Niin no, minä puhuin tuossa lainauksessa painon pudottamisesta, mutta sinä vedät tapasi mukaan taas mutkat suoriksi ja käännät asiat päälaelleen, tällä kerralla yhdistämällä minun kommentin painon pudottamisesta diabetes-lääkityksessä säästämiseen. Ylipainoisilla nämä toki yleensä korreloivat, mutta ei nyt ihan niin yksinkertaista ole, kuten ei tämä kokonaisuus muutenkaan.
No pahoittelut. Todellakin jos tarkkaan luetaan, niin kirjoitit tosiaan vain painonpudotusteemalla. Tosin jos niuhotus kerran aloitetaan, niin sitten sinä olet täällä off-topic agendalla. Olen sanonut sinulle tämän jo aiemmin: tsekkaappa otsikko. Koita pysyä otsikon ja AP:n määrittelemässä aiheessa.
Tämä kun ei ole mikään painonpudotustriidi varsinaisesti. Diabeetikon hoitotavoite ei välttämättä edes sisällä sellaista komponenttia kuin painonpudotus.
Jotenkin väärinkäsitin viestintäsi, että halusit kertoa kuinka muutkin dieetit ovat ihan yhtä hyviä. Siis diabeetikoille. Mitä ne eivät toki ole.
Kovinkaan moni ei muuten ole kyseenalaistamassa liiallisten hiilihydraattien negatiivista merkitystä terveydelle. En minä ainakaan ja sitähän olen sanonut alusta lähtien. Kyse on pikemminkin juuri siitä, ettei sitä virallisterveellistä mallia ole syytä romuttaa ilman kattavia tutkimuksia ja se laiva kääntyy ikävä kyllä todella hitaasti.
No, tuokin on tarkkaan ottaen off-topicia tämän säikeen kannalta. Ei tämän pitäisi mikään yleinen dieettikeskustelu olla. Mutta jos haluat, niin löydät yllä Jumputtimen off-topic viestin, jossa hän haluaa Laatikaisen avulla todistaa, ettei hiilihydraattien mättämisestä mitään haittaa voi teille terveille olla. Joten siitä vaan, lisää pottua pötsiin!