Siinä tapauksessa kyllä, jos kuluttajalle myydään ensin levysoittimen neula ja sanotaan että toimitamme heti kun mahdollista. Sitten neulojen kysyntä kasvaakin ja tätä neulaa ei koskaan toimiteta, mutta sama firma myykin eri värisiä soittimen neuloja kaksi kertaa kalliimmalla. Myyjä vaan vetoaa, että ei tämä toinen neula ole korvaava tuote koska tämä on eri värinen. Näissä tilanteissa laki on kökkö, koska se on niin tulkinnanvarainen. Mikä on kohtuullinen aika odotuttaa asiakasta tuotteen toimituksessa? Sitä ei ole mitenkään määritelty, jolloin on näitä perseilijöitä jotka roikottavat tilauksia loputtomiin vaikka hyllyissä on oikeasti ollut jo korvaavia tuotteita moneen kertaan. Mielestäni tilanteessa missä myyt olematonta tuotetta pitää tiedostaa ne riskit ja sitten tarjota se korvaava tuote, jos hommat menee perseelleen.Sitten ehkä kaikkien kauppojen pitää myydä vain hyllykamaa varmaan? Nykyäänhän voi tilata vaikka levysoittimen neulan, jota ei ole hyllyssä ja sitten parissa viikossa se on asiakkaalla. Nyt jos on kaupan vastuulla jos toimittaja ei saakaan tavaraa tuotua, on varmaan parempi sitten myydä vain sitä hyllytavaraa. Tämä tosin karsii varmaan valikoimaa paljon.