Se taisi olla se syy miksi LG vaatii että kuvat otetaan valot päällä kun pimeässä kamera ylivalottaa tms.
Taitaa olla kyllä samat kriteerit huoltohenkilöillä, kun näitä tutkivat, voin toki olla ymmärtänyt väärin tai tämä vaihtelee tapauskohtaisesti.
Ihan yleisellä tasolla minkä tahansa merkin kanssa itseäni on katsottu kuin ufomiestä, jos olen kertonut jonkin näyttövian näkyvän pillkopimeässä tilassa ainoastaan.
Tuossa testasin sitä uutta Boogeyman elokuvaa. Ostin sen aikoinaan kun tuli saataville applestoresta. Nyt se on Disney plussasta myös.
Molemmissa näkyy sitä punertavaa reunoilla ja olen aivan varma ettei sitä ollut silloin kun sen ekan kerran katsoin aikoinaan koska se punertavuus reunoilla suorastaan hyppää silmille eli kyllä sen huomaa ja olisin siihen kyllä jo silloin reagoinut jos sitä olisi ollut kuvassa ja tänne kirjoitellut asiasta ja kysellyt.
Käyttäisin edelleen arviointiin testikuvia oikean materiaalin sijaan koska muuten tuossa on liian monta muuttujaa mikä voi sen aiheuttaa. Jos testikuvissa näkyy selvästi liikaa punaista jossain osassa ruutua, niin tekisin sen perusteella päätöksen onko se omaan silmään viallinen vai ei. Se on sitten eri asia mitä mieltä siitä muut on ja se taho joka niitä korjaa.
Voiko se 2000h pikselien puhdistus aiheuttaa tälläistä kun luin että jollain tullu puhdistuksen jälkeen jotain vertical banding ongelmaa tms. ? Eli on jotain häikkää aiheuttanut.
Kai sekin voisi jossain tilanteissa olla mahdollista. Itse pidän näistä aina kirjaa ja tarkistan paneelin heti tuon puhdistuksen jälkeen testikuvilla pimeässä. Omassa paneelissa ei ole kyllä oikein mitään havaittavaa tuon jälkeen koskaan tapahtunut (4 kpl takana jo). Suurin muutos tapahtuu uutena ensimmäisen 4h käytön jälkeen, kun toosa sammutuksen jälkeen ajaa ensimmäisen pienen kompensaatiosyklin, sen jälkeen muutokset on olemattomia/marginaalisia.
Ja voihan paneeliin olla tullut joku häikkä joka ei millään tavalla liity puhdistyssykleihin. Tai sitten et vain ole jostain syystä huomannut/kiinnittänyt huomiota tähän ennen. Tahtoo olla, että kun jotain outoa huomaa niin sitä tahtoo sitten alkaa löytää kaikenlaista muutakin joka on voinut olla jo ennen. Siksi huolellinen dokumentointi itselle mielellään testikuvien kera on hyvä pitää tallessa, kun jotain tällaista tulee joskus eteen.
Tuo uusin softapäivitys tuskin sitä aiheuttaa
Tuskin, mutta kyllähän nuo päivitykset saattaa mulkata kuvaa jollain tavalla, esim. oma C9 meni kohtalaisen tukkoiseksi tumman pään toistosta jo ajat sitten, kun tuli joku päivitys. Oli avsforumissakin joku ihan emoja vaihtelemalla todentanut saman ominaisuuden uuden firmiksen kanssa, näitähän ei voi downgreidata, että paska on lopullisesti housussa päivityksen jälkeen ellei sitä erikseen korjata jossain uudemmassa versiossa.
Taidan itse jatkossa uuden telkkarin oston jälkeen, jos kuvassa kaikki kunnossa heti, jättää kytkemättä sen verkkoon kokonaan, koska ulkoiselta mediasoittimelta tulee kuva kuitenkin niin päivityksien tarve ja niiden riskit/yllätykset jää siten pois.