Overwatch (PC, PS4, Xbone)

Ei blizzard edelleenkään voi tehdä paljoa asialle. Jokanen saa pelata mitä haluaa, koska on maksanut pelistä. Liiallinen bannaus "trollauksesta" vaan vähentäisi pelaajien määrä. Se on community ongelma ei Blizzardin.

Keskittykää vain omaan peliin ja koittakaa parhaalla mahdollisella tavalla parantaa omaa voiton mahdollisuutta.

Blizzardin pitäisi olla tiukempi competitiven suhteen ja tehdä selväksi että siellä ei oikeasti perseillä. Bannaukset pitäisivät ihansama-asenteella pelaavat poissa compista ja parantaisivat niiden pelikokemusta jotka hakevat oikeasti kilpailullista pelikokemusta eikä vain quick play v2.0:aa "jossa saa enemmän expaa ja golden guneja :D:D:D".
 
Ei sitä expaa saa yhtään enempää ja kultasia aseita varten pitää voittaa. Maine systeemi vois toimia ja se ehkä olisikin ainoa toimiva keino.
 
Pelasin mainilla ekat pelit placementien jälkeen, ekassa vihut steamrollaa meidät totaalisesti Nepalissa, saatiin toisessa erässä pointti hetkeksi haltuun mutta hävittiin heti sen jälkeen. Toisessa pelissä steamrollattiin vihollinen Gibraltarissa ekassa erässä, seuraavassa erässä vihollinen steamrollaa meidät, kolmannessa ei saada liikutettua payloadia metriäkään ja sitten hävittiin peli. Vastustajan tiimistä puolet oli leveleistä ja pelaamisesta päätellen smurffeja.

Alkaa menemään lopullisesti maku tähän paskaan, ei tää ole vain yksinkertaisesti hauskaa. Melkein jokaisessa pelissä on jotain vialla.
 
Mercy ja Junkrat saaneet nerffiä PTR:llä.

Junkrat
  • Concussion Mine
    • Will now deal less damage to targets farther away from the explosion’s center
Developer Comments: Junkrat has been enjoying the flexibility his double-charge Concussion Mine provides, but it has now become a bit too easy to throw out huge bursts damage in a large area. With this change he can still dish out similar damage but he must now be more accurate with his tosses.

Mercy
  • Valkyrie
    • No longer makes Resurrect instant
    • No longer grants a bonus charge of Resurrect
    • The speed boost that Guardian Angel receives has been decreased by 50%
    • Duration reduced from 20 seconds to 15 seconds
Developer Comments: Mercy’s recent Resurrect changes have helped in allowing enemies to have more counter play in dealing with her, but she was able to use Resurrect through Valkyrie enough to largely mitigate the impact of the previous changes. Additionally, we’re toning back the amount of mobility Valkyrie provides through Guardian Angel and reducing its duration to overall reduce the power of this ability.

We will likely be iterating on these changes in the coming weeks.

Mercyn ultimate ainakin saa kunnon nerffin eikä enään ressaile porukkaa hetkessä. Nyt se on oikeastaan enään hiili- tai damageboosti, sekä Mercy on helpompi tappaa kun liikkuvuutta on vähennetty ultin aikana 50%.
 
Hauska nähdä jääkö noi muutokset tollasiksi. On meinaa melkoset nerffit ultille. Itselle ois ihan ok jos ois insta rez mutta voi sen kerran käyttää eikä saa chargea. Ja ehkä ulti ois tolloin ainoastaan 10sek.

Mercy pelaajat kumminkaan mihinkään vähene niin tälläsillä muutoksilla siitä tulee troll pick. Ja kellään ei ole hauskaa :(
 
Itse vahvasti sitä mieltä, että tää peli tarttis jonkun Guildsysteemin. Sitä kautta ne ihmiset, jotka hajoilee lähinnä soolopelaamiseen ja/tai haluaa pelata isommissa partyissa, saisivat systeemin, millä helposti pelata muiden samanmielisten pelaajien kanssa.
Tämä kommenttina yleisesti communityongelmiin.

Itsellä myöskään ei ole juuri ollut ongelmia itse matchmakingsysteemin kanssa, vaan yksittäisten pelaajien/ryhmien kanssa, joiden sosiaalinen kanssakäynti on lähinnä esim. omien tiimiläisten dissaus ja/tai joku muu negatiivinen toiminta.

Ja tässä vähän ajatuksia liittyen toiseen isoon ongelmaan, eli noihin totaalisiin steamrolleihin:
Niissä mielestäni on se ongelmana, että kun steamrollkierros on tapahtunut, niin tiimi ei käytä YHTÄÄN efforttia miettimiseen, että miten asia voidaan korjata. Yritetään hakata päätä seinään ja yrittää väkisin jo aiemmin epäonnistuneilla taktiikoilla ja/tai luovutetaan eikä yritetä enää täysillä.
Pieni pow wow tiimin kesken ja asian keskustelu ennen seuraavan roundin alkua voisi auttaa paljon, mutta kun koko tiimi on tuppisuita, jotka eivät uskalla avata suutaan/muuttaa taktiikkaa/vaihtaa heroa, niin minkäs teet. Olisin tekopyhä, jos väittäisin, etten itse sorru samaan, koska olen laiska, mutta välillä yritän herättää keskustelua, että saadaan nuo totaaliset murskatappiot muutettua kunnon matseiksi.

Ja yllä mainitut tosiaan omien kokemuksien pohtimista lähinnä mid diamond - low master rankeilta. Muistakaahan toki, että mekaaniset taidot eivät ole ainoa asia, jolla tässä pelissä voittaa. Sosiaaliset taidot vaikuttavat myös oman kokemuksen mukaan huomattavan paljon.
 
Viimeksi muokattu:
Hauska nähdä jääkö noi muutokset tollasiksi. On meinaa melkoset nerffit ultille. Itselle ois ihan ok jos ois insta rez mutta voi sen kerran käyttää eikä saa chargea. Ja ehkä ulti ois tolloin ainoastaan 10sek.

Mercy pelaajat kumminkaan mihinkään vähene niin tälläsillä muutoksilla siitä tulee troll pick. Ja kellään ei ole hauskaa :(
Mercyhän on yksi pelin helpommista heroista, eikä sillä pitäisi olla niin suurta vaikutusta peliin mitä nyt on. Jos Mercy pelaajat ei ole valmiita opettelemaan/pelaamaan muita hahmoja niin ne varmaan tipahtaa pikku hiljaa alemmille tasoille.

Toivottavasti tuo tulee tuollaisena myös liveen, koska olen tyytyväinen jos mercy-meta vihdoin loppuisi.
 
Itse vahvasti sitä mieltä, että tää peli tarttis jonkun Guildsysteemin. Sitä kautta ne ihmiset, jotka hajoilee lähinnä soolopelaamiseen ja/tai haluaa pelata isommissa partyissa, saisivat systeemin, millä helposti pelata muiden samanmielisten pelaajien kanssa.
Tämä kommenttina yleisesti communityongelmiin.

Samoilla linjoilla. Helppohan se on kuitata että "menkää discordiin sopiviin ryhmiin ja hommatkaa pelikavereita" jne. mutta kun se on konseptuaalisesti niiiiin kaukana siitä miten näppärästi joskus vuonna 2005 WoW:ssa tuli toivotetuksi tervetulleeksi johonkin kiltaan pelkästään sillä että kertaalleen kävi sopivan keskustelun ja liittyi kiltaan ja sen jälkeen oli jollain tasolla sitoutunut siihen. Tietysti pelit on erilaisia mutta kyllä se potentiaali on nimenomaan siellä eikä siinä että teeskennellään että random internet peelot jotenkin maagisesti muuttuu hyviksi tyypeiksi.
 
Mercyhän on yksi pelin helpommista heroista, eikä sillä pitäisi olla niin suurta vaikutusta peliin mitä nyt on. Jos Mercy pelaajat ei ole valmiita opettelemaan/pelaamaan muita hahmoja niin ne varmaan tipahtaa pikku hiljaa alemmille tasoille.

Toivottavasti tuo tulee tuollaisena myös liveen, koska olen tyytyväinen jos mercy-meta vihdoin loppuisi.
Jep. Näil muutoksilla ihmettelen jossei jonkun verran vähene. Mulle aivan sama en ole itse ikänä jaksanu letkuttaa jengiä. Edes näinä aikoina kun ollu "must pick" nii tylsä hero. Vähentyy ne itkiät chatissäkin.
 
Ihan hyvä vain jos tälle Mercywatchille pistettäisiin loppu. Ite oon ainakin ihan täynnä joka toisessa pelissä olevaa ininää "kill mercy, where is mercy, why we dont have mercy, can someone play mercy, no mercy no win" jne.

Ehkä tuolla nerffillä saataisiin myös vähennettyä näitä "boostattuja" Mercyjä, ihan typerää että tähän asti on pystynyt saavuttamaan pelaajakunnan 1-3% parhaimmiston pelaamatta mitään muuta heroa ja todennäköisesti näillä Mercyillä ei olisi asiaa näille rankeille jos pelaisivat millä tahansa muulla hahmolla. Itselläni on monta kaveria joista monet pelaavat lähinnä Mercyä ja suurin syy tähän on "sillä nousee helpoiten".
 
Tuo Mercyn nerf on aika raju ja samanlaista olisin kaivannut myös Junkratille, sillä tällä hetkellä se on liian ylivoimainen suhteessa moneen muhuun heroon ja niiden vaatimaan taitotasoon. Huono Genji on huono ja hyödytön, huono Widowmaker on huono ja hyödytön mutta huono Junkrat on spämmikone, joka paskoo ainakin kilvet ja saattaa saada siinä sivussa muutaman pickinkin.

Miinat eivät omasta mielestä ole Junkratin ongelma vaan se, että se ei enää ota damagea omista kranaateista, samalla tavalla kuin Pharah ottaa. Junkrat on täysin voittamaton monessa ahtaassa paikassa, sen kuin räiskii sinne päin ja viholliset kuolevat. Jos se ottaisi edes 30% damagea omista kranaateista niin olisin tyytyväinen, silloin jokainen Junkrat joutuisi hieman miettimään omaa sijoittumista.
 
Itseäni ärsyttää Junkratissa eniten tuo ultimate joka vain tulee täyteen ihan liian nopeasti, joissakin chokemapeissa ei mene minuuttiakaan kun kuuluu jo "FIRE IN THE HOLE!" ja melkein heti perään tulee toinen. Tulisikohan se hitaammin täyteen jos kranaattien damagea laskisi hieman.
 
Tuo Mercyn nerf on aika raju ja samanlaista olisin kaivannut myös Junkratille, sillä tällä hetkellä se on liian ylivoimainen suhteessa moneen muhuun heroon ja niiden vaatimaan taitotasoon. Huono Genji on huono ja hyödytön, huono Widowmaker on huono ja hyödytön mutta huono Junkrat on spämmikone, joka paskoo ainakin kilvet ja saattaa saada siinä sivussa muutaman pickinkin.

Miinat eivät omasta mielestä ole Junkratin ongelma vaan se, että se ei enää ota damagea omista kranaateista, samalla tavalla kuin Pharah ottaa. Junkrat on täysin voittamaton monessa ahtaassa paikassa, sen kuin räiskii sinne päin ja viholliset kuolevat. Jos se ottaisi edes 30% damagea omista kranaateista niin olisin tyytyväinen, silloin jokainen Junkrat joutuisi hieman miettimään omaa sijoittumista.

Kyllä noihin Junkratin miinoihin on tullu aika useasti kuoltua vaikka on ollut vain sen vaikutusalueen reunalla. Nyt sentään on jonkunlainen mahdollisuus selvitä sellaisissa tilanteissa. Kokonaisuudessaan kuitenkin varovainen nerffi.

Blizzulla on nyt selvästi tapana tehdä jokin muutos ja antaa sen muhia aikansa. Mercyn Valkyrie tuli alunperin viime vuoden syyskuussa joten onhan sitäkin säädetty kohta 4kk. Omasta mielestä pelissä saisi olla nopeampia muutoksia niin että siihen tulisi sitä uutuudeen tunnetta. Uudet eventit ja skinit jaksaa miellyttää hyvin lyhyen ajan, mutta muuten jos peli jumii paikoillaan kuukausitolkulla, siihen alkaa kyllästymään.

Itseäni ärsyttää Junkratissa eniten tuo ultimate joka vain tulee täyteen ihan liian nopeasti, joissakin chokemapeissa ei mene minuuttiakaan kun kuuluu jo "FIRE IN THE HOLE!" ja melkein heti perään tulee toinen. Tulisikohan se hitaammin täyteen jos kranaattien damagea laskisi hieman.

Blizzuhan voisi säätää vain tuon ultimaten lataamisnopeutta, ei tarvitsisi koskea damageen millään tavalla.

Mei:lle saisi tulla vähän buffia, se että ultimate vaatii näköyhteyden on ihan hölmö asia koska sen voi nakata aika kauas ja esteiden yli. Eihän Zaryan ultikaan vaadi näköyhteyttä vaikka toimintamalli on aika samantapainen.
 
Junk on ihan hyvällä tolalla varsinkin tämän pienen nerffin jälkeen. Sen on tarkoituskin olla ahtaissa tiloissa hyvä niinkuin widow on kauempaa. Zarya pelaajana junkkis on aina tervetullut vastustajalle.
 
Tällä kaudella oli tarkotus grindata masteriin, jun jäi viimekaudella puolitiehen. No placementtien jälkeen sit 3572 pläjähti tauluun. Kävi helposti. :D

Nyt voikin varmaan olla pelaamatta loppukauden.
 
Scrubrat tosiaan kaipaisi nerffiä ehkä juurikin noiden omien kranujen osalta.

Liian helppo pelata ja monesti ylivoimainen jopa umpisurkean pelaajan käsissä.

Sent from my H60-L04 using Tapatalk
 
Overwatch liigan mobiiliapit on julkaistu:
Overwatch League on the App Store
Overwatch League - Android Apps on Google Play

Zi1FnSiVFOVsKMWPS8U9XeRsxdw1dp8z26URqyU_-smjvC9zSEsDdu4uUndKy94RBg=h900-rw


Sovelluksesta löytyy otteluiden aikataulut paikallisessa ajassa, vodit ja uutiset. Tulokset pystyy piilottamaan niin ettei ottelut spoilaannu ennenkuin ne on katsonut vodeina.

Viikon ottelut:

TO 11.1.2018:

2:00 Shock vs. Valiant
4:00 Dragons vs. Gladiators*
6:00 Fuel* vs. Dynasty

PE 12.1.2018

0:00 Spitfire vs. Mayhem*
2:00 Fusion vs. Outlaws*
4:00 Uprising vs. Excelsior

LA 13.1.2018

2:00 Valiant vs. Fuel*
4:00 Mayhem* vs. Uprising
6:00 Shock vs. Dragons
21:00 Spitfire vs. Fusion
23:00 Excelsior vs. Outlaws*

SU 14.1.2018

1:00 Dynasty vs. Gladiators*


*=suomalaisia joukkueessa


Ja muistutuksena vielä suomalaiset jotka pelaa liigassa:

Dallas Fuel - Timo "Taimou" Kettunen
Florida Mayhem - Aleksi "Zuppeh" Kuntsi
Houston Outlaws - Jiri "LiNkzr" Masalin
Philadelphia Fusion - Joona "Fragi" Laine
Los Angeles Gladiators - Benjamin "BigG00se" Isohanni
Los Angeles Gladiators - Jonas "Shaz" Suovaara
 
Miten tuo OWL periaatteessa menee kun joukkueita on aika paljon. Pelaavatko joukkueet ns. "runkosarjan" jossa voitosta saa pisteitä? Vai millainen tuo pelisysteemi on, miten paljon pelejä joukkueille tulee ja milloin on ensimmäisen seasonin finaaali?
 
@Recycle Joukkueet on jaettu kahteen divisioonaan (Atlantic ja Pasific). Runkosarja pelataan 10.01.-16.06.2018 välisenä aikana ja se on jaettu 4 osaan. Jokaisen neljän vaiheen viimeisenä lauantaina pelataan kummankin divisioonan finaalipelit (edit. kolme vaiheen parasta joukkuetta), jossa joukkueet taistelee 125000 dollarin palkintorahoista. Runkosarjan jälkeen parhaat joukkueet jatkaa playoff-peleihin (11.-22.07.2018) ja finaalit pelataan 26.-28.07.2018 jossa voittaja saa 1 miljoonan dollarin palkinnon.

Koko runkosarjan pisteet lasketaan yhteen (ei neljässä osassa), mutta en tiedä miten tuo pisteenlasku suoritetaan. Olisko 1 piste per mappivoitto.

Jokainen tiimi pelaa 40 runkosarjaottelua (20 omassa divisioonassa ja 20 divisioonan välistä).

Lisäksi elokuussa pelataan All-star weekend.


Palkintorahat/bonukset jaetaan seuraavasti:

1-4 vaiheen finaalipelit:
1. sija: $100,000
2. sija: $25,000

Runkosarjan bonukset:

1: $300,000
2: $200,000
3-4: $150,000
5-6: $100,000
7-8: $75,000
9-10: $50,000
11-12: $25,000

Finaalit:

1: $1 milj.
2: $400,000
3-4: $100,000
5-6: $50,000
 
Viimeksi muokattu:
Ei ole enää edes placementteja jaksanut pelata. Mennyt into koko peliin itä-eurooppalaisten takia ja paskan pelikulttuurin takia. Heti tietää, että peli menee vituiksi kun joku alkaa chatissa pyytämään jotakuta vaihtamaan toiseen hahmoon, koska se jo pickattu hahmo on se main. Näissä tilanteissa aina jompikumpi aloittaa trollaamisen ja häviää matsin tahallaan.

Aivan loistava peli oli vielä betan aikaan ja sanotaan puolisen vuotta julkaisun jälkeen. Sai kokeilla uusia juttuja eikä kukaan valittanut vaikka pelasin esim Reinhardtia kuin dps. Nykyään jos pelaisi samalla tavalla kuin silloin niin tulisi vain ragea, koska champpia pitää pelaa tietyllä tavalla ja sen rooli on tuo ja tuo ei saa tehdä mitään erilaista >:(( huoh.
Sen jälkeen maistunut season seasonilta aina vähemmän, ei ole edes eventtejä huvittanut kokeilla.

Diamondissa kuitenkin pelannut kakkos seasonista lähtien joten ei voi pistää alempien sarjojenkaan piikkiin tätä.
 
En tiedä oliko karrikoitu kommentti, mutta jos Reinilla depsin tavoin, niin takuuvarmasti chatti täynnä vaihtoa.
 
En tiedä oliko karrikoitu kommentti, mutta jos Reinilla depsin tavoin, niin takuuvarmasti chatti täynnä vaihtoa.

No ei todellakaan ollut, tuolla nostin itseni 2700->3300 parissa viikossa. Vaatii vaan yhteispeliä ja luottoa siihen että se toimii. Jos tiimi pelaa yhteen tuossa niin vihujen pasmat saa niin pahasti sekaisin, että käytännössä ilmaisia voittoja jaossa senkuin napsii vaan.
 
...Aivan loistava peli oli vielä betan aikaan ja sanotaan puolisen vuotta julkaisun jälkeen. Sai kokeilla uusia juttuja eikä kukaan valittanut vaikka pelasin esim Reinhardtia kuin dps...
Eihän pelin alkuaikoina ollut edes herolimittiä, niin ei kukaan valittanut pickeistä kun kuka tahansa sai pelata mitä halusi. Peli on vaan muuttunut koko ajan vakavampaan suuntaan, niin siitä on jäänyt ehkä liikaa hauskuutta pois.
 
Tuli uusi patch, jonka tärkein uudistus "Players can now watch the Overwatch League stream via the Overwatch League menu option when games are live". Lisäksi toinen todella hieno uudistus on se, että tiimien pelipaidat ovat nyt pelissä ja ostettavissa omaan käyttöön Overwatch League tokeneilla.
 
Tuli juuri peliä käynnistäessä ekaa kertaa ilmoitus siitä että joku raportoimistani on saanut rangaistuksen. Kyllä tuo raporttisysteemi näyttää siis johtavankin johonkin, toisin kuin kuvitellaan.

Täytyy myöntää että oma kiinnostukseni Leaguea kohtaan on pyöreä nolla. Jonkun hienon skinin voisi ostaa mutta siinä se.

Tuo Zenin Orb-buffi taisi muuten tulla nyt liveen?
 
Tuli uusi patch, jonka tärkein uudistus "Players can now watch the Overwatch League stream via the Overwatch League menu option when games are live". Lisäksi toinen todella hieno uudistus on se, että tiimien pelipaidat ovat nyt pelissä ja ostettavissa omaan käyttöön Overwatch League tokeneilla.
Tuo olis hieno ominaisuus jos pro-pelejä vois spektata mutta en itselle näe siitä hyötyä että OW:n kautta matseja katsoo. Varmaan yritetään houkutella uusia katsojia tuolla ominaisuudella enimmäkseen.

Skinit on ihan hauska idea, mutta onhan ne "classic" skinit muuten aika tylsän näköisiä. Liigakolikotkin makso ihan mukavasti 4,99e/100 kolikkoa ja toinen ääripää oli 99,99e/2600 kolikkoa. 100:lla kolikolla saa ostettua sitten yhden skinin. Saakohan noita kolikoita ansaittua jotenkin vai onko ostaminen sitten ainoa tapa hankkia niitä?

Houston Outlawsilla oli omasta mielestä paras väritys noissa liigaskineissä, tekis mieli hankkia tää Reiskan skini:


Edit. Niin olihan tuolla muitakin hyviä muutoksia:
  • Zenyatta's Orb of Discord and Orb of Harmony will now display its target’s health bar
  • Fixed a bug that prevented Doomfist’s Rocket Punch from destroying breakable objects
  • Fixed a bug that could cause Doomfist’s Rocket Punch knock back to be inconsistent if he collided with an enemy using a movement ability (e.g. Winston’s Leap)
  • Fixed a latency issue that caused Doomfist’s Rocket Punch to travel through an enemy instead of dealing damage
  • Fixed an issue that sometimes caused Doomfist’s Rocket Punch’s directional movement to be unpredictable
  • Fixed an issue that allowed enemies to jump over Doomfist’s Rocket Punch instead of taking damage
  • Fixed a bug that caused enemy players hit by Doomfist’s Rocket Punch to sometimes move along the wall impacted instead of taking damage
  • Fixed a bug that caused Doomfist to move along the terrain if he impacted it with Rocket Punch
  • Fixed an issue that caused enemies hit by Doomfist’s Rocket Punch to impact inclines instead of traveling up them
  • Fixed a bug that caused Doomfist’s Rocket Punch to deal wall impact damage to Mercy if she used Valkyrie
  • Fixed a bug that caused Doomfist’s Rocket Punch to activate before intended if he was near Mei’s Ice Wall
  • Fixed a bug that sometimes caused Doomfist to fall through the ground if he used Seismic Slam on inclines
  • Fixed an issue that canceled Doomfist’s Seismic Slam when it was unable to reach the targeted location
  • Fixed a bug that caused Junkrat’s RIP-Tire camera perspective to linger on the target after detonating
  • Fixed a bug that caused Junkrat’s RIP-Tire to be silent to enemies while traveling on rooftops or when airborne
  • Fixed a bug that sometimes caused Snowball’s antenna to stretch out of proportion when Mei’s Beekeeper skin was equipped
  • Fixed a bug that sometimes caused Mercy’s Resurrect “Reviving” message to remain on the targeted player’s screen after the cast was finished
  • Fixed a bug that caused players targeted by Mercy’s Resurrect to no longer see their Respawn timer if her cast was interrupted by an enemy
  • Fixed a bug that prevented players from using Moira’s Biotic Orb if she used Fade or died while using Biotic Orb
  • Fixed an issue that caused Moira’s “Ultimate almost ready” voiceline to sometimes play when her Coalescence was fully charged
  • Fixed a bug that caused Reinhardt’s Charge to knock back enemies instead of pinning them
  • Fixed a bug that caused the visual effects of Sombra’s EMP to display when the ability was interrupted by an enemy player
  • Fixed a bug that caused Sombra to face the incorrect direction after she teleported with Translocator
  • Fixed a bug that sometimes caused Torbjörn’s turrets to not fully heal when he used Molton Core
Tuolla on ainakin itselle monta tuttua bugia, jotka on hieno nähde korjattuna. Doomfistille myös pitkä lista lisää bugikorjauksia, joten sen pitäis olla taas entistä parempi valinta pelissä. Junkratin rip-tiren "kuulumattomuus" ilmassa on ainakin itseä häirinnyt, kun sitä ei ole osannut yhtään ennakoida. Myös mukava jos Reiskan charge nyt vihdoin pinnais ihmisiä eli toimisi niinkuin sen pitäisi.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo olis hieno ominaisuus jos pro-pelejä vois spektata mutta en itselle näe siitä hyötyä että OW:n kautta matseja katsoo. Varmaan yritetään houkutella uusia katsojia tuolla ominaisuudella enimmäkseen.
Ainakin Counter-Striken Major turnauksia pystyi katsomaan ihan in gamessa "spectator" modessa eli halutessasi pystyit seuraamaan vaikka vain yhtä haluttua pelaajaa. Itse näen tuon ominaisuuden erittäin hyvänä, varsinkin jos haluaa seurata omaa lempipelajaa.

EDIT: Eikö tämä ole sellainen?
 
Saakohan noita kolikoita ansaittua jotenkin vai onko ostaminen sitten ainoa tapa hankkia niitä?
Uumoilen itsekseni, että varmaan pelejä katsomalla voisi saada kolikoita? Eiköhän Blizzard halua mahdollisimman paljon huomiota tuolle ensimmäisen Overwatch Leaguelle.
 
Uumoilen itsekseni, että varmaan pelejä katsomalla voisi saada kolikoita? Eiköhän Blizzard halua mahdollisimman paljon huomiota tuolle ensimmäisen Overwatch Leaguelle.
Sittenhän tuo vaatis jonkinlaisen seurannan, eli luultavasti pitäisi katsoa OW clientin kautta sitten nuo matsit, jotta saa siitä jotain "palkinnoksi". Tai sitten twitchin tunnuksen pystyy ydistämään blizzun tunnukseen ja sitä kautta tieto siirtyy katsotuista matseista. Luulis että infoa olisi tänään tullut kun julkaisivat nuo skinit ja kolmen vuoden sopimuksen twitchin kanssa striimeistä. Sama myöskin tuosta spec-modesta, luulis että asiasta olis ollut enemmän tietoja jos sellainen olisi tulossa. Uskon että on edelleen normistriimit kummiskin.
 
Twitchin kautta katsomalla saa jotakin, ei tietoa mitä ja mitenkä järjestely sit toimii.
 
Itse asiassa: just Blizz teki diilin Twitchin kanssa, että sieltä näkee kanssa pelit. Ja Twitch on useisiin peleihin integroinut ominaisuuden, että striimejä katsomalla voi saada jotain in-game goodieseja peleihin. Esim viime aikoina, mitä itse huomannu niin Dotaan ja Gwenttiin oli itemdroppeja, mitä voi saada, kunhan linkittää twitchaccounttiin yhteenkuuluvan pelin accountin ja katsoo asiaankuuluvia striimejä. Näen tuossa hyvän mahdollisuuden, millä saa motivoitua ihmisiä katsomaan pelejä + katsojilla porkkanana mahdollisuus saada jotain OWL-settiä.
 
Itse asiassa: just Blizz teki diilin Twitchin kanssa, että sieltä näkee kanssa pelit. Ja Twitch on useisiin peleihin integroinut ominaisuuden, että striimejä katsomalla voi saada jotain in-game goodieseja peleihin. Esim viime aikoina, mitä itse huomannu niin Dotaan ja Gwenttiin oli itemdroppeja, mitä voi saada, kunhan linkittää twitchaccounttiin yhteenkuuluvan pelin accountin ja katsoo asiaankuuluvia striimejä. Näen tuossa hyvän mahdollisuuden, millä saa motivoitua ihmisiä katsomaan pelejä + katsojilla porkkanana mahdollisuus saada jotain OWL-settiä.
Mutta pitääkö nuo pelit katsoa suorana vai lasketaanko mukaan vodien katsominen myöhemminkin? Meidän suomalaisten näkökulmasta on vaikea seurata useita pelejä suorana kun ne tulee keskellä yötä arkipäivisin.
 
Itse asiassa: just Blizz teki diilin Twitchin kanssa, että sieltä näkee kanssa pelit. Ja Twitch on useisiin peleihin integroinut ominaisuuden, että striimejä katsomalla voi saada jotain in-game goodieseja peleihin. Esim viime aikoina, mitä itse huomannu niin Dotaan ja Gwenttiin oli itemdroppeja, mitä voi saada, kunhan linkittää twitchaccounttiin yhteenkuuluvan pelin accountin ja katsoo asiaankuuluvia striimejä. Näen tuossa hyvän mahdollisuuden, millä saa motivoitua ihmisiä katsomaan pelejä + katsojilla porkkanana mahdollisuus saada jotain OWL-settiä.
Sama systeemi on tosiaankin ollut käytössä CSGO:n Major Tournamenteissa ja finaalia on parhaimmillaan ollut katsomassa pelkästään Twitchin puolella yli toista miljoonaa. Itsekin saanut muutaman loottiboxin tuota kautta, hyvin näyttää toimivan.

EDIT: Olen taas hiljalleen yrittänyt vääntää Analla comppia ja vaikeaa tuntuu olevan. Voittoja ei tule vaikka omasta mielestä pelaan vähintäänkin kohtalaisesti, rankki siis gold. Alla Masteroverwatchin ja Overbuffin Ana statsit tältä seasonilta, pistääkö joku lukema erityisen paljon silmään jota tulisi jatkossa kehittää? Omasta mielestä suurin ero statseissa kovempiin pelaajiin taitaa olla damage, jota pitäisi saada itsellä lisää. Vai onko statsit oikeasti niiin huonot, että voittoprosentti on kohdillaan?


 
Viimeksi muokattu:
Jos ei halua tiimipelissä osallistua tiimityöskentelyyn, niin pitäisi pysyä QP:n tai deathmatchin puolella.

Randomien kanssa on niin tuurista kiinni, miten se kommunikaatio pelaa. Yleensä huonosti.

Taustalla huutaa akka ja kakarat. Huudatetaan musiikkia. Hengitetään raskaasti ja yskitään. Jos jotain puhutaan, niin haukutaan oma tiimi pystyyn. Yleensä näillä viimeksi mainituilla se mikki löytyy vasta, kun erä on lopussa.

Youtube on täynnä pahempiakin esimerkkejä, oli rank mikä hyvänsä. Eikä tämä ole vain Overwatchin ongelma, vaan moninpelien yleensäkin. Tutussa porukassa mikki käytössä aina. Randomien kanssa ei enää koskaan. Pelaan paremmin kun ei tarvitse kuunnella kiljuvia vauvoja tai pizzeriamusiikkia.
 
Samat tyypit siellä vastapuolellakin pelaa. Jos häviät useita kertoja randomien kanssa, sinä olet se muuttuva tekijä ja kannattaa tsekata oma pelaaminen.
 
Samat tyypit siellä vastapuolellakin pelaa. Jos häviät useita kertoja randomien kanssa, sinä olet se muuttuva tekijä ja kannattaa tsekata oma pelaaminen.

Tiimityöskentelyä painottavassa pelissä vaan ei oikein riitä että yrittää pelata yksin hyvin muuten kehnossa tiimissä. Jos joku/jotkut tiimissä pelaa huonosti tai alkaa throwaamaan/trollaamaan niin kyllä se peli yleensä on siinä jollei sitten joku ole yksilötasolla niin hyvä pelaamaan että pystyy kantamaan koko tiimiä. "Its hard to carry dead weight."
 
Tiimityöskentelyä painottavassa pelissä vaan ei oikein riitä että yrittää pelata yksin hyvin muuten kehnossa tiimissä. Jos joku/jotkut tiimissä pelaa huonosti tai alkaa throwaamaan/trollaamaan niin kyllä se peli yleensä on siinä jollei sitten joku ole yksilötasolla niin hyvä pelaamaan että pystyy kantamaan koko tiimiä. "Its hard to carry dead weight."

Siellä vihujen puolella on ihan yhtäläinen määrä näitä trolleja ja throwaajia. En usko, että kukaan mitenkään erityisen paljon näitä vetää puoleensa. Pelin voi pelastaa antamalla hyviä komentoja. Sekin oma taitonsa.
 
Voi voi, olipa taas mukava peli. Ja ei, en pelannut oikeasti Sombraa.



EDIT: Katselin niitä eilisä OWL pelejä ja melkoisia tasoeroa näkyi. LA:n tiimit pelasi hyvin ja ennen kaikkea Gladiatorsin Jonas "Shaz" Suovaara pelasi todella hyvin Zenyattaa.

Näkyi muuten mielenkiintoisia comppeja kun Dallas Fuel lähti hyökkäämään Junkertownissa Orisa-Roadhog-Mercy-Widow-Hanzo-Bastion combolla ja vastaavasti Seoul Dynasty puolusti Winston-Zarya-D.VA-Roadhog-Ana-Lucio setillä :D
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä mistä kiikastaa kun smurffilla menee aina älyttömän hyvin ja mainilla kaikki pelit taas kusee ihan totaalisesti, smurffin rankkikin on mennyt jo mainin ohitse.

Äskenkin päätettiin kaverin kanssa ihan tajuton peli Horizonissa lukemiin 5-4 josta ei vauhtia ja vaarallisia tilanteita puuttunut, jäi mieleen mm. se kun nanoboostasin Reinhardrtin joka onnistui jotenkin mäiskimään koko vihollisen tiimin yksin matalaksi. :D Oli varmaankin parhaimpia matseja mitä olen tässä pelissä pelannut.
 
En tiedä mistä kiikastaa kun smurffilla menee aina älyttömän hyvin ja mainilla kaikki pelit taas kusee ihan totaalisesti, smurffin rankkikin on mennyt jo mainin ohitse.

Äskenkin päätettiin kaverin kanssa ihan tajuton peli Horizonissa lukemiin 5-4 josta ei vauhtia ja vaarallisia tilanteita puuttunut, jäi mieleen mm. se kun nanoboostasin Reinhardrtin joka onnistui jotenkin mäiskimään koko vihollisen tiimin yksin matalaksi. :D Oli varmaankin parhaimpia matseja mitä olen tässä pelissä pelannut.
Itse taas rämmin ja tipun kohta silveriin. Aivan uskomatonta paskaa, kolme peliä hävisin putkeen leaverin takia ja muut pelit hävittiin osaamattoman DPS:n takia. Parasta oli kun ~200h played account otti defendelle Doomfistin 36min pelikokemuksella, suoritustaso näytti olevan sen mukaista. Muutenkin aika paljon pelailtu 1-1-4 combolla. Yhdessä pelissä yli 100h+ Mercy main ei mistään syystä halunnut pelata Mercyä vaan veti koko roundin Reaperia koska oli "One trick Reaper".

Nooh, ehkä silverissä voi carryta Analla.
 
Itse taas rämmin ja tipun kohta silveriin. Aivan uskomatonta paskaa, kolme peliä hävisin putkeen leaverin takia ja muut pelit hävittiin osaamattoman DPS:n takia. Parasta oli kun ~200h played account otti defendelle Doomfistin 36min pelikokemuksella, suoritustaso näytti olevan sen mukaista. Muutenkin aika paljon pelailtu 1-1-4 combolla. Yhdessä pelissä yli 100h+ Mercy main ei mistään syystä halunnut pelata Mercyä vaan veti koko roundin Reaperia koska oli "One trick Reaper".

Nooh, ehkä silverissä voi carryta Analla.

Sen perusteella mitä nyt olen pelannut kahdella accolla goldissa parin viimeisimmän seasonin aikana voin sanoa että se on nykyään todella paska rankki olla jumissa. En halua edes kuvitella millaista silverissä on kun jo goldikin on välillä yksi iso paskamyrsky.
 
Sen perusteella mitä nyt olen pelannut kahdella accolla goldissa parin viimeisimmän seasonin aikana voin sanoa että se on nykyään todella paska rankki olla jumissa. En halua edes kuvitella millaista silverissä on kun jo goldikin on välillä yksi iso paskamyrsky.
Turhapa tässä on selitellä, pitää vain pelata paremmin ja nostaa itsensä tuolta pois.
 
Turhapa tässä on selitellä, pitää vain pelata paremmin ja nostaa itsensä tuolta pois.

Etkös sä ole kerran raapinut platinan pintaa? Olet siis tehnyt jotain oikeinkin. Itse olen edelleenkin sitä mieltä että tässä pelissä yksin hyvin pelaaminen ei vain yksinkertaisesti riitä.
 
Etkös sä ole kerran raapinut platinan pintaa? Olet siis tehnyt jotain oikeinkin. Itse olen edelleenkin sitä mieltä että tässä pelissä yksin hyvin pelaaminen ei vain yksinkertaisesti riitä.
2480 on ollut korkein eli periaatteessa yhden voiton päässä. Nyt taas tuolla ~2100 rämmitään menemään.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 797
Viestejä
4 499 150
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom