Overwatch (PC, PS4, Xbone)

Totta ja entistä pahempaa paskaa high platina - low platina peleissä. Sitten kun kysyy miksi tahallaan pelaa huonosti niin vastaukset on esim tämmöisia: "Does it look like i give one fuck", "I just troll", "He threatened to throw if i didnt give genji and i dont want to do that so I take widow." jne...

Kaikkien rankkien rajat ovat yleensä juuri ne pahimmat paikat pelata. :D Ihmisillä tilttaa niin herkästi kun ollaan pääsemässä korkeamalle rankille tai kun ollaan pudottu/putoamassa alemmalle. Itelläkin oli vielä viime viikolla 50sr diamondiin ja yllättäen sen jälkeen tuli putki pelejä jotka täynnä jotain perseileviä Hanzoja, Widowmakereitä jne.
 
Tulipahan ensimmäinen ilmotus OW:n käynnistettyä, että on ollut omasta raportoinnista jotain hyötyä ja joku on saanut rangaistuksensa. Eniten tulee raportoitua niitä jotka haistattelee/vittuilee chätissä, sekä trollaajat. Eilenkin yks tyyppi sano suoraan voicessa että hälle riitti ja nyt alko trollaaminen. Jotenkin tuntunu nyt viime päivinä että suurin osa häviöistä on johtunu siitä, että joku luovuttaa kesken pelin. Hiilerit tai tankit vaihtaa kesken kaiken depseihin ilmoittamatta siitä muille ja sitten ihmetellään kun ei hyökkäyksestä tai puolustuksesta tule mitään.
 
Mä raportoin pelkästään siitä jos joku laittaa chattiin "ggez" tai "noob team" koska se riittää täysin luonnekuvaukseksi siitä että kyseessä on kusipää. Ei siihen mene kuin muutama sekunti kun klikuttelee sen saman "abusive chat" :comp: Ja vaikka tuosta ei varmaan mitään rangaistuksia tule enkä oletakaan, niin todennäköisesti sama tyyppi vinkuu muissakin peleissä niin noista kertyy sitten ennen pitkää ehkä rangaistus :kahvi:
 
Mä raportoin pelkästään siitä jos joku laittaa chattiin "ggez" tai "noob team" koska se riittää täysin luonnekuvaukseksi siitä että kyseessä on kusipää. Ei siihen mene kuin muutama sekunti kun klikuttelee sen saman "abusive chat" :comp: Ja vaikka tuosta ei varmaan mitään rangaistuksia tule enkä oletakaan, niin todennäköisesti sama tyyppi vinkuu muissakin peleissä niin noista kertyy sitten ennen pitkää ehkä rangaistus :kahvi:
Oon miettiny että onko sillä mitään väliä mitä sinne raporttiin kirjottaa, tuntuu että ei ole jos se on suurimmilta osin automatisoitua toimintaa ja perustuu vain niihin raporttien määrään, ei niinkään sisältöön.

Melkein kuukausi siinä meni mutta sai toisen tilin pelattua 25 levelille ja compin placement matsit. Oletin että pääsis jonnekkin ~2500 tietämille kun mainista poiketen pelasin lähinnä vaan depsiä, mutta 3200 se napsahti tuokin tili. Se on hienoa kun mainilla yrittää pelata depsiä niin saa lähinnä vain vittuilua siitä, että on mercy pelatuin hero ja oletetaan ettei osaa pelata muuta.
 
Lähti tossa penaltyen takia 100sr koska netti päätti alkaa vittuilemaan. Oli sitä ennen noin 200sr diamondiin, eiköhän tää season ala olemaan tässä.

E: No tuli vielä kolmas. 200sr pudotus päivässä josta 150sr netin pätkimisen takia. Nyt saa kyllä mainilla pelaamiset riittää vaikka lopullisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Lähti tossa penaltyen takia 100sr koska netti päätti alkaa vittuilemaan. Oli sitä ennen noin 200sr diamondiin, eiköhän tää season ala olemaan tässä.

E: No tuli vielä kolmas. 200sr pudotus päivässä josta 150sr netin pätkimisen takia. Nyt saa kyllä mainilla pelaamiset riittää vaikka lopullisesti.
Mainilla tipahdin decayn ja häviöiden takia timantista pois eikä tuolta 2800 ole kyllä helppo päästä takasin, eilen kävin 2970:ssä mutta sitten taas muutaman huonon matsin jälkeen takas tuolla 2800:ssa.

Tuntuu näin seasonin lopun lähestyessä että tuo comp muuttuu enemmän quick playn kaltaseksi, kun pelaajat pelaa hahmoja millä ne ei välttämättä oo pelanneet montaa minuuttia tän kauden aikana tai edes montaa tuntia kaikkiaan. Ja eilen oli niin varma voitto tulossa numbanistakin kun oli reilu 4 minuuttia aikaa hyökätä 3-3 tasatilanteen jälkeen niin meidän depsi lähtee torbilla hyökkään. Vasta 2min myöhemmin vaihtaa genjiin ja siitä taas pharaan mutta ei siitä enään tullu mitään.

PTR:lle on tullu mielenkiintonen päivitys:
Jeff Kaplan sanoi:
Hi all,

We’re making a change on our PTR servers shortly (no patch required!), that reworks some of how our heroes move and accelerate.

This was originally done to fix bugs on a couple heroes, but the changes are systemic and affect all Heroes.

Specifically, movement on the ground is much more consistent. Going up/down inclines will no longer affect the Hero’s speed. Previously, inclines could either make you move slightly faster or slightly slower, depending on the circumstances. Inclines will also no longer cause a small amount of strafing movement when moving diagonally on them. A side effect of these changes is characters will now have slightly better air control. For example, Winston previously was not able to easily make small adjustments to his flight path during his Jump Pack leap, but now he should be able to do that, and it is also noticeable on many of the other Heroes that are often in the air.

We think these changes will overall be great improvements but there might be some unintended side effects that we’d love your help finding on the PTR!

Thanks!

Periaatteessa kaikkien hahmojen liikkuminen pitäis olla johdonmukaisempaa, mutta tuo muutos vaikuttaa myös ilmassa liikkumiseen. Eli Winstonilla pystyy enemmän hypyn aikana ohjaamaan suuntaa mikä kuulostaa kyllä hyvältä muutokselta.
 
Jostain syystä Torbjörn/Widowmaker-combosta on tullut suosittu yhdistelmä Kings Rowin attackissä, viime aikoina pelannut Rowissa useamman pelin tuollaista tiimiä vastaan ja katsellut jollain supportilla vierestä kun oma tiimi ei saa tehtyä tuolle kaksikolle mitään. Jännä kuinka kaikki tuntuu aina jäätyvän täysin näitä offmeta-pickejä vastaan jos tiimi pelaa kunnolla niiden ympärillä, saman huomannu smurffilla Sombralla kaverin kanssa pelatessa, EMP-Dragonblade/Deadeye/Dragonstrike-Grav tuntuu olevan aina ihan instateamwipe kun kukaan ei yleensä edes yritä tehdä Sombralle mitään. :D
 
^Attack-torbit sais heittää mäkeen, eihän siinä ole paljoa järkeä kuin vasta payload vaiheessa.
 
Onko tietoa, että miksi FFA Deadmatchissa on välillä pelkästään Chateau mappikierrossa, kuten nyt? Periaatteessa tuo on pelkkä Junkrat mappi kun taas esim Eichenwaldessa voi hyvin käydä harjoittelemassa hitscan heroja.
 
Nyt alkaa season olla lopussa niin ehkä pitäisi tehdä joku yhteenveto.

Placementit oli alussa ~2300 ja season high oli peräti 2469. Nyt lopussa kun muutama peli on vielä jäljellä niin pyöritään 2200-2300 välimaastossa. Pääasiassa tuli pelailtua healereita, mutta välillä tuli flexailtua tankin (D.VA) ja depsin (Soldier/Reaper/Widow) muodossa. Käytännössä nuo ovat niitä heroja joilla koen olevani tarpeeksi hyvä comppiin, muita pelaan vain hätätapauksessa. Seuraavalla seasonilla voisi painottaa vaikka tankkeja ja esim Zaryan opettelu kiinnostaisi. Pitää katsoa. Alla vielä pelatut herot, tunnit ja voittoprosentti. Ehkä tämä tästä.

Zenyatta 13h & 58%
Ana 7h & 36% (Koen olevani parempi Ana kuin voittoprosentti antaa ymmärtää. Ehkä en ole ^^)
Moira 5h & 56%
Reaper 5h & 43% (Viime seasonilla 65%, emt mitä on tapahtunut)
D.VA 2h & 57%
Muita heroja alle 1h.
 
Ittellä oli placementit ~3000, siitä season high 3300 ja decay takas 3000:een. Nyt on pomppinu 2800-3000 välillä viimesen viikon. Orisa sujuu tällä hetkellä parhaiten noista heroista, tankkipelaamista pitäis muutenkin lisätä. Mercyn pelaamisesta on tullut pakkopullaa mutta onneksi julkaistiin tuo Moira.

Mercy 6h & 59%
Moira 5h & 43%
D.Va 4h & 48%
Orisa 3h & 62%
Zenyatta 2h & 43%
Ana 1h & 26%
Reinhardt 1h & 48%
Roadhog 1h & 54%
Winston 1h & 41%
Lucio 1h & 67%
Zarya 1h & 53%
Soldier 76 1h & 54%
 
Moiran pelaamisesta minulla ei kyllä tule hevon helvettiä, pelaan paljon Mystery Heroes:ta ja aina kun se tulee niin alkaa nolottaa kun vahingossa lätkii healing orbseja päin vihuja jne. Se vaan on näköjään mulla se teema että osaan pelata suht sujuvasti kaikkia heroja paitsi ns. "uusia", eli paskimmat on Moira ja Doomfist ja nyt pikkuhiljaa alan Sombralla olemaan vaihtelevasti hyvä jos on siihen sopiva kartta ja tiimi.

Onko muuten jotain huhuiluja/tietoa seuraavasta uudesta herosta?
 
Moira on kyllä loistava counteri Genjille ja toinen missä moira loistaa on flankkaaminen, sillä fadella pystyy niin hyvin koukkaamaan taakse huomaamatta ja myös pakenemaan tarvittaessa. Pitää vaan oppia tasapainottamaan hiilauksen ja damagen välillä. Jos tiimi ei saa tarpeeksi hiilua niin silloin sitä pitää pysyä enemmän oman tiimin kanssa, mutta silloin kun tilanne sen mahdollistaa niin sillä on loistava koukata vihollisen taakse ja poimia sieltä supportit pois. Tankkeja vastaan 1v1 tilanteet on ihan turhia ja jos vihulla on d.va niin pitää kattoa tarkemmin mihin orbit ampuu.
 
Yksi asia mikä joskus myös ihmetyttää compin puolella on tuo mikin käyttö voicessa tai ehkä pikemminkin sen käyttämättömyys. Monissa peleissä "kommunikonti" koko pelin ajalta saattaa olla siinä että joku vastaa pelin alussa tervehdykseen hero selectionissa ja loppumatsi ollaan hiljaa. Tai sitten saatetaan yhtäkkiä vaan todeta jotain (negatiivista) pelin aikana tai sanotaan pelin lopussa "gg/well played" tai sitten haukutaan muita jos satuttiin häviämään.

En ymmärrä miksi siellä voicessa täytyy olla jos ei kiinnosta harrastaa edes pientä kommunikointia tiimiläisten kanssa, suurimmalta osalta nyt luulisi kuitenkin löytyvän mikki edes headsetistä jos ei muuten. Ainakin omalla kohdalla nuo pelit joissa kukaan ei puhu mitään on yleensä lähes poikkeuksetta häviöitä.
 
Yksi asia mikä joskus myös ihmetyttää compin puolella on tuo mikin käyttö voicessa tai ehkä pikemminkin sen käyttämättömyys. Monissa peleissä "kommunikonti" koko pelin ajalta saattaa olla siinä että joku vastaa pelin alussa tervehdykseen hero selectionissa ja loppumatsi ollaan hiljaa. Tai sitten saatetaan yhtäkkiä vaan todeta jotain (negatiivista) pelin aikana tai sanotaan pelin lopussa "gg/well played" tai sitten haukutaan muita jos satuttiin häviämään.

En ymmärrä miksi siellä voicessa täytyy olla jos ei kiinnosta harrastaa edes pientä kommunikointia tiimiläisten kanssa, suurimmalta osalta nyt luulisi kuitenkin löytyvän mikki edes headsetistä jos ei muuten. Ainakin omalla kohdalla nuo pelit joissa kukaan ei puhu mitään on yleensä lähes poikkeuksetta häviöitä.
Mahtaa peliä pelata perheellisetkin ihmiset, joiden jälkikasvusto on nukkumassa esim seinän takana. Tulevat ennemmin kuulolle jos joku antaa tulikomentoja mutta jättävät oman kommunikaation vähemmälle.
 
Mahtaa peliä pelata perheellisetkin ihmiset, joiden jälkikasvusto on nukkumassa esim seinän takana. Tulevat ennemmin kuulolle jos joku antaa tulikomentoja mutta jättävät oman kommunikaation vähemmälle.

Eu-servuilla kielimuurikin varmasti vaikuttaa asiaan, paljon pelaajia jotka eivät puhu englantia muutamaa sanaa enempää.
 
Moira on kyllä loistava counteri Genjille ja toinen missä moira loistaa on flankkaaminen, sillä fadella pystyy niin hyvin koukkaamaan taakse huomaamatta ja myös pakenemaan tarvittaessa. Pitää vaan oppia tasapainottamaan hiilauksen ja damagen välillä. Jos tiimi ei saa tarpeeksi hiilua niin silloin sitä pitää pysyä enemmän oman tiimin kanssa, mutta silloin kun tilanne sen mahdollistaa niin sillä on loistava koukata vihollisen taakse ja poimia sieltä supportit pois. Tankkeja vastaan 1v1 tilanteet on ihan turhia ja jos vihulla on d.va niin pitää kattoa tarkemmin mihin orbit ampuu.

Moiralla ei kyllä ikinä missään nimessä flänkkäillä, mitä hemmettiä? Moira on hiileri, ei mikään dps. Parhaimmillaan Moira on hitaassa compissa. Jos oma tiimi koostuu flänkkereistä + winston + dva:sta niin silloin moira on turhista turhin hiileri, kaikki muut hiilerit (symmetra ei ole hiileri) ovat parempia, koska ne oikeasti pystyy tiimiä hiilaamaan kunnolla/auttamaan tappamisessa (lue: discord orb zenyatta), jopa lucio. Moira ei tee mitään muuta kuin epätoivoisesti yrittää pysyä omien perässä. Fade ei riitä siihen, koska jos käytät faden, olet sitten erittäin helppo kohde.

Elikkä kannattaa ihan alkuun opetella sankarien vahvuudet/heikkoudet ja aidot roolit. Esim. Hanzo on surkea puolustushahmo useimmissa mapeissa, mutta loistava monessa mapissa hyökätessä. Sama juttu widowmakerilla, loistava monessa mapissa etenkin hyökätessä, mutta useassa mapissa aika surkea puolustettaessa.
 
Pitäisi siirtää Overwatch viimeinkin HDD:ltä SSD:lle. Oliko tähän jotain ratkaisua, että ei tarvitse ladata koko roskaa uudelleen?
 
Smurffille pelattu placementit ja mainillekin puolet. Eipä tämäkään season vaikuta yhtään sen paremmalta kuin kaksi edellistä.
 
Ei seasonin vaihtuminen tee kenestäkään parempaa pelaajaa. Pelaaminen ja oppiminen omista virheistä voi tehdä.
 
Moiralla ei kyllä ikinä missään nimessä flänkkäillä, mitä hemmettiä? Moira on hiileri, ei mikään dps. Parhaimmillaan Moira on hitaassa compissa. Jos oma tiimi koostuu flänkkereistä + winston + dva:sta niin silloin moira on turhista turhin hiileri, kaikki muut hiilerit (symmetra ei ole hiileri) ovat parempia, koska ne oikeasti pystyy tiimiä hiilaamaan kunnolla/auttamaan tappamisessa (lue: discord orb zenyatta), jopa lucio. Moira ei tee mitään muuta kuin epätoivoisesti yrittää pysyä omien perässä. Fade ei riitä siihen, koska jos käytät faden, olet sitten erittäin helppo kohde.

Elikkä kannattaa ihan alkuun opetella sankarien vahvuudet/heikkoudet ja aidot roolit. Esim. Hanzo on surkea puolustushahmo useimmissa mapeissa, mutta loistava monessa mapissa hyökätessä. Sama juttu widowmakerilla, loistava monessa mapissa etenkin hyökätessä, mutta useassa mapissa aika surkea puolustettaessa.
Tuo olikin oma kokemus Moirasta ja selvästi sulla on siitä erilainen käsitys. Itsellä ainakin 2800-3300 tasolla pelatessa Moiralla on jatkuvasti pelien lopussa yli 10t damagea ja hiilua, joka mun mielestä osoittaa hyvin sen kuinka monipuolinen hahmo se on. En tarkoittanut mitään jatkuvaa flänkkäämistä vaan sitä, että välillä (huom. kun tietää että oma tiimi selviää sen ajan yhdellä hiilulla) voi koukata vihollisen supporttien taakse ja saada nämä aika pienellä vaivalla hengiltä. Zen, Mercy ja Ana on helppoja kohteita Moiralle ja monen monta kertaa oon saanut Zenin käyttämään ultinsa liian aikaisin tällä tavalla.
 
Mistä tähän löytäis peliseuraa? Ostin pelin toissapäivänä, kun hairahdin tarjoukseen. Mukavalta töhinältä vaikuttaa, tosin vaatis melkein tiimiä ympärille niin hauskuus nousisi toiseen potenssiin. Jos täällä on täyspäisiä yli 18-v. pelaajia ilman seuraa, niin laittakaa yv. Toki, jos tiedätte paremman paikan etsiä seuraa niin vinkatkaa.
 
Mistä tähän löytäis peliseuraa? Ostin pelin toissapäivänä, kun hairahdin tarjoukseen. Mukavalta töhinältä vaikuttaa, tosin vaatis melkein tiimiä ympärille niin hauskuus nousisi toiseen potenssiin. Jos täällä on täyspäisiä yli 18-v. pelaajia ilman seuraa, niin laittakaa yv. Toki, jos tiedätte paremman paikan etsiä seuraa niin vinkatkaa.
Discord, tuota kannattaa käyttää jos ei ole ennestään tuttu. Sieltä löytyy useampikin Overwatch-aiheinen servu, joista luulisi löytyvän peliseuraa:

Murowatch - Discord - Free voice and text chat for gamers
Suomi OW - Discord - Free voice and text chat for gamers
TECHBBS - Discord - Free voice and text chat for gamers
 
Moira on osaavissa käsissä ihan pirun hyvä damage dealer ja sillä todellakin voi ja pitääkin joskus flänkätä. Kuten mikkelson jo kertoi niin Moiralla saa vastapuolen hiilerit yleensä helposti hengiltä, tai vähintäänkin pakottaa ne käyttämään ultinsa epätoivon hetkellä.

Tracerit ja genjit on myös helppoja kohteita, faden avulla ne saa kiinni kun yrittävät paeta, pallo perään ja beami päälle. Mitään eivät voi.

Moira on kyllä turhankin kova, beamin rangea saisivat lyhentää.
 
Tracerit ja genjit on myös helppoja kohteita, faden avulla ne saa kiinni kun yrittävät paeta, pallo perään ja beami päälle. Mitään eivät voi.

Moira on kyllä turhankin kova, beamin rangea saisivat lyhentää.

Tuo kantama on kyllä yllättävän pitkä (21m vs. symmetran 9,5m). Sekin asia jää monelta huomaamatta, että damagen tekeminen hiilaa samalla 30hp/s Moiraa itseään ja täydentää sitä "bioottista energiaa" jolla hiilataan omaa tiimiä (mouse 1). Ilman damagea tuon energian lataamiseen menee 45s ja damagea tekemällä 9s. Eli damagea tekemällä voidaan myös tuon hiilauksen määrää kasvattaa huomattavasti, kun vain osaa vaihdella niiden välillä järkevästi (täydellisessä skenaariossa 9s heal, 9s damage vuorotellen).
 
Kivaa. Mistä aiheesta reportoit, ja oliko siinä jotain avointa tekstiä mukana?
Yleensä reporttaan throwaamisesta kun porukka tekee compissa selvän trollipickin. Lisäksi "fuck off l2p" tjsp kiroilusta tulee paljon abusive chat reportteja ja näissä tapauksissa kirjoitan, että mitä chatissa on sanottu. Reportissa ei mene kuin se 5sek niin samahan noita on tehdä jos sille annetaan syy.
 
Kivaa. Mistä aiheesta reportoit, ja oliko siinä jotain avointa tekstiä mukana?
Oon ymmärtänyt että aina kannattaa laittaa mukaan avainsanoja, jotka liittyvät tapaukseen kuin jättää tyhjäksi ja raportoida mielummin silloin kun asia tapahtuu eikä jälkikäteen. Jos joku ahistelee voicessa niin sekin menee tuohon abusive chat kategoriaan, mutta on hyvä laittaa tekstikenttään maininta voicesta.
 
Tällä seasonilla mainilla pelattu vaan placementit ja muuten onkin sitten tullut pelattua smurffilla kavereiden kanssa silloin kun joku on sattunut olemaan online. Tämän seasonin voisikin mennä tällä linjalla ja keskittyä hieman enemmän muiden pelien pelaamiseen.

Ei tämäkään season näytä yhtään parannusta kahteen edelliseen, pelit on joko älyttömän helppoja kun vihun puolella on trolleja, throwaajia tai muuten vaan taidotonta porukkaa tai sitten vaihtoehtoisesti noita löytyy omasta tiimistä jolloin peli on täysin mahdoton voittaa. Hyvät pelit on harvassa ja voitotkaan ei tunnu lainkaan tyydyttäviltä jos ne tulevat vain siksi että vihollisella on 4/5/6 depsiä ynnä muun trollauksen takia eikä siksi että oma tiimi olisi ollut parempi pelaamaan.
 
Ei tämäkään season näytä yhtään parannusta kahteen edelliseen, pelit on joko älyttömän helppoja kun vihun puolella on trolleja, throwaajia tai muuten vaan taidotonta porukkaa tai sitten vaihtoehtoisesti noita löytyy omasta tiimistä jolloin peli on täysin mahdoton voittaa. Hyvät pelit on harvassa ja voitotkaan ei tunnu lainkaan tyydyttäviltä jos ne tulevat vain siksi että vihollisella on 4/5/6 depsiä ynnä muun trollauksen takia eikä siksi että oma tiimi olisi ollut parempi pelaamaan.
5h tällä seasonilla ja yli 90% peleistä on ollut hyviä. Yleensä 222 vs 222 ja matsit ovat olleet pääasiassa tasaisia. Johtuu ehkä siitä, että kaikki pelit ollaan pelattu veljen kanssa 2man groupilla ja yleensä ollaan pickattu healer-tank.
 
5h tällä seasonilla ja yli 90% peleistä on ollut hyviä. Yleensä 222 vs 222 ja matsit ovat olleet pääasiassa tasaisia. Johtuu ehkä siitä, että kaikki pelit ollaan pelattu veljen kanssa 2man groupilla ja yleensä ollaan pickattu healer-tank.

Ehkä mä kärsin sitten vain paskimmasta mahdollisesta tuurista tätä peliä pelatessa, en tiedä. :D Mulla pelit on olleet smurffilla tosi vaihtelevia, placementit meni ihan kohtalaisen hyvin mutta sen jälkeen ihme ylös alas pomppimista goldin ja platinan välillä. Esimerkiksi eilen neljä voittoa ja kaksi häviötä, tänään kaksi voittoa ja neljä häviötä.

Tänäänkin pelasin tuossa yhden peli jossa meillä depseinä Tracer ja Genji yrittämässä tappaa Pharahia eikä kumpikaan suostunut vaihtamaan hitscan-hahmoon. Itse jouduin lopulta vaihtamaan supportin Soldieriin mutta oli jo liian myöhäistä. Toisessa erässä puolet tiimistä vain luovutti ja se peli oli siinä. En tiedä voiko olla sattumaa että joutuu voittoputkien jälkeen pelaamaan tuollaisien idioottien kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
^Paskasta tuurista sitä kärsitään täälläkin. Mainilla sain pelattua placementit ja suurin osa oli häviöitä kun joku lähti pelistä, alkoi trollaamaan tai muuten vain oli ylijuoksu vihollistiimiltä. Ainoastaan kahdessa pelissä oli kunnon kommunikaatio joka johti hyviin ja tasaisiin peleihin. Muissa peleissä suurin osa oli ihan hiljaa ja valittivat vain chatin kautta. Noin 60sr tuli viime kauden lopusta takapakkia.
 
^Paskasta tuurista sitä kärsitään täälläkin. Mainilla sain pelattua placementit ja suurin osa oli häviöitä kun joku lähti pelistä, alkoi trollaamaan tai muuten vain oli ylijuoksu vihollistiimiltä. Ainoastaan kahdessa pelissä oli kunnon kommunikaatio joka johti hyviin ja tasaisiin peleihin. Muissa peleissä suurin osa oli ihan hiljaa ja valittivat vain chatin kautta. Noin 60sr tuli viime kauden lopusta takapakkia.
Nooh, itse en ikinä joinaa voice chattiin, ei siitä ole kuitenkaan mitään hyötyä. Veljen kanssa 2man groupissa saadaan kahdestaan tarpeeksi kommunikaatiota. Ei se voice chat ole näillä alatasoilla välttämättömyys.
 
Nooh, itse en ikinä joinaa voice chattiin, ei siitä ole kuitenkaan mitään hyötyä. Veljen kanssa 2man groupissa saadaan kahdestaan tarpeeksi kommunikaatiota. Ei se voice chat ole näillä alatasoilla välttämättömyys.

Ihan mielenkiinnosta, miten koordinoitte muun tiimin kanssa?
 
Ihan mielenkiinnosta, miten koordinoitte muun tiimin kanssa?
Yritetään vain pelata muun tiimin mukana ja tehdä ratkaisut sen mukaan. Muutaman kerran toki kokeillut voicea ja joko siellä on yli-innokas "leader" huonolla englannilla tai sitten kukaan ei sano mitään. Onko noista sitten hyötyä, ei omasta mielestä.
 
Onhan sitä tullut pelattua diamondissakin pelejä joissa kukaan ei ole sanonut voiceen mitään koko pelin aikana.

Kyllä alemmillakin rankeilla puhutaan voicessa mutta kommunikoinnin taso vaihtelee aika rankasti, aika usein löytyy joku joka ei osaa kuin päteä ja valittaa ja blockia joutuu käyttämään valitettavan usein.
 
Kokemukset itsellä diamond/masters osastolta, ja paskimmat pelit kevyesti silloin kun voicessa ei ole suurinosa pelaajista. En tosiaan tiedä, millaisia pelejä nuo alemman tierin pelit ovat, mutta väkisin tulee mieleen että se kommunikointi ei ainakaan voi heikentää tiimin työskentelyä.
 
^Samaa mieltä @MikaHakK kanssa, kyllä se kommunikointi suurimmassa osassa pelejä parantaa sitä tiimityöskentelyä, vaikka siellä olisi vain kaksi eri tyyppiä äänessä ja muut kuuntelevat. Jos ei halua tiimipelissä osallistua tiimityöskentelyyn, niin pitäisi pysyä QP:n tai deathmatchin puolella.
 
Yleensä riittää että voicessa puhuu se 2-3 pelaajaa. Touhu menee vähän sekavaksi jos kuusi tyyppiä huutaa kilpaa toistensa päälle. Ainakin itselläni ne pelit joissa harrastetaan edes pientä sananvaihtoa tiimikavereiden kesken menee huomattavasti paremmin vaikka ei aina voitettaisikaan.
 
Tällä seasonilla mainilla pelattu vaan placementit ja muuten onkin sitten tullut pelattua smurffilla kavereiden kanssa silloin kun joku on sattunut olemaan online. Tämän seasonin voisikin mennä tällä linjalla ja keskittyä hieman enemmän muiden pelien pelaamiseen.

Ei tämäkään season näytä yhtään parannusta kahteen edelliseen, pelit on joko älyttömän helppoja kun vihun puolella on trolleja, throwaajia tai muuten vaan taidotonta porukkaa tai sitten vaihtoehtoisesti noita löytyy omasta tiimistä jolloin peli on täysin mahdoton voittaa. Hyvät pelit on harvassa ja voitotkaan ei tunnu lainkaan tyydyttäviltä jos ne tulevat vain siksi että vihollisella on 4/5/6 depsiä ynnä muun trollauksen takia eikä siksi että oma tiimi olisi ollut parempi pelaamaan.
Eli sama homma jatkuu ties monettako kautta peräkkäin. Uskomatonta ettei Blizzardia kiinnosta panostaa peliin yhtään, vaan heille riittää pelkkä sanahelinä matchmakingista ja raporttien ottamisesta tosissaan.
 
Oma kokemus on, että voicen ja chatin muteemalla ja pelaamiseen keskittymällä tulee paras tulos.
Näin siis jos pelaa randomien kanssa.
90% tapauksista joko chatissa tai voicessa on niin myrkyllistä se keskustelu, että se vaikuttaa väistämättä omaan mielialaan ja sitä kautta performanssiin.
Rating on noussut nyt 3300 --> 3800 parissa viikossa, kun laitan mute voice & chat ja kommunikoin vain valmiilla bindeillä "need healing" ja "ultimate status".
 
Oma kokemus on, että voicen ja chatin muteemalla ja pelaamiseen keskittymällä tulee paras tulos.
Näin siis jos pelaa randomien kanssa.
90% tapauksista joko chatissa tai voicessa on niin myrkyllistä se keskustelu, että se vaikuttaa väistämättä omaan mielialaan ja sitä kautta performanssiin.
Rating on noussut nyt 3300 --> 3800 parissa viikossa, kun laitan mute voice & chat ja kommunikoin vain valmiilla bindeillä "need healing" ja "ultimate status".

Toxicit kannattaa vaan blockata suoraan, ei kenenkään tarvitse niitä kuunnella/lukea. Itse ainakin blockaan kaikki voicen vittuilijat ja tekstichatin "useless team"-inisijät armotta jos negatiivinen ulosanti jatkuu vähänkin pidempään.
 
Oma kokemus on, että voicen ja chatin muteemalla ja pelaamiseen keskittymällä tulee paras tulos.
Näin siis jos pelaa randomien kanssa.
90% tapauksista joko chatissa tai voicessa on niin myrkyllistä se keskustelu, että se vaikuttaa väistämättä omaan mielialaan ja sitä kautta performanssiin.
Rating on noussut nyt 3300 --> 3800 parissa viikossa, kun laitan mute voice & chat ja kommunikoin vain valmiilla bindeillä "need healing" ja "ultimate status".
Itsellä oikeastaan sama homma sillä erotuksella, että pelaan suurimman osan ajasta 2man groupissa veljen kanssa. Hänen kanssaan tietysti voicessa, mutta muuten tiimichatti/voice mutella.
 
Eli sama homma jatkuu ties monettako kautta peräkkäin. Uskomatonta ettei Blizzardia kiinnosta panostaa peliin yhtään, vaan heille riittää pelkkä sanahelinä matchmakingista ja raporttien ottamisesta tosissaan.

Competitive on ollut "rikki" jo niin kauan että ei voi kuin ihmetellä että mitä siellä Blizzardin päässä oikein tehdään. Tuo skill rating-"päivitys" oli kyllä mielestäni melkoinen munaus heidän osaltaan ja tuhosi vähätkin halut pelata koko peliä. Eli periaatteessa korkeampien rankkien pelaajat saavat pitää hauskaa ja pelata peliä niin kuin sitä kuuluu pelata ja alemmat rankit pidetään samoina paskamyrskyinä kuin ennenkin joissa ei voi kuin toivoa että saa hyvän pelikokemuksen.
 
Ei blizzard edelleenkään voi tehdä paljoa asialle. Jokanen saa pelata mitä haluaa, koska on maksanut pelistä. Liiallinen bannaus "trollauksesta" vaan vähentäisi pelaajien määrä. Se on community ongelma ei Blizzardin.

Keskittykää vain omaan peliin ja koittakaa parhaalla mahdollisella tavalla parantaa omaa voiton mahdollisuutta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 796
Viestejä
4 499 143
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom