Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
783
Mun eka setti oli Act Labs Forse RS johon hommasin 3 pedaalin polkimet ja shifterin, Kanadasta tilasin mutsin luottokortilla ja maksoi maltaita.
Sama, oli ihan hyvä laitos, taitaa olla vieläkin kellarissa jossain nurkassa. Tekonahka kyllä varissut pois vuosia sitten.
Logitechillä kovin isoa eroa T500/T300 ja paljon paremmat polkimet.
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 609
Nyt olis rattisetti tulossa. Muutaman tunnin käytetty G923 löyty kaverin nurkista.
Niin mistä nyt kannattais alkaa ettimään "stoppareita" peli/toimistotuoliin ja millä nimellä? Yritin tossa ettiä, mutta ei satu silmään mistään. Muistaakseen tässäkin ketjussa niistä on ollut höpinää, mutta ei vaan löydä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 475
Eikö noissa polkimissa ole pohjassa kierteitä? Mietin vaan että Macgyver olisi päässyt paljon helpommalla...
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 609
Eikö noissa polkimissa ole pohjassa kierteitä? Mietin vaan että Macgyver olisi päässyt paljon helpommalla...
On niissä. Mutta materiaalia ei ollu tarpeeks siihen toteutukseen. Vai meinaatko että olis alakerran naapurin puolelta käyny vetää pultit?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 475
Alakerran naapurin kattolamppuun kiinni. Ei vaan laudanpätkä, pultilla polkimiin kinni ja ladan toinen pää sitten pöydänjalkaa vasten. Hienon näköinenhän noi dinosauruksen kynnet on!
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 549
Fana myy jo perus 5nm CSL DD halvalla jos samalla ostaa ratin ja polkimet. Basen hinta sillon 199.95, ts näin mainostavat.
 
Liittynyt
09.03.2019
Viestejä
19
Fana myy jo perus 5nm CSL DD halvalla jos samalla ostaa ratin ja polkimet. Basen hinta sillon 199.95, ts näin mainostavat.
CLS-pedals 199,95 e & CSL Elite Steering Wheel McLaren GT3 V2 toiset 199,95. 600 euroa ja sinulla on 5nm, joka ei vaan ole riittävästi. 8nm on se, jolla tämä Fanatec pääsee tarkkuudessaan oikeuksiinsa.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 076
On kyllä edelleen imo ihan vitun tyhmää markkinataloutta Fanalta myydä satasen lisähinnalla poweri jolla saa lisävääntöä. Kaikki muut valmistajat pistää sen voiman valmiiksi samaan pakettiin eikä myy mitään ihmeen "DLC:tä".
Seuraavassa sukupolvessa myydään varmaan jo ratti ilman sähköjohtoa, satasen lisähinnasta johto messiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 420
On kyllä edelleen imo ihan vitun paskaa markkinataloutta Fanalta myydä satasen lisähinnalla poweri jolla saa lisävääntöä. Kaikki muut valmistajat pistää sen voiman valmiiksi samaan pakettiin eikä myy mitään ihmeen "DLC:tä".
Seuraavassa sukupolvessa myydään varmaan jo ratti ilman sähköjohtoa, satasen lisähinnasta johto messiin.
No jooh mut olivat ensimmäisinä markkinoilla ja toisaalta saavat painettua tolla hinnan niin alas että alottavankin harrastajan rahat riittävät tuohon ja sitten voivat päivityspolkua edetä Fanatecin ekosysteemissä ns. päätyyn asti. Sinänsä musta ihan fiksusti ajateltu. Ainut vaan että saisi olla tehokkaampi buusteri kun kilpailijat vetivät tonne 8-12nm väliin noi "perusmallinsa" :)
 

Kridedude

Näkymätön tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
521
On kyllä edelleen imo ihan vitun tyhmää markkinataloutta Fanalta myydä satasen lisähinnalla poweri jolla saa lisävääntöä. Kaikki muut valmistajat pistää sen voiman valmiiksi samaan pakettiin eikä myy mitään ihmeen "DLC:tä".
Seuraavassa sukupolvessa myydään varmaan jo ratti ilman sähköjohtoa, satasen lisähinnasta johto messiin.
Eli muut valmistajat on ok ku myy eri väännöllä baseja?
 

Kridedude

Näkymätön tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
521
On kyllä edelleen imo ihan vitun tyhmää markkinataloutta Fanalta myydä satasen lisähinnalla poweri jolla saa lisävääntöä. Kaikki muut valmistajat pistää sen voiman valmiiksi samaan pakettiin eikä myy mitään ihmeen "DLC:tä".
Seuraavassa sukupolvessa myydään varmaan jo ratti ilman sähköjohtoa, satasen lisähinnasta johto messiin.
Myös haluaisin lisää kertomuksia sinun kokemuksista ko asiasta. Sullahan tuntuu olevan aina olevan ne omat vehkeet ne parhaat?
 
Liittynyt
06.08.2017
Viestejä
182
itse siirryin \ siirryn kunhan tilaus saapuu Moza puolelle, saanut taas uuden kipinän simu ajeluihin ja ajelen tällä hetkellä ACC.ssä LFM sarjaa, suosittelen lämpimästi tutustumaan sivustoon jos ACC kiinnostaa, siellä on kilpailuja päivittäin ja heillä on oma ränking jokaiselle SR jolla katsotaan miten rike herkkä olet ja ELO jolla taas seurataan sijoitusta muihin.

ratiksi päädyin: Moza r9 ja siihen Moza Racing KS polkimet moza sr-p johon otin jäykemmän jousen.

kokemuksia vielä ei noista ole mutta eiköhän tässä lähiviikkoina nuo saavu, odotukset ovat korkealla :D
 
Liittynyt
24.12.2019
Viestejä
72
itse siirryin \ siirryn kunhan tilaus saapuu Moza puolelle, saanut taas uuden kipinän simu ajeluihin ja ajelen tällä hetkellä ACC.ssä LFM sarjaa, suosittelen lämpimästi tutustumaan sivustoon jos ACC kiinnostaa, siellä on kilpailuja päivittäin ja heillä on oma ränking jokaiselle SR jolla katsotaan miten rike herkkä olet ja ELO jolla taas seurataan sijoitusta muihin.

ratiksi päädyin: Moza r9 ja siihen Moza Racing KS polkimet moza sr-p johon otin jäykemmän jousen.

kokemuksia vielä ei noista ole mutta eiköhän tässä lähiviikkoina nuo saavu, odotukset ovat korkealla :D
Mistä tilasit ko. kamat? Itsekkin kuolannut aika pitkälti kyseisten tavaroiden perään niin jään seuraamaan ja odottamaan kokemuksia näistä. Polkimien suhteen miettinyt myös vaihtoehdoksi lyödä vähän enemmän rahaa tiskiin ja Simgraden VX-Prot :hmm:
 
Liittynyt
06.08.2017
Viestejä
182
nämä tilasin Moza r9 ja siihen Moza Racing KS verkkokauppa . com ja polkimet moza sr-p proshop jotka tuli jo.

mietin kanssa toisia polkimia ja r12 mutta päädyin noihin, ihan hyvää palautetta saanut
 

Kridedude

Näkymätön tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
521
DELEnordicilla on joku -10% kesäale rattivehkeistä vielä käynnissä. Henkkoht kokemuksia ko kaupasta ei ole.

 
Liittynyt
06.08.2017
Viestejä
182
samalla laitoin head motion tracker webcameralla joka vaatii kyllä totettelua, kilpailuihin en sillä ole vielä mennyt, mutta jonkin verran harjotellu.
näytön samalla päivitin LG C2 42, tuolla setupilla pitäis nyt alkuun mennä ja seuraavaksi katsellu settiä bass shaker eteen ja taakse :)
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 076
Mozaa myy Suomessa Jimms ja Verkkokauppa. Delenordic myös mutta ei ole kyllä ns suomalainen kauppa vaikka verkkokauppa suomeksi onkin.
 
Liittynyt
20.09.2017
Viestejä
298
Mozaa myy Suomessa Jimms ja Verkkokauppa. Delenordic myös mutta ei ole kyllä ns suomalainen kauppa vaikka verkkokauppa suomeksi onkin.
Suomesta ainaki tavara lähtee, tilasin joskus vuos sitte tr8pro rigin ja tuli postikuluitta 3päivässä kotiinkuljetuksella. Hyvä kauppa.
 
Liittynyt
24.12.2019
Viestejä
72
DELEnordicilla on joku -10% kesäale rattivehkeistä vielä käynnissä. Henkkoht kokemuksia ko kaupasta ei ole.

Tää polttelee aika paljon, mut ei itelläkää mitään kokemusta ko. kaupasta esim. takuuhommien/aspan suhteen.
 
Liittynyt
06.08.2017
Viestejä
182
en lähtis ainakaan omissa seteissä muutamaa euroa just takuu asioiden takia säästää kun puhutaan noin 1k hankinnoista, verkkokauppa on itsellä lähellä ja proshop on myös tuttu itselle, jimms kokemukset itsellä ei niin hyviä, mutta uskoisi että sekin pelaa kuitenkin
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
200
Olen tilannut 3 kertaa Delenordicilta ja joka kerta homma toiminut kympillä. Nopea vastaus tiedusteluun ja nopea toimitus. Vehkeet toimineet niin ei kokemusta takuuasioista.
 
Liittynyt
22.08.2019
Viestejä
280
Olen tilannut 3 kertaa Delenordicilta ja joka kerta homma toiminut kympillä. Nopea vastaus tiedusteluun ja nopea toimitus. Vehkeet toimineet niin ei kokemusta takuuasioista.
Hyvä tietää, epäilytti vähän, kun SC basejen hinnat oli väärinpäin ja sit päälle vielä 10% alennus, oli ihan hyvä tarjous.
 
Liittynyt
03.11.2022
Viestejä
38
Moro, mitäs USB hubeja olette käyttäneet simu setupeissanne? Itsellä tällä hetkellä joku vanha ~20€ maksava USB 3.0 hubi ilman lisävirtaa. Ajatuksena olisi se nyt kuitenkin päivittää kun veikkaisin että se on heikoin lenkki setupissani vaikka mitään ongelmia en ole itse ainakaan huomannut. Täytyisi saada 4 usbia minimissään kiinni, mutta pieni päivitys vara olisi hyvä.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 265
Moro, mitäs USB hubeja olette käyttäneet simu setupeissanne? Itsellä tällä hetkellä joku vanha ~20€ maksava USB 3.0 hubi ilman lisävirtaa. Ajatuksena olisi se nyt kuitenkin päivittää kun veikkaisin että se on heikoin lenkki setupissani vaikka mitään ongelmia en ole itse ainakaan huomannut. Täytyisi saada 4 usbia minimissään kiinni, mutta pieni päivitys vara olisi hyvä.
TP-Link UH700
TP-Link UH720
Noita kahta suositeltiin minulle. Itse ostin UH720. On ollut toimiva. Viisi USB-laitetta kiinni ja yksi tabletti latausportissa.
 
Liittynyt
03.11.2022
Viestejä
38
TP-Link UH700
TP-Link UH720
Noita kahta suositeltiin minulle. Itse ostin UH720. On ollut toimiva. Viisi USB-laitetta kiinni ja yksi tabletti latausportissa.
Katselin tuolta amazonista tommoisia mihin saisi lisävirran. En nyt usko että tällä hetkellä siitä olisi pulaa kun ei mitään näytöllisiä ratteja yms virtasyöppöjä ole, mutta lähinnä tulevaisuuden varalta. Täytyypi vähän näitä tutkia kun noi USB standardit ja muut ei ole kyllä erikoisemmin hallussa.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 265

Kai tätäkin voi pitää ajopelivarusteena :D

Eli linkin takana kuva pelituoliin hankkimastani puukuula istuinsuojasta.

Idea hankinnan takana oli vähentää selän ja takapuolen hikoamista keinonahkaisessa tms. materiaalista valmistetussa penkissä.
Toimii hyvin, vähentää selvästi hikoamista. Lisäksi tekee penkin kovemmaksi ja jäykemmäksi, mistä ainakin oma selkä tykkää enemmän.
Tuo on tuollainen vähän modernimpi malli, missä on lisäksi semmoinen verkkokangas puukuulien alla, eli kuulat eivät ole suoraan kiinni penkin verhoilussa.
En ole huomannut että kuulat heikentäisivät bass shakerin efektejä.
 
Liittynyt
26.12.2017
Viestejä
246
Lueskelin 10 sivua takaperin juttua vaihdekepeistä eikä voittaja ihan selvinnyt. Onko paras vaihtoehto Logitechin 55 € vaihdekepin sijaan SHH 100 € hinnalla? Vai joku muu suunnilleen samalla rahalla? Pari viikkoa olen ajellut G29 + Logitech Driving Force kepillä ja onhan tuo ihan hauska mutta aika lelun tuntuinen, pakkilukko hieman hidastaa ja tuskin tuo kestää vuosikaupalla. Eli palautukseen Logitech ja joku tilalle. Tarkoitus olisi rakentaa paikka ~vuoden päästä kunnon simrigille DD-ratteineen, joten onko joku järkevä vaihdekeppi noin satasen hintaluokassa? Sellainen jota voisi kuvitella käyttävänsä myöhemminkin sujuvasti Fanatec / Moza tms ratin kanssa? Onko esim. Project D parempi ja saatavilla jostain?

Telineenä on tällä hetkellä Wheel Stand Pro, mutta saattaa vielä vaihtua GT Omega Apexiin, jahka saavat saldoja EU:n puolelle nettikauppaansa (nyt lähettävät briteistä) tai Amazon.de. Apexin säätövarat kiinnostaisi, onko se muilla käytössä myös 130-150 cm rallikuskin aluilla? Ja kuinka hyvin tuon kanssa saa perus 180 cm kuski ratin syliin ilman että nousee liian ylös? Wheel Stand Pro yllätti positiivisesti kun säädöt taipui viikonloppuna jopa 4-v tytön rallikokeiluihin ja itsellekin ratin saa juuri kohdilleen eikä melkein.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 873
Olen kyllä ollut tyytyväinen nykyiseen Wheel Stand Pro pakettiin.

Ostin siihen RGS-F:n suoraan WSP:ltä ja ostin SHH shifterin bottom mountilla joka käy fanan kiinnitykseen.
Vaihdekepin nuppi Biltemasta.

wsp shh fana.jpg
 
Liittynyt
26.12.2017
Viestejä
246
Olen kyllä ollut tyytyväinen nykyiseen Wheel Stand Pro pakettiin.

Ostin siihen RGS-F:n suoraan WSP:ltä ja ostin SHH shifterin bottom mountilla joka käy fanan kiinnitykseen.
Vaihdekepin nuppi Biltemasta.

Ai tuollainenkin lisäosa löytyy tähän telineeseen, kiitos vinkistä.
 
Liittynyt
26.12.2017
Viestejä
246
Eilen tuli stopperit ja perhana ne muuten on hyvät. Parin tunnin pelailulla, niin en huomannu että kertaakaan olis jakkara yrittäny liikkua. Jos jakkara tahtoo karata kun polkee jarrua, niin noita kannattaa harkita. Täältä iso suositus noille.
Täytyypä tilata nuo. Sidoin ensihätään pikalukkovyöllä tuolinjalan telineen jalkaan ja pysyy silläkin paikoillaan, mutta taitaa olla enemmän virittämistä kuin noissa stoppareissa.
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 609
Täytyypä tilata nuo. Sidoin ensihätään pikalukkovyöllä tuolinjalan telineen jalkaan ja pysyy silläkin paikoillaan, mutta taitaa olla enemmän virittämistä kuin noissa stoppareissa.
Vähän noiden kanssakin saa säätää, mut voisin veikata että vähempi kun vyönkanssa.
Maton päällä noi tuskin pitää, mutta tasasella puree kiini ihan pirun hyvin. Ittellä on tollanen sileä muovi lattiasuoja ettei jakkaran renkaat tuhoa lattiaa, niin siihen tarraa kiini hyvin.
 
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
624
Valitettavasti vaan pari prototyyppikuvaa löytyi tähän hätään, mutta itse olen WSP:n kanssa paikallaanpysymisen toteuttanut näin:

IMG_4303.jpeg
IMG_4301.jpeg

Lopullisessa versiossa on pidempi puu ja tuo kiinnitykseen käytetty ripustuskoukku on katkaistu niin, että se on tasassa kakkosnelosen kanssa. Lopullisessa on myös neljä reikää eri mittaisille kuskeille. Tyttären tuoli toimi alunperin mittatikkuna.

Kokeilin myös erilaisia mattoja ja stoppareita ennen tätä, mutta tämän kanssa ehdoton etu on se, että ajoasento on aina vakio ja keskilinjassa eikä paikalleenlaitossa mene juuri kauempaa kuin ständin itsensä kanssa.

Koitan mökiltä palattua muistaa laittaa vielä lopullisesta kuvan niin saa paremman ajatuksen miten tuo toimii. Itsellä on toiminut mainiosti.
 
Liittynyt
26.12.2017
Viestejä
246
Valitettavasti vaan pari prototyyppikuvaa löytyi tähän hätään, mutta itse olen WSP:n kanssa paikallaanpysymisen toteuttanut näin:


Lopullisessa versiossa on pidempi puu ja tuo kiinnitykseen käytetty ripustuskoukku on katkaistu niin, että se on tasassa kakkosnelosen kanssa. Lopullisessa on myös neljä reikää eri mittaisille kuskeille. Tyttären tuoli toimi alunperin mittatikkuna.

Kokeilin myös erilaisia mattoja ja stoppareita ennen tätä, mutta tämän kanssa ehdoton etu on se, että ajoasento on aina vakio ja keskilinjassa eikä paikalleenlaitossa mene juuri kauempaa kuin ständin itsensä kanssa.

Koitan mökiltä palattua muistaa laittaa vielä lopullisesta kuvan niin saa paremman ajatuksen miten tuo toimii. Itsellä on toiminut mainiosti.
Loistoidea. Juuri tällaista toteutusta olen kaivannut, ettei tuolin paikkaa tarvitsisi aina hakea uusiksi ennen jokaista pelisessiota. Hyvä että onnistuu toimistotuolin kanssa näinkin helposti. Naulakkoa ei löydy mutta kulmarauta saa hoitaa kiinnityksen puuhun ja telineen taakse.
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 609
Valitettavasti vaan pari prototyyppikuvaa löytyi tähän hätään, mutta itse olen WSP:n kanssa paikallaanpysymisen toteuttanut näin:


Lopullisessa versiossa on pidempi puu ja tuo kiinnitykseen käytetty ripustuskoukku on katkaistu niin, että se on tasassa kakkosnelosen kanssa. Lopullisessa on myös neljä reikää eri mittaisille kuskeille. Tyttären tuoli toimi alunperin mittatikkuna.

Kokeilin myös erilaisia mattoja ja stoppareita ennen tätä, mutta tämän kanssa ehdoton etu on se, että ajoasento on aina vakio ja keskilinjassa eikä paikalleenlaitossa mene juuri kauempaa kuin ständin itsensä kanssa.

Koitan mökiltä palattua muistaa laittaa vielä lopullisesta kuvan niin saa paremman ajatuksen miten tuo toimii. Itsellä on toiminut mainiosti.
Tää idea pistetään korvantaakke varastoon. Jossain kohtaa on suunitelmissa kuitenkin jonkunlainen wheelstandi laittaa, ettei aina tarvii joka kilkettä ruuvata erikseen pöytään kiini. Se kun on hitusen hidasta puuhaa ja yleensä ei kamat osu ihan heittämällä just samaan kohtaan kun edellisellä kerralla.

Tietenkin ihan suoraan rigiin päivitys olisi paras ratkasu, mutta toistaseksi mennään askel kerrallaan.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 873
Miten lukitsette toimistotuolin pyörimisen?
Etenkin load cell jarrun kanssa tuoli tahtoo pyöriä.
 
Liittynyt
25.12.2016
Viestejä
124
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 873
Ok.
Muistan vaan kun harrastuksen aloitin, niin tuolin kääntyminen oli yksi syy miksi ostin rigin kun ei järkevää kiinteää istuinta löytynyt.
Nyt pelaan 3-istuttavan sohvan keskipenkiltä joka on sopivan jämäkkä ja tukeva WSP:n kaveriksi.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 493
Viestejä
4 234 861
Jäsenet
71 223
Uusin jäsen
Jonvali

Hinta.fi

Ylös Bottom