OLED TV- ongelmat

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mani88
  • Aloitettu Aloitettu
Onko kenelläkään tietoa miten LG C3 mallissa saisi sen kanava infon joka tulee kanavaa vaihtaessa
Aina ruutuun siirrettyä , kun kaikissa aikaisemmissa Oledeissa sen sai siirrettyä mihin halusi nyt C3 mallissa
Se on keskellä ruutua vas.reunassa. LG:lle kun laitoin viestiä joku mimmi vastasi että se on nyt kiinteä
Ei voi siirtää. V....aa suuresti kun aina jonku naaman päällä..
 
[


Ensimmäinen sykäys sitä kyllä jonkun verran himmensi. Eli olisiko hyvä suunnitelma, että kovaa ajoa tällä vkolla, että saisi pari kolme 4h-sykliä, ja jos näkyy vielä, otetaan sitten se vaihto. Muutoin paneeli on ihan ajettavassa kunnossa, enkä muutenkaan nyt ihan pienistä lähtisi rumbailemaan, esim C1:ssä pystyin vasemman reunan pink tintin kanssa elämään, toki aikaa se vähän otti .

Täällä kun kirjoitin aiemmin että mulla LG CS missä C1 paneeli niin tietyllä harmaanmustalla sävyllä on havaittavissa punertavaa sävyä oikeassa ja vasemmassa reunassa ja pohdin että alanko tappelee LG:n kanssa.

En tiedä miten se menee kun Gigantti sanoi että huoltomies voi tulla paikan päälle katsomaan ja LG sanoi että ei tule. On site jatkotakuu mulla gigantissa.

Tuntuu vain helpommalla että jos olis Gigantin kautta homman hoitanu eikä suoraan LG:n kautta mikäli se on edes mahdollista hoitaa gigsun on-site takuun kautta jos valmistajan takuu on vielä voimassa jo senkin takia että gigsun takuun kautta ne tulee kotio huoltaa.

Kuitenkin ainakin toistaiseksi olen päättänyt yrittää elää asian kanssa enkä nyt ole sitä punertavaa reunoilla liiemmin huomannut muistaakseni.

Mutta sitten en tiedä mitä teen jos vielä huomaan sitä. Silloin kun asiasta tänne ekan kerran kirjoitin niin se punertavuus hyppäsi silmille pimeässä huoneessa.

Varmaan vois niillä leffoilla katsoa uudestaan että onko se punertavuus kadonnut millä sen alun perin huomasinkin mutta jos sitä huomaan niin ajatus taas palaa siihen takuu juttuun.

Eikä tuokaan liiemmin häiritse kun välillä huomaa että värisävyt on vähän läpimämpi ruudun vasemmalla kuin oikealla puolella. Varsinkin mustavalkoisissa leffoissa/kohtauksissa sen huomaa mutta muissa leffoissa sitä ei huomaa kun ei kiinnitä siihen asiaan huomiota . En tiedä onko tämä värisävyjen ero sellainen asia mistä kannattaisi ilmoittaa huoltoon mutta kuten sanoin niin sitä en suurimmaksi osaksi huomaa kunhan en kiinnitä asiaan mitään huomiota mutta kuitenkin näistä huolimatta tosi hyvä TV ja sekin on vähän niin että minkä kukin mieltää sellaiseksi asiaksi että olisi huollon tarpeessa.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kun kirjoitin aiemmin että mulla LG CS missä C1 paneeli niin tietyllä harmaanmustalla sävyllä on havaittavissa punertavaa sävyä oikeassa ja vasemmassa reunassa ja pohdin että alanko tappelee LG:n kanssa.

En tiedä miten se menee kun Gigantti sanoi että huoltomies voi tulla paikan päälle katsomaan ja LG sanoi että ei tule. On site jatkotakuu mulla gigantissa.

Tuntuu vain helpommalla että jos olis Gigantin kautta homman hoitanu eikä suoraan LG:n kautta mikäli se on edes mahdollista hoitaa gigsun on-site takuun kautta jos valmistajan takuu on vielä voimassa jo senkin takia että gigsun takuun kautta ne tulee kotio huoltaa.

Kuitenkin ainakin toistaiseksi olen päättänyt yrittää elää asian kanssa enkä nyt ole sitä punertavaa reunoilla liiemmin huomannut muistaakseni.

Mutta sitten en tiedä mitä teen jos vielä huomaan sitä. Silloin kun asiasta tänne ekan kerran kirjoitin niin se punertavuus hyppäsi silmille pimeässä huoneessa.

Varmaan vois niillä leffoilla katsoa uudestaan että onko se punertavuus kadonnut millä sen alun perin huomasinkin mutta jos sitä huomaan niin ajatus taas palaa siihen takuu juttuun.

Eikä tuokaan liiemmin häiritse kun välillä huomaa että värisävyt on vähän läpimämpi ruudun vasemmalla kuin oikealla puolella. Varsinkin mustavalkoisissa leffoissa/kohtauksissa sen huomaa mutta muissa leffoissa sitä ei huomaa kun ei kiinnitä siihen asiaan huomiota . En tiedä onko tämä värisävyjen ero sellainen asia mistä kannattaisi ilmoittaa huoltoon mutta kuten sanoin niin sitä en suurimmaksi osaksi huomaa kunhan en kiinnitä asiaan mitään huomiota mutta kuitenkin näistä huolimatta tosi hyvä TV ja sekin on vähän niin että minkä kukin mieltää sellaiseksi asiaksi että olisi huollon tarpeessa.
Helpoimmalla olisit päässyt pelaamalla paneelilottoa, jos olisit alun perin palauttanut paneelin ja ehkä ostanut toisen yksilön kokeeksi.
Siksi nämä kannattaa heti uutena testata monella eri tavalla käyttäen testikuvia ja -videota sekä monenlaista oikeaa materiaalia, ja sen jälkeen päättää onko paneelissa ongelmia ja jos on, voitko elää niiden kanssa vai et - ei näitä huollon kautta kannata alkaa valmistamaan uudelleen.

Asiat mitä tuossa listasit viaksi, ovat enemmänkin ominaisuuksia. Eikös tuo tintti ole aika yleinen juttu EVO-paneeleissa mikäli tuossa CS mallissasi on C1-paneeli (käsittääkseni se on EVO)...?
 
Helpoimmalla olisit päässyt pelaamalla paneelilottoa, jos olisit alun perin palauttanut paneelin ja ehkä ostanut toisen yksilön kokeeksi.
Siksi nämä kannattaa heti uutena testata monella eri tavalla käyttäen testikuvia ja -videota sekä monenlaista oikeaa materiaalia, ja sen jälkeen päättää onko paneelissa ongelmia ja jos on, voitko elää niiden kanssa vai et - ei näitä huollon kautta kannata alkaa valmistamaan uudelleen.

Asiat mitä tuossa listasit viaksi, ovat enemmänkin ominaisuuksia. Eikös tuo tintti ole aika yleinen juttu EVO-paneeleissa mikäli tuossa CS mallissasi on C1-paneeli (käsittääkseni se on EVO)...?

Joo kyllä se värisävy vaihtelee riippuen mistä suunnasta televisiota katsoo. Ei taida olla evo. Säkällä voi olla evo mutta se riippuu kai jostain mallimerkinän yhdestä/ kahdesta kirjaimesta että onko. Huoltomenusta näkisi mut en uskalla sinne mennä niin kauan kuin takuu on voimassa.

Mulla oli C2 enne tätä jossa oli liikaa pink tintiä joka näkyi normaalissa katselussakin selvästi. Oisin vaihtanut toiseen C2 ja testaannu mutta ei oli enään saatavilla liikkeessä niin otin sitten CS. Enkä eroa huomaa vrt C2 kirkkaudessa. Se erohan on tosi marginaalinen .

TV on tosiaan vuoden vanha vähän päälle ja 2000 tuntia meni rikki joskus 2kk sitten muistaakseni kun teki automaattisesti sen pitkän pikselien puhdistuksen. Muuten kuvassa ei ole mitään "ongelmia "eli ei kiinnipalamisia tms. Käyttö ollu reilusti pääosin pelaamista mutta toki myös leffoja.
 
Joo kyllä se värisävy vaihtelee riippuen mistä suunnasta televisiota katsoo. Ei taida olla evo. Säkällä voi olla evo mutta se riippuu kai jostain mallimerkinän yhdestä/ kahdesta kirjaimesta että onko. Huoltomenusta näkisi mut en uskalla sinne mennä niin kauan kuin takuu on voimassa.
Ymmärtääkseni sitä tinttiä on sivusta katsottuna myös EVOssa. Suoraan edestä näitä kannattaa katsoa ja se tintti mitä silloin näkyy on mun ajatusmaailmassa sitten se ongelma.

Enkä eroa huomaa vrt C2 kirkkaudessa. Se erohan on tosi marginaalinen .
Itse en ole koskaan minkään näytön kanssa kokenut, että olisi liian himmeä, joten en pistä mitään painoa tuolle. Tuolla on merkitystä vasta siinä vaiheessa, jos paneelia pitää "normaalikäytössä" (ilmeisesti suorassa auringonvalossa, tosin en miellä tuollaista järkeväksi katseluympäristöksi millekään näyttölaitteelle paitsi ulkomainostaululle) ajaa OLED valo 100:lla tai jos haluaa sokaistua jostain HDR efektistä...

TV on tosiaan vuoden vanha vähän päälle ja 2000 tuntia meni rikki joskus 2kk sitten muistaakseni kun teki automaattisesti sen pitkän pikselien puhdistuksen. Muuten kuvassa ei ole mitään "ongelmia "eli ei kiinnipalamisia tms. Käyttö ollu reilusti pääosin pelaamista mutta toki myös leffoja.
Aika myöhässä olet tämän "vian" selvittelyn kanssa mielestäni. Ehkä jos huolto sen viaksi ylipäätään lukee niin ehkä voisi uuden paneelin saada mutta sanoisin, että tuskinpa onnistuu, kun kyse on "ominaisuudesta". Toinen homma, että minkälainen tuuri käy vaihtopaneelin kanssa, tuskin toista saa enää sitten, jos sattuu samanlainen tain vielä huonompi tilalle. Joskus tainnut vielä olla jotain muutakin vaihtopaneelien kanssa ihme ongelmaa, miten lie nuo toimii ristiin eri yksilöiden välillä ilman, että niihin tehdään mitään tehdassäätöja erikseen.
 
Ymmärtääkseni sitä tinttiä on sivusta katsottuna myös EVOssa. Suoraan edestä näitä kannattaa katsoa ja se tintti mitä silloin näkyy on mun ajatusmaailmassa sitten se ongelma.


Itse en ole koskaan minkään näytön kanssa kokenut, että olisi liian himmeä, joten en pistä mitään painoa tuolle. Tuolla on merkitystä vasta siinä vaiheessa, jos paneelia pitää "normaalikäytössä" (ilmeisesti suorassa auringonvalossa, tosin en miellä tuollaista järkeväksi katseluympäristöksi millekään näyttölaitteelle paitsi ulkomainostaululle) ajaa OLED valo 100:lla tai jos haluaa sokaistua jostain HDR efektistä...


Aika myöhässä olet tämän "vian" selvittelyn kanssa mielestäni. Ehkä jos huolto sen viaksi ylipäätään lukee niin ehkä voisi uuden paneelin saada mutta sanoisin, että tuskinpa onnistuu, kun kyse on "ominaisuudesta". Toinen homma, että minkälainen tuuri käy vaihtopaneelin kanssa, tuskin toista saa enää sitten, jos sattuu samanlainen tain vielä huonompi tilalle. Joskus tainnut vielä olla jotain muutakin vaihtopaneelien kanssa ihme ongelmaa, miten lie nuo toimii ristiin eri yksilöiden välillä ilman, että niihin tehdään mitään tehdassäätöja erikseen.

Joo kyllä se suoraan edestä näkyy mutta normaalissa katselussa ei juurikaan huomaa kunhan ei keskity siihen paitsi tietyissä sävyissä kuten mustavalkoisessa elokuvissa sen huomaa.

Oikealta sivulta huomaa vähiten kun istuu vaikka etsimällä etsii ja ei yhtään huomaa jos katsoo suoraan edestä seisoen tv:n edessä.

Sekään ei oikein taida olla hyvä vaihtoehto että laittaa telkun sellaiselle tasolle että istuen yläreuna on suunnilleen samalla tasolla kuin seisten koska silloin joutuu katsomaan kuvaa alaspäin mikä ei ole hyväksi silmille. Nyt telkun korkeus on sellainen että ruudun keskikohta on silmien tasolla kun istuu.
 
Viimeksi muokattu:
Jaha, hiukan yli 3 vuotias Panasonic 65" HZ1000 ja kaikki reunat täynnä mustia pilkkuja, tuki vastasi ettei takuu korvaa.
Pitääkö mennä kuluttajavalituksen kautta? Tässäkin LG life's good paneeli ja ilmeinen tyyppivika.
On nää hienoja vehkeitä, mulla 48" LG CX palanut täysin kiinni ja nyt tämä vielä.

1722853028506.png
 

Liitteet

  • 1722853028071.png
    1722853028071.png
    3,6 MB · Luettu: 35
Jaha, hiukan yli 3 vuotias Panasonic 65" HZ1000 ja kaikki reunat täynnä mustia pilkkuja, tuki vastasi ettei takuu korvaa.
Pitääkö mennä kuluttajavalituksen kautta? Tässäkin LG life's good paneeli ja ilmeinen tyyppivika.
On nää hienoja vehkeitä, mulla 48" LG CX palanut täysin kiinni ja nyt tämä vielä.

1722853028506.png
Varmaan kannattaa ensiksi kokeilla myyjälle mainita tuosta virhevastuusta ja josko sen perusteella jotain tekisivät, kuluttajaviranomaisen lausunnossa kun voi mennä tovi.

Pari sivua taaksepäin oltiin saatu korvausta ~3,5 vuotiaasta E9:stä (tämä pikseliröpelö on tosiaan noin 2019-2021 LG:n paneelien "tyyppivika"): OLED TV- ongelmat
 
Myyjä pesi kätensä heti ja ohjasi panasonicin tukeen.

Panasonicin tuesta todettiin vielä että vaikka takuu olisi voimassa se ei korvaa tätä koska kiinnipalaminen.
Oli muuten viimenen panasonic.
 
Viimeksi muokattu:
Myyjä pesi kätensä heti ja ohjasi panasonicin tukeen.

Panasonicin tuesta todettiin vielä että vaikka takuu olisi voimassa se ei korvaa tätä koska kiinnipalaminen.
Oli muuten viimenen panasonic.
Joidenkin vakuutusyhtiöiden laaja kotivakuutus korvaa ko. rikkoutumisia. Tarkista oman yhtiösi kanta asiaan. Kesästä 2023 jälkeen ostetusta olisi korvannut, kun laajentivat takuut 5v., koska LG nosti/antaa omien paneeliensa takuun 5v.
 
Frendin C8 tai C9 ihan samaa pikselipilkkua reunat täys. Eli tuo on joku tyyppivika paneelissa?
 
Frendin C8 tai C9 ihan samaa pikselipilkkua reunat täys. Eli tuo on joku tyyppivika paneelissa?
Pari sivua taaksepäin tosiaan tässä ketjussa oli viimeisin tapaus, sitten aiemmin myös ollut muutama + itsellä C9 tuli myöskin tuo.
Googlaamalla "lg oled dead pixels around edges" löytyy keskustelua eri alustoilla myös, 9/X/1 -sarjoissa tuota ainakin on.
Tyyppiviaksi ei virallisesti taida voida kutsua ennen kuin valmistaja näin itse myöntää.
 
Myyjä pesi kätensä heti ja ohjasi panasonicin tukeen.

Panasonicin tuesta todettiin vielä että vaikka takuu olisi voimassa se ei korvaa tätä koska kiinnipalaminen.
Oli muuten viimenen panasonic.
Tuohan ei ole kiinnipalamista. Olisiko nyt ihan vain tuella tullut täysin väärä käsitys vian aiheuttajasta.
 
Useita valokuvia tuli laitettua tukeen, sieltä tuli seinäkiisto. Tosiaan eders takuu ei väitteensä mukaan korvaisi. Ihan vaan tiedoksi panasontaa harkitseville.
 
Useita valokuvia tuli laitettua tukeen, sieltä tuli seinäkiisto. Tosiaan eders takuu ei väitteensä mukaan korvaisi. Ihan vaan tiedoksi panasontaa harkitseville.
Näissä ei oikein koskaan voi tietää ymmärtääkö siellä eka levelin tuessa oleva henkilö millaisesta viasta on kyse. Oma kokemus on, että harvan valmistajan tukipalvelussa nuo vastaajat tietää juuri mitään kyseessä olevasta tuotteesta. Sen takia ihan jo tuo, että tässä on puhuttu palamisesta mitä tuo ei todellakaan ole niin jatkaisin yhteydenottoja ja yrittäisin päästä tukiportaissa ylöspäin. Ehkä seuraava tai sitä seuraavan levelin tuki saattaa olla paremmin kärryillä mistä on kyse.
 
Joo kyllä se suoraan edestä näkyy mutta normaalissa katselussa ei juurikaan huomaa kunhan ei keskity siihen paitsi tietyissä sävyissä kuten mustavalkoisessa elokuvissa sen huomaa.

Oikealta sivulta huomaa vähiten kun istuu vaikka etsimällä etsii ja ei yhtään huomaa jos katsoo suoraan edestä seisoen tv:n edessä.

Sekään ei oikein taida olla hyvä vaihtoehto että laittaa telkun sellaiselle tasolle että istuen yläreuna on suunnilleen samalla tasolla kuin seisten koska silloin joutuu katsomaan kuvaa alaspäin mikä ei ole hyväksi silmille. Nyt telkun korkeus on sellainen että ruudun keskikohta on silmien tasolla kun istuu.
Siis tinttiä on suoraan edestä keskeltä katsoessa mutta oikealta sivulta katsoessa ei, eli siinä on toinen reuna eri sävyinen ja tuo "väärästä" kohdasta katsominen off axis tintin takia tavallaan "korjaa" vian. Oli miten oli niin tuo on mielestäni 99,9% varmuudella ollut tuossa aina ja tuollaista tuskin varsinaiseksi viaksi luetaan. Oma kokemusta ollut mistä tahansa näyttölaitteista minkä tahansa valmistajan kohdassa se, että jos kuva koko ruudun alalle tulee niin se on "within specs" mutta toki vänkäämällä jotkut jotain näille tekee. Itse on kyllä oikein suostuisi näissä muuhun kuin koko laitteen vaihtoon.
 
Myyjä pesi kätensä heti ja ohjasi panasonicin tukeen.

Panasonicin tuesta todettiin vielä että vaikka takuu olisi voimassa se ei korvaa tätä koska kiinnipalaminen.
Oli muuten viimenen panasonic.

Ei se myyjä voi käsiään virhevastuusta pestä.

Kannattaa nyt ihan oikeasti vaikka soittaa KKV:stä neuvoja.
 
Siis tinttiä on suoraan edestä keskeltä katsoessa mutta oikealta sivulta katsoessa ei, eli siinä on toinen reuna eri sävyinen ja tuo "väärästä" kohdasta katsominen off axis tintin takia tavallaan "korjaa" vian. Oli miten oli niin tuo on mielestäni 99,9% varmuudella ollut tuossa aina ja tuollaista tuskin varsinaiseksi viaksi luetaan. Oma kokemusta ollut mistä tahansa näyttölaitteista minkä tahansa valmistajan kohdassa se, että jos kuva koko ruudun alalle tulee niin se on "within specs" mutta toki vänkäämällä jotkut jotain näille tekee. Itse on kyllä oikein suostuisi näissä muuhun kuin koko laitteen vaihtoon.

Joo eipä sitä eroa huomaa sävyissä juurikaan kun ei etsi virheitä. Se vaan kannattaa olla etsimättä virheitä ja nauttia kuvasta. Olen tullut siihen tulokseen että pystyn tuon asian kanssa elämään.

Kuitenkin jos tulee jotain suurempia ongelmia vaikka pikseliä alkaa kuolemaan tms. kiinni palamista niin tuntuu vaan helpommalta hoitaa asia Gigantin kautta koska siellä on-site takuu jos se on voimassa samaan aikaan kuin valmistajan takuu on voimassa.

Kuten tuossa sanoin niin olisivat lähettäneet gigantista huoltomiehen katsomaan televisiota mutta LG ei lähetä. Mutta sanoi gigsun asiakaspalvelusta että sen huoltomiehen käynnin joutuu maksamaan jos toteaa ettei ole vikaa.

Sitten jos gigsun jatkotakuuta ei voi käyttää samaan aikaan kun LG takuu voimassa niin sitten melkein kannattais odottaa et valmistajan takuu loppuu ja hoitaa hommaa Gigantin kautta jo sen on siten takia pelkästään niin ei tarvi telkkua lähetellä mihinkään.
 
Viimeksi muokattu:
Töllönä LG G3 55" ja katselin eilen Primestä elokuvan nimeltä Kandahar. Hämärissä kohtauksissa kuvanlaatu kauheaa kuraa. Johtuuko elokuvasta, suoratoistopalvelusta, TV:stä vai TV:n säädöistä?



Elokuvan kohtaus ajassa 1:14:45
 
Töllönä LG G3 55" ja katselin eilen Primestä elokuvan nimeltä Kandahar. Hämärissä kohtauksissa kuvanlaatu kauheaa kuraa. Johtuuko elokuvasta, suoratoistopalvelusta, TV:stä vai TV:n säädöistä?



Elokuvan kohtaus ajassa 1:14:45

Nopeasti C2:lla testattuna laittoi FILMMAKER -tilan automaattisesti päälle, joka ilmeisesti silottaa pahimmat palikoitumiset ja muutoinkin kuva on huomattavasti pimeämpi kyseisessä kohtauksessa (kamera toki vääristää jonkin verran).
Vivid tai Sport -tiloissa saa hieman vastaavaa palikoitumista esille, eli lienee kyse videon pakkauksen ja kuvasäätöjen yhteisvaikutuksesta, että säätämällä asetuksia pitäisi ainakin hieman parempaan tulokseen päästä.
 
Nopeasti C2:lla testattuna laittoi FILMMAKER -tilan automaattisesti päälle, joka ilmeisesti silottaa pahimmat palikoitumiset ja muutoinkin kuva on huomattavasti pimeämpi kyseisessä kohtauksessa (kamera toki vääristää jonkin verran).
Vivid tai Sport -tiloissa saa hieman vastaavaa palikoitumista esille, eli lienee kyse videon pakkauksen ja kuvasäätöjen yhteisvaikutuksesta, että säätämällä asetuksia pitäisi ainakin hieman parempaan tulokseen päästä.

Kiitos testauksesta. Itsellänikin Filmmaker mode päällä. Kokeilin taas uudestaan ja tosiaan kamera korostaa ongelmaa melko paljon. Myös huone nyt valoisampi kuin viime yönä, mikä osaltaan peittää palikoitumista.
 
Kuten tuossa sanoin niin olisivat lähettäneet gigantista huoltomiehen katsomaan televisiota mutta LG ei lähetä. Mutta sanoi gigsun asiakaspalvelusta että sen huoltomiehen käynnin joutuu maksamaan jos toteaa ettei ole vikaa.

Sitten jos gigsun jatkotakuuta ei voi käyttää samaan aikaan kun LG takuu voimassa niin sitten melkein kannattais odottaa et valmistajan takuu loppuu ja hoitaa hommaa Gigantin kautta jo sen on siten takia pelkästään niin ei tarvi telkkua lähetellä mihinkään.
Enpä ole asiaa ennen ajatellut tarkemmin mutta onko tuo Gigantin on-site jatkotakuu sellainen, että sitä voi käyttää vasta 2. vuoden jälkeen, kun valmistajan takuu loppuu, eli, jos on-siteä ei valmistajan puolesta ole joka kaupungissa niin 2 vuoden ajan joutuisi lähettämään huoltoon...?
Liekö missään tarkkaa listaa missä kaupungeissa valmistajalla on on-site huolto takuuaikana tarjolla? Sain käsityksen ettei koskisi koko maata.
 
Enpä ole asiaa ennen ajatellut tarkemmin mutta onko tuo Gigantin on-site jatkotakuu sellainen, että sitä voi käyttää vasta 2. vuoden jälkeen, kun valmistajan takuu loppuu, eli, jos on-siteä ei valmistajan puolesta ole joka kaupungissa niin 2 vuoden ajan joutuisi lähettämään huoltoon...?
Liekö missään tarkkaa listaa missä kaupungeissa valmistajalla on on-site huolto takuuaikana tarjolla? Sain käsityksen ettei koskisi koko maata.
En tiedä onko asia viime vuosina muuttunut mutta mulla tuli LG B7:aan burniä 2019. Takuu oli vielä 2kk voimassa ja Gigantista tilasivat Infocaren ukon tsekkaamaan tilanteen. Vaihtoon meni. Kundilla poksahti LG CX:stä 2023 poweri ja on-site jatkotakuulla mentiin koska takuu oli mennyt umpeen. Itse piti ottaa yhteyttä InfoCareen josta ukot tulivat laitteen korjaamaan. Luulisin että samat InfoCaren ukot korjaa laitteita oli sitten valmistajan takuu tai jatkotakuu voimassa. Nämä tapaukset siis Vantaalla.
 
Itse piti ottaa yhteyttä InfoCareen josta ukot tulivat laitteen korjaamaan. Luulisin että samat InfoCaren ukot korjaa laitteita oli sitten valmistajan takuu tai jatkotakuu voimassa. Nämä tapaukset siis Vantaalla.
Tässä on sellainen hauska rinki, että Elcare (Gigantin ostama osuus InfoCaresta) on LG:n virallinen huoltofirma, eli oli sitten vian kanssa yhteydessä Giganttiin tai suoraan LG:hen, niin samaan paikkaan menee huoltopyyntö.
Paikallisesti sitten käyttävät on-site tapauksissa jotain paikallista firmaa, tässä Tampereella oman ruudun huollon hoiti Huoltolux.

Mutta mitä tulee alkuperäiseen kysymykseen, niin voisi tietysti kuvitella, että jatkotakuun on-site osuus on voimassa myös valmistajan 2 vuoden takuun aikana.
Valmistajilla muutoinkin on yleensä jokin raja, minkä kokoisesta ruudusta alkaen tullaan korjaamaan paikan päälle (~48" alkaen tms.), mutta LG ei taida tätä missään suoraan sanoa ja tämäkin toki voi vaihdella alueittain varmaankin kustannussyistä.
Tätä nyt voi varmaan koittaa tiedustella suoraan Gigantilta/Elcarelta, mutta en tiedä kannattaako asiasta liikaa murehtia "mitä jos" -tilanteessa, kun ei tiedä tarvitseeko koko takuuta käyttää sen voimassaoloaikana.
 
Tässä on sellainen hauska rinki, että Elcare (Gigantin ostama osuus InfoCaresta) on LG:n virallinen huoltofirma, eli oli sitten vian kanssa yhteydessä Giganttiin tai suoraan LG:hen, niin samaan paikkaan menee huoltopyyntö.
Paikallisesti sitten käyttävät on-site tapauksissa jotain paikallista firmaa, tässä Tampereella oman ruudun huollon hoiti Huoltolux.

Mutta mitä tulee alkuperäiseen kysymykseen, niin voisi tietysti kuvitella, että jatkotakuun on-site osuus on voimassa myös valmistajan 2 vuoden takuun aikana.
Valmistajilla muutoinkin on yleensä jokin raja, minkä kokoisesta ruudusta alkaen tullaan korjaamaan paikan päälle (~48" alkaen tms.), mutta LG ei taida tätä missään suoraan sanoa ja tämäkin toki voi vaihdella alueittain varmaankin kustannussyistä.
Tätä nyt voi varmaan koittaa tiedustella suoraan Gigantilta/Elcarelta, mutta en tiedä kannattaako asiasta liikaa murehtia "mitä jos" -tilanteessa, kun ei tiedä tarvitseeko koko takuuta käyttää sen voimassaoloaikana.

Mullakin tuo TV hyvä ainakin toistaiseksi. Punertavuutta en ole nyt huomannut reunoilla eikä tosiaan mitään kiinnipalamisia vaikka monina päivinä on ollut tyyliin 10h pelisessioita putkeen kuten eilen pelasin yhtösoittoa jedi survivoria 12.00-22.00

Heräsin vaan se kysymys alunperin kun LG:ltä suoraan sanoivat että ei huoltomies tule paikan päälle tarkistamaan noin vain vaan eka pitää lähetellä kuvia ja arvioivat kuvien perusteella että tarviiko huoltoa ja gigantista sanovat että voivat lähettää huoltomiehen katsomaan tilannetta.
 
Mullakin tuo TV hyvä ainakin toistaiseksi. Punertavuutta en ole nyt huomannut reunoilla eikä tosiaan mitään kiinnipalamisia vaikka monina päivinä on ollut tyyliin 10h pelisessioita putkeen kuten eilen pelasin yhtösoittoa jedi survivoria 12.00-22.00
Tuota punertavuutta olisi helpompi arvioida, jos olisi vaikka kuva 5% testikuvasta otettuna.
 
Valmistajilla muutoinkin on yleensä jokin raja, minkä kokoisesta ruudusta alkaen tullaan korjaamaan paikan päälle (~48" alkaen tms.), mutta LG ei taida tätä missään suoraan sanoa ja tämäkin toki voi vaihdella alueittain varmaankin kustannussyistä.
Miten lie normitakuun puolesta on-sitea on tarjolla eri kaupungeissa kehä kolmosen ulkopuolella?
On tästä jo jonkin verran aikaa, kun kysäisin tuesta itse tätä 77" tai isomman osalta niin olisi pitänyt lähettää vehje korjattavaksi vaikka asuinpaikka on lähellä isoa kaupunkia mutta kaukana kehä kolmosesta.
 
Miten lie normitakuun puolesta on-sitea on tarjolla eri kaupungeissa kehä kolmosen ulkopuolella?
On tästä jo jonkin verran aikaa, kun kysäisin tuesta itse tätä 77" tai isomman osalta niin olisi pitänyt lähettää vehje korjattavaksi vaikka asuinpaikka on lähellä isoa kaupunkia mutta kaukana kehä kolmosesta.

Siitä sain sen käsityksen että ne on eri takuut sillein että on se valmistajan takuu 2 vuotta ja Gigantti tarjoaa omalta osaltaan sen on siten ja valmistaja ei liittyisi siihen Gigantin antamaan takuuseen vaikka sama elcare taitaa hoitaa huollot mutta että se gigantin oman takuun huollot olisi vain gigantin ja elcaren välinen asia eikä gigantin,,lgn ja elcaren välinen.

Eli jos on site on voinassa osto päivästä niin silloinhan huollot kannattaa hoitaa Gigantin kautta niin saa huollot sillä on sitellä.

Lgn kautta ei käsittääkseni se on site päde koska se on Gigantin erikseen tarjoama jatkotakuu eikä LG:n.

.Gigantin on siten on pakko toimia tietenkin siellä paikkakunnalla mihin se myydään. Itse 80km päässä.lähimmästä isosta kaupungista ja Gigantin asiakaspalvelu sano et voi huoltomies tulla katsomaan tilannetta paikan päälle ja LG:ltä sanottiin että ei huoltomies noin vain tule katsomaan. Noin asian olen käsittänyt.

On sitessä tulee kotio korjaa muistaakseni vai miten se meni mutta kuitenkin se homma meni vaivattomammin omalta osalta verrattuna siihen että pitäs itse lähetellä ja pakkailla huoltoon. Joku korjaa jos olen väärässä.
 
Viimeksi muokattu:
malli.png


Kuvassa otsan kohdalla näkyy efekti.
Mitä säätöjä kannattaisi kokeilla tai linkkejä lukea kun kuva repeää horisontaalisesti?
Alkoi minusta vasta vähän aikaa sitten. Olen saattanut muuttaa jotain asetusta töllöstä (LG OLED B8) tai näyttiksestä (Nvidia 3090 @ 552.22 ajuri).
Tein tuollaisen havainnekuvan editoimalla. Screenshottiin / Pysäytyskuvaan virhe ei tule. Virhe on myös aina samassa kohtaa videota. Eli tuossa ylhäällä. Ei ylempänä eikä alempana.
 
Viimeksi muokattu:
malli.png


Kuvassa otsan kohdalla näkyy efekti.
Mitä säätöjä kannattaisi kokeilla tai linkkejä lukea kun kuva repeää horisontaalisesti?
Alkoi minusta vasta vähän aikaa sitten. Olen saattanut muuttaa jotain asetusta töllöstä (LG OLED B8) tai näyttiksestä (Nvidia 3090 @ 552.22 ajuri).
Tein tuollaisen havainnekuvan editoimalla. Screenshottiin / Pysäytyskuvaan virhe ei tule. Virhe on myös aina samassa kohtaa videota. Eli tuossa ylhäällä. Ei ylempänä eikä alempana.
Vsync päälle?
 
Kiitos avusta. Sain ominpäin toimimaan sillä että laitoin hardware accelerationin päälle selaimessa.
 
Oma tv vikaantui ~3.5v jälkeen. Lg tarjosi paneelin mutta vaihto pitäisi maksaa itse. Onko tuo ok vai ei? Mitähän tuo edes maksaisi?
 
Oma tv vikaantui ~3.5v jälkeen. Lg tarjosi paneelin mutta vaihto pitäisi maksaa itse. Onko tuo ok vai ei? Mitähän tuo edes maksaisi?
Taitaa olla melko normaali käytäntö, jos menee ns. virhevastuun tai goodwillin piikkiin, eikä jostain lisätakuusta.

Uusi paneeli tulee yksikkönä, jossa suurin osa on jo valmiina.
Vanhasta siirretään vain pää-emolevy, takakuori ja jalusta, että osaavat kaverit (itsellä tuli kaksi huoltajaa) tuon alle tuntiin hoitaa ja mitä tuntiveloitus onkaan, ehkä 80-100€? (+ehkä matkakulut?)
 
Taitaa olla melko normaali käytäntö, jos menee ns. virhevastuun tai goodwillin piikkiin, eikä jostain lisätakuusta.

Uusi paneeli tulee yksikkönä, jossa suurin osa on jo valmiina.
Vanhasta siirretään vain pää-emolevy, takakuori ja jalusta, että osaavat kaverit (itsellä tuli kaksi huoltajaa) tuon alle tuntiin hoitaa ja mitä tuntiveloitus onkaan, ehkä 80-100€? (+ehkä matkakulut?)
Kkv:n sivuilta myös löytyi ettei asiakkaalle saisi tulla kuluja virheen korjaamisesta, jos tuote ei tule alkuperäistä parempaan kuntoon. Tämä on taas tulkinnanvaraista. Jälleenmyyntiarvo tuskin on sen kummoisempi?
 
Oma tv vikaantui ~3.5v jälkeen. Lg tarjosi paneelin mutta vaihto pitäisi maksaa itse. Onko tuo ok vai ei? Mitähän tuo edes maksaisi?
Periaatteessahan tuossa tulisi 3.5 vuotta lisää käyttöaikaa telkkarille. Luultavasti pidemmästikin, kun uusi paneeli ei ole maanantaikappale.

Jos siis tuo paneelin vaihto ei maksa kovin paljoa? Kannattaa kysyä arvio sille laskulle?

Huonosti kyllä kesti, eli minusta saisi korvata kokonaan. Takuu taitaa olla vain 2 vuotta. Eli välttämättä eivät halua maksaa kokonaan.
 
Kkv:n sivuilta myös löytyi ettei asiakkaalle saisi tulla kuluja virheen korjaamisesta, jos tuote ei tule alkuperäistä parempaan kuntoon. Tämä on taas tulkinnanvaraista. Jälleenmyyntiarvo tuskin on sen kummoisempi?
"Jos tavara on virheen ilmetessä ollut käytössä esimerkiksi muutamia vuosia ja virhe korjataan vaihtamalla uusia osia, joudut yleensä maksamaan osan kuluista, koska tavaran kunnon katsotaan paranevan verrattuna tilanteeseen, jossa osia ei ole uusittu.
Jos korjauksesta ei tule tasonparannusta, tulisi myyjän vastata kokonaan korjauskuluista. Näin voi olla esimerkiksi silloin, jos korjaus on mahdollista tehdä ehjällä, käytetyllä varaosalla."

OLED:in kohdalla voidaan sanoa, että laite tulee parempaan kuntoon kuin ennen korjausta, koska ilmeisesti kyse jostain paneelin virheestä ja paneeli vaihdetaan täysin uuteen.
En siis lähtisi taistelemaan itse sen enempää, ihan hyvältä diililtä tuo kuulostaa maksaa työt.

Edit: Tuotteen/tavaran virhettä ei siis tule sekoittaa palvelun virheeseen, josta varmaan tuo "ei saisi tulla kuluja virheen korjaamisesta" on lainattu: Palvelun virheen hyvittäminen
 
Viimeksi muokattu:
Periaatteessahan tuossa tulisi 3.5 vuotta lisää käyttöaikaa telkkarille. Luultavasti pidemmästikin, kun uusi paneeli ei ole maanantaikappale.

Jos siis tuo paneelin vaihto ei maksa kovin paljoa? Kannattaa kysyä arvio sille laskulle?

Huonosti kyllä kesti, eli minusta saisi korvata kokonaan. Takuu taitaa olla vain 2 vuotta. Eli välttämättä eivät halua maksaa kokonaan.
On tuo hieman heikko suoritus että 2ke tv kestää noin vähän aikaa.
 
On tuo hieman heikko suoritus että 2ke tv kestää noin vähän aikaa.
On kyllä. Normi tv kun ei hajoa millään.

Mutta toisaalta oled:issa on jo käyttötunteja, niin se työn maksaminen voisi olla ihan kannattavaa. Koska tv voisi toimia esim 5 vuotta taas ongelmitta (jos paneeli on jo parempaa sarjaa). Hyvällä tuurilla jopa vieläkin kauemmin.
 
Voisithan yrittää lukitakin oman osuuden kuluista, esim. suostut maksamaan 150 €? Ei ainakaan tulisi yllätyksiä jos jotain käy.
 
Toisinaan ihmettelen miksi ihmiset ostaa niitä LG:n oledeja, jos niissä on toistuvasti ongelmia? Halvan hinnan takia voi sitte sajattaa netit täyteen? Vai onko tämänkin ketjun ongelmat vain jäävuoren huippu vai murusia meressä? Eipä sillä, tuntuu tämän yhden valmistajan ongelmat korostuvan toistuvasti, toinen lienee Samsung. Esimerkiksi Sonyn omistavat ei paljon ongelmista puhu, mistä se sitten johtuu, eikö puhuta kun on maksettu itsensä kipeäksi ns. laadusta?
 
Toisinaan ihmettelen miksi ihmiset ostaa niitä LG:n oledeja, jos niissä on toistuvasti ongelmia? Halvan hinnan takia voi sitte sajattaa netit täyteen? Vai onko tämänkin ketjun ongelmat vain jäävuoren huippu vai murusia meressä? Eipä sillä, tuntuu tämän yhden valmistajan ongelmat korostuvan toistuvasti, toinen lienee Samsung. Esimerkiksi Sonyn omistavat ei paljon ongelmista puhu, mistä se sitten johtuu, eikö puhuta kun on maksettu itsensä kipeäksi ns. laadusta?
Samat paneelit niissä muissakin on, että se on oledin ongelma ja jokainen päättää onko kuvanlaatu sen verran parempi että sietää ettei TV välttämättä kestä 5 vuotta. Itse ostin ihan kuvanlaadun takia ja eikä se Philipsin paneeli kestänyt edes kolmea vuotta, mutta sain sen verran hyvän korvauksen että asia ei juurikaan harmita. Tv:tä voi siis edelleen käyttää ja vika ilmenee vaan tietyillä värillä.
 
Esimerkiksi Sonyn omistavat ei paljon ongelmista puhu, mistä se sitten johtuu, eikö puhuta kun on maksettu itsensä kipeäksi ns. laadusta?
Joskus aikoja sitten oli LG:n ledi joka oli yksi riesankappale. Sen jälkeen hommanut Sonyja ykköstelkkariksi (OLED) ja kakkostelkkareiksi ja ei ole sen jälkeen ongelmia ollut.

4 Sonya, 1 Philips, 2 Samsungia, 0 LG:tä tällä hetkellä omistuksessa ja aktiivisessa käytössä.

Voi olla vain hyvää säkää.
 
Samat paneelit niissä muissakin on, että se on oledin ongelma ja jokainen päättää onko kuvanlaatu sen verran parempi että sietää ettei TV välttämättä kestä 5 vuotta. Itse ostin ihan kuvanlaadun takia ja eikä se Philipsin paneeli kestänyt edes kolmea vuotta, mutta sain sen verran hyvän korvauksen että asia ei juurikaan harmita. Tv:tä voi siis edelleen käyttää ja vika ilmenee vaan tietyillä värillä.

Jos kerran on samat paneelit, mitä en toki epäile, niin miksi tämä yksi merkki sitten loistaa toistuvasti ja kerta toisensa jälkeen näissä valitusteksteissä? Ja silti niitä ostetaan silmät kiiluen ku hinnallaan hakkaa muut. Ite lueskelin kokemuksia ennen ku ekaa oledia ostin, LG oli halvinta sillonki, mutta kyllä nämä jatkuvat ongelmat jätti sen sitte sivuun ja ostin Sonyn ja toisenki heti perään. Ei oo tarvinu ihmetellä. Mutta niinhän se menee, että vähä enemmän maksamalla saa myös mielenrauhaa.
 
Sellaista se tilastotiede nyt vain on, ettei siitä kannata tehdä paljoa johtopäätöksiä mitä omille silmille sattuu vastaan tulemaan.

Kyllä niitä rikkinäisiä Sonyn OLEDeja löytää ihan normaaleilla internet hakemisilla läjäpäin.
 
Kyllä niitä rikkinäisiä Sonyn OLEDeja löytää ihan normaaleilla internet hakemisilla läjäpäin.
Aivan varmasti. Mutta kun joku merkki posahtaa liian aikaisin , niin epäluottamus herää kyllä itselläni. Yleisillä tilastoila ei silloin mitään väliä. Omat tilastot määrää !
 
Jos kerran on samat paneelit, mitä en toki epäile, niin miksi tämä yksi merkki sitten loistaa toistuvasti ja kerta toisensa jälkeen näissä valitusteksteissä? Ja silti niitä ostetaan silmät kiiluen ku hinnallaan hakkaa muut. Ite lueskelin kokemuksia ennen ku ekaa oledia ostin, LG oli halvinta sillonki, mutta kyllä nämä jatkuvat ongelmat jätti sen sitte sivuun ja ostin Sonyn ja toisenki heti perään. Ei oo tarvinu ihmetellä. Mutta niinhän se menee, että vähä enemmän maksamalla saa myös mielenrauhaa.

Koska niitä on 20 x enemmän täällä ihmisillä kuin tuplasti kalliimpia Sonyja samalla paneelilla.
 
Jos omistaisin LG:n ja olisin siihen omat rahat lykännyt niin varmasti selittäisin asiat parhainpäin. Itsepetos on paras petos.

Mulla pari nyt käytössä ja aiemmin yksi, eikä mitään ongelmaa. Ei edes töpselituuletuksia ole tarvinnut tehdä. Mielummin toki ottaisin Sonyn lippulaivan mutta näissä kaikissa OLEDeissa on kuva kuitenkin suhteellisen lähellä toisiaan niin se hinta ero ei ihan kohtaa noissa 77" / 83" kokoluokissa. Aiemmin ollut myös Sonya, Samsungia jne, tosin LED juttuina.

Mutta onhan se nyt päivän selvää että jos jotain merkkiä / mallia on tämän henkisellä foorumilla monin kertainen määrä niin siitä tulee myös enempi valitusta. Tuo 20x oli vaan heitto, veikkaan jotain 100x. Eikä se Kaskisaaressa asuva kirurgi jolla kallis töllö tule tänne siitä ulisemaan vs. tarkan markan foorum nörtti joka haluaa "kymmeneksi vuodeksi high techiä".
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 431
Viestejä
4 490 821
Jäsenet
74 157
Uusin jäsen
mursu-90

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom