Palkkakeskustelu

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja H0rna
  • Aloitettu Aloitettu
Olen itsekin joskus kysynyt ja maksanut sitten e-passilla pari kertaa. Mut onko yleistä että ne hyväksyy tuon? Olen luullut että ei hyväksyisi yleisesti.. pitää ottaa käytännöksi tuo aina jos/kun on isommasta ruokaostosta kyse.
Jos tilaan vaikka kolme pizzaa 10€/kpl, swaippaan 10€ kolme erillistä kertaa. Ei ole koskaan ollut ongelmia.
 
Eazybreakin puolella oli ainakin joskus rajoitus, että yksi maksu per päivä. En ole testannut tuota vielä Epassissa (Epassi osti Eazybreakin). Kyseessä toki saattoi olla yrityskohtainen rajoitus.
 
Osa antaa vetää useamman kerran lounarin, osa ei. Yleensä antavat jos pyytää.(edenred)

Oon huomannut että tässä on kolmea käytäntöä:
1. Yksi lounari per tilaus
2. Yksi lounari per ruokailija (jos on kolme henkilöä syömässä samalle laskulle niin kolme lounaria max)
3. Kuinka monta vaan lounaria per tilaus

Omaa kokemustakaan ei ole kuin Edenredistä mutta luulen että Epassilla on sama juttu (jos ei omasaldoa huomioida, jota käsittääkseni ei ole kaikissa Epassin palveluvaihtoehdoissa)

Epassia vähän mietin omalle firmalle kun siinä on pienemmät provisiot verrattuna Edenrediin mutta mietintä on vähän kesken.
 
Oon huomannut että tässä on kolmea käytäntöä:
1. Yksi lounari per tilaus
2. Yksi lounari per ruokailija (jos on kolme henkilöä syömässä samalle laskulle niin kolme lounaria max)
3. Kuinka monta vaan lounaria per tilaus

Omaa kokemustakaan ei ole kuin Edenredistä mutta luulen että Epassilla on sama juttu (jos ei omasaldoa huomioida, jota käsittääkseni ei ole kaikissa Epassin palveluvaihtoehdoissa)

Epassia vähän mietin omalle firmalle kun siinä on pienemmät provisiot verrattuna Edenrediin mutta mietintä on vähän kesken.
Käyttäjän näkökulmasta epassi on paljon kätevämpi. Molempia on tullut käytettyä.
 
Käyttäjän näkökulmasta epassi on paljon kätevämpi. Molempia on tullut käytettyä.

Mielenkiintoista, kaipaisin vähän perusteluja tälle. Itseasiassa sanoin vähän väärin, olen epassia käyttänyt liikuntaedun osalta aikaisemmin ja siinä se puhelinnumerolla tehtävä maksu oli ihan näppärää kun puhuttiin suuremmista summista mutta siltikin Ederenredin luottokortissa ei tarvitse käyttää appia ollenkaan vaan se menee suoraan Apple/Google Paylla.

Onko se siitä kiinni että Epassilla on helpompi maksaa luonas valmiiksi kassajonossa?

Edenredillähän pystyy maksamaan myös appilla luomalla mobiilimaksun mutta ei ole tuota koskaan käytettyä.
 
Miten tämä lounarikuvio oikein pyörii Edenredin kortin kanssa?

Jos sen kerran voi lisätä A/GPayhin, voiko sillä maksaa vaikka Alepan automaattikassalla?
 
Miten tämä lounarikuvio oikein pyörii Edenredin kortin kanssa?

Jos sen kerran voi lisätä A/GPayhin, voiko sillä maksaa vaikka Alepan automaattikassalla?
Eipä taida toimia. Kaikkea kun ei voi maksaa ja se mitä voi maksaa ei taida olla kassajärjestelmässä, vaan on myyjän harkinnassa...
 
Miten tämä lounarikuvio oikein pyörii Edenredin kortin kanssa?

Jos sen kerran voi lisätä A/GPayhin, voiko sillä maksaa vaikka Alepan automaattikassalla?
Eipä taida toimia. Kaikkea kun ei voi maksaa ja se mitä voi maksaa ei taida olla kassajärjestelmässä, vaan on myyjän harkinnassa...
Ei, vaan voi maksaa kunhan menee rajojen sisään ja ihan samallailla sillä fyysisellä kortilla voi toki maksaa, ei ole pakko a/g paytä käyttää.
 
Ei, vaan voi maksaa kunhan menee rajojen sisään ja ihan samallailla sillä fyysisellä kortilla voi toki maksaa, ei ole pakko a/g paytä käyttää.
Automaattikassalla? Miten se osaa erottaa, mitä saa ostaa ja mitä ei? Vai voiko ostaa mitä vain? Eihän lounareilla voi ostaa kuin heti nautittavaksi tarkoitettuja ruokia (esim. einekset eivät käy).
 
Mielenkiintoista, kaipaisin vähän perusteluja tälle. Itseasiassa sanoin vähän väärin, olen epassia käyttänyt liikuntaedun osalta aikaisemmin ja siinä se puhelinnumerolla tehtävä maksu oli ihan näppärää kun puhuttiin suuremmista summista mutta siltikin Ederenredin luottokortissa ei tarvitse käyttää appia ollenkaan vaan se menee suoraan Apple/Google Paylla.

Onko se siitä kiinni että Epassilla on helpompi maksaa luonas valmiiksi kassajonossa?

Edenredillähän pystyy maksamaan myös appilla luomalla mobiilimaksun mutta ei ole tuota koskaan käytettyä.
Lähinnä siksi epassi, että kaikki toimii tuolla apilla, saldot ja maksut. Tuo kortti on ylimääräinen komponentti. Lounaspaikassa jota useimmin käytin, ei tarvinnut mennä kassajonoon, vaan riitti kun maksua näytti kassahenkilölle ohi kulkiessaan.
 
Käyttäjän näkökulmasta epassi on paljon kätevämpi. Molempia on tullut käytettyä.
Tuossa yllä keskustelua siitä, että saako Edenredin lisättyä Google payhin..jos onnistuu ja sillä voi maksaa itsenäisesti lähimaksulla niin silloin se olisi kyllä monikäyttöinen juttu. Epassilla ei tuota ole, olen muutaman kerran miettinyt että pitäisi kokeilla joskus ruokaostosten yhteydessä että voiko siitä maksaa osan epassilla ja loput sitten normisti. Siis ihan tuossa Cittarissa kun ostaa 100e ruokaa niin kysyy että voinko maksaa 1 (tai miksei enemmänkin) kertaa epassin maksimihinnan ja loput sitten normaalilla kortilla. En oo vielä jaksanut alkaa kikkailemaan ja kyselemään kun yleensä on jonoa takana ja harvemmin sellaista "oikeaa lounasta" (aka valmisruokaa) tulee Cittarista ostettua.
 
Oman kokemuksen mukaan Edenredillä voi tosiaan maksaa missä vaan kunhan kyseinen kortti on hyväksytty maksuväline ja ostos menee saldon sisälle. En tosin ole kovin syvällistä tutkimusta tehnyt ruokakaupoissa eri tuoteryhmistä (alkoholi, tupakka?)

Eli 12,70 Lounaskortilla ja Virikekortilla sitten niin paljon kuin saldoa riittää.

Kun maksaa luurilla/kellolla niin myyjä ei taida edes nähdä sitä käytettävää maksutapaa tai sitten se ei ketään enää kiinnosta ja sitä ei tarvitse kertoa. Aikaisemmin kun tuli Epassia käytettyä virikemaksuihin niin usein pidettiin kiinni siitä että ainoastaan oma osuus kuluista voidaan maksaa.
 
Oman kokemuksen mukaan Edenredillä voi tosiaan maksaa missä vaan kunhan kyseinen kortti on hyväksytty maksuväline ja ostos menee saldon sisälle. En tosin ole kovin syvällistä tutkimusta tehnyt ruokakaupoissa eri tuoteryhmistä (alkoholi, tupakka?)

Eli 12,70 Lounaskortilla ja Virikekortilla sitten niin paljon kuin saldoa riittää.
Ei hassumpaa, vaikka lieneekin lounarisäännösten vastaista.

Voiko kortille ladata omaa rahaa lisäksi?

Teen töitä pitkälti etänä ja lounarit jää monesti käyttämättä. Harmi kun meillä on käytössä ePassi, siinä ei taida olla vastaavaa systeemiä.
 
Edenredillä voi tosiaan maksaa missä vaan kunhan kyseinen kortti on hyväksytty maksuväline ja ostos menee saldon sisälle. En tosin ole kovin syvällistä tutkimusta tehnyt ruokakaupoissa eri tuoteryhmistä (alkoholi, tupakka?)
Siis mitäkä? Kelpaako Edenredin virikekortti maksuvälineenä myös ruokakaupoissa ja jos niin, missä?
 
Automaattikassalla? Miten se osaa erottaa, mitä saa ostaa ja mitä ei? Vai voiko ostaa mitä vain? Eihän lounareilla voi ostaa kuin heti nautittavaksi tarkoitettuja ruokia (esim. einekset eivät käy).
Jollen nyt väärin muista, niin Edenredin korttihan tulostuu kuittiin Mastercardina (niinkuin onkin), jonka johdosta ne kassajärjestelmät tuskin edes tajuavat, että se on Lounaskortti tms., vaan toimii ihan normaalina korttina sillä erolla, ettei autentikointi mene läpi jos summa on sen maksurajan ulkopuolella. Tämä tosin vain oma mutu, voin olla väärässäkin.

Mutta on tuolla kyllä eineksiä ja muuta tullut kaupasta ostettua pikakassalta ja ihan myyjältäkin, eipä ne verottajan kivikautiset ohjeistukset kauppoja enään hirveästi kiinnosta kunhan ei alkoholia koita ostaa, ei tosin kokemusta menisikö sekin läpi varsinkin itsepalvelusta.
Tuollahan tuosta asiasta mustaa valkoisella.

Kyse oli Virikekortista, itsellä ei tuosta kokemusta, mutta samalla kortilla kai noitakin maksetaan, niin miksei sekin toimisi.
 
Aikaisemmin kun tuli Epassia käytettyä virikemaksuihin niin usein pidettiin kiinni siitä että ainoastaan oma osuus kuluista voidaan maksaa.
Missähän tämmöinen on tullut vastaan? Olen maksanut epassilla varmaan 50 kertaa koko seurueen keilailun ympäri pääkaupunkiseutua. Kertaakaan kukaan ei ole tämmöisiä sääntöjä esittänyt. Yleensä yrittäjille kelpaa raha.
 
Töissä vähän kiirettä, joka näkyy kyllä kivasti tilipussissa, joka päivä parin viikon ajan noin 265€ verotonta(-40€ bensakulut) normipalkan päälle kilometrikorvausten ja päivärahojen muodossa ja työkalenteria katsoessa meno vaan kiihtyy kesää kohti, joka taas tuo vielä lisäksi bonuksia hommien sujuessa. Kannatti siirtyä teknisiin myyntihommiin puolitoista vuotta sitten. :tup:
 
Täältä tällainen tarina:

Koulutus FM / tietojenkäsittely. Eka varsinainen oman alan työpaikka konsultti/vuokrafirman kautta, mistä työllistyminen vuoden jälkeen vakkariksi asiakasfirmaan. Pk-seutu. Sillä tiellä ollaan edelleen, toimiala teollisuuden IT.

  • 2016: 2600/kk
  • 2017: valmistuminen FM. Siirto asiakasyritykseen. Palkka 3500/kk + tulospalkkio 12% perusvuositulosta * 0-150%
  • 2018: 3540/kk (indeksi)
  • 2019: 3950/kk (ylennys, tulospalkkio% nousi 15:een)
  • 2020: 4000/kk (indeksi)
  • 2021: 4250/kk (palkankorotus)
  • 2022: 4750/kk (ylennys)
Vuosiansio vaihtelee siis melko paljon riippuen tuosta taloustiimin hihavakioidusta prosentista.Ylitöitä ei käytännössä saa tehdä, vaan ylimääräiset tunnit saa pitää yksi yhteen vapaina jos kerkeää.

Tälle vuodelle on vetämässä pitkäveto uuteen positioon firman sisällä ja toivottavasti parempaan palkkaan, kun tulisi todennäköisesti esimiesvastuita.
 
Hetkonen, meneekö sulla joka päivä 40e polttoaineeseen ? Viikossa ajosa 2500km?
Veikkaisin että työ on pääasiassa asiakkaalta toisen luokse ajamista myymässä, kouluttamassa ja luultavasti toimii myös teknisenä tukena. Ja jos saa täydet päivärahat niin veikkaan että asuu työviikot hotellissa.
 
Helpompi kysyä kuin googlailla/etsiä.

