No eipä niillä skaalaustekniikoilla ole mitään merkitystä, kun puhutaan peleistä
Skaalausartifaktit on DLSS 2.0:ssa havaittavia, jos tutkit zoomattuja kuvia tai jäät paikalleen ihmettelemään jotain ongelmallisia kohtia. Kyllä minäkin ne näen esim Wolfenstein young Blooidssa, jos jään jotain ohuita johtoja tms. pällistelemään, mutta 90% peliajasta ei ole mitään virheitä havattavissa kuvassa. Ja ne on aika huomaamattomia jo DLSS 2.0:ssa. Toki jos joku tykkää pelailla virheitä etsien, niin sitten varmasti häiritsee. 1080p kuvakin on todella lähellä natiivia DLSS 2.0:n kanssa.
Tää kannatta kattoa:
Kyllä ilman mitään transparency tai temporal AA:ta pelaaminen mm. paljon kasvillisuuttaa sisältävissä peleissä on niin järkyttävää pikselimössöä kuvanlaadun osalta, että oksat pois. Siinä ei pienet skaalausartefaktit paljon paina.
Jaaqo linkkasi jo tuon videon tänne ja siihen vastasin. Tldr: dlss 2.0 on edelleen sontaa kuvanlaatunsa osalta verrattuna natiiviresoon + msaa ja se pärjää lähinnä vanhemmille iteraatioille itsestään ja muille kuvanlaadullisesti heikoille AA menetelmille. Joillekkin skaalausartefaktit sattuu silmään enemmän kun toisille. Olisi kiva jos tota lähtöresoluutiota saisi dlss:n kanssa vapaasti säätää, kun kerran toi 540p kuva on susta vielä riittävä laadullisesti niin saattaisit olla ok vielä 280p kuvankin kanssa. #nintendo #8bit