OLED TV- ongelmat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 930
Jos omistaisin LG:n ja olisin siihen omat rahat lykännyt niin varmasti selittäisin asiat parhainpäin. Itsepetos on paras petos.
Mulla oli alkuun tilauksessa LG 65", mutta peruin sen ja ostinkin Samsung s90c, jonka sai modattua s95c mallia vastaavaksi. Telkkarit olisi olleet saman hintaisia silloin. Itsekin huomasin saman, että vanhoja LG malleja rikkoontui "vähän väliä".

Silti tilasin 77" LG:n 1599€, johon sai vielä viikonloppuetuna 5 vuoden takuun kaupanpäällisiksi.

Kestää sitten mitä kestää :D Toivottavasti siis LG:n nykymalleissa laatu olisi jo parempaa.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
2 033
Mulla pari nyt käytössä ja aiemmin yksi, eikä mitään ongelmaa. Ei edes töpselituuletuksia ole tarvinnut tehdä. Mielummin toki ottaisin Sonyn lippulaivan mutta näissä kaikissa OLEDeissa on kuva kuitenkin suhteellisen lähellä toisiaan niin se hinta ero ei ihan kohtaa noissa 77" / 83" kokoluokissa. Aiemmin ollut myös Sonya, Samsungia jne, tosin LED juttuina.
Itse olin Panasonic-mies henkeen ja vereen mutta OLEDissa niillä ei sitten enää ollut kuin lastenkokoja tarjolla niin oli pakko vaihtaa leiriä.
Sonyn osalta en niin innokas ole ollut huonojen kokemusten jälkeen 32" putkitelkkarista.
Philipsiltä en osta kuin parta- ja kahvikoneita, niiden telkkariin en koske. En tiedä onko se valaisin vai mikä sen pääasiallinen funktio oikein on mutta OLEDia kuuluu katsoa pimeässä.
Samsungiin en ole ajatellut sekaantua.

Olin hyvin skeptinen, kun ensimmäisen LG:n (77C9) ostin mutta kelpo vehje se osoittautui olevan. Nyt yli 4,5 vuotias ja pelaa kuten uutena. Kerran ihan alkuun piti töpseli tuulettaa, en nyt muista oliko tekstityksen kanssa ongelma vai jäikö joku valikko päälle eikä mennyt pois, joku softabugi eikä ole koskaan toistunut sen jälkeen. Lähinnä softa näissä LG:ssä mielestäni on se heikko kohta ja oma suositus onkin, että uutena ehkä päivittää softa käyttöönoton yhteydessä ja sitten testi, että kaikki toimii ok ja sen jälkeen pois netistä koko toosa ja Apple TV 4K tai vastaava purkki suoratoistoja sun muuta varten. Nuo softapäivitykset heikensivät ainakin omaa C9:iä havaittavasti.

Tuon kokemuksen perusteella ostin monitorin (32UN880-B) kolme vuotta sitten ja sekin pelaa edelleen ok.

Seuraavaksi menee hankintaan tuo LG 83C3 tai ehkä 83G3 (en oikein pidä siitä kapeasta jalustasta joten C3 leveällä jalalla miellyttää omaa silmää enemmän). On jo alustavasti tuosta 83C3 kauppaa hierottuna ja hinta enemmän kuin kohdallaan.


Mutta onhan se nyt päivän selvää että jos jotain merkkiä / mallia on tämän henkisellä foorumilla monin kertainen määrä niin siitä tulee myös enempi valitusta. Tuo 20x oli vaan heitto, veikkaan jotain 100x. Eikä se Kaskisaaressa asuva kirurgi jolla kallis töllö tule tänne siitä ulisemaan vs. tarkan markan foorum nörtti joka haluaa "kymmeneksi vuodeksi high techiä".
Olen samaa mieltä. Tuntuu aika vähän väki etsimällä etsiä vikoja näistä "merkkivehkeistä". Odotan edelleen innolla, että joku postailisi tänne pitkällä valotuksella otettuja kuvia 1-10% harmaista Sonyn tai Panasonicin OLEDilla käyttäen matalaa OLED-valon asetusta, BT1886 gammaa ja jotain lähinnä D65 kaliboitua kuvamoodia. Toki voi olla, että Sony ja Panasonic käyttävät enemmän aikaa OLEDin mura korjaukseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
240
Itse katsoin tarkkaan läpi 3,5v vanhan LG cx 65" ja pari puolikasta vihreää pikseliä löytyi. Ei kyllä nuo näy muuten kun laittaa vihreän päälle ja oikein tihrustaa. Tunnit 4065. Gigantin 5v takuu löytyy jos alkaa enempi tulla, pitää nyt seurailla.

Edit: lisätty tunnit
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
2 033
Itse katsoin tarkkaan läpi 3,5v vanhan LG cx 65" ja pari puolikasta vihreää pikseliä löytyi. Ei kyllä nuo näy muuten kun laittaa vihreän päälle ja oikein tihrustaa. Tunneista ei tietoa. Gigantin 5v takuu löytyy jos alkaa enempi tulla, pitää nyt seurailla.
Oletko ihan satavarma ettei nuo olleet alun perin siinä?
Muutama pimeä alipikseli tai kokonaan pimeä ei kai ole edes viaksi luettava. Mutta jos joku pikseli palaa kirkkaana aina niin sehän näkyy kauan eikä ole hyväksyttävää. Enpä usko, että kovin moni edes oikeasti on jokaisella testikuvalla jokaisen alivärin pikselin käynyt läpi ja todennut täysin puhtaaksi, yleensä aletaan syynätä, kun jotain näkyy kaukaa. Itse kyllä teen tuon alipikselilsyynäyksen suurennuslasin kanssa ja oli omassa C9:ssä 1 tai 2 pimeää alipikseliä, ei ole koskaan vaivanneet mitenkään...
 

latee77

Team Ryzen
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 182
Itse olin Panasonic-mies henkeen ja vereen mutta OLEDissa niillä ei sitten enää ollut kuin lastenkokoja tarjolla niin oli pakko vaihtaa leiriä.
Sonyn osalta en niin innokas ole ollut huonojen kokemusten jälkeen 32" putkitelkkarista.
Philipsiltä en osta kuin parta- ja kahvikoneita, niiden telkkariin en koske. En tiedä onko se valaisin vai mikä sen pääasiallinen funktio oikein on mutta OLEDia kuuluu katsoa pimeässä.
Samsungiin en ole ajatellut sekaantua.

Olin hyvin skeptinen, kun ensimmäisen LG:n (77C9) ostin mutta kelpo vehje se osoittautui olevan. Nyt yli 4,5 vuotias ja pelaa kuten uutena. Kerran ihan alkuun piti töpseli tuulettaa, en nyt muista oliko tekstityksen kanssa ongelma vai jäikö joku valikko päälle eikä mennyt pois, joku softabugi eikä ole koskaan toistunut sen jälkeen. Lähinnä softa näissä LG:ssä mielestäni on se heikko kohta ja oma suositus onkin, että uutena ehkä päivittää softa käyttöönoton yhteydessä ja sitten testi, että kaikki toimii ok ja sen jälkeen pois netistä koko toosa ja Apple TV 4K tai vastaava purkki suoratoistoja sun muuta varten. Nuo softapäivitykset heikensivät ainakin omaa C9:iä havaittavasti.

Tuon kokemuksen perusteella ostin monitorin (32UN880-B) kolme vuotta sitten ja sekin pelaa edelleen ok.

Seuraavaksi menee hankintaan tuo LG 83C3 tai ehkä 83G3 (en oikein pidä siitä kapeasta jalustasta joten C3 leveällä jalalla miellyttää omaa silmää enemmän). On jo alustavasti tuosta 83C3 kauppaa hierottuna ja hinta enemmän kuin kohdallaan.



Olen samaa mieltä. Tuntuu aika vähän väki etsimällä etsiä vikoja näistä "merkkivehkeistä". Odotan edelleen innolla, että joku postailisi tänne pitkällä valotuksella otettuja kuvia 1-10% harmaista Sonyn tai Panasonicin OLEDilla käyttäen matalaa OLED-valon asetusta, BT1886 gammaa ja jotain lähinnä D65 kaliboitua kuvamoodia. Toki voi olla, että Sony ja Panasonic käyttävät enemmän aikaa OLEDin mura korjaukseen.
Muistan tuon sun firmishomman, jos sitä ei lasketa niin softahan näissä on pelannut todella hyvin kaikki vuodet. Ei siis jäätymisiä tms. että pitäisi töpselituuletelle, joka oli aikaisemman Sonyn FALD:in kanssa usein tehtävä (5k€ töllö sekin).

Ja kun tässä käyttää 42” ja 83” kokoja niin alkaa vaihtoehdotkin kutistua.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
240
Oletko ihan satavarma ettei nuo olleet alun perin siinä?
Muutama pimeä alipikseli tai kokonaan pimeä ei kai ole edes viaksi luettava. Mutta jos joku pikseli palaa kirkkaana aina niin sehän näkyy kauan eikä ole hyväksyttävää. Enpä usko, että kovin moni edes oikeasti on jokaisella testikuvalla jokaisen alivärin pikselin käynyt läpi ja todennut täysin puhtaaksi, yleensä aletaan syynätä, kun jotain näkyy kaukaa. Itse kyllä teen tuon alipikselilsyynäyksen suurennuslasin kanssa ja oli omassa C9:ssä 1 tai 2 pimeää alipikseliä, ei ole koskaan vaivanneet mitenkään...
Joo kyllä syynäsin läpi heti alkuun kaikki värit ja olisin nuo varmasti huomannut, mutta enpä nyt muista oliko nuo silloin jo. Ja ei nuo haittaa mitään. Ja tosiaan noissa puolikkaissakin vihreissä näkyy edelleen puolet vihreästä.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
2 033
Muistan tuon sun firmishomman, jos sitä ei lasketa niin softahan näissä on pelannut todella hyvin kaikki vuodet. Ei siis jäätymisiä tms. että pitäisi töpselituuletelle, joka oli aikaisemman Sonyn FALD:in kanssa usein tehtävä (5k€ töllö sekin).
Joo, ei näissä LG vehkeissä ole mitään jäätymisiä ollut tai sellaista, että joku appi jäisi taustalle hidastamaan toimintaa, tosin ollut tapana sulkea ne pakottamalla ennen telkkarin sulkemista aina mutta tuo on vanha tapa minkä teen kaikilla muillakin vehkeillä aina iPhonesta lähtien.

Ja kun tässä käyttää 42” ja 83” kokoja niin alkaa vaihtoehdotkin kutistua.
Niinpä. Itsellä tuo 83" nyt menossa hankintaan vaikka ajattelin aiemmin tuon skipata ja odotella isompia mutta kyllä tuo 97" hinta on vielä siellä, että tässä saanee 4-5 vuotta odotella. Toiseksi sain tuosta 83" törkeän hyvän tarjouksen. En alkaisi mistään Sonysta maksamaan 2-3 kertaista hintaa.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
2 033
Joo kyllä syynäsin läpi heti alkuun kaikki värit ja olisin nuo varmasti huomannut, mutta enpä nyt muista oliko nuo silloin jo. Ja ei nuo haittaa mitään. Ja tosiaan noissa puolikkaissakin vihreissä näkyy edelleen puolet vihreästä.
OK. Enpä usko, että nuo mihinkään takuuseen edes menisi koska puolikas alipikseli edelleen toimii. Tuokin kokonaan pimeä alipikseli ei oikein ole vika, mutta saattaahan se johonkin Gigantin 5 vuoden lisätakuuseen mennä mutta kuinka järkevää on sitten pelata paneelilottoa huollon kautta - tekeekö ne edes vaihtopaneeleille tehdaskalibrontia...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
824
Tuli nyt tarkistettua omat 55c7 ja 65c8 niin noissakin on yläreunassa jokunen kuollut pikseli kerenny tulemaan....olisko kymmenkunta per telkkari....noita ei oikeestaan edes nää ennekun menee tihrustamaan läheltä niin ei haittaa katselua.
vissiin tyyppivika kun paneeli alkaa ikääntymään vaikka toisella on todella vähät tunnit kuiteskin.
 
Liittynyt
12.04.2017
Viestejä
473
Jaha, hiukan yli 3 vuotias Panasonic 65" HZ1000 ja kaikki reunat täynnä mustia pilkkuja, tuki vastasi ettei takuu korvaa.
Pitääkö mennä kuluttajavalituksen kautta? Tässäkin LG life's good paneeli ja ilmeinen tyyppivika.
On nää hienoja vehkeitä, mulla 48" LG CX palanut täysin kiinni ja nyt tämä vielä.

Itekkin just ihan mielenkiinnosta syynäsin oman LG 65 B9S:n reunat. Ja kun lähempää tiirailee onhan tässäkin vastaavaa hieman näkyvissä, kuitenkin sen verran vähäistä että sohvalle asti en noita erota mitenkään. Töllössä kuitenkin jo 9000h mittarissa ja ostettu 2020 keällä. Olisko tossä hyvä syy ostaa uusi isompi ja parempi TV ja siirtää tämä makkartiin kakkos TV:ksi:hmm::giggle:
 

xana

ICT Pro
Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
982
Minun vuonna 2016 hankitussa LG OLED C7V television kuvassa on viimeisten kuukausien aikana alkanut näkymään haamukuvia. Muun muassa National Geographic kanavan logo, joka varsinkin näkyy punaisella pohjalla varjona ja muita ties mistä tulleita haamukuvia. Olen silloin tällöin rittänyt saada näitä haamukuvia vaimennetuksi käyttämällä asetusvalikosta löytyvää työkalua, joka kuulemma vähentää kohinaa. Ei ole mitään apua nästä toiminnosta. Uutta televisiota ei ole varaa hankkia edes osamaksulla, joita teleoperaattorit mainostaa ilman korkoa ja kulua 36 kk. Toistaiseksi on pakko pärjätä nykyisellä televisiolla. Ehkä vuoden päästä voisi olla varaa ostaa uusi televisio. Silloin on Klarna-velka maksettu pois. Onneksi sitä ei ole kuin muutama sata euroa.
Ajattelin, että tämä kiinnipalamisongelma ei tulisi näin helposti. Tietokonekäyttöä tai pelikonsolia en ole käyttänyt; silti näin kävi. TV:n omien sovellusten kanssa pysäytyskuvissa tulee hyvin pian näytönsäästäjä päälle. DVD:tä tai BluRay-levyjä olen lähinnä vain kokeillut. Yhden tai pari elokuva-levyä olen katsonut, kun soittimen sain lahjaksi.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 416
Minun vuonna 2016 hankitussa LG OLED C7V television kuvassa on viimeisten kuukausien aikana alkanut näkymään haamukuvia. Muun muassa National Geographic kanavan logo, joka varsinkin näkyy punaisella pohjalla varjona ja muita ties mistä tulleita haamukuvia. Olen silloin tällöin rittänyt saada näitä haamukuvia vaimennetuksi käyttämällä asetusvalikosta löytyvää työkalua, joka kuulemma vähentää kohinaa. Ei ole mitään apua nästä toiminnosta. Uutta televisiota ei ole varaa hankkia edes osamaksulla, joita teleoperaattorit mainostaa ilman korkoa ja kulua 36 kk. Toistaiseksi on pakko pärjätä nykyisellä televisiolla. Ehkä vuoden päästä voisi olla varaa ostaa uusi televisio. Silloin on Klarna-velka maksettu pois. Onneksi sitä ei ole kuin muutama sata euroa.
Ajattelin, että tämä kiinnipalamisongelma ei tulisi näin helposti. Tietokonekäyttöä tai pelikonsolia en ole käyttänyt; silti näin kävi. TV:n omien sovellusten kanssa pysäytyskuvissa tulee hyvin pian näytönsäästäjä päälle. DVD:tä tai BluRay-levyjä olen lähinnä vain kokeillut. Yhden tai pari elokuva-levyä olen katsonut, kun soittimen sain lahjaksi.
Olisi suoranainen ihme, jos 8v vanhassa oledissa ei olisi kuva palanut kiinni mistään kohdasta. Noissa alkupään malleissa ei ollut edes juuri minkäänlaista automatiikkaa ongelman rajaamiseksi. Uudempien pitäisi kestää vähän paremmin, mutta 8 vuotta tavallista päivittäiskäyttöä on todennäköisesti kova pala niillekin, saati sitten jos se olisi tietokonenäyttönä.
 
Liittynyt
16.10.2020
Viestejä
155
Kyseessä Samsung QE65Q70RATXXC, jolla ikää 5-6 vuotta. Ongelmana on, että välillä tekee sellaista että ruutu menee ns pimeäksi. Välillä monta kertaa päivässä lyhyenkin ajan sisään ja välillä päiviä ettei tee ollenkaan. Ei ole väliä että katsooko telkkaria vaiko pelaa eli ei ole lähteestä riippuvainen. Äänet yms jatkuu normaalisti ja myös kun ruutu on pimeä, niin television smart valikot yms. kyllä näkyvät kun menee niihin. Eli kuva häviää mutta ei häviä. Hankala selittää järkevästi, mutta mikähän tätä voisi aiheuttaa?
 
Liittynyt
23.03.2023
Viestejä
143
Minun vuonna 2016 hankitussa LG OLED C7V television kuvassa on viimeisten kuukausien aikana alkanut näkymään haamukuvia. Muun muassa National Geographic kanavan logo, joka varsinkin näkyy punaisella pohjalla varjona ja muita ties mistä tulleita haamukuvia. Olen silloin tällöin rittänyt saada näitä haamukuvia vaimennetuksi käyttämällä asetusvalikosta löytyvää työkalua, joka kuulemma vähentää kohinaa. Ei ole mitään apua nästä toiminnosta. Uutta televisiota ei ole varaa hankkia edes osamaksulla, joita teleoperaattorit mainostaa ilman korkoa ja kulua 36 kk. Toistaiseksi on pakko pärjätä nykyisellä televisiolla. Ehkä vuoden päästä voisi olla varaa ostaa uusi televisio. Silloin on Klarna-velka maksettu pois. Onneksi sitä ei ole kuin muutama sata euroa.
Ajattelin, että tämä kiinnipalamisongelma ei tulisi näin helposti. Tietokonekäyttöä tai pelikonsolia en ole käyttänyt; silti näin kävi. TV:n omien sovellusten kanssa pysäytyskuvissa tulee hyvin pian näytönsäästäjä päälle. DVD:tä tai BluRay-levyjä olen lähinnä vain kokeillut. Yhden tai pari elokuva-levyä olen katsonut, kun soittimen sain lahjaksi.
Itselläni oli samaa sarjaa oleva telkku ja vaikka mitä kiinnipalanutta ruudussa. Muutama kk sitten ostin uuden ja lahjoitin vanhan tutulle ilmatteeks niin ei se sille silti kelvannut noiden kiinnipalamisten vuoksi Eli ole tyytyväinen mikäli vasta nyt alat noita huomata. Ei auta kuin tottua tai ostaa uusi.
 
Liittynyt
07.11.2020
Viestejä
101
Olisi suoranainen ihme, jos 8v vanhassa oledissa ei olisi kuva palanut kiinni mistään kohdasta. Noissa alkupään malleissa ei ollut edes juuri minkäänlaista automatiikkaa ongelman rajaamiseksi. Uudempien pitäisi kestää vähän paremmin, mutta 8 vuotta tavallista päivittäiskäyttöä on todennäköisesti kova pala niillekin, saati sitten jos se olisi tietokonenäyttönä.
Noh, enpä tiedä onko ihan viisasta mennä kehuskelemaan, mutta meillä on olohuoneessa tuon ikäinen LG 65E7. Normi käytöllä, ei pelaamista. Kuva edelleenkin loistava, kirkkauskin riittää suht valoisassa huoneessa, ei minkäänlaisia kiinnipalamisia tai kuolleita pikseleitä ja ne harmaatkin täysin puhtaita. Makkarissa 55C8, eikä siinäkään mitään moitittavaa. En tiedä mistä tuo kertoo. Tuuria kai. -Pitääkin nyt koputtaa puuta (päätä), ettei mitään ikävää satu noitten suhteen.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 416
Noh, enpä tiedä onko ihan viisasta mennä kehuskelemaan, mutta meillä on olohuoneessa tuon ikäinen LG 65E7. Normi käytöllä, ei pelaamista. Kuva edelleenkin loistava, kirkkauskin riittää suht valoisassa huoneessa, ei minkäänlaisia kiinnipalamisia tai kuolleita pikseleitä ja ne harmaatkin täysin puhtaita. Makkarissa 55C8, eikä siinäkään mitään moitittavaa. En tiedä mistä tuo kertoo. Tuuria kai. -Pitääkin nyt koputtaa puuta (päätä), ettei mitään ikävää satu noitten suhteen.
Veikkaan melko vähäistä käyttömäärää. Minulla meni ensimmäinen oled lavalle käyttökelvottomana alle 4v ikäisenä. Se oli tosin päällä aamusta iltaan, mutta silti.
 

xana

ICT Pro
Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
982
Uskaltaako uusia OLED televisioita hankkia, jos jo muutaman vuoden ikäisenä niihin kuva palaa kiinni? Nykyinen LG OLED C7V on ollut käytössä päivittäin muutaman tunnin. Aika herkästi olen sen sammuttanut, kun en ole katsellut. Tämä lähinnä sähkönsäästön vuoksi. Ehkä oli hyvä, että näin tein.
Itselläni plasma televioiden kuvan kiinnipalamiset on tuttuja. Samoin jonkun värin hiipuminen, jonka seurauksena väritasapaino meni pieleen. Käytännössä TV oli hylättävä, kun paneeli maksoi varaosana todella paljon; ei kannattanut hankkia uutta. Mainittakoon, että nämä tuttujen plasma televisiot oli LG merkkisiä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 416
Uskaltaako uusia OLED televisioita hankkia, jos jo muutaman vuoden ikäisenä niihin kuva palaa kiinni? Nykyinen LG OLED C7V on ollut käytössä päivittäin muutaman tunnin. Aika herkästi olen sen sammuttanut, kun en ole katsellut. Tämä lähinnä sähkönsäästön vuoksi. Ehkä oli hyvä, että näin tein.
Itselläni plasma televioiden kuvan kiinnipalamiset on tuttuja. Samoin jonkun värin hiipuminen, jonka seurauksena väritasapaino meni pieleen. Käytännössä TV oli hylättävä, kun paneeli maksoi varaosana todella paljon; ei kannattanut hankkia uutta. Mainittakoon, että nämä tuttujen plasma televisiot oli LG merkkisiä.
Jos edellyttää, että laitteen pitää kestää tuollaisia aikoja, niin en valitsisi oled-näyttöä. Minä vaihdan televisiota yleensä max. 5v välein ja lisäksi arvostan oled-paneelien kuvanlaatua, niin olen valmis tekemään kompromissin. Tietokonekäyttöön en uskaltaisi oledia valita.
 
Liittynyt
25.03.2024
Viestejä
166
Jos edellyttää, että laitteen pitää kestää tuollaisia aikoja, niin en valitsisi oled-näyttöä. Minä vaihdan televisiota yleensä max. 5v välein ja lisäksi arvostan oled-paneelien kuvanlaatua, niin olen valmis tekemään kompromissin. Tietokonekäyttöön en uskaltaisi oledia valita.
Minä olen nähnyt niin pääasiassa positiivisia kokemuksia tietokonekäytöstä. Eikö tuon pelon saa kokonaan pois jos ottaa vaikka tuon Gigantin 5v takuun, johon kuuluu kiinnipalaminen? Vai onko tuo kusetusta?
 

xana

ICT Pro
Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
982
Minä olen nähnyt niin pääasiassa positiivisia kokemuksia tietokonekäytöstä. Eikö tuon pelon saa kokonaan pois jos ottaa vaikka tuon Gigantin 5v takuun, johon kuuluu kiinnipalaminen? Vai onko tuo kusetusta?
Epäilen, että tuo 5 lisäturva takuu ei kata tuota paneelin kuvan kiinnipalamista. Se, kun on "ominaisuus" ja voidaan laskea ns. normaali kuluminen jutuksi. Sellaistahan ei takuu yleensä kata. Tietysti on olemassa ns. virhevastuu. Se voi kattaa kyseisen jutun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 785
Epäilen, että tuo 5 lisäturva takuu ei kata tuota paneelin kuvan kiinnipalamista. Se, kun on "ominaisuus" ja voidaan laskea ns. normaali kuluminen jutuksi. Sellaistahan ei takuu yleensä kata. Tietysti on olemassa ns. virhevastuu. Se voi kattaa kyseisen jutun.
Kyllä se ihan lukee lisätakuun ehdoissa, että kiinnipalaminen ja muut pikselivirheet katetaan:

Omasta C9 meni paneeli tuon turvin vaihtoon 3,5 vuoden kohdalla, mutta siinä tosin alkoi esiintyä kuolleita pikseleitä eikä kuvan palamista.. joka sinänä kaiketi onni, koska 2019 versio kyseisestä takuusta ei eksplisiittisesti kiinnipalamista sisältänyt kuten nykyinen.

Työhuoneesta PC:n kaverina sitten löytyy 42" C2, johon otin myös lisätakuun (ilman on-sitea), mutta siinä ei ole ainakaan vielä mitään ongelmia ollut.
Järkeä kun käyttää, niin ei näitä nykyisiä ruutuja helpolla saa palamaan, eli ei pidä kirkkautta jatkuvasti 100 ja pyöritä exceliä 24/7.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 416
Minä olen nähnyt niin pääasiassa positiivisia kokemuksia tietokonekäytöstä. Eikö tuon pelon saa kokonaan pois jos ottaa vaikka tuon Gigantin 5v takuun, johon kuuluu kiinnipalaminen? Vai onko tuo kusetusta?
Ei se lisätkuu kusetusta ole, mutta en silti ottaisi tässä vaiheessa oledia päivittäiseen tietokonekäyttöön. Minulla on kone päällä lähes aina ja siinä on jatkuvasti tiettyjä staattisia alueita, niin on käytännössä varmaa, että näyttö tulisi niistä kärsimään ja niin myös minä, ennen kuin näyttö olisi siinä kunnossa, että saa takuuseen korjauksen (tai uuden paneelin). Lisäksi sen takuupulauksen kanssa on aina oma vaivansa ja toki se myös maksaa hankintavaiheessa.

Monitoria myös todennäköisesti pitäisin yli 5 vuotta.
 
Liittynyt
25.03.2024
Viestejä
166
Kyllä se ihan lukee lisätakuun ehdoissa, että kiinnipalaminen ja muut pikselivirheet katetaan:

Omasta C9 meni paneeli tuon turvin vaihtoon 3,5 vuoden kohdalla, mutta siinä tosin alkoi esiintyä kuolleita pikseleitä eikä kuvan palamista.

Työhuoneesta PC:n kaverina sitten löytyy 42" C2, johon otin myös lisätakuun (ilman on-sitea), mutta siinä ei ole ainakaan vielä mitään ongelmia ollut.
Järkeä kun käyttää, niin ei näitä nykyisiä ruutuja helpolla saa palamaan, eli ei pidä kirkkautta jatkuvasti 100 ja pyöritä exceliä 24/7.
Tuntuu vähän kummalliselta bisnekseltä, halutessaan saa varmasti jotain poltettua aina ennen takuun päättymistä. Kaipa sitä tarpeeksi harva tekee, että tuommoista kannattaa silti tarjota.
 
Liittynyt
28.10.2020
Viestejä
100
Mulla on ollut 65'' CX kohta 3,5v tietokonekäytössä, telkkari päällä jotain 16h päivässä joten tunnit voit laskea siitä. Kuva on yhtä virheetön kun ostopäivänä, taskbar piilotuksessa ja taustakuva vaihtuu minuutin välein, eipä juuri muuta. Emolevyhän tästä varmaan käyttötuntien takia levisi joka vaihdettiin uuteen jokunen kuukausi sitten. Otin aikoinaan lisätakuun juuri kiinnipalamisen takia, saas nähdä leviääkö paneeli vielä ennen takuun raukeamista. Halpa hinta tälläiseen vehkeeseen ottaa tuo lisätakuu, eikun kovaa ajoa vaan. ;)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
250 856
Viestejä
4 371 566
Jäsenet
72 682
Uusin jäsen
Mpu

Hinta.fi

Ylös Bottom