NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3080 Ti / 3090 -ketju (GA102)

Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
661
Juu mulla oli sama ongelma. Sitä ennen jollakulla oli MSI:n kortin kanssa samaa ongelmaa. Liitännät kattoa kohti on joillain korteilla huono asento. Nyt taitaa suurin ääni lähteä erilaisista vinkunoista ja sirinöistä 160fps pelatessa. Tosin vähän vaikea paikallistaa onko syyllinen poweri, emo vai näyttis. Täytyy katsoa auttaako kilowatin poweri yhtään sirinöihin.
Uskoisin että kortti, kfa2 piti kauheaa sirkutusta, omalla tuffilla sirinän kuulee vasta kun mennään 400fps yli ja kun vrr ja framelimit käytössä niin sinne ei mennä kuin benchejä ajaessa.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
723
Juu mulla oli sama ongelma. Sitä ennen jollakulla oli MSI:n kortin kanssa samaa ongelmaa. Liitännät kattoa kohti on joillain korteilla huono asento.
Olisihan tuo tietenkin pitänyt itsekkin ymmärtää, kun on selkeästi tavallisuudesta poikkeava asento kotilla. Mutta mulla on ollut yli 5 vuotta liittimet kohti kattoa (970, 980ti ja 1080ti) ja ikinä ei ole ollut mitään ongelmia lämpöjen kanssa, niin eipä tullut edes mieleen, että se olisi tästä kiinni.

Jos jollain sattuu olemaan 3080 kortti pystyasennossa, niin vinkkejä otetaan vastaan :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
Kertokaas tietämättömälle että pitääkö tässä poistella ajureita tai jotain? kun tänään vaihtuu 3060ti -> 3080.
Vai lyönkö vain kiinni ja kovaa ajoa
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 891
Kertokaas tietämättömälle että pitääkö tässä poistella ajureita tai jotain? kun tänään vaihtuu 3060ti -> 3080.
Vai lyönkö vain kiinni ja kovaa ajoa
En tiedä tarviiko, mutta ite ajattelin vetää vaikka vaihdan 3080 toiseen. Nyt tosin pyörii vanha 1070 ja tähän väliin en vetänyt ddulla. Huomenna uusi kortti koneeseen ja ennen sitä ajattelin vetää ddulla ajurit sileeks.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
448
Kertokaas tietämättömälle että pitääkö tässä poistella ajureita tai jotain? kun tänään vaihtuu 3060ti -> 3080.
Vai lyönkö vain kiinni ja kovaa ajoa
Ei ole ennen tarvinnut. Kiinni ja päivittää ajurit jos on päivitys saatavilla. Huomaahan sen, jos se ei toimi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660
Juu mulla oli sama ongelma. Sitä ennen jollakulla oli MSI:n kortin kanssa samaa ongelmaa. Liitännät kattoa kohti on joillain korteilla huono asento. Nyt taitaa suurin ääni lähteä erilaisista vinkunoista ja sirinöistä 160fps pelatessa. Tosin vähän vaikea paikallistaa onko syyllinen poweri, emo vai näyttis. Täytyy katsoa auttaako kilowatin poweri yhtään sirinöihin.
Kyllä se on nää kortit mitkä sirisee. TUFin ku laitto vesille niin alko sirinät yhtäkkiä kuulumaan huomattavasti kovempaa, luonnollisesti sekin vaikuttaa ku se sirinä on nykyään ainut ääni mikä koneesta kuuluu, ja lisäks jotkut oli heittäny sellastakin teoriaa et se sirinä voimistuu ton blokin kautta, jollain EK:n blokeilla sitä oli saanu vaimennettua laittamalla lisää lämpötyynyjä backplaten puolelle, mikä kuulostaa kyllä vähän erikoiselta. Itellä HX1200 virtalähteenä, enkä tiiä pyöriikö siinä edes tuuletin rasituksessa, tuskin kun mitään ei sieltäkään kuulu.
 
Liittynyt
03.11.2020
Viestejä
66
Alivoltitus on ylikellottamista, riippuu kortista mitkä arvot just sulla toimii. Päätät jonkun hertsimäärän ja testaat alimmat jännitteet joilla pysyy niillä vakaana.
Noniin. Päädyin sitten tosiaan kaivamaan varastosta vanhan ATX-kopan ja siirtämään sisukset sinne. Tämähän se tuntui auttavan. Nyt lisäksi alivoltitettu 0.85v ja vakio 1890 kellot. Lämmöt pysyy tuossa 70c tuntumassa. Paras tulos mitä saan nyt Time Spystä on 18016 (kokonaisscore), 20097 (gpu) ja 11355 (cpu). Tietysti nyt alkaa ahneus iskeä ja miettii voisko vielä jotain kiristellä tai säätää?

Nämä siis jo melko hyvät arvot toki.

Edit: MSI GXT 3090 ja 5800X
 
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
439
Noniin. Päädyin sitten tosiaan kaivamaan varastosta vanhan ATX-kopan ja siirtämään sisukset sinne. Tämähän se tuntui auttavan. Nyt lisäksi alivoltitettu 0.85v ja vakio 1890 kellot. Lämmöt pysyy tuossa 70c tuntumassa. Paras tulos mitä saan nyt Time Spystä on 18016 (kokonaisscore), 20097 (gpu) ja 11355 (cpu). Tietysti nyt alkaa ahneus iskeä ja miettii voisko vielä jotain kiristellä tai säätää?

Nämä siis jo melko hyvät arvot toki.

Edit: MSI GXT 3090 ja 5800X
Nythän siinä on taas lämpötilan puolesta ainakin menovaroja, nosta vaikka voltteja hieman 0.9V asti ja etsi sille maksimikellot ja tarkkaile lämpöjä. Itellä tais 20600 tulla Gaming X Triolla graphics scoreksi.
 
Liittynyt
03.11.2020
Viestejä
66
Nythän siinä on taas lämpötilan puolesta ainakin menovaroja, nosta vaikka voltteja hieman 0.9V asti ja etsi sille maksimikellot ja tarkkaile lämpöjä. Itellä tais 20600 tulla Gaming X Triolla graphics scoreksi.
Mjoo. Kokeilin ja tuonne 2000 hujakoille antoi nostaa tuolla 0.9. Jännä vain että tämän jälkeen Time Spy score itse asiassa putosi?

Eikös pitäisi pystyä saamaan stockkinakin jo 20500+ tai ainakin revikoissa on saatu. Yritän vain hahmottaa että mikä tuohon vajeeseen on syynä.
 
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
439
Mjoo. Kokeilin ja tuonne 2000 hujakoille antoi nostaa tuolla 0.9. Jännä vain että tämän jälkeen Time Spy score itse asiassa putosi?

Eikös pitäisi pystyä saamaan stockkinakin jo 20500+ tai ainakin revikoissa on saatu. Yritän vain hahmottaa että mikä tuohon vajeeseen on syynä.
Varmaan power limittiin alkaa hakkaamaan? Smoothimpi V/F curve varmaan voisi auttaa.
 
Liittynyt
24.11.2019
Viestejä
82
Mulla on tollanen TUF tilauksessa, mutta huolettaa mahtuminen koppaan, kun käytössä on Silverstonen GD09. 133mm leveä pitäs mahtua ja TUF on kapeampi, mutta tottakai sille täytyy saada virtaakin syötettyä jotenkin. Kuvissa kortin shroudissa näyttäisi olevan tuollainen leveämpi kohta siellä virtaliittimien tienoilla, niin osaisiko joku sanoa että onko se huomioitu tuossa kortin leveydessä minkä on ilmoitettu olevan 126,9mm? Jos kortin leveys on tuon pienen kohdan mittoja niin uskon että menee ihan mukavasti ja virtapiuhatkin saa kytkettyä ilman mitään 90° tai 180° erityisliittimiä
 
Liittynyt
18.09.2020
Viestejä
128
Semmonen homma et jossain täällä oli ohjeet tohon biosin vaihtoon eli MSI Suprimx 3080:n haluisin kokeilla sitä 3080 strixin biossia. Kaipaisin vähän kokemuksia siitä että kuinka suuri hyöty siitä isommasta powerlimitistä on? Ja muustaakseni siinä oli joku ongelma yhden dpi/hdmi portin kanssa?
Tykkään hifistellä ja kellotella tota suprimia aina kun jaksaa säätää... vielä meen ilmajäähyllä mut vesikierto suunnitteilla kun budjetti antaa myöden!
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 891
Semmonen homma et jossain täällä oli ohjeet tohon biosin vaihtoon eli MSI Suprimx 3080:n haluisin kokeilla sitä 3080 strixin biossia. Kaipaisin vähän kokemuksia siitä että kuinka suuri hyöty siitä isommasta powerlimitistä on? Ja muustaakseni siinä oli joku ongelma yhden dpi/hdmi portin kanssa?
Tykkään hifistellä ja kellotella tota suprimia aina kun jaksaa säätää... vielä meen ilmajäähyllä mut vesikierto suunnitteilla kun budjetti antaa myöden!
Evgalta saa ainakin helposti tuon 450w biosin ladattua forumeilta. Itse mietin samaa, mutta ei ole vielä tuota korttia enkä tiedä yhteensopivuudesta.


Ensimmäisellä sivulla ohjeet ja linkki lataukseen. Toimi hyvin Ftw3 Ultralla, mutta päädyin vaihtamaan Suprim X joka tulee huomenna.
 
Liittynyt
20.11.2020
Viestejä
190
Mitä järkevää saa sadalla eurolla enemmän kuin hiirimaton, jos ostaa 3080 Gaming X Trio:n asemasta 3080 Suprim X :n? Pitäisi valita.
 
Liittynyt
10.10.2019
Viestejä
265
Olen yrittänyt kellottaa 3080 Ventus OC:ta löytämäni ohjeen mukaan, jossa Heaven laitetaan ikkunassa pyörimään ja samalla värkätään afterburnerissa kelloja ylös. No tätä olen nyt tässä harrastanut ja muistin kellosäätö loppuu kesken +1500:ssa.
Voiko tämä pitää paikkansa vai hajoaako tää paska kohta? Ei näy virheitä kuvassa ja time spy meni vähän matalemmilla muistikelloilla (+1300) läpi. Tämä 1500 vielä kokeilematta.

 
Liittynyt
18.09.2020
Viestejä
95
Olen yrittänyt kellottaa 3080 Ventus OC:ta löytämäni ohjeen mukaan, jossa Heaven laitetaan ikkunassa pyörimään ja samalla värkätään afterburnerissa kelloja ylös. No tätä olen nyt tässä harrastanut ja muistin kellosäätö loppuu kesken +1500:ssa.
Voiko tämä pitää paikkansa vai hajoaako tää paska kohta? Ei näy virheitä kuvassa ja time spy meni vähän matalemmilla muistikelloilla (+1300) läpi. Tämä 1500 vielä kokeilematta.

Näissä on ECC muistia, näytölle ei tule virheitä vaikka muistia kellottaisi liikaa, suorituskyky vain kärsii.
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 993
Olen yrittänyt kellottaa 3080 Ventus OC:ta löytämäni ohjeen mukaan, jossa Heaven laitetaan ikkunassa pyörimään ja samalla värkätään afterburnerissa kelloja ylös. No tätä olen nyt tässä harrastanut ja muistin kellosäätö loppuu kesken +1500:ssa.
Voiko tämä pitää paikkansa vai hajoaako tää paska kohta? Ei näy virheitä kuvassa ja time spy meni vähän matalemmilla muistikelloilla (+1300) läpi. Tämä 1500 vielä kokeilematta.

En tiedä mitä ohjetta olet lukenut, mutta aika monessa ohjeessa kerrotaan että muisti on virheenkorjaava. Liikaa kelloja muistiin laskee suorituskykyä kaatumisen sijaan. Toiminta jatkuu huonontuneella suorituskyvyllä pitkälle silti.

Sinun kellotusohje on hyvin surkea jos se ei kerro tätä.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 891
Olen yrittänyt kellottaa 3080 Ventus OC:ta löytämäni ohjeen mukaan, jossa Heaven laitetaan ikkunassa pyörimään ja samalla värkätään afterburnerissa kelloja ylös. No tätä olen nyt tässä harrastanut ja muistin kellosäätö loppuu kesken +1500:ssa.
Voiko tämä pitää paikkansa vai hajoaako tää paska kohta? Ei näy virheitä kuvassa ja time spy meni vähän matalemmilla muistikelloilla (+1300) läpi. Tämä 1500 vielä kokeilematta.

Joo ei ehkä näillä näytönohjaimilla ole paras tapa sillä muistit korjaa itse itseään, jos niin voi sanoa. Ota joku testi jossa saat joka rundin jälkeen tuloksen ja nosta niin kauan kunnes pisteet laskee.
 
Liittynyt
20.11.2020
Viestejä
190
Happy ending thai hieronnassa :cool:, tai vaikka parempi hiiri jos sellaiselle tarvetta. Kyllä tuolle satkulle helposti käyttöä löytyis.
Jep, sinulta hyvä heitto! Muotoilin väärin. Tarkoitin kannattaako Suprimista todella maksaa satku enemmän.
 
Liittynyt
18.09.2020
Viestejä
95
Paljos muuten porukka on saanut kellotettua 3080 GPU? Itsellä Gaming OC bios näyttiksessä +150 core, tähän asti ollut vakaa 2115 MHz jos teho sen sallii. En ole yrittänyt nostaa lisää kun kuitenkin täydellä kuormalla boostaa kuitenkin vain johonkin 2030 paikkeille
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 993
Paljos muuten porukka on saanut kellotettua 3080 GPU? Itsellä Gaming OC bios näyttiksessä +150 core, tähän asti ollut vakaa 2115 MHz jos teho sen sallii. En ole yrittänyt nostaa lisää kun kuitenkin täydellä kuormalla boostaa kuitenkin vain johonkin 2030 paikkeille
Kahden lisävirtaliittimen Gaming OC osuu powerlimittiin kaikessa etäisesti raskaassa kuormassa vakiojännitteillä jo alle 2000MHz kelloilla. Eli lukema 2115MHz on täysin epärelevantti. Se on piikkiluku jostain tilenteesta missä koko näytönohjainta ei edes rasiteta. Se ei kerro vakaudesta yhtään mitään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 840
+220 Asus Tuffissa. Boostaa yli 2100mhz jos virrankäyttö jää reilusti power limitistä, eli käytännössä jossain valikoissa tai kevyissä peleissä joissa FPS rajoittuu 120hz cappiin. Käytännössä boosti on 1800mhz-2100mhz välillä riippuen pelistä. Quake 2 RTX on tuolla ~1800-1850mhz tietämillä ja Watch Dogs Legion ~2050-2100mhz.
 
Liittynyt
18.09.2020
Viestejä
95
Kahden lisävirtaliittimen Gaming OC osuu powerlimittiin kaikessa etäisesti raskaassa kuormassa vakiojännitteillä jo alle 2000MHz kelloilla. Eli lukema 2115MHz on täksyn epärelevantti. Se on piikkiluku jostain tilenteesta missä koko näytönohjainta ei edes rasiteta. Se ei kerro vakaudesta yhtään mitään.
Niin ku sanoin, tiiän. Täydellä kuormalla suunnilleen 2,0 GHz ja jos on joku 80% load niin ylittyy 2,1
 
Liittynyt
18.09.2020
Viestejä
128
Evgalta saa ainakin helposti tuon 450w biosin ladattua forumeilta. Itse mietin samaa, mutta ei ole vielä tuota korttia enkä tiedä yhteensopivuudesta.


Ensimmäisellä sivulla ohjeet ja linkki lataukseen. Toimi hyvin Ftw3 Ultralla, mutta päädyin vaihtamaan Suprim X joka tulee huomenna.
Mäkin havittelin strixiä mut suprimia kun on nyt käyttäny, en tiiä kumpi on parempi kun toikin on hyvä 3080 ja yltää 3d markin testin mukaankin strixin tasolle. Siks myös haluan tuon isomman limitin et jos sais kiristettyä lisää vielä!
Strix ois sopinu esteettisistä syistä ja siitä kun en tykkää jos kaikki komponentit on eri valmistajilta. Asusta ja corsairia on koneessa eniten
 

Sothis

★★★
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
611
Hei, onko nyt jotain muita hyviä RTX-pelejä tarjolla kuin Metro Exodus ja Cyberpunk? Cyberpunk on vielä liian rikki, ja Metro ei kuulu suosikkeihin muutoin. Control taisi olla myös, mutta se on 4k resolle liian raskas.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 891
Mäkin havittelin strixiä mut suprimia kun on nyt käyttäny, en tiiä kumpi on parempi kun toikin on hyvä 3080 ja yltää 3d markin testin mukaankin strixin tasolle. Siks myös haluan tuon isomman limitin et jos sais kiristettyä lisää vielä!
Strix ois sopinu esteettisistä syistä ja siitä kun en tykkää jos kaikki komponentit on eri valmistajilta. Asusta ja corsairia on koneessa eniten
Laita vaikka yksityisviestiä, jos laitat ton Evgan biosin tai jonkun muun valmistajan, että miten toimii ja oliko asennus helppo. Evgan biosin pystyi ainakin Evgan kortille asentamaan minuutissa ja lapskin sen olisi osannut.
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Laita vaikka yksityisviestiä, jos laitat ton Evgan biosin tai jonkun muun valmistajan, että miten toimii ja oliko asennus helppo. Evgan biosin pystyi ainakin Evgan kortille asentamaan minuutissa ja lapskin sen olisi osannut.
Frame Chasers ainakin aiemmin teki niin, että ensin nvflashilla manuaalisesti evgan normi bios sisään ja sitten sillä evgan ohjelmalla 450W bios. Suoraan ei ainakaan ohjelmalla pysty, koska se vaatii, että ohjelma tunnistaa Evgan kortin oikein.
 
Liittynyt
10.10.2019
Viestejä
265
Näissä on ECC muistia, näytölle ei tule virheitä vaikka muistia kellottaisi liikaa, suorituskyky vain kärsii.
En tiedä mitä ohjetta olet lukenut, mutta aika monessa ohjeessa kerrotaan että muisti on virheenkorjaava. Liikaa kelloja muistiin laskee suorituskykyä kaatumisen sijaan. Toiminta jatkuu huonontuneella suorituskyvyllä pitkälle silti.

Sinun kellotusohje on hyvin surkea jos se ei kerro tätä.
Joo ei ehkä näillä näytönohjaimilla ole paras tapa sillä muistit korjaa itse itseään, jos niin voi sanoa. Ota joku testi jossa saat joka rundin jälkeen tuloksen ja nosta niin kauan kunnes pisteet laskee.
hmm.. ainakin tuonne +1000Mhz asti tuntuu time spy tulokset olevan nousujohteisia. Mittapisteet olivat +300,+600,+800,+1000,+1200,+1350 ja +1500Mhz.
Eli +1000Mhz voi muisteille tarjota jos ovat vakaat pitkäaikaisessa käytössä.



edit. nämä ovat sitten GPU pisteitä ettei kukaan erehdy luulemaan koko testin pisteiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 022
hmm.. ainakin tuonne +1000Mhz asti tuntuu time spy tulokset olevan nousujohteisia. Mittapisteet olivat +300,+600,+800,+1000,+1200,+1350 ja +1500Mhz.
Eli +1000Mhz voi muisteille tarjota jos ovat vakaat pitkäaikaisessa käytössä.
Onks nää Time spy ajot tehty samoilla lämmöillä johon pidemmässä pelisessiossa nousee?
 

knz0

300 yard drive
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 351
Oma 3080 TUF OC ei anna laittaa kuin +500MHz kelloja muisteille ennen kuin paskalaitos kaatuu Quake II RTX:ssä. Kannattaa ehkä laittaa se testiin jos haluaa varmistua vakaudesta myös raskaissa RT-peleissä.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 022
Juu, mulla kaatui heittäen space invaderit ruutuun 3080:llä kun +800mhz muisteilla Q2RTX:ää pyöritin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 840
Mä olen Tuffilla pyöritellyt +1000mhz tuntikausia Quake 2 RTX. Enempi on vielä kokeilematta. Kyllä näissä valmistajan sisälläkin vaikuttaisi olevan isoja eroja kellottuvuudessa. Tietty tuo +500 ja +1000 ero on varmaan se yksi fps, joten ihan sama sinänsä.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 891
Frame Chasers ainakin aiemmin teki niin, että ensin nvflashilla manuaalisesti evgan normi bios sisään ja sitten sillä evgan ohjelmalla 450W bios. Suoraan ei ainakaan ohjelmalla pysty, koska se vaatii, että ohjelma tunnistaa Evgan kortin oikein.
En oo ennen biosia vaihtanutkaa ja evga oli sen helpoksi tehnyt, mutta varmaan jää muu kikkailu tekemättä. Ei varmaan kovin suurta eroa ole. Tosin joskus tylsyyden iskiessä tiedä vaikka uskaltautuisi kokeilemasta. Mistäs ton Evgan normi biosin löytää, kun ei se tainnut olla siellä forumeilla tarjolla ainakaan aikasemmin?

Edit. Eipä mitää kattelin tota nvflashin ohjetta ja totesin etten jaksa alkaa säätämään parinkymmenen watin takia :rofl2:
 
Viimeksi muokattu:

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
En oo ennen biosia vaihtanutkaa ja evga oli sen helpoksi tehnyt, mutta varmaan jää muu kikkailu tekemättä. Ei varmaan kovin suurta eroa ole. Tosin joskus tylsyyden iskiessä tiedä vaikka uskaltautuisi kokeilemasta. Mistäs ton Evgan normi biosin löytää, kun ei se tainnut olla siellä forumeilla tarjolla ainakaan aikasemmin?

Edit. Eipä mitää kattelin tota nvflashin ohjetta ja totesin etten jaksa alkaa säätämään parinkymmenen watin takia :rofl2:
Techpowerup vga bios collectionista löytyy kuulemma.
 

Wzb

Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
319
Oma 3080 TUF OC ei anna laittaa kuin +500MHz kelloja muisteille ennen kuin paskalaitos kaatuu Quake II RTX:ssä. Kannattaa ehkä laittaa se testiin jos haluaa varmistua vakaudesta myös raskaissa RT-peleissä.
Mulla kans normi TUF +500mhz muisteille. Koitin laittaa +750mhz laski pisteet timespyssa niin tyydyin tuohon +500mhz. En oo jaksanu sen koomin paljon testailla muisteja.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 577
Olen testannut, mutta tuolla ei ole mitään tekemistä enää "normaali" kulutuksen kanssa. Siellä kyllä mennään power limittiin niin että heilahtaa.
No metro exodus RT päällä, on aika tasoissa wattimäärältään tuon Q2 RTX:n kanssa.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
598
Ensi tuntumat TUF:sta, on se melkoinen kiuas! Koppa on pöydän alla ja kylkipaneeli hohkaa sen verran lämpöä että ei pääse ainakaan jalat palelemaan. Mutta vaikuttaa vähän siltä että Fractal Define C alkaa olemaan liian pieni tälle kokoonpanolle, muistin lämmöt alkaa lähestyä 50'C kun ilma ei pääse kunnolla kiertämään.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
661
Ensi tuntumat TUF:sta, on se melkoinen kiuas! Koppa on pöydän alla ja kylkipaneeli hohkaa sen verran lämpöä että ei pääse ainakaan jalat palelemaan. Mutta vaikuttaa vähän siltä että Fractal Define C alkaa olemaan liian pieni tälle kokoonpanolle, muistin lämmöt alkaa lähestyä 50'C kun ilma ei pääse kunnolla kiertämään.
Samat ongelmat oli itsellä. 3x nf-a12 eteen ja oisko 1x s12 taakse niin helpotti kummasti :)
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
598
Samat ongelmat oli itsellä. 3x nf-a12 eteen ja oisko 1x s12 taakse niin helpotti kummasti :)
Tein radikaalin ratkaisun ja laitoin tilaukseen isomman kopan paremmalla virtauksella. Mulla on edessä 280mm radi mikä kuristaa aika paljon ja sen asentaminen kattoon on tässä kopassa yhtä helvettiä tilan puutteen vuoksi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 642
Viestejä
4 197 250
Jäsenet
70 760
Uusin jäsen
Maakkkee

Hinta.fi

Ylös Bottom