No Man's Sky

Onko tämä jo valmis ja hyvä peli? Tykkään sandbox ja exploration genreistä paljon.
No eikö toi aika selkeesti näy aikaisemmista viesteistä?!
Bugista kamaa, odota kuukausi jos saavat siihen mennessä korjattua...
 
Ei tämä nyt niin buginen ole, bugeja toki on muttei mitään game breakeria kuten todettu monesti. Ite pelannu muutaman päivän aikana parikymmentä tuntia ja hyvältä maistuu.
 
Ole onnellinen ettei ole osunut kohdallesi, mutta omalla kohdalla base missionit jumissa ja Hello Games luvannut korjata ku ehtii ja niin on monella muullakin pelit jumissa erilaisien bugien takia...

Omalla kohdalla en myöskään ole kovin luottavainen korjaukseen, sillä minulla katosi base missionit kokonaan Logista kyselemättä.
 
Ei oo mullekkaan osunu vielä mitään game breakereita.
Jotain 60h pelailin orkkista ja nyt nextiä pelannu n.30 tuntia, kyllä aika paljon parani peli tuolla päivityksellä.
 
No eikö toi aika selkeesti näy aikaisemmista viesteistä?!
Bugista kamaa, odota kuukausi jos saavat siihen mennessä korjattua...

Ei tämä nyt niin buginen ole, bugeja toki on muttei mitään game breakeria kuten todettu monesti. Ite pelannu muutaman päivän aikana parikymmentä tuntia ja hyvältä maistuu.

Niin no, kuvittelin noista viesteistä tosiaan, että tämä on jo edullisessa hintaluokassa ja vähän mietin, että onko sen vuoksi hyvä hankinta mutta jää kyllä ostamatta jos 55€ on edullisin millä lähtee o_O

En ole tainnut ikinä maksaa PC-pelistä noin kovaa hintaa...
 
Niin no, kuvittelin noista viesteistä tosiaan, että tämä on jo edullisessa hintaluokassa ja vähän mietin, että onko sen vuoksi hyvä hankinta mutta jää kyllä ostamatta jos 55€ on edullisin millä lähtee o_O

En ole tainnut ikinä maksaa PC-pelistä noin kovaa hintaa...
Juuri ollut viikon alessa, silloin lähti lähes joka kaupasta 30e tai alle. Harmaan alueen avainkaupoista näyttää saavan alle 30e.
 
Niin no, kuvittelin noista viesteistä tosiaan, että tämä on jo edullisessa hintaluokassa ja vähän mietin, että onko sen vuoksi hyvä hankinta mutta jää kyllä ostamatta jos 55€ on edullisin millä lähtee o_O

En ole tainnut ikinä maksaa PC-pelistä noin kovaa hintaa...
Eilen ostin cdkeyssistä 26€. Ei ole perheellisellä varaa maksaa joka pelistä 60€ joten en pode tippaakaan syyllisyyttä:happy:
 
Eilen ostin cdkeyssistä 26€. Ei ole perheellisellä varaa maksaa joka pelistä 60€ joten en pode tippaakaan syyllisyyttä:happy:
Vähän offtopic mutta myykö nuo vain halvempien markkina-alueiden koodeja vai onko syytä epäillä, että ostavat varastetuilla luottotiedoilla niitä? Voiko näillä mennä steamit lukkoon?
 
Vähän offtopic mutta myykö nuo vain halvempien markkina-alueiden koodeja vai onko syytä epäillä, että ostavat varastetuilla luottotiedoilla niitä? Voiko näillä mennä steamit lukkoon?
Mistäs sen tietää, eivät kuitenkaan ole mitään hyväksyttyjä jälleenmyyjiä.

Steam ei kuitenkaan mene lukkoon.
 
Vähän offtopic mutta myykö nuo vain halvempien markkina-alueiden koodeja vai onko syytä epäillä, että ostavat varastetuilla luottotiedoilla niitä? Voiko näillä mennä steamit lukkoon?

Olen ostanu vuosien saatossa 20+ peliä noista "harmaakaupoista" eikä ole ollu ensimmäistäkään ongelmaa.
Ei Gaben tartte saada kaikkia mun rahoja, olen ostanu sille vuosien mittaan ihan tarpeeksi viinakaapin täytettä.. :dead:
 
Täälläkin viimein päästy alottelemaan uutta savea tämän Next:n myötä. Multiplayerissä vielä tuntuu olevan pahojakin bugeja mutta muutoin meno on maistunut taas oikein makoisalta. Grafiikka on saanut kasvojen kohotusta taas ja näyttää kyllä imho todella hyvältä nykykuoseissaan! Pelin balanssointi on mennyt ainakin survivalissa helpompaan suuntaan, mutta toisaalta craftaamista ja materiaaleja on paljon enemmän, sekä koko craftaussysteemi on monipuolisempi. Kaikenkaikkiaan hyvä päivitys ja vaikka aluksi third person kamera tuntui oudolta, se sitten kummiskin oli aika hieno feature sekin ja jäi käyttöön :)

20180811001643_1.jpg 20180808160419_1.jpg 20180812003022_1.jpg 20180810130330_1.jpg 20180812014827_1.jpg
 
Kuinka paljon tässä on varsinaisesti "juonta" tai ohjattua tekemistä? Onko tämä Awakenings pelkkä tutorial, josta voi lähteä kiitämään jos ei kiinnosta? Lähinnä vituttaa, että ensin laitetaan kuumalle planeetalle puuhailemaan ilman oikein mitään infoa, että miten edes pysytään hengissä ja seuraavaksi sitten jatketaan myrkylliselle rakentelmaan jotain tukikohdan juurta.

Onko tässä miten helppo löytää planeetta, jossa ei tarvitse jatkuvasti tankata environmental protectionia ja jossa ei tarttis jatkuvasti kytätä noita droneja jotka käy päälle? Dronen sain kyllä tiputettua mutta sieltä tuli heti kaksi kovempaa perässä...
 
Onko tässä miten helppo löytää planeetta, jossa ei tarvitse jatkuvasti tankata environmental protectionia ja jossa ei tarttis jatkuvasti kytätä noita droneja jotka käy päälle? Dronen sain kyllä tiputettua mutta sieltä tuli heti kaksi kovempaa perässä...
Kyllä noita planeettoja löytyy suht helposti. Toki noilla hasardiplaneetoilla on parempia resursseja. Droneja/sentinelejä on käsittääkseni about joka paikassa, ja niitä tulee jatkuvasti lisää (äärettömästi) vaikka niitä kuinka ampuu alas. Niiden aluksia tulee myös perään kun lähtee planeetalta, joten välillä aika helisemässä niiden kanssa. Kantsii raiskata ympäristöä siten ettei dronet huomaa. :vihellys:

Tohon juoneen en osaa sanoa, kun ite en jaksanut niitä vielä tehdä kovin pitkälle, enemmänkin haahuillut ja koittanut massia kerätä.
 
Hyvin kyllä hiipii jo muutaman tunnin pelailun jälkeen sellainen varovainan "oliko tää tässä, voiko tää olla tässä?"-fiilis :D

Mikään varsinainen pelillinen sisältö ei oikein ole vielä onnistunut kiinnittämään huomiotani enkä sellaista juuri odotellutkaan. Mutta kun tuo explorationikin vaikuttaa aika proseduraalisen maaston mielenkiinnottomuudelta ja rakentelumekaniikat ei heti vakuuta mihinkään Minecraft tai Terraria -tyyliin. Katellaan...
 
Hyvin kyllä hiipii jo muutaman tunnin pelailun jälkeen sellainen varovainan "oliko tää tässä, voiko tää olla tässä?"-fiilis :D

Mikään varsinainen pelillinen sisältö ei oikein ole vielä onnistunut kiinnittämään huomiotani enkä sellaista juuri odotellutkaan. Mutta kun tuo explorationikin vaikuttaa aika proseduraalisen maaston mielenkiinnottomuudelta ja rakentelumekaniikat ei heti vakuuta mihinkään Minecraft tai Terraria -tyyliin. Katellaan...

Jos totta puhutaan niin eipä se siitä kummemmaksi muutu. :cigar2: Samaa huttua, vaikkakin sillointällöin vastaan kyllä tulee oudompi planeetta tai massasta poikkeava elukka. Kummiskin ite jaksan vielä yli 200 pelitunnin jälkeenkin innostua uusista planeetoista ja tekemistä on tullut lisää kokoajan noiden päivitysten myötä siinä määrin, etten ole entisiäkään saanut alta pois.
 
Hyvin kyllä hiipii jo muutaman tunnin pelailun jälkeen sellainen varovainan "oliko tää tässä, voiko tää olla tässä?"-fiilis :D

Mikään varsinainen pelillinen sisältö ei oikein ole vielä onnistunut kiinnittämään huomiotani enkä sellaista juuri odotellutkaan. Mutta kun tuo explorationikin vaikuttaa aika proseduraalisen maaston mielenkiinnottomuudelta ja rakentelumekaniikat ei heti vakuuta mihinkään Minecraft tai Terraria -tyyliin. Katellaan...

Jep, itelle hiipiny vähän samat aatokset näin viikon intensiivisen pelaamisen jälkeen.
 
Onko tuohon inventaarioon mitään pikaista apua tai muita vinkkejä kun ei se tunnu riittävän alkuunkaan? Pitäis olla mukana ammuksia ja pelkästään puvun ja multitoolin lataamiseen neljää eri materiaalia jossain muodossaan ja sitten sitä chromatic-juttua kaiken maailman boksien avaamiseen.
 
Joko etsit Drop pod sskannerilla ja korjaat ne tai sit pompit eri galakseihin ja käväset stationilta ostamassa yhden upgraden, se NPC joka myy niitä upgradeja pukuun, niin sen takana on aina myöskin tuo sydeemi jossa voi yhden lisäslotin ostaa inventaarioon.
Kannattaa huomata että pukuunkin saa noita Cargo slottei, johon menee tuplasti enempi kamaa ja sit Technology slottei, et saa laitettua puku upgradeja ettei ne vie turhaan inventaario slotteja.
 
Juu, tuo oli kiva huomata, ja sama pätee avaruusaluksiinkin, ne tekniikat kannattaa ehkä heivata sinne Tech-slotteihin.

Näissä näyttäis olevan vielä se bonus, kun kasaa vierekkäin samanlaisia tekkejä? Eli sen takia ei välttämättä kaikkia kannata ängetä tuonne tech-puolelle?
 
Nojuu, jos vierekkäin laitat samaa tekniikkaa, niin niiden ympärille tulee jollain värillä reunus, joka kuvastaa et ne boostaa toisiaan pikkasen. En ole löytänyt selkeää kaavaa miten noi menee, mut kyl niillä vähän vaikutusta on.
 
Tää on kyllä jotenkin työläs pelattava... Planeetalle pitää kaiketi lentää maahan saakka, että näkee onko siellä oikeastaan mitään kiinnostavaa (metalleja, tekniikkaa, muuta rojua) ja avaruudesta skannaten näkyy vain perusominaisuudet planeetasta ja atmosfääristä kai rakennukset sentään. Sitten saa olla väsäämässä polttoainetta yhtenään sille moottorille, jolla lennetään ilmakehässä. Myös multitoolia päivittäessä näyttäisi paras vaihtoehto olevan vain purkaa upgradet osiksi. Sitten saa niihinkin taas metsästää materiaalia ja prosessoida niin hemmetisti, että saisi edes samat uuteen (jos nyt on blueprintit) :smoke:
 
QoL modeilla saa noita pahimpia grindauksia järkevämmäksi jos niin haluaa, eli launcher polttoaineen kulutusta pienemmälle jne...
 
QoL modeilla saa noita pahimpia grindauksia järkevämmäksi jos niin haluaa, eli launcher polttoaineen kulutusta pienemmälle jne...

Kiitos, pitääkin harkita. Ilmeisesti haaksirikkoutuminen ei sentään oel uhka pelissä edes vanillana?

Mitäs muuten noi alienit on? Pääjuonta seuratessani pitäisi seuraavaksi saada se milestone, kun on tavannut 30 ja minulla on tuolla näköjään kolme tavattua enkä edes keksi, että missä ja milloin nämä tapasin? Liittyykö ne niihin artifakteihin, joista oppii kieltä? Olen muistaakseni kolmea eri kieltä oppinut mutta jos noita 30 tarttee niin pieni grindaus edessä kun muistaakseni jokainen on ollut eri tähtijärjestelmässä...
 
Haaksirikkoutuminen pitäisi olla mahdotonta, noita polttoaine resursseja pitäisi löytyä kaikkialta.

Käsittääkseni se laskee kuinka monelle eri NPClle olet puhunut (kauppiaita ei ehkä lasketa mukaan), ja noitahan löytyy stationilta aina lähes se 10kpl nykyään, sit Trade platformeilta löytyy useampi planeetoilla ja joskus myös mökeistä saattaa löytää. Eikös tuossa vaiheessa ole jo warp fuelit ja enginet saatu, et eikus "hyppimään" vaan :)
 
Haaksirikkoutuminen on käsittääkseni mahdollista, ilmeisesti jos piraatti saa pelaajan aluksen ”tuhottua” lähellä planeettaa/planeetan atmosfäärissä, ei alus välttämättä tuhoudu, vaan putoaa ja se täytyy korjata jotta ilmaan taas pääsee.
 
Onko hyvää ajantasaista Wikiä tullut vastaan? Tää on ilmeisen pre-NEXT vielä monin kohdin: https://nomanssky.gamepedia.com

Tuota selaillessa kauhistuttaa ajatellakin, miten hirveä tämä on ollut aiemmin. Pelkkään warppibensaan saa väsätä komponentteja vaikka kuinka :D
 
Freighteri toikin peliin vähän lisää mielekkyyttä kun sitä roinatilaa alkaa olemaan mutta hitto, että sekin osaa teettää taas lisähommia. Eihän sinne voi dumpata kuin sellaista kamaa, mitä ei tarvitse koska teleportaatio toimii vain yhteen suuntaan :facepalm: Kaikki mitä sinne laittaa, pitää noutaa sieltä pois ja jos haluaa jotain myydä sieltä niin sekin pitää rahdata kauppapäätteelle käsin. Ja sitten se on vielä vissiin ainoa paikka, mihin ei voi teleportata (niiden kirottujen fregattien lisäksi, jotka pitää käydä käsin korjailemassa jos ottavat vahinkoa tehtävillä :facepalm:) vaikka sinne pitäisi juuri usein päästä esim. niitä tehtäviä aktivoimaan ja muutenkin rojuihinsa käsiksi. Jopa fighteriin saa sen teleportterin, jonka antaa pitkän kantaman siirtää kannossa olevia rojuja edestakaisin mutta freighter on kaukana aina. Ja sitten sinne pitäisi vielä aina mennä systeemiä vaihtaessa ja warpata käsittääkseni sillä freighterilla, jos haluaa sen mukaansa seuraavaan järjestelmään. Vai pitääkö? Kai edes fighterin warp drive modit otetaan huomioon, että freighterin ylipäätään saa korkeamman tason järjestelmiin?

Muutenhan tuossa mitään ongelmaa ei olisikaan ja tukikohta vaan freighteriin mutta kun siellä ei ole raaka-aineita ja kaupankäynti ihan satunnaista jos joku sattuu laskeutumaan sinne. Eikä sillä luultavasti ole just sitä mitä tarttis.
 
Freighteri toikin peliin vähän lisää mielekkyyttä kun sitä roinatilaa alkaa olemaan mutta hitto, että sekin osaa teettää taas lisähommia. Eihän sinne voi dumpata kuin sellaista kamaa, mitä ei tarvitse koska teleportaatio toimii vain yhteen suuntaan :facepalm: Kaikki mitä sinne laittaa, pitää noutaa sieltä pois ja jos haluaa jotain myydä sieltä niin sekin pitää rahdata kauppapäätteelle käsin. Ja sitten se on vielä vissiin ainoa paikka, mihin ei voi teleportata (niiden kirottujen fregattien lisäksi, jotka pitää käydä käsin korjailemassa jos ottavat vahinkoa tehtävillä :facepalm:) vaikka sinne pitäisi juuri usein päästä esim. niitä tehtäviä aktivoimaan ja muutenkin rojuihinsa käsiksi. Jopa fighteriin saa sen teleportterin, jonka antaa pitkän kantaman siirtää kannossa olevia rojuja edestakaisin mutta freighter on kaukana aina. Ja sitten sinne pitäisi vielä aina mennä systeemiä vaihtaessa ja warpata käsittääkseni sillä freighterilla, jos haluaa sen mukaansa seuraavaan järjestelmään. Vai pitääkö? Kai edes fighterin warp drive modit otetaan huomioon, että freighterin ylipäätään saa korkeamman tason järjestelmiin?

Muutenhan tuossa mitään ongelmaa ei olisikaan ja tukikohta vaan freighteriin mutta kun siellä ei ole raaka-aineita ja kaupankäynti ihan satunnaista jos joku sattuu laskeutumaan sinne. Eikä sillä luultavasti ole just sitä mitä tarttis.
Omaan tukikohtaan saa rakennettua säilytyslaatikoita, joihin pystyy siirtämään tavaraa freighteristä.
 
Freighterin saa tietääkseni summonoitua mihin tahansa järjestelmään, sillä ei tarvitse warpata vaan riittää että hyppäät itse jonnekin ensin ja sitten summonaat freighterin perässä. Käytännössä näin freighterin oma warp drive on täysin turha. Omassa tallennuksessa (päälle 130 tuntia) tätä on saanut tehdä loputtomasti, eikä se edes kuluta freighterin omaa warp driveä.

Pitänee myöhemmin testata, mutta sellainen muistikuva minulla olisi että järjestelmiin mistä ei löydy avaruusasemaa (Space station) niin sinne ei sitä saisi tuotua. Voi tietty olla, että aiemmin olin sijoittunut huonosti avaruudessa, eikä peli antanut mahdollisuutta mutta en kuitenkaan jaksanut pidempään koittaa vaan warppasin samantien muualle.
 
Base building taitaa olla edlleen aika vaiheessa. Maata on mahdottoman vaikea tasoittaa ja muutenkin hommassa on ihan räpeltämisen tunne. Olisi edes jotkut selkeät pilarit, joilla saisi rakennettua korotetun lattiatason, mille laittaa sitten huoneita jne. mutta kun se hiton base computer pitää asettaa maahan ennen kuin voi mitään komponentteja rakentaa ja sitähän ei sitten voi siirtää jälkikäteen edes huoneeseen sisälle... Lisäksi noiden komponenttien materiaalikustannukset on taas sitä luokkaa, että voi vaan ihmetellä kuka jaksaa. 500 stackeja jotain metallia ja monta palaa lasia, joka vaatii taas sata metallia per pala. Tuntuis siltä, että koko peli kaatuu siihen lopulta, että materiaaleja tarvitsee kokoajan ja ihan kaikkeen ja edes bulkkikamaa ei voi tehokkaasti ostaa suuria määriä vaikka on krediittejä tilillä.
 
No hyvin se Jurppii jaksaa pelata vaikei pelistä oikein mitään positiivista postausten perusteella näytä löytävän

Mutta joo, tuo maa on hankala ja sekun tuntuu elävän muutenkin pelikertojen välillä, puhumattakaan että yön aikana basen seinustalle on saattanu kasvaa puu jonka oksat tunkee sitten baseen sisällekin

Ite suunittelin just nostavani basen tolppien varaan, esim. pyöreälle huoneelle on olemassa sellanen korotusrakenne. Ja palikoitahan on julmetusti lopulta kun niitä saa avattua, voi vetää vaikka koko basen trussien nokkaan yläilmoihin. Sitä ekaa basea ei niin välttämättä kannata mutehtia kun osia vielä vähän auki. Ja purettaessa osista sai ainakin ennen Nextiä 100 materiaalit takasin, joten niitä voi jälkikäteen siirrellämielensä mukaan.

Tässä oma basealotus, ei oo kovin pitkälle vielä Nextin kanssa ehtinyt.
04FCC923-9432-4322-BAD0-1B68E4ACE94C.jpeg
 
No hyvin se Jurppii jaksaa pelata vaikei pelistä oikein mitään positiivista postausten perusteella näytä löytävän

Mutta joo, tuo maa on hankala ja sekun tuntuu elävän muutenkin pelikertojen välillä, puhumattakaan että yön aikana basen seinustalle on saattanu kasvaa puu jonka oksat tunkee sitten baseen sisällekin

= "kolmena päivänä oot jaksanut pelata vaikka et mitään positiivista tunnu löytävän ja oothan sä kyl ihan oikeassa" :facepalm:

Ei ihme, että on jäänyt ketju lyhkäiseksi jos tää oli vain fanitukselle :vihellys:
 
= "kolmena päivänä oot jaksanut pelata vaikka et mitään positiivista tunnu löytävän ja oothan sä kyl ihan oikeassa" :facepalm:

Ei ihme, että on jäänyt ketju lyhkäiseksi jos tää oli vain fanitukselle :vihellys:
Oho, mulla jäi hymiö perästä tuosta ekasta kommentista, oli tarkoitus kommentoida vähän pilke silmäkulmassa. Ei silti tarvitse suuttua!
 
Oho, mulla jäi hymiö perästä tuosta ekasta kommentista, oli tarkoitus kommentoida vähän pilke silmäkulmassa. Ei silti tarvitse suuttua!

:tup:

Onhan tässä perus exploration-pelin koukuttavuudet toki mukana ja hieno maailma mutta eniten tulee kommentoitua tietty niitä asioita, jotka voimakkaimmin tunteita herättää ja joihin mahdollisesti on joku kikka tai parannus, jota itse ei ole vaan keksinyt.

Launch fuel ei ole paljoa enää muuten alun jälkeen harmittanut. Tajusin vasta, että kun laskeutuu niihin "renkaisiin" niin launch on ilmainen ja kun poistuu basestaan aina teleportilla avaruusasemalle niin alus seuraa perässä ja sieltäkin on ilmainen launch. Vielä kun pääsis freighteriin tai edes sen komentorajapintoihin jotenkin suoraan...
 
Ei nyt kannata hikeentyä, kun kaveri vaan koittaa neuvoa. Yleensä toi freighteri on avaruusaseman lähellä, niin teleporttaa vaan sinne asemalla ja lyhyt tujaus siitä rahtialukselle. No kiusa se on tietysti pienikin kiusa mutta kuten joku (Eldmor?) mainitsi, kamaa sai siirreltyä rahtialukselta pois ilmankin siellä käyntiä. Kaupankäyntiä helpottaa, jos rakentaa sen universaalin galaktisen kauppapallukan vaikka omaan tukikohtaan, niin voi treidata suoraan kamaa. Sen piirustukset kai aukeaa jonkun overseer-tehtävän palkintona. Mutta tosiaan aika rajoitetut on sielläkin valikoimat pääosin.

Maan tasotus on kyllä hankalaa tolla multitoolilla vaikka siinä onkin sen toinen muokkaustila. Menisköhän toi paremmin, sen sijaan jos laatottaa ensin koko alueen tasaseksi jollain floorplate / slab tyyppisellä setillä? Antas kuoppien jäädä sinne alle vaan. Mutta voiko niiden laattojen päälle rakentaa mitään, sitä en ole vielä kokeillu. Falloutissa niitten betoni- tai puuperustusten teko oli kanssa ainoa järkevä tapa rakennella vaakaan.
 
Ei nyt kannata hikeentyä, kun kaveri vaan koittaa neuvoa. Yleensä toi freighteri on avaruusaseman lähellä, niin teleporttaa vaan sinne asemalla ja lyhyt tujaus siitä rahtialukselle. No kiusa se on tietysti pienikin kiusa mutta kuten joku (Eldmor?) mainitsi, kamaa sai siirreltyä rahtialukselta pois ilmankin siellä käyntiä. Kaupankäyntiä helpottaa, jos rakentaa sen universaalin galaktisen kauppapallukan vaikka omaan tukikohtaan, niin voi treidata suoraan kamaa. Sen piirustukset kai aukeaa jonkun overseer-tehtävän palkintona. Mutta tosiaan aika rajoitetut on sielläkin valikoimat pääosin.

Maan tasotus on kyllä hankalaa tolla multitoolilla vaikka siinä onkin sen toinen muokkaustila. Menisköhän toi paremmin, sen sijaan jos laatottaa ensin koko alueen tasaseksi jollain floorplate / slab tyyppisellä setillä? Antas kuoppien jäädä sinne alle vaan. Mutta voiko niiden laattojen päälle rakentaa mitään, sitä en ole vielä kokeillu. Falloutissa niitten betoni- tai puuperustusten teko oli kanssa ainoa järkevä tapa rakennella vaakaan.
Laatoilla saa koko basen laitettua helposti samaan tasoon. Lopuksi voi sitten poistaa laatat ja saada materiaalikulut takaisin.
 
Onko joku selvitellyt, että miten noiden exosuit-moduuleiden luokitus (C-S) määräytyy kun niitä tekee itse? Ilmeisesti suitti ei mene missään vaiheessa päivitykseen niin olen nyt mieluummin sitten käytellyt naniteja ostaakseni S-luokan moduleita ja säästäen samalla rakentelun ja materiaalien haalimisen vaivan. Blueprintejä tipahtelee sitten muista tehtävistä mutta nähdäkseni kun kerran on S-luokan osan ostanut, ei uutta tarvitse enää rakentaa?
 
Onko joku selvitellyt, että miten noiden exosuit-moduuleiden luokitus (C-S) määräytyy kun niitä tekee itse? Ilmeisesti suitti ei mene missään vaiheessa päivitykseen niin olen nyt mieluummin sitten käytellyt naniteja ostaakseni S-luokan moduleita ja säästäen samalla rakentelun ja materiaalien haalimisen vaivan. Blueprintejä tipahtelee sitten muista tehtävistä mutta nähdäkseni kun kerran on S-luokan osan ostanut, ei uutta tarvitse enää rakentaa?

Niitä naniitteja kertyy todella nopeasti, kun skannailee vaan planeetoilla elukoita ja kasveja - ja muistaa lähettää ne skannaukset. Olen tyytynyt lähinnä ostelemaan noita S-tason moduuleita. Kun laittaa exosuittiin, niin niitä ei tarvitse uusiksi hommata tietenkään, kun puku ei vaihdu. Aluksen ja multitoolin kanssa toki joutuu ne uusimaan. Vastaan ei ole ainakaan tullut vielä S-tason moduuliblueprinttejä.

Vielä ilmainen vinkki tähän: Jos saa lahjaksi semmoisia upgrademoduuleita, mitä ei halua käyttää, kannattaa ne kuitenkin asentaa hetkeksi exosuittiin, multitooliin tai alukseen. Niistä saa nimittäin purkaessa aika hyvin materiaaleja muihin hommiin.
 
Niitä naniitteja kertyy todella nopeasti, kun skannailee vaan planeetoilla elukoita ja kasveja - ja muistaa lähettää ne skannaukset.

Mites tää tapahtuu? Unittejahan siitä hommasta saa ja ne tulee itsekseen? Tarkoitatko sitä, että käy Anomalyssa ne milestonet antamassa sille pidemmälle hepulle?
 
Discoveriesin puolelta pitää lähettää ne, kun on skannattu. Siitä saa naniitteja.

Edit. Ja jos löydät kaikki elukat planeetalta, saat kertakönttäbonuksen. Sinne eläinlistan yläpuolelle ilmaantuu hopea merkki, jos oikein muistan, jota painamalla saa ne bonusnaniitit myös.
 
Discoveriesin puolelta pitää lähettää ne, kun on skannattu. Siitä saa naniitteja.

Ai hitto, pitääkin kokeilla. Mulla on varmaan iso kasa odottamassa. Tää peli pitelee välillä kädestä aika tiukkaankin mutta sitten taas osan aikaa ei kerro mitään oheita :D
 
Tarkennus vielä @Quar : Onko nuo taas planeettakohtaisia juttuja eli pitääkö olla kyseisellä pallolla, että voi tarkastella tai uploadata niitä löydöksiä?
 
Tarkennus vielä @Quar : Onko nuo taas planeettakohtaisia juttuja eli pitääkö olla kyseisellä pallolla, että voi tarkastella tai uploadata niitä löydöksiä?

Ei tarvitse. Avaat vain sen discoveries-valikon, jonka alta löytyy kaikki vieraillut tähtijärjestelmät ja skannatut planeetat elukkoineen ja kasveineen. Sieltä vaan sitten klikkailemaan naniitit talteen. :)
 
Ei tarvitse. Avaat vain sen discoveries-valikon, jonka alta löytyy kaikki vieraillut tähtijärjestelmät ja skannatut planeetat elukkoineen ja kasveineen. Sieltä vaan sitten klikkailemaan naniitit talteen. :)

No onpas näppärää. Kohta varmaan löydän tavan tarkastella tähtikarttaa muuten kuin avaruudesta ja planetaariset kartat... :vihellys:

ps. Nyt kun aiheessa ollaan niin voiko aluksesta käsin merkata kohteita planeetan pinnalta tai edes skannata niitä? Tässä on vähän sellainen "minkä taaksensa jättää, sitä ei enää löydä" meininki. Joskus spottaa jonkun drop podin ja sitten huomio herpaantuu hetkeksi niin sitä on ihan mahdoton löytää enää...
 
Viimeksi muokattu:
Sääh... Kyllä vielä pientä protestoimisen aihetta puskee pintaan :D

Meinasin, että noi guild missionit olis jotenkin helppo tapa hommata tuloja kun ottaa sellaisia, jotka menee siinä sivussa kun muuta puuhailee (kasvien, mineraalien, eläinten skannauksia, sentinelien tappamista, materiaalien etsimistä yms.) kun aluksi ymmärsin, että ne voi jättää sitten niille kiltatyypeille millä vaan avaruusasemalla. No mut paskat, suurin osa pitää jättää missä sattuu oleville lifeformeille, jotka tietty on täysin hajallaan kun olet liikkunut eteenpäin. Parasta kaikessa on, että kun menet teleporterilla systeemiin, jonka nimen vieressä on se kuvake tietynlaisesta tehtävästä niin eipä sieltä mitään markkeria löydy eli pitäis ilmeisesti täysin sokkona etsiä, että mihin tehtävä palautetaan :facepalm:

Hienot S-luokan hazard-suojatkin jää vähän turhiksi vissiin. Niitä pitää ladata materiaaleilla eikä suojaan meneminen palauta niiden latausta. Täysi lataus kestää ehkä minuutin tuollaisella tavallisen vihamielisellä planeetalla kun se puvun perussuoja kestää 7-8 minuuttia ja palautuu kun vaan menee suojaan. Ei taida maksaa vaivaa latailla noita erillisiä elementtikohtaisia suojia ellei ole ihan pakko?
 
Basea rakentamalla pitäisi jossain vaiheessa blueprint saada Beaconiin, jolla voipi pistä tärkeitä paikkoja näkyviin.
Guild missioneita en itse ole tehnyt, mutta ne normi missionit voipi palautella mihin stationiin vaan ja ottaa samoja nippu ja hoituu kerralla.
Olihan sulla valittuna se mission aktiivisena, jotta se marker näyttää minne missioni pitäisi palauttaa?
 
Basea rakentamalla pitäisi jossain vaiheessa blueprint saada Beaconiin, jolla voipi pistä tärkeitä paikkoja näkyviin.
Guild missioneita en itse ole tehnyt, mutta ne normi missionit voipi palautella mihin stationiin vaan ja ottaa samoja nippu ja hoituu kerralla.
Olihan sulla valittuna se mission aktiivisena, jotta se marker näyttää minne missioni pitäisi palauttaa?

Sehän itseasiassa selittyi sillä, että se näyttää muidenkin samantyyppisten tehtävien olevan palautettavissa kyseiseen järjestelmään vaikka ei ole. Noiden tappotehtävien kanssa ei auta kuin kokeilla mutta raaka-aineen palautus meni näppärästi kun lopulta oikea järjestelmä löytyi. Nimittäin kolme 250 materiaalin tehtävää hoitui kerralla niin louhimisen kuin palautuksen osalta eikä tarvinnut 750 yksikköä edes.
 
1,7 gigan patch putkahti

Hello everyone,

We are continuing to address the highest priority stability issues reported by the community, as well as gameplay fixes and improvements. As always, thank you for playing the game and taking the time to report any issues you encounter!

We have now released update 1.57 to PC, which includes the fixes detailed below. We’ll be rolling out these fixes to other platforms as soon as possible.

Bug fixes:
•Fixed an issue that prevented planets from being added to the Discovery timeline when exiting certain ship models
•Fixed an issue that prevented players from using the Pulse Engine to escape between waves of Sentinel space fighters
•Fixed an issue that could cause base NPC workers to become unresponsive after moving / deleting your base
•Substantially increased the length of time fuel lasts in the hydroponic trays
•Prevented an occasional crash on Xbox One X in scenes with a high node count
•Fixed a crash related to creatures
•Fixed a crash related to terrain generation
•Fix for an issue with PC shader compilation when the game is first booted which would occasionally result in a crash
•Various performance improvements
•Various improvements to load times (approximately 5-10% improvement to warp times, 30% improvement to initial game load)
•Fixed an issue that incorrectly limited the number of storage containers that could be built on the freighter
•Fixed an issue that could prevent construction in the freighter base
•Fixed an issue that could cause the ‘Nearby buildings’ scan on the signal booster to fail
•Fixed an issue that prevented exploration-focussed frigates from charging their scanners
•Fixed an issue that prevented damaged frigates from being completely repaired
•Fixed an issue that could cause the lobby not to display all available games on PS4
•Marked icons are now automatically cleared on arrival at the marked target
•Fixed a number of cases where the HUD would prompt to mark icons that did not need marking
•Improved target locking for ship PvP
•Improved the appearance of HUD markers on player ships
•Fixed a number of visual issues around using the Analyser Visor in very specific circumstances
•Improved the mapping of the Steam Controller
•Removed an obsolete building product from the blueprint analyser
•Combat music now triggers when fighting biological horrors
•Slightly increased the damage dealt by biological horrors
•Fixed an issue that could cause expedition rewards to artificially increase after save/loading
•Fixed an issue where the Personal Forcefield could be deployed on 0% charge
•Fixed an issue where the Mining Beam and other weapon effects displayed the wrong colour in multiplayer
•Fixed an issue where the screen on the Multi-Tool would display the wrong ammo count for the Blaze Javelin
•Fixed an issue where the Multi-Tool was invisible in Photo Mode
•Fixed an issue where the Personal Forcefield would remain in-world forever when cycling Alt Weapon modes
•Fixed an issue where meleeing while sprinting could cause an animation glitch
•Improved the appearance of clouds in 4K/1440p modes
•Visual improvements made to some exotic biomes
•Visual improvements made to the space station technology merchants
•Increased the visibility of underground toxic hazards
•Visual improvements to buried technology modules

If you experience any issues, let us know by submitting a bug report.

Thank you,

Hello Games
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 752
Viestejä
4 494 913
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Oliverr

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom