No Man's Sky

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 618
Basea rakentamalla pitäisi jossain vaiheessa blueprint saada Beaconiin, jolla voipi pistä tärkeitä paikkoja näkyviin.
Guild missioneita en itse ole tehnyt, mutta ne normi missionit voipi palautella mihin stationiin vaan ja ottaa samoja nippu ja hoituu kerralla.
Olihan sulla valittuna se mission aktiivisena, jotta se marker näyttää minne missioni pitäisi palauttaa?
 

Jurppii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
11 575
Basea rakentamalla pitäisi jossain vaiheessa blueprint saada Beaconiin, jolla voipi pistä tärkeitä paikkoja näkyviin.
Guild missioneita en itse ole tehnyt, mutta ne normi missionit voipi palautella mihin stationiin vaan ja ottaa samoja nippu ja hoituu kerralla.
Olihan sulla valittuna se mission aktiivisena, jotta se marker näyttää minne missioni pitäisi palauttaa?
Sehän itseasiassa selittyi sillä, että se näyttää muidenkin samantyyppisten tehtävien olevan palautettavissa kyseiseen järjestelmään vaikka ei ole. Noiden tappotehtävien kanssa ei auta kuin kokeilla mutta raaka-aineen palautus meni näppärästi kun lopulta oikea järjestelmä löytyi. Nimittäin kolme 250 materiaalin tehtävää hoitui kerralla niin louhimisen kuin palautuksen osalta eikä tarvinnut 750 yksikköä edes.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 134
1,7 gigan patch putkahti

Hello everyone,

We are continuing to address the highest priority stability issues reported by the community, as well as gameplay fixes and improvements. As always, thank you for playing the game and taking the time to report any issues you encounter!

We have now released update 1.57 to PC, which includes the fixes detailed below. We’ll be rolling out these fixes to other platforms as soon as possible.

Bug fixes:
•Fixed an issue that prevented planets from being added to the Discovery timeline when exiting certain ship models
•Fixed an issue that prevented players from using the Pulse Engine to escape between waves of Sentinel space fighters
•Fixed an issue that could cause base NPC workers to become unresponsive after moving / deleting your base
•Substantially increased the length of time fuel lasts in the hydroponic trays
•Prevented an occasional crash on Xbox One X in scenes with a high node count
•Fixed a crash related to creatures
•Fixed a crash related to terrain generation
•Fix for an issue with PC shader compilation when the game is first booted which would occasionally result in a crash
•Various performance improvements
•Various improvements to load times (approximately 5-10% improvement to warp times, 30% improvement to initial game load)
•Fixed an issue that incorrectly limited the number of storage containers that could be built on the freighter
•Fixed an issue that could prevent construction in the freighter base
•Fixed an issue that could cause the ‘Nearby buildings’ scan on the signal booster to fail
•Fixed an issue that prevented exploration-focussed frigates from charging their scanners
•Fixed an issue that prevented damaged frigates from being completely repaired
•Fixed an issue that could cause the lobby not to display all available games on PS4
•Marked icons are now automatically cleared on arrival at the marked target
•Fixed a number of cases where the HUD would prompt to mark icons that did not need marking
•Improved target locking for ship PvP
•Improved the appearance of HUD markers on player ships
•Fixed a number of visual issues around using the Analyser Visor in very specific circumstances
•Improved the mapping of the Steam Controller
•Removed an obsolete building product from the blueprint analyser
•Combat music now triggers when fighting biological horrors
•Slightly increased the damage dealt by biological horrors
•Fixed an issue that could cause expedition rewards to artificially increase after save/loading
•Fixed an issue where the Personal Forcefield could be deployed on 0% charge
•Fixed an issue where the Mining Beam and other weapon effects displayed the wrong colour in multiplayer
•Fixed an issue where the screen on the Multi-Tool would display the wrong ammo count for the Blaze Javelin
•Fixed an issue where the Multi-Tool was invisible in Photo Mode
•Fixed an issue where the Personal Forcefield would remain in-world forever when cycling Alt Weapon modes
•Fixed an issue where meleeing while sprinting could cause an animation glitch
•Improved the appearance of clouds in 4K/1440p modes
•Visual improvements made to some exotic biomes
•Visual improvements made to the space station technology merchants
•Increased the visibility of underground toxic hazards
•Visual improvements to buried technology modules

If you experience any issues, let us know by submitting a bug report.

Thank you,

Hello Games
 

Jurppii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
11 575
Jep, olihan se ihan hauskaa niin kauan kun sitä uutta tuli vastaan. Pelihän tästä käytännössä puuttuu mutta puitteet on hienot. Valitettavasti oikein muuta tekemistä ei sitten ole kuin rakentaa bugisella enginellä basea ja grindata rahaa parempiin aluksiin. Helpotusta tuo kun ostaa ASAP kolme (maksimi ilmeisesti, minkä yhtä sorttia saa) S-luokan päivitystä multitoolin skanneriin joista jokainen antaa 6000-10000% lisärahaa kasvien ja eläinten skannauksesta. Kun kasvista saa 70.000 unittia ja eläimestä jopa 300.000 niin rahaa saa nopeasti kun lentää vaan planeetalta toiselle mutta mitäs sillä sitten tekee onkin ihan eri kysymys. Käytännössähän sillä saa vain lisää cargo spacea ja se suurin freighterikin taisi olla vain joku 100.000.000 krediittiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22
@Jurppii Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun kuitenkin ilmeisesti jonkun verran olet NMS:ää nyt hieronut; Mikä tästä tekisin pelin?
 

Jurppii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
11 575
@Jurppii Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun kuitenkin ilmeisesti jonkun verran olet NMS:ää nyt hieronut; Mikä tästä tekisin pelin?
No oikeastaan kaksi suuntaa tulee mieleen. Pelissä pitäisi olla joko tavoitteellisuutta tai rakentelupelissä vapautta ja monipuolisuutta, tämä ei oikein toimi kumpanakaan tällaisenaan. Kun pelimekaniikasta pääsee jyvälle, se onkin melkein siinä ja suurin osa pelin potentiaalisesti tarjoamista aktiviteeteista menettää mielekkyytensä kun kaiken käytännössä tarvitsemansa saa muutenkin.

Onhan tässä varmaan ajateltu jotain kaupankäyntiä kun noilla asemilla näkyy siinä joku prosentti vihreällä tai punaisella ilmeisesti vaihtokurssia kuvastamassa mutta kuka jaksaa kun skannaamalla kasveja ja elukoita tulee rahaa niin ettei enempää kukaan tarvitse? Elitessä pelkkä treidaus paremman raudan eteen kiinnosti pitkään. Käytännössä kaikki tehtävien palkintoinakin saadut esineet kannattaa vaan dumpata viereiseen terminaaliin. Mitään varusteita ei oikein kannata rakennella niistä itse kun pienemmällä vaivalla ja halvemmalla saa ne S-luokan kamat. Lisäksi kun vierailluille asemille pääsee teleportista niin en näe hommaa kovin mielenkiintoisena pitemmän päälle. Käytännössä kaikki eri väriset metallit on sen takana, että ostaa ne hyperdrivejen piirustukset ja kiertää kaivamassa yhden kuopan kunkin värisessä järjestelmässä. Taistelu niin jalan kuin aluksellakin tuntuu päälleliimatulta ja vaikka aluksi rakenteleekin uusia aseita ja suojia, tulee pian vastaan että ne alkuperäiset riittää ihan hyvin eikä hommassa ole mitään syvyyttä. Rahtialuksiakin puolustaessa tasaisesti kahden ryhmissä spawnaa viholliset niskaan. Tehtävät on bugisia ja jopa nykymittapuulla pelkistettyjä. Voit ottaa vaikka viisi tehtävää vastaan etsiä ja tappaa joku piraatti, joka käytännössä odottaa aseman edessä joka kerta ja yhden tappaminen kelpaa kaikkien otettujen tehtävien suorittamisesta, oli ne sitten ihan mistä vaan haettuja. Rakentelu ei ole mielekästä ilman kunnon maastonmuokkaustyökaluja ja joku ihme bugi palauttelee tukikohdassa välillä maastoa, joka on jo raivattu. Jotta saa edes komponentit auki, pitää odotella sen tietokoneen raksuttamista tunti per osa tai etsiä niitä kapseleita joissa on kätkettynä mystisiä teknologioita kuten puuseinä. Lisäksi vielä se, että itse rakentamisen materiaalikustannukset on naurettavia yli 250 stackeja eri materiaaleja.

Kunnon tehtäviä paremmalla taistelumekaniikalla etenkin avaruudessa. Jotain muutakin vastusta kuin loputtomasti isommalla laumalla päälle tulevat täysin persoonattomat sentinelit. Oikeasti parempia varusteita erilaisten haasteiden takana palkintona. Rakentelutyökalut nykyaikaan. Jotain tukikohta-survival toimintaa mukaan, jossa baselle rakennetaan myös puolustus. Talousmekaniikka kuntoon, nykyisellään yksittäinen komponentti, avaruusalus ja eläimen skannaus voivat olla saman arvoisia tai sitten ihan jotain muuta.

Tokihan hiekkalaatikkopeleissä tulee aina joskus se piste vastaan, että mikään ei enää ole mielekästä mutta esimerkiksi Terraria pystyy pitämään tavoitteellisuuden ja haastavuuden yllä pitkään. Rakentelupelinä taas joku Minecraft (ja jopa se Terraria) vie NMS:ää aika armottomasti tällaisena.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22
@Jurppii Pääosin samoilla linjoilla olen, joskin oma pelailuni on usein pelkkää fiilistelyä, tunnelmointia ja maisemien katselua. :) Tutkimusmatkailumieliselle NMS tarjoaa kuitenkin enemmän kuin esim. Elite, joka mulla on ollut jo viime marras-joulukuusta pääasiallisesti tauolla. Toki, onhan seikkailut NMS:ssä melko itseään toistavia, jos samaa aktiviteettia koko ajan harrastaa; planeettojen pinnoilla olevat outpostit identtisiä kopioita keskenään, joista ei oikein mitään järkevää loottiakaan saa jne. Omaan makuun elämää sisältäviä planeettoja saisi myös olla huomattavasti vähemmän NMS:ssä, joka toisi itsessään sitä löytämisen riemua peliin. Ei siinä, on NMS nykykunnossaan kuitenkin hyvää viihdettä.
 

Jurppii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
11 575
Itse koin tuon proseduraalisen planeetanluonnin tuottavan aika samanlaisia planeetoita. Kyllähän niissä varmaan erojakin on mutta yleinen olemus on aika vakio ja sama hyppivä hattivattikasa tuli vastaan turhan usein ja uudet radioaktiiviset planeetat näyttivät ihan liikaa siltä, johon ensimmäisen tukikohtani pystytin. Ainoastaan eksoottiset planeetat näyttivät selvästi erilaisilta mutta valitettavasti ne oli usein sitten sellaisia, ettei niissä pitkään viihtynyt (todella monotonisia, taivas täynnä näkymän peittäviä "molekyylimalleja" jne.) ja wikistä päätellen ne juuri eivät edes ole kovin proseduraalisia vaan noudattelevat tiettyjä muutamia perusmalleja.

Tosin en nyt sitten tiedä miltä niiden pitäisi näyttää jotta olisi enemmän vaihtelua. Vaatisi varmaan enemmän ja isompia käsintehtyjä alueita.
 
Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
834
Netistä lukenut aika ylistäviä kommentteja, että nyt tämä No Mans Sky olisi lunastanut nämä lupauksensa ja peli olisi vihdoin todella hyvä sekä toimiva? Mitäs mieltä Techiläiset? Uusin päivitys Visions vaikuttaa kyllä hyvältä.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
180
Julkkarissa tämä kiinnosti muutaman hassun tunnin kunnes uninstalloin pelin, niin tylsältä peli vaikutti ja ansaitsi periaatteessa kaiken negatiivisen loskan yllensä. Next-päivityksen jälkeen alkoi mielenkiinto taas nousta ja tästä tulikin itselle yksi viime vuoden eniten pelatuimmista peleistä. Onhan tässä taustalla vielä samoja ongelmia mistä onkin ollut hieman puhetta tuossa ylempänä, mutta puhtaana fiilistelypelinä lähes täysi kympin peli minulle.
 
Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
834
Hjelp.

Aloitin nyt pelin uudestaan myös itsekkin, kun tätä on kehuttu uusien päivityksien jälkeen. Olen ihan alussa ja fiksailemassa tuota alusta. Rakensin portable refinerin kuten pitääkin ja rakentamisen jälkeen laitoin sen inventoryyn, tähän asti kaikki okei, mutta kun saavuin alukselle ja olisin halunnut käyttää tätä kikotinta se ei onnistu, koska en saa tai siis en tajua miten sen saa inventorysta takaisin maahan ja käyttöön? Eli kertokaapas miten tämmöinen "ihme" tapahtuu ? Olen tässä nyt puoltuntia ton kanssa pulannut ja en kyllä tajua miten sen voi saada sieltä inventorysta pois, pystyy ainoastaan siirtelee inventoryn sisällä mutta ei anna mitää vaihtoehtoa että sen saisi uudestaan käyttöön... ?????

Edit ja pelissähän ei siis pääse eteen päin jos tuota vekotinta ei saa käyttöön. :)

Niin ja PS4:lla pelaan. PC:lle jonkun ohjeen löysinkin, mutta se ei paljoa auta "paina z jnee... "
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 083
Ja vähemmän yllättäen PC VR-versio on aikamoinen bugikasa. Ite sain kyllä Vivellä pelin käynnistymään ja toimimaan hyvin, mutta mitkään kontrollit ei toiminu enkä myöskää voinu bindata mitään mihinkään.
Ilmeisesti tässä olis tarkotuksena käyttää noita kontrollereita mutta en helvetti ala istualtani noita käyttämään, eikä room scalessa useamman tunnin pelaaminen ole vaan kovin houkutteleva ajatus.
Jätetään seurantaan ja odotellaan ensimmäisiä fiksejä.

 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 734
Ja vähemmän yllättäen PC VR-versio on aikamoinen bugikasa. Ite sain kyllä Vivellä pelin käynnistymään ja toimimaan hyvin, mutta mitkään kontrollit ei toiminu enkä myöskää voinu bindata mitään mihinkään.
Ilmeisesti tässä olis tarkotuksena käyttää noita kontrollereita mutta en helvetti ala istualtani noita käyttämään, eikä room scalessa useamman tunnin pelaaminen ole vaan kovin houkutteleva ajatus.
Jätetään seurantaan ja odotellaan ensimmäisiä fiksejä.

Tunteroisen eilen pelailin Riftillä, hyvin toimii. Pelasin istualtaan toucheilla. Tökkiihän tuo mutta kun liikkuminen on teleporttia niin ei tule huono olo.
Aika hyvältä vaikutti UI, ei mennyt kauaa kun tuohon tottui. Planeetalta en vielä ehtinyt pois. Mukavaa tuo skannailu kun pitää klikata headsetistä skanneri päälle ja touchilla skannata kohteita :)
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
88
Voi pojat. Tämä tuli aamulla ostettua mielenkiinnosta ja täytyy sanoa, että vei mukanaan samantien :) Sen verran hukassa kyllä vielä, että jotain basic guidea täytyy ainakin vilkaista.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 734
Voi pojat. Tämä tuli aamulla ostettua mielenkiinnosta ja täytyy sanoa, että vei mukanaan samantien :) Sen verran hukassa kyllä vielä, että jotain basic guidea täytyy ainakin vilkaista.
Suht huonot tutoriaalit tässä on edelleen vaikka onkin mennyt todella paljon eteenpäin. VR:ssä kuolin eka kerran kun en tiennyt miten skanneria käytetään..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 083
Onhan tässä ihan tarinalinja ja paljon sivuquesteja. Päätarina on edelleen ilmeisesti tavoite päästä sinne galaksin keskustaan.

The main storyline of No Man's Sky, also known as the Artemis Path, involves the player character uncovering the mysteries of Artemis and the Fourth Race, as well as the true nature of the Atlas, the Portals, and the universe of the game as a whole.

The other storyline is Atlas Path, in which the player visits Atlas Interfaces and crafts Atlas Seeds to progress.
Sivuquestit nyt ei kauaa jaksa tosin kiinnostaa, ne kun on tyyliin "hae tavara x paikasta y, toimita se paikkaan n", tjsp.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 097
Silloin kun peli tuli niin katsoin Youtubesta pelin lopun joka oli kyllä aikamoinen pohjanoteeraus. Onko siihen tullut mitään uutta?

Aluksi peli oli yleinen vitsi ja nyt tuntuu, että saa paljon positiivisia kehuja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
422
Aika kivalta tuo vr:ssä tuntui vaikka nyt mistään 90fps voitu puhuakaan. Alkuun hieman takertelemista kontrollien kansssa kun ei edes tiennyt mitä helvettiä "ohjeiden" kuvaamat napit olivat, mutta tunnin pelaamisella tuosta pääsi jo yli

Pikku vikoja tuosta vr:stä eilisen perusteella löytyi. "Hudi" eli ne ruudun ylälaidassa olevat tiedot ovat hyvin äkkiä vr:ssä selän takana, joten niiden inffo ei ole saatavilla kun sitä haluaisi. Sitten noiden isompien laatikoiden, machineryjen jne availeminen heittää sinut posiotiosta x positioon y jolloin taas laatikon avaushärdelli dialogi on selän takana ja joutuu pomppaamaan 180 astetta nähdäkseen tuon. Joystick avaruusaluksessa toimii myös epäloogisesti. Tatin vetäminen itseenpäin ei aiheuta pitch up liikettä. Se ei tee mitään! Mutta jos liikutat vertikaalisessa linjassa niin pitch akseli reagoi? Joku aivopieru ilmeisesti

Noi oli tuommoiset pari asiaa jotka huomasi pelisession aikana ja jotka alkavat aivan varmasti ärsyttämään ihan huolella pidempään pelaillessa. Toivotaan että fiksailevat. Muuten varsin positiivinen mielikuva jäi vr:stä eikä perinteinen "paska porttaus - ei tarvi avata uudestaan". 99% peleistä kun on paskoja vr porttauksia ja vieläpä maksat paskasta vr portista täyden pelin hinnan :D Onneksi no man sky on poikkeus sääntöön
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
23
Hyviä uutisia 21:9 tai muiden kuvasuhteiden käyttäjille. No Man's Skyn uusin Experimental päivitys tuo vihdoin ja viimein tuen näille kuvasuhteille, joten HUDin pitäisi näyttää huimasti paremmalta kuin ennen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
98
Subnautica tuli pelattua jossain vaiheessa läpi ja kaipaisin samankaltaista peliä, missä pääsee tutkimaan ja rakentelemaan sekä jonkinlainen suurempi juoni. Mikään päätön rakentaminen ja farmaaminen ei kiinnosta, vaan joku tavoite pitäisi olla. Tarjoaako tämä sellaista? En viitsi spoilereiden pelossa hirveästi ketjua lukea taaksepäin.
 

Manager2k

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
994
Liittynyt
05.04.2017
Viestejä
38
Subnautica tuli pelattua jossain vaiheessa läpi ja kaipaisin samankaltaista peliä, missä pääsee tutkimaan ja rakentelemaan sekä jonkinlainen suurempi juoni. Mikään päätön rakentaminen ja farmaaminen ei kiinnosta, vaan joku tavoite pitäisi olla. Tarjoaako tämä sellaista? En viitsi spoilereiden pelossa hirveästi ketjua lukea taaksepäin.
Itse tuli pelattua juuri vastakkaisessa järjestyksessä, eli NMS:ää ensin ja myöhemmin sitten Subnauticaa. NMS:ssäkin pääsee kyllä tutkimaan ja rakentelemaan sydämensä kyllyydestä, mutta itse kyllä pidin Subnauticasta selkeästi enemmän.

Ehkä isoin ero pelien välillä on se, että Subnautica keskittyy enemmän olemaan selviytymispeli, jossa on selkeä juoni ja lopetus - kun taas NMS on alkuun vahvemmin selviytymispeli, mutta muuttuu juonen edetessä enemmän hiekkalaatikoksi, jossa voi rauhassa tutkia ja rakennella. Toinen aika iso ero on se, että Subnautican pelimaailma on käsin suunniteltu, kun taas NMS:n on proseduraalisesti generoitu. Eli toisin sanoen, tutkittavaa löytyy periaatteessa rajattomasti, mutta se alkaa omasta mielestäni toistamaan pahasti itseään todella nopeasti - Subnauticassa sitten koko kartan oppii aika hyvin ulkoa parin pelikerran jälkeen.

Juoni on ehkä molemmissa mielestäni aika samaa tasoa - ei välttämättä mikään maailman pisin tai mielenkiintoisin, mutta kummassakin kyllä riittää mielenkiintoa ja tekemistä hetkeksi. Se ero tulee sitten siinä, että NMS:ssä ns. pääjuonen läpipelaamisen jälkeen peli muuttuu aika vahvasti tavoitteettomaksi vaelteluksi, rakenteluksi ja itseään toistavien tehtävien farmaamiseksi. Ja juonen aikanakin rahan/materiaalien/tms. kerääminen on selkeästi suuremmassa roolissa NMS:ssä.

Lopuksi yleisestä tunnelmasta sen verran, että ainakin itselläni Subnautica säilytti - ainakin ensimmäisellä pelikerralla - pidempään sen selviytymispeleissä kaipaamani jännityksen tuntemattoman tutkimisesta ja hengissä selviytymisestä. NMS on alun jälkeen enemmän tutkimista kuin selviytymistä, ja sen maailmasta ei löydy sitä Subnautican Reaper Leviathanin vastinetta, vaan jossain vaiheessa vaan tietää, että mikään vastaantuleva ei enää suoranaisesti ole uhka.

Ja vaikka nyt tästä paistaneekin läpi se, että pidin Subnauticasta selvästi enemmän, niin kyllä mielestäni NMS on ihan pelaamisen arvoinen peli. Ja kaiken lisäksi kehittäjät tuovat edelleen siihen lisää sisältöä, joten tekemistä kyllä pitäisi riittää - mikäli vähän enemmän hiekkalaatikkomainen pelikokemus miellyttää.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 455
Jälleen iso päivitys peliin. Kiitettävän kauan tähän on jaksettu luoda lisäsisältöä. :thumbsup:
Mukava hyvänmielen peli pelailla aina välilä. Etenkin kun sopii hyvin pelailla perheen pienempienkin kanssa. :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
90 465
Viestejä
1 853 057
Jäsenet
39 213
Uusin jäsen
Kokkobill

Hinta.fi

Ylös Bottom