Kaikki on suhteellista, jotkut seurustelevat ihmisen kanssa, joka asuu toisessa maassa. Tai ovat naimisissa ihmisen kanssa, joka tekee pitkiä työkeikkoja ja -komennuksia, eikä sitä näy kotona aikoihin.
Asioiden laajassa kuvassa tuollainen alle tunnin ajomatka ei ole yhtään mitään. Mulla ei oikeastaan ole mitään varsinaista kipurajaa etäisyydessä, se ei ole vielä tähän mennessä ollut ikinä mikään kynnyskysymys.
Hmmmm, mä sain kyllä Tilastokeskuksen tietokannasta eroksi 5080 kappaletta tuossa ikäluokassa Pirkanmaalla. Tasan 20-vuotiaista puhuttaessa naisia on jopa neljä(4) kappaletta enemmän kuin miehiä.
Kaakkois-Suomen kolmessa maakunnassa erotus on yhteensä suurempi, vaikka väkeä on vähemmän... Miehiä on siellä 11% enemmän kuin naisia. Pirkanmaalla miehiä on noin 6% enemmän, mikä itse asiassa on aika sama kuin ero syntymässä. Mamut voi tietysti vaikuttaa, jos ne on tilastojen ulkopuolella.
Se, että PK-seudulla sukupuolijakauma on tasaväkinen on oikeastaan epänormaali tilanne, koska normaalisti miehiä "kuuluukin" olla hieman enemmän kuin naisia, sillä tavalla luonto on päättänyt meille vittuilla. Jokaista sataa tyttöä kohti syntyy Suomessa 105 poikaa.