Vanhempainrahan päätöksen sain kelalta. Niin onko tuo sama päivärahan määrä koko ajan kuin mahdollista pitää kyseistä vapaata, vai lasketaanko se uudelleen, jos käy niin että seuraava vapaa on vaikka vuoden päästä?

Sikäli erikoinen tilanne, että nyt vanhempainraha hieman enemmän kuin saisin työssä ollessa. Joten siitä syystä haluaisi että tuo päiväraha pysyy ennallaan, eikä laskettaisi uudelleen.
 
Veikkaisin että työ on pääasiassa asiakkaalta toisen luokse ajamista myymässä, kouluttamassa ja luultavasti toimii myös teknisenä tukena. Ja jos saa täydet päivärahat niin veikkaan että asuu työviikot hotellissa.
Erittäin hyvin arvattu. Paitsi että kotona tulee nukuttua suurin osa öistä.
 
Ai päivärahoista ja km-korvauksista ei tarvitsekaan vähentää muita kuluja kuin polttoainekulut? Ajoneuvossa ei muita kuluja ja kuljettajakin pärjää reissussa pelkällä pyhällä hengellä?
 
Erittäin hyvin arvattu. Paitsi että kotona tulee nukuttua suurin osa öistä.
Eli sulla olisi oikeus olla hotellissa yötä, mutta ajat kuitenkin kotiin, aamulla sit taas X matkan päähän seuraavalle asiakkaalle/toimipaikalle? Saako kysyä että minkä alan myyntihommia teet?
 
Ai päivärahoista ja km-korvauksista ei tarvitsekaan vähentää muita kuluja kuin polttoainekulut? Ajoneuvossa ei muita kuluja ja kuljettajakin pärjää reissussa pelkällä pyhällä hengellä?
Kuljettaja pärjää samoilla kuluilla kuin kotona ollessa. Ajoneuvossa ei ole vuosiin ollut enempää kuluja kuin bensa, katsastukset ja renkaat tietty pikkuhiljaa kuluu.
 
Eli sulla olisi oikeus olla hotellissa yötä, mutta ajat kuitenkin kotiin, aamulla sit taas X matkan päähän seuraavalle asiakkaalle/toimipaikalle? Saako kysyä että minkä alan myyntihommia teet?
Näin. Hotelli/km korvaus samaa luokkaa lähistöllä liikkuessa niin mielummin rahat omalle tilille kuin hotellille. Anonymiteetin vuoksi en sen tarkemmin alaa erittele.
 
Kuljettaja pärjää samoilla kuluilla kuin kotona ollessa. Ajoneuvossa ei ole vuosiin ollut enempää kuluja kuin bensa, katsastukset ja renkaat tietty pikkuhiljaa kuluu.
Mites pääomakulut ja huoltokulut? Vanhalla autolla pääomakulut tietty pienet. Ja jos ns. harrastusmielessä korjaa, niin huoltokulut voi laskea varaosahinnalla, eli työlle nollahinta. Eli idea siis tietty se, että kilometrit laskevat hintaa ja lisäävät korjaustarvetta.

Sitten jos uskoo joskus saavansa eläkettä, niin verottomat kulukorvaukset eivät eläkettä kartuta. Tämä ei ehkä nyt häiritse, mutta voi häiritä joskus. Myös muissa tulosidonnaisissa etuuksissa sama juttu.

Mutta joo, kyllä verottomilla korvauksilla tiliä voi tehdä, mutta vain tietyllä käyttäjäprofiililla.
 
Myynti/koulurmtus alalla ei olla minimieläkkeellä, niin eipä tuo välttämättä paljoa kiinnosta kerryttääkö eläkettä.
Se merkitys voi olla pieni, mutta lähtökohtaisesti työntekijän kannattaa ottaa palkka verotettavana palkkana, jos vaihtoehtona on sama netto käteen pienempänä verotettavana palkkana ja osa palkasta verottomina kulukorvauksina. Eli kulukorvaukset eivät ole samanarvoista nettopalkkaa. Tietty jos saman palkan päälle tulee kulukorvaukset ja todelliset kulut ovat kulukorvauksia pienemmät, niin sehän on vaan plussaa. Säästäväisyys kannattaa aina.

Mutta tiedän, että näitä kulukorvauksia markkinoidaan joidenkin työnantajien puolelta ikään kuin olisivat osa palkkaa. Se on kyllä kusetus jos mikä.
 
Viimeksi muokattu:
Sitten jos uskoo joskus saavansa eläkettä, niin verottomat kulukorvaukset eivät eläkettä kartuta. Tämä ei ehkä nyt häiritse, mutta voi häiritä joskus. Myös muissa tulosidonnaisissa etuuksissa sama juttu.

Alle 40-vuotiaan "eläke-euro on xx senttiä", sitä pienempi mitä nuorempi ja miehillä naisia pienempi, koska lyhyempi elinikä. Ts. eläkemaksuista et keskimäärin saa edes omiasi takaisin (inflaatiokorjattuna). Mieluummin otan jopa vähän vähemmän käteen ja sijoitan itse "eläkerahastoon", jolloin odotusarvoisesti saan rahoille tuottoa.
 
Alle 40-vuotiaan "eläke-euro on xx senttiä", sitä pienempi mitä nuorempi ja miehillä naisia pienempi, koska lyhyempi elinikä. Ts. eläkemaksuista et keskimäärin saa edes omiasi takaisin (inflaatiokorjattuna). Mieluummin otan jopa vähän vähemmän käteen ja sijoitan itse "eläkerahastoon", jolloin odotusarvoisesti saan rahoille tuottoa.
Nyt oli niin hyvä kommentti että täytyy oikein vastata että olen samaa mieltä. Kaikki verottomat korvaukset > sama raha verotettuna ja eläkemaksuilla.
 
Alle 40-vuotiaan "eläke-euro on xx senttiä", sitä pienempi mitä nuorempi ja miehillä naisia pienempi, koska lyhyempi elinikä. Ts. eläkemaksuista et keskimäärin saa edes omiasi takaisin (inflaatiokorjattuna). Mieluummin otan jopa vähän vähemmän käteen ja sijoitan itse "eläkerahastoon", jolloin odotusarvoisesti saan rahoille tuottoa.
Niinpä. Itse sijoitetuissa on myös se hyvä puoli, että jos itsestä aika jättää ennen kuin pääsee kunnolla eläkettä saamaan, saa jälkikasvu ainakin sijoitussalkun. Muutenhan maksamaton, mutta ansaittu eläke menee kankkulan kaivoon.
 
Mites pääomakulut ja huoltokulut? Vanhalla autolla pääomakulut tietty pienet. Ja jos ns. harrastusmielessä korjaa, niin huoltokulut voi laskea varaosahinnalla, eli työlle nollahinta. Eli idea siis tietty se, että kilometrit laskevat hintaa ja lisäävät korjaustarvetta.

Sitten jos uskoo joskus saavansa eläkettä, niin verottomat kulukorvaukset eivät eläkettä kartuta. Tämä ei ehkä nyt häiritse, mutta voi häiritä joskus. Myös muissa tulosidonnaisissa etuuksissa sama juttu.

Mutta joo, kyllä verottomilla korvauksilla tiliä voi tehdä, mutta vain tietyllä käyttäjäprofiililla.
Muutama sivu taakseppäin laitoin suhteellisen kattavan laskelman omista kulukorvauksista ja auton pidon kustannuksista, eläkettä en itse näin vajaa nelikymppisenä murehdi. Ennemmin laitan verovapaat rahat poikimaan jonnekkin kuin luotan siihen että jaksan töissä 80+? asti (nyt taitaa eläkeikä lähennellä 70.. ja vähän väliä nousee)
 
Kuljettaja pärjää samoilla kuluilla kuin kotona ollessa. Ajoneuvossa ei ole vuosiin ollut enempää kuluja kuin bensa, katsastukset ja renkaat tietty pikkuhiljaa kuluu.
Kylläpä kyllä, noin sitä koitin itsellekin joskus vakuutella. Mutta kovin hitaasti tajusin, jotta eihän se ihan niin mene. Tai ehkä olen vain tullut liian mukavuudenhaluiseksi, kun en enään reissuviikon jälkeen jaksa viikonloppuna alkaa entisöimään ja huoltamaan sitä käyttöautoa.
Ne kotimaan päivärahat sitten. Aika heikkoja ne on nykyiseen hintatasoon nähden. Tietysti jos vetää ihan minimillä, niin voi kai niistä jotain säästellä sukanvarteenkin, mutta en usko että kovin moni jaksaa päivästä toiseen jotain pettuleipää tienvarsilla järsiä :P
 
Kylläpä kyllä, noin sitä koitin itsellekin joskus vakuutella. Mutta kovin hitaasti tajusin, jotta eihän se ihan niin mene. Tai ehkä olen vain tullut liian mukavuudenhaluiseksi, kun en enään reissuviikon jälkeen jaksa viikonloppuna alkaa entisöimään ja huoltamaan sitä käyttöautoa.
Ne kotimaan päivärahat sitten. Aika heikkoja ne on nykyiseen hintatasoon nähden. Tietysti jos vetää ihan minimillä, niin voi kai niistä jotain säästellä sukanvarteenkin, mutta en usko että kovin moni jaksaa päivästä toiseen jotain pettuleipää tienvarsilla järsiä :p
En tiedä luitko Tommyn vastausta, mutta sanoi jokunen viesti takaperin että nukkuu kotona suurimman osan öistä. Kyllä itsellekin kelpaisi päivärahat jos pääsisi kotiin nukkumaan yöt.
 
En tiedä luitko Tommyn vastausta, mutta sanoi jokunen viesti takaperin että nukkuu kotona suurimman osan öistä. Kyllä itsellekin kelpaisi päivärahat jos pääsisi kotiin nukkumaan yöt.
No jos yhtään työpäivän (8h) aikana töitä tekee, niin raportoiduilla kilometreillä ei ehdi kotona käydä juuri muuta kuin nukkumassa. Vaikka osa ajoista olisikin työpäivän aikana.
 
No jos yhtään työpäivän (8h) aikana töitä tekee, niin raportoiduilla kilometreillä ei ehdi kotona käydä juuri muuta kuin nukkumassa.
En Tommyn sopimusta tiedä mutta voihan se olla että siirtymiset asiakkaiden välillä lasketaan työajaksi. Ja se asiakkaan luona käyminen voi kestää sen 5-10min ja sit taas suunta kohti seuraavaa asiakasta.
 
Ja se asiakkaan luona käyminen voi kestää sen 5-10min ja sit taas suunta kohti seuraavaa asiakasta.
Heh, melkoinen myyntitykki pitää olla jos yksi asiakastapaaminen kestää 5-10min. Yleensä tuon se ottaa kun etsii parkkipaikan ja siitä suuntailee itse myyntikohteeseen. Kirby-imurikauppiaat tietysti asia erikseen ;)

ps. muokkasin jo lainaamasi viestiin "Vaikka osa ajoista olisikin työpäivän aikana."
 
Heh, melkoinen myyntitykki pitää olla jos yksi asiakastapaaminen kestää 5-10min. Yleensä tuon se ottaa kun etsii parkkipaikan ja siitä suuntailee itse myyntikohteeseen. Kirby-imurikauppiaat tietysti asia erikseen ;)

ps. muokkasin jo lainaamasi viestiin "Vaikka osa ajoista olisikin työpäivän aikana."
No työnä kun on tekninen myyjä niin se asiakastapaaminen voi kestää vaikka 30s(esim. toimittaa varaosan asiakkaalle). Siinä ensimmäinen hakutulos teknisen myyjän työstä, kuvauksestakin jo saa käsityksen että kilometrejä voi viikon aikana kertyä paljon. Wurth tekninen myyjä

edit. Tommy jo avasikin asiaa.
 
Kuinkas monen työpaikalla ollaan huomioimassa inflaatio tämän vuoden palkankorotuksissa? Minkälaisista korotuksista puhutaan, onko vain liittojen kautta vai paikallisesti sopimalla?

Omalla työpaikalla neuvottelut meneillään mutta ei ole tiedossa vielä mitä on tulossa.
 
Kuinkas monen työpaikalla ollaan huomioimassa inflaatio tämän vuoden palkankorotuksissa? Minkälaisista korotuksista puhutaan, onko vain liittojen kautta vai paikallisesti sopimalla?

Omalla työpaikalla neuvottelut meneillään mutta ei ole tiedossa vielä mitä on tulossa.
Meillä ilmoitettiin loppuvuodesta, että tänä vuonna ei ole meriittikorotuksia. Keskitytään siihen, että ei tarvita yhtään lomautusta tai irtisanomista heikentyneen suhdanteen takia ja toiveissa palata normaaliin v. 2024.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 256
Viestejä
4 487 678
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom