No Man's Sky

Viestiketju alueella 'Pelit, PC-pelaaminen ja pelikonsolit' , aloittaja bcha, 28.10.2016.

  1. =JP=

    =JP=

    Viestejä:
    857
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Basea rakentamalla pitäisi jossain vaiheessa blueprint saada Beaconiin, jolla voipi pistä tärkeitä paikkoja näkyviin.
    Guild missioneita en itse ole tehnyt, mutta ne normi missionit voipi palautella mihin stationiin vaan ja ottaa samoja nippu ja hoituu kerralla.
    Olihan sulla valittuna se mission aktiivisena, jotta se marker näyttää minne missioni pitäisi palauttaa?
     
  2. Jurppii

    Jurppii

    Viestejä:
    8 080
    Rekisteröitynyt:
    18.05.2017
    Sehän itseasiassa selittyi sillä, että se näyttää muidenkin samantyyppisten tehtävien olevan palautettavissa kyseiseen järjestelmään vaikka ei ole. Noiden tappotehtävien kanssa ei auta kuin kokeilla mutta raaka-aineen palautus meni näppärästi kun lopulta oikea järjestelmä löytyi. Nimittäin kolme 250 materiaalin tehtävää hoitui kerralla niin louhimisen kuin palautuksen osalta eikä tarvinnut 750 yksikköä edes.
     
  3. Sepander

    Sepander Team Ryzen

    Viestejä:
    995
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
  4. IsoLuumu

    IsoLuumu

    Viestejä:
    703
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Katsotaanpa jos nyt vihdoin pääsisi korjaamaan tuon yhden frighterin :happy:
     
  5. Jurppii

    Jurppii

    Viestejä:
    8 080
    Rekisteröitynyt:
    18.05.2017
    Jep, olihan se ihan hauskaa niin kauan kun sitä uutta tuli vastaan. Pelihän tästä käytännössä puuttuu mutta puitteet on hienot. Valitettavasti oikein muuta tekemistä ei sitten ole kuin rakentaa bugisella enginellä basea ja grindata rahaa parempiin aluksiin. Helpotusta tuo kun ostaa ASAP kolme (maksimi ilmeisesti, minkä yhtä sorttia saa) S-luokan päivitystä multitoolin skanneriin joista jokainen antaa 6000-10000% lisärahaa kasvien ja eläinten skannauksesta. Kun kasvista saa 70.000 unittia ja eläimestä jopa 300.000 niin rahaa saa nopeasti kun lentää vaan planeetalta toiselle mutta mitäs sillä sitten tekee onkin ihan eri kysymys. Käytännössähän sillä saa vain lisää cargo spacea ja se suurin freighterikin taisi olla vain joku 100.000.000 krediittiä.
     
  6. Quar

    Quar

    Viestejä:
    21
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    @Jurppii Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun kuitenkin ilmeisesti jonkun verran olet NMS:ää nyt hieronut; Mikä tästä tekisin pelin?
     
  7. Jurppii

    Jurppii

    Viestejä:
    8 080
    Rekisteröitynyt:
    18.05.2017
    No oikeastaan kaksi suuntaa tulee mieleen. Pelissä pitäisi olla joko tavoitteellisuutta tai rakentelupelissä vapautta ja monipuolisuutta, tämä ei oikein toimi kumpanakaan tällaisenaan. Kun pelimekaniikasta pääsee jyvälle, se onkin melkein siinä ja suurin osa pelin potentiaalisesti tarjoamista aktiviteeteista menettää mielekkyytensä kun kaiken käytännössä tarvitsemansa saa muutenkin.

    Onhan tässä varmaan ajateltu jotain kaupankäyntiä kun noilla asemilla näkyy siinä joku prosentti vihreällä tai punaisella ilmeisesti vaihtokurssia kuvastamassa mutta kuka jaksaa kun skannaamalla kasveja ja elukoita tulee rahaa niin ettei enempää kukaan tarvitse? Elitessä pelkkä treidaus paremman raudan eteen kiinnosti pitkään. Käytännössä kaikki tehtävien palkintoinakin saadut esineet kannattaa vaan dumpata viereiseen terminaaliin. Mitään varusteita ei oikein kannata rakennella niistä itse kun pienemmällä vaivalla ja halvemmalla saa ne S-luokan kamat. Lisäksi kun vierailluille asemille pääsee teleportista niin en näe hommaa kovin mielenkiintoisena pitemmän päälle. Käytännössä kaikki eri väriset metallit on sen takana, että ostaa ne hyperdrivejen piirustukset ja kiertää kaivamassa yhden kuopan kunkin värisessä järjestelmässä. Taistelu niin jalan kuin aluksellakin tuntuu päälleliimatulta ja vaikka aluksi rakenteleekin uusia aseita ja suojia, tulee pian vastaan että ne alkuperäiset riittää ihan hyvin eikä hommassa ole mitään syvyyttä. Rahtialuksiakin puolustaessa tasaisesti kahden ryhmissä spawnaa viholliset niskaan. Tehtävät on bugisia ja jopa nykymittapuulla pelkistettyjä. Voit ottaa vaikka viisi tehtävää vastaan etsiä ja tappaa joku piraatti, joka käytännössä odottaa aseman edessä joka kerta ja yhden tappaminen kelpaa kaikkien otettujen tehtävien suorittamisesta, oli ne sitten ihan mistä vaan haettuja. Rakentelu ei ole mielekästä ilman kunnon maastonmuokkaustyökaluja ja joku ihme bugi palauttelee tukikohdassa välillä maastoa, joka on jo raivattu. Jotta saa edes komponentit auki, pitää odotella sen tietokoneen raksuttamista tunti per osa tai etsiä niitä kapseleita joissa on kätkettynä mystisiä teknologioita kuten puuseinä. Lisäksi vielä se, että itse rakentamisen materiaalikustannukset on naurettavia yli 250 stackeja eri materiaaleja.

    Kunnon tehtäviä paremmalla taistelumekaniikalla etenkin avaruudessa. Jotain muutakin vastusta kuin loputtomasti isommalla laumalla päälle tulevat täysin persoonattomat sentinelit. Oikeasti parempia varusteita erilaisten haasteiden takana palkintona. Rakentelutyökalut nykyaikaan. Jotain tukikohta-survival toimintaa mukaan, jossa baselle rakennetaan myös puolustus. Talousmekaniikka kuntoon, nykyisellään yksittäinen komponentti, avaruusalus ja eläimen skannaus voivat olla saman arvoisia tai sitten ihan jotain muuta.

    Tokihan hiekkalaatikkopeleissä tulee aina joskus se piste vastaan, että mikään ei enää ole mielekästä mutta esimerkiksi Terraria pystyy pitämään tavoitteellisuuden ja haastavuuden yllä pitkään. Rakentelupelinä taas joku Minecraft (ja jopa se Terraria) vie NMS:ää aika armottomasti tällaisena.
     
    Scratch, jugih, Eldmor ja 1 muu käyttäjä tykkää tästä.
  8. Quar

    Quar

    Viestejä:
    21
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    @Jurppii Pääosin samoilla linjoilla olen, joskin oma pelailuni on usein pelkkää fiilistelyä, tunnelmointia ja maisemien katselua. :) Tutkimusmatkailumieliselle NMS tarjoaa kuitenkin enemmän kuin esim. Elite, joka mulla on ollut jo viime marras-joulukuusta pääasiallisesti tauolla. Toki, onhan seikkailut NMS:ssä melko itseään toistavia, jos samaa aktiviteettia koko ajan harrastaa; planeettojen pinnoilla olevat outpostit identtisiä kopioita keskenään, joista ei oikein mitään järkevää loottiakaan saa jne. Omaan makuun elämää sisältäviä planeettoja saisi myös olla huomattavasti vähemmän NMS:ssä, joka toisi itsessään sitä löytämisen riemua peliin. Ei siinä, on NMS nykykunnossaan kuitenkin hyvää viihdettä.
     
    Scratch ja Jurppii tykkäävät tästä.
  9. Jurppii

    Jurppii

    Viestejä:
    8 080
    Rekisteröitynyt:
    18.05.2017
    Itse koin tuon proseduraalisen planeetanluonnin tuottavan aika samanlaisia planeetoita. Kyllähän niissä varmaan erojakin on mutta yleinen olemus on aika vakio ja sama hyppivä hattivattikasa tuli vastaan turhan usein ja uudet radioaktiiviset planeetat näyttivät ihan liikaa siltä, johon ensimmäisen tukikohtani pystytin. Ainoastaan eksoottiset planeetat näyttivät selvästi erilaisilta mutta valitettavasti ne oli usein sitten sellaisia, ettei niissä pitkään viihtynyt (todella monotonisia, taivas täynnä näkymän peittäviä "molekyylimalleja" jne.) ja wikistä päätellen ne juuri eivät edes ole kovin proseduraalisia vaan noudattelevat tiettyjä muutamia perusmalleja.

    Tosin en nyt sitten tiedä miltä niiden pitäisi näyttää jotta olisi enemmän vaihtelua. Vaatisi varmaan enemmän ja isompia käsintehtyjä alueita.
     
  10. Scratch

    Scratch

    Viestejä:
    168
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
  11. Atlantean

    Atlantean

    Viestejä:
    512
    Rekisteröitynyt:
    30.07.2017
    Netistä lukenut aika ylistäviä kommentteja, että nyt tämä No Mans Sky olisi lunastanut nämä lupauksensa ja peli olisi vihdoin todella hyvä sekä toimiva? Mitäs mieltä Techiläiset? Uusin päivitys Visions vaikuttaa kyllä hyvältä.

     
    Starglazer tykkää tästä.
  12. Jakarizz

    Jakarizz

    Viestejä:
    162
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Julkkarissa tämä kiinnosti muutaman hassun tunnin kunnes uninstalloin pelin, niin tylsältä peli vaikutti ja ansaitsi periaatteessa kaiken negatiivisen loskan yllensä. Next-päivityksen jälkeen alkoi mielenkiinto taas nousta ja tästä tulikin itselle yksi viime vuoden eniten pelatuimmista peleistä. Onhan tässä taustalla vielä samoja ongelmia mistä onkin ollut hieman puhetta tuossa ylempänä, mutta puhtaana fiilistelypelinä lähes täysi kympin peli minulle.
     
    Atlantean tykkää tästä.
  13. Atlantean

    Atlantean

    Viestejä:
    512
    Rekisteröitynyt:
    30.07.2017
    Hjelp.

    Aloitin nyt pelin uudestaan myös itsekkin, kun tätä on kehuttu uusien päivityksien jälkeen. Olen ihan alussa ja fiksailemassa tuota alusta. Rakensin portable refinerin kuten pitääkin ja rakentamisen jälkeen laitoin sen inventoryyn, tähän asti kaikki okei, mutta kun saavuin alukselle ja olisin halunnut käyttää tätä kikotinta se ei onnistu, koska en saa tai siis en tajua miten sen saa inventorysta takaisin maahan ja käyttöön? Eli kertokaapas miten tämmöinen "ihme" tapahtuu ? Olen tässä nyt puoltuntia ton kanssa pulannut ja en kyllä tajua miten sen voi saada sieltä inventorysta pois, pystyy ainoastaan siirtelee inventoryn sisällä mutta ei anna mitää vaihtoehtoa että sen saisi uudestaan käyttöön... ?????

    Edit ja pelissähän ei siis pääse eteen päin jos tuota vekotinta ei saa käyttöön. :)

    Niin ja PS4:lla pelaan. PC:lle jonkun ohjeen löysinkin, mutta se ei paljoa auta "paina z jnee... "
     
  14. Xirka

    Xirka

    Viestejä:
    359
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Avaa se rakennusvalikko sieltä kautta sen muistaakseni saa.
     
    Atlantean tykkää tästä.
  15. Atlantean

    Atlantean

    Viestejä:
    512
    Rekisteröitynyt:
    30.07.2017
    Kiitos, sieltähän se löytyi! Heh, on aina hienoa tuntea itsensä välillä tai siis hyvinkin usein harvinaisen dilleksi :)
     
  16. Henkka77

    Henkka77

    Viestejä:
    3 172
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Starglazer ja Atlantean tykkäävät tästä.
  17. Henkka77

    Henkka77

    Viestejä:
    3 172
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ja vähemmän yllättäen PC VR-versio on aikamoinen bugikasa. Ite sain kyllä Vivellä pelin käynnistymään ja toimimaan hyvin, mutta mitkään kontrollit ei toiminu enkä myöskää voinu bindata mitään mihinkään.
    Ilmeisesti tässä olis tarkotuksena käyttää noita kontrollereita mutta en helvetti ala istualtani noita käyttämään, eikä room scalessa useamman tunnin pelaaminen ole vaan kovin houkutteleva ajatus.
    Jätetään seurantaan ja odotellaan ensimmäisiä fiksejä.

     
  18. Starglazer

    Starglazer Tukijäsen

    Viestejä:
    1 223
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tunteroisen eilen pelailin Riftillä, hyvin toimii. Pelasin istualtaan toucheilla. Tökkiihän tuo mutta kun liikkuminen on teleporttia niin ei tule huono olo.
    Aika hyvältä vaikutti UI, ei mennyt kauaa kun tuohon tottui. Planeetalta en vielä ehtinyt pois. Mukavaa tuo skannailu kun pitää klikata headsetistä skanneri päälle ja touchilla skannata kohteita :)
     
    Oudie tykkää tästä.
  19. mska

    mska

    Viestejä:
    36
    Rekisteröitynyt:
    17.04.2017
    Voi pojat. Tämä tuli aamulla ostettua mielenkiinnosta ja täytyy sanoa, että vei mukanaan samantien :) Sen verran hukassa kyllä vielä, että jotain basic guidea täytyy ainakin vilkaista.
     
  20. Starglazer

    Starglazer Tukijäsen

    Viestejä:
    1 223
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Suht huonot tutoriaalit tässä on edelleen vaikka onkin mennyt todella paljon eteenpäin. VR:ssä kuolin eka kerran kun en tiennyt miten skanneria käytetään..
     
  21. Technarchy

    Technarchy

    Viestejä:
    2 206
    Rekisteröitynyt:
    10.11.2016
    Vieläkö tämä vuosien päivitysten jälkeen on pelkkä sandbox missä ei ole mitään tekemistä? Sandboxeissa ei mitään vikaa ole, ne on ihan ok, mutta mikä rooli tässä on, muuta kuin kuljeksi ympäriinsä summanmutikassa täyttämässä tankkia?
    Päivitykset ainakin vaikuttaa saaneen kehuja, että ilmeisesti tässä on nykyään jotain ideaakin, joka jotenkin selittäisi sen suuren Hypen taannoin.
    Kokeilin tätä silloin joskus ja ainut saavutus tuntui olevan isompi inventaario, jotta polttoainetta mahtuisi enemmän.
     
  22. Henkka77

    Henkka77

    Viestejä:
    3 172
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Onhan tässä ihan tarinalinja ja paljon sivuquesteja. Päätarina on edelleen ilmeisesti tavoite päästä sinne galaksin keskustaan.

    Sivuquestit nyt ei kauaa jaksa tosin kiinnostaa, ne kun on tyyliin "hae tavara x paikasta y, toimita se paikkaan n", tjsp.
     
    Viimeksi muokattu: 15.08.2019
    Technarchy tykkää tästä.
  23. Spartacus

    Spartacus

    Viestejä:
    1 046
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Silloin kun peli tuli niin katsoin Youtubesta pelin lopun joka oli kyllä aikamoinen pohjanoteeraus. Onko siihen tullut mitään uutta?

    Aluksi peli oli yleinen vitsi ja nyt tuntuu, että saa paljon positiivisia kehuja.
     
  24. Edqar

    Edqar

    Viestejä:
    1 254
    Rekisteröitynyt:
    22.11.2016
    Kai tässä tateilla vapaa liikkuminenkin on?
     
  25. Starglazer

    Starglazer Tukijäsen

    Viestejä:
    1 223
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ilmeisesti mutta en keksinyt miten se toimii. Tässä on aika heikot tutoriaalit. En tosin kovin paljon sitä etsinyt, kunhan pikaisesti peliä pelailin.
     
  26. Starglazer

    Starglazer Tukijäsen

    Viestejä:
    1 223
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Löytyi suoraan options valikosta vapaa liikkuminen.
     
    Edqar tykkää tästä.
  27. Nurffe

    Nurffe

    Viestejä:
    356
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Aika kivalta tuo vr:ssä tuntui vaikka nyt mistään 90fps voitu puhuakaan. Alkuun hieman takertelemista kontrollien kansssa kun ei edes tiennyt mitä helvettiä "ohjeiden" kuvaamat napit olivat, mutta tunnin pelaamisella tuosta pääsi jo yli

    Pikku vikoja tuosta vr:stä eilisen perusteella löytyi. "Hudi" eli ne ruudun ylälaidassa olevat tiedot ovat hyvin äkkiä vr:ssä selän takana, joten niiden inffo ei ole saatavilla kun sitä haluaisi. Sitten noiden isompien laatikoiden, machineryjen jne availeminen heittää sinut posiotiosta x positioon y jolloin taas laatikon avaushärdelli dialogi on selän takana ja joutuu pomppaamaan 180 astetta nähdäkseen tuon. Joystick avaruusaluksessa toimii myös epäloogisesti. Tatin vetäminen itseenpäin ei aiheuta pitch up liikettä. Se ei tee mitään! Mutta jos liikutat vertikaalisessa linjassa niin pitch akseli reagoi? Joku aivopieru ilmeisesti

    Noi oli tuommoiset pari asiaa jotka huomasi pelisession aikana ja jotka alkavat aivan varmasti ärsyttämään ihan huolella pidempään pelaillessa. Toivotaan että fiksailevat. Muuten varsin positiivinen mielikuva jäi vr:stä eikä perinteinen "paska porttaus - ei tarvi avata uudestaan". 99% peleistä kun on paskoja vr porttauksia ja vieläpä maksat paskasta vr portista täyden pelin hinnan :D Onneksi no man sky on poikkeus sääntöön
     
    jugih, Edqar, Ac3way ja 1 muu käyttäjä tykkää tästä.