Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Liittynyt
13.05.2019
Viestejä
281
Fanatecin ratti menee tämän vuoden puolella vaihtoon. Aika siirtyä DD-rattiin mutta aika vaikea valinta eri merkkien välillä. Fanatec, Simucube vai Moza. Vai joku muu? Hintaluokka alle 2000 euroa.
Mitä eroja eri merkeillä?
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 463
Fanatecin ratti menee tämän vuoden puolella vaihtoon. Aika siirtyä DD-rattiin mutta aika vaikea valinta eri merkkien välillä. Fanatec, Simucube vai Moza. Vai joku muu? Hintaluokka alle 2000 euroa.
Mitä eroja eri merkeillä?
Koska hankinta ei vielä ole ajankohtainen niin sulla on hyvää aikaa katsoa Sim Racing Garagen & Boosted Median youtube revikat, kaikki mainitsemasi ratit kun ovat olleet Barryn sekä Willin testipenkissä.
 
Liittynyt
14.01.2019
Viestejä
24
Fanatecin ratti menee tämän vuoden puolella vaihtoon. Aika siirtyä DD-rattiin mutta aika vaikea valinta eri merkkien välillä. Fanatec, Simucube vai Moza. Vai joku muu? Hintaluokka alle 2000 euroa.
Mitä eroja eri merkeillä?
Ite ajellut T300:lla nyt vuoden verran ja iskin silmäni Simagicin Alpha / Alpha miniin. Basen kylkiäiseksi todennäköisesti FX Pro Formula-ratti. Moza on ollut toisena hyvänä vaihtoehtona, mutta jotenkin enemmän viehättää nuo Simagicin bundlet - Mozalta taitaa tällä hetkellä löytyä vain R5 bundle. Mikäli budjetti ei sisällä polkimia, niin tuolla hinnalla tuskin hirveän huonoon voi päätyä :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
635
Fanatecin ratti menee tämän vuoden puolella vaihtoon. Aika siirtyä DD-rattiin mutta aika vaikea valinta eri merkkien välillä. Fanatec, Simucube vai Moza. Vai joku muu? Hintaluokka alle 2000 euroa.
Mitä eroja eri merkeillä?
Nyt mainostan kyllä jonku tuotetta. Mutta jos nyt heti itse olisin vaihtamassa, niin tuolta myyntipuolella olisi myynnissä SimXperience AccuForce Pro V2. Itse menisin kyllä sillä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
566
Nyt mainostan kyllä jonku tuotetta. Mutta jos nyt heti itse olisin vaihtamassa, niin tuolta myyntipuolella olisi myynnissä SimXperience AccuForce Pro V2. Itse menisin kyllä sillä.
Syytä että? Eikö tuo Accuforce ole jo aika "antiikkia" nykyisillä dd-markkinoilla.

Onhan noissa kaikissa puolensa. Vrs yksi pätevä vaihtoehto myös. Itse lähtisin miettimään rativalikoiman kautta. Fanatecit ja Mozat jättäisin kauppaan, jos ei heidän ekosysteeminsä miellytä ja toisaalta Simucubeen joku premium-ratti, niin äkkiä saattaa hinta paukkua jo budjetin yli. Jne.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
635
Syytä että? Eikö tuo Accuforce ole jo aika "antiikkia" nykyisillä dd-markkinoilla.

Onhan noissa kaikissa puolensa. Vrs yksi pätevä vaihtoehto myös. Itse lähtisin miettimään rativalikoiman kautta. Fanatecit ja Mozat jättäisin kauppaan, jos ei heidän ekosysteeminsä miellytä ja toisaalta Simucubeen joku premium-ratti, niin äkkiä saattaa hinta paukkua jo budjetin yli. Jne.
Lähinnä tuon Sim Commander nelosen takia.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 862
6600€ 3-polkimen setti

:srofl:
Joo kyllähän tosiharrastajalla pitää aktiivinen kytkinpoljin olla!

Onneksi sain rigin myytyä, olis tullut taas kalliiksi...ainakin jarrupedaali ois tarttenu hommata :interested:
Kovasti Will Ford tuntuu olevan täpinöissään jarrun tuntumasta.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 638
Joo kyllähän tosiharrastajalla pitää aktiivinen kytkinpoljin olla!
Tossa on se 'ongelma' että tuolla kokoonpanolla saisi sen kytkinpolkimen muutettua napin painalluksella jarruksi kun haluaa ajaa kahden polkimen setupilla. Ei ne kaksi poljinta olisi ihan oikealla etäisyydellä toisistaan mutta muutoksen helppous aiheuttaisi sen että sitä tulisi käytettyäkin. Onneksi nykyhintaan ei vain pysty.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 072
Fanatecin ratti menee tämän vuoden puolella vaihtoon. Aika siirtyä DD-rattiin mutta aika vaikea valinta eri merkkien välillä. Fanatec, Simucube vai Moza. Vai joku muu? Hintaluokka alle 2000 euroa.
Mitä eroja eri merkeillä?
Vähän sellanen kysymys että "Mikä on paras, Tojota, Mersu vai Nissan". Meinaan siis, jotta aikamoisia eroja on myös valmistajan eri mallien välillä.

Fanatecilla on tyyliin viisi eri mallia, käytännössä kolme, (CSL DD 5/8Nm + Gran Tursimo 8Nm, DD1/DD2) Simucubella kolme (Sport, Pro, Ultimate) ja Mozallakin neljä (R5, R9, R16, R21) ja kaikkien valmistajien laitteet listattuna hintataso menee muutamasta sadasta eurosta muutamaan tonniin.

Fanalla varmasti se paras ekosysteemi kun ratteja on niin paljon mutta Fanan laatu taas on vähän mitä sattuu. Henk koht en Fanaan enää koske kun nykyisestä pääsen eroon.
Itse karsastan myös Fanan tyyliä myydä enemmän vääntöä paremmalla virtalähteellä, kun esim Moza R9 antaa enemmän vääntöä halvemmalla hinnalla suoraan paketista, kuin Fanan 8Nm "pay for more" virtalähde.
Noista kahdesta itse ottasin testiin Mozan R9 jota on poikkeuksetta kehuttu jokaisessa testissä mihin se on otettu.
R5 unohtaisin heti, imo 5Nm on vaan liian vähän vääntöä DD-ratille.
Mozan ongelma sit se että ainakaan vielä ei ole konsoliyhteensopivuutta, jos sen nyt ongelmaksi haluaa laskea.
Toinen asia on se että Moza on uusin tulokas DD-markkinoilla eikä kukaan vielä tiedä miten kestäviä nämä on, vaatii vaan niitä rohkeita pioneereja jotka ottaa testiin.

Simucube on sitten oma lukunsa kokonaan eikä sitä voi verrata ollenkaan CSL DD tai Moza R9, kun hintaakin on yli tuplat (Sport) ja melkein triplat (Pro), Ultimatesta ny puhumattakaan, mutta niin on vääntöäkin. Jos parasta haluaa niin sitten SC.
Simucubesta ja rateista ei tässä sen enempää koska se on sitten loppumaton suo.

Ai niin, onhan nykyään myös Lokitekilla ja Thrustmasterilla omat DD-baset mutta niistä en sano mitään, kun en tiedä niistä juuri mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Fanatecin ratti menee tämän vuoden puolella vaihtoon. Aika siirtyä DD-rattiin mutta aika vaikea valinta eri merkkien välillä. Fanatec, Simucube vai Moza. Vai joku muu? Hintaluokka alle 2000 euroa.
Mitä eroja eri merkeillä?
Riippuu millä ajelet. Jos playstation kuvioissa niin ongelmaton ratkaisu on fanan pikkudd:t Simucube on aina vaihtoehto koska se on joko paras, tai yksi parhaista. Ratteja löytyy riittävästi, mutta jos haluat näytöllisiä niin tarvitset johdollisen version. Ihan halvimpia ei taida olla yksikään SC:n langaton ratti, mutta ei taida olla myynnissä mitään muovipasketta sc:lle joten laadusta maksetaan myös.
 
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
168
Sparco R100 vaiko penkki suoraan gtomegalta?

En osaa oikein itse päättää jommasta kummasta, niin jos kenelläkään olisi jotain mielipidettä tai kokemusta alemman budjettiluokan penkeistä niin otan mielenkiinnolla vastaan. :)
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 342
Sparco R100 vaiko penkki suoraan gtomegalta?

En osaa oikein itse päättää jommasta kummasta, niin jos kenelläkään olisi jotain mielipidettä tai kokemusta alemman budjettiluokan penkeistä niin otan mielenkiinnolla vastaan. :)
Mulla on GT Omega RS9 Simulator Seat ja olen kaverilla testannut Sparco R100, ja ovat kutakuinkin samaa tasoa, paitsi Sparco on kyllä jämäkämpi varsinkin selkänojasta.
Ite maksoin RS9:stä 2v sitten ~130€, joten sillä hintaa se on ollut aivan loistava ostos, mutta nykyään hinta ei enää ole niin paljoa alempi R100 verrattuna.

Edit. RS9:ssä on mukana kiskot, R100:ssa ei tule mukana. Joten hintaero about 100€ (ilman kuljetusmaksuja).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.07.2017
Viestejä
87
Muutamat käyttäjät taisivat ennakkotilata Simgraden VX-Pro polkimet.
Onko kukaan vielä saannut omiaan?
16.3 tilaus sisään, mutta ei ole kuulunut vielä mitään.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 072
Muutamat käyttäjät taisivat ennakkotilata Simgraden VX-Pro polkimet.
Onko kukaan vielä saannut omiaan?
16.3 tilaus sisään, mutta ei ole kuulunut vielä mitään.
Timo laittoi Instagramissa viime viikolla että ekat polkimet lähtee "sillä viikolla" ja lopuissa kestää vielä muutama viikko.
Tulee kun tulee.

 

Kridedude

Näkymätön tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
512
Sparco R100 vaiko penkki suoraan gtomegalta?

En osaa oikein itse päättää jommasta kummasta, niin jos kenelläkään olisi jotain mielipidettä tai kokemusta alemman budjettiluokan penkeistä niin otan mielenkiinnolla vastaan. :)
Omasta maksoin 268€ kiskoineen&kuluineen pari vuotta sitten Jimmy's Garagesta. Merkittävin ero tosiaan selkänojassa, ei anna periksi yhtä paljon jarrutellessa. Toki ellei jarrupoljin tarvitse paljon voimaa niin varmaankaan ei merkitystä.

Ja Sparco R100 on oikeisiin autoihin asennettava penkki, RS9 ja muut GT Omegan/NLR/jne ovat simupenkkejä eli vaativuustaso tukevuudelle lienee myös eri turvallisuusnäkökulmasta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 862
SimGraden informoinnissa olisi vähän petrattavaa sen mitä siellä itse olen asioinut, etenkin juuri jos tulee viivästyksiä tms. Kaikki ei lue somea.
Se on kuitenkin kahden ihmisen putiikki, jossa kummallakin on päivätyö eli sikäli ymmärrettävää, mutta kaikinpuolin tyytyväinen asiakas ostaa seuraavankin kerran.
Toivottavasti saatte kantapäätuen kaasupolkimelle bonuksena odotuksesta, vai mitä @Timo Koskela :)
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 072
Ei tällanen 90-lukulainen foorumi ole alustana mikään ensisijainen tiedotuskanava, kyllä se on siellä somessa ja se on sitten oma valinta seuraako niitä someja vai ei.
Ja jos tarkkoja ollaan niin tämä foorumi on sosiaalista mediaa myös. Myös Discordia, esim Fisran, seuraamalla pysyy myös aika hyvin kärryillä.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 862
En tarkoittanutkaan tätä forumia, vaan se että ilmoittaisivat kaikille henk.koht. sähköpostilla jos omaan tilaukseen tulee muutoksia tai viivästyksiä luvattuun.
Se mitä itse Fisran discoa seurailin, niin siellä kaverit keskenään heittävät läppää ja pistävät jokaiseen keskusteluun reaktiona "eläke" :rolleyes:
Tuollaisesta chat tyyppisestä keskustelusta ei löydä muutenkaan mitään vaan non-stoppina pyörii samat kysymykset...tosin niin täälläkin.
Kukin tyylillään.

Timo on kuitenkin täälläkin esitellyt tuotteitaan ja osallistunut keskusteluun, tägäyksestä joko saa ilmoituksen tai ei.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 072
En tarkoittanutkaan tätä forumia, vaan se että ilmoittaisivat kaikille henk.koht. sähköpostilla jos omaan tilaukseen tulee muutoksia tai viivästyksiä luvattuun.
Nii että kahden miehen firmassa pitäs käyttää sitä vähäistä aikaa siihen että toinen alkaa käymään tilauskantaa läpi ja nakuttelemaa satoja sähköposteja porukalle että "hei nyt vähä viivästyy", sen sijaan että pistää Instaan/FBhen julkista tiedotusta? :confused:

Kumpihan nyt mahtaa olla se tehokkaampi tapa..
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 862
No ne jotka ei sitä sosiaalista mediaa käytä jäävät täysin pimentoon, kuten täälläkin nyt kysyttiin että onko kuulunut mitään, onneksi se 90-lukulainen foorumi antoi vastauksen kun joku nykyajan someilija on tänne onneksi eksynyt :)
Voisivat saman infon tietty laittaa tuotteen myyntisivulle.

Ite olen SimGradelta tilannut useita tuotteita ja miltei joka kerta on tullut jotain ihme viivästyksiä, tunnin odottelin R7 polkimia Espoossa pihalla vaikka oli nouto kyllä tarkkaan sovittu...oli kasaus vielä kesken.

Pienillä jutuilla saadaan hommaan sellaista pro-meinikiä, Juhani on enemmän sitten pilkuntarkka ja koittaa kaikinpuolin saada hyvän ostokokemuksen asiakkaalle.
Timo kyllä tulee vastaan, kuten tässäkin tapauksessa.
Itse sain R7 polkimiin päivityspaketin ilmaiseksi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 417
Juu, itse en myöskään arvosta firmoja jotka ei "somen" ulkopuolella enää mitään tietoja kerro. En käytä someja ja enkä kyllä myöskään arvosta ihmisiä jotka siellä notkuvat.

Noin muuten ajattelin tilata Acelithin uuden rimmin(F sopiva). Ennestäänkin pari heiltä on(osa jo hävinnytkin niistä listalta), pitäisi vain päättää että suede vai nahka. Nahan etu että voi hyvin ilman hanskojakin ajaa, suede muuten gripympi yms, mutta jos ei jaksa aina hanskata niin pinnan paskoo nopeasti.

Acelith Simracing Ecosystem
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Tosin pitäisi olla joku systeemi missä se viesti lähtee asiakkaan haluamaan yhteydenpitokanavaan automaattisesti. Oli se sitten email tai tekstari tai mikä vaan. Tilaussysteemistä valitaan jollain kriteerillä asiakkaat, kirjoitetaan viesti ja send to all.

Timo, mä voin tehdä teille... :)
 
Liittynyt
16.01.2022
Viestejä
23
Moi,

Koskien VX-PRO poljinten ennakkotilauksia;

Nopea vastaus nyt tänne myös - ennakkotilaustuotteen tekstissä olimme arvioineet, milloin ennakkotilattujen poljinten lähetys alkaa - siitä myöhästyttiin muutama päivä jos muistan oikein, mutta ensimmäiset polkimet toki ovat jo olleet hetken käyttäjillä. Tuota tekstiä tuotteelle laittaessa ei tietenkään voitu tietää kuinka paljon tilauksia tulee - joten arvio siitä milloin lähetykset alkavat oli melkeimpä ainoa mitä tekstiin uskalsi laittaa.

Joka tapauksessa, 24/7 täällä hommia paiskotaan (itseasiassa tälläkin hetkellä pajalla polkimia pakkaamassa) jotta toimitukset olisivat mahdollisimman nopeita. Ennakkotilauksia on satoja, joten väistämättä tässä hetki menee - mutta puhutaan ennemminkin viikoista kuin kuukausista että saadaan kaikki matkaan. Toki toivomme kärsivällisyyttä - polkimet ovat meidän mielestä jopa hetken odotuksen arvoiset.

Sanottakoon tässä myös samalla, että automatisoitu viesti asiakkaiden sähköpostiin seurannan kera tulee sitten heti kun postilappu (Suomen tapauksessa) on luotu. Siitä voi sitten seurata viimeiset vaiheet.

Pahoittelut ettei voida kovin livenä päivittää kaikille asiakkaille statusta erikseen henkilökohtaisesti - käytännössä siihen menisi meidän koko aika, vaikka tehdäänkin tätä täysipäiväisesti (ts. ensimmäinen henkilökohtainen päivitys tulee sitten s-postiin, että paketti lähtee täältä).
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 311
Jotenkin musta tuntuu että tuon uuden sq shihterin ra
kentelu jotenkin taas lähti lapasesta.
Onko oma disaini vai joku valmis malli?
Olen monta kertaa meinannut alkaa tulostamaan tätä mutta jäänyt sitten tekemättä vielä
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
635
Onko oma disaini vai joku valmis malli?
Olen monta kertaa meinannut alkaa tulostamaan tätä mutta jäänyt sitten tekemättä vielä
Valmiilla mennään Sequential Shifter (DSD Inspired) by LocalwarCorp taito ei vielä riitä omaan suunnitteluun. Tuohonkin jouduin ulkoistaa tuota tulostusta muutaman osan verran , kun en omilla vehkeillä jaksanut syventyä tuon TPU:lla tulostamisen saloihin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 250
Jos joku kaipaa hyvää Simhub dashboardia ACC/iRacing/AMS2/rFactor2 niin kannattaa kokeilla Lovely Dashboard -nimistä.
Alla pari videota, ensimmäisessä tekijä itse esittelee luomustaan ja toinen on yksi random YT-arvostelu:




Itsellä käytössä vanhassa Nexus 4 luurissa (missä Nitrogen 7.1 OS). Saa myös tabletti ja overlay versiona.
Toimii missä tahansa SimHub yhteensopivassa laitteessa noiden em. simujen kanssa. Vaatii PC:lle itse SimHub softan ja Roboto Font Family asennuksen ensin.
 
Liittynyt
03.11.2022
Viestejä
38
Ite ajellut T300:lla nyt vuoden verran ja iskin silmäni Simagicin Alpha / Alpha miniin. Basen kylkiäiseksi todennäköisesti FX Pro Formula-ratti. Moza on ollut toisena hyvänä vaihtoehtona, mutta jotenkin enemmän viehättää nuo Simagicin bundlet - Mozalta taitaa tällä hetkellä löytyä vain R5 bundle. Mikäli budjetti ei sisällä polkimia, niin tuolla hinnalla tuskin hirveän huonoon voi päätyä :D
Itse tuon alpha minin ja GT4 ratin hommasin tuossa muutama kuukausi sitten. Itse ollut kyllä tyytyväinen tuohon simagicin laatuun. Itsellä käytössäni ehkä 70-80% FFB jossain perus GT3 ajossa ja sitten jossain ralleissa ja driftaamisissa vielä vähemmän. Ralli ja driftaus hommissa siis ihan perus 350mm ratti. Tottakai se kannattaa ottaa paras base mitä budjettiin mahtuu. Tähän mennessä ei ole ainakaan tullut fiilistä päivitellä basea jota vähän pelkäsin. Ajatuksena olisi että voisin ostella noita simagicin ratteja tuossa pikkuhiljaa ja sitten jos joskus haluan päivittää niin ostaisin alpha ultimaten. Voisin kyllä itse sanoa että tuolla minillä suurinosa varmasti pärjää. Olkoon siinä se 10nm tai 13nm josta on jotain mittauksia. Nuo 13nm mittaukset on siis joku iracingin tyyppi joskus tehnyt ja saanut tuon 13nm piikki tehoksi. Itse en faktaksi osaa sanoa kun ei ole millä mittailla, mutta kun tuossa tutun CSL DD 8nm vertasi niin on ero kyllä jo todella huomattava.

Tässä vielä tuo mittaustulos joka löytyy iracingin foorumilta. Sinänsä mittaus näyttää ihan luotettavalta kun muut baset näyttivät niiden mainostettuja arvoja.
1683226725106.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.01.2019
Viestejä
24
Itse tuon alpha minin ja GT4 ratin hommasin tuossa muutama kuukausi sitten. Itse ollut kyllä tyytyväinen tuohon simagicin laatuun. Itsellä käytössäni ehkä 70-80% FFB jossain perus GT3 ajossa ja sitten jossain ralleissa ja driftaamisissa vielä vähemmän. Ralli ja driftaus hommissa siis ihan perus 350mm ratti. Tottakai se kannattaa ottaa paras base mitä budjettiin mahtuu. Tähän mennessä ei ole ainakaan tullut fiilistä päivitellä basea jota vähän pelkäsin. Ajatuksena olisi että voisin ostella noita simagicin ratteja tuossa pikkuhiljaa ja sitten jos joskus haluan päivittää niin ostaisin alpha ultimaten. Voisin kyllä itse sanoa että tuolla minillä suurinosa varmasti pärjää. Olkoon siinä se 10nm tai 13nm josta on jotain mittauksia. Nuo 13nm mittaukset on siis joku iracingin tyyppi joskus tehnyt ja saanut tuon 13nm piikki tehoksi. Itse en faktaksi osaa sanoa kun ei ole millä mittailla, mutta kun tuossa tutun CSL DD 8nm vertasi niin on ero kyllä jo todella huomattava.

Tässä vielä tuo mittaustulos joka löytyy iracingin foorumilta. Sinänsä mittaus näyttää ihan luotettavalta kun muut baset näyttivät niiden mainostettuja arvoja.
Luinkin jostain tuosta, että Simagic ilmoittaa hieman alakanttiin, joten uskoisin tuon Minin riittävän myös omaan käyttöön hyvin. Tilasitko ulkomailta? Katsoin, että Jimmsille on tullut myös myyntiin, mutta toistaiseksi huonosti saatavilla ja muutamaa ulkomaista verkkokauppaa käynyt läpi, mistä saisi koko setin kerralla. Itselläni vähän rajoittaa tällä hetkellä myös huoneen tilavuus, niin joutuisi toistaiseksi vetämään pöydässä kiinni pienemmällä väännöllä.

Lisättäköön nyt vielä, että onkohan kenelläkään kokemuksia tuosta Monkeydriver seat-rigistä? Yrittänyt huhuilla sähköpostilla jne. mutta huonosti saanut mitään vastausta - kiinnostaisi tulevaisuutta ajatellen.
 
Liittynyt
03.11.2022
Viestejä
38
Luinkin jostain tuosta, että Simagic ilmoittaa hieman alakanttiin, joten uskoisin tuon Minin riittävän myös omaan käyttöön hyvin. Tilasitko ulkomailta? Katsoin, että Jimmsille on tullut myös myyntiin, mutta toistaiseksi huonosti saatavilla ja muutamaa ulkomaista verkkokauppaa käynyt läpi, mistä saisi koko setin kerralla. Itselläni vähän rajoittaa tällä hetkellä myös huoneen tilavuus, niin joutuisi toistaiseksi vetämään pöydässä kiinni pienemmällä väännöllä.

Lisättäköön nyt vielä, että onkohan kenelläkään kokemuksia tuosta Monkeydriver seat-rigistä? Yrittänyt huhuilla sähköpostilla jne. mutta huonosti saanut mitään vastausta - kiinnostaisi tulevaisuutta ajatellen.
Itse tilasin sim-motion EU:sta. Siis olen itse ymmärtänyt että simagic olisi ilmoittanut väännön jota ratti pystyy pitämään X ajan ja sitten taas tuo piikki teho on vähän isompi. Tiedä näistä kun ei ole mittareita tai osaamista niitä mittailla. Tuolta sim-motionilta ainakin saanut apua aina sähköpostiin 1-2 arkipäivässä. Ostin itse tuon GT4 ratin käytettynä ja nyt kyselin josko siihen saisi ne kytkin läpät rattiin niin sieltä vastattiin seuraavan päivänä että voivat tilata semmoiset minulle. Olin aluksi moza R9 katselemassa, mutta oli loppu joka puolelta ja en enää jaksellut odotella niin ostin sitten tuon minin.

Tässä vielä tuon fanatecin CSL 5nm base vertailun vuoksi samalta testaajalta. Näyttäisi että mittaustapa ja tulokset olisivat ihan luotettavia. Onhan tuo testaaja joku iracingin työntekijä.
1683230280617.png
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
703

Jos jollain mua fiksummalla on ideaa miten virittää tähän näyttö niin kertokaa toki. Verkkiksen oma teline vie näytön aivan liian kauas. Tällä hetkellä käännän vain näytön kaasujalan rigin eteen, mutta olishan se näppärää jos tossa olis oma näyttö.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 417
Ständi jossa jalat sillä leveydellä että rigi mahtuu väliin? Niinhän useimmat tekee jos ei sitten ole kiinteää telinesysteemiä näytölle/näytoille.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 072
Hetki menee vielä. Parempaa load celliä kaasulle tulossa.



Kohta varmaa joku valittaa kun ei ole suomeksi.. :smoke:
 
Liittynyt
03.11.2022
Viestejä
38
Hetki menee vielä. Parempaa load celliä kaasulle tulossa.



Kohta varmaa joku valittaa kun ei ole suomeksi.. :smoke:
Huomasin juuri itsekkin. Alkaa tämä odottelu kyllä jo riittämään. Itse olin siinä käsityksessä että polkimet olivat jo valmiit kun ne ennakkotilasin. Toinen erikoinen päätös mielestäni on se että on valittu toimittaa ensiksi englantiin jälleenmyyjälle. Luulisi että kun tilaa suoraan myyjältä niin saisit tuotteen nopeiten.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 072
Ennakkotilaushan nimenomaan tarkoittaa ettei tavara ole vielä valmis.. siksi sana "ennakko".. :confused:
 
Liittynyt
03.11.2022
Viestejä
38
Ennakkotilaushan nimenomaan tarkoittaa ettei tavara ole vielä valmis.. siksi sana "ennakko".. :confused:
No jos sanotaan että polkimia aletaan lähettämään 2vkoa ennakkotilauksen loputtua niin kyllä niiden aika valmiina täytyy pakostakin olla. Myös niiden esittely videolla kyllä viittaisi siihen että polkimet ovat muutamaa pikku muutosta vaille valmiit.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 072
No se toki kyllä. Mutta nyt kun tuotetta edelleen kehitetään paremmaksi niin eipä se mua haittaa, ajellaa T-LCMillä odotellessa.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 072
Tässä nyt jo kuukausia pohtinu tuon CSL Eliten päivittämistä DD-aikaan ja pistin sitten liipaisten Moza R9 + FSR ratin. Tokihan se ny tietty ois varmaa pitäny jotai Simucubea taas olla mutta omat ajomäärät ei vaan oikeuta yli 2 tonnin hankintaa sitten millään ja tuo Mozan setti tuntui "omalta" ja tekee nyt mieli vaa testata jotain uutta tulijaa tällä markkinalla.
Katotaa ny sit miten tuo istuu käteen ja jos alkaa tuntumaa ettei ne nyyttonit piisaa ni haetaa sit se cube. :think:
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
703
Blackstormiin vaihtui vihdoin viimein penkki. Kyllähän tossa totuttelua on, mutta vaikuttaa ihan hyvältä. Harmillisesti kun ajoasento on hieman "kallellaan" niin polvet nousevat ylös ja osuvat toisinaan hieman ratin alareunaan. Voi olla, että pitää hiukan vielä viritellä. Liukukiskot irroittamalla saisi laskettua penkkiä muutaman sentin, mutta toisaalta tuo penkin liikuttaminen on ollut näppärä ominaisuus.
 

Liitteet

muumilapsus

Team SER
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
776
Mikäli jollakulla tarvetta, e-villessä Next Level Racing näytön lattiateline tarjouksessa 49.90€

1kpl näkyisi jäljellä olevan.
Mielestäni ihan kohtuullinen hinta kyseisestä värkistä.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
822
Mikäli jollakulla tarvetta, e-villessä Next Level Racing näytön lattiateline tarjouksessa 49.90€

1kpl näkyisi jäljellä olevan.
Mielestäni ihan kohtuullinen hinta kyseisestä värkistä.

Kiitoksia, taisin poistaa viimeisen.

Pitkään telineitä katsellut mutta omaan käyttömäärään nähden vähän tyyriitä, tuossakin ovh melkein 200e joten tuo 50e ihan perusteltu ostos...ainakin näin pitää koittaa hallitukselle perustella..:rolleyes:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 417
Itse aikoinaan ostin halvan, vieläkin käytän, GT Omegalta.(aikoinaan kun ostin niin oli reilusti alle satasen silloin).
 
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
118
Hieman on vaikeeta päättää kummanko ostais fanatecin gran turismo dd pron vaiko mozan r9. Arvosteluita on tullut jonkin verran luettua ja vaikuttais tuo mozakin olevan varsin pätevä vehje. Halvempi olisi tuo mozan base, mutta sitten kun siihen pitää ottaa formula ratti ja pyöreä ratti niin rupeekin fanatec olemaan halvempi vaihtoehto. Polkimet jo löytyy fanan puolelta ja niitä ei tarvitse päivittää. Ei täälläkään taida vielä kellään olla tuosta mozasta kokemuksia? Kai sitä pitää vielä jatkaa pähkäilyä ja arvostelujen lukemista.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 072
Hieman on vaikeeta päättää kummanko ostais fanatecin gran turismo dd pron vaiko mozan r9. Arvosteluita on tullut jonkin verran luettua ja vaikuttais tuo mozakin olevan varsin pätevä vehje. Halvempi olisi tuo mozan base, mutta sitten kun siihen pitää ottaa formula ratti ja pyöreä ratti niin rupeekin fanatec olemaan halvempi vaihtoehto. Polkimet jo löytyy fanan puolelta ja niitä ei tarvitse päivittää. Ei täälläkään taida vielä kellään olla tuosta mozasta kokemuksia? Kai sitä pitää vielä jatkaa pähkäilyä ja arvostelujen lukemista.
Oman Moza R9 hain eilen Verkkokaupasta, FSR ratin otin siihen kylkeen ja kyllä oikein pätevältä vaikuttaa. Käyttöönotto oli simppeliä, ratti istuu mukavasti käteen ja rrityisesti tuo QR on kyllä mainio, vaikkei ny yhden ratin kanssa sille sinänsä käyttöä olekaan mutta itekin varmasti hankittava joku pyöreä ratti rallia varten jos sitä joskus erehtyy ajamaan.
Tuon FSRn "ongelma" on Mozan omat inforuudut, eli et voi käyttää esim Simhubia tuon kanssa tai muokata niitä mitenkään, vaan siinä on ne ruudut tarjolla mitä sinne on rakennettu ja osa on aika turhia ja tarkoitettu esim F1-pelien kanssa. Mutta itselle ihan riittävästi infoa.
En minä Fanatecia edes harkitsisi kun tietää niiden laadun. Toki, Moza on myös vähän villikortti kun eivät ole vielä edes kahta vuotta ollu tällä simumarkkinalla eikä kenelläkään ole vielä pitkän aikavälin kokemuksia, mutta tämä vaatii just tällasia rohkeita pioneereja jotka ottaa riskin ja kokeilee. :D
Mutta koska Moza on tunnettu myös kameragimbaleistaan jotka tiettävästi on aika laadukkaita niin sillä uskalsin liipaista.
Mozalla on myös erittäin aktiivinen ja hyvä Discord-kanava jossa saa apuja heti.

Vanhaan CSL Eliteen verrattuna tuntuma oli kyllä ihan eri planeetalta, enkä ainakaa toistaseks kyllä osaa kaivata enempää vääntöä kuin mitä tuo R9 antaa, pari kierrosta Nordschleifella ja kädet oli aivan poikki. :beye:

PS. Jos ostat ES-ratin niin siihen on saatavilla formularimmi erikseen, eli vaan se elektroniikka siitä siirtyy ratista toiseen.


 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 862
Ite olen ostanut Fanatecilta 19 tuotetta + muutama rimmi.
Ei mulla ole ollut ongelmia niiden kanssa...noh kässäri nyt on surkea tekele ja vaihdekepissä oli satunnaisia miss-shiftejä, mutta muuten ratit, polkimet ja baset toimineet moitteetta.
En sitten tiedä missä ja mistä syystä ne on yleisesti leimattu niin paskaksi ettei kannata hankintaa edes harkita :rolleyes:
Yhtä hyvin kyllä voisi nyt kokeilla jotain muuta merkkiä, kun ei Fanatec ole enää se ainoa vaihtoehto keskihintaisissa tuotteissa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
566
Ite olen ostanut Fanatecilta 19 tuotetta + muutama rimmi.
Ei mulla ole ollut ongelmia niiden kanssa...noh kässäri nyt on surkea tekele ja vaihdekepissä oli satunnaisia miss-shiftejä, mutta muuten ratit, polkimet ja baset toimineet moitteetta.
En sitten tiedä missä ja mistä syystä ne on yleisesti leimattu niin paskaksi ettei kannata hankintaa edes harkita :rolleyes:
Varmaan tuossa osansa tekee se, että Fanateceja myydään kuitenkin moninkertainen määrä verrattuna näihin pienempiin valmistajiin. Äkkiä sitten tekee sen, että foorumeilla ja discordeissa jne syntyy vaikutelma että koko ajan on jollain fanatecit hajalla, vaikka se ei mikään normaalia suurempi osuus olisikaan.

Ei itselläkään isompia ongelmia sattunut, vaikka monenlaista omistanut. Csl-sarjan polkimien kanssa taisi olla jotain pientä häikkää, mutta clubsportista ylöspäin ainakin ihan varmoja vehkeitä.
 
Liittynyt
03.11.2022
Viestejä
38
Varmaan tuossa osansa tekee se, että Fanateceja myydään kuitenkin moninkertainen määrä verrattuna näihin pienempiin valmistajiin. Äkkiä sitten tekee sen, että foorumeilla ja discordeissa jne syntyy vaikutelma että koko ajan on jollain fanatecit hajalla, vaikka se ei mikään normaalia suurempi osuus olisikaan.

Ei itselläkään isompia ongelmia sattunut, vaikka monenlaista omistanut. Csl-sarjan polkimien kanssa taisi olla jotain pientä häikkää, mutta clubsportista ylöspäin ainakin ihan varmoja vehkeitä.
Mielestäni muut merkit menneet vaan ohi hinta/laatu suhteessa basejen suhteen. Jos ei tule käytettyä konsolin kanssa niin menisin kyllä mozan kanssa. Olen molempia päässyt testaamaan ja on niissä jo ihan silmin ja sormin tuntuva ero. Fanatecilla toki halpoja ratteja, mutta kyllä niissä sen hinnan huomaa. En toki kaikkia fanatecin ratteja ole kokeillut. Kaikki toki ostakoon mitä haluaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 737
Viestejä
4 204 704
Jäsenet
70 958
Uusin jäsen
AkuKJ

Hinta.fi

Ylös Bottom