Hyvää joulua jengi. Tuosta aiemmin kysymästä vaahtoamisesta ajattelin sen verran päivitellä että kyseessä oli liian hapottunut olut. Ravistelua kegille ja ylimääräiset ulos niin alkoi hanakin toimia oikein.
Kokeilin myös pullottaa osan vastapainepullottimella. Ensimmäistä kertaa sellaisella tuli sähellettyä, onneksi olin pesuhuoneessa, kolmannen pullon kun onnistuin viimein saamaan täyteen niin joku ajatushärö kävi enkä laskenut ylivuotohanasta paineita pois, nyppäsin vaan pullottimen pullon suulta ja kaaos oli valmis.
Painetta oli se 0.8 baria, yllättävän korkealle pitkin seiniä olutta lensi. Noh, onneksi olin pesuhuoneessa ja sinänsä helppo homma pestä paikat. Tuli niitä onnistuneita pullojakin sentään jokunen kappale.
Tässä kun noita erilaisia reseptejä on tullut selailtua niin olen kiinnittänyt huomiota siihen että monessa reseptissä säädetään vettä erilaisilla kemikaaleilla. Noista olen nyt koittanut opiskella mutta onko nyt jotain nyrkkisääntöjä asian suhteen jonka mukaan kannattaisi mennä?
Mulla vesi tulee kaupungin verkosta, salpausselän puhdasta pohjavettä, kunnollista raporttia veden laadusta ei kaupungin sivuilta löydy vain sellainen josta näkyy väri, sameus ph (8.0) jne.
Eli nyt jos löydän jonkun mielenkiintoisen esim. Neipan reseptin niin heitänkö mukaan reseptissä olevat lisäaineet vai skippaanko ne kylmästi?