• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:45 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3080 Ti / 3090 -ketju (GA102)

Liittynyt
03.05.2020
Viestejä
263
Mites nuo nvidian kylkiäis pelit? Pitääkö olla kortti koneessa kiinni että aktivoi tjs?
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Ensi tuntumat TUF:sta, on se melkoinen kiuas! Koppa on pöydän alla ja kylkipaneeli hohkaa sen verran lämpöä että ei pääse ainakaan jalat palelemaan. Mutta vaikuttaa vähän siltä että Fractal Define C alkaa olemaan liian pieni tälle kokoonpanolle, muistin lämmöt alkaa lähestyä 50'C kun ilma ei pääse kunnolla kiertämään.
Mulla käy muistit 50C vaikka ne on vakio 1,35V 3600MHz. Voisko johtua siitä, että niitä on 4kpl vierekkäin jolloin ilmarakoa ei ole yhtään? Kiintolevyt, näyttis ja prossu pysyy ihan hyvin kyllä kurissa. Kotelosta puhaltaa toki selvästi lämmintä ilmaa ulos. Pitäiskö muisteille hommata joku sirkkeli siihen niiden päälle pöhisemään?
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 892
Mulla käy muistit 50C vaikka ne on vakio 1,35V 3600MHz. Voisko johtua siitä, että niitä on 4kpl vierekkäin jolloin ilmarakoa ei ole yhtään? Kiintolevyt, näyttis ja prossu pysyy ihan hyvin kyllä kurissa. Kotelosta puhaltaa toki selvästi lämmintä ilmaa ulos. Pitäiskö muisteille hommata joku sirkkeli siihen niiden päälle pöhisemään?
Ite laitoin ylimääräsen ml120 pron rautalangoilla roikkumaan :rofl2: kun yhtäkkiä huomasin muistien lämmön olevan jossain yli 50c pahimmillaan 3080 kanssa. Putosi lämmöt keskiarvolta 10c. Oli toki muisteissa 1,45v joka on nyt laskettu testien jälkeen jonnekkin 1,37v. Ennen oli 2080ti vesillä niin ongelmaa ei ollut

Lisätty kuva ja tosiaan tässä kotelossa vähän helpompi, koska emolevy on makuullaan ja kotelossa on tilaa paljon.
 

Liitteet

Liittynyt
27.06.2017
Viestejä
17
Miten mulla voi vielä 0.868 jänöillä yltää kortti powerlimittiin (340w)? Pelinä Resident Evil 3.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
256
Lattialla pöydän vieressä. Kuva liitteenä: tuossa siis alimpana GPU, PCIe backplatet sen alta irti että saa enemmän ilmaa. Päällä wifi-kortti, näyttää kuvassa jostain syystä siltä että ei mitään siinä...sitten prossu ja sen molemmin puolin prossun omat fanit ja kotelossa 1kpl edessä ja 1 takana. GPUn eteen en saa hyvällä tahdollakaan mahtumaan erillistä kotelotuuletinta. Vai siinäkö syy? Voisihan tuohon hankkia jonkun ohuen form factorin tuulettimen eteen, mutta noinkohan vaikuttaisi niin radikaalisti?
Itse mahdutin 120 millisen tuulettimen vinoon näytönohjaimen alle alla. Nippusiteillä kiinni ja hyvin pysyy.

Jos et muuta keksi, niin voit harkita samaa.

kotelona siis define c
 
Liittynyt
19.12.2020
Viestejä
50
Neuvokaa peruskuluttajaa:
Tilaamani Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER sisältää virtaliitäntöjä 2 x 8-pin. Iso osa 3080-sarjan korteista on 3 x 8 pin liitännällä varustettu. Kai se virta kulkee laadukkaalla virtalähteellä samalla lailla jos ei kellottele?
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 994
Neuvokaa peruskuluttajaa:
Tilaamani Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER sisältää virtaliitäntöjä 2 x 8-pin. Iso osa 3080-sarjan korteista on 3 x 8 pin liitännällä varustettu. Kai se virta kulkee laadukkaalla virtalähteellä samalla lailla jos ei kellottele?
Kulkee. 3x8-pin voi olla tehdaskellottu ja/tai niitä voi itse kellottaa kuluttaamaan enemmän virtaa. 2x8pin riittää nvidian "peruslukemiin", mutta ei kovempiin lukuihin.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
testasitko pystyykö molemmat koodit lunastamaan samalla kortilla?

Tai onko joku muu testannut onnistuuko sekä Watch Dogsin ja CoDin lunastus samalla kortilla?
Onnistuu, itse juuri näin aktivoin itselle codin ja watch dogsin
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
81
Zotac Trinity 3090, MSI Afterburner. Eilen tekaisin kivan UV-käyrän jolla kortti pitää tasaisemmin korkeat boostit. Tallennus, Apply, testit ja toimii todella hyvin. Nyt bootin jälkeen huvikseni vilkaisin afterburnerin voltage-kurvia, niin oli itsekseen jostain 900mV kohdalta alkaen nostanut loppuja kellotaajuuksia kaikki 10MHz. Ei nyt mitenkään vakavaa ja luultavasti ei olisi negatiivisesti vaikuttanut toimintaan, lähinnä ihmetyttää miksi se nyt noin teki.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
661
Zotac Trinity 3090, MSI Afterburner. Eilen tekaisin kivan UV-käyrän jolla kortti pitää tasaisemmin korkeat boostit. Tallennus, Apply, testit ja toimii todella hyvin. Nyt bootin jälkeen huvikseni vilkaisin afterburnerin voltage-kurvia, niin oli itsekseen jostain 900mV kohdalta alkaen nostanut loppuja kellotaajuuksia kaikki 10MHz. Ei nyt mitenkään vakavaa ja luultavasti ei olisi negatiivisesti vaikuttanut toimintaan, lähinnä ihmetyttää miksi se nyt noin teki.
Lämmöt ei oo vielä noussu ni se käyrä pomppii, en nyt muista pitikö se käyrä tehdä lämpimänä että muistaa muotonsa,mutta ei sillä tosiaan väliä ole, ei se niihin viimeisiin pisteisiin pompi
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
256
Zotac Trinity 3090, MSI Afterburner. Eilen tekaisin kivan UV-käyrän jolla kortti pitää tasaisemmin korkeat boostit. Tallennus, Apply, testit ja toimii todella hyvin. Nyt bootin jälkeen huvikseni vilkaisin afterburnerin voltage-kurvia, niin oli itsekseen jostain 900mV kohdalta alkaen nostanut loppuja kellotaajuuksia kaikki 10MHz. Ei nyt mitenkään vakavaa ja luultavasti ei olisi negatiivisesti vaikuttanut toimintaan, lähinnä ihmetyttää miksi se nyt noin teki.
Afterburner tekee tuota. Ensi kerralla kun vilkaiset, saattaa kellot olla 20 MHz alempana. Heittelee vähän miten sattuu.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Noissa kannattaa myös muistaa että kellottelu näillä korteilla tapahtuu 15 MHz askeleissa, että turha pienempiä askeleita koittaa kun mitään tulosta ei saa. Ainakin oman kokemuksen perusteella esim +220 +210 ei mitään eroa bencheissä. Puhun siis core kelloista, en muistista.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
661
Afterburner tekee tuota. Ensi kerralla kun vilkaiset, saattaa kellot olla 20 MHz alempana. Heittelee vähän miten sattuu.
Ilmeisesti afterburner näyttää käyrän kortin sen hetkisen lämpötilan mukaan ja kun lämpötila nousee, käyrä aavistuksen verran laskee alemmas. Tuon takia suositus on säätää käyrä lämpimänä jos tiettyjä kelloja haetaan.
 

knz0

300 yard drive
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 351
Zotac Trinity 3090, MSI Afterburner. Eilen tekaisin kivan UV-käyrän jolla kortti pitää tasaisemmin korkeat boostit. Tallennus, Apply, testit ja toimii todella hyvin. Nyt bootin jälkeen huvikseni vilkaisin afterburnerin voltage-kurvia, niin oli itsekseen jostain 900mV kohdalta alkaen nostanut loppuja kellotaajuuksia kaikki 10MHz. Ei nyt mitenkään vakavaa ja luultavasti ei olisi negatiivisesti vaikuttanut toimintaan, lähinnä ihmetyttää miksi se nyt noin teki.
Afterburner tekee tuota. Ensi kerralla kun vilkaiset, saattaa kellot olla 20 MHz alempana. Heittelee vähän miten sattuu.
Tai korkeammalla :rofl2: Omat 1905 MHz kellot ovat tällä hetkellä 1920MHz.
Mun käsittääkseni toi johtuu siitä että oot asettanut kurvin lämpötilan ollessa X. Jos taas menet katsomaan kurvia lämpötilan ollessa X+10, kellot ovat matalemmat ja toisinpäin. Nvidiakortit alentavat boostia muistaakseni alkaen 60 asteesta.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
81
Lämpimänä tuo on aseteltu. Ei vain halua silti pysyä tuossa asetetussa vaan ohjelman mielestä +10MHz on se oikea asetus . Eikä näytä laskevan alemmas tuosta koskaan myöskään
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 221
Mun käsittääkseni toi johtuu siitä että oot asettanut kurvin lämpötilan ollessa X. Jos taas menet katsomaan kurvia lämpötilan ollessa X+10, kellot ovat matalemmat ja toisinpäin. Nvidiakortit alentavat boostia muistaakseni alkaen 60 asteesta.
Ahaa! No nyt on taas vähän viisaampi tän asian kanssa
 
Liittynyt
18.03.2018
Viestejä
788
Oliko kenelläkään linkkiä laittaa mistä saisi Msi Afterburnerin uusimmat beetat.Kiitos.
 
Liittynyt
03.11.2020
Viestejä
66
Itse mahdutin 120 millisen tuulettimen vinoon näytönohjaimen alle alla. Nippusiteillä kiinni ja hyvin pysyy.

Jos et muuta keksi, niin voit harkita samaa.

kotelona siis define c
No nyt! Ehdin kylläkin siirtää jo romut toiseen isompaan ATX-koteloon. Mutta kiitos vinkistä!
 
Liittynyt
27.06.2017
Viestejä
17
Olen huomannut, että RTX 3080 muisteja kellottaessa suuremmat +400 - +1500, mitä muutamat ovat mainostelleet, että hyvin kulkee, saattavat olla vakaita ja yleensä ovatkin esimerkiksi juuri kun ajellaan jotain 3DMarkkia ja tulee hyviä tuloksia tai sitten tietyissä kuormissa. Sen sijaan, tietyissä peleissä ja kuormissa jopa "pienemmillä" +400 - +500 kelloilla saattaa alkaa nykimään huomattavasti ja fps tippua välillä noin minuutiksi - kahdeksi joissain peleissä. En usko, että on hirveästi sellaista silikonilottoa näissä muisteissa, että oikeasti on jotain 1000~ MHz eroja vakaudessa.:D Enkä nyt tarkoita vakaudella sitä, että 3DMark kulkee läpi ilman ongelmia.

Edit: Vielä sen verran, että itse olen yrittänyt silmäillä sillä vähän olen epäillyt mutta varsinaisesti mitään lopputulosta en ole vetänyt, niin lisäävätkö suuremmat muistin kellot muistien virrankulutusta?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 593
Olen huomannut, että RTX 3080 muisteja kellottaessa suuremmat +400 - +1500, mitä muutamat ovat mainostelleet, että hyvin kulkee, saattavat olla vakaita ja yleensä ovatkin esimerkiksi juuri kun ajellaan jotain 3DMarkkia ja tulee hyviä tuloksia tai sitten tietyissä kuormissa. Sen sijaan, tietyissä peleissä ja kuormissa jopa "pienemmillä" +400 - +500 kelloilla saattaa alkaa nykimään huomattavasti ja fps tippua välillä noin minuutiksi - kahdeksi joissain peleissä. En usko, että on hirveästi sellaista silikonilottoa näissä muisteissa, että oikeasti on jotain 1000~ MHz eroja vakaudessa.:D Enkä nyt tarkoita vakaudella sitä, että 3DMark kulkee läpi ilman ongelmia.

Edit: Vielä sen verran, että itse olen yrittänyt silmäillä sillä vähän olen epäillyt mutta varsinaisesti mitään lopputulosta en ole vetänyt, niin lisäävätkö suuremmat muistin kellot muistien virrankulutusta?
Totta kai lisäävät, ja GDDR6X:n tapauksessa vielä aika merkittävästi. Muistien kellotuksessa pitää olla tarkkana paitsi sen virheenkorjauksen suhteen, niin myös power limitin kanssa. Amperet on niin tehorajoitteisia kortteja, että muistien ja ytimen kellotuksen suhteen balanssissa olevien kellojen hakeminen on tarkkaa puuhaa, ja tosiasiassa optimisuorituskyky löytyy tapauskohtaisesti eri kellokombinaatioilla eri nimikkeissä. Jos isket muisteille +1000MHz ja jätät coren soutamaan tehorajaa vasten, niin core-kellot tippuu koska muistit syö niiden tehobudjettia.

Lisäksi muistien kellotus saattaa joissain korteissa laukaista lämpöthrottlauksen nimenomaan muistilämpöjen noustessa liian korkealle. Ainakin 3090-korteissa oli joku tällainen kokemus.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Olen huomannut, että RTX 3080 muisteja kellottaessa suuremmat +400 - +1500, mitä muutamat ovat mainostelleet, että hyvin kulkee, saattavat olla vakaita ja yleensä ovatkin esimerkiksi juuri kun ajellaan jotain 3DMarkkia ja tulee hyviä tuloksia tai sitten tietyissä kuormissa. Sen sijaan, tietyissä peleissä ja kuormissa jopa "pienemmillä" +400 - +500 kelloilla saattaa alkaa nykimään huomattavasti ja fps tippua välillä noin minuutiksi - kahdeksi joissain peleissä. En usko, että on hirveästi sellaista silikonilottoa näissä muisteissa, että oikeasti on jotain 1000~ MHz eroja vakaudessa.:D Enkä nyt tarkoita vakaudella sitä, että 3DMark kulkee läpi ilman ongelmia.

Edit: Vielä sen verran, että itse olen yrittänyt silmäillä sillä vähän olen epäillyt mutta varsinaisesti mitään lopputulosta en ole vetänyt, niin lisäävätkö suuremmat muistin kellot muistien virrankulutusta?
Juu tuota itsekin pohtinut aika paljon kun ecc muistit niin paha lähteä oikein hyvin kellottamaan kun niin tapauskohtaisia ovat että missä sitten kyykkää suorituskyky, parempi ylikellotusmielessä olisi vaan suora kaatuminen/artifaktit omasta mielestä.
Ja tosiaan nostaa taajuuden lisäys aina virrankulutusta, mutra näillä ilmeisesti huomattavasti enemmän kun aiemmilla kun puhutaan jo Wateista, ainakin mitä itse huomannut
 
Liittynyt
29.08.2018
Viestejä
1 241
3080 TUF OC + Ryzen 7 2700X boxed coolerilla. Time Spy 17100 Graphics, 7339 CPU ja 14255 total. Kaikki vakiona. Pitäisikö jotain muuttaa?
 

Hiekkis

Ymmärtäjä
RTX ON
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
31
Tuossa omia karkkimarkkeja Asus RTX 3080 TUF OC:llä, vissiin pelaa ihan niin kuin pitää :comp:




Kortti on varsin kylmä rasituksessa, alivolttittelin ilman sen kummempaa viilausta 950mV / 1980 mhz ennen joulua ja yksikään peli ei ole kaatunut. 600w pikkupoweri riittää tuolle 5,0 ghz i9 prossun kanssa. :comp:



 
  • Tykkää
Reactions: sjn
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
360
Tasan kuukausi sitten sain käsiini EVGA RTX 3080 FTW3 Ultran. Vain viikko ennen joulua päivitin vanhan prosessorin uuteen (3700X -> 5800X). Tänään sain aikaiseksi oman ennätystuloksen 3DMark Time Spy -benchmarkissa. Tulos riitti heittämällä top100-listalle (tätä kirjoittaessa tulokseni löytyy 5800X/3080 -listalta sijalta 35).

Alla linkki tulokseen:




 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.11.2020
Viestejä
66
Ei kyllä nyt aukea tämä. 3090 on nyt alivoltitettu 850mV, 1920mhz. Stabiili on. Mutta - HWinfosta näen että power limitti 380w käy ihan koko ajan Time Spyn aikana, ja sitämyötä lämmötkin 78c max.

Mites tämä nyt on mahdollista? Unigine Heavenia pyörittämällä max tehonkulutus jotain 320w.

Edit: Jaa, näemmä itse asiassa jos pistää Heavenin pyörimään full screeniin niin kylläpä sieltäkin ne 380w/78c saadaan. Mutta pitäisihän alivolteilla tehonkulutuksen laskea ja sitten lämmöt? Vai?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.11.2020
Viestejä
66
Tasan kuukausi sitten sain käsiini EVGA RTX 2080 FTW3 Ultran. Vain viikko ennen joulua päivitin vanhan prosessorin uuteen (3700X -> 5800X). Tänään sain aikaiseksi oman ennätystuloksen 3DMark Time Spy -benchmarkissa. Tulos riitti heittämällä top100-listalle (tätä kirjoittaessa tulokseni löytyy 5800X/3080 -listalta sijalta 35).

Alla linkki tulokseen:




Aika kovat. Teitkö jotain erityistä CPUn osalta että pääsit tuohon? Itsellä sama prossu mutta paras CPU score mitä saan on jotain 11000+.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
360
Aika kovat. Teitkö jotain erityistä CPUn osalta että pääsit tuohon? Itsellä sama prossu mutta paras CPU score mitä saan on jotain 11000+.
Muistiajoitukset, muistitaajuus sekä FCLK-taajuus vaikuttavat aika huomattavasti tuohon CPU scoreen Time Spyssa, muistaakseni pelkästään noilla CPU score nousi biosin "Optimized defaults" -asetuksiin nähden hieman yli 1500 pisteen verran (käytössäni olevat muistiasetukset voi lukea allekirjoituksestani alla). Muistien säätämisen lisäksi CPU:lle on otettu käyttöön myös PBO + AutoOC = CPU Max Boost Override (+75MHz) + Curve Optimizer, jotka antavat CPU scorea lisää vielä noin 400 pistettä.
 
Liittynyt
03.11.2020
Viestejä
66
Muistiajoitukset, muistitaajuus sekä FCLK-taajuus vaikuttavat aika huomattavasti tuohon CPU scoreen Time Spyssa, muistaakseni pelkästään noilla CPU score nousi biosin "Optimized defaults" -asetuksiin nähden hieman yli 1500 pisteen verran (käytössäni olevat muistiasetukset voi lukea allekirjoituksestani alla). Muistien säätämisen lisäksi CPU:lle on otettu käyttöön myös PBO + AutoOC = CPU Max Boost Override (+75MHz) + Curve Optimizer, jotka antavat CPU scorea lisää vielä noin 400 pistettä.
Ah. Ymmärrän. Itsellä 3000mhzCL16 joten jos muistit noin paljon vaikuttaa, niin omia ei varmaan paljoa tuunailla...
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 593
Mä testailin vähän muistien kellotusten vaikutusta virrankulutukseen. Vaikuttaa yllättäen siltä, että 3080:llä edes +750 mem ei vielä juurikaan lisää kulutusta vrt. vakio, mutta sen jälkeen virtaa aletaan haukata eksponentiaalisesti lisää.

Kortti siis 3080 Gamerock, asetukset 1995MHz/912mV + fan speed kiinteä 57%. Teholukeman piikki Time Spy -ajossa:

+0 -> peak 385W (graphics score 18260)
+500 -> peak 384W (graphics score 18429)
+750 -> peak 385W (graphics score 18506)
+900 -> peak 387W (graphics score 18500)
+1000 -> peak 387W (graphics score 18542)
+1100 -> peak 389W (graphics score 18618)
+1200 -> peak 393W (graphics score 18649)

Tällä perusteella vaikuttaisi siltä, että power limitin riittävyyden kannalta ainakin tuo +750 pitäisi olla ihan ookoo kenelle vaan kunhan on vakaa. Vielä +1000 vaikuttaa hyvin minimaalisesti, mutta sitten seuraavat sadat hertsit voi hyvinkin alkaa ahdistaa coren tehobudjettia. Oma kortti sai lisää kulkua suht tasaisesti tuohon +1200 asti, sen enempää en nähnyt tarpeelliseksi testata koska noillakin asetuksilla alkaisi 400W limitti ahdistaa. Todennäköisesti +1000 on oma valinta pysyvään käyttöön.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
661
Ei kyllä nyt aukea tämä. 3090 on nyt alivoltitettu 850mV, 1920mhz. Stabiili on. Mutta - HWinfosta näen että power limitti 380w käy ihan koko ajan Time Spyn aikana, ja sitämyötä lämmötkin 78c max.

Mites tämä nyt on mahdollista? Unigine Heavenia pyörittämällä max tehonkulutus jotain 320w.

Edit: Jaa, näemmä itse asiassa jos pistää Heavenin pyörimään full screeniin niin kylläpä sieltäkin ne 380w/78c saadaan. Mutta pitäisihän alivolteilla tehonkulutuksen laskea ja sitten lämmöt? Vai?
Laskeehan se tehonkulutus jos alivoltitat ja pidät kellot samassa missä ne pyörii normaalisti, mutta tämä kuulostaa siltä että voltteja pudotettu ja kelloja puskettu ylöspäin. Ei siinä, ihan kova jos on stabiili noilla luvuilla, oma 3090 ei ollut vielä 862mV stabiili 1920mhz:ssa,ehkä just timespy-stabiili mutta ei kaikessa.
 
Liittynyt
17.11.2018
Viestejä
593
Tästä kuvasta saa hyvin apuja oman kortin volttioptimointiin:

Screenshotti on oheisesta videosta jos haluaa katsoa kokonaan. Kaveri on siis hakenut optimaalisia jännitteitä eri kellotaajuuksille, ja tuosta näkeekin hyvin kuinka paljon jännitettä on liikaa stock-asetuksella. Hänen mukaan nämä on testattu vakaiksi myös raytracing peleillä.
Kiitos, kopioin tämän omaan rtx 3080:aan suoraan! Lisäksi laitoin -10% powerlimittiä, board power draw näkyy olevan nyt 330 W GPU-Z:lla katsottuna.
Kulkee vakaana, Time Spy 18009, Port Royal 11633.
 
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
140
Onkos kuinka moni törmännyt näissä uusissa RTX kortteihin tuohon surullisen kuuluisaan "void warranty if removed" tarraan ruuveissa kun haluaisi irroittaa jäähdyttimen?

Kertokaa mielellään onko ollut vai ei ja mikä merkki / malli.

Katsonut nyt tuota omaa tulevaa 3090 Aorus Masteria niin netissä niissxä ei missään näy tarroja ja se on myös mainittu videoissa. Vesille tuo menee keväällä joskus kun ehtii mutta monissa korteissa on näkynyt hieman nihkeä määrä tahnaa joten voi olla että vaihdan heti thermal Grizzlyt alle jossei siinä ole sitä tarraa.

Mietin lähinnä että laitetaanko sitten täällä EU puolella niitä tarroja yms niihin.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
738
Pitäisi kahdesta samaa mallia olevasta 3080 kortista valita kumpi menee pää- ja kumpi kakkoskoneeseen, ja toiveena siis tietenkin että parempi pii päätyy pääkoneeseen.

Jos tahtoo helpolla päästä niin riittääkö että vetää stockina karkkimarkit läpi samalla koneella ja valitsee sen joka antaa paremmat pisteet? Vai pitäisikö niitä molempia yrittää kutitella ennen benchmarkkausta?
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
745
Onkos kuinka moni törmännyt näissä uusissa RTX kortteihin tuohon surullisen kuuluisaan "void warranty if removed" tarraan ruuveissa kun haluaisi irroittaa jäähdyttimen?

Kertokaa mielellään onko ollut vai ei ja mikä merkki / malli.

Katsonut nyt tuota omaa tulevaa 3090 Aorus Masteria niin netissä niissxä ei missään näy tarroja ja se on myös mainittu videoissa. Vesille tuo menee keväällä joskus kun ehtii mutta monissa korteissa on näkynyt hieman nihkeä määrä tahnaa joten voi olla että vaihdan heti thermal Grizzlyt alle jossei siinä ole sitä tarraa.

Mietin lähinnä että laitetaanko sitten täällä EU puolella niitä tarroja yms niihin.
Ainakin omassa kfa2 on tuommoinen tarra.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Pitäisi kahdesta samaa mallia olevasta 3080 kortista valita kumpi menee pää- ja kumpi kakkoskoneeseen, ja toiveena siis tietenkin että parempi pii päätyy pääkoneeseen.

Jos tahtoo helpolla päästä niin riittääkö että vetää stockina karkkimarkit läpi samalla koneella ja valitsee sen joka antaa paremmat pisteet? Vai pitäisikö niitä molempia yrittää kutitella ennen benchmarkkausta?
Ensiksi powerlimit tappiin sitten lyöt esim corea ylöspäin +60MHz askeleilla ajat time spy/port royal kunnes kippaa, ja katot kummalla saat paremman scoren/kellot ennen kippausta. Aika hyvin pitäisi tuolla karkeasti onnistua paremman kortin löytäminen
 

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 797
Onkos kuinka moni törmännyt näissä uusissa RTX kortteihin tuohon surullisen kuuluisaan "void warranty if removed" tarraan ruuveissa kun haluaisi irroittaa jäähdyttimen?

Kertokaa mielellään onko ollut vai ei ja mikä merkki / malli.

Katsonut nyt tuota omaa tulevaa 3090 Aorus Masteria niin netissä niissxä ei missään näy tarroja ja se on myös mainittu videoissa. Vesille tuo menee keväällä joskus kun ehtii mutta monissa korteissa on näkynyt hieman nihkeä määrä tahnaa joten voi olla että vaihdan heti thermal Grizzlyt alle jossei siinä ole sitä tarraa.

Mietin lähinnä että laitetaanko sitten täällä EU puolella niitä tarroja yms niihin.
MSI 3080 Suprim, yksi warranty void tarra löytyy. Ja asiaan liittyen, lähti alphan blokki tulemaan saksanmaalta kohti komentopistettä. Ensiviikolla, jos UPS on suosiollinen, pääsee sit vaihtamaan vesiblokkia ja biossia korkeampien kellojen perässä :btooth:
 
Liittynyt
13.11.2019
Viestejä
418
Asus 3090 Strix Oc: Ei suoranaisesti void warranty, mutta jokin tamper dottihan tuossa yhden ruuvin päällä on. Screenshot 2021-01-02 at 12.47.31.png
Voi toki takuuehdoissa lukea, että juurikin sitä tuo tarkoittaa jos niitä jaksaa selailla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 323
Kiitos, kopioin tämän omaan rtx 3080:aan suoraan! Lisäksi laitoin -10% powerlimittiä, board power draw näkyy olevan nyt 330 W GPU-Z:lla katsottuna.
Kulkee vakaana, Time Spy 18009, Port Royal 11633.
Mitä eilen googlailin aiheesta liittyen oman 3070:n alivoltitukseen niin Redditissä kommentoitiin jossain ketjussa että ei kannata tehdä noita molempia samaan aikaan, power limitti siis kannattaisi jättää defaultille. Taisi olla että tuo -10% power limit voisi sitten aiheuttaa stutterointia jos hetkellisesti kortti tarvitsisikin enemmän tehoja ja tulee power limit vastaan tms.

 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 029
Taisi olla että tuo -10% power limit voisi sitten aiheuttaa stutterointia jos hetkellisesti kortti tarvitsisikin enemmän tehoja ja tulee power limit vastaan tms.
Tälle stutteroinnille ois kiva saada jotain näyttöä, ite en ole vastaavaa koskaan huomannut. Kortithan toimii vakioasetuksilla hyvin monessa pelissä juuri noin että iskee powerlimittiin ja hyppii sen mukaan vfr käyrän pisteeltä toiselle.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 120
Onkos kuinka moni törmännyt näissä uusissa RTX kortteihin tuohon surullisen kuuluisaan "void warranty if removed" tarraan ruuveissa kun haluaisi irroittaa jäähdyttimen?

Kertokaa mielellään onko ollut vai ei ja mikä merkki / malli.

Katsonut nyt tuota omaa tulevaa 3090 Aorus Masteria niin netissä niissxä ei missään näy tarroja ja se on myös mainittu videoissa. Vesille tuo menee keväällä joskus kun ehtii mutta monissa korteissa on näkynyt hieman nihkeä määrä tahnaa joten voi olla että vaihdan heti thermal Grizzlyt alle jossei siinä ole sitä tarraa.

Mietin lähinnä että laitetaanko sitten täällä EU puolella niitä tarroja yms niihin.
Tilanne ei ole muuttunut lainkaan, eli EVGA on ainut joka sallii jäähyjen irroittamiset. MSI:stä on jotain vuosia vanhoja foorumipostauksia jossa joku aspasta vastasi että saa irroittaa, mutta yleisesti MSI:kään ei virallisesti salli.

Tarrat eivät näy tuotekuvissa, koska kyseessä ovat promokuvat jotka ovat otettu ennen tuotteen päästämistä markkinoille.

Gigabyte, Asus, KFA/Galax jne ehdottomasti kieltävät nuo.
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
27
Sain eilen vihdoin pelattua umpisurkean Cyberpunkin läpi ja pidin Afterburneria taustalla päällä. Välillä tuli katsottua lämpötiloja niin Palitin 3090 Gamingpro paukutti tasaisesti 80c vaikka kotelon ilmanvaihto on kunnossa. Kortissa stokki jäähyt.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 892
MSI 3080 Suprim, yksi warranty void tarra löytyy. Ja asiaan liittyen, lähti alphan blokki tulemaan saksanmaalta kohti komentopistettä. Ensiviikolla, jos UPS on suosiollinen, pääsee sit vaihtamaan vesiblokkia ja biossia korkeampien kellojen perässä :btooth:
Mistä tilasit? Olis jimmsillä tilattuna tuo, mutta ei näytä tulevan arviota päivästä.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 579
Sain eilen vihdoin pelattua umpisurkean Cyberpunkin läpi ja pidin Afterburneria taustalla päällä. Välillä tuli katsottua lämpötiloja niin Palitin 3090 Gamingpro paukutti tasaisesti 80c vaikka kotelon ilmanvaihto on kunnossa. Kortissa stokki jäähyt.
Ei oo kyllä hyvä merkki, kun CP2077 ei hvireästi edes ime watteja/lämmitä korttia. Oma 3090 Aorus Master pyörii CP:sss 65c tuntumassa. Toki itsellä on alivoltitettu tuo, mutta kotelotuuletus ja kortin oma tuuletus on omassa koneessa säädetty aika hiljaisiksi, joten vähän agressiivisemmilla tuuletuksilla saisi CP:ssä aika helpisti 60c pintaan nuo lämmöt.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 357
Viestejä
4 195 606
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom