Palkkakeskustelu

Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 655
Mitä jos työsuhdeauto otetaan pois? Firma muuttanee politiikkaansa, että kun nykyiset on ajettu loppuun niin uutta ei tulisi vaan ajot tehtäisiin omalla. Tällä hetkellä autoetu palkan päälle 900e, verotusarvo. Tämä arvo varmaan sopii neuvotella palkkaan pysyväksi tai saada autoedun menetys jotenkin huomioitua palkassa, jotta se ei laskisi?
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
731
Kai tuo seuraamus sovitaan YT-neuvottelujen myötä.
Yleisin tapa lienee se autoetu sovittaa nykyisen senhetkisen palkan päälle bruttona.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
176
Mikäli palkkaa saa enemmän ja kaikesta tärkeintä - stressitaso tippuu - kannattaisi tämä kortti ainakin katsoa kunnolla läpi. Itse en miettisi pitkään jos työmatka olisi lyhyempi, tulevaisuus työpaikalla varma ja stressiä vähemmän. Siinä ei hirveästi hyvät työkaverit auta jos ei tiedä onko lafka pystyssä vielä vuoden päästä vai tuleeko YT:t pyörähtämään viimeisellä kvartaalilla. Etätöistä kannattaa lähtökohtaisesti pitää kiinni, varsinkin kun on uusi paikka tullut tutuksi. Harvemmin yksikään työnantaja lähtee poikkiteloin tuota vastustamaan. Laatupäälliköistä en itse tiedä mitään muuta kuin kemian/prosessiteollisuuden saralla olevia asioita, mutta eikös niilläkin ole tuo palkka jo reippaasti päälle 5000€?

Tuossa kun katsoo miinuksia, niin vaikka laskisi henkilöstöjohtamisen miinuspuolelle, niin vähemmän uudessa paikassa niitä näyttää olevan silti. Onko mitä työsuhde-etuja tarjolla uudessa työpaikassa, jotka voisivat kääntää kelkkaa enemmänkin sen suuntaan? Onko mahdollisia työmatkoja ja jos on kuinka paljon ja minne päin maailmaa ne suuntautuu? Miten on lomien kanssa, saako itse päättää vai mennäänkö "konsernimallilla"?
Noniin, ainakin alustavasti jatkossa tuolla 5k palkkatoiveella, lisää haastattelukierroksia toki vielä tulossa. Eduista, lomista ja etätöistä ei vielä ole puhuttu, keskustelut käyty vasta soveltuvuudesta headhunterin kanssa. Loppuviikosta pääkallopaikalle keskustelemaan lisää.
 
Liittynyt
15.08.2019
Viestejä
80
Noniin, ainakin alustavasti jatkossa tuolla 5k palkkatoiveella, lisää haastattelukierroksia toki vielä tulossa. Eduista, lomista ja etätöistä ei vielä ole puhuttu, keskustelut käyty vasta soveltuvuudesta headhunterin kanssa. Loppuviikosta pääkallopaikalle keskustelemaan lisää.
Ei työpaikan saanti ainakaan palkkapyynnöstä jää kiinni. Sinulla on ihan hyvä kokemus tuohon tehtävään ja asiallinen motivaatio. Tsemppiä rekryprosessiin.
 
Liittynyt
23.10.2018
Viestejä
16
Olen tutkinut ammattiliiton palkkatilastoja ja siellä on eroteltu asiantuntijatyö ja vaativa asiantuntijatyö. Miten nämä eroavat toisistaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 982
Aika hankala noita on erotella, kun yrityksetkin arvottaa noita eri tavalla palkan hillinnän toivossa. Kaipa tuon voisi ajatella menevän vastaavasti kuin juniori/seniori työelämässä, kokemuksen karttuessa vastuuut ja vapaudet kasvavat ja eteen tulevat ongelmat mutkistuvat.
 
Liittynyt
22.09.2020
Viestejä
334
Itse olen ajatellut tuon jotenkin samana kuin toimihenkilö / ylempi toimihenkilö. Se on sitten eri asia mikä noiden ero on, veteen piirretty viiva.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 120
Edellisestä korotuksesta yleiskorotusten ulkopuolella on vierähtänyt jo 1,5 vuotta, niin pyysin palkan tarkistusta esimieheltä ilman mitään sen suurempia perusteluita. Olen yleensä pyytänyt n. 2* sen verran kuin oletan saavani, ja yleensä olen sitten saanut sen olettamani. Tällä kertaa pyysin 10% lisää ja sain 4%.
Asiantuntijana vastuualueena konsernin kahden maan toimipisteiden IT hommia. Keväällä tuli muistaakseni 2,5% kaikille ylemmille toimihenkilöille, eli yhteenlaskettu lisä nettoon päihittää juuri ja juuri inflaation :thumbsup:
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 401
etätyöstä vielä erikseen, miten porukka arvottaa täällä etätyö mahdollisuuden? Itse oon miettinyt siltä kantilta, että paljonko pitäisi saada palkkaa, jotta 100% etätyöstä vaihtaisi sellaiseen työhön, joka vaatisi päivittäistä toimistolle matkaamista, lounastamista, ja joissain tapauksissa oman autonkin hankkimista. En tiedä riittäisikö tuohon omalla kohdalla edes 4000e/k
Oma palkka tällä hetkellä n. 4700€/kk. Välillä on jotain tapaamisia ym, mutta melkeinpä voisi sanoa, että 100% etänä. Jos nykyinen palkka about tuplattaisiin, voisin harkita läsnätyöhön palaamista.

Toisin sanoen, riippuu täysin keneltä kysyy.
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 284
Edellisestä korotuksesta yleiskorotusten ulkopuolella on vierähtänyt jo 1,5 vuotta, niin pyysin palkan tarkistusta esimieheltä ilman mitään sen suurempia perusteluita. Olen yleensä pyytänyt n. 2* sen verran kuin oletan saavani, ja yleensä olen sitten saanut sen olettamani. Tällä kertaa pyysin 10% lisää ja sain 4%.
Asiantuntijana vastuualueena konsernin kahden maan toimipisteiden IT hommia. Keväällä tuli muistaakseni 2,5% kaikille ylemmille toimihenkilöille, eli yhteenlaskettu lisä nettoon päihittää juuri ja juuri inflaation :thumbsup:
Aika hyvä jos tuollaisia korotuksia saa pyytämällä. Taas näitä IT-séktorin juttuja. Itse olen saanut viimeisten 7 vuoden aikana 250 € + 150 € yleiskorotusten päälle. Noi nyt on yhteensä sen 10%. Vastuualueena 10 M€ projektin projektipäällikkyys.
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 284
Oma palkka tällä hetkellä n. 4700€/kk. Välillä on jotain tapaamisia ym, mutta melkeinpä voisi sanoa, että 100% etänä. Jos nykyinen palkka about tuplattaisiin, voisin harkita läsnätyöhön palaamista.

Toisin sanoen, riippuu täysin keneltä kysyy.
Mulle taas pitäisi maksaa 7000 €/kk, että suostuisin pelkkiin etähommiin.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 120
Aika hyvä jos tuollaisia korotuksia saa pyytämällä. Taas näitä IT-séktorin juttuja. Itse olen saanut viimeisten 7 vuoden aikana 250 € + 150 € yleiskorotusten päälle. Noi nyt on yhteensä sen 10%. Vastuualueena 10 M€ projektin projektipäällikkyys.
Eikö tuo käytännössä tarkoita että palkkasi on pienentynyt 7v jaksolla, kun inflaatiokin on yli 20% 2016-2023 välillä? Bruttona tuo vaatisi kuitenkin joku ~40% lisää 2016 vuoteen verrattuna jotta ostovoima olisi samoissa.
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 284
Eikö tuo käytännössä tarkoita että palkkasi on pienentynyt 7v jaksolla, kun inflaatiokin on yli 20% 2016-2023 välillä? Bruttona tuo vaatisi kuitenkin joku ~40% lisää 2016 vuoteen verrattuna jotta ostovoima olisi samoissa.
Tarkoittaa. Mutta vittujako se työnantajaa kiinnostaa?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 698
Viestejä
4 294 302
Jäsenet
71 690
Uusin jäsen
hatu

Hinta.fi

Ylös Bottom