Ongelmat GeForce RTX 30- ja Radeon RX 6000 -näytönohjaimien tilauksissa (ei toimitettu/peruutetut tilaukset, kuluttajasuojalaki)

Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
341
Okei...
Laitetaas tännekkin.... huomenna soitan aspaan mielenkiintoisen puhelun :D
Ja jos eivät suostu helpolla niin KKV on varmana tästä kiinnostunut...

LHR tilattu 11.8.2021 23:04
NON LHR tilattu 17.9.2020 16:45

Jos proshop ei ala yhteistyöhön niin sitten laitetaan tuo LHR tänne jollekkin... kerta rahoja siihen ei ole :D mutta klarna lasku antaa 14vrk ja suora palautus jos ei muuta XD

LHR 1.JPG

NON LHR 1.JPG
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 558
Nyt olisi 3080 TUF NON OC LHR ostoskorissa proshopissa... veikkaan että KKV tykkää tästä varmasti, kun itsellä on vielä tilaus sisällä vuoden takaa...

Kuvankaappaukset otettu... se että pitäskö vittuillessaan tilata tuo ja sitten riitauttaa...

Hmm...
Hyvä kun sait kuvakaappauksen, jos saataas pian julkkarina tilatut kortit.
 
Liittynyt
30.12.2019
Viestejä
44
Jos proshop ei ala yhteistyöhön niin myyn ton 3080 tufin ilomielin kerta mulla ei ole siihen rahoja... laskulla vaan saa aikaa että voi vääntää kättä proshopin kanssa ja kkv:lle hyvät todisteet asiasta...
Joo tänne maistuis kanssa :D
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
341
Tässä on käytännössä nämä vaihtoehdot:
1. Proshop myöntyy vaateeseen peruuttaa tuon 1k euron laskun ja saan pitää ton kortin ja se kuitataan tuohon vanhaan tilaukseen
2. Proshop alkaa hankalaksi peruuttaa tilauksen perustelleen että 1 kortti per henkilö
3. Proshop on vittumainen ja sanoo että kortti on maksettava piste ja se ei ole korvaava

Mutta päivitän tilannetta kun asia selvenee tänne...
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 558
Ilmottelen miten käy tässä mun tonnin testissä :D KKV:lle on ainakin hyvät todisteet :D
Hyvä, amd jo hurisee koneessa, ja unohtanut että tuon edes tilas. Sais pian kaivaa jo veloituksetta ti mallia tilalle perkele :)
Tulee gigantin xbox perseilyt mieleen, jonottajille julkkariin sai 200€ luurit kylkeen, ja ennakkotilanneet jäi ilman, joku teki mediajutun ja kappas saikin 50e lahjakortin.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
163
Tuntuu koko proshoppi olevan yks iso vitsi. Siälä sivulla lukee et varastossa olevat kortit tulee myyntii klo 15. mutta yllätys ei ne tuukka vaa johki ihan random aikaa.:facepalm: Ja taas jäi kortti saamatta.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
341
Tuntuu koko proshoppi olevan yks iso vitsi. Siälä sivulla lukee et varastossa olevat kortit tulee myyntii klo 15. mutta yllätys ei ne tuukka vaa johki ihan random aikaa.:facepalm: Ja taas jäi kortti saamatta.
Paras vitsi on se kun on julkkari päivän non LHR kortti vuoden ollu jonossa... ja nyt sain lyötyä LHR tilauksen läpi samasta kortista :D
Käy ehkä sääliksi sitä ASPA tyttöä joka vastaa mun puheluun :D
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
Paras vitsi on se kun on julkkari päivän non LHR kortti vuoden ollu jonossa... ja nyt sain lyötyä LHR tilauksen läpi samasta kortista :D
Käy ehkä sääliksi sitä ASPA tyttöä joka vastaa mun puheluun :D
Proshopin tuntien vastaus on jotain seuraavaa. "Asukselta ei oo tullu ilmotusta, että normi versio olis lopetettu, eli ei ole korvaava. Niin ja tilasit kaksi, niin perutaan varmuudeksi molemmat, kun on kiellettyä":beye::dead:
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
341
Proshopin tuntien vastaus on jotain seuraavaa. "Asukselta ei oo tullu ilmotusta, että normi versio olis lopetettu, eli ei ole korvaava. Niin ja tilasit kaksi, niin perutaan varmuudeksi molemmat, kun on kiellettyä":beye::dead:
Eihän niitä voi olla kahta jos ne ei ole samaa tuotetta :D

Mut sinällään kuulostaa puhelulta jonka voisi nauhoittaa huvin vuoksi :D
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
Eihän niitä voi olla kahta jos ne ei ole samaa tuotetta :D

Mut sinällään kuulostaa puhelulta jonka voisi nauhoittaa huvin vuoksi :D
Siis joskus peruvatte multa 3070 tilauksen kun oli 3060ti tilattuna kanssa :cautious: Saa kuulemma olla vaan 1 RTX jonossa. Ainankin 2 kuukautta sitten oli vielä noin.

