Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Periaatteessa ei mitenkään, mutta sitten QP jäisi niille jotka oikeasti vain haluavat pelata, ei mitenkään kilpailullisesti.
Nythän QP:ssa pelaa ne jotka pelaa pelaamisen/viihdykkeen takia ja ne jotka haluavat Competitive peliä mutta eivät halua menettää Rankkiaan.
Ja tämä aiheuttaa nykyistä ongelmaa, jossa ragetaan kun jotkut eivät pelaa tosissaan/kunnolla.
Unrankedista saisi yhä Competitive Pisteitä ja Season End Participant palkinnot.
Mutta ei tarvitsisi pelätä Rankin alenemista koska Ranking systeemiä ei olisi.
Deathmatch on nyt lähinnä kisaa siitä kuka on paras varastaa tappoja. Hauska pelimuoto kyl sinänsä, mutta ei mitenkään tulis toimimaan kilpahenkisenä.
No jos siitä saisi vaikka competitive pointseja, jos pääset vaikka kolmen parhaan joukkoon niin saat enemmän tjsp. Kuitenkin jotain mikä erottelisi tosissaan comppia pelaavat ihan vain huvin vuoksi pelaavista. Competetivessa vain on tällä hetkellä liikaa pelaajia joiden ei kuuluisi olla siellä ja jotka suhtautuvat siihen juurikin tuollaisella deathmatch-asenteella ilman että halutaan oppia mistä pelissä pohjimmiltaan on kyse.
Kilpapelaamisesta voisi tehdä "siistiä" myös esim ehdotetulla competitive DM pelimuodolla, jolle voisi olla vaikka omat leaderboardit. Siellä jokainen saisi pelata sitä mitä haluaa ja pisteitä tulisi/menettäisi aina sijoituksen mukaan. Nykyään competitivessa on liikaa sellaisia pelaajia, joita homma ei oikeasti kiinnosta ja samalla he pilaavat tosissaan yrittävien pelit. Toisin sanoen comppiin ei pitäisi tulla pelaamaan rennosti vaan tryhardaamaan.Ongelma juontaa siitä että kilpailullisesti pelaaminen vaikuttaa jotenkin siistimmältä tai muuten hienommalta, minkä suoni juontaa jatkuvasta sijoitusten vertailusta ja oman sijoituksen hehkuttamisesta, mitä näkyy tässäkin ketjussa. Tuo kilpailumuotohan on sitä varten, että pelistä ja sen mekaniikoista syvemmin kiinnostuneet voivat siellä kokea peliä vielä syvemmin. Muita pelimuotoja voi sitten pelata rennommin ja kokeilla kaiken laista - pieni sooloilukaan ei haittanne.
Ikään kuin hyvän sijoituksen metsästäminen hikihatussa olisi jotenkin hauskaa, jos ei muuten ole kiinnostunut siitä miten sitä voi kohottaa, kuten pelaamalla tiiviisti yhteen jäitä hatussa ja asiallisesti (fundamentaaliset seikat).
Turha niitä mitaleja on tuijottaa, Winston, D.va, Roadhog, Zarya ei ole mikään amerikantemppu saada kultaisia mitaleita (ja RH, Zarya, D.va myös kultaista damagea) perus comp matsissa. Lisäksi voi miettiä että tekeekö tankkina oikeita asioita matsin aikana, depsien elämä muuttuu aika paljon hankalammaksi jos tankit vaan jahtaa niitä eliminaatioita ja damgea eikä suojaa tiimiä yhtään. Toinen ääripää taas se että vaikka flankkeri pääsee vihollisen selkään niin tankit ja supportit vaan ihmettelee chokella että voivoi tuonnekko pitäisi mennä.Sitten on tullut viime aikoina pelattua monta matsia tankeilla niin että damaget ja elimit on kultaa. Paljon on siis noita depsin pelaajia jotka ei saa mitään aikaiseksi compissa ja yleensä pelit kaatuu siihen.
Esimerkiksi Hanamurassa defendellä olevan Reiskan ei missään nimessä kuulu jättää chokea healerin kanssa jos esim Tracer/Sombra/Genji tjsp flanker pääsee pointille. Flankkerin tappaminen tuossa tilanteessa on vain ja ainoastaan DPS:n homma ja esim mainitun Reiskan meno pointille aiheuttaa korkeintaan sen, että koko muu vihollistiimi pääsee chokesta läpi.Toinen ääripää taas se että vaikka flankkeri pääsee vihollisen selkään niin tankit ja supportit vaan ihmettelee chokella että voivoi tuonnekko pitäisi mennä.
Se mitalien tuijottelu on lähinnä sitä että erän jälkeen katsoo tilannetta. Kyllä se vähän laittaa ihmetyttämään että mitä ne depsit tekee jos omaa 2-4 kultamitalia tankilla. Mun pelityyli on enemmän passiivinen kuin agressiivinen eli en juokse tappojen perässä. Nyt mitä oon D.va:lla eniten pelannut niin kyllä sitä tulee ensisijaisesti suojeltua omia supportteja ja jahdattua vihun flankkereita.Turha niitä mitaleja on tuijottaa, Winston, D.va, Roadhog, Zarya ei ole mikään amerikantemppu saada kultaisia mitaleita (ja RH, Zarya, D.va myös kultaista damagea) perus comp matsissa. Lisäksi voi miettiä että tekeekö tankkina oikeita asioita matsin aikana, depsien elämä muuttuu aika paljon hankalammaksi jos tankit vaan jahtaa niitä eliminaatioita ja damgea eikä suojaa tiimiä yhtään. Toinen ääripää taas se että vaikka flankkeri pääsee vihollisen selkään niin tankit ja supportit vaan ihmettelee chokella että voivoi tuonnekko pitäisi mennä.
Toki itsellekkin monesti on tullut niitä ylpeitä Team Potaton rosteriin kuuluvia depsejä puolelle mutta monesti hävityn pelin jälkeen olen todennut että ei se depseihin ole kaatunut
True, tarkoitin omassa viestissäni sitä kun pusketaan pointille/choken ohi. Defendissä taas ihan eri hommat.Esimerkiksi Hanamurassa defendellä olevan Reiskan ei missään nimessä kuulu jättää chokea healerin kanssa jos esim Tracer/Sombra/Genji tjsp flanker pääsee pointille. Flankkerin tappaminen tuossa tilanteessa on vain ja ainoastaan DPS:n homma ja esim mainitun Reiskan meno pointille aiheuttaa korkeintaan sen, että koko muu vihollistiimi pääsee chokesta läpi.
Tämä ainakin itsellä toimi kun overwatchia aloin pelaamaan, sai facepalmata paljon omille teoille pelien aikana kun katseli ne jälkikäteenEdelleenkin koen että paras keino parantaa omaa peliä on katsoa noita matseja jälkikäteen ja miettiä omia valintoja että onko ne oikein vai olisko pitänyt tehdä jotain toisin.
Toinen ääripää taas se että vaikka flankkeri pääsee vihollisen selkään niin tankit ja supportit vaan ihmettelee chokella että voivoi tuonnekko pitäisi mennä.
Tuohan just riippuu siitä että saako se flankkeri houkuteltua siitä chokelta porukkaa pois vai onko se edelleen 5v5True, tarkoitin omassa viestissäni sitä kun pusketaan pointille/choken ohi. Defendissä taas ihan eri hommat.
Jep, joskus itse olen vain juoksuttanut vihollisen depsiä ja toista healeriä perässäni ympäri mappia Tracerilla ja sillä aikaa muu tiimi on cäpännyt pointin 4v5 moodissa. Itse ainakin huomaan että yleensä joku kiinnostuu jos flankkeri ilmestyy jostain "stealth"cäppäämään pointtia/payloadia/murhaamaan supportteja. Aina se ei toki toimi ja sitten vaihdellaan heroja ja mietitään uudestaan mikä tavallaan on own hienous.Ei kannata mitaleita tuijotella, se ei kerro peliälystä.
Joskus voi voittoon riittää sekin että hääräät vain vihulaisten takana tai sivussa ja heistä kaksi alkaa jahtaamaan sinua ja siinä välissä oma tiimi puskee ja nistii niitä ketkä jäivät puollustamaan. Tästä et saa mitaleita etkä mainintaa.
Jahas, Moira-pätsi tuli vähän puskista näinkin nopeasti liveen. Eikun harjottelemaan
Harmillista? Nyt sitte joku rotiHarmillista ettei pääse suoraan compiin harjoittelemaan.
Harmillista ettei pääse suoraan compiin harjoittelemaan.
Harmillista? Nyt sitte joku roti
Sehän tuossa on ideanakin että ihmiset eivät ryntää saman tien comppiin "harjoittelemaan" uudella hahmolla jonka pelityylistä heillä ei ole vielä kunnollista käsitystä. Competitive ei ole harjoittelukenttä.
Mää kuvittelemassa että "auto-aim" (oikeasti siis tietyllä alueella lukituksen pitävä) herot olisivat low skill herojaNyt taitaa pystyä tekemään täyden tiimin auto-aim low skill heroista.
Olis varmaan melko voittamaton matalilla rankeilla.
Mää kuvittelemassa että "auto-aim" (oikeasti siis tietyllä alueella lukituksen pitävä) herot olisivat low skill heroja
Muutaman FFA arcaden sillä pelasin, paha tosta on saada hyvää käsitystä kun tiimeissä 3-6 moiraa mutta näin alustavasti pienellä reenillä tosta voi hyvinkin tulla "maini" tai ainakin vaihtoehto jatkuvaan tankkaamiseejn (ja symmetraan tietty puolustuksessa )Auto-aim vähän kehno ilmaisu. No aim varmaankin parempi.
Onkos Moiralla pelattu jo paljoa? Se dmg pallo vaikuttaa aika meilenkiintoiselta choke mapeissa. Ei oikein ole muuta kuin Genjin deflect sitä vastaan. Yllätti kans pari kertaa, kun pomppas jostain kulmasta selän taakse.
Kävin viiden QP:n verran rakastumassa Moiraan. Nopeasti oppi miten skillit toimii, mutta kyllä tuo aikaa vaatii että mestaroi tuon. Vahva ja itsenäinen hahmo ja tuleva maini
Ei kai tässä nyt sentäs vaimoa olla hakemassa.
Johan tässä on PTR:llä ehtinyt harjoittelemaan. 12 pelaajan ffa deathmatchissa aka quick playssä ei sen hurskaammaksi tule. Vasta compissa tuota pääsee aidosti opettelemaan tiimiympäristössä.Sehän tuossa on ideanakin että ihmiset eivät ryntää saman tien comppiin "harjoittelemaan" uudella hahmolla jonka pelityylistä heillä ei ole vielä kunnollista käsitystä. Competitive ei ole harjoittelukenttä.
Säilyy, olen pelannut useammalla koneella.Säilyyköhän tämän pelin saavutukset,jos siirtää toiseen koneeseen,kun emon ja kovalevyn vaihto on edessä?
Hyvä ,kiitosSäilyy, olen pelannut useammalla koneella.
Ja tämä juuri on ongelma. Parhaat pelit yleensä juuri kestävätä vähän pidempään kun toinen ei roflstomppaa toista tiimiä.Paljon nopeammin sujuu nyt team fightit ja erät yleensäkin.
Nyt melkein auttamatta Control Point peleissä jos toinen puskee läpi pointille niin puolustavan on pakko vain suosiolla jäädä odottamaan seuraavalle pointille.
Kyllä muakin vähän ärsytti eilen se että control pointit oli menetetty heti ensinmmäisen kunnnon hyökkäyksen jälkeen Hanamurassa ja Volskayassa. Tuo vaatii taas enemmän totuttelua siihen ettei ole ne Mercyressit pelastamassa tilannetta ja syöpäkokoonpanot on hyvä puolustuksen pidentämiseen.
Mitä nyt muutama tunti QP:ta on pelattu tuon päivityksen jälkeen niin Mercyn käyttö on vähentynyt aivan älyttömästi. Enkeli esiintyi nyt ehkä joka neljännessä matsissa. Sen sijaan Moira oli koko ajan molemmissa tiimeissä, siitä on tullut ainakin väliaikaisesti Mercyn korvaaja.
Sama homma oli Oriasan kanssa alussa. Uudet herot kiinnostaa aina.Sen sijaan Moira oli koko ajan molemmissa tiimeissä, siitä on tullut ainakin väliaikaisesti Mercyn korvaaja.
Original mercy oli jees. Ei pysty ymmärtämään miksi piti mennä muuttamaan jotakin toimivaa.