Nettitreffit + Tinder

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 308
Aika vaihtelevasti nuo naisetkin tuntuivat ottavan sen, että oli muita treffejä sovittuna, kun rehellisesti vastasin kysymykseen :D Tän yhden episodin (edellisenä päivänä treffaamani nainen seuras mua uusilla treffeillä ja tuli viereiseen ravintolan loosiin kuuntelemaan. Ja pisti solvauksia viestitse perään.) jälkeen päätin, että yhet treffit jonossa kerrallaan :D
Väistit juuri miinan ;)
 
Liittynyt
04.03.2023
Viestejä
511
Tuskin kovin moni muukaan mitään ihmeellisiä tuntemuksia saa vieraan ihmisen profiilista. Mutta on hyvä, jos löytyy jotain yhdistävää tekijää, kuten edellä todettiin. Luulen ettei edellä esitetty naisnäkökulma ole sen erilaisempi.
No näin. Toisesta saa jonkun mielikuvan, ja fiiliksen, että tän kans kannattais mahdollisesti jutella, ja jos se sujuu hyvin, myös tavata. Ei se sen ihmeempää varmasti kenelläkään ole.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
No näin. Toisesta saa jonkun mielikuvan, ja fiiliksen, että tän kans kannattais mahdollisesti jutella, ja jos se sujuu hyvin, myös tavata. Ei se sen ihmeempää varmasti kenelläkään ole.
Juuri näin. Ilmeisesti kuitenkin tämä boldattu on tulkittu nyt niin, että naiset haluaa rakastua jo Tinder-profiiliin. Juu ei. En mä ainakaan ihastu kehenkään heti. Kyllä se vaatii ainakin pari tapaamista, että tiedän voisinko ehkä ihastua ja rakastua.

Fiilis se on sekin, jos joku herättää profiilillaan lähinnä sarjamurhaajafibat. Ei mennä jatkoon sillä fiiliksellä :D
 

Lyd

Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
134
Tuskin kovin moni muukaan mitään ihmeellisiä tuntemuksia saa vieraan ihmisen profiilista. Mutta on hyvä, jos löytyy jotain yhdistävää tekijää, kuten edellä todettiin. Luulen ettei edellä esitetty naisnäkökulma ole sen erilaisempi.
Tämä on itselle jotenkin tosi iso kynnys tinderiä tai vastaavaa käyttäessä enkä ymmärrä miksi. Joku on on mennyt tiukan seulan läpi ja vielä tykännyt musta, joten keskustelua auki ja homma eteenpäin. Mutta kun ei löydy sitä kiinnostusta laittaa edes sitä kuuluisaa "hei mitä kuuluu" aloitusta. Ihan sama miten kivoja kuvia tai mielenkiintoinen tarina profiilissa on. Vastapuolelta ei tule aloitusta ja vaikka tulisi, todennäköisesti sille kävisi samalla tavalla.

Joten jonkun ajan kuluttua mätsi mäkeen ja selailu jatkukoon. Jokin tuossa sovelluksessa saa sellaisen olotilan aikaiseksi että tuntuu turhalta edes yrittää. Ja kuitenkin kun se vielä vuosi sitten oli puhelimella, sitä tuli selailtua joka helvetin päivä. Lopulta totesin että koko homma on sairasta ja lopetin sen siihen.

Ja aina kun on vähän aikaa pysähtyä elämässä, sitä alkaa miettiä että jos joku jostain kuitenkin ja taas tinder on puhelimessa. Näin on käynyt monen monta kertaa. Aurinko pilkahtaa pilvien takaa pimeän talven jälkeen niin taas se alkaa. Viime tinder-rundin jälkeen päätin etten laita luuriin yhtään mitään vaan menen jonnekin kun alkaa tulla sellainen olo. Joka päivä jonnekin ihmisten sekaan, ihan sama vaikkei kävisi kuin kirjastossa tai kirpputorilla ihmettelemässä. Annan aikaa itselle ja jonkun löytämiselle.
 

Antipro

Tukijäsen
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
187
Juuri näin. Ilmeisesti kuitenkin tämä boldattu on tulkittu nyt niin, että naiset haluaa rakastua jo Tinder-profiiliin. Juu ei. En mä ainakaan ihastu kehenkään heti. Kyllä se vaatii ainakin pari tapaamista, että tiedän voisinko ehkä ihastua ja rakastua.

Fiilis se on sekin, jos joku herättää profiilillaan lähinnä sarjamurhaajafibat. Ei mennä jatkoon sillä fiiliksellä :D
Näin itsellänikin menee, kirjoitettu kommunikaatio vastaan ihmistenvälisessä viestinnässä ainoastaan 15 prosenttia. Loput muodostuvat kehonkielestä sekä miten asiat sanotaan. Nämä selviävät vasta kasvokkain tapaamalla, itse olen kuitenkin jonkun verran viestitellyt ennen ensimmäisiä treffejä (aikanaan) koska se on kaikille hukkaanheitettyä aikaa jos ei asiat ja jutut kohtaa edes viesteissä. Kaikki lopulta kiteytyy kahden ihmisen väliseen kanssakäymiseen ja dynamiikkaan.
Treffeillä aika nopeasti selviää tuoko tavattu ihminen jotain lisää minun nykyiseen elämääni vai ei. Varsinainen toisen tunteminen vie sitten sen 6-9 kk mutta parilla ekalla tapaamisella kyllä selviää jo se, että kannattaako aloittaa vakaavaa juttua vaiko ei.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Tämä on itselle jotenkin tosi iso kynnys tinderiä tai vastaavaa käyttäessä enkä ymmärrä miksi. Joku on on mennyt tiukan seulan läpi ja vielä tykännyt musta, joten keskustelua auki ja homma eteenpäin. Mutta kun ei löydy sitä kiinnostusta laittaa edes sitä kuuluisaa "hei mitä kuuluu" aloitusta. Ihan sama miten kivoja kuvia tai mielenkiintoinen tarina profiilissa on. Vastapuolelta ei tule aloitusta ja vaikka tulisi, todennäköisesti sille kävisi samalla tavalla.

Joten jonkun ajan kuluttua mätsi mäkeen ja selailu jatkukoon. Jokin tuossa sovelluksessa saa sellaisen olotilan aikaiseksi että tuntuu turhalta edes yrittää. Ja kuitenkin kun se vielä vuosi sitten oli puhelimella, sitä tuli selailtua joka helvetin päivä. Lopulta totesin että koko homma on sairasta ja lopetin sen siihen.

Ja aina kun on vähän aikaa pysähtyä elämässä, sitä alkaa miettiä että jos joku jostain kuitenkin ja taas tinder on puhelimessa. Näin on käynyt monen monta kertaa. Aurinko pilkahtaa pilvien takaa pimeän talven jälkeen niin taas se alkaa. Viime tinder-rundin jälkeen päätin etten laita luuriin yhtään mitään vaan menen jonnekin kun alkaa tulla sellainen olo. Joka päivä jonnekin ihmisten sekaan, ihan sama vaikkei kävisi kuin kirjastossa tai kirpputorilla ihmettelemässä. Annan aikaa itselle ja jonkun löytämiselle.
Ymmärrän oikein hyvin. Tuollaiseen tympeään selailuun se itselläkin meni, kunnes tajusin lopettaa. Jotenkin Tinder vain turruttaa jonkin aidon uteliaisuuden ihmisyksilöitä kohtaan, tai jotain? Ja mä muutenkin pidän sattumanvaraisia livekohtaamisia ihan toisenlaisessa arvossa. Etenkin nykyään, kun on kokemusta myös Tinderöinnistä.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
518
Sitä mä en ymmärrä, että jos se match on tullut, niin sitten pitäisi joidenkin mukaan keksiä jotain todella poikkeuksellista ja hauskaa/omaperäistä läppää siihen avaukseksi. Mun mielestä siinä kohtaa kun match on tullut on "Moi, miten menee?" ihan riittävän hyvä avaus eikä joku ennalta netistä haettu hauska murjaisu kerro henkilöstä yhtään mitään. Ihan tavallisia ihmisiä tavallisine puheineen meistä suurin osa kuitenkin on, tuskin monikaan treffeilläkään avauskommenttina jotain piilopervoa haikua lausuu. Eli toisin sanoen jos ne tavalliset moi-avaukset jotakuta ahdistaa, niin ehkä sitten on liian monta matchia tulilla kerrallaan, imho.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Sitä mä en ymmärrä, että jos se match on tullut, niin sitten pitäisi joidenkin mukaan keksiä jotain todella poikkeuksellista ja hauskaa/omaperäistä läppää siihen avaukseksi. Mun mielestä siinä kohtaa kun match on tullut on "Moi, miten menee?" ihan riittävän hyvä avaus eikä joku ennalta netistä haettu hauska murjaisu kerro henkilöstä yhtään mitään. Ihan tavallisia ihmisiä tavallisine puheineen meistä suurin osa kuitenkin on, tuskin monikaan treffeilläkään avauskommenttina jotain piilopervoa haikua lausuu. Eli toisin sanoen jos ne tavalliset moi-avaukset jotakuta ahdistaa, niin ehkä sitten on liian monta matchia tulilla kerrallaan, imho.
No jos mä vastaan samalla mitalla "Kiitos hyvin, kuinkas itselläsi?", niin mitä tässä on saavutettu? Koen itse nuo tuollaiset aloitukset vain pallon siirtämiseksi toiselle, että sen toisen pitäisi viestissään keksiä sitten jotain mikä kannattelisi keskustelua. Mä en jaksa sellaista yhtään, että olen yksin kannattelija. 99 % tapauksissa noista avauksista se menee siihen.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 662
Ihmiset nyt o lähtökohtaisesti aika typeriä keskustelu kumppaneita. Kyllä chstgtpn kanssa on erilaista jutella.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
518
No jos mä vastaan samalla mitalla "Kiitos hyvin, kuinkas itselläsi?", niin mitä tässä on saavutettu? Koen itse nuo tuollaiset aloitukset vain pallon siirtämiseksi toiselle, että sen toisen pitäisi viestissään keksiä sitten jotain mikä kannattelisi keskustelua. Mä en jaksa sellaista yhtään, että olen yksin kannattelija. 99 % tapauksissa noista avauksista se menee siihen.
Saavutettu on keskustelunavaus. Tuon laitoin lainausmerkkeihin eli on itselle vaan se tavallinen tervehdys. Mutta tämähän oli mieltä avartavaa, että tässä on se syy eli osa tulkitsee tuon ahdistavana pallon siirtona, kun se on itselle ihan vaan small talk eikä siinä kohtaa vielä kuulukaan vastata sen syvemmin. "samalla mitalla" eli toisinsanoen jopa vituttaa tollanen...en tiennytkään, että tää on näin merkittävä juttu :D
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
518
Ehkä olen sitten vaan niin vanha pieru, että käyttäydyn tinder-chatissa aika lailla samoin keskustelusäännöin kuin livenä. Mutta ehkä tuolla sitten nykään pitää heittää sitä jännäläppää, jotta erottuu niistä "tavis-chattaajista".
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 843
Sitä mä en ymmärrä, että jos se match on tullut, niin sitten pitäisi joidenkin mukaan keksiä jotain todella poikkeuksellista ja hauskaa/omaperäistä läppää siihen avaukseksi. Mun mielestä siinä kohtaa kun match on tullut on "Moi, miten menee?" ihan riittävän hyvä avaus eikä joku ennalta netistä haettu hauska murjaisu kerro henkilöstä yhtään mitään. Ihan tavallisia ihmisiä tavallisine puheineen meistä suurin osa kuitenkin on, tuskin monikaan treffeilläkään avauskommenttina jotain piilopervoa haikua lausuu. Eli toisin sanoen jos ne tavalliset moi-avaukset jotakuta ahdistaa, niin ehkä sitten on liian monta matchia tulilla kerrallaan, imho.
Olen samaa mieltä ja toki silti AnnaKoolla oli myös pointtinsa. Minä laitan aina aloituksena tyyliin näin: Mitenkä sinun päiväsi on kulkenut? :) Tai jotain vastaavaa. Joskus joku erityisempi juttu tulee liittyen toisen kuvaan, jossa vaikkapa joku harrastus tulee esille. Osaan kyllä kirjoittaa, keskustella ja käyttää halutessani kieltä oivaltavasti/hauskasti jne. mutta nuo aloitukset ovat minullakin ihan perussettiä yleisesti ottaen. Tosin pelkkä passiivinen ''moi'', ei ehkä ole paras ja sen jos kruunaa vielä kolmella pisteellä.

