä:
En vakuuttunut tuon erinomaisuudesta.
 
Olisi hakusessa kohtuu matalan budjetin ratti, shifteri poljin setti, joita olenkni katsonut torista toivoisinkin muilta osaavammilta mielipidetta. Kannattaako aloittaa ihan logitech G29:llä ja driving force shifterillä, joka maksaisi noin 150€. Toinen vaihtoehto olisi thrustmaster T500rs ja sen kanssa TH8A shifteri, joka kustantaisi 300-350€. Lisätään vielä kolmanneksi vaihtoehdoksi thrustmaster T248 ja TH8A sen kanssa tuohon samaan 300€ pintaan. Mikä näistä olisi aloittelijalle paras, joka ei liikaa halua setistä maksaa, mutta on kyllä kiinnostunut ostamaan myös käsijarrun tulevaisuudessa.
 
Olisi hakusessa kohtuu matalan budjetin ratti, shifteri poljin setti, joita olenkni katsonut torista toivoisinkin muilta osaavammilta mielipidetta. Kannattaako aloittaa ihan logitech G29:llä ja driving force shifterillä, joka maksaisi noin 150€. Toinen vaihtoehto olisi thrustmaster T500rs ja sen kanssa TH8A shifteri, joka kustantaisi 300-350€. Lisätään vielä kolmanneksi vaihtoehdoksi thrustmaster T248 ja TH8A sen kanssa tuohon samaan 300€ pintaan. Mikä näistä olisi aloittelijalle paras, joka ei liikaa halua setistä maksaa, mutta on kyllä kiinnostunut ostamaan myös käsijarrun tulevaisuudessa.

Ehdottomasti vähintään T500RS. G29 on nykypäivänä jo melko antiikkinen ja ero noiden välillä on merkittävä. T500RS on hihnavetoinen kun Logitech taas ratasvetoinen. Selkeä ero tuntumassa ja äänessä. T248 on hybridi ja siinä on sekä hihna että rattaat. Ei omaa kokemusta, mutta mutuna sanoisin että ihan turha viritelmä ja T500RS ajaa paremmin asian.
 
Olisi hakusessa kohtuu matalan budjetin ratti, shifteri poljin setti, joita olenkni katsonut torista toivoisinkin muilta osaavammilta mielipidetta. Kannattaako aloittaa ihan logitech G29:llä ja driving force shifterillä, joka maksaisi noin 150€. Toinen vaihtoehto olisi thrustmaster T500rs ja sen kanssa TH8A shifteri, joka kustantaisi 300-350€. Lisätään vielä kolmanneksi vaihtoehdoksi thrustmaster T248 ja TH8A sen kanssa tuohon samaan 300€ pintaan. Mikä näistä olisi aloittelijalle paras, joka ei liikaa halua setistä maksaa, mutta on kyllä kiinnostunut ostamaan myös käsijarrun tulevaisuudessa.

T500 tai T300 settejä itse katsoisin. Niillä pärjää jo aika pitkälle ja ratti on vaihdettavissa. T300 taitaa paperilla olla hieman tehottomampi mutta on kuitenkin uudempaa tekniikkaa kuin T500. T248 on vähän muovisen oloinen ja näköinen eikä rattia saa vaihdettua. Eikä se G29 mun mielestä täysin kelvoton ole. Ihan ok tuntuinen mutta rattaiden takia huomattavasti äänekkäämpi kuin t300/t500 ja sen ratastuksen tavallaan tuntee käsiin koska siellä on aina pieni välys.
 
Näitä katselinkin niin tuo T500 ja T300 välinen ero jäi hieman hämäräksi itselle. Onko näillä kahdella suurempia eroja siis rattien tuntumassa muuta kuin tuo force feedbackin voima.
 
Logitechin polkimet on jo vakiona paremmat kuin Thrustmasterin. T300 parempi vaihtoehto ratteihin, mutta kannattaako laittaa rahaa "välimalliin" kun harrastuksen jatkuessa ostat kuitenkin direct drive basen.
Pikemminkin äänekäs lonksu ratiksi ja paremmat loadcell polkimet, kuin kalliimpi base ja onnettomat polkimet. Satasella (tai halvemmalla käytetty) SHH shifteri niin on budjettikamat kasassa. Siten kun aika koittaa niin lonksu satasella myyntiin ja pari sataa lisää niin saat päivtettyä basen DD:ksi jos harrastus vielä kiinnostaa.
 
Juu, kun tuotakin mietin, että aloittaisin juuri halvemalla setillä ja sitten vaikka kattoisin tollasen alennuksen esim. fanalta. Tuo SHH oli hyvä vinkki kun heiltä saa sivuilta 100€ uuden, mutta vielä sen verran vaivaan, että mikä on paras budjetti shifteri. Esim. TH8A käytettynä 100€-150€, tuo SHH uutena tai jopa käytettynä alle 100€, vai jonkin ihan muu?
 
Toki jos radalle halajaa jo nyt niin Fanan bundlea saa vasta elokuun puolivälissä, se kannattaa pitää mielessä.

Mozaa R5 saa heti.


Itse en kyllä tuohon 5Nm tyytyis DD-ratissa, aika minimi on jo tuo 9Nm mikä itellä on.
 
Tietty vielä se että jos on kepillä tarkoitus ajella, niin sitten pitäisi olla myös kolme poljinta.

Parinsadan kieppeillä logitech ei ole huono vaihtoehto, uudenveroisia G27:a löytynee kun vähän tutkii tai kyselee, monella on niitä kaapissa pölyttymässä ja vaihdekeppikin tulee mukana. Pärjää hyvin ainakin niin kauan että tietää haluaako panostaa enemmän parempiin vehkeisiin.
 
Jostain 2016 eteenpäin ajanut logitechin vehkeillä ja viikko sitten taloon tuli fanatec dd pro. IMO logitechin kanssa homma on suunnilleen 90 % yhtä hauskaa mitä monta tonnia kalliimmissa laitteissa. Asetukset pitää tietty hioa kuntoon ja mielellään jarrupoljin modata truebrakella tai vastaavalla, niin alkaa olla mielekästä.

Mitä nyt parina iltana ehtinyt dd pro:lla ajella, niin kierrosajatkin on vielä sekuntien päässä vanhalla ratilla ajetuista. Eli kyllä se logitech hyvä laitos on ja välttämättä muuta ei edes tarvitse.
 
Täytyy kyllä myöntää että noissa logitecheissä oli immersio kohillaan, mitä muistelen kun aikoinaan g25:lla vielä ajelin, niin samanlailla kolisi ja nyki kuin mun vanha amis corolla soratiellä joskus ysärillä. En ole kyllä samanlaista immersiota saavuttanu tällä DD ratila.
 
Jostain 2016 eteenpäin ajanut logitechin vehkeillä ja viikko sitten taloon tuli fanatec dd pro. IMO logitechin kanssa homma on suunnilleen 90 % yhtä hauskaa mitä monta tonnia kalliimmissa laitteissa.

Itse ajan T300:lla enkä siitä aio vaihtaa DD puolelle ennenkuin se hajoaa. En väitä etteikö noi kalliimmat vehkeet olisi kivoja mutta jos ei ihan verenmaku suussa ajele niin kyllä noilla mid-tier kamoillakin pärjää kunhan ihan halvimmat jättää hyllyyn. Polkimina itsellä modattu T-LCM-setti ja se on kyllä ehdottomasti ollut hintansa väärti. Niinkuin ylempänä jo todettiin, ratti voi olla halvempikin, polkimiin kannattaa panostaa enemmän.
 
Täytyy kyllä myöntää että noissa logitecheissä oli immersio kohillaan, mitä muistelen kun aikoinaan g25:lla vielä ajelin, niin samanlailla kolisi ja nyki kuin mun vanha amis corolla soratiellä joskus ysärillä. En ole kyllä samanlaista immersiota saavuttanu tällä DD ratila.

Kieltämättä, paljon hyviä muistoja omista Logitech seteistä joita on tullut varmaan omattua lähemmäs kymmenen eri settiä. Parhaiten muistan yöpymisen kaverini luona maalla johon otin mukaan kaksi omaa Logitechin ratti-poljinsettiä tarkoituksena ajaa nollakaapelin avulla kahdella koneella koko yö Colin McRae Rallya (versiota en enää muista, aikaa kun on kulunut 25v > .. ihan aamuun asti emme päässeet kun kummatkin Logitechit hajosivat käsiin ;)

Tässä muutamia aikojen varrelta, olisi mukavaa nähdä muidenkin vastaavia settejä.

10.5.2010 088.jpg 100-0003_IMG_2.JPG Picture 024.jpg
 
...olisi mukavaa nähdä muidenkin vastaavia settejä.
Mun eka setti oli Act Labs Forse RS johon hommasin 3 pedaalin polkimet ja shifterin, Kanadasta tilasin mutsin luottokortilla ja maksoi maltaita.
1688662392987.png


Multa ei Logitechille kehuja heru, SER-jätettä tänä päivänä kun vähän lisää panostamalla saa paljon parempaa ja jälleenmyynti helppoa.
 
Tuossa eka simurigi g kaksvitosella ja triploilla :D
FB_IMG_1688662253812.jpg

Kaveri aloitti harrastuksen sitten samantien "high endistä" ;)

Mun eka setti oli Act Labs Forse RS johon hommasin 3 pedaalin polkimet ja shifterin, Kanadasta tilasin mutsin luottokortilla ja maksoi maltaita.
1688662392987.png


Multa ei Logitechille kehuja heru, SER-jätettä tänä päivänä kun vähän lisää panostamalla saa paljon parempaa ja jälleenmyynti helppoa.

Tuttu setti, tuli muistaakseni kuolattua tuolle useammankin kerran mutta en nyt yhtään muista miksi ei koskaan tullut hommattua.
 
Ihan ensimmäinen ratti-/poljinsetti oli joku Mad Catzin musta minkä sai jalkojen alle, siitä siirryttiin Gamesterin Dual Force 2:een

IMG_3883.jpeg

Tämän jälkeen sitten muistaakseni hypättiin Logitechille, ensin Momon, sittemmin G25:n käyttäjäksi. G25:llä sitten mentiin monen monta vuotta ja tehtiin monen monta modia kunnes hankin nyt käytössä olevan T300:n.
 
Ihan ensimmäinen ratti-/poljinsetti oli joku Mad Catzin musta minkä sai jalkojen alle, siitä siirryttiin Gamesterin Dual Force 2:een

IMG_3883.jpeg

Tämän jälkeen sitten muistaakseni hypättiin Logitechille, ensin Momon, sittemmin G25:n käyttäjäksi. G25:llä sitten mentiin monen monta vuotta ja tehtiin monen monta modia kunnes hankin nyt käytössä olevan T300:n.

Kyllä nykypäivänä simuharrastuksen aloittavilla on aika hyvin asiat kun tuota kuvaa katsoo :)
 
Tuli viikko takaperin selailtua Proshopin valikoimaa ja silmille pomppasi Thrustmaster F599XX Evo 30 Alcantara edition -vaihtoratti hyvään hintaan 109,93€. Kyseessä oli ns. demo-kappale eli joku asiakas tms. palautus. Normaalihinta kun heillä on 185,95€, niin tilasin saman tein heräteostona.

Tänään tuli ratti kotiin, ja vaikka oli demo-kappale, niin oli alkuperäisessä paketissa kaikkine oheismateriaaleineen. Kunto ihan kuin uusi ja teknisesti täysin toimiva.

Kyllähän tuo F599XX on parempi ja hienompi kuin T300RS vakioratti, mitä nyt olen vähän ehtinyt DR2.0 pelata:

IMG_20230706_144701.jpg


Olin alun perin kuolannut Thrustmaster Sparco R383 -rattia, mutta yli 100€ hintaerolla valitsin kuitenkin tuon F599XX:n, kun raha ei kuitenkaan puissa kasva :lol:
 
sain oman logitech G29 125€ plussakortilla citymarketistä keväällä, kyllä mä tohon hintaan suosittelen ja uskoisin sen kestävän vuosia.
mutta jos kahtelee mitä noi normisti maksaa niin sillähän kyllä saa jo vähän valitakkin mitä ostaa.
beam.ng:ssä rattaat kyllä rallattaa ihan vitusti, muissa peleissä jotenkin rauhallisempi eikä pärise niin mahottomia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
260 303
Viestejä
4 528 662
Jäsenet
74 558
Uusin jäsen
vizeepa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom