nVIDIA DLSS v2.0

Death Strandinging DLSS-toteutuksesta on tullut eteen jo kahta täysin vastakkaista näkemystä. Ketjussa jo mainitussa artikkelissa Tom's Hardware pitää sitä silmin erottamattomana natiivista ja selvästi parempana kuin FidelityFX CASia, jota vaivaa shimmeröinti. Ars Technica taas on täysin päinvastaista mieltä, ja kuvaa DLSS:n ongelmia sanallisesti aika kattavasti.

Jotenkin tämä rekonstruktiotekniikoiden arviointi pitää toteuttaa, eikä tämä toimittajien (tai "toimittajien") subjektiivinen arviointi ja sanallinen raportointi kyllä oikein vaikuta oikealta tavalta.
FidelityFX CAS ei ole edes mikään rekonstruktiotekniikka, kuulemma tuon pelin tapauksessa myös laskevat resoluutiota mikä sitten skaalataan "tyhmästi" natiiviksi + filtteri päälle.
Mutta tässä on juuri hyvä esimerkki siitä miksi niin subjektiivisen asian, kuin kuvanlaatu on, arviointia ei voida jättää arvostelijoiden harteille.
Eiköhän tuosta kuvanlaatuvertauksia tule ihan kuva- ja videomuodossa.
Olis kyllä tosi kiva, eikö? Mutta oon kuullut huhuja, että se on käytännössä mahdotonta :(
Kyllä, häviöttömän videon julkaisu on käytännössä mahdotonta, mikä siihen vaadittaisiin että katsoja voisi tehdä omat päätelmänsä kunnolla.
Muunlaisia tapoja kuvanlaadun vertailuun kyllä on olemassa, kuten ne zoomipätkät ongelmakohdista/hyvistä kohdista joihin riittää vähän heikompikin laatu yleensä, sekä kuvankaappaukset (mitkä tosin ei esimerkiksi sitä shimmeringiä näytä).
 
FidelityFX CAS ei ole edes mikään rekonstruktiotekniikka, kuulemma tuon pelin tapauksessa myös laskevat resoluutiota mikä sitten skaalataan "tyhmästi" natiiviksi + filtteri päälle.

En itse asiassa sanonut sen olevan. DLSS sitä vastoin lienee sitä?

Mutta: FidelityFX-CAS:n Github-kuvauksessa lukee näin:

// CAS enchances sharpness and local high-frequency contrast, and with or without added upsampling.
...
// The scaling support in CAS was designed for when the application wants to do Dynamic Resolution Scaling (DRS).
// - With DRS, the render resolution can change per frame.
// - Use CAS to sharpen and upsample to the fixed output resolution, then composite the full resolution UI over CAS output.

Eli sisältääkö se skaalauksen vai ei? Ja onko se suunniteltu käytettäväksi osana skaalausmenetelmiä? Mikä on rekonstruktiotekniikan määritelmä, jos tuo kuvattu asia ei sitä täytä?


Mutta tässä on juuri hyvä esimerkki siitä miksi niin subjektiivisen asian, kuin kuvanlaatu on, arviointia ei voida jättää arvostelijoiden harteille.

Kyllä, täsmälleen samaa mieltä, kuten jo sanoin. Mutta jos kuvanlaatua ei voi arvioida myöskään kuvakaappauksilla (koska eivät sisällä temporaalista dataa), eikä videokaappauksilla (koska pakkaus peittää erot), niin mikä on sun ehdotus ko. menetelmien arviointimenetelmäksi? Ilmeisesti osasuurennokset? No, niissä on puolestaan se ongelma, että niissä suurennetaan yksityiskohdat, eikä näytetä niitä sellaisina kuin ne pelatessa näkyvät.

Eli mikä on se metodi, joka oikeasti toimii? Ei mikään?
 
En itse asiassa sanonut sen olevan. DLSS sitä vastoin lienee sitä?
Kyllä, DLSS on rekonstruktiotekniikka.
Mutta: FidelityFX-CAS:n Github-kuvauksessa lukee näin:

Eli sisältääkö se skaalauksen vai ei? Ja onko se suunniteltu käytettäväksi osana skaalausmenetelmiä? Mikä on rekonstruktiotekniikan määritelmä, jos tuo kuvattu asia ei sitä täytä?
CAS ei sisällä skaalausta, mutta on suunniteltu tukemaan skaalausta jos kehittäjä tai käyttäjä sellaista haluaa käyttää. Death Stranding taitaa olla ensimmäinen jossa kehittäjä on pistänyt sen automaattisesti mukaan kun käytät CASia.
Kyseinen DRS-skaalaus on kuitenkin ns "tyhmä", eli se skaalaa kuvan millä resoluutiolla se ikinä sitten onkin renderöity natiiviksi, mutta se tehdään ns. tyhmästi eli esimääritetyllä skaalausalgoritmilla (en ole varma mitä ne nykyään käyttää, onko jopa ihan bilineaarinen vai jotain vähän parempaa)
Rekonstruktiotekniikka yrittää rakentaa kuvan vastaavaksi kuin alkuperäinen vaikkei sillä ole kaikkea dataa mitä alkuperäisessä kuvassa oli, se ei ole siis vain "tyhmä skaalaus".

Kyllä, täsmälleen samaa mieltä, kuten jo sanoin. Mutta jos kuvanlaatua ei voi arvioida myöskään kuvakaappauksilla (koska eivät sisällä temporaalista dataa), eikä videokaappauksilla (koska pakkaus peittää erot), niin mikä on sun ehdotus ko. menetelmien arviointimenetelmäksi? Ilmeisesti osasuurennokset? No, niissä on puolestaan se ongelma, että niissä suurennetaan yksityiskohdat, eikä näytetä niitä sellaisina kuin ne pelatessa näkyvät.

Eli mikä on se metodi, joka oikeasti toimii? Ei mikään?
Toteutettavissa olevista vaihtoehdoista ei mikään. Osasuurennokset videolla ovat yksi parhaista kompromisseista, mutta kuten itsekin totesit, siinäkin on ongelmansa.
 
Mikä on rekonstruktiotekniikan määritelmä, jos tuo kuvattu asia ei sitä täytä?
FidelityFX cas vain skaalaa kuvaa ja käsittelee korkean kontrastin rajoja miellyttävämmän näköisiksi. Kumpaakaan noista toiminnoista ei voi kuvata rekonstruktioksi, joten niiden summakaan ei ole. Nvidia tykkää väittää että heidän DLSS voisi noiden kahden asian lisäksi luoda kuvaan sellaisia yksityiskohtia mitä siinä ei ennen skaalausta ole ja siksi sitä voisi rekonstruktioksi ehkä sanoa. Mitään näyttöä hekään eivät tosin siitä ole antaneet missään muodossa (yritin myös vertaisarvioituja julkaisuja nopeasti etsiä).
 
FidelityFX cas vain skaalaa kuvaa ja käsittelee korkean kontrastin rajoja miellyttävämmän näköisiksi. Kumpaakaan noista toiminnoista ei voi kuvata rekonstruktioksi, joten niiden summakaan ei ole. Nvidia tykkää väittää että heidän DLSS voisi noiden kahden asian lisäksi luoda kuvaan sellaisia yksityiskohtia mitä siinä ei ennen skaalausta ole ja siksi sitä voisi rekonstruktioksi ehkä sanoa. Mitään näyttöä hekään eivät tosin siitä ole antaneet missään muodossa (yritin myös vertaisarvioituja julkaisuja nopeasti etsiä).

Lähinnä kyselin sitä, että missä tämä FidelityFX:n skaalausfunktio on kuvattu? Aika yleinen ajatus tuntuu olevan, että CAS:n kanssa käytetään lähinnä TAAU:ta, mutta onko FidelityFX:ssä oma funktionsa? En ole löytänyt siitä mitään tietoa, eikä näköjään myöskään Kaotik sellaista tunne.

Edit: Itse olen käyttänyt rekonstruktion määritelmänä sitä, että kunkin framen skaalaukseen käytetään dataa, joka ei sisälly ko. frameen. Silloin siis myös temporaaliset menetelmät lasketaan mukaan, koska ne käyttävät aiemman framen dataa.
 
Nvidia tykkää väittää että heidän DLSS voisi noiden kahden asian lisäksi luoda kuvaan sellaisia yksityiskohtia mitä siinä ei ennen skaalausta ole ja siksi sitä voisi rekonstruktioksi ehkä sanoa. Mitään näyttöä hekään eivät tosin siitä ole antaneet missään muodossa (yritin myös vertaisarvioituja julkaisuja nopeasti etsiä).
Eikös tämä liittynyt asiaan?

 
Eikös tämä liittynyt asiaan?

Onpas mulla lyhyt muisti..
 
Digital Foundryn Death Stranding video, myöhemmin tulossa vielä enemmän DLSS keskittyvä video:
 
Tuota tulin minäkin postaamaan.

DF suosittelee 2560x1440 DLSS:ää natiivi 4k:n yli, koska lopputulos näyttää paremmalta vaikka renderöintireso on alle puolet.
 


Siitä eroa normin ja DLSS:n välillä Death Strandingissa. Jytkyjen jytky?


Eli onko tuossa nyt 4k reso ja vielä DLSS päälle? Eikös sen silloin pitäisikin olla parempi kuin natiivi 4k?

Vai onko tuo nyt sitten oikeasti 1440p skaalattuna vaikka tuossa lukee 4k, koska fps:t on isommat DLSS päällä...
 
Viimeksi muokattu:
Natiivi 4k vs dlss 4k eli 1440p renderöintiresoluutio

Olitkin kerennyt ottaa lainauksen ennen kuin muokkasin viestiä....

Mutta tuossa natiivissa on joku todella paljon pehmentävä AA moodi päällä, siksi on sumuisemmat tekstuurit.
 
Olitkin kerennyt ottaa lainauksen ennen kuin muokkasin viestiä....

Mutta tuossa natiivissa on joku todella paljon pehmentävä AA moodi päällä, siksi on sumuisemmat tekstuurit.

Paljonkohan nahkatakkisetä on pistäny pelintekijälle hilloa että on saatu DLSS näyttämään paremmalta kuin natiivi? :D

Nyt on kyllä taas sen sarjan propakanda videota että ei hyvää päivää.
 
Nyt on kyllä sertifioitu jytky kyseessä kun puolikas resoluutio, tupla fps ja paremmalta näyttää ihan viivottimen ja vatupassinkin kanssa.
 
Taitaa tuo "maximum"-asetus pitää sisällään TAA:n, semmoista suhmua näkyy paikoin, olisiko jossain vertailua ilman sitä?
 
Taitaa tuo "maximum"-asetus pitää sisällään TAA:n, semmoista suhmua näkyy paikoin, olisiko jossain vertailua ilman sitä?
Vaikka TAA ottaa pois niin ei se FPS siitä juurikaan muutu, suttuisuus katoaa mutta 30fps "blurri" jää kun kuvaa liikuttaa vs DLSS +60fps
 
Vaikka TAA ottaa pois niin ei se FPS siitä juurikaan muutu, suttuisuus katoaa mutta 30fps "blurri" jää kun kuvaa liikuttaa vs DLSS +60fps
"30 fps blurri" pelissä missä RX 5700 XT / Radeon VII / RTX 2070 Super riittää ~60 FPS:ään 4K-resoluutiolla? (edit: ja painottaen tietenkin natiivi, ei DLSS tai FidelityFX CAS)
 
GpUgL7I.jpg


Ihan hyvin toimii. Hirveä valitus, jos tuo vähän pehmeyttä.
 
"30 fps blurri" pelissä missä RX 5700 XT / Radeon VII / RTX 2070 Super riittää ~60 FPS:ään 4K-resoluutiolla? (edit: ja painottaen tietenkin natiivi, ei DLSS tai FidelityFX CAS)
Ja pointti oli että kalliimmilla ohjaimilla tulee lisää Fps vai?
2060 vetää ohi 5700XT ja näyttää samalla paremmalta.

Ihan hyvin toimii. Hirveä valitus, jos tuo vähän pehmeyttä.
Ei kukaan valitanut ole, vaan todennut että DLSS näyttää paremmalta.
 
Ja pointti oli että kalliimmilla ohjaimilla tulee lisää Fps vai?
2060 vetää ohi 5700XT ja näyttää samalla paremmalta.
Edelleen odottaen sitä vertailua ilman tähän astisten kuvien ja videoiden perusteella kura-TAA:ta mikä tekee tuhojaan natiivikuvaan
 
Taitaa tuo "maximum"-asetus pitää sisällään TAA:n, semmoista suhmua näkyy paikoin, olisiko jossain vertailua ilman sitä?
Jep. Onhan tää vähän hassua että verrataan (taas kerran) pehmeimpään mahdolliseen ”natiivikuvaan”. Saapahan niitä ”vau” -elämyksiä.
 
Missä saa valittaa siitä, että natiivi ilman TAA:ta tai (DLSS:ää) on ihan katselukelvotonta sahalaitaa?
:facepalm: näinhän se on. Missä saa valittaa siitä kun ajatellaan että TAA on ainoa reunojenpehmennystekniikka DLSS:n lisäksi?
 
:facepalm: näinhän se on. Missä saa valittaa siitä kun ajatellaan että TAA on ainoa reunojenpehmennystekniikka DLSS:n lisäksi?

Death Strandingissa vaihtoehdot ovat FXAA, TAA tai DLSS. Mikä näistä on se, joka tarjoaa blurraamattoman kuvan jossa ei ole staattista eikä temporaalista aliasointiongelmaa?

Injektoitu SSAA on tietty kiva. Mutta missä on se rauta, jolla Death Strandingia saa pelattua edes 1440p 4xSSAA:lla?
 
Death Strandingissa vaihtoehdot ovat FXAA, TAA tai DLSS. Mikä näistä on se, joka tarjoaa blurraamattoman kuvan jossa ei ole staattista eikä temporaalista aliasointiongelmaa?

Injektoitu SSAA on tietty kiva. Mutta missä on se rauta, jolla Death Strandingia saa pelattua edes 1440p 4xSSAA:lla?
Paljos se SSAA nykyään syö sitä suorituskykyä? 1440p:llä on varaa leikata suorituskyvystä lähes puolet jopa RX 5700 XT:llä ennen kuin tiputaan alle 60 FPS:n.
 
Ööö... 4xSSAA on 4xresoluutio. Paljonko se nyt sitten pyörisi 5K:lla?
Juu mutta 4x resoluutio != neljännes suorituskyvystä (vaikka lähelle voikin mennä).
4K downsamplattuna 1440p:lle pitäisi suorituskyvyn tuolla 5700 XT:llä noin 60 FPS:ssä
 
Mulle 4xSSAA on se ensimmäinen käyttökelpoinen vaihtoehto. Ja se on kiva vaihtoehto, jolla varmaan pelaisinkin Death Strandingia... joskus viiden vuoden päästä.

Blurriallergisten kannattaa muistaa, että jotkut on allergisia myöskin sahalaitojen aiheuttamalle värinälle objektien laidoissa. Itselleni vilkkuvat sahalaidat on public enemy number one. Blurrin huomaa käytännössä vain vertaamalla blurraamattomaan kuvaan, kun taas sahalaidat iskee silmään joka ikisestä framesta kuin... no, saha. Ja liikkuvasta kuvasta sitäkin kauheammin.
 
Mulle 4xSSAA on se ensimmäinen käyttökelpoinen vaihtoehto. Ja se on kiva vaihtoehto, jolla varmaan pelaisinkin Death Strandingia... joskus viiden vuoden päästä.

Blurriallergisten kannattaa muistaa, että jotkut on allergisia myöskin sahalaitojen aiheuttamalle värinälle objektien laidoissa. Itselleni vilkkuvat sahalaidat on public enemy number one. Blurrin huomaa käytännössä vain vertaamalla blurraamattomaan kuvaan, kun taas sahalaidat iskee silmään joka ikisestä framesta kuin... no, saha. Ja liikkuvasta kuvasta sitäkin kauheammin.
Kyllä, ihmiset ovat erilaisia ja toisia häiritsee asiat mistä jotkut muut ei välitä tippaakaan. Jos minun pitäisi yksittäinen asia nostaa esille mikä ainakin näissä keskusteluissa toistuu on ringing-artifaktit mitkä pistää mun silmään.
 
Death Strandingissa vaihtoehdot ovat FXAA, TAA tai DLSS. Mikä näistä on se, joka tarjoaa blurraamattoman kuvan jossa ei ole staattista eikä temporaalista aliasointiongelmaa?

Injektoitu SSAA on tietty kiva. Mutta missä on se rauta, jolla Death Strandingia saa pelattua edes 1440p 4xSSAA:lla?
Aika paljon kevyempi 4xssaa on kuin aito 5k resoluutio. Kokeile vaikka.

Jos erilaiset shimmeröinnit häiritsee, niin yllättäen DSAA lisää moisia artefakteja DoF efektin rajojen ympäristössä tolta DF:n videolta asiaa tarkastellessa. (17:10) Itse hiukset toki näyttävät paremmilta, niiden ulkorajat eivät.
 
Vaikutti paskalta peliltä jokatapauksessa (3rd person kakia), joten ihan sama.
 
Aika paljon kevyempi 4xssaa on kuin aito 5k resoluutio. Kokeile vaikka.

Jos erilaiset shimmeröinnit häiritsee, niin yllättäen DSAA lisää moisia artefakteja DoF efektin rajojen ympäristössä tolta DF:n videolta asiaa tarkastellessa. (17:10) Itse hiukset toki näyttävät paremmilta, niiden ulkorajat eivät.

Ei se kyllä vaan käytännössä kevyempi ole. Ainut pelastava tekijä SSAA:lla on ollut se, että muut AA:t on saanut pudotettua pois. Mutta tämäkään ei enää etua kauheasti tuo, kun TAA ei tiputa frame ratea samaan tapaan kuin vaikkapa perinteinen 4xMSAA. Reilut 10 vuotta olen SSAA:lla pelannut pelejä, ja se on hyvä tekniikka vähän vanhempien pelien pelaamiseen. Modernit pelit optimoidaan luonnollisesti moderniin rautaan, joten mitään moninkertaista suorituskykyreserviä ei ole käytettävissä AA:han.

Haluatko esittää esimerkkejä tapauksista, joissa 1440p 4xSSAA on merkittävästi kevyempi kuin 5K?

Mitä tulee shimmeröintiin, niin DLSS joka tapauksessa shimmeröi oleellisesti vähemmän kuin mitä natiivi ilman AA:ta shimmeröisi. Eli lyhyesti: DLSS tarjoaa tässä pelissä mitä suurimmalla todennäköisyydellä parhaan pelikokemuksen itselleni. Miksi näitä näkökulmia ei saisi DF tuoda esille?


Yleisemmin: mun mielestä DF vertaa täsmälleen oikeita asioita tuossa. Mulle natiivi ilman AA:ta ei ole missään tapauksessa vaihtoehto. SSAA tai downsampling voisi olla, jos mulla olisi 3080Ti tai vaikka 6900XT. Mutta kun ei ole. Olemassa olevalla raudalla DLSS vaikuttaa tämän pelin osalta erittäin hyvältä vaihtoehdolta.
 
Mitä tulee shimmeröintiin, niin DLSS joka tapauksessa shimmeröi oleellisesti vähemmän kuin mitä natiivi ilman AA:ta shimmeröisi. Eli lyhyesti: DLSS tarjoaa tässä pelissä mitä suurimmalla todennäköisyydellä parhaan pelikokemuksen itselleni. Miksi näitä näkökulmia ei saisi DF tuoda esille?
Tosiaan kyseisessä pelissä on valitettavan kapeat AA vaihtoehdot eikä esim. SSAA:ta ole mahdollista pakottaa millään kikoilla. Henkilökohtaisesti valitsisin pelissa olevan parhaan AA tekniikan, eli DLSS:n, mutta aidosti natiiviresoluutiolla. Esim. DLSS performance + nvidian ajureista DSR 4x päälle. Näin ei tule mitään alemman rendausresoluution artefakteja, shimmeröinti lähellä nollaa ja tekstuurien ym. tarkkuus saadaan samaan natiivin(ei TAA) kanssa. Toki DLSS:n nopeuslisä jää saamatta, mutta niin jää sen kaikki huonot ominaisuudetkin ja jäljelle jää paras mahdollinen natiiviresoluutiolla rendattu kuva. Harmi että nvidia ei moista asetusta suoraan ole peliin antanut lisätä.
 
Tämä ketju on kyllä hauskaa luettavaa. :D Jos molemmilla valmistajilla ois tämä tekniikka käytössä, niin kaikki huutais hurraata täällä.. :rofl:

Mikään ei ole kymmenessä (kahdessakymmenessä?) vuodessa muuttunut kun tulee näin ulkoapäin näitä ketjuja katselemaan.
 
Tämä ketju on kyllä hauskaa luettavaa. :D Jos molemmilla valmistajilla ois tämä tekniikka käytössä, niin kaikki huutais hurraata täällä.. :rofl:
Hauskinta tässä on tuo "fanipoikien" näkeminen kaikkialla, eikä se rajoitu tietokonerautaan vaan kaikessa pitää vissiin nykyään olla jotain "puolta" tiettyjen ihmisten mielestä.
Minulle ringingartifaktit pistävät silmään riippumatta siitä missä tai mikä niitä aiheuttaa, toisille sahalaidat ovat yhtä myrkkyä riippumatta missä niitä on, kolmannelle shimmeröinti jne
 
Hauskinta tässä on tuo "fanipoikien" näkeminen kaikkialla, eikä se rajoitu tietokonerautaan vaan kaikessa pitää vissiin nykyään olla jotain "puolta" tiettyjen ihmisten mielestä.
Minulle ringingartifaktit pistävät silmään riippumatta siitä missä tai mikä niitä aiheuttaa, toisille sahalaidat ovat yhtä myrkkyä riippumatta missä niitä on, kolmannelle shimmeröinti jne
Puhuin kyllä tästä ko. ominaisuudesta mistä tässä ketjussa keskustellaan, en yleisesti merkkiuskollisuudesta. Meinaatko ettei tässä ketjussa "fanipoikuus" ole vahvasti läsnä, tai että kaikilla ois samat mielipiteet viesteissä JOS tämä oiskin AMD:n tekniikkaa? :D Onneksi ite en ole mitenkäänpäin merkkiuskollinen vaan ostan aina rautaa mikä parhaiten palvelee mun käyttötarkoitusta merkistä riippumatta..
 
Puhuin kyllä tästä ko. ominaisuudesta mistä tässä ketjussa keskustellaan, en yleisesti merkkiuskollisuudesta. Meinaatko ettei tässä ketjussa "fanipoikuus" ole vahvasti läsnä, tai että kaikilla ois samat mielipiteet viesteissä JOS tämä oiskin AMD:n tekniikkaa? :D Onneksi ite en ole mitenkäänpäin merkkiuskollinen vaan ostan aina rautaa mikä parhaiten palvelee mun käyttötarkoitusta merkistä riippumatta..
En tietenkään voi muiden puolesta puhua, mutta omalta osaltani kyllä, se on ihan sama onko tekniikka NVIDIAn, AMD:n tai kenen tahansa muun, jos se aiheuttaa ringing artifakteja, se pistää mun silmään ikävästi.
DLSS:ssä on toki muitakin ongelmia, mutta suuri osa niistä on saatu jo korjattua tai ainakin osittain korjattua 2.0-versiossa.
 
En tietenkään voi muiden puolesta puhua, mutta omalta osaltani kyllä, se on ihan sama onko tekniikka NVIDIAn, AMD:n tai kenen tahansa muun, jos se aiheuttaa ringing artifakteja, se pistää mun silmään ikävästi.
DLSS:ssä on toki muitakin ongelmia, mutta suuri osa niistä on saatu jo korjattua tai ainakin osittain korjattua 2.0-versiossa.
Joko oot zoomaillu tuon Death Strandingin screenshotit ja videot läpi et mitä kaikkia vikoja löytyy?
 
Joko oot zoomaillu tuon Death Strandingin screenshotit ja videot läpi et mitä kaikkia vikoja löytyy?
En, jos tulee tylsä hetki saatan katsellakin niitä videoita tarkemmalla silmällä jos/kun siitä on järkevälaatuista materiaalia saatavana (YouTube-video ei sitä ole, ellei videolla erikseen zoomata tiettyihin alueisiin hyötyjen ja vikojen korostamiseksi)
 
Jos minun pitäisi yksittäinen asia nostaa esille mikä ainakin näissä keskusteluissa toistuu on ringing-artifaktit mitkä pistää mun silmään.

Toistuu "keskusteluissa", kun toistat sitä. Foorumin hakuun kun laittaa taikasanan "ringing" niin löytyy vaan sun viestejä sekä muutama, jotka on sun viestiä quotenneet ihmetellen mistä oikein puhut. :tup:

Vai toistuuko tuo eittämättä erittäin vakava ja silmiin pistävä ringing-artifakti-skandaali kenties jonkun toisen palstan keskusteluissa ihan luonnostaan?
 
Toistuu "keskusteluissa", kun toistat sitä. Foorumin hakuun kun laittaa taikasanan "ringing" niin löytyy vaan sun viestejä sekä muutama, jotka on sun viestiä quotenneet ihmetellen mistä oikein puhut. :tup:

Vai toistuuko tuo eittämättä erittäin vakava ja silmiin pistävä ringing-artifakti-skandaali kenties jonkun toisen palstan keskusteluissa ihan luonnostaan?
Suomeksi puhutaan haloista.
 
Toistuu "keskusteluissa", kun toistat sitä. Foorumin hakuun kun laittaa taikasanan "ringing" niin löytyy vaan sun viestejä sekä muutama, jotka on sun viestiä quotenneet ihmetellen mistä oikein puhut. :tup:

Vai toistuuko tuo eittämättä erittäin vakava ja silmiin pistävä ringing-artifakti-skandaali kenties jonkun toisen palstan keskusteluissa ihan luonnostaan?
Toistuu keskustelussa koska ongelma toistuu pelistä toiseen, enkä ole ainut joka ne huomioi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 254
Viestejä
4 491 088
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom