Nettideittailu on ollut juttu jo viimeiset neljännesvuosisataa, itsekin olen siihen sen ajan osallistunut, mutta Tinder tuotteisti asian nykymuotoonsa vähän kuin Apple teki iPhonella älypuhelimille vuonna 2007.Jos olisi pakko joku syytettävä väkisin keksiä niin esim. tinderin perustaja voisi olla yksi ehdokas.
Tosin juuri itseni kohdalla sekään ei kävisi selitykseksi, koska ei mulla sen paremmin naisten kanssa mennyt ennen tinderin olemassaoloakaan. Oma nuoruus, ja täysi-ikään tuleminen taisi olla vielä sitä aikaa jolloin Erkinkin mielestä mahdollisuuksia oli vielä olemassa.
On kyllä aika luultavaa, että tähän suuntaan palvelut olisi joka tapauksessa kehittyneet. Oikeastaan Tinderin konseptista tulee mieleen takavuosien webbipalvelu "Hot or Not", jonne laitettiin kuva ja sitten ihmiset pisteytti sen. Ihan sama ajatus kuin Tinderissä, paitsi että deitti-ulottuvuus siitä taisi alunperin puuttua tai oli sivuroolissa.
Mun on vaikea sanoa, että onko Tinderin olemassaolo ollut mulle henkilökohtaisesti enemmän plussa vai miinus. Kun ei ole sellaista taikapalloa, josta näkisi rinnakkaistodellisuuteen. Sanoisin, että aluksi oli plussa, mutta nyt ja jatkoa ajatellen yhä enemmän miinus. Ikää alkaa olla sen verran ja kilpailu sen verran kovaa, että vaikeaa on pärjätä edes A-luokan pelillä tällä keskivertonaamalla. Vanhan ajan maailmassa voisin jututtaa tyttöjä baarissa ja varmaan aina joskus kävisi flaksi, koska kilpailu siellä olisi kuitenkin rajallisempaa. Tai vanhan ajan nettideitissä voisin käyttää verbaalista lahjakkuuttani maksimaalisesti hyväksi (ja sitä, ettei palvelut olleet ihan mainstream vielä eikä täynnä janoisia miehiä).
Viimeksi muokattu: