Jaaqo linkkasi jo tuon videon tänne ja siihen vastasin. Tldr: dlss 2.0 on edelleen sontaa kuvanlaatunsa osalta verrattuna natiiviresoon + msaa ja se pärjää lähinnä vanhemmille iteraatioille itsestään ja muille kuvanlaadullisesti heikoille AA menetelmille. Joillekkin skaalausartefaktit sattuu silmään enemmän kun toisille. Olisi kiva jos tota lähtöresoluutiota saisi dlss:n kanssa vapaasti säätää, kun kerran toi 540p kuva on susta vielä riittävä laadullisesti niin saattaisit olla ok vielä 280p kuvankin kanssa. #nintendo #8bitNo eipä niillä skaalaustekniikoilla ole mitään merkitystä, kun puhutaan peleistä
Skaalausartifaktit on DLSS 2.0:ssa havaittavia, jos tutkit zoomattuja kuvia tai jäät paikalleen ihmettelemään jotain ongelmallisia kohtia. Kyllä minäkin ne näen esim Wolfenstein young Blooidssa, jos jään jotain ohuita johtoja tms. pällistelemään, mutta 90% peliajasta ei ole mitään virheitä havattavissa kuvassa. Ja ne on aika huomaamattomia jo DLSS 2.0:ssa. Toki jos joku tykkää pelailla virheitä etsien, niin sitten varmasti häiritsee. 1080p kuvakin on todella lähellä natiivia DLSS 2.0:n kanssa.
Tää kannatta kattoa:
Kyllä ilman mitään transparency tai temporal AA:ta pelaaminen mm. paljon kasvillisuuttaa sisältävissä peleissä on niin järkyttävää pikselimössöä kuvanlaadun osalta, että oksat pois. Siinä ei pienet skaalausartefaktit paljon paina.