Overwatch (PC, PS4, Xbone)

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
87
20% group XP bonus on ihan mukava, kun yrittää levelia nostaa ;) .

Kaupunkisota on taas tulossa ja nyt pelataan erilaisella formaatilla. Pelit pelataan joulukuun alussa yhden viikonlopun aikana ja tiimit tehdään läänien mukaan. Samoin SR-rajaa on muutettu siten, että joukkueen keskiarvon täytyy olla 3750 tai alle. Tämä mainoksena niille joita kiinnostaa pelata erilaisia pelejä normi-rankediin verrattuna.

Lisätietoa ja linkki discordiin The Kaupunkisota -turnaus - Challonge Discordissa katsokaa ensin info ja ilmoitukset kanavat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 137
Moiralla pelattu nyt muutama comp-matsi ja onhan tuo ihan jees. Tuli yhdessä pelissä melkein 20k healingit enkä ollut tiimin mercystä kuin jokunen sata jäljessä, ei huono suoritus.

Toimii ehkä parhaiten ahtaissa ja choke-painotteisissa mapeissa kuten Kings Rowissa, Anubiksessa ja Watchpoint Gibraltarissa. Ultin kanssa täytyy olla tarkkana sillä aika moni hero pystyy pysäyttämään tuon helposti (Mcree, Sombra, Roadhog, Ana). Äskenkin Watchpointissa vihollisen Roadhog hookkasi mut lähes joka kerta kun ulttasin, täytyy jatkossa olla varovaisempi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 137
Pakko taas avautua vaihteeksi compista tähän aiheeseen.

Todistin eilen aamulla taas mitä tuo voi pahimmillaan olla. Oasis-matsi alkoi alussa lupaavasti instalockatuilla Junkratilla ja Hanzolla joista näin ainoastaan Hanzon tappavan kerran jonkun, itse aloitin pelin tankilla mutta jouduin vaihtamaan kesken roundin Anaan koska tiimin Moira vaihtoi jostain syystä Genjiin. Porukka hyppii pointille edes yrittämättä ryhmittyä uudestaan ja joku spämmii chatin täyteen "HEAL HEAL HEAL HEAL HEAL HEAL HEAL HEAL" X100. Junkrat taisi vaihtua jossain vaiheessa Traceriin ja silloin Zenyatta joka oli alussa kinunnut Junkia itselleen vaihtoi tähän. Toisessa erässä hiilasin yksin neljää depsiä (mukaan lukien trolli/throw-Mei ja Hanzo tietty vielä kuvioissa mukana) ja yhtä tankkia mutta kyllästyin lopulta touhuun ja päätin pelata loppupelin Torbilla. Uskoisin että lopputulos olisi ollut sama vaikka olisin edes yrittänyt jatkaa supportina.

Sain vihdoinkin smurffin lvl25, täytyy vain laittaa kädet ristiin ja pyytää ylemmiltä otuksilta armoa ja ymmärrystä jotta pääsisi korkeammalle kuin mainilla tai mun compit loppuu tähän. :sdarra::sdarra::sdarra:
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
887
Pelatkaa usa servuilla, huomattavasti vähemmän trolleja. Voice chatti myös käytössä melkein joka pelissä. Pingikään ei ole ongelma
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 317
Kyllä kai se iso pingi on ainakin tarkkuutta vaativilla heroilla jonkun verran ongelma tai sitten OW:ssa on jotain epäjohdonmukaisuuksia siinä että miten se on optimoitu.

Ite ei oo päässy moneen päivään rempan takia edes pelaamaan, mutta pitäis jaksaa 2 accountti nostaa kanssa tuonne 25 levelille, taitaa tällä hetkellä olla 9.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 137
Ite kokeilin pelata joskus quick playtä usaservuilla ja vaikka pingi olikin korkeampi kuin eu:ssa niin eipä se ainakaan silloin pelaamista haitannut.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
386
Pakko taas avautua vaihteeksi compista tähän aiheeseen.

Todistin eilen aamulla taas mitä tuo voi pahimmillaan olla. Oasis-matsi alkoi alussa lupaavasti instalockatuilla Junkratilla ja Hanzolla joista näin ainoastaan Hanzon tappavan kerran jonkun, itse aloitin pelin tankilla mutta jouduin vaihtamaan kesken roundin Anaan koska tiimin Moira vaihtoi jostain syystä Genjiin. Porukka hyppii pointille edes yrittämättä ryhmittyä uudestaan ja joku spämmii chatin täyteen "HEAL HEAL HEAL HEAL HEAL HEAL HEAL HEAL" X100. Junkrat taisi vaihtua jossain vaiheessa Traceriin ja silloin Zenyatta joka oli alussa kinunnut Junkia itselleen vaihtoi tähän. Toisessa erässä hiilasin yksin neljää depsiä (mukaan lukien trolli/throw-Mei ja Hanzo tietty vielä kuvioissa mukana) ja yhtä tankkia mutta kyllästyin lopulta touhuun ja päätin pelata loppupelin Torbilla. Uskoisin että lopputulos olisi ollut sama vaikka olisin edes yrittänyt jatkaa supportina.

Sain vihdoinkin smurffin lvl25, täytyy vain laittaa kädet ristiin ja pyytää ylemmiltä otuksilta armoa ja ymmärrystä jotta pääsisi korkeammalle kuin mainilla tai mun compit loppuu tähän. :sdarra::sdarra::sdarra:
Millä tasolla tämä peli?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 137
Tuli smurffilla todettua kuinka tuubaa tuo matchmaking on uusilla accoilla placementeissä. Omassa ja vastustajan tiimissä saattoi olla sekaisin kaiken rankkisia pelaajia aina pronssista diamondiin ja pelit oli joskus todella sekavia kun oli vastakkain niin eritasoista porukkaa.

Yhdessäkin Junkertown-matsissa kaikki pelaajat olivat profiilien mukaan olleet edellisillä seasoneilla joko platinassa tai diamondissa ja sitten matchmaking katsoo sopivaksi pistää sekaan jonkun Dva-pelaajan joka oli pelannut itselleen rankin yhden ainoan kerran koko careerinsa aikana joka oli bronze/silver kolmannella seasonilla. Tyypin pelaaminen näytti viisivuotiaan/botin pelaamiselta ja tähän päälle tiimissä oli vielä statseista ja pelin tapposaldosta päätelleen trolli-Widow, no eipä se payload kauaksi liikkunut. Toisessa pelissä tuli dc joka kusi pelin ja jouduin viimeisissä peleissä Volskayassa melko pahaan retarditiimiin joka stompattiin ekassa defendissä alle kahdessa minuutissa ja attackissä ei päästy edes ekan chokin läpi.

Lopussa tiimikavereiksi tuli lähinnä plateja josta pystyi jo arvaamaan että platinaahan sieltä tulee ja rankiksi annettiin 2674.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 467
Saisi Overwatchiin tulla joku systeemi, joka karsisi tuon harjoittelun compissa. Esim että herolla pitäisi olla 10h+ pelattuna ennen kuin sillä voi pelata compissa. Pikkuisen nimittäin hajottaa tuollaiset jotka pelaavat esim Widowmakeria Hanamurassa attackilla, 36% osumatarkkuudella. Miksi ei voi vain pelata sitä heroa, jolla on paras? Jos se on varattu niin sitten sillä jolla on toiseksi paras. Widowmaker on harvoin paras vaihtoehto mihinkään tilanteeseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 317
Saisi Overwatchiin tulla joku systeemi, joka karsisi tuon harjoittelun compissa. Esim että herolla pitäisi olla 10h+ pelattuna ennen kuin sillä voi pelata compissa. Pikkuisen nimittäin hajottaa tuollaiset jotka pelaavat esim Widowmakeria Hanamurassa attackilla, 36% osumatarkkuudella. Miksi ei voi vain pelata sitä heroa, jolla on paras? Jos se on varattu niin sitten sillä jolla on toiseksi paras. Widowmaker on harvoin paras vaihtoehto mihinkään tilanteeseen.
Noistahan ei tiedä onko heillä toinen pelitili/smurffi jolla sitten harjoittelevat compissa, eivätkä niin välitä lopputuloksesta kun ei ole main.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 467
Noistahan ei tiedä onko heillä toinen pelitili/smurffi jolla sitten harjoittelevat compissa, eivätkä niin välitä lopputuloksesta kun ei ole main.
Tarkistin niin tuskin oli smurffi, lvl 280 ja Genjiä kaikissa pelimuodoissa yhteensä 81h. Toiseksi pelatuin hero Ana, jota takana 31h.

EDIT: Kyllä tämä peli tarjoaa ihmiselle aivovamman ja pahemman luokan hermoromahduksen.

Äsken pelattiin comppia ja tiimiin sattui tämä lvl 30 Anderson, joka oli ilmeisesti ostanut accountin trollausta varten. Rupesi itkemään match chattiin ennen pelin alkua, että tiimissä on 2 goldia, minä ja joku oikeasti hyvä Hanzo main. Muut tiimissä (myös hän itse) oli platinaa, samoin kuin koko vihollisen tiimi. Siinäpä se sitten menikin, herra otti Widowmakerin ja keskittyi pelin sijaan chattaamiseen. Valitti kuinka lvl 400 pelaaja (minä) on vielä goldissa. Attackin lopussa otti Torbin ja istui basessa, edelleen chatissa vinkuen. Vihollisten hyökätessä matsi oli ohi alle 30sec ja myös vihollisen tiimistä lähes jokainen pahoitteli tälläistä trollia.

Tätä se OW tarjoaa parhaimmillaan.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 317
^Ei tollasille tyypeille kannata muuta tehdä kuin report ja mute chattiin/voiceen. Ei se peliä pelasta, mutta ainakaan ei tarvitse itse kiinnittää siihen enempää huomiota.

Doomfistille on vihdoin tulossa korjauksia, eihän sillä ollutkaan kuin toistakymmentä erinäistä bugia: https://us.battle.net/forums/en/overwatch/topic/20759527400#post-1

Jos nyt saisivat tuon kuntoon niin jatkaisin sillä pelaamista mieluusti, tuli aikan paljon treenattua sitä julkaisun jälkeen ja sitten se nerfattiin niin huonoksi ettei siihen juuri kukaan koske.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 957
Saisi Overwatchiin tulla joku systeemi, joka karsisi tuon harjoittelun compissa. Esim että herolla pitäisi olla 10h+ pelattuna ennen kuin sillä voi pelata compissa. Pikkuisen nimittäin hajottaa tuollaiset jotka pelaavat esim Widowmakeria Hanamurassa attackilla, 36% osumatarkkuudella. Miksi ei voi vain pelata sitä heroa, jolla on paras? Jos se on varattu niin sitten sillä jolla on toiseksi paras. Widowmaker on harvoin paras vaihtoehto mihinkään tilanteeseen.
Se "systeemi" tunnetaan myös nimellä Unranked. :smoke:
Edelleen se jako Unranked Comp ja Ranked Comp olisi paras.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 137
Tarkistin niin tuskin oli smurffi, lvl 280 ja Genjiä kaikissa pelimuodoissa yhteensä 81h. Toiseksi pelatuin hero Ana, jota takana 31h.

EDIT: Kyllä tämä peli tarjoaa ihmiselle aivovamman ja pahemman luokan hermoromahduksen.

Äsken pelattiin comppia ja tiimiin sattui tämä lvl 30 Anderson, joka oli ilmeisesti ostanut accountin trollausta varten. Rupesi itkemään match chattiin ennen pelin alkua, että tiimissä on 2 goldia, minä ja joku oikeasti hyvä Hanzo main. Muut tiimissä (myös hän itse) oli platinaa, samoin kuin koko vihollisen tiimi. Siinäpä se sitten menikin, herra otti Widowmakerin ja keskittyi pelin sijaan chattaamiseen. Valitti kuinka lvl 400 pelaaja (minä) on vielä goldissa. Attackin lopussa otti Torbin ja istui basessa, edelleen chatissa vinkuen. Vihollisten hyökätessä matsi oli ohi alle 30sec ja myös vihollisen tiimistä lähes jokainen pahoitteli tälläistä trollia.

Tätä se OW tarjoaa parhaimmillaan.

Omien kokemusten mukaan ne pahimmat trollit ja throwaajat on juurikin goldissa, etenkin 2400-2499 seudulla. Kai ihmiset vaan tilttailee helpommin kun ovat nousemassa platinaan tai pudonneet sieltä tai kun eivät pääse pois goldista.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 467
^Ei tollasille tyypeille kannata muuta tehdä kuin report ja mute chattiin/voiceen. Ei se peliä pelasta, mutta ainakaan ei tarvitse itse kiinnittää siihen enempää huomiota.
Ei, mutta siitä huolimatta harmittaa ainakin itseä kun kolkutellaan platinan ovea ja sitten throwaaja/trolli vetää maton alta. Tappiostahan noissa peleissä lähtee maksimaalinen määrä pisteitä pois kun pelit ovat niin epätasaisia.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
38
Tarkistin niin tuskin oli smurffi, lvl 280 ja Genjiä kaikissa pelimuodoissa yhteensä 81h. Toiseksi pelatuin hero Ana, jota takana 31h.

EDIT: Kyllä tämä peli tarjoaa ihmiselle aivovamman ja pahemman luokan hermoromahduksen.

Äsken pelattiin comppia ja tiimiin sattui tämä lvl 30 Anderson, joka oli ilmeisesti ostanut accountin trollausta varten. Rupesi itkemään match chattiin ennen pelin alkua, että tiimissä on 2 goldia, minä ja joku oikeasti hyvä Hanzo main. Muut tiimissä (myös hän itse) oli platinaa, samoin kuin koko vihollisen tiimi. Siinäpä se sitten menikin, herra otti Widowmakerin ja keskittyi pelin sijaan chattaamiseen. Valitti kuinka lvl 400 pelaaja (minä) on vielä goldissa. Attackin lopussa otti Torbin ja istui basessa, edelleen chatissa vinkuen. Vihollisten hyökätessä matsi oli ohi alle 30sec ja myös vihollisen tiimistä lähes jokainen pahoitteli tälläistä trollia.

Tätä se OW tarjoaa parhaimmillaan.


Tässä nähdään se Dunning-Kruger efekti taas täydes vauhdis: oikeasti ei-niin-hyvät sankarit kuvittelevat olevansa paljon kaikkia muita parempia ja purkavat lapsellisen kiukkunsa "huonompiin" tiimiläisiin. Toi on aikalailla jokaisella rankilla: Platinat dissaa goldia, Diamondit dissaa platinaa, Masterit dissaa diamondia jne.
Tollanen posse pelaa niin raviläpät silmillä, etteivät tajua, että ovat itse suurin osa ongelmaa.

Ja imho SR on vain numero. Oon nähnyt paljon fiksumpia ja parempia pelaajia platinassa kuin muutamat tapaukset high diamondissa/masterissa.
Ja lisäksi rankin ja levelin käyttäminen argumentissa on aivan älyvapaata. Mitä jos esim kyseinen lvl 400 pelaaja jolle auotaan päätä on pelannut 95% ajasta pelkkää arcadea tms.?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 137
Tässä nähdään se Dunning-Kruger efekti taas täydes vauhdis: oikeasti ei-niin-hyvät sankarit kuvittelevat olevansa paljon kaikkia muita parempia ja purkavat lapsellisen kiukkunsa "huonompiin" tiimiläisiin. Toi on aikalailla jokaisella rankilla: Platinat dissaa goldia, Diamondit dissaa platinaa, Masterit dissaa diamondia jne.
Tollanen posse pelaa niin raviläpät silmillä, etteivät tajua, että ovat itse suurin osa ongelmaa.

Ja imho SR on vain numero. Oon nähnyt paljon fiksumpia ja parempia pelaajia platinassa kuin muutamat tapaukset high diamondissa/masterissa.
Ja lisäksi rankin ja levelin käyttäminen argumentissa on aivan älyvapaata. Mitä jos esim kyseinen lvl 400 pelaaja jolle auotaan päätä on pelannut 95% ajasta pelkkää arcadea tms.?
Vitsihän tässä on se että pelissä on mahdollista kehittyä pelaajana ilman että rankki nousee. Ja toisaalta on myös mahdollista päästä hyvinkin korkealle rankille ihan vain puhtaasti grindaamalla oppimatta varsinaisesti mitään koko pelistä.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
10
Viime ajat on tullut pelailtua aika paljon quickplaytä ihan sen takia, että huvittanut opetella uusia heroja. Eileen särähti korviini kun liityin peliin kesken kaiken ja oma tiimi haukkui meidän tiimin mercyä chatissa niin pistin vähän jauhoja suuhun porukalle ja totesin myös, että olkaa edes onnellisia, että quick playssä joku pelaa supportia. Sen jälkeen oli hiljaista ja kun peli loppui niin muu tiimi quittas ja mercy jäi paikalle ja kirjoitti pelin jälkeen minulle kiitokset. Tuli kyllä hyvä mieli kun sain "kiusaamisen" lopetettua ja toivotin mercylle onnea tuleviin peleihin. Ärsyttävää jos quick playssä porukka rageilee ja varsinkin turhasta. Mercy pelasi ihan normaalisti eikä trollaillut battle mercynä tms.

Katsooko muut pelaajat täällä kuinka paljon YouTubesta Your Overwatchin videoita? Itse katon melkeinpä jokaisen ja paljon siellä on hyvä pointteja. Esimerkiksi hiljaittain julkaistu oli todella hyvä sisällöltään kun monesti porukka vetoaa juuri tähän "minulla on kultainen damage". Se ei merkkaa paskaakaan monesti. Suosittelen tutustumaan kyseiseen videoon ja muihin heidän sisältöihin jos kiinnostaa kehittyä pelaajana kyseisessä pelissä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 467
Tänä iltana on kaksi teemaa. SR tippuu ja smurfit vituttaa. Uusia accountteja, jotka tekevät mitä haluavat. Varmasti master tasoisia pelaajia, jotka esittelevät taitojaan täällä goldissa. Äskenkin vihujen lvl 30 Genji veti vaatimattomasti quadruple killin, mutta minkäs teet. Parissa päivässä SR tippunut -200 ja nyt ollaan taas lähempänä silveriä kuin platinaa. Ehkä tämä tästä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 137
Tein tuossa tällä hetkellä goldissa olevalla smurffilla pienen kokeilun; pelasin jonkun tunnin ja instalockasin joka pelissä Soldierin ja katsoin minkälaisia hahmoja muut pickailee. Yllättävän monessa pelissä tapahtui niin että toisen depsin valinnan jälkeen jonkun on pakko ottaa kolmas tai jopa neljäs offense-hahmo ja yllättäen kukaan ei halua pelata healerillä tai välttämättä edes tankilla.

Viimeisin matsi oli Anubiksessa jossa meillä oli tiimissä ainakin kolme smurffia ja eka erä jyrättiin aika naurettavan helposti viidellä depsillä. :D:D:D Matsin loppu oli pelkkää trollausta mutta 3-4 lukemat on aika kova suoritus trollicompille.
 
Viimeksi muokattu:

GJ

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
380
Mainilla sr jotain 3100 luokkaa, altilla putosi juuri 2300 tasolle. Pitäisi varmaan taukoa pitää, on tuo sen verran syöpäistä menoa ja ajanhukkaa. Molemmilla tasoilla 4 instalock dps, yksi paska healer ja yksi roadhog tai muu battletank. Blizzard saisi keskittyä tuon compin fiksaamiseen. Menetetty peli ilman että porukassa pelaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 137
Mainilla sr jotain 3100 luokkaa, altilla putosi juuri 2300 tasolle. Pitäisi varmaan taukoa pitää, on tuo sen verran syöpäistä menoa ja ajanhukkaa. Molemmilla tasoilla 4 instalock dps, yksi paska healer ja yksi roadhog tai muu battletank. Blizzard saisi keskittyä tuon compin fiksaamiseen. Menetetty peli ilman että porukassa pelaa.
Tuo matchmakingiin joku päivä sitten tullut turhanpäiväinen patch taitaa olla ainoa "fiksaus" mitä comppiin on tullut sitten placement match-päivityksen. Seuraavassa isossa päivityksessä on oltava jotain mikä tekee tuosta compista vähemmän rulettia tai meikäläisen pelaamiset loppuu jossain vaiheessa lopullisesti.
 
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
157
Ei siihen mitään muutosta tule ei se järjestelmä voi tietää mitä milloinkin porukka tykkää pelaa.
PS. Tietysti joku valikko mistä voisi valita heroja mitä tykkää pelata ja matchmaking arpois sitten 2-2-2 tai mikä on silloinen "meta". Ja kädet sitten ristiin et kaverit haluaa pelata "mainia".
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 137
Ei siihen mitään muutosta tule ei se järjestelmä voi tietää mitä milloinkin porukka tykkää pelaa.
PS. Tietysti joku valikko mistä voisi valita heroja mitä tykkää pelata ja matchmaking arpois sitten 2-2-2 tai mikä on silloinen "meta". Ja kädet sitten ristiin et kaverit haluaa pelata "mainia".
Tai sitten matchmaking voisi yrittää laittaa tiimeihin pelaajia jotka osaa pelata mahdollisimman monilla heroilla jotta tiimissä ei ole neljää Mercy-mainiä tai kolmea one trick-Genjiä. Mutta ei tuokaan toisaalta estäisi valitsemasta mitä huvittaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 317
Ei sen matchmaking tarvi 2-2-2:sta arpoa tai muutakaan metaa, kunhan nyt tulisi vain vähintään 1 tankki ja 1 hiilu tiimiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 137
Kokeilin eilen solttusmurffilla soolona pelatessa joissakin peleissä voicen ja joskus myös tekstichatin mutetusta ja se teki pelaamisesta huomattavasti rennompaa. Pystyi keskittymään vain omaan suoriutumiseensa kun ei tarvinnut välittää kenenkään ininästä milloin mistäkin asiasta. Kaikissa peleissä joissa olin voicessa kukaan ei sanonut koskaan mikkiin mitään järkevää tai hyödyllistä, jos voicessa nyt siis ylipäätään oli ketään. Joku pikkupoika inisemässä kun häntä ei healattu ja toinen tyyppi käy toxicina tälle pojalle, toisessa pelissä joku idiootti valittamassa heikosta damagesta vaikka itse pelasi depsillä ja niin edelleen. :D
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 467
Ei sen matchmaking tarvi 2-2-2:sta arpoa tai muutakaan metaa, kunhan nyt tulisi vain vähintään 1 tankki ja 1 hiilu tiimiin.
Omasta mielestä 2-2-2 on optimaalinen ennen kaikkea payload mapeissa, mutta control pointeilla voidaan yksi tankki korvata hyvin depsillä. Riippuu toki myös vihollisen tiimistä. Lisäksi olen huomannut, että kahdella healerilla pelaava tiimi voittaa lähes 100% varmasti yhdellä healerilla pelaavan tiimin.

EDIT: Ilta taas pelattu. Kävin rypemässä jo SR 2040 tasolla mutta loppu illan pelasin ainoastaan depsiä ja muutaman roundin D.VAa niin lopussa rank taas 2274. Samalla tuli saatua 3000cp täyteen ja toinen kultainen ase, tällä kertaa sen ostin Reaperille. Pitää ruveta tuota D.VAa treenaamaan, yllättävän mukavaa puuhaa. Pelityyli ehkä turhan agressiivinen eli suoraan linjasta läpi ja takalinjoilta käy tappamassa yhden healerin. Monestihan tuossa menee mech paskaksi mutta samalla vihollisten huomio saadaan käännettyä hetkeksi pois etulinjasta jolloin muut pääsevät puskemaan läpi. Ja kyllä, tämä toimii yllättävän hyvin goldissa :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 137
Tänään pelailtu smurffilla taas goldissa ja kyllä tuollakin tulee pelattua välillä yllättävän hyviä pelejä jos voicessa on tarpeeksi porukkaa ja tiimi pelaa hyvin yhteen. Eiköhän tässä pikkuhiljaa kehitytä Solttuna. Muutaman kerran jouduin taipumaan tankiksi tai healeriksi.

Tänään pahin ongelma on ollut huonot Tracerit ja ennenkaikkea frontline-Roadhogit jotka hyppii tykinruokana yksin pointilla/payloadilla. Roadhog ilman kilpien suojaa on pelkkä kävelevä ultifeedaaja viholliselle ja täysin hyödytön tiimille jos ei saa edes hookpickejä säännöllisesti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 317
Pitää ruveta tuota D.VAa treenaamaan, yllättävän mukavaa puuhaa. Pelityyli ehkä turhan agressiivinen eli suoraan linjasta läpi ja takalinjoilta käy tappamassa yhden healerin. Monestihan tuossa menee mech paskaksi mutta samalla vihollisten huomio saadaan käännettyä hetkeksi pois etulinjasta jolloin muut pääsevät puskemaan läpi. Ja kyllä, tämä toimii yllättävän hyvin goldissa :D
Dva on kyllä kova tankki juuri hiilereiden ja muiden 200hp herojen jahtaamiseen, 1v1 tilanteet näitä vastaa on melko helppoja kun dvalla osaa pelata. Se on itsellä ainoa tankki jolla on saanut naputeltua control mapissa yli 60 eliminaatiota. Silloin kun ei jahtaa vihollisen eksyneitä pelaajia niin kannattaa pitäytyä oman supportin lähellä, dva+hiileri on aika lyömätön yhdistelmä vihollisen flankkereita vastaan myös.

Ei oo ollu aikaa pelata kahta accoa, niin maini on kohta decayn vuoksi tasan 3000:ssa, altteri on tällä hetkellä levelillä 14 muistaakseni. Yleensä saa qp:ssäkin groupattua tuntemattomien kanssa niin että tulee sitä extra xp:tä mutta kyllä tuntuu hitaalta tuo levelin nostaminen. QP pelit alkaa myös pikkuhiljaa riittämään kun ei siellä tosissaan kukaan pelaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 137
Onhan siellä niitä tryhard depsejä kyllä :) mutta harvemmin kukaan haluaa pelata hiilua, tankkia tai tehdä yhteistyötä niinkuin compissa.
No harvemmin kukaan haluaa tehdä compissakaan. Eilen oli tosin monessa pelissä poikkeuksellisen hyvä kommunikointi ja muutenkin hyvä meininki ja pelattiin sentään goldissa. Tuntuu että goldissa törmää suht usein porukkaan joilla on enemmän pelitajua päässä kuin platinapelaajilla keskimäärin (valtaosa tuntuu tosin olevan smurffeja) kun taas platinassa on ollut kahdella viimeisimmällä seasonilla ihan kädetöntä sakkia.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
38
Tein tuossa tällä hetkellä goldissa olevalla smurffilla pienen kokeilun; pelasin jonkun tunnin ja instalockasin joka pelissä Soldierin ja katsoin minkälaisia hahmoja muut pickailee. Yllättävän monessa pelissä tapahtui niin että toisen depsin valinnan jälkeen jonkun on pakko ottaa kolmas tai jopa neljäs offense-hahmo ja yllättäen kukaan ei halua pelata healerillä tai välttämättä edes tankilla.

Viimeisin matsi oli Anubiksessa jossa meillä oli tiimissä ainakin kolme smurffia ja eka erä jyrättiin aika naurettavan helposti viidellä depsillä. :D:D:D Matsin loppu oli pelkkää trollausta mutta 3-4 lukemat on aika kova suoritus trollicompille.
Tästä tuli mieleen meikäläiselle:

Itsellä oli viime seasonin loppupuolilla matsi (mid-diamondissa), jossa oli kunnon hypemies oman tiimin voicecommseissa ja tiimi oli täynnä dps-maineja.
Tehtiin sitten niin, että koko tiimi pelasi yhdessä DPS:iä (yks jamppa otti yhdessä vaiheessa Mercyn sanomatta mitään, mutta se paransi meidän pelaamista vielä entisestään).
Matsi meni aikalailla niin, että koko tiimi huusi kovaa hypeä voicecommseihin koko matsin ajan ja voitettiin matsi 2-0 vihujen 2-2-2 comppia vastaan (kyseinen matsi oli Oasiksessa). Genji, Tracer ja Doomfist triona divettiin supportit suht tehokkaasti ja samalla Soldier ja Junkrat spämmäsivät muita vihulaisia.

Oli yksi hauskimpia compmatseja mitä koskaan pelannut.
Mitä osasin arvioida ihmisten äänistä tiimissä, niin pelaajat olivat sellaisia reiluja parikymppisiä brittejä ja ruotsalaisia + meikäläinen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 137
Kyllähän noilla 4/5/6dps-tiimeillä voittaa huonosti koordinoituja tiimejä joskus aika helpostikin.

Eilen kun pelasin smurffilla kaverin kanssa niin meillä oli Eichenwaldissa Hanzo- ja Widow-trollit jotka taisivat olla smurffeja kumpikin. Vihu stomppasi meidät ekassa erässä aika helposti ja toisessa erässä päätettiin että jos nuo kaksi jatkaa tätä rataa niin annetaan vaan olla ja pelataan mitä huvittaa. Noh, lopputulos oli se että jyrättiin vihu vielä nopeammin Torbjörn(minä)-Mei(kaveri)-Hanzo-Widow-Soldier-Pharah-compilla. :D

Ekan pointin jälkeen seisoin käytännössä yksin payloadilla hakkaamassa turretia kakkospointille saakka enkä nähnyt ketään vihollista saatika tiimikaveria mailla halmehillakaan, tiedä sitten mitä olivat tekemässä. Hävittiin tuo kyllä loppujen lopuksi mutta oli ihan hauska matsi.
 
Liittynyt
16.10.2017
Viestejä
23
Vihdoin tulossa iso muutos SR:ään tammikuussa alkavassa season8:ssa: kaikki tiimin jäsenet voittaa ja häviää saman verran ratingia.
Muutos tulossa diamondiin ja sitä ylempiin tiereihin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 317
Vihdoin tulossa iso muutos SR:ään tammikuussa alkavassa season8:ssa: kaikki tiimin jäsenet voittaa ja häviää saman verran ratingia.
Muutos tulossa diamondiin ja sitä ylempiin tiereihin.
Mikäköhän tuossa on ideana että pelkästään diamondiin ja sitä ylempiin luokkiin, tuo vähän eriarvoisuutta peliin kyllä. Ei siinä että itseä haittaa kun pelaan diamondissa, mutta voisi luulla tulevan aika paljon valitusta muilta pelaajilta.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
87
Tarkoituksena on puskea smurfit ja altit mahdollisimman nopeasti pois alemmilta tasoilta timanttiin ja ylöspäin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 317
On kyllä olleet hyviä nuo OWL preseason matsit, mutta ei kerkeä kaikki matseja katsomaan edes VOD:ina. Ois hyvä jos jostain näkis mielenkiintoisimmat matsit listattuna ilman lopputulosten spoilaamista niin tietäisi mitä matseja seurata, nyt on koittanut katsoa vähän sieltä sun täältä. VODit on jostain syystä eritelty erämäärän mukaankin niin sekin jo spoilaa osittain lopputuloksen.

LA Gladiators vs London Spitfire oli ehkä mielenkiintosin matsi tähän mennessä, Dallas Fuelin matsit on olleet niin erikoisia että mietityttää ottaako pojat noita pelejä edes tosissaan. Harjotteluotteluitahan noi taitaa loppupeleissä olla vielä. Areena on kyllä hiton hyvän näköinen, varmasti mukava seurata pelejä paikan päällä.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 137
Yksi asia mikä voisi ehkä parantaa pelikokemusta competitivessa olisi tuon levelcapin nostaminen. Ei tuon 25:den levelin aikana vaan oikein ehdi saamaan kunnollista käsitystä miten peliä pelataan. Joku 50-100 voisi olla parempi vaihtoehto.

Kaverikin kertoi yhdestä tapauksesta johon törmäsi yhdessä goldmatsissa (2400+); joku tyyppi juoksi toistuvasti yksin vihollisen keskelle ja vaihteli joka kuoleman jälkeen Junkratin ja Roadhogin välillä, tyypin profiilia tarkastellessa selvisi että tyyppi oli pelannut yhteensä 19h, siis koko peliä. Saattoihan tuo olla trollikin mutta tuon levelrajan nostaminen kuitenkin karsisi myös trolli- ja smurffiaccojen määrää sillä tuskin kukaan jaksaisi levuttaa sata leveliä ihan vain trollatakseen tai dominoidakseen noobeja compissa.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
370
Yksi asia mikä voisi ehkä parantaa pelikokemusta competitivessa olisi tuon levelcapin nostaminen. Ei tuon 25:den levelin aikana vaan oikein ehdi saamaan kunnollista käsitystä miten peliä pelataan. Joku 50-100 voisi olla parempi vaihtoehto.

Kaverikin kertoi yhdestä tapauksesta johon törmäsi yhdessä goldmatsissa (2400+); joku tyyppi juoksi toistuvasti yksin vihollisen keskelle ja vaihteli joka kuoleman jälkeen Junkratin ja Roadhogin välillä, tyypin profiilia tarkastellessa selvisi että tyyppi oli pelannut yhteensä 19h, siis koko peliä. Saattoihan tuo olla trollikin mutta tuon levelrajan nostaminen kuitenkin karsisi myös trolli- ja smurffiaccojen määrää sillä tuskin kukaan jaksaisi levuttaa sata leveliä ihan vain trollatakseen tai dominoidakseen noobeja compissa.
Trollit ja smurffit kuriin näin: Profiililevel pitää ensin nostaa tasolle 50 jonka jälkeen alkaa ansaita kokemuspisteitä aina pelaamallaan sankarilla. Jokainen sankari on pelattava tasolle 25 ennenkuin pääsee comppia
pelaamaan. Tällä varmistetaan ylpeyden ja saavutuksen tunne kun vihdoin 100-150 pelitunnin jälkeen pääsee pelaamaan kilpailullista pelimuotoa. Tästä tulikin niin hyvä että copypastetan tämän Jeffille Twitterissä :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 137
Trollit ja smurffit kuriin näin: Profiililevel pitää ensin nostaa tasolle 50 jonka jälkeen alkaa ansaita kokemuspisteitä aina pelaamallaan sankarilla. Jokainen sankari on pelattava tasolle 25 ennenkuin pääsee comppia
pelaamaan. Tällä varmistetaan ylpeyden ja saavutuksen tunne kun vihdoin 100-150 pelitunnin jälkeen pääsee pelaamaan kilpailullista pelimuotoa. Tästä tulikin niin hyvä että copypastetan tämän Jeffille Twitterissä :)
Tietty aika pelattuna jokaisella herolla voisi olla ihan hyvä ratkaisu, jos haluaa pelata vain sillä Genjillä tai Junkratilla niin voi sitten pysyä quick playssä. Mun mielestäni täytyisi kuitenkin ottaa kovat otteet käyttöön jotta ihmiset ymmärtäisivät että comppia pelataan tosissaan ja että sinne mennään voittamaan pelejä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 317
Ei nuo tuu mitenkään toimimaan, koska casuaalipelaajilla ei ole aikaa nostella sitä leveliä kymmeniä tai satoja tunteja. Jos jokainen hero pitäisi erikseen pelata jollekkin levelille niin se tuhoaisi kokonaan mahdollisuuden vaihtaa hahmoa compissa, one-trickit vaan yleistyisivät. Noita pitää nyt ajatella sellaistenkin ihmisten puolesta jotka ehtivät viikossa maksimissaankin pelaamaan muutaman tunnin.

Nyt kun itte oon altteria nostanu kohti 25 leveliä niin kyllä se on ollut pitkä prosessi, koska ei vaan ole normaali työssäkäyvällä/perheellisellä aikaa tahkota noita levelejä päivissä vaan siihen menee viikkoja.

Jos nyt välttämättä haluaa saada pelissä aina järkevän tiimin aikaiseksi niin ei siihen ole muuta tapaa kuin perustaa tiimi tai groupata 5 muun kaverin kanssa. Solona tuo tulee aina olemaan lottoa jos peliin ei lisätä jonkinlaista LFG-ominaisuutta.
 

Tikiti

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
215
Konsoleilla nuo smurffit on ihan hirveä ongelma. Itse pelaan pleikkarilla ja on tosiaan liian helppoa tehdä uusi account ja pelata peliä sillä. Koko hommaan menee aikaa muutama minuutti ja sitten vaan levelittää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 137
En ymmärrä miten tuo viimeisin uudistus parantaisi comp-kokemusta juurikaan ainakaan alemmilla rankeilla. Jos esim. joku smurffi haluaa pysyä jollain rankilla niin sehän pysyy, vaikka sitten throwaamalla pelejä kun rankki uhkaa nousta liian korkealle.

Itselläni on ollut viime aikoina harvinaisen hyviä pelejä compissa, trollit ja throwaajat ovat olleet vaihtelun vuoksi vihun puolella. Noin 200sr takaisin diamondiin ja uskaltaisin olla varovaisen optimistinen sen suhteen että jopa pääsisin sinne vielä tämän seasonin aikana.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 317
Konsoleilla nuo smurffit on ihan hirveä ongelma. Itse pelaan pleikkarilla ja on tosiaan liian helppoa tehdä uusi account ja pelata peliä sillä. Koko hommaan menee aikaa muutama minuutti ja sitten vaan levelittää.
Tuo on kyllä vähän naurettavaa ettei sitä ole rajoitettu mitenkään, puuceellä ei nyt joka jamppa viitti edes ostaa toista accounttia.

En ymmärrä miten tuo viimeisin uudistus parantaisi comp-kokemusta juurikaan ainakaan alemmilla rankeilla. Jos esim. joku smurffi haluaa pysyä jollain rankilla niin sehän pysyy, vaikka sitten throwaamalla pelejä kun rankki uhkaa nousta liian korkealle.

Itselläni on ollut viime aikoina harvinaisen hyviä pelejä compissa, trollit ja throwaajat ovat olleet vaihtelun vuoksi vihun puolella. Noin 200sr takaisin diamondiin ja uskaltaisin olla varovaisen optimistinen sen suhteen että jopa pääsisin sinne vielä tämän seasonin aikana.
Tuota kyllä itsekkin ihmettelen, koska tuo tuo eriarvoisuutta peliin. Ehkä sillä kuvitellaan että ne tosissaan pelaavat smurfit nousee sieltä alemmilta rankeilta nopeammin pois, mutta kyllä sinne tosiaan jää ne jotka haluaa siellä pysyäkin. Muuten tuo uudistus on hyvä, koska kaikki hahmot on samanarvoisia ja vähentää one-trickejä. Nyt ei ole kenelläkään tekosyytä olla vaihtamatta hahmoa kesken pelin.
 

Tikiti

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
215
En ymmärrä miten tuo viimeisin uudistus parantaisi comp-kokemusta juurikaan ainakaan alemmilla rankeilla. Jos esim. joku smurffi haluaa pysyä jollain rankilla niin sehän pysyy, vaikka sitten throwaamalla pelejä kun rankki uhkaa nousta liian korkealle.
Totta ja entistä pahempaa paskaa high platina - low platina peleissä. Sitten kun kysyy miksi tahallaan pelaa huonosti niin vastaukset on esim tämmöisia: "Does it look like i give one fuck", "I just troll", "He threatened to throw if i didnt give genji and i dont want to do that so I take widow." jne...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 639
Viestejä
4 219 058
Jäsenet
71 087
Uusin jäsen
otep nenianup

Hinta.fi

Ylös Bottom