No Man's Sky

Kokeilin noita indiumin mainaajia mutta jostain syystä vaikka niitä on viisi siinä ryppäänä ja jokaisella joku 480-500/h, 16h jälkeen siellä on silti vain joku 6000 yksikköä odottamassa. Toki planeetalla on yö puolet ajasta ja akut on tyhjät nopeasti kun ei aurinkokennot pelaa. Mutta silti pitäisi olla paljon enemmän. Kaikki on samassa siiloverkossa putkineen joten ei pitäisi olla mitään onglemia ja kapasiteettia piisaa. Siitä 6000 yksiköstä saa 2-3 miljoonaa, jonka saa paljon nopeammin skannailemalla. Toki sen eteen ei tartte juuri mitään tehdä eli mukava lisä.

Eli tilaa on enemmänkin kun tuo 6000? Kummallista.. Itsellä toimi hyvin. Tosin rakensin myös paljon akkuja ja kennoja niin toimivat yölläkin. Voi olla että tuo jotenkin bugaa jos poweri loppuu kesken.

Arvosta sanon sen verran, että jostain syystä activated materiaalit on paljon kalliimpia kuin normaalit vaikkei niillä oikein tee edes mitään. Eli jos löytyy hyvä suoni niin kannattaa Activated Indiumille tehdä iso "farm". Mulla oli oikeastaan kolme eri farmia joista tuli jotain 30milj yhteensä kun jakso käydä keräämässä resurssit. Tavaraa tuli siis nopeammin kun ehti hakea.

Skannaamalla toki saa hyvin rahaa myös mutta sitten menee minusta hieman "hukkaan" noita slotteja multitoolissa. Etenkin jos on pienempi tool. Vaikka olisit kuin rikas niin hieman typerää että tuurista kiinni löydätkö sellaisen jossa on tarpeeksi tilaa.. Mulla on käytännössä koko pelin ollu sama ku ei löydy parempaakaan mistään.

Samahan se on freighter kanssa. Tuurista kiinni löydätkö isoimman mahdollisen freighterin pelissä. Itse tyydyin siihen toiseksi parhaimpaan.

Planeetat on aika tylsiä tässä joo. Kun oot nähny yhden niin oot käytännössä nähnyt kaikki. Jonkin aikaa jaksoin väkertää jotain vedenalaista tukikohtaa mutta loppu innostus siihenkin. Miks turhaan? Miksi koskaan edes menisin sinne kun siellä ei ole mitään nähtävää. Kaikki näyttää samalta ja ei merenpohjastakaan löydy oikein mitään erikoista.
 
Skannaamalla toki saa hyvin rahaa myös mutta sitten menee minusta hieman "hukkaan" noita slotteja multitoolissa. Etenkin jos on pienempi tool. Vaikka olisit kuin rikas niin hieman typerää että tuurista kiinni löydätkö sellaisen jossa on tarpeeksi tilaa.. Mulla on käytännössä koko pelin ollu sama ku ei löydy parempaakaan mistään.


Nykyäänhän sulla voi olla kolme multitoolia.
Mulla on yhdessä S luokan scanner modulet ja sitä käytän myös maaston muokkaukseen ja toinen on sitten taisteluun ja siinä on S tason modeilla tuunatut scattershot, geo kranaatit ja boltcaster.
 
Jos on rahasta pulaa, niin chlorinefarmi on edelleen voittamaton. Cobalt kauppa seuraavana.
 
Eli tilaa on enemmänkin kun tuo 6000? Kummallista.. Itsellä toimi hyvin. Tosin rakensin myös paljon akkuja ja kennoja niin toimivat yölläkin. Voi olla että tuo jotenkin bugaa jos poweri loppuu kesken.

Arvosta sanon sen verran, että jostain syystä activated materiaalit on paljon kalliimpia kuin normaalit vaikkei niillä oikein tee edes mitään. Eli jos löytyy hyvä suoni niin kannattaa Activated Indiumille tehdä iso "farm". Mulla oli oikeastaan kolme eri farmia joista tuli jotain 30milj yhteensä kun jakso käydä keräämässä resurssit. Tavaraa tuli siis nopeammin kun ehti hakea.

Skannaamalla toki saa hyvin rahaa myös mutta sitten menee minusta hieman "hukkaan" noita slotteja multitoolissa. Etenkin jos on pienempi tool. Vaikka olisit kuin rikas niin hieman typerää että tuurista kiinni löydätkö sellaisen jossa on tarpeeksi tilaa.. Mulla on käytännössä koko pelin ollu sama ku ei löydy parempaakaan mistään.

Samahan se on freighter kanssa. Tuurista kiinni löydätkö isoimman mahdollisen freighterin pelissä. Itse tyydyin siihen toiseksi parhaimpaan.

Planeetat on aika tylsiä tässä joo. Kun oot nähny yhden niin oot käytännössä nähnyt kaikki. Jonkin aikaa jaksoin väkertää jotain vedenalaista tukikohtaa mutta loppu innostus siihenkin. Miks turhaan? Miksi koskaan edes menisin sinne kun siellä ei ole mitään nähtävää. Kaikki näyttää samalta ja ei merenpohjastakaan löydy oikein mitään erikoista.

No joo, tietty mulla oli joku huomaamaton katkos supply-pipessa ja osa siiloista ei kytketty kun kaikki clippaa kaiken läpi :facepalm:

Multitool löytyi hyvin varhaisessa vaiheessa, A-Class ja lähes täydet slotit. Ei siihen oikein tartte kuin boltcasterin aseeksi ja sillekin modit on lähinnä "jos nyt väkisin haluaa"-tasoa kun S-Class antaa jonkun alle 10% pariin ominaisuuteen. Mining beamkin sen verran tarpeeton pitemmän päälle, ettei senkään modeilla niin väliä. Mulla on aina tuossa multitoolissa paljon vapaata tilaa.

Tärkeintä modattavaa mielestäni on scanneri ja mobility upgradet. Se on jossain mobilityssä 200% jet pack fuelia ja 100% sprint distancea jne. per modi kun aseissa prosentit liikkuu 10% luokassa. Scannerissa toki jotain +5000% tasoa :D

Jos on rahasta pulaa, niin chlorinefarmi on edelleen voittamaton. Cobalt kauppa seuraavana.

Onko parempi muka kuin Activated Indium? S-luokan tuollaisesta nimittäin tulee todella nopeasti rahaa...
 
Onko parempi muka kuin Activated Indium? S-luokan tuollaisesta nimittäin tulee todella nopeasti rahaa...

Chlorinefarmin aloitukseen tarvitset vain ostaa n. 2000 chlorine ja oxygen niin paljon kuin löytyy tai rahaa riittää. Sen jälkeen medium refiner tuottaa näistä lisää chlorinea ilmaseksi, chlorinea ei tarvitse ostaa lisää vain pelkästään oxygen, ja sitäkin voi tuottaa 250 100:lla carbonilla oxygen harvesterilla. 9999 stackki chlorinea myy n. 6m.
 
Chlorinefarmin aloitukseen tarvitset vain ostaa n. 2000 chlorine ja oxygen niin paljon kuin löytyy tai rahaa riittää. Sen jälkeen medium refiner tuottaa näistä lisää chlorinea ilmaseksi, chlorinea ei tarvitse ostaa lisää vain pelkästään oxygen, ja sitäkin voi tuottaa 250 100:lla carbonilla oxygen harvesterilla. 9999 stackki chlorinea myy n. 6m.

Kai se on vaan se, että tässä "pelissä" ei ole tapaa olla rikastumatta naurettavan helposti. Mineraalien kohdalla kyse lähinnä siitä, montako siiloa jaksaa pykätä. Ne maksaa 10 metallilevyä per siilo ja jokaisella asemalla on helposti 60-70 levyä kaupan plus että niitä voi tehdä ferriitistä, joka vaikuttaisi olevan galaksin päärakennusaine... :P

Yösähköä kun vielä olis...
 
Onhan sitä jos käyttää niitä maalämpö generattoreita vai mitä olikaan. :)

Se vaatii jo enemmän kikkailua, jos on edes mahdollista, että voi käyttää maasta löytyvää sähköä toisen tukikohdan pyörittämiseen jossa esim se activated indium farmi on. Vaikka maasähkö löytyisi farmin läheltä, et voi vetää kaapeleita sieltä farmille. Olen koittanut. Joku YouTube video siihen oli, ja jollakin tapaa kikkailemalla on ilmeisesti mahdollista, mutta helppoa se ei ole.

Minusta pääsee helpommalla jos luo tarpeeksi aurinkokennoja ja paristoja niille, jotta sähköä riittää yön ylikin. Toki molempia tarvitsee sitten ihan älyttömän määrän kun on iso farmi.

Tuo chroline voi olla ihan hyvä muuten, mutta harmi kyllä pelissä on jokin outo rajoite että yhdessä tukikohdassa voi olla vain kaksi tai kolme medium refineriä. Mineraaleista saa helpommin rahaa ja ei vaadi itse tekemään mitään kun refineriä pitää olla aina välillä täyttämässä.
 
Onhan sitä jos käyttää niitä maalämpö generattoreita vai mitä olikaan. :)

Mutta ne pitää laittaa energiaesiintymän päälle ja niillä olisi käyttöä lähinnä mineraaliesiintymän luona. Nämä kaksi ei kai ikinä ole samassa paikassa.

Minereille on turha akkuja laittaa, imevät hetkessä ne kuiviin. Yksi oma aurinkokenno teleportille akun kanssa ja ehkä vielä proximity switch niin on aina edes sillä virtaa.
 
Tuo chroline voi olla ihan hyvä muuten, mutta harmi kyllä pelissä on jokin outo rajoite että yhdessä tukikohdassa voi olla vain kaksi tai kolme medium refineriä. Mineraaleista saa helpommin rahaa ja ei vaadi itse tekemään mitään kun refineriä pitää olla aina välillä täyttämässä.

3 medium refineria basessa, 3 freighterissa. Eiköhän tuosta tule pätäkkää jo tarpeeksi ettei hetkeen tarvitse olla toistamassa. Rahalle kuitenkin hyvän freighterin, aluksen ja multi-toolin ostamisen jälkeen aika vähän käyttöä.
 
Mutta ne pitää laittaa energiaesiintymän päälle ja niillä olisi käyttöä lähinnä mineraaliesiintymän luona. Nämä kaksi ei kai ikinä ole samassa paikassa.

Minereille on turha akkuja laittaa, imevät hetkessä ne kuiviin. Yksi oma aurinkokenno teleportille akun kanssa ja ehkä vielä proximity switch niin on aina edes sillä virtaa.

Siis minulla on ainakin kennot ja akut farmien luona ja sähköä riittää yön yli. Ei ne niitä niin nopeasti ime tyhjiin kuin luulet. Oisko ollu jotain tyyliin kaks akkua yhtä mineriä kohden tms. En nyt muista tarkalleen kun hetkeen pelannut.

Ja mä löysin tosiaan sähköä ja mineraaleja todella lähellä toisiaan. Eivät kuitenkaan samassa "basessa" pelin mielestä. Eli kun pykäsin pystyyn kaksi basea vierekkäin ja koitin vetää sähköt niin... Ei. Ei toimi :/
 
Siis minulla on ainakin kennot ja akut farmien luona ja sähköä riittää yön yli. Ei ne niitä niin nopeasti ime tyhjiin kuin luulet. Oisko ollu jotain tyyliin kaks akkua yhtä mineriä kohden tms. En nyt muista tarkalleen kun hetkeen pelannut.

Ja mä löysin tosiaan sähköä ja mineraaleja todella lähellä toisiaan. Eivät kuitenkaan samassa "basessa" pelin mielestä. Eli kun pykäsin pystyyn kaksi basea vierekkäin ja koitin vetää sähköt niin... Ei. Ei toimi :/

Onko solar powerilla sitten mahdollisesti planeettakohtaista tai säätilasta riippuvia eroja? Kattelin että osa antaa välillä 50, osa vain 25. Suunnilleen kaksi akkua per mineri mulla on ja niiden lisäksi teleportti samassa virtapiirissä ja kyseisessä basessa on aina teleportti pimeänä kun sinne yöllä tulee. Toisessa tein sille oman virtapiirin että pääseen nopeasti aina pois. Pitäis modata tuo ekakin.

Ihan tarpeeksi saa mainattua kyllä päiväsaikaankin...
 
Minusta se paljonko antaa riippui siitä mihin suuntaan se kenno osoittaa. Rakennusvaiheessa kannattaa laittaa kaikki samoin päin. Ja olisko ollu jopa niin että jos jotain on "tiellä" niin lataa vähemmän, esim rakennus, kallio tms. 50 tais olla maximi.

Säästä en ole varma mutta itse en ainakaan ole huomannut että vaikuttaisi
 
Onko tää niin, että rakennusten (isot prefabit) sisään laitettu teknologia on automaattisesti virrassa kiinni jos rakennukseen tulee virta? Eli saanko teleportteria tms. pois päältä switchillä mitenkään syömästä virtaa kun ei sillä ole johtoa, jonka varteen switchin laittaisi?
 
Aurinkokennojen asennolla ja paikalla ei ole mitään väliä, lataa saman verran oliko aurinkoon päin tai varjossa. Päivänajan mukaan.
 
Se vaatii jo enemmän kikkailua, jos on edes mahdollista, että voi käyttää maasta löytyvää sähköä toisen tukikohdan pyörittämiseen jossa esim se activated indium farmi on. Vaikka maasähkö löytyisi farmin läheltä, et voi vetää kaapeleita sieltä farmille. Olen koittanut. Joku YouTube video siihen oli, ja jollakin tapaa kikkailemalla on ilmeisesti mahdollista, mutta helppoa se ei ole.
Mutta ne pitää laittaa energiaesiintymän päälle ja niillä olisi käyttöä lähinnä mineraaliesiintymän luona. Nämä kaksi ei kai ikinä ole samassa paikassa.

Siitä on kyllä aikaa kun viimeksi pelasin, mahdollista kyllä oli. Piti vaan löytää energia paikka tarpeeksi läheltä, että saa saman basen alueelle (base computer esiintymien väliin). En mitenkään hirveen kauan joutunut ettimään, tosin ei se S luokan paikka kai ollut, mutta en pitänyt niin tärkeenä kun passiivisesti toimii.
 
Aurinkokennojen asennolla ja paikalla ei ole mitään väliä, lataa saman verran oliko aurinkoon päin tai varjossa. Päivänajan mukaan.

No tuo nyt ei vaan voi pitää paikkansa. Jos sulla on kaks kennoa vierekkäin ja toinen lataa 25 ja toinen 50 niin kyllä siinä jotain muutakin on taustalla
 
No tuo nyt ei vaan voi pitää paikkansa. Jos sulla on kaks kennoa vierekkäin ja toinen lataa 25 ja toinen 50 niin kyllä siinä jotain muutakin on taustalla

No niissä on jotain muutakin häikkää. Välillä yksi ryhmä on kiinni kun toinen lataa täysillä. Asennolla ei vaikuttaisi olevan mitään väliä, kaikki kääntyvät samaan suuntaan.
 
No niissä on jotain muutakin häikkää. Välillä yksi ryhmä on kiinni kun toinen lataa täysillä. Asennolla ei vaikuttaisi olevan mitään väliä, kaikki kääntyvät samaan suuntaan.

No itseasiassa jos pyörität sitä kennoa siinä rakennusmoodissa niin kenno avautuu eri suuntaan. Sitähän ei tosin mitenkään nää siinä rakennusvaiheessa. En tiiä onko tolla ees väliä, oon vaan pyöritellyt niitä "symmetrian" tms takia :rofl2:
 
No itseasiassa jos pyörität sitä kennoa siinä rakennusmoodissa niin kenno avautuu eri suuntaan. Sitähän ei tosin mitenkään nää siinä rakennusvaiheessa. En tiiä onko tolla ees väliä, oon vaan pyöritellyt niitä "symmetrian" tms takia :rofl2:

Se on vain se jalustan asento, jos on OCD pahalla tasolla niin voihan nekin kiertää samansuuntaisiksi ;)

Prefab-rakentelu on ihan mukavalla tasolla sikäli, että syntyy helposti ja jotenkin maastokaan ei enää kampita hommaa vanhaan malliin. Harmi vaan, että vaikka prefabeissa on sähköliittimet, sähköistyy koko yhtenäinen rakennelma automaattisesti ja kaikki sen sisälle laitettu, mikä puolestaan vaatii älyttömän määrän aurinkokennoja ja akkuja jos yhtään isompaa rakentaa. Prefab-huone vie 10 yksikköä, käytävänpätkä yhden, teleportteri 20 ja kaikessa on virta päällä tai ei missään. Olisi hyvin toteutettavissa nuo kytkimetkin niin, että huoneessa on valot vain tarpeen mukaan ja teleportti päällä vain kun aiot käyttää sitä mutta ei onnistu valitettavasti koska kaapeleita ei sisällä ole.
 
Minusta tuo rakentelu on vielä melko torsoa sillä melkein mitkään erinlaiset prefabt-osat eivät snappaa toisiinsa kiinni. Kiva siinä sitten vapaalla kädellä yrittää rakentaa järkevännäköistä basea kun peli ei tarjoa mitään mittalukuja palikoiden asetteluun jne.
 
Minusta tuo rakentelu on vielä melko torsoa sillä melkein mitkään erinlaiset prefabt-osat eivät snappaa toisiinsa kiinni. Kiva siinä sitten vapaalla kädellä yrittää rakentaa järkevännäköistä basea kun peli ei tarjoa mitään mittalukuja palikoiden asetteluun jne.
Kyllä ne ainakin tässä vikassa versiossa snäppää. Vai olisko että ne ei snäppää niihin irto-osiin ja tarkoitat sitä?
 
Kyllä ne ainakin tässä vikassa versiossa snäppää. Vai olisko että ne ei snäppää niihin irto-osiin ja tarkoitat sitä?

Hyvin vaihtelevasti ne osat snappailee. Esim. small-osaston tikapuut snappaa vain saman osaston kuutioihin, muttei esim. large- tai basic-osioiden. Nuokin tarvitsevat aina jonkun seinän johon kiinnittyä, eli vapaasti seisovia tikapuita on mahdoton rakentaa. Myöskään foundations-osaston palikat eivät snappaa basic-osaston kamojen kanssa, eikä näistä kumpaankaan snappa mikään valmis rakennelma.

Basen rakennuksesta kuitenkin eniten kyrsii se miten mitään osia ei voi siirtää placementin jälkeen. Mm. base computer nököttää ikuisesti siinä mihin sen laitoit eikä sen alle voi rakentaa mitään.
 
Hyvin vaihtelevasti ne osat snappailee. Esim. small-osaston tikapuut snappaa vain saman osaston kuutioihin, muttei esim. large- tai basic-osioiden. Nuokin tarvitsevat aina jonkun seinän johon kiinnittyä, eli vapaasti seisovia tikapuita on mahdoton rakentaa. Myöskään foundations-osaston palikat eivät snappaa basic-osaston kamojen kanssa, eikä näistä kumpaankaan snappa mikään valmis rakennelma.

Basen rakennuksesta kuitenkin eniten kyrsii se miten mitään osia ei voi siirtää placementin jälkeen. Mm. base computer nököttää ikuisesti siinä mihin sen laitoit eikä sen alle voi rakentaa mitään.

Joo no toi lienee kyllä totta, että pitää pysyä saman kategorian sisällä jotta snäppää. Toisaalta jos haluaa virtapiiriin katkon niin ne snäppäämättömät lienee ainoa optio. En tiedä pitääkö ne kylmän tai kuuman ulkona sitten jos ne ei ole snäpänneet vai riittikö siihen, että on katto päällä...
 
Tuossa on myös se ongelma että jos et käytä prefab osia, niin ei tunnu tuo peli oikein rekisteröivän mikä on sisätilaa ja mikä ei. Ainakin tämä ongelma oli itselläni kun rakensin taloa seinä, lattia ja katto-palikoiden avulla enkä käyttänyt prefab osia. Osassa taloa peli rekisteröi sen sisätilaksi eli kylmä/kuuma pysyi ulkona, mutta osassa taloa taas ei, vaikka mitään avonaisia aukkoja ei ulkomaailmaan ollut. Käytännössä pakottaa sitten käyttämään prefab osia jossa taas on tuo virta ongelma ja se että snappaako vai eikö.
 
Sattui olemaan kaikki tykötarpeet niin kyhäsin kasaan Fusion Ignitor:in

Fusion Ignitor.png
 
Tuossa on myös se ongelma että jos et käytä prefab osia, niin ei tunnu tuo peli oikein rekisteröivän mikä on sisätilaa ja mikä ei. Ainakin tämä ongelma oli itselläni kun rakensin taloa seinä, lattia ja katto-palikoiden avulla enkä käyttänyt prefab osia. Osassa taloa peli rekisteröi sen sisätilaksi eli kylmä/kuuma pysyi ulkona, mutta osassa taloa taas ei, vaikka mitään avonaisia aukkoja ei ulkomaailmaan ollut. Käytännössä pakottaa sitten käyttämään prefab osia jossa taas on tuo virta ongelma ja se että snappaako vai eikö.

Sulla oli siinä liian isot ja tyhjät huoneet.
Mulla oli sama homma kun aloitin omaa taloa rakentamaan ja siinä oli vasta ulkoseinät ja katto valmiina. Sitten kun sinne alkoi laittaa väliseiniä ja muodostaa sellaisia normaali kokoisia huoneita niin tuo ongelma loppui välittömästi.
talo4cjwo.jpg

Tuolla taustalla pilkottavassa tornissa on muuten kaikki akut ja aurinkokennot siististi piilossa kun niistäkin on täällä puhuttu. Hyvin toimii vaikka aurinkoa eivät pahemmin näe.
 
Näköjään vanhat ongelmat maaston ja basen välillä vaivaavat edelleen. Puut basen sisällä muuttuvat jotenkin peliteknisesti olemattomiksi ja clippaavat sisään seinistä eikä niitä saa tuhottua :facepalm:
 
Ehkäpä kuppaisinta tuon ohkaisen juonen edistämisessä on se, että noita milestoneja pitää haalia. Ja niistä tasan yksi on sellainen, jonka eteen joutuu tosissaan tappelemaan, kaikki muut tulee helposti. Eli kokonaisia planeetan eläimistöjä pitäisi skannata ja uploadata.

Aina siellä planeetalla on joku "common flying" tjsp. elukka, jota ei vaan koskaan tule vastaan vaikka planeetalla on oma tukikohta ja taivaalle tule vilkuiltua vähä väliä. Muutenkin nuo eläimet tuntuisivat noudattelevan jotain kaavaa, että välillä ei mitään missään ja sitten taas on tusinoittain eri lajeja ympärillä. Joku logiikka, millä houkutella ne "commonit" esille?
 
Tyttöystävä haluaisi tätä testata yhdessä. Meni jo Steamista ostamaan.

....mutta eipä halua peli toimia sitten millään. Läppäri (jossa GTX1050ti ja Intel UHD 630) käynnistää pelin joka kerta integroidulla näytönohjaimella. Ja kun tämä ei tietenkään päästä asetuksiin ennen kuin on mennyt peliin asti, eikä anna tallentaa heti pelin alussa, niin joka kerta kun jotain yrittää, saa tuijotella ensin varmaan yli minuutin sitä alkua kun lennetään tähtien läpi ja sitten 5fps peliä kun kone yrittää jotenkin suoriutua siihen asti että pelaaja saa controllin.

Kun pääsee asetuksiin, GPU kohdassa on tuo Intelin integroitu käytössä. Vasemmalle/oikealle napit ei tee mitään, peli yksinkertaisesti kieltäytyy dedikoidun näytönohjaimen käytöstä.

Debuggasin tuota ~40min, seuraavia yritetty:

- Valitse nms.exe Nvidia control paneelista, pakota näytönohjain
- Valitse No man's Sky Windows 10 "Displays" -valikon graphic settings alta, pakota näytönohjain
- Avaa nms.exe hiiren oikealla, "run with graphic processor...", pakota näytönohjain
- Kytke läppäri ulkoiseen näyttöön, avaa peli
- Avattu No Man's Skyn:n SETTINGS-kansion alta löytynyt graphic settings tiedosto notepadilla, ja vaihdettu "AdapterIndex" arvosta 0 arvoon 1
- Avattu läppärin (Acer Nitro 5) oma "NitroSense", ja tarkistettu että on power plan on sekä AC että Battery tilassa "High performance"

Mikään noista ei auttanut, ja ne ovat ainoat mitä ihmiset foorumeille avuksi ehdottelee - ilmeisesti ei ole ensimmäinen tapaus jonka kanssa ongelmaa. Tuo AdapterIndex resetoitui heti takaisin arvoon 0, ja millään testillä en ole päässyt asetuksista vaihtamaan gpu:ta.

Hyviä ehdotuksia, vai onko se vaan refund ja antaa olla?
 

Eh, ei kuulosta hyvältä registryn sörkkiminen varsinkin kun kyseisiä rekisteriavaimia ei ole valmiina. Alkuperäinen linkin (siis tuolla linkattu Shadow of Mordor -threadi) fiksi on myös Windows 7 koneille. Itse en tätä testannut, mutta Steamin foorumilla toinen saman ongelman kanssa taisteleva yritti myös tuota, eikä toiminut. Myös ilmeisesti integroidun gpu:n disabloiminen ei auta (enkä kyllä jaksaisikaan sitä edestakaisin vensklata), vaan sen jälkeen peli ei käynnisty lainkaan.

Osa ehdottivat myös TKGRAPHICSSETTINGS.MXML sörkkimistä niin, että luettelee siellä näytönohjain mallin (esimerkkejä Gtx 1050 ti tekstiin löytyi) ja toisaalta monitor + adapter + adapterIndex rivien poistamista, mutta peli resetoi ne taas takaisin osoittamaan integroituun näytönohjaimeen heti kun käynnistää.

...menneepä siis refundiksi.
 
Tämä se vaan jatkaa päivittymistään. Kaiken sen alkupaskan jälkeen mitä tekijät saivat (osittain ansaitustikin). Ovat jaksaneet jatkaa päivittämistä ja sisällön lisäämistä peliin jo neljättä vuotta. Hattua täytyy nostaa. :thumbsup: Tuorein iso päivitys julkaistiin pari viikkoa sitten.

 
Tuli tämä napattua taannoin Steamin aleista ja nyt iltaisin muutaman tunnin kerrallaan pelaillut "eteenpäin" (todellisuudessa en varmaan edennyt yhtään), ja edelleen olen pihalla kuin lumiukko. Pari kertaa warpannut toisille planeetoille, mutta ilmeisesti alukseni & aseistukseni on vielä aika heikkoa, joten turpaan on tullut ennemmin tai myöhemmin. Nyt tutkiskellut ekaa planeettaa (tutoriaaliplaneetan jälkeen) ja rakentanut jonkunmoisen basenkin sinne. Nyt olen lähinnä "grindannut" rahaa pomppimalla ympäri planeettaa ja mainaamalla cobaltia.. Mutta, sitten pitääkin miettiä: mitä seuraavaksi? Voisin ottaa pari tippiä kokeneimmilta, lähinnä jos on jotain "olisinpa tiennyt itse kun aloitin" -tyylisiä :D
 
Tuli tämä napattua taannoin Steamin aleista ja nyt iltaisin muutaman tunnin kerrallaan pelaillut "eteenpäin" (todellisuudessa en varmaan edennyt yhtään), ja edelleen olen pihalla kuin lumiukko. Pari kertaa warpannut toisille planeetoille, mutta ilmeisesti alukseni & aseistukseni on vielä aika heikkoa, joten turpaan on tullut ennemmin tai myöhemmin. Nyt tutkiskellut ekaa planeettaa (tutoriaaliplaneetan jälkeen) ja rakentanut jonkunmoisen basenkin sinne. Nyt olen lähinnä "grindannut" rahaa pomppimalla ympäri planeettaa ja mainaamalla cobaltia.. Mutta, sitten pitääkin miettiä: mitä seuraavaksi? Voisin ottaa pari tippiä kokeneimmilta, lähinnä jos on jotain "olisinpa tiennyt itse kun aloitin" -tyylisiä :D
Parempi kun et tiedä.

Lopulta pelissä on niin vähän saavutettavaa ja reitti niihin on niin nopea, että ekan kerran kannattaa ottaa aikansa ja fiilistellä ja opetella.
 
Parempi kun et tiedä.

Lopulta pelissä on niin vähän saavutettavaa ja reitti niihin on niin nopea, että ekan kerran kannattaa ottaa aikansa ja fiilistellä ja opetella.

Vahva tämä.

Viimeksi kun pelasin tätä niin tuli tykitettyä muutama pvä putkeen ja tekemistä muka riitti. Sit netistä vähän niksejä miten saa enemmän rahaa jnejne ja kohta huomasinkin ettei pelissä oo enää oikeastaan mitään tehtävää. Loputtomasti rahaa jonka eteen ei tarvitse käyttää aikaa eikä vaivaa ja rahallahan voi ratkaista sitten kaiken muun.. parempi alus, laivasto jne jne. Vain päätarina periaatteessa jäi jäljelle mutten sitä jaksanut tehdä kun turhaa pomppimista galaksista toiseen kunnes pääsee sinne ytimeen. Toki jotain basen rakentelua ja semmosta voi tehä jos siitä tykkää mutta muuta tekemistä sitten ei oikeastaan olekaan.
 
Tuli tämä napattua taannoin Steamin aleista ja nyt iltaisin muutaman tunnin kerrallaan pelaillut "eteenpäin" (todellisuudessa en varmaan edennyt yhtään), ja edelleen olen pihalla kuin lumiukko. Pari kertaa warpannut toisille planeetoille, mutta ilmeisesti alukseni & aseistukseni on vielä aika heikkoa, joten turpaan on tullut ennemmin tai myöhemmin. Nyt tutkiskellut ekaa planeettaa (tutoriaaliplaneetan jälkeen) ja rakentanut jonkunmoisen basenkin sinne. Nyt olen lähinnä "grindannut" rahaa pomppimalla ympäri planeettaa ja mainaamalla cobaltia.. Mutta, sitten pitääkin miettiä: mitä seuraavaksi? Voisin ottaa pari tippiä kokeneimmilta, lähinnä jos on jotain "olisinpa tiennyt itse kun aloitin" -tyylisiä :D
Niin kuin jo sanottu, niin pelin voi "pilata" tarvittaessa näillä "hanki miljoonia helposti" -kikoilla.

Mutta jos nyt näitä "mitkä on kivoja juttuja", niin:
- jos tykkää tutkia planeettoja, niin kannattaa hommata mahdollisimman nopeasti "Launch System Recharger" -niminen lisäpalikka joka itsekseen tankkaa nousussa käytettävää "launch fuelia". Tuo tekee elämästä helpomman kun voi nousta ja laskea pieniäkin matkoja eikä tarvitse huolehtia "bensalaskusta", eli kuluttaa aikaa resurssien keräämiseen.

- hommaa päivitys skanneriin, skannaamalla olioita, faunaa ja kiviä planeetalta saa rahaa. Hyvin vähän rahaa. Mutta paremmalla skannerilla voi skannata kauempaa ja saa sitten jo ihan oikeasti rahaa (ei kuitenkaan "rikoin resurssipörssimarkkinat" -rahaa :D ).

- Jos haluaa enemmän rahaa, mutta sillä tavalla että tuntuu kuin tekisi jotain sen eteen, niin etsimällä planeetan jolla on ns. "natural burial sites" -paikkoja, voit kaivella esiin terrain manipulatorin kanssa (sentinelien yleensä pommittaessa) luita joiden arvo on mitä tahansa sadan tonnin ja kahden millin väliltä. Näitä kun etsii "muutaman", niin on mukavasti alkupääomaa

- jos haluat pitää useampia aluksia, niin hommaa rahtialus - tällaisen saa "ilmaiseksi" kunhan lentelee tarpeeksi ympäriinsä ja vastaa rahtialuksen kapteenin hätäkutsuun ja ampuu piraatit taivaan tuuliin; kannattanee hommata muutakin kuin perus kaivuulaaseri tähän mennessä

Loppujen lopuksi pelissä se "tekeminen" mitä jää on tukikohtien rakennusta ja uusien planeettojen ja niiden asukkaiden löytämistä ja ihastelua. Juoni on aika heppoinen tyyliin "Etsi Atlas" tai "Etsi galaksin keskusta" (josta voi hypätä toiseen galaksiin aluksen ottaessa turpaan ja taas aloittaa "puhtaalta pöydältä").
 
Jahas, isoa päivitystä pukkaa; uutta expeditions -pelimoodia, uusi palkintoja, uutta HUDia, balansoituja vartijoita, bugfixejä...

 
Saman tien näemmä päivitystä, joka korjaa (toivottavasti) peliä riivanneet kaatumisongelmat.

 
Jahas, isoa päivitystä pukkaa; uutta expeditions -pelimoodia, uusi palkintoja, uutta HUDia, balansoituja vartijoita, bugfixejä...


Uskon kun näen, valitettavasti ei riitä usko enää edes että jaksaisin katsoa.

Tän pelin suurimmat ongelmat eivät ole päivityksillä korjattavissa.
 
Intro jo ja sitten se aloitus eri paikoissa ja ärsyttävät äänet. Grafiikatkin ehkä. Oikeastaan koko peli teki pään kipeäksi.

Yllättävää. Petyit peliin siinä vaiheessa kun sen vielä pitäisi imeä mukaansa. Pettymyshän se on mutta se paljastuu vasta myöhemmin ;)
 
Hienoa että jaksavat vieläkin päivittää tätä. 200h jo takana ja aina vaan maistuu. Todella hyvä peli nykyään.
 
Hienoa että jaksavat vieläkin päivittää tätä. 200h jo takana ja aina vaan maistuu. Todella hyvä peli nykyään.

No ei tässä valitettavasti taida edelleenkään olla sitä "peliä". Ihan ok hiekkalaatikko mutta kun se juonellinenkin versio pelkistyy erittäin nopeasti sandboxiksi, jossa mikään ei lopu ja kaikkea piisaa eikä mitään tavoiteltavaa ole.

Lopullinen deal breakeri itelleni on nuo planeetat, jotka ovat koko pelin ydin ja joihin ei vaan ihan hirveästi ole panostettu. Taas yksi hiekkalaatikko, jossa millään ei ole mitään väliä eikä mihinkään kannata mennä kun kaikkea on lähelläkin.
 
Yllättävää. Petyit peliin siinä vaiheessa kun sen vielä pitäisi imeä mukaansa. Pettymyshän se on mutta se paljastuu vasta myöhemmin ;)
Aijaa. :)


Hienoa että jaksavat vieläkin päivittää tätä. 200h jo takana ja aina vaan maistuu. Todella hyvä peli nykyään.
Olisin halunnut tykätä tästä, mutta alku oli ainakin niin painajaismainen, että halusin refundaa vielä kun pystyi.
 
Hyvältä näyttää ja hyvin pyörii nyt uusimmalla päivityksellä DLSS quality moodi päällä. 4k ja kaikki ultralla nakuttaa CX OLEDin 120Hz rajoittimeen välillä vähän dropaten.

Kiva chillailla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 718
Viestejä
4 493 985
Jäsenet
74 285
Uusin jäsen
ImPetriiZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom