No ei päässyt kulumaan edes päivää ja vääntö omasta EVGA RTX 3070 XC3 näytönohjaimesta jatkuu Gigantin kanssa. Tällä kertaa huomattavasti hämärämmissä merkeissä.
Sain tänään tiedon, että toinen henkilö joka myös oli tammikuussa 2021 tilannut EVGA 3070 XC3 näyttiksen oli saanut vaihdettua tänään asiakaspalvelijan tarjoamana alkuperäisen korttinsa MSI RTX 3070 Gaming Z Trio malliin. Itselle Gigantti on useista yhteydenotoista huolimatta tarjonnut vain MSI RTX 3070 Ventus 2X:ää. Sen viimein otin eilen vastaan kun asiakaspalvelija kertoi, että mitään muuta ei ole tulossa ja sain neuvoteltua pienen alennuksen ja lahjakortin itselleni Giganttiin.
Raivostuttavinta tästä tekee seuraavat asiat
- Olin viimekuussa lähettämässäni reklamaatiokirjeessä pyytänyt juuri kyseiseen näytönohjaimeen vaihtoa, sillä näin että korttia tulee varastoon lokakuun 2021 lopussa. Tähän Gigantti ei ole suostunut. Gigantti pian tämän päivämäärän jälkeen poisti nuo tuotelistaukset näkyviltä.
- Gigantti on tarjonnut ainoastaan useista pyynnöistä ja yhteydenotoista huolimatta vain MSI RTX 3070 Ventus 2X näytönohjainta, koska usean asiakaspalvelijan mukaan "Mitään muuta korttia ei ole saatavilla korvauksesi tai tulossa"
- Nyt kun pyysin siihen vaihtoa tällä saamallani tiedolla, että sitä on tullut varastoon tuli asiakaspalvelijalta vastaus "Emme voi vaihtaa tilauksesi tuotetta tuohon RTX 3070 Gaming Z Trio malliin, sillä se on parempi kuin tilaamasi tuote"
Eli Gigantilla on joko ollut katastrofaalisen huono kommunikaatio tässä aiheessa yrityksen sisällä tai Gigantti on
tietoisesti huijannut asiakasta ja pimittänyt tietoa, koittaen työntää heikompaa tuotetta asiakkaalle, josta minä itse ja usea Gigantin asiakaspalvelija on todennut, että se on heikompi eli ei ole alkuperäisen tilauksen tuotetta vastaava tuote.
Sain tänään tiedon, että vaihdot hoidetaan vain Gigantin pääkonttorin kautta ja sain sinne puhelinnumeron. Noh heti sen jälkeen soitin pääkonttorille ja jonossa olin
yli 2 tuntia ennen kuin päätin soittaa takaisin asiakaspalveluun ja pyytää jonkun numeroa pääkonttorilta kelle voin soittaa tai puhelimitse yhteyden ohjaamista henkilölle, joka voi tapauksessani auttaa. Tässä he eivät voineet auttaa.
Nyt huomenna soitto pääkonttorille ja jollei tästä vaihtoa tuohon MSI RTX 3070 Gaming Z Trio malliin onnistu, niin ihan periaatteesta lähtee kuluttajariitalautakuntaan valitus kun Gigantti on ainakin omasta näkökannasta häikäilettömästi pitänyt tietoa joko tietoisesti tai tietämättömästi. Samalla sain selville, että Gigantilta asiakaspalvelijat olivat saaneet ohjeistuksen, että omaan tuotteeseeni he eivät voi tuota MSI RTX 3070 Gaming Z Trio vaihtaa, sillä se on parempi. Eli Gigantti toimii myös suoranaisesti lakia vastaa, sillä he eivät suostu toimittamaan korvaavaa tuotetta joka ominaisuuksiltaan joko vastaa alkuperäistä tuotetta tai on sitä parempi. Tästä kyllä olisi varmaan melkein juttu taloussanomiin tai muuhun lehteen siitä miten tietyt yritykset koittavat päästä sieltä mistä rima on alin ja jopa sen alta mistä laki sallii mitä tulee kuluttajien tilauksien täyttämiseen.