Hei tavallaan olen vähän nyt pulassa - ehkä positiivisessa pulassa mutta silti. Taustoitan sen verran että viime vuoden alussa mulla oli tavoitteena olla kesä sinkkuna vailla huolen häivää ja keskittyä omiin juttuihin ja vastaavaan. No, suunnitelma ja ajatus oli hyvä mutta homma tosiaan sitten kusi kun bongasin mimmin jota ei vaan voinut ohittaa. Eli kesällä sit tuli seurusteltua, prkl.
No, nyt olisi siis sama suunnitelma tälle kesälle, ihan hiton sama vaikka tulisi miten tylsää ja ajatuksia että "Olispa kiva jos olis se joku toinen tässä jakamassa hetken x". No, nyt sit typeränä oon välillä käynyt huispaamassa Tinderissä, mätsejä on tullut ja olen pitänyt tiukan linjan etten edes laita heille viestiä. Se on toistaiseksi onnistunut (suht) hyvin mutta on kyllä tulella leikkimistä.
Olen myös huomannut että jos aloitan itse viestittelyn "Tinnerissä" niin ehkä kaksi kolmasosaa viesteihin vastaavista olisi mieluusti näkemässä. Ja se jäljelle jäävä kolmasosa on ollut niin puuduttavaa juttuseuraa että homma on vaan jäänyt siihen. Mutta siis se haaste nyt tässä on seuraava: miten hitossa pitää selkäranka kasassa ettei tule taas kesäksi haksahdettua? Onko teillä muilla vastaavia "itsekseen olemisen fetissejä"??

Ja miten toimitte? En nyt ihan suoranaisesti vastusta sitä että tapaisin jonkun mukavn mimmin, mutta halu olla edes yksi prkl kesä ilman _mitään_ velvollisuuksia toista kohtaan kiinnostelee. Juuri ynnäilin niin viimeksi olen ollut koko kesän sinkkuna itsekseni varmaan ehkä 7-8 vuotta(?) sitten.
Eli nyt sit Dear Eki, miten vi*ussa toimia oikein ja järkevästi? Saa auttaa ruotimaan asiaa jos mitään ajatuksia tulee mieleen.
Ninjaedit. Niin ja ei mulla oikein olisi realistisesti edes aikaa millekään ihmissuhdehässäkälle tällä hetkellä.
Tiiä onko tästä apua, saisit varmasti paremman vastauksen jos laittaisit tuon viestin chatGPT:hen. Puolet ongelmasta ratkeaa kun keksit mikä sinut sai menemään Tinderiin.
Äkkiseltään vaikuttaa siltä, että olet sosiaalinen ja nautit kanssakäymisestä ihmisten kanssa. Tinderissä pääsee (osa miehistä) helposti tätä toteuttamaan ja kuten sanoit, sen on sitten bensaa liekkeihin.
Ehkä jonkin verran tykkäyksistä tulevan hyvän olon riippuvuutta? Tai voisiko olla ihan vaan FOMOa? Näiden sekoitusta.
Minulle itsekseen oleminen ei ole mikään fetissi. Parisuhteessakin tarvitsen paljon tilaa ja omaa aikaa. Ja olen sitä myös saanut/ottanut.
Jos parisuhteessa tuntuu, että olet jossain velvollisuuskahleessa, niin sitten saatat olla liian miellyttämishaluinen tai jollain tapaa "liian kiinni" suhteessa tai ihmisessä. Minun ajatuksissani parisuhde ei ole symbioosi.
Oletko jo koittanut poistattaa profiilin kokonaan. Äkkiä tietysti luo uuden, mutta kynnys voisi olla edes vähän korkeampi palata?
Jos nyt kesällä päädyt suhteeseen niin koitappa kestääkö toinen sen että sulla on omia menoja ja suunnitelmia. Voit olla asian suhteen vaikka alusta saakka avoin, ja kertoa tuon mitä viestissäsi meillekin kerroit.
Jos suhde sen kestää, niin win win. Saat yhtaikaa elää omannäköistä elämää ja olla parisuhteessa ihanan ja ymmärtäväisen kumppanin kanssa.
Oma vinkkeli toki on lähes päinvastainen kun en ole sosiaalinen, ja muutama tärkeä ihmissude riittää.
En hae Tinderistä seksiä vaan oikeasti kumppania ja parasta ystävää. Seksiä on, jos yhteys löytyy. En edes ymmärrä mitä tarkoittaa "lyhyttä suhdetta". Sosiaalinen paristo on niin pieni, etten halua enempää kuin yhden mätsin kerrallaan, jonka kanssa jutella ja tutustua. Selaan kyllä ja luen profiileita, mutta en paina tykkäyksiä ettei tule mätsejä. Jos keskustelu syvenee, niin laitan profiiliin piiloon.
Yllättävää kyllä, Tinder on minullekin ja minun tarpeisiini helpoin tapa tutustua vastakkaiseen sukupuoleen. Onnekseni olen saanut muutamia tykkäyksiä ja mätsejä ja sitä kautta tutustua tuntemattomiin ihmisiin oman kodin rauhasta, omaan tahtiin. Ehkä siksi en ole turhautunut Tinderiin, ja mielelläni loin taas profiilin sinne.
Ja tosiaan ihmisiin tutustuminen ihan nollasta vie sen verran voimavaroja, että silloin kun haluaa tehdä vain omia juttuja on tosi helppo pysyä poissa. Ja tilin poistaminen auttaa hairahtumasta heikkona hetkenä vähän selailemaan kun tietää ettei kuitenkaan välttämättä jaksaa panostaa.