Eikö tästä ole jossain Tinderiin liittyvässä lehtijutussakin ollut, että pitäisi vaikka väkisellä keksiä jotain hauskaa? Stressiä tästäkin vielä.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
518
Juu onhan se hyvä/helppo heittää joku läppä vaikka johonkin kuvaan liittyen, mutta lasken nää siis ihan samaan avauskategoriaan "Moi, mitä kuuluu?" kanssa, ehkä tuo mun esimerkki oli huono eikä sitä ollut tarkoitus kirjaimellisesti ottaa. Eli kunhan sanoo "jotain" niin on keskustelu avattu ja sitten voi alkaa keskustella. Mutta kun näköjään niistäkin vedetään heti isot tulkinnat tyyliin "ei jatkoon, en jaksa kannatella tätä keskustelua" :D
 

Erkki_erikeepperi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 469
Ehkä olen sitten vaan niin vanha pieru, että käyttäydyn tinder-chatissa aika lailla samoin keskustelusäännöin kuin livenä. Mutta ehkä tuolla sitten nykään pitää heittää sitä jännäläppää, jotta erottuu niistä "tavis-chattaajista".
Vanhasta pieruudesta puheenollen.

Mä olen nyt opiskellut ja harjoitellut nettideittailun kielitieteitä noin 26 vuotta (toki on-off), joten jonkinlaista peruskäsitystä alkaa jo aihepiiristä olla. Ongelmana on toki se, että kulttuuri muuttuu, ja esimerkiksi nuoret naiset puhuu usein jo ihan eri kieltä kuin mihin olen tottunut. Mutta sekin on jo jotain, että sentään TIEDOSTAN tämän ja yritän jollain tavalla adaptoitua. Ei sillä, erityisen nuorten naisten kanssa tarvitsisi paljon jutellakaan.

Mutta kyllähän tollainen perusmoikkauskin voi kai toimia, jos siihen lisää vähän jotain twistiä. Ongelmana on vaan se, että flirtin kanssa pitää olla varovainen kun ei monet naiset nykypäivänä vaan tajua, tai ovat ylikireitä feministejä tms. Sitähän se on. Kun hemmetti pelkkä wink ;) -hymiökin jo saattaa triggeröidä nykyään...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Paras avaus on sellainen, joka liittyy vaikkapa siihen yhteiseen kiinnostuksen kohteeseen, joka sieltä biosta on bongattu. Tämä ei ole Erkin sanoja lainaten rakettitiedettä, että kohdennettu ja ajateltu avaus erottuu 100-kertaisesti edukseen vs. tuollainen pallon siirto. Esimerkkejä:

"Moi! Onko tuo sun yksi kuva Teneriffalta? Näyttää niin tutulta, mäkin olen käynyt siellä. Missäs muualla tykkäät matkustella?"
"Hei! Mikäs vyö sulla on? Itsellä just vyökoe tulossa..."
"Moikka! Huomasin, että sulla on koira. Minkä rotuinen hän on? Mulla on ollut labbiksia, mutta just nyt ei ole. Haaveilen kuitenkin pennusta..."
Jne jne.

Vs. 45. "moi mitäs sulle" kuukauden sisään....
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Eli kunhan sanoo "jotain" niin on keskustelu avattu ja sitten voi alkaa keskustella. Mutta kun näköjään niistäkin vedetään heti isot tulkinnat tyyliin "ei jatkoon, en jaksa kannatella tätä keskustelua" :D
Ei heti, mutta hyvin nopeasti sen huomaa meneekö se siihen. Ja yleensä valitettavasti menee mun kokemuksen mukaan.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
518
Okei, kun itellä nuo kysymykset on saattanu tulla sitten mahdollisesti vasta siinä toisessa lauseessa, jossa varmaan peli on jo menetetty. Ei o naisilla varaa/jaksamista oottaa sitä toista lausetta, tätä on Tinder :D
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Okei, kun itellä nuo kysymykset on saattanu tulla sitten mahdollisesti vasta siinä toisessa lauseessa, jossa varmaan peli on jo menetetty. Ei o naisilla varaa/jaksamista oottaa sitä toista lausetta, tätä on Tinder :D
Höpsis. Ei ole kukaan noin sanonut.
 
Liittynyt
15.09.2020
Viestejä
383
Tässä kun on mahdollista tinderöintiä miettinyt, niin vaikka siellä on valinnanvaraa ja "aina on seuraava parempi odottamassa" ja kaikkea muuta klisettä mitä aina puhutaan, niin siinä on sentään se hyvä puoli verrattuna satunnaiseen livekohtaamiseen, että pääsee heti toisen kiinnostuksen kohteista ja harrastuksista perille. Useinhan alkuhuumassa ja -rakkaudessa sitä katselee toista ruusunpunaisten lasien läpi, ja moni asia on merkityksetöntä. Jos jossain vaikka festareilla bongaisi aivan timanttiselta vaikuttavan mimmin, mutta sitten sitä tajuaisi parin vuoden jälkeen että hetkinen, tuo katselee salkkareita ja realityä, harrastaa seinäkiipeilyä, ja meillä ei kiinnostuksen kohteiden suhteen olekaan mitään yhteistä. Siis kun se alkuhuuma laantuu, ja on siihen asti itselleen selitellyt että ei niillä ole väliä. Siis tottakai voi toimiakin hyvin, mutta tuollaisilta pettymyksiltä välttyy ehkä(?) helpommin kun pystyy vähän seulomaan sellaisia samanhenkisiä ihmisiä deittailtavakseen.

Ei tämä mitään tieteellistä dataa ollut, mutta äsken tuli vain mieleen. Tässä itse kaipaisin enemmän samanhenkistä naista kuin itse olen, siis kiinnostuksen kohteiden suhteen. Olisi aivan timanttista jos esim. tykkäisi saman genren elokuvista, tai jokin omista harrastuksistani olisi sellainen mistä hänkin pitäisi ja innolla lähtisi mukaan. Kokemuksesta tiedän että ilman näitäkin juttua suhde voi olla toimiva ja täynnä rakkautta, siis paljon pidempään kuin se alkuhuuma-aika, mutta olisi mahtavaa vaihtelua jos saisi bongattua jonkun tietyssä mielessä samanhenkisen.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Jos ensimmäisen tervehdyksen kohdalla on jo arvotettu toiset 100x korkeammalle kuin muut niin käytännössä on.
Eli nyt kannattaa laittaa hanskat naulaan eikä edes yrittää uhrata kahta sekuntia ajatukselle mitä siihen avaukseen kirjoittaisi. Ok :lol: Jotenkin tuntuu siltä, että tässä ketjussa ei ole tarkoituskaan edes yrittää saada mitään vinkkejä omia asemia parantaakseen. Ihan samaa debattia kuin profiilin sisällönkin kanssa. Tai sen, miten siellä ekoilla treffeillä kannattaisi toimia.
"En ala esittää mitään, joten laitan tämän vanhan FB-profiilikuvan, enkä varsinkaan ala mitään ruuneperiä esittää biossa enkä viestitellessä. Ja jossei darra-aamun itse maksetut juhlamokat lähiteboililla riitä samalla kun kerron laajasti mersedeksen laatikkoremontista ja muista saavutuksistani, niin en perkele ala sellaisia prinsessoja mielistellä."

(Tahallinen kärjistys, mutta ehkä tosta välittyy joku pointti. Tai sit ei.)
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
518
Itselle ei välity, koska en ymmärrä tätä vertausta ollenkaan. Eli avauskommenttiin panostaminen olisi jotenkin verrattavissa profiiliin panostamisen kanssa tai livekäyttäytymisen kanssa. Tässä on näköjään valtava ero siihen, mitä tuosta avauskommentista ajatellaan. Itselle se on keskustelunavaus, joillekin muille aivan yhtä tärkeä erottautumispiste kuin profiili tai treffikäytös.

Jotenkin kuvittelin heti tämän livemaailmaan. Kaksi ihmistä kohtaa ensitreffeillä ja toinen sanoo "Moi!" "Mitä helvettiä?! Minä en rupea näitä treffejä ja keskusteluja kannattelemaan, hyvästi juntti!".
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 662
Juu. Ihme pelleilyä pitäisi alkaa heti ekassa viestissä esittämään. Jotain ajan kulua olla vaan naisille siellä tinderin chatissa. Mitään järkeä tommosessa.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Kuten sanottu, ei ole mikään pakko panostaa mihinkään; ei viestintään, ei habitukseen eikä yhtikäs mihinkään muuhunkaan. Tässä nyt vain tarjoiltiin vinkkejä siihen, mitä low hanging fruitseja olisi tarjolla jos olisi niin, että kaipaa vähän buustia omalle naismenestykselleen Tinderissä.
Aikamoisia puolustusreaktioita, tahallista väärintulkintaa ja olkiukkoilua, ja kuten aina, viestintuoja ammutaan :kahvi:
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
518
Ei tässä ketään ammuta, aloitin juttuni sillä, että en ymmärrä. Enkä ymmärrä vieläkään :) Mutta kiva on tietysti kuulla naisten näkökulmaa jos vaikka joskus vielä tarttuis häivähdys ymmärtystä. Kiitos AnnaKoo ja muut, tää olis kovin ykspuolista jargonia ilman teitä.
 
Liittynyt
04.03.2023
Viestejä
511
No minusta "moi, mitä kuuluu?" on ihan riittävä, ja vastaan siihen yleensä "mitäs tässä, töitä ja tylsyyttä" tms. muuta yhtä yhdentekevää osoittaakseni, että olen valmis keskutelemaan. Siitä se sitte jatkuu jos jatkuu kun ensimmäinen viestienvaihto on suoritettu :D monestihan siihen ekaan viestiin ei tuu mitään vastausta (en aina itsekään välttämättä vastaa ainakaan heti jos on jotenkin tympee vaihe menossa)
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
No minusta "moi, mitä kuuluu?" on ihan riittävä, ja vastaan siihen yleensä "mitäs tässä, töitä ja tylsyyttä" tms. muuta yhtä yhdentekevää osoittaakseni, että olen valmis keskutelemaan. Siitä se sitte jatkuu jos jatkuu kun ensimmäinen viestienvaihto on suoritettu :D monestihan siihen ekaan viestiin ei tuu mitään vastausta (en aina itsekään välttämättä vastaa ainakaan heti jos on jotenkin tympee vaihe menossa)
Onhan se riittävä, mutta ei sillä erotuta eikä se mitään reaktiota aiheuta. Joskus pikemminkin tympäisee. Toisin kuin joskus nuo kaksi sekuntia mietityt avaukset. Sitä mä koitin tässä ilmeisen epäonnistuneesti sanoa.
 

Antipro

Tukijäsen
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
187
Kuten sanottu, ei ole mikään pakko panostaa mihinkään; ei viestintään, ei habitukseen eikä yhtikäs mihinkään muuhunkaan. Tässä nyt vain tarjoiltiin vinkkejä siihen, mitä low hanging fruitseja olisi tarjolla jos olisi niin, että kaipaa vähän buustia omalle naismenestykselleen Tinderissä.
Aikamoisia puolustusreaktioita, tahallista väärintulkintaa ja olkiukkoilua, ja kuten aina, viestintuoja ammutaan :kahvi:
Mä olen aina ihmetellyt tällaisia juttuja kun joku kertoo ihan yleisellä tasolla jonkun neuvon niin heti otetaan puolustuskanta ja aletaan vastahyökkäykseen (kärjistetään hieman). Sen sijaan että mietittäisiin onko esitetyssä asiassa totuudenperää, varsinkin jos nainen/naiset kertoo omista kokemuksistaan ja toiveistaan.
Jos joku mulle kertoisi duunissa että mä teen työni huonosti tai että sen voisi tehdä paremmin muuttamalla joitain pieniä juttuja niin kyllä mä ne asiat kävisin läpi miettien onko tosiaan näin. Onko kyseessä sitten heikohko itsetunto vai mikä koska ketäänhän ei ole edes syytetty mistään vaan ainoastaan annettu vinkkejä parantaaksenne mahdollisuuksia treffimaailmassa? Jos te haette uutta duuniin niin te hiotte cv:n viimeisen päälle ja laitatte työhaastatteluun siistit ja edustavat vaatteet päälle mutta kun kyseessä onkin vastakkaisen sukupuolen treffailu niin ei viitsitä panostaa edes vähää? Miksi?
 
Liittynyt
04.03.2023
Viestejä
511
Onhan se riittävä, mutta ei sillä erotuta eikä se mitään reaktiota aiheuta. Joskus pikemminkin tympäisee. Toisin kuin joskus nuo kaksi sekuntia mietityt avaukset. Sitä mä koitin tässä ilmeisen epäonnistuneesti sanoa.
Juu, itse oon vaan aika ymmärtäväinen sen suhteen miten haastavaa toi toisen ihmisen lähestyminen voi olla, niin mietin sen siltä kannalta, että ei multa mee ku muutama sekka mun elämästä tohon, että vastaan yhtä ympäripyöreesti toisen lähestymiseen (joka on saattanut vaatia kauheesti rohkaisua). Ja siitähän voi sitten syntyy vaikka mitä!
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Mä olen aina ihmetellyt tällaisia juttuja kun joku kertoo ihan yleisellä tasolla jonkun neuvon niin heti otetaan puolustuskanta ja aletaan vastahyökkäykseen (kärjistetään hieman). Sen sijaan että mietittäisiin onko esitetyssä asiassa totuudenperää, varsinkin jos nainen/naiset kertoo omista kokemuksistaan ja toiveistaan.
Jos joku mulle kertoisi duunissa että mä teen työni huonosti tai että sen voisi tehdä paremmin muuttamalla joitain pieniä juttuja niin kyllä mä ne asiat kävisin läpi miettien onko tosiaan näin. Onko kyseessä sitten heikohko itsetunto vai mikä koska ketäänhän ei ole edes syytetty mistään vaan ainoastaan annettu vinkkejä parantaaksenne mahdollisuuksia treffimaailmassa? Jos te haette uutta duuniin niin te hiotte cv:n viimeisen päälle ja laitatte työhaastatteluun siistit ja edustavat vaatteet päälle mutta kun kyseessä onkin vastakkaisen sukupuolen treffailu niin ei viitsitä panostaa edes vähää? Miksi?
Jep. Mua hämmentää suuresti tämä koko keskustelu. Samaan aikaan tuskaillaan sen kanssa, että Tinder perustuu nopeisiin ensivaikutelmiin eikä itse sitten siinä oikein pärjätä eikä erotuta eduksi. Sitten kun joku kertoo muutamat vinkit miten voisi tosi helposti ja pienellä vaivalla erottua niin vastaanotto on tämä. "Ihan pelleilyä".
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
518
Vaikka joku omien tuntemusten/ajatusmallien mukaan tuntuu puolustuskannalta/hyökkäykseltä, ei se välttämättä sitä ole. Niinkuin tässä yhteydessä. Sanoin, että en ymmärrä ja mikäli joskus päädyn takaisin tinderiin, niin jatkan hyvin todennäköisesti samalla linjalla avauskommenttieni kanssa ja hyväksyn sen tosiasian, että jotkut pudottavat jo siinä kohtaa pois, koska "liian tavallinen avaus". En ehkä sitten jaa arvomaailmaa tarpeeksi ihmisen kanssa, joka hylkää ihmisiä avauskommentin tavallisuuden vuoksi.

Ei ole mikään ihme, että on haastavaa löytää kumppania, jos avauskommentin merkityskin on joillekin valtavan suuri. Onko siis varaa ottaa riski, että se ihannekumppani putoaa tuollaisen asian vuoksi? Mutta tässä palataan taas siihen tarjonnan määrään ja sen luomaan tilanteeseen, että nämä pudottamiskriteerit on menneet omasta mielestä ihan naurettavuuksiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.11.2021
Viestejä
1 531
Ei siellä kuulu tuommoisia miettiä, vaan keskittyä siihen toiseen ihmiseen. Jos on liikkeellä "kelpaankohan mä" -asenteella, niin on jo väärä mindset. Siellä on kaksi tasaveroista ihmistä juttelemassa mukavia, ja molemmat ottavat mittaa toisistaan voisiko tuo olla mun ihminen - tai ainakin niin kiva tyyppi että voisi tavata seuraavankin kerran :)
Samaa mieltä, tulee keskittyä käsillä olevaan tilanteeseen - kummankin.. :)
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 503
Noista profiilikuvista…

Pari kertaa kun olen käynyt lääkärillä tai fyssarilla niin tunnustan että olen valinnut nettisivulta henkilön kuvan perusteella (bad me, anteeksi).

Joka hiton kerta on todellisuus ollut ihan muuta, kuvat joko 10 vuotta (tai -10 kg) vanhoja tai jotenkin photoshopattu. Kerran oikein ihmettelin oliko huoneessa nyt joku muu. Vähän huijauksen makua mutta ei siinä kehdannut enää peruuttaakkaan.

Kai hekin tietävät että hyvällä kuvalla saa enemmän asiakkaita mutta joku raja sentään…varmaan sama juttu noiden profiilikuvien kanssa. Osuu helposti omaan nilkkaan jos on epärealistiset kuvat.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 820
Tuskin kovin moni muukaan mitään ihmeellisiä tuntemuksia saa vieraan ihmisen profiilista. Mutta on hyvä, jos löytyy jotain yhdistävää tekijää, kuten edellä todettiin. Luulen ettei edellä esitetty naisnäkökulma ole sen erilaisempi.
Olen siis kuullut useammaltakin Tindermenestystä saavuttaneelta mieheltä, tällä foorumilla ja sen ulkopuolella, että profiilissa pitäisi olla jotain tunnereaktion herättävää. Kieltämättä se on mustakin kuulostanut hieman erikoiselta, mutta omien kokemusten perusteella siistit profiilikuvat ja semmonen perusasiallinen profiiliteksti ei toiminut. :hmm:
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Olen siis kuullut useammaltakin Tindermenestystä saavuttaneelta mieheltä, tällä foorumilla ja sen ulkopuolella, että profiilissa pitäisi olla jotain tunnereaktion herättävää. Kieltämättä se on mustakin kuulostanut hieman erikoiselta, mutta omien kokemusten perusteella siistit profiilikuvat ja semmonen perusasiallinen profiiliteksti ei toiminut. :hmm:
Uskaltaisitko pistää sen "perusasiallisen" profiilitekstisi tänne? :D
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 820
Uskaltaisitko pistää sen "perusasiallisen" profiilitekstisi tänne? :D
Sitä ei enää ole olemassa, koska poistin Tindertilin, en tiedä löytäisinkö sitä vielä jostain chattilokeista tjsp. En kuitenkaan haluaisi pistää sitä tänne jakoon, mutta voin varmaan laittaa YV:llä jos onnistun sen jostain löytämään. :D
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Ihan yleisesti sanoisin, että se että ylipäätään on profiiliteksti on yleensä jo plussa. Eikä se käänny itseään vastaan kuin niissä harvinaisemmissa tapauksissa, että se sisältää täälläkin jo esiin tuotuja negaatioita tai viitteitä itsesääliin/katkeruuteen. Ja joillain sitten vaikuttaa enempi vähempi mahdolliset kirjoitus- ja yhdyssanavirheet, jos niitä on paljon.

Mä en siis lähtökohtaisesti usko, että @Joku_242 profiilitekstissä olisi mitään vikaa, koska täälläkin ilmaisu on tosi sujuvaa, kielioppi ja oikeinkirjoitus on hyvin hallussa jne. :)
 
Liittynyt
12.01.2024
Viestejä
5
Ite oon pyrkinyt laittamaan avaukseen jonkun kysymyksen liittyen henkilön profiilin kuviin tai kuvaukseen, jolla saisi keskustelua aloiteltua. Kuten tuolla aikaisemminkin mainittiin, ihan perusjutuillakin on yleensä lähtenyt juttu rullaamaan. En ole mitään sirkustemppuja tai netistä kopioituja iskulauseita lähtenyt laittamaan, kun ei oikein itseltä lähde luonnollisesti semmoinen kommunikointi.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Ite oon pyrkinyt laittamaan avaukseen jonkun kysymyksen liittyen henkilön profiilin kuviin tai kuvaukseen, jolla saisi keskustelua aloiteltua. Kuten tuolla aikaisemminkin mainittiin, ihan perusjutuillakin on yleensä lähtenyt juttu rullaamaan. En ole mitään sirkustemppuja tai netistä kopioituja iskulauseita lähtenyt laittamaan, kun ei oikein itseltä lähde luonnollisesti semmoinen kommunikointi.
Just näin. Näin pienellä voit antaa toiselle tunteen, että olet ensinnäkin lukenut sen bion ja katsonut kaikki kuvat, ja toiseksi olevasi kiinnostunut tutustumaan juuri häneen.
 

Pitkä_ja_hikinen_hevari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
11.08.2023
Viestejä
460
Tinderissä pyrin välttämään loputonta chattiä naisten kanssa. Live-tapaaminen ASAP. 3 viestiä on maksimi.

Naisille tulee yllättäen aina kaikennäköisiä esteitä: On menkkoja, töitä, siskonkumminkaiman ristiäisiä ja muuta paskaa...
 
Liittynyt
13.11.2021
Viestejä
1 531
Mutta tässä palataan taas siihen tarjonnan määrään ja sen luomaan tilanteeseen, että nämä pudottamiskriteerit on menneet omasta mielestä ihan naurettavuuksiin.
Täähän se olis ja "kerjäläiset ei voi olla valitsijoita"..

Olen siis kuullut useammaltakin Tindermenestystä saavuttaneelta mieheltä, tällä foorumilla ja sen ulkopuolella, että profiilissa pitäisi olla jotain tunnereaktion herättävää. Kieltämättä se on mustakin kuulostanut hieman erikoiselta, mutta omien kokemusten perusteella siistit profiilikuvat ja semmonen perusasiallinen profiiliteksti ei toiminut. :hmm:
Yritys hyvä 10, mutta et ilmeisesti sitten erottunut tarpeeksi muista perussiisteistä tms.

Ite oon pyrkinyt laittamaan avaukseen jonkun kysymyksen liittyen henkilön profiilin kuviin tai kuvaukseen, jolla saisi keskustelua aloiteltua. Kuten tuolla aikaisemminkin mainittiin, ihan perusjutuillakin on yleensä lähtenyt juttu rullaamaan. En ole mitään sirkustemppuja tai netistä kopioituja iskulauseita lähtenyt laittamaan, kun ei oikein itseltä lähde luonnollisesti semmoinen kommunikointi.
Niin pitäs olla luonnollisesti oma itsensä mutta jos on melko tavis ilman erikoisia harrastuksia, piirteitä jne niin miten sitä erottuu joukosta muuten kuin jollain "tempuilla". Kyllä kai esim. noi jotkut pua-jutut toimiikin, ei varmaan tarvii lähteä täysin vetämään jotain pelimiesroolia mutta noukkia itselleen sopivat tärpit. No joo, en tiedä kannattaako kuitenkaan jos ne eivät tule luontevasti, tekee itsestään vaan pellen..

Summa summarum, peli on "rigged" miesten kannalta ja jotain temppuja voi vaatia tavikselta. Toki mieletön tuuri voi käydä ja profiilin katsoo toinen tavis jolla tavis-odotukset.. eli aina on toivoa kai ja jos tinder ei toimi niin koittaa ihan irl heittää läppää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.11.2019
Viestejä
16
Onhan se riittävä, mutta ei sillä erotuta eikä se mitään reaktiota aiheuta. Joskus pikemminkin tympäisee. Toisin kuin joskus nuo kaksi sekuntia mietityt avaukset. Sitä mä koitin tässä ilmeisen epäonnistuneesti sanoa.
Okei, mielestäni ensimmäisen viestin tärkeyden korostaminen oli poikkeuksellisen hyvin ilmaistu toimestasi. Itselläni tosin näkökulma on hieman eriävä ikäerostamme sekä sukupuolesta varmaankin johtuen. Omat kaverini (naispuoliset alle 25v) nimittäin saavat todella korkealla prosentilla matchejä tykkäyksistään, joten miesten luonnollisesti tehdessä aloitteensa korostuu ensimmäisen viestin tärkeys. "Moi, mites menee" on valitettavasti geneerinen, mitäänsanomaton ja umpitylsä, jopa töksähtävä aloitus, joka herättää hyvin heikonoloista kiinnostusta vastata viestiin. Tämä reaktio johtuu lähinnä siitä, että kilpailu mainitsemassani ikäluokassa on armotonta. Hämmentävän suuri osa nuorehkoista miehistä (19-24v) nimittäin osaa aloittaa keskustelun huomattavasti mielekkäämpien aloitusten avulla, jotka herättävät vastaanottajan mielenkiinnon ja jopa innoittavat vastaamaan, samalla tietenkin erottuen geneerisestä massasta. Kuvailet onnistuneesti näitä tapoja, kuten "Paras avaus on sellainen, joka liittyy vaikkapa siihen yhteiseen kiinnostuksen kohteeseen, joka sieltä biosta on bongattu". Tämänkaltaisella aloituksella osoitetaan, että bio on ensinnäkin luettu ja toiseksi sieltä on havaittu jotain mielenkiinnon herättänyttä itsestään selvän ulkonäön rinnalle. Eli mielestäni vinkkisi tässä tilanteessa ovat erinomaisia ja allekirjoitan niiden toimivuuden 100%, vaikka ikäeromme lähenteleekin samaa prosenttia.

Tämän tavallaan luulisi olevan itsestään selvää – minkälaisia avauksia itse toivoisimme ja millä tavoin mielenkiintomme herätettäisiin?
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Tämän tavallaan luulisi olevan itsestään selvää – minkälaisia avauksia itse toivoisimme ja millä tavoin mielenkiintomme herätettäisiin?
Niinpä. Mä joskus tinderöintini alkuvaiheessa tein jopa itse aloituksia, ja juurikin kuvailemallani tavalla. Saamistani reaktioista aika nopeasti tajusin, että A. naiset eivät Tinderissä juuri koskaan lähetä ensimmäistä viestiä ja B. vielä harvinaisempaa on, että aloitus on muutakin kuin "moi". Pelkästään jollain "Moikka! Soitatko muutakin kuin koskettimia?" -tyylisellä aloituksella sai tavattoman ilahtuneita ja kivoja viestejä vastaukseksi. Miksei tää muka toimisi sukupuoleen ja ikään katsomatta?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 364
Niinpä. Mä joskus tinderöintini alkuvaiheessa tein jopa itse aloituksia, ja juurikin kuvailemallani tavalla. Saamistani reaktioista aika nopeasti tajusin, että A. naiset eivät Tinderissä juuri koskaan lähetä ensimmäistä viestiä ja B. vielä harvinaisempaa on, että aloitus on muutakin kuin "moi". Pelkästään jollain "Moikka! Soitatko muutakin kuin koskettimia?" -tyylisellä aloituksella sai tavattoman ilahtuneita ja kivoja viestejä vastaukseksi. Miksei tää muka toimisi sukupuoleen ja ikään katsomatta?
Mä näen tuon aloituksen siten, että siinä ikäänkuin avataan tie menestykseen, eli tehdään mahdolliseksi toiselle helppo ja naseva vastaus, yleensä vielä sopivasti huumorilla terästettynä. Samalla tulee testattua onko yhtään sama käsitys huumorista, niin karsiutuu sitten samantien ne jotka eivät ole samalla aaltopituudella.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Mä näen tuon aloituksen siten, että siinä ikäänkuin avataan tie menestykseen, eli tehdään mahdolliseksi toiselle helppo ja naseva vastaus, yleensä vielä sopivasti huumorilla terästettynä. Samalla tulee testattua onko yhtään sama käsitys huumorista, niin karsiutuu sitten samantien ne jotka eivät ole samalla aaltopituudella.
Sanoitit hyvin! Minustakin hyvä avaus on myös kohteliasta toisen huomioimista. Syötetään lapaan, tasoitetaan toisen tietä. Mä teen tätä mielelläni livenäkin, jos huomaan että joku ehkä haluaisi avata keskustelun kanssani muttei tohdi tai uskalla. On se sitten viereen istahtanut mummeli bussissa tai kivan oloinen miekkonen samassa harrastuksessa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
244 669
Viestejä
4 275 395
Jäsenet
71 518
Uusin jäsen
Jefe

Hinta.fi

Ylös Bottom