Toki mä täällä tarkoituksella vähän provosoin ja kärjistän. Oikeasti miehet on pääosin ihan huipputyyppejä, minulla on aina ollut paljon vastakkaisen sukupuolen edustajia kavereina ja ystävinä eikä mulla itselläni ole erityisen huonoja parisuhdekokemuksia (jos ei nyt kaikilta osin turhan ruusuisiakaan).
Tällainen naisviha ja naisten syyllistäminen omista pariutumisvaikeuksista on ainakin minulle aika tuore ilmiö, johon tutustuin ensimmäistä kertaa vasta joitain vuosia sitten. Pian mediakin alkoi nostaa sitä laajemmin esiin ja aiheesta alkoi ilmestyä myös laadukasta tieteellistä tutkimusta mm. sosiologian alalta. Seurailen aihetta jonkin verran, ja olen Ylilautaläksytkin lukenut. Tunnistan naisvihan ja incel-retoriikan, enkä epäröi tehdä sitä joka kerta näkyväksi kun sitä näen. Miksi teen niin?
Ilmiö on oikeasti todella vaarallinen ja haitaksi kaikille osapuolille, eikä vähiten niille miehille itselleen, joilla on vaikeuksia löytää kumppani. Incel-foorumeilla hengailu ja kaikenlainen tasoteorioiden pyörittely ja niillä oman itsetunnon pönkittäminen on pakkasella housuun kusemista. Hetken se lämmittää kun saa vertais"tukea" toisten katkeroiden vakuutellessa, ettei vika ole sinussa vaan niissä naisissa, jotka tavoittelevat enemmän kuin mitä markkina-arvollaan ansaitsisivat. Pitkässä juoksussa alkaa paleltaa, sillä katkeruus näkyy ja haisee kauas, ja karkottaa loputkin naiset. Tässä yksi lukemisen arvoinen juttu, jos pääsee maksumuurin taakse:
Juho Mäkinen pettyi parikymppisenä naisiin ja päätyi osallistumaan naisvihamielisiin nettikeskusteluihin. Nyt hän kertoo, mikä voisi auttaa yksinäisyydestä kärsiviä miehiä.
www.hs.fi
Laatikkoleuoista, tasoista, markkina-arvosta ja hypergamiasta yms. puhuminen kannattaa lopettaa kahdesta syystä: ensinnäkin siksi, että incel-retoriikan ja sitä kautta naisten syyllistäminen ja naisvihan normalisointi on yhteiskunnan tasolla vaarallinen ilmiö, ja toiseksi siksi, että katkeruus myrkyttää ensisijaisesti oman mielen, mikä taas edelleen vie loputkin edellytykset kumppanin ja parisuhteen löytämiseksi.