Nyt on yksi 500euron 3060ti odottamassa katkeraan loppuun asti.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
341
Siis joskus peruvatte multa 3070 tilauksen kun oli 3060ti tilattuna kanssa :cautious: Saa kuulemma olla vaan 1 RTX jonossa. Ainankin 2 kuukautta sitten oli vielä noin.
Mie vaan tuun vääntään siitä kättä että kyseessä on korvaava tuote :D
Tärkeintä on vaan oottaa että se kortti on lähtenyt pois proshopin varastosta ennen soittoa XD
Sitten kun kortti on matkalla niin proshopilla paljon vähemmän valtaa :D
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
Mie vaan tuun vääntään siitä kättä että kyseessä on korvaava tuote :D
Tärkeintä on vaan oottaa että se kortti on lähtenyt pois proshopin varastosta ennen soittoa XD
Sitten kun kortti on matkalla niin proshopilla paljon vähemmän valtaa :D
Tossa on vaan se oikea riski, että peruvat tilauksen kun sulla on yksi aiemmin voimassa oleva :hmm: Ainankin ennen käsin tarkisti onko muita voimassa olevia tilauksia, ja peruuttivat uudemmat.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
341
Tossa on vaan se oikea riski, että peruvat tilauksen kun sulla on yksi voimassa oleva :hmm: Ainankin ennen käsin tarkisti onko muita voimassa olevia tilauksia ja peruuttivat uudemmat.
Arvaa saako KKV tästä kunnon shitstormin sitten aikaseksi jos ne menee sen tekemään :D
Ns. Estävät korvaavan tuotteen lähettämisen vuoden vanhaan tilaukseen :D Varmaan uutistoimistotkin tykästyisivät tähän :D
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 591
KKV ei taida olla riittävä taho saamaan tätä perseilyä kuriin. Jälleenmyyjät mitä ilmeisimmin katsovat, että vallitsevassa markkinatilanteessa asiakastyytyväisyys, KKV:n sana, lainsäädäntö tai yleinen moraali ei paina vaakakupissa tarpeeksi, että jättäisivät irtoeurot ottamatta. Näistä on pakko nousta konkreettinen oikeusjuttu ja sitä kautta suoria kustannuksia perseilijöille, että muistuu taas mieleen miten pitkäkantoista kannattavuutta rakennetaan. Barrikaadeille!
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
KKV ei taida olla riittävä taho saamaan tätä perseilyä kuriin. Jälleenmyyjät mitä ilmeisimmin katsovat, että vallitsevassa markkinatilanteessa asiakastyytyväisyys, KKV:n sana, lainsäädäntö tai yleinen moraali ei paina vaakakupissa tarpeeksi, että jättäisivät irtoeurot ottamatta. Näistä on pakko nousta konkreettinen oikeusjuttu ja sitä kautta suoria kustannuksia perseilijöille, että muistuu taas mieleen miten pitkäkantoista kannattavuutta rakennetaan. Barrikaadeille!
Tuohan se just. Ja vaikka kuinka nyt vannottaisiin, että ei ikinä enää osteta sieltä mitään, niin eiköhän ne seuraavatkin näyttikset osteta just sieltä mistä halvimmalla/nopeiten saa.:rolleyes:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Eihän tuossa Proshopin touhussa ole mitään laitonta. Snowfly on tilannut non-LHR:n ja sitä ei vielä ole Proshop pystynyt toimittamaan, mutta ei myöskään ole vaihtanut tilausta LHR-malliin koska Asus ei ole ilmoittanut non-LHR-mallin valmistuksen lopettamisesta. Aika kyseenalaista tuo on kun mallien välillä on niin pieni ero, mutta aivan täysin kuluttajansuojalain sisällä mennään.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
341
Eihän tuossa Proshopin touhussa ole mitään laitonta. Snowfly on tilannut non-LHR:n ja sitä ei vielä ole Proshop pystynyt toimittamaan, mutta ei myöskään ole vaihtanut tilausta LHR-malliin koska Asus ei ole ilmoittanut non-LHR-mallin valmistuksen lopettamisesta. Aika kyseenalaista tuo on kun mallien välillä on niin pieni ero, mutta aivan täysin kuluttajansuojalain sisällä mennään.
Ei ole laitonta ei...

Mutta tässä todennäköisesti tärkein kysymys onkin se ns. kohtuullinen toimitusaika.
Voiko sen perusteella vaatia korvaavaa tuotetta... viisaammat osaa vastata tähän varmaan...
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Mutta tässä todennäköisesti tärkein kysymys onkin se ns. kohtuullinen toimitusaika.
Voiko sen perusteella vaatia korvaavaa tuotetta... viisaammat osaa vastata tähän varmaan...
Ei voi. Ainoa mitä voit vaatia on rahat takaisin ja tätähän ne jälleenmyyjät toivoo, jotta voivat myydä tuotteen sitten kalliimmalla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
Ei ole laitonta ei...

Mutta tässä todennäköisesti tärkein kysymys onkin se ns. kohtuullinen toimitusaika.
Voiko sen perusteella vaatia korvaavaa tuotetta... viisaammat osaa vastata tähän varmaan...
Osa ei ole käsittääseni kelpuuttanut LHR mallia korvaavaksi, Joten pura kaupat ja tilaa sitten LHR malli tilalle.
 
Liittynyt
18.11.2020
Viestejä
59
Olispa Jimssillä myös näitä 3080 LHR -malleja. Voiko kauppa vaan olla tilaamatta niitä, jotta ei tarvii lähettää niitä asiakkaille? Kun Jimms teki sillee tymästi, että meni jo myöntämään, että LHR mallit tulee korvaamaan ne alkuperäiset tilaukset aka. ovat korvaavia tuotteita heidän vinkkelistä. Toinen on myös, että joka kuukaus sieltä tulee mielivaltainen toimitusaikataulu / arvausaikataulu joten jos Jimms enää haluais luistaa näiden toimituksista ainoa tapa olisi vaan olla yrittämättä saada ollenkaan noita 3080 LHR:ia myyntiin (joka on varmaan suht. helppo toteuttaa :D)
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
789
Nääh...
Aina voi tingata että toi on korvaava tuote :D Niinku isäukko aina totesi sanoa "Se on laiskuutta jos tingan häviää" :D
Se tässä on jännää, että mulle ne toimitti jo Inno3d 3060ti OC LHR:n, vaikka olin alun perin tilannut non-OC:n julkaisupäivänä. Silloin kun helmikuussa non-OC:t vaihdettiin OC:ksi valmistuksen lopettamisen takia, niin mulle sanottiin että joutuu sen OC jonon perälle, mutta saa samaan hintaan. No kuitenkin minulle tuli kuukausi sitten sieltä sähköposti, että soita meille ja puhelimessa sitten sanoivat, että saat vaihtaa LHR-malliin ja toimitus lähtee about heti. Korttihan tuli siitä parissa päivässä. Tilannesivun mukaan siellä on kuitenkin vielä 281korttia saamatta. Eli tuntuu siltä, että sain sittenkin alkuperäisen tilausajan perusteella, eikä tuo OC-malliin vaihtaminen siirtänytkään jonon perälle. No sen virheen olin tehnyt, että mulla oli rahat sisällä siellä koko ajan, niin ehkä sekin nosti jonosijoitusta.

Tästä tulikin mieleen, että tuossahan piti tulla mukana vielä joku vuoden geforceNOW tilaus, mutta siitä ei ole missään vaiheessa hiiskuttu sanallakaan enää. Mitäköhän sanovat, jos sen perään alkaa kysellä. Alkuperäisessä tilausvahvistuksessa ei kyllä puhuta tuosta mitään.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
341
Se tässä on jännää, että mulle ne toimitti jo Inno3d 3060ti OC LHR:n, vaikka olin alun perin tilannut non-OC:n julkaisupäivänä. Silloin kun helmikuussa non-OC:t vaihdettiin OC:ksi valmistuksen lopettamisen takia, niin mulle sanottiin että joutuu sen OC jonon perälle, mutta saa samaan hintaan. No kuitenkin minulle tuli kuukausi sitten sieltä sähköposti, että soita meille ja puhelimessa sitten sanoivat, että saat vaihtaa LHR-malliin ja toimitus lähtee about heti. Korttihan tuli siitä parissa päivässä. Tilannesivun mukaan siellä on kuitenkin vielä 281korttia saamatta. Eli tuntuu siltä, että sain sittenkin alkuperäisen tilausajan perusteella, eikä tuo OC-malliin vaihtaminen siirtänytkään jonon perälle. No sen virheen olin tehnyt, että mulla oli rahat sisällä siellä koko ajan, niin ehkä sekin nosti jonosijoitusta.

Tästä tulikin mieleen, että tuossahan piti tulla mukana vielä joku vuoden geforceNOW tilaus, mutta siitä ei ole missään vaiheessa hiiskuttu sanallakaan enää. Mitäköhän sanovat, jos sen perään alkaa kysellä. Alkuperäisessä tilausvahvistuksessa ei kyllä puhuta tuosta mitään.
Siis PROSHOP ehdotti LHR malliin vaihdon? Ei sulla sattuisi oleen tätä kirjallisena...
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
789
Siis PROSHOP ehdotti LHR malliin vaihdon? Ei sulla sattuisi oleen tätä kirjallisena...
Ei kun se tapahtui puhelimessa. Sähköpostissa ei lue muuta kuin soittopyyntö tilaustasi koskien. Olihan näitä muutkin saaneet silloin about kuukausi sitten, mutta ei täällä moni ole maininnut tuloksista.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
Se tässä on jännää, että mulle ne toimitti jo Inno3d 3060ti OC LHR:n, vaikka olin alun perin tilannut non-OC:n julkaisupäivänä. Silloin kun helmikuussa non-OC:t vaihdettiin OC:ksi valmistuksen lopettamisen takia, niin mulle sanottiin että joutuu sen OC jonon perälle, mutta saa samaan hintaan. No kuitenkin minulle tuli kuukausi sitten sieltä sähköposti, että soita meille ja puhelimessa sitten sanoivat, että saat vaihtaa LHR-malliin ja toimitus lähtee about heti. Korttihan tuli siitä parissa päivässä. Tilannesivun mukaan siellä on kuitenkin vielä 281korttia saamatta. Eli tuntuu siltä, että sain sittenkin alkuperäisen tilausajan perusteella, eikä tuo OC-malliin vaihtaminen siirtänytkään jonon perälle. No sen virheen olin tehnyt, että mulla oli rahat sisällä siellä koko ajan, niin ehkä sekin nosti jonosijoitusta.

Tästä tulikin mieleen, että tuossahan piti tulla mukana vielä joku vuoden geforceNOW tilaus, mutta siitä ei ole missään vaiheessa hiiskuttu sanallakaan enää. Mitäköhän sanovat, jos sen perään alkaa kysellä. Alkuperäisessä tilausvahvistuksessa ei kyllä puhuta tuosta mitään.
Jospa Inno on ilmoittanut , että non LHR malleja ei enää tule. ASUS taas ei ole ilmoittanut.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 591
Eihän tuossa Proshopin touhussa ole mitään laitonta. Snowfly on tilannut non-LHR:n ja sitä ei vielä ole Proshop pystynyt toimittamaan, mutta ei myöskään ole vaihtanut tilausta LHR-malliin koska Asus ei ole ilmoittanut non-LHR-mallin valmistuksen lopettamisesta. Aika kyseenalaista tuo on kun mallien välillä on niin pieni ero, mutta aivan täysin kuluttajansuojalain sisällä mennään.
Kuluttajansuojalaki ei kyllä puhu yhtään mitään tuollaisesta. Tuotekoodit ja jopa merkit ja mallit on täysin yhdentekeviä, jos jälleenmyyjä kieltäytyy toimittamasta alkuperäisen tilauksen mukaista tuotetta. Sopimus täytyy silloin täyttää korvaavalla tuotteella, jonka on oltava vähintään vastaava. Ei siis saman valmistajan sama malli samalla tuotekoodilla, vaan voi olla jotain aivan muuta kunhan on vähintään vastaava.

Ainut tulkinnanvarainen asia on se, kuinka kauan jälleenmyyjällä on oikeus olla toimittamatta tätä vähintään vastaavaa tuotetta ennen kuin kyse on sopimusrikkomuksesta. LHR-mallit on kuitenkin ihan Nvidian suulla sanottu olevan alkuperäiset korvaavia malleja, mikä aika helposti näkyy tuosta Asuksen tuotekoodistakin (V2). Jos ja kun jämyt nyt siis eivät edes tarjoa mahdollisuutta LHR-malliin vaihtamiseen, niin alkaa olla käytännössä mahdotonta väittää että sopimusta edes yritettäisiin jälleenmyyjien puolelta täyttää. Silloin kyseessä on sopimusrikkomus.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
303
No joo se on kyllä näin, että Asus ei ole ilmoittanut, että non-LHR olisi EOL kun taas saimme ison listan MSI:n peruutuksia mutta niitä sitten siirrettiin LHR tuotteisiin. Näin ainakin tuon meidän tukun toimesta. Asuksen osalta ei ole tapahtunut mitään. Tässähän voi olla syynä se, että jos kysyntä alkaa vaimenemaan niin tuodaankin taas non-LHR kortteja markkinoille ja toivotaan että mainereiden tarpeet vielä olisi silloin jäljellä?
Meillä silti kaikki LHR kortit käy ensiksi katsomassa onko kyseistä korttia tilattu non-LHR:nä ja yhtään korttia ei myydä jonon ohi.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Kuluttajansuojalaki ei kyllä puhu yhtään mitään tuollaisesta
Nimenomaan puhuu. Kuluttaja voi vaatia myyjää toimittamaan tuotteen kohtuullisessa ajassa, mutta jos myyjä ei pysty toimittamaan tuotetta kohtuullisessa ajassa, kuluttajan ainoa vaihtoehto on kaupan purku. Missään ei puhuta tuotteen vaihtamisesta vastaavaan.

ennen kuin kyse on sopimusrikkomuksesta
Tässä tulee vastaan 5 luku, 8 §. "Myyjä ei kuitenkaan ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos sille on olemassa este, jota myyjä ei voi voittaa". Ei myyjä voi muuttua non-LHR-malliksi.

Kuluttajalla on todella paljon oikeuksia Suomessa, mutta on niitä vähän yrityksilläkin.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
341
Nimenomaan puhuu. Kuluttaja voi vaatia myyjää toimittamaan tuotteen kohtuullisessa ajassa, mutta jos myyjä ei pysty toimittamaan tuotetta kohtuullisessa ajassa, kuluttajan ainoa vaihtoehto on kaupan purku. Missään ei puhuta tuotteen vaihtamisesta vastaavaan.



Tässä tulee vastaan 5 luku, 8 §. "Myyjä ei kuitenkaan ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos sille on olemassa este, jota myyjä ei voi voittaa". Ei myyjä voi muuttua non-LHR-malliksi.

Kuluttajalla on todella paljon oikeuksia Suomessa, mutta on niitä vähän yrityksilläkin.
Kysymys:

Kohta:
  • jos tarjoustuote loppuu kampanjan aikana, kuluttajalle on annetaan vastaava tuote tarjoushinnalla tai annetaan mahdollisuus saada tarjoustuote myöhemmin.

Meneekö tämä tuohon kategoriaan? Kerta launch hinta oli kamppanja tarjous...
 
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
600
Kuluttajansuojalaki ei kyllä puhu yhtään mitään tuollaisesta. Tuotekoodit ja jopa merkit ja mallit on täysin yhdentekeviä, jos jälleenmyyjä kieltäytyy toimittamasta alkuperäisen tilauksen mukaista tuotetta.
Ei kai jälleenmyyjä tässäkään tapauksessa ole kieltäytynyt toimittamasta tuotetta koska valmistaja ei ole ilmoittanut että sen valmistaminen tai toimitukset olisi lopetettu.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 591
Nimenomaan puhuu. Kuluttaja voi vaatia myyjää toimittamaan tuotteen kohtuullisessa ajassa, mutta jos myyjä ei pysty toimittamaan tuotetta kohtuullisessa ajassa, kuluttajan ainoa vaihtoehto on kaupan purku. Missään ei puhuta tuotteen vaihtamisesta vastaavaan.



Tässä tulee vastaan 5 luku, 8 §. "Myyjä ei kuitenkaan ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos sille on olemassa este, jota myyjä ei voi voittaa". Ei myyjä voi muuttua non-LHR-malliksi.

Kuluttajalla on todella paljon oikeuksia Suomessa, mutta on niitä vähän yrityksilläkin.
Mitä jos lainaisit sen koko pykälän edes?

Tavaran luovutuksen viivästyessä ostajalla on oikeus vaatia myyjältä sopimuksen täyttämistä. Myyjä ei kuitenkaan ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos sille on olemassa este, jota myyjä ei voi voittaa, tai jos sopimuksen täyttäminen edellyttäisi uhrauksia, jotka ovat kohtuuttomia verrattuna sopimuksen täyttämisen merkitykseen ostajalle.
On oikeus vaatia sopimuksen täyttämistä. Ja on täytettävä sopimus, ellei se ole täysin mahdotonta tai "uhrauksiltaan" (eli kustannuksiltaan) kohtuutonta. Täyttäminen ei ole mahdotonta, koska korvaavia tuotteita myydään jatkuvasti jonojen ohi. Olisin myös erittäin vahvasti taipuvainen väittämään, että jos verrataan rasitetta joka koituu kuluttajalle vaikkapa 750 euron seisottamisesta vuoden ajan jälleenmyyjän taseessa, niin se karkeasti 350 euroa turskaa sopimuksen täyttämisen kustannuksena ei ole läheskään kohtuuton.

Mutta edelleen, se alkuperäinen pointti oli että kuluttajansuojalaki ei sano halaistua sanaa siitä, että sopimus on validi vain puhuttaessa täsmälleen saman tuotekoodin tuotteesta.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Mitä jos lainaisit sen koko pykälän edes?
Ei tarvinut lainata koko pykälää koska siellä oli tuo mukava sana "tai". Myyjä ei voi voittaa estettä. Minä olen aikani näistä veivannut kuluttaja-asiamiehen kanssa aikoinaan ja näin se menee. Vasta siinä vaiheessa kun alkuperäistä tuotetta ei ole enää saatavilla, täytyy myyjän tarjota korvaavaa tuotetta tilalle.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 591
Ei tarvinut lainata koko pykälää koska siellä oli tuo mukava sana "tai". Myyjä ei voi voittaa estettä. Minä olen aikani näistä veivannut kuluttaja-asiamiehen kanssa aikoinaan ja näin se menee. Vasta siinä vaiheessa kun alkuperäistä tuotetta ei ole enää saatavilla, täytyy myyjän tarjota korvaavaa tuotetta tilalle.
No sinä et kuitenkaan päätä, miten tätä tilannetta tulkitaan. KKV:lla on nyt lukematon määrä keissejä vetämässä näistä näyttiksistä, ja tällä hetkellä kuluttajansuojalakia poljetaan sen verran reippaasti, että tarvitaan aika varmasti uusia ennakkopäätöksiä ennen kuin nähdään, miten palikat putoaa paikoilleen.

Jatkot aiheesta muualla, ei kuulu enää tähän ketjuun.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
276
Itse lähetin KKV:seen viestiä oman 17.9 tilatun 3080 TUFfin osalta, kun ei sitä vieläkään kuulu eikä Jimms ole suostunut vaihtamaan olemassaolevaan tuotteeseen. Sain tällaisen vastauksen sähköpostitse:

Tilaus sitoo kaupan molempia osapuolia. Jos myyjä peruu kaupan yksipuolisesti, voi sopimusrikkomuksesta seurata velvollisuus korvata aiheutunut vahinko kuluttajalle. Vahinkoa voi syntyä esimerkiksi kateostosta. Jos kuluttaja hankkii samanlaisen/vastaavan tuotteen kalliimmalla hinnalla muualta, pitäisi myyjän korvata hinnanero.

Myös sillä pystyykö myyjä osoittamaan perustellun syyn tuotteen toimittamatta jättämiselle, voi olla vaikutusta asian arvioinnissa. Koronasta seuranneet maailmanlaajuiset ongelmat ja viiveet tuotteiden saatavuudessa ja yleinen hintojen nousu voisivat olla syitä, joita arvioinnissa otetaan huomioon.

Tässä tapauksessa mahdolliset myyjän toimittamis-/korvausvelvollisuudet pitäisi arvioida em. perusteilla.

Kateostossa on riski että myyjä ei korvaa erotusta, vaikka tähän olisi perustelut.

Kuluttajariitalautakunta voi antaa tällöin asiasta ratkaisusuosituksen.

Kyseessä on suositus, joka ei ole lainvoimainen.
Eli aika hyödytöntä puutaheinää. Kehotan kuitenkin kaikkia vielä jonossa olevia lähettämään KKV:lle viestiä aiheesta, että saisimme kriititsen massan ylittymään ja he tekisivät oikeasti asialle jotain.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
341
Itse lähetin KKV:seen viestiä oman 17.9 tilatun 3080 TUFfin osalta, kun ei sitä vieläkään kuulu eikä Jimms ole suostunut vaihtamaan olemassaolevaan tuotteeseen. Sain tällaisen vastauksen sähköpostitse:



Eli aika hyödytöntä puutaheinää. Kehotan kuitenkin kaikkia vielä jonossa olevia lähettämään KKV:lle viestiä aiheesta, että saisimme kriititsen massan ylittymään ja he tekisivät oikeasti asialle jotain.
"hankkii samanlaisen/vastaavan tuotteen kalliimmalla hinnalla muualta "
Heitä suora vastapallo tuohon ja sano että mitä jos korvaava tuote on myyjällä varastossa, mutta myyjä ei suostu antamaan korvaavaa tuotetta? eli kyseessä ei ole muualta hankittava tuote vaan samalta myyjältä jo varastosta löytyvä...
 
Liittynyt
18.11.2020
Viestejä
59
Itse lähetin KKV:seen viestiä oman 17.9 tilatun 3080 TUFfin osalta, kun ei sitä vieläkään kuulu eikä Jimms ole suostunut vaihtamaan olemassaolevaan tuotteeseen. Sain tällaisen vastauksen sähköpostitse:



Eli aika hyödytöntä puutaheinää. Kehotan kuitenkin kaikkia vielä jonossa olevia lähettämään KKV:lle viestiä aiheesta, että saisimme kriititsen massan ylittymään ja he tekisivät oikeasti asialle jotain.
Siis tuo tuote minkä Snowfly nyt sai tilattua Proshopilta on se tuote jonka Jimms on myöntänyt, että tulee korvaamaan minun tilaamani 3080 TUF NON-OC:n. Eli tuon mukaan, jos olisin ostanut samanlailla Proshopilta tuon 3080 non-oc lhr:n kuin Snowfly niin voisin laittaa Jimmssille viestiä, että hei, ei tarvi toimittaa, löysin ite, mutta erotuksen saatte maksaa?

EDIT: Niin ja siis tuo "kyseessä on suositus" kuulostaa minun korvaan yhtä kuin "siinähän yrität" :D
EDIT EDIT: Laitan varmaan itekki jotain viestiä johonki suuntaan sit ens kuussa niin voin kirjottaa, että "tässä on nyt yli vuosi odoteltu"
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 656
No sinä et kuitenkaan päätä, miten tätä tilannetta tulkitaan. KKV:lla on nyt lukematon määrä keissejä vetämässä näistä näyttiksistä, ja tällä hetkellä kuluttajansuojalakia poljetaan sen verran reippaasti, että tarvitaan aika varmasti uusia ennakkopäätöksiä ennen kuin nähdään, miten palikat putoaa paikoilleen.

Jatkot aiheesta muualla, ei kuulu enää tähän ketjuun.
No kaipa tämä saatavuueen sinällään liittyy eli en sanoisi vielä omalla kohdalla että oikeuksia olisi poljettu, Eagle oc 3080 ostin julkaisussa ja sitä ei ole toimitettu ja kauppa ehdottanut tilauksen purkua tai odottelun jatkamista. Myös sanonut että LHR-malli korvaa automaattisesti tuotteen.
Niin kauan kuin Jimssillä ei ole sanoa että valmistaja ei tee korttia, eikö tuo ihan asiallisesti mene. Tilaus on voimassa koska Gigabyte valmistaa vielä korttia, ja asiakas voi joko perua tai jatkaa odottelua. Perseestä toki mutten näe mitä kauppa toisinkaan voi tehdä, asiakkaan ja valmistajan välimaastossa.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 591
No kaipa tämä saatavuueen sinällään liittyy eli en sanoisi vielä omalla kohdalla että oikeuksia olisi poljettu, Eagle oc 3080 ostin julkaisussa ja sitä ei ole toimitettu ja kauppa ehdottanut tilauksen purkua tai odottelun jatkamista. Myös sanonut että LHR-malli korvaa automaattisesti tuotteen.
Niin kauan kuin Jimssillä ei ole sanoa että valmistaja ei tee korttia, eikö tuo ihan asiallisesti mene. Tilaus on voimassa koska Gigabyte valmistaa vielä korttia, ja asiakas voi joko perua tai jatkaa odottelua. Perseestä toki mutten näe mitä kauppa toisinkaan voi tehdä, asiakkaan ja valmistajan välimaastossa.
Jos jämy on sanonut, että LHR-malli korvaa tuotteen, eikä ole myynyt näitä LHR-malleja ohi jonojen suuremmalla hinnalla, niin silloin on vaikea valittaa. Paitsi... jos sekä non-LHR- että LHR-korttien puute johtuu siitä, että jämy ei ole niitä edes tilannut tai pyrkinyt tilaamaan. Silloin taas kyse on sopimusrikkomuksesta.
 

Snowman

Peräsmies
Liittynyt
09.02.2017
Viestejä
1 424
"Kuluttajat ovat kertoneet etupäässä tietotekniikkaan, kuten näytönohjaimiin ja grafiikkakortteihin, liittyvien tilausten peruuntumisista.


Jos yritys kuluttajan vaatimuksesta huolimatta kieltäytyy toimittamasta tilausta, kuluttajan kannattaa tehdä kirjallinen valitus yritykselle mahdollisimman pian. Reklamaation tekemiseen voi hyödyntää reklamaatioapuria.

Kuluttajien on voitava luottaa tilauksensa paikkansapitävyyteen, eikä verkkokauppa saa vetäytyä sopimuksesta esimerkiksi varaston riittämättömyyteen tai toimitusvaikeuksiin vedoten. Yleensä näissä tilanteissa ei ole kyse sellaisesta ylivoimaisesta esteestä, joka oikeuttaisi myyjän vetäytymään sopimuksesta."

Siinähän se pähkinänkuoressa.
 
Liittynyt
28.09.2020
Viestejä
253
Jos jämy on sanonut, että LHR-malli korvaa tuotteen, eikä ole myynyt näitä LHR-malleja ohi jonojen suuremmalla hinnalla, niin silloin on vaikea valittaa. Paitsi... jos sekä non-LHR- että LHR-korttien puute johtuu siitä, että jämy ei ole niitä edes tilannut tai pyrkinyt tilaamaan. Silloin taas kyse on sopimusrikkomuksesta.
Näinhän se on. Kyllä KKV:n tulisi ottaa linjauksissaan myös se seikka huomioon, että tilausten loputtomiin limbossa pitäminen vaikka ei olisikaan suoranainen sopimusrikkomus, ei ole tehdyn kauppasopimuksen hengen mukaista mikä voi olla myös jämystä eikä saatavuudesta johtuvaa. Kohta vuosi tilauksesta lähentelee pienen ikuisuuden rajapyykkiä. Ei se niin voi mennä että hamaan tappiin arvuutellaan tuleeko sieltä ikinä mitään. Mm. Uudessa-Seelannissa, Saksassa ja Ranskassa noita kortteja (3080 non oc tuf V2) on ollut jo listattuina jälleenmyyjien varastoissa muutamaan otteeseen, joten saatavuuteen ja näihin tuttuihin syihin vetoaminen ei sekään voi ikuisesti päteä niin kauan kuin kortteja todistetusti valmistetaan ja niitä liikkuu markkinoilla.
 
Liittynyt
14.10.2020
Viestejä
18
Ihan sama mitä siinä lukee... kortit tuli eilen klo 22:59 myyntiin jostain syystä... josta itsekkin löin ihan läpällä vaan tuon kortin tulemaan... ja tein checkoutin ihan manuaalisesti... ja mietin tovin että vedänkö sitä ees läpi :D
Josta on kuvat aikaisemmissa viesteissä...
Kyseinen kortti on nyt postissa tulossa... tästäkin on todisteet...
Kerrohan sitten miten homman kanssa käy, niin tiedän itsekkin koittaa taistella asian kanssa. Itselläni on myös julkkarissa tilattu 3080 TUF non-oc. Kyselin aikasemmin aspasta vaihtavatko kortteja LHR-malleihin johon tuli vastaus:

"Päätökset korttien vaihdosta tehdään muualla ja samoin nuo vaihdot. Toistaiseksi en ole nähnyt vaihtoa tuosta tilaamastasi kortista eli ainakaan vielä niitä ei ilmeisesti ole tehty.


Kun asia on ajankohtainen, saat kyllä viestin siitä. Yleensä on laitettu soittopyyntö. Korttien vaihtoa tarjotaan jonojärjestyksessä."
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 339
Viestejä
4 157 817
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom