OLED TV- ongelmat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 916
Jos omistaisin LG:n ja olisin siihen omat rahat lykännyt niin varmasti selittäisin asiat parhainpäin. Itsepetos on paras petos.
Mulla oli alkuun tilauksessa LG 65", mutta peruin sen ja ostinkin Samsung s90c, jonka sai modattua s95c mallia vastaavaksi. Telkkarit olisi olleet saman hintaisia silloin. Itsekin huomasin saman, että vanhoja LG malleja rikkoontui "vähän väliä".

Silti tilasin 77" LG:n 1599€, johon sai vielä viikonloppuetuna 5 vuoden takuun kaupanpäällisiksi.

Kestää sitten mitä kestää :D Toivottavasti siis LG:n nykymalleissa laatu olisi jo parempaa.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
2 029
Mulla pari nyt käytössä ja aiemmin yksi, eikä mitään ongelmaa. Ei edes töpselituuletuksia ole tarvinnut tehdä. Mielummin toki ottaisin Sonyn lippulaivan mutta näissä kaikissa OLEDeissa on kuva kuitenkin suhteellisen lähellä toisiaan niin se hinta ero ei ihan kohtaa noissa 77" / 83" kokoluokissa. Aiemmin ollut myös Sonya, Samsungia jne, tosin LED juttuina.
Itse olin Panasonic-mies henkeen ja vereen mutta OLEDissa niillä ei sitten enää ollut kuin lastenkokoja tarjolla niin oli pakko vaihtaa leiriä.
Sonyn osalta en niin innokas ole ollut huonojen kokemusten jälkeen 32" putkitelkkarista.
Philipsiltä en osta kuin parta- ja kahvikoneita, niiden telkkariin en koske. En tiedä onko se valaisin vai mikä sen pääasiallinen funktio oikein on mutta OLEDia kuuluu katsoa pimeässä.
Samsungiin en ole ajatellut sekaantua.

Olin hyvin skeptinen, kun ensimmäisen LG:n (77C9) ostin mutta kelpo vehje se osoittautui olevan. Nyt yli 4,5 vuotias ja pelaa kuten uutena. Kerran ihan alkuun piti töpseli tuulettaa, en nyt muista oliko tekstityksen kanssa ongelma vai jäikö joku valikko päälle eikä mennyt pois, joku softabugi eikä ole koskaan toistunut sen jälkeen. Lähinnä softa näissä LG:ssä mielestäni on se heikko kohta ja oma suositus onkin, että uutena ehkä päivittää softa käyttöönoton yhteydessä ja sitten testi, että kaikki toimii ok ja sen jälkeen pois netistä koko toosa ja Apple TV 4K tai vastaava purkki suoratoistoja sun muuta varten. Nuo softapäivitykset heikensivät ainakin omaa C9:iä havaittavasti.

Tuon kokemuksen perusteella ostin monitorin (32UN880-B) kolme vuotta sitten ja sekin pelaa edelleen ok.

Seuraavaksi menee hankintaan tuo LG 83C3 tai ehkä 83G3 (en oikein pidä siitä kapeasta jalustasta joten C3 leveällä jalalla miellyttää omaa silmää enemmän). On jo alustavasti tuosta 83C3 kauppaa hierottuna ja hinta enemmän kuin kohdallaan.


Mutta onhan se nyt päivän selvää että jos jotain merkkiä / mallia on tämän henkisellä foorumilla monin kertainen määrä niin siitä tulee myös enempi valitusta. Tuo 20x oli vaan heitto, veikkaan jotain 100x. Eikä se Kaskisaaressa asuva kirurgi jolla kallis töllö tule tänne siitä ulisemaan vs. tarkan markan foorum nörtti joka haluaa "kymmeneksi vuodeksi high techiä".
Olen samaa mieltä. Tuntuu aika vähän väki etsimällä etsiä vikoja näistä "merkkivehkeistä". Odotan edelleen innolla, että joku postailisi tänne pitkällä valotuksella otettuja kuvia 1-10% harmaista Sonyn tai Panasonicin OLEDilla käyttäen matalaa OLED-valon asetusta, BT1886 gammaa ja jotain lähinnä D65 kaliboitua kuvamoodia. Toki voi olla, että Sony ja Panasonic käyttävät enemmän aikaa OLEDin mura korjaukseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
230
Itse katsoin tarkkaan läpi 3,5v vanhan LG cx 65" ja pari puolikasta vihreää pikseliä löytyi. Ei kyllä nuo näy muuten kun laittaa vihreän päälle ja oikein tihrustaa. Tunnit 4065. Gigantin 5v takuu löytyy jos alkaa enempi tulla, pitää nyt seurailla.

Edit: lisätty tunnit
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
2 029
Itse katsoin tarkkaan läpi 3,5v vanhan LG cx 65" ja pari puolikasta vihreää pikseliä löytyi. Ei kyllä nuo näy muuten kun laittaa vihreän päälle ja oikein tihrustaa. Tunneista ei tietoa. Gigantin 5v takuu löytyy jos alkaa enempi tulla, pitää nyt seurailla.
Oletko ihan satavarma ettei nuo olleet alun perin siinä?
Muutama pimeä alipikseli tai kokonaan pimeä ei kai ole edes viaksi luettava. Mutta jos joku pikseli palaa kirkkaana aina niin sehän näkyy kauan eikä ole hyväksyttävää. Enpä usko, että kovin moni edes oikeasti on jokaisella testikuvalla jokaisen alivärin pikselin käynyt läpi ja todennut täysin puhtaaksi, yleensä aletaan syynätä, kun jotain näkyy kaukaa. Itse kyllä teen tuon alipikselilsyynäyksen suurennuslasin kanssa ja oli omassa C9:ssä 1 tai 2 pimeää alipikseliä, ei ole koskaan vaivanneet mitenkään...
 

latee77

Team Ryzen
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 173
Itse olin Panasonic-mies henkeen ja vereen mutta OLEDissa niillä ei sitten enää ollut kuin lastenkokoja tarjolla niin oli pakko vaihtaa leiriä.
Sonyn osalta en niin innokas ole ollut huonojen kokemusten jälkeen 32" putkitelkkarista.
Philipsiltä en osta kuin parta- ja kahvikoneita, niiden telkkariin en koske. En tiedä onko se valaisin vai mikä sen pääasiallinen funktio oikein on mutta OLEDia kuuluu katsoa pimeässä.
Samsungiin en ole ajatellut sekaantua.

Olin hyvin skeptinen, kun ensimmäisen LG:n (77C9) ostin mutta kelpo vehje se osoittautui olevan. Nyt yli 4,5 vuotias ja pelaa kuten uutena. Kerran ihan alkuun piti töpseli tuulettaa, en nyt muista oliko tekstityksen kanssa ongelma vai jäikö joku valikko päälle eikä mennyt pois, joku softabugi eikä ole koskaan toistunut sen jälkeen. Lähinnä softa näissä LG:ssä mielestäni on se heikko kohta ja oma suositus onkin, että uutena ehkä päivittää softa käyttöönoton yhteydessä ja sitten testi, että kaikki toimii ok ja sen jälkeen pois netistä koko toosa ja Apple TV 4K tai vastaava purkki suoratoistoja sun muuta varten. Nuo softapäivitykset heikensivät ainakin omaa C9:iä havaittavasti.

Tuon kokemuksen perusteella ostin monitorin (32UN880-B) kolme vuotta sitten ja sekin pelaa edelleen ok.

Seuraavaksi menee hankintaan tuo LG 83C3 tai ehkä 83G3 (en oikein pidä siitä kapeasta jalustasta joten C3 leveällä jalalla miellyttää omaa silmää enemmän). On jo alustavasti tuosta 83C3 kauppaa hierottuna ja hinta enemmän kuin kohdallaan.



Olen samaa mieltä. Tuntuu aika vähän väki etsimällä etsiä vikoja näistä "merkkivehkeistä". Odotan edelleen innolla, että joku postailisi tänne pitkällä valotuksella otettuja kuvia 1-10% harmaista Sonyn tai Panasonicin OLEDilla käyttäen matalaa OLED-valon asetusta, BT1886 gammaa ja jotain lähinnä D65 kaliboitua kuvamoodia. Toki voi olla, että Sony ja Panasonic käyttävät enemmän aikaa OLEDin mura korjaukseen.
Muistan tuon sun firmishomman, jos sitä ei lasketa niin softahan näissä on pelannut todella hyvin kaikki vuodet. Ei siis jäätymisiä tms. että pitäisi töpselituuletelle, joka oli aikaisemman Sonyn FALD:in kanssa usein tehtävä (5k€ töllö sekin).

Ja kun tässä käyttää 42” ja 83” kokoja niin alkaa vaihtoehdotkin kutistua.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
230
Oletko ihan satavarma ettei nuo olleet alun perin siinä?
Muutama pimeä alipikseli tai kokonaan pimeä ei kai ole edes viaksi luettava. Mutta jos joku pikseli palaa kirkkaana aina niin sehän näkyy kauan eikä ole hyväksyttävää. Enpä usko, että kovin moni edes oikeasti on jokaisella testikuvalla jokaisen alivärin pikselin käynyt läpi ja todennut täysin puhtaaksi, yleensä aletaan syynätä, kun jotain näkyy kaukaa. Itse kyllä teen tuon alipikselilsyynäyksen suurennuslasin kanssa ja oli omassa C9:ssä 1 tai 2 pimeää alipikseliä, ei ole koskaan vaivanneet mitenkään...
Joo kyllä syynäsin läpi heti alkuun kaikki värit ja olisin nuo varmasti huomannut, mutta enpä nyt muista oliko nuo silloin jo. Ja ei nuo haittaa mitään. Ja tosiaan noissa puolikkaissakin vihreissä näkyy edelleen puolet vihreästä.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
2 029
Muistan tuon sun firmishomman, jos sitä ei lasketa niin softahan näissä on pelannut todella hyvin kaikki vuodet. Ei siis jäätymisiä tms. että pitäisi töpselituuletelle, joka oli aikaisemman Sonyn FALD:in kanssa usein tehtävä (5k€ töllö sekin).
Joo, ei näissä LG vehkeissä ole mitään jäätymisiä ollut tai sellaista, että joku appi jäisi taustalle hidastamaan toimintaa, tosin ollut tapana sulkea ne pakottamalla ennen telkkarin sulkemista aina mutta tuo on vanha tapa minkä teen kaikilla muillakin vehkeillä aina iPhonesta lähtien.

Ja kun tässä käyttää 42” ja 83” kokoja niin alkaa vaihtoehdotkin kutistua.
Niinpä. Itsellä tuo 83" nyt menossa hankintaan vaikka ajattelin aiemmin tuon skipata ja odotella isompia mutta kyllä tuo 97" hinta on vielä siellä, että tässä saanee 4-5 vuotta odotella. Toiseksi sain tuosta 83" törkeän hyvän tarjouksen. En alkaisi mistään Sonysta maksamaan 2-3 kertaista hintaa.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
2 029
Joo kyllä syynäsin läpi heti alkuun kaikki värit ja olisin nuo varmasti huomannut, mutta enpä nyt muista oliko nuo silloin jo. Ja ei nuo haittaa mitään. Ja tosiaan noissa puolikkaissakin vihreissä näkyy edelleen puolet vihreästä.
OK. Enpä usko, että nuo mihinkään takuuseen edes menisi koska puolikas alipikseli edelleen toimii. Tuokin kokonaan pimeä alipikseli ei oikein ole vika, mutta saattaahan se johonkin Gigantin 5 vuoden lisätakuuseen mennä mutta kuinka järkevää on sitten pelata paneelilottoa huollon kautta - tekeekö ne edes vaihtopaneeleille tehdaskalibrontia...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
250 153
Viestejä
4 359 711
Jäsenet
72 564
Uusin jäsen
Saaremmaa

Hinta.fi

Ylös Bottom