Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Millä tasolla tämä peli?Pakko taas avautua vaihteeksi compista tähän aiheeseen.
Todistin eilen aamulla taas mitä tuo voi pahimmillaan olla. Oasis-matsi alkoi alussa lupaavasti instalockatuilla Junkratilla ja Hanzolla joista näin ainoastaan Hanzon tappavan kerran jonkun, itse aloitin pelin tankilla mutta jouduin vaihtamaan kesken roundin Anaan koska tiimin Moira vaihtoi jostain syystä Genjiin. Porukka hyppii pointille edes yrittämättä ryhmittyä uudestaan ja joku spämmii chatin täyteen "HEAL HEAL HEAL HEAL HEAL HEAL HEAL HEAL" X100. Junkrat taisi vaihtua jossain vaiheessa Traceriin ja silloin Zenyatta joka oli alussa kinunnut Junkia itselleen vaihtoi tähän. Toisessa erässä hiilasin yksin neljää depsiä (mukaan lukien trolli/throw-Mei ja Hanzo tietty vielä kuvioissa mukana) ja yhtä tankkia mutta kyllästyin lopulta touhuun ja päätin pelata loppupelin Torbilla. Uskoisin että lopputulos olisi ollut sama vaikka olisin edes yrittänyt jatkaa supportina.
Sain vihdoinkin smurffin lvl25, täytyy vain laittaa kädet ristiin ja pyytää ylemmiltä otuksilta armoa ja ymmärrystä jotta pääsisi korkeammalle kuin mainilla tai mun compit loppuu tähän.![]()
Millä tasolla tämä peli?
Noistahan ei tiedä onko heillä toinen pelitili/smurffi jolla sitten harjoittelevat compissa, eivätkä niin välitä lopputuloksesta kun ei ole main.Saisi Overwatchiin tulla joku systeemi, joka karsisi tuon harjoittelun compissa. Esim että herolla pitäisi olla 10h+ pelattuna ennen kuin sillä voi pelata compissa. Pikkuisen nimittäin hajottaa tuollaiset jotka pelaavat esim Widowmakeria Hanamurassa attackilla, 36% osumatarkkuudella. Miksi ei voi vain pelata sitä heroa, jolla on paras? Jos se on varattu niin sitten sillä jolla on toiseksi paras. Widowmaker on harvoin paras vaihtoehto mihinkään tilanteeseen.
Tarkistin niin tuskin oli smurffi, lvl 280 ja Genjiä kaikissa pelimuodoissa yhteensä 81h. Toiseksi pelatuin hero Ana, jota takana 31h.Noistahan ei tiedä onko heillä toinen pelitili/smurffi jolla sitten harjoittelevat compissa, eivätkä niin välitä lopputuloksesta kun ei ole main.
Saisi Overwatchiin tulla joku systeemi, joka karsisi tuon harjoittelun compissa. Esim että herolla pitäisi olla 10h+ pelattuna ennen kuin sillä voi pelata compissa. Pikkuisen nimittäin hajottaa tuollaiset jotka pelaavat esim Widowmakeria Hanamurassa attackilla, 36% osumatarkkuudella. Miksi ei voi vain pelata sitä heroa, jolla on paras? Jos se on varattu niin sitten sillä jolla on toiseksi paras. Widowmaker on harvoin paras vaihtoehto mihinkään tilanteeseen.
Tarkistin niin tuskin oli smurffi, lvl 280 ja Genjiä kaikissa pelimuodoissa yhteensä 81h. Toiseksi pelatuin hero Ana, jota takana 31h.
EDIT: Kyllä tämä peli tarjoaa ihmiselle aivovamman ja pahemman luokan hermoromahduksen.
Äsken pelattiin comppia ja tiimiin sattui tämä lvl 30 Anderson, joka oli ilmeisesti ostanut accountin trollausta varten. Rupesi itkemään match chattiin ennen pelin alkua, että tiimissä on 2 goldia, minä ja joku oikeasti hyvä Hanzo main. Muut tiimissä (myös hän itse) oli platinaa, samoin kuin koko vihollisen tiimi. Siinäpä se sitten menikin, herra otti Widowmakerin ja keskittyi pelin sijaan chattaamiseen. Valitti kuinka lvl 400 pelaaja (minä) on vielä goldissa. Attackin lopussa otti Torbin ja istui basessa, edelleen chatissa vinkuen. Vihollisten hyökätessä matsi oli ohi alle 30sec ja myös vihollisen tiimistä lähes jokainen pahoitteli tälläistä trollia.
Tätä se OW tarjoaa parhaimmillaan.
Ei, mutta siitä huolimatta harmittaa ainakin itseä kun kolkutellaan platinan ovea ja sitten throwaaja/trolli vetää maton alta. Tappiostahan noissa peleissä lähtee maksimaalinen määrä pisteitä pois kun pelit ovat niin epätasaisia.^Ei tollasille tyypeille kannata muuta tehdä kuin report ja mute chattiin/voiceen. Ei se peliä pelasta, mutta ainakaan ei tarvitse itse kiinnittää siihen enempää huomiota.
Tarkistin niin tuskin oli smurffi, lvl 280 ja Genjiä kaikissa pelimuodoissa yhteensä 81h. Toiseksi pelatuin hero Ana, jota takana 31h.
EDIT: Kyllä tämä peli tarjoaa ihmiselle aivovamman ja pahemman luokan hermoromahduksen.
Äsken pelattiin comppia ja tiimiin sattui tämä lvl 30 Anderson, joka oli ilmeisesti ostanut accountin trollausta varten. Rupesi itkemään match chattiin ennen pelin alkua, että tiimissä on 2 goldia, minä ja joku oikeasti hyvä Hanzo main. Muut tiimissä (myös hän itse) oli platinaa, samoin kuin koko vihollisen tiimi. Siinäpä se sitten menikin, herra otti Widowmakerin ja keskittyi pelin sijaan chattaamiseen. Valitti kuinka lvl 400 pelaaja (minä) on vielä goldissa. Attackin lopussa otti Torbin ja istui basessa, edelleen chatissa vinkuen. Vihollisten hyökätessä matsi oli ohi alle 30sec ja myös vihollisen tiimistä lähes jokainen pahoitteli tälläistä trollia.
Tätä se OW tarjoaa parhaimmillaan.
Tässä nähdään se Dunning-Kruger efekti taas täydes vauhdis: oikeasti ei-niin-hyvät sankarit kuvittelevat olevansa paljon kaikkia muita parempia ja purkavat lapsellisen kiukkunsa "huonompiin" tiimiläisiin. Toi on aikalailla jokaisella rankilla: Platinat dissaa goldia, Diamondit dissaa platinaa, Masterit dissaa diamondia jne.
Tollanen posse pelaa niin raviläpät silmillä, etteivät tajua, että ovat itse suurin osa ongelmaa.
Ja imho SR on vain numero. Oon nähnyt paljon fiksumpia ja parempia pelaajia platinassa kuin muutamat tapaukset high diamondissa/masterissa.
Ja lisäksi rankin ja levelin käyttäminen argumentissa on aivan älyvapaata. Mitä jos esim kyseinen lvl 400 pelaaja jolle auotaan päätä on pelannut 95% ajasta pelkkää arcadea tms.?
Mainilla sr jotain 3100 luokkaa, altilla putosi juuri 2300 tasolle. Pitäisi varmaan taukoa pitää, on tuo sen verran syöpäistä menoa ja ajanhukkaa. Molemmilla tasoilla 4 instalock dps, yksi paska healer ja yksi roadhog tai muu battletank. Blizzard saisi keskittyä tuon compin fiksaamiseen. Menetetty peli ilman että porukassa pelaa.
Ei siihen mitään muutosta tule ei se järjestelmä voi tietää mitä milloinkin porukka tykkää pelaa.
PS. Tietysti joku valikko mistä voisi valita heroja mitä tykkää pelata ja matchmaking arpois sitten 2-2-2 tai mikä on silloinen "meta". Ja kädet sitten ristiin et kaverit haluaa pelata "mainia".
Omasta mielestä 2-2-2 on optimaalinen ennen kaikkea payload mapeissa, mutta control pointeilla voidaan yksi tankki korvata hyvin depsillä. Riippuu toki myös vihollisen tiimistä. Lisäksi olen huomannut, että kahdella healerilla pelaava tiimi voittaa lähes 100% varmasti yhdellä healerilla pelaavan tiimin.Ei sen matchmaking tarvi 2-2-2:sta arpoa tai muutakaan metaa, kunhan nyt tulisi vain vähintään 1 tankki ja 1 hiilu tiimiin.
Dva on kyllä kova tankki juuri hiilereiden ja muiden 200hp herojen jahtaamiseen, 1v1 tilanteet näitä vastaa on melko helppoja kun dvalla osaa pelata. Se on itsellä ainoa tankki jolla on saanut naputeltua control mapissa yli 60 eliminaatiota. Silloin kun ei jahtaa vihollisen eksyneitä pelaajia niin kannattaa pitäytyä oman supportin lähellä, dva+hiileri on aika lyömätön yhdistelmä vihollisen flankkereita vastaan myös.Pitää ruveta tuota D.VAa treenaamaan, yllättävän mukavaa puuhaa. Pelityyli ehkä turhan agressiivinen eli suoraan linjasta läpi ja takalinjoilta käy tappamassa yhden healerin. Monestihan tuossa menee mech paskaksi mutta samalla vihollisten huomio saadaan käännettyä hetkeksi pois etulinjasta jolloin muut pääsevät puskemaan läpi. Ja kyllä, tämä toimii yllättävän hyvin goldissa![]()
QP pelit alkaa myös pikkuhiljaa riittämään kun ei siellä tosissaan kukaan pelaa.
Onhan siellä niitä tryhard depsejä kylläMun mielestäni taas quickissa tuntuu olevan päinvastoin enemmän tryhardaajia kuin compissa.![]()
Onhan siellä niitä tryhard depsejä kyllämutta harvemmin kukaan haluaa pelata hiilua, tankkia tai tehdä yhteistyötä niinkuin compissa.
Tein tuossa tällä hetkellä goldissa olevalla smurffilla pienen kokeilun; pelasin jonkun tunnin ja instalockasin joka pelissä Soldierin ja katsoin minkälaisia hahmoja muut pickailee. Yllättävän monessa pelissä tapahtui niin että toisen depsin valinnan jälkeen jonkun on pakko ottaa kolmas tai jopa neljäs offense-hahmo ja yllättäen kukaan ei halua pelata healerillä tai välttämättä edes tankilla.
Viimeisin matsi oli Anubiksessa jossa meillä oli tiimissä ainakin kolme smurffia ja eka erä jyrättiin aika naurettavan helposti viidellä depsillä.Matsin loppu oli pelkkää trollausta mutta 3-4 lukemat on aika kova suoritus trollicompille.
Mikäköhän tuossa on ideana että pelkästään diamondiin ja sitä ylempiin luokkiin, tuo vähän eriarvoisuutta peliin kyllä. Ei siinä että itseä haittaa kun pelaan diamondissa, mutta voisi luulla tulevan aika paljon valitusta muilta pelaajilta.Vihdoin tulossa iso muutos SR:ään tammikuussa alkavassa season8:ssa: kaikki tiimin jäsenet voittaa ja häviää saman verran ratingia.
Muutos tulossa diamondiin ja sitä ylempiin tiereihin.
Tarkoituksena on puskea smurfit ja altit mahdollisimman nopeasti pois alemmilta tasoilta timanttiin ja ylöspäin.
Dominoidessa tulee enemmän äsärrää.Miten tuo edesauttaa asiaa?
Yksi asia mikä voisi ehkä parantaa pelikokemusta competitivessa olisi tuon levelcapin nostaminen. Ei tuon 25:den levelin aikana vaan oikein ehdi saamaan kunnollista käsitystä miten peliä pelataan. Joku 50-100 voisi olla parempi vaihtoehto.
Kaverikin kertoi yhdestä tapauksesta johon törmäsi yhdessä goldmatsissa (2400+); joku tyyppi juoksi toistuvasti yksin vihollisen keskelle ja vaihteli joka kuoleman jälkeen Junkratin ja Roadhogin välillä, tyypin profiilia tarkastellessa selvisi että tyyppi oli pelannut yhteensä 19h, siis koko peliä. Saattoihan tuo olla trollikin mutta tuon levelrajan nostaminen kuitenkin karsisi myös trolli- ja smurffiaccojen määrää sillä tuskin kukaan jaksaisi levuttaa sata leveliä ihan vain trollatakseen tai dominoidakseen noobeja compissa.
Trollit ja smurffit kuriin näin: Profiililevel pitää ensin nostaa tasolle 50 jonka jälkeen alkaa ansaita kokemuspisteitä aina pelaamallaan sankarilla. Jokainen sankari on pelattava tasolle 25 ennenkuin pääsee comppia
pelaamaan. Tällä varmistetaan ylpeyden ja saavutuksen tunne kun vihdoin 100-150 pelitunnin jälkeen pääsee pelaamaan kilpailullista pelimuotoa. Tästä tulikin niin hyvä että copypastetan tämän Jeffille Twitterissä![]()
Tuo on kyllä vähän naurettavaa ettei sitä ole rajoitettu mitenkään, puuceellä ei nyt joka jamppa viitti edes ostaa toista accounttia.Konsoleilla nuo smurffit on ihan hirveä ongelma. Itse pelaan pleikkarilla ja on tosiaan liian helppoa tehdä uusi account ja pelata peliä sillä. Koko hommaan menee aikaa muutama minuutti ja sitten vaan levelittää.
En ymmärrä miten tuo viimeisin uudistus parantaisi comp-kokemusta juurikaan ainakaan alemmilla rankeilla. Jos esim. joku smurffi haluaa pysyä jollain rankilla niin sehän pysyy, vaikka sitten throwaamalla pelejä kun rankki uhkaa nousta liian korkealle.
Itselläni on ollut viime aikoina harvinaisen hyviä pelejä compissa, trollit ja throwaajat ovat olleet vaihtelun vuoksi vihun puolella. Noin 200sr takaisin diamondiin ja uskaltaisin olla varovaisen optimistinen sen suhteen että jopa pääsisin sinne vielä tämän seasonin aikana.
Totta ja entistä pahempaa paskaa high platina - low platina peleissä. Sitten kun kysyy miksi tahallaan pelaa huonosti niin vastaukset on esim tämmöisia: "Does it look like i give one fuck", "I just troll", "He threatened to throw if i didnt give genji and i dont want to do that so I take widow." jne...En ymmärrä miten tuo viimeisin uudistus parantaisi comp-kokemusta juurikaan ainakaan alemmilla rankeilla. Jos esim. joku smurffi haluaa pysyä jollain rankilla niin sehän pysyy, vaikka sitten throwaamalla pelejä kun rankki uhkaa nousta liian korkealle.
Totta ja entistä pahempaa paskaa high platina - low platina peleissä. Sitten kun kysyy miksi tahallaan pelaa huonosti niin vastaukset on esim tämmöisia: "Does it look like i give one fuck", "I just troll", "He threatened to throw if i didnt give genji and i dont want to do that so I take widow." jne...
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.