Nettitreffit + Tinder

Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 473
Minun statsit on pyöristettynä ja jälkikäteen arvioituna näin:
- 20 % naismatcheista laittaa avausviestin mulle
- 10 %:lle naismatcheista minä laitan avausviestin
- 15 % matcheistani poistuu alle 2 viikossa ilman että kumpikaan laittaa viestiä toiselle (ehkä lukevat tarkemmin profiiliani, tai lopettavat Tinderin käytön tms)
- 55 % matcheista jää roikkumaan vuosiksi (luonnollinen poistuma ehkä 15 % vuodessa)

Tutkimusten mukaan suurin osa Tinder-keskusteluista alkaa naisen aloitteesta. Se on aivan loogistakin: naiset laittaa keskimäärin Liken vain 3 %:lle miehistä ja miehet 40 %:lle naisista.

Tuon voi esittää myös näin, jos yhdistää Liket ja avausviestin laiton:
- ylin 0,5 persentiili: nainen laittaa Liken ja avausviestin
- seuraava persentiili: nainen laittaa Liken ja vastaa miehen avausviestiin (jos myös muut miehet saavat vastauksen noin 40 % avausviesteistään - varmaan hiukan alle, mutta laitetaan näin niin pysyy simppelinä)
- seuraavat 1,5 persentiiliä: nainen laittaa Liken (näistä viidesosa poistaa matchin suht pian)
- seuraavat 97 persentiiliä: nainen laittaa Disliken (aka punainen raksi)

Miesten näkökulmasta:
- 8 ylintä persentiiliä: mies laittaa Liken ja laittaisi aloitusviestinkin jos vaan match tulee (tässä siis hölmösti, simppeliyden nimissä, oletan että naisen kiinnostavuus miehen silmissä ei lainkaan käänteisesti korreloi sen kanssa tuleeko matchia vai ei...)
- 6 seuraavaa persentiiliä: mies laittaa Liken ja vastaa naisen avausviestiin
- 26 seuraavaa persentiiliä: mies laittaa Liken, mutta ei koskaan laita naiselle viestiä, riippumatta siitä saako naiselta avausviestin vai ei
- 60 seuraavaa persentiiliä: mies laittaa Disliken

Monia naisia Tinder-profiilien perusteella tuntuu harmittavan miehet jotka tulevat matchiksi, mutta eivät laita aloitusviestiä. Fakta on kuitenkin se että miehet laittavat aloitusviestin ylimmille 8 persentiilille, kun taas naiset vain ylimmälle puolikkaalle persentiilille - ero on siis 16-kertainen miesten hyväksi, eli melko sama kuin aloitteissa livetilanteiden suhteen.

Jos nainen itse laittaa Liken vain kiinnostavimmille 3 %:lle miehistä, niin eikö hänen pitäisi olla tyytyväinen että miehet laittavat aloitusviestin kiinnostavimmalle 8 %:lle naisista? Jos aloitusviestiä miesmatchilta ei kuulu niin et lukeudu miehen silmissä kiinostavimpaan 8 persentiiliin. Haluaisitko edes tuossa tilanteessa saada mieheltä aloitusviestin? Voit toki toisinaan ehkä saadakin (jotkut saattavat heikolla hetkellä madaltaa rimaansa), mutta arvatenkin se viesti tuppaa olemaan jotain yhden sanan ja yhden lauseen välimaastosta.

Jos 80 % naisista laittaa avausviestin jossa on yksi sana, emoji, tai lause, niin tämä tarkoittaa sitä että Tinder-naisista 0,1 % eli promille on minun silmissä creme de la creme, niitä jotka yltävät pimeyden triadin vastakohtaan: Like minulle + avausviesti minulle + siinä on monta lausetta. Tätä taitaa sattua noin kaksi kertaa vuodessa. Keskimäärin ehkä 15 vastaavaa tapausta johtaisi livetapaamiseen. Eli riittää kunhan jaksaa 7-8 vuotta vartoa. Toukokuun lopulla tulee 8 vuotta täyteen. Meneeköhän yliajalle?

Hulluhan se olisi joka vastaavanlaisessa tilanteessa pitäisi Tinderiä parhaana, realistisimpana ja toimivimpana paikkana naistutustumisiin.
Mun kokemusteni mukaan vain rumimmat (vahinko-)mätsit laittaa aloitusviestin, kun taas nätit ei laita juuri koskaan.

Se on juuri noin yksinkertaista miltä kuulostikin. Tismalleen.

Ja ne naisten aloitukset on vain harvoin mitään kovin nerokkaita. Pahimmillaan vain joku kädenheilutus-emoji. Sekin on toki tyhjää parempi, mutta koska vain rumat noita laittaa, niin aika katkeransuloinen lohtu silti.

Ei voi olla kyyniseksi kasvamatta näiden tosiasioiden äärillä. Maailma on suorastaan matemaattisen yksinkertainen paikka ja kaikki tapahtuu täysin ennalta-arvattavasti. Ainakin mitä tulee Tinderiin. Sitä ihmettä ei tapahdu, että tapahtuisi jotain yllättäviä ihmeitä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Eipä tainnut kovasti haitata tuota selän takana tuhisevaa asuinkumppania, että minä laitoin viestin ensin. Mutta olipa taas kiva lukea tollasta paskaa.

Nykyäänkin mätseistä varmaan tulee ilmoitus? Jos olet just pyyhkäissyt (honestly en tiedä mitä siellä nykyään tehdään) oikealle ja hän on tehnyt sen aiemmin, niin ilmoitus tulee heti? Imo järkevintä on laitta se viesti menemään siitä samantien. Oli sit kumpi vaan.
Kynnys siihen, että joku viikkoja sit nähty profiili mätsää nyt ja viitsisi katsoa sen uudelleen jos sieltäpäin ei tule mitään, on jo kasvanut hieman. Ainakin mitä nyt ite kuvittelen.

Sit vielä kun muistetaan syyt, miksi nainen - tai mieskin - jättää vastaamatta viestiin:

- ei avaa enää tinderiä, kun meni hermot
- tinder kosahti sovelluksena tai profiili meni lukkoon (tätäkin tapahtuu naisille)
- ei halua keskeyttää hyvää flowta toisen kanssa
- tinder just poistumassa
- elämässä saakelisti kiirettä tai sotkua ja ei just nyt kerkeä tarkistella profiilia tai alkaa jutustella
- ei halua vastata aloituksesi takia
- ei halua vastata biosi takia
- ei halua vastata kuviesi lähemmän tarkastelun kanssa (yleensä miehet)
- ei vaan jostain syystä vastaa, koska ei ole mitään velkaa vastata yhtään mitään yhtään kenellekään.

Mun mielestä ei ole epäkohteliasta olla vastaamatta aloitusviestiin. Eihän siinä ole sinällään mitään taustalla ja se ei mene ghostauksen puolelle mitenkään. Etenkään naisena, jos niitä oikeasti tuppaa tulemaan useita päivittäin. Vaikka sä olisitkin käyttänyt kolme minuuttia elämästäsi keksimään kivan aloituslauseen.
Eihän täälläkään ole vastattu aina mun kysymyksiin, mutta en mä pidä (niitä) miehiä (sen takia) epäkohteliaita, naurattaa vaan kun joutuivat pussukkaan. Mutta ei niillä ole mitään pakkoa vastata jollekin tuntemattomalle yhtään mitään, kuten ei Tinderissäkään. Vaikka täällä onkin jo keskustelu alla. :p

Samaan aikaan TIETYSTI se saa harmittaa, kun ei mitään kuulu. Ja todellakin silloin, kun itse laittaa viestin ja vastauksena on mätsin poisto. Onhan se paskaa, vaikka kuinka kovettais ittensä. Mut sit voi kohdata ne tunteensa, miettiä vähän elämää ja todeta, että kaikenlaista jengiä maailmaan mahtuu ja tämä nyt tapahtui ja nyt se hetki jo meni. Turha alkaa mesota, miten kaikki ihmiset on paskoja paitsi mahdollisesti äiti. Eikä tässä nyt aiemmin kukaan tällä tavalla mesonnut, mutta taustallahan se on, kun tuo tuskastuttaa, ja ei osaa antaa tilanteen ja tunteen mennä.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Ei voi olla kyyniseksi kasvamatta näiden tosiasioiden äärillä. Maailma on suorastaan matemaattisen yksinkertainen paikka ja kaikki tapahtuu täysin ennalta-arvattavasti. Ainakin mitä tulee Tinderiin. Sitä ihmettä ei tapahdu, että tapahtuisi jotain yllättäviä ihmeitä.
Tällä asenteella ei varmasti mitään tapahdukaan. Älyllisesti rehellistä ja pahvirakettitiedettä jo ala-asteikäiselle.

Se lapsi, joka sanoo, että ei osaa luistella ja ei varmasti opi luistelemaan, ja ei edes suostu kokeilemaan ei varmasti opi luistelemaan. Se, joka uskaltaa yrittää mennä jäälle, mutta ei suostu olemaan ilman apua tai ottamaan neuvoja ja yrittämään potkua, voi oppia mutta ei sinä talvena. Se, joka intopiukeena lähtee yrittämään, eikä lannistu lukuisista kaatumisista huolimatta, oppii.

Ihan tosiasia. Persoona ja elinpiiri vaikuttavat sitkeyden, rohkeuden kanssa tunnetaitojen kehittymiseen, mutta aikuisuudessa on se kiva puoli, että näitä kaikkia voi jopa sanallistaa ja harjoitella. Helppoa se ei ole, ei kukaan ole luvannutkaan elämän olevan helppoa. Valkoinen heteromies tosin on voinut kasvaa siihen luuloon.

Aikuisuudessa on myös se kiva, että voi tehdä valintoja. Ei oo pakko yrittää jotain asiaa, minkä ei usko onnistuvan. Sit vaihtaa fokusta muihin hommiin, niitä kyllä löytyy. Ihmeellistä energiantuhlausta ja varma tie katkeroitumiseen ja entistä alempaan mahdollisuuteen.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Niin, mä tosiaan aluksi tein niitä viestittelyavauksia (ja aikanaan IRL myös ihan "oikeita" aloitteita) kunnes sitten totesin, että parempi jättää aloitteet miehen tehtäväksi. Olen ennenkin tästä täällä puhunut, että mulle kokemuksen kautta valkeni, että jos naisena on kovin aloitteellinen jää ikään kuin miehen kiinnostuksen aste kunnolla puntaroimatta. Tämä on taas tietenkin melkoinen yleistys ja kärjistys, mutta miehet ovat aika usein opportunistisia ja tarttuvat myös vähemmän kiinnostaviin mahdollisuuksiin. Lisäksi jotkut tosiaan pitävät aloitteellista naista epätoivoisena.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 424
Jos deittisovellus-matchin (tai vaikka kaverisovelluksenkin) pelinavausviesti on tervehdys, lattea kysymys kuten "Mitä kuuluu?", emoji, tai muuta vastaavaa jonka miettimiseen ja laittamiseen on mennyt alle 10 sekuntia, niin kyseinen ihminen:
- haluaa mennä siitä mistä aita on matalin
- suhtautuu matcheihin (tai ainakin sinuun) kuin liukuhihnatavaraan joita tulee ja menee joten aivan sama mitä niille laukoo
- ei siis selvästikään koe sinua uniikkina ihmisenä, ehkä on jo niin turtunut koko touhuun, että kokee sovelluksen profiilit "pelihahmoina"
- ei uskalla ottaa minkäänlaista riskiä
- osoittaa ettei halua panostaa viestintään juuri mitään (ja miksi panostaisikaan koska kyseessä on vain näpyttelypeli joka toimii ajanvietteenä vaikkapa Salkkarien mainoskatkoilla)
- paljastaa ettei keksi kuvista tai profiilitekstistä mitään kommentoitavaa (tai onko viitsinyt niitä ajatuksen kanssa edes tutkia)
- vaikuttaa pelkäävän että saisi "pakit" - mutta jos Moi-viestiin ei saa vastausta niin eihän siinä pakkeja saa hän, vaan vain se Moi-sana, mutta jos oikeasti laittaisi persoonaansa likoon ja avaisi sisintään, ja vastakaikua ei tulisi, niin se sattuisi - lähettäjä siis paljastaa huonon itsetuntonsa
- osoittaa ettei hän usko teillä olevan juuri mitään yhteistä
- näyttää uskovan hölmöön logiikkaan, että koska livenäkin tervehdys on looginen aloitus, niin sama pätisi netissäkin
- haluaa tappaa momentumin heti alkuunsa löysyyksillä
- haluaa olla normaali, keskiverto ja persoonaton
- ei ole kiinnostunut tutustumaan sinuun, tai ei ainakaan halua sinun tietävän että sattuis kiinnostelemaan (eli epäaito, epärehellinen, epäsuora luonne)

En näe muita syitä vastata tuollaisiin aloituksiin kuin esimerkiksi yksinäisyys sekä matchien ja keskustelujen puute. Tai jos on itse samasta puusta veistettyä pökkelöä.

En siis itse katso kuin toisinaan mihin johtaa tuollaisiin viestiin vastaaminen (teorioita testatakseni ja ihmisyydestä oppiakseni). Joku voisi sanoa että se on vain itseään toteuttava ennuste että eipä juuri mihinkään johda. Voi olla osa totuutta tuossakin, mutta osa se on prosenttikin.

Vastauksensaantiprosenttini pelinavauksiin on noin 40 %. Yhden sanan avauksilla se olisi varmaan 10 %. Miksi esittäisin olevani sellainen jonkalaisiin en ole kiinnostunut tutustumaan? Jos viestittelee omana itsenään omanlaisilla viesteillä, niin ei ainakaan sellaisen kanssa päädy livetapaamiseen joka ei pidä sinunlaisen ihmisen sinunlaisista viesteistä.

Tässä on kahta koulukuntaa selvästi. Oikeastaan tämä on yksi tärkeimmistä vedenjakajista. Deittisovellusten Horoskooppi-kohdat pitäisi heittää jorpakkoon ja laittaa tilalle kohta jossa voi vastata Kyllä tai Ei kysymykseen "Onko eka viestini yli yhden lauseen pituinen?". Vielä parempi jos ei tarvitsisi selata niitä 5 % Kyllä-vastanneista sieltä profiilimerestä - deittisovellukset ovat logistisia painajaisia.
Minun statsit on pyöristettynä ja jälkikäteen arvioituna näin:
- 20 % naismatcheista laittaa avausviestin mulle
- 10 %:lle naismatcheista minä laitan avausviestin
- 15 % matcheistani poistuu alle 2 viikossa ilman että kumpikaan laittaa viestiä toiselle (ehkä lukevat tarkemmin profiiliani, tai lopettavat Tinderin käytön tms)
- 55 % matcheista jää roikkumaan vuosiksi (luonnollinen poistuma ehkä 15 % vuodessa)

Tutkimusten mukaan suurin osa Tinder-keskusteluista alkaa naisen aloitteesta. Se on aivan loogistakin: naiset laittaa keskimäärin Liken vain 3 %:lle miehistä ja miehet 40 %:lle naisista.

Tuon voi esittää myös näin, jos yhdistää Liket ja avausviestin laiton:
- ylin 0,5 persentiili: nainen laittaa Liken ja avausviestin
- seuraava persentiili: nainen laittaa Liken ja vastaa miehen avausviestiin (jos myös muut miehet saavat vastauksen noin 40 % avausviesteistään - varmaan hiukan alle, mutta laitetaan näin niin pysyy simppelinä)
- seuraavat 1,5 persentiiliä: nainen laittaa Liken (näistä viidesosa poistaa matchin suht pian)
- seuraavat 97 persentiiliä: nainen laittaa Disliken (aka punainen raksi)

Miesten näkökulmasta:
- 8 ylintä persentiiliä: mies laittaa Liken ja laittaisi aloitusviestinkin jos vaan match tulee (tässä siis hölmösti, simppeliyden nimissä, oletan että naisen kiinnostavuus miehen silmissä ei lainkaan käänteisesti korreloi sen kanssa tuleeko matchia vai ei...)
- 6 seuraavaa persentiiliä: mies laittaa Liken ja vastaa naisen avausviestiin
- 26 seuraavaa persentiiliä: mies laittaa Liken, mutta ei koskaan laita naiselle viestiä, riippumatta siitä saako naiselta avausviestin vai ei
- 60 seuraavaa persentiiliä: mies laittaa Disliken

Monia naisia Tinder-profiilien perusteella tuntuu harmittavan miehet jotka tulevat matchiksi, mutta eivät laita aloitusviestiä. Fakta on kuitenkin se että miehet laittavat aloitusviestin ylimmille 8 persentiilille, kun taas naiset vain ylimmälle puolikkaalle persentiilille - ero on siis 16-kertainen miesten hyväksi, eli melko sama kuin aloitteissa livetilanteiden suhteen.

Jos nainen itse laittaa Liken vain kiinnostavimmille 3 %:lle miehistä, niin eikö hänen pitäisi olla tyytyväinen että miehet laittavat aloitusviestin kiinnostavimmalle 8 %:lle naisista? Jos aloitusviestiä miesmatchilta ei kuulu niin et lukeudu miehen silmissä kiinostavimpaan 8 persentiiliin. Haluaisitko edes tuossa tilanteessa saada mieheltä aloitusviestin? Voit toki toisinaan ehkä saadakin (jotkut saattavat heikolla hetkellä madaltaa rimaansa), mutta arvatenkin se viesti tuppaa olemaan jotain yhden sanan ja yhden lauseen välimaastosta.

Jos 80 % naisista laittaa avausviestin jossa on yksi sana, emoji, tai lause, niin tämä tarkoittaa sitä että Tinder-naisista 0,1 % eli promille on minun silmissä creme de la creme, niitä jotka yltävät pimeyden triadin vastakohtaan: Like minulle + avausviesti minulle + siinä on monta lausetta. Tätä taitaa sattua noin kaksi kertaa vuodessa. Keskimäärin ehkä 15 vastaavaa tapausta johtaisi livetapaamiseen. Eli riittää kunhan jaksaa 7-8 vuotta vartoa. Toukokuun lopulla tulee 8 vuotta täyteen. Meneeköhän yliajalle?

Hulluhan se olisi joka vastaavanlaisessa tilanteessa pitäisi Tinderiä parhaana, realistisimpana ja toimivimpana paikkana naistutustumisiin.

Olet käyttänyt Tinderiä 8 vuotta ja et ole vielä päässyt livetapaamiseen? Ehkä ei kannattaisi tuomita ihmisiä pelkän avausviestin perusteella?
 
Liittynyt
13.11.2021
Viestejä
1 549
ei kukaan ole luvannutkaan elämän olevan helppoa. Valkoinen heteromies tosin on voinut kasvaa siihen luuloon.
Joillekin on helppoa, toisille vähemmän eli sanoisin että elämä ei ole aina reilua mutta niillä korteilla on pelattava mitkä on jaettu.. (sunnuntaiaamun syvällisyydet)
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 676
Mulla sattui sellainen tapaus ettei mitään viestiä laittanut itse. Vastasi vaan kun viestasin. Sama juttu livenä. Kahesti nähtiin ja nyt sitten aattelin, kun vielä kolmatta kertaa ehotin näkemistä ja ei oikein sopinut hänen aikatauluihin, että antaapa sitten olla. Poistin nyt toistaiseksi kaikki 5 tai jotain, deittisovellusta vähäksi aikaa.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
518
Niin, mä tosiaan aluksi tein niitä viestittelyavauksia (ja aikanaan IRL myös ihan "oikeita" aloitteita) kunnes sitten totesin, että parempi jättää aloitteet miehen tehtäväksi. Olen ennenkin tästä täällä puhunut, että mulle kokemuksen kautta valkeni, että jos naisena on kovin aloitteellinen jää ikään kuin miehen kiinnostuksen aste kunnolla puntaroimatta. Tämä on taas tietenkin melkoinen yleistys ja kärjistys, mutta miehet ovat aika usein opportunistisia ja tarttuvat myös vähemmän kiinnostaviin mahdollisuuksiin. Lisäksi jotkut tosiaan pitävät aloitteellista naista epätoivoisena.
Mä näen kovin erikoisena näinkin ehdottoman "jos se tykkää musta oikeesti, niin kyllä se laittaa ekan viestin" -strategian alustalla, jossa ketään ei vielä tunne ennen parempaa tutustumista. Rajaa paljon mahdollisuuksia pois ihan turhaan.
Jos mies käyttää samaa taktiikkaa, niin nämäpä ei sitten koskaan kohtaa, vaikka kuinka olisivat sopivat toisilleen.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Mä näen kovin erikoisena näinkin ehdottoman "jos se tykkää musta oikeesti, niin kyllä se laittaa ekan viestin" -strategian alustalla, jossa ketään ei vielä tunne ennen parempaa tutustumista. Rajaa paljon mahdollisuuksia pois ihan turhaan.
Jos mies käyttää samaa taktiikkaa, niin nämäpä ei sitten koskaan kohtaa, vaikka kuinka olisivat sopivat toisilleen.
Toki saat pitää erikoisena. Mun kokemus vaan oli, että se johti ennemmin tai myöhemmin lähinnä tämän tyyppiseen tilanteeseen:
Mulla sattui sellainen tapaus ettei mitään viestiä laittanut itse. Vastasi vaan kun viestasin. Sama juttu livenä. Kahesti nähtiin ja nyt sitten aattelin, kun vielä kolmatta kertaa ehotin näkemistä ja ei oikein sopinut hänen aikatauluihin, että antaapa sitten olla. Poistin nyt toistaiseksi kaikki 5 tai jotain, deittisovellusta vähäksi aikaa.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
518
Toki saat pitää erikoisena. Mun kokemus vaan oli, että se johti ennemmin tai myöhemmin lähinnä tämän tyyppiseen tilanteeseen:
Kiitos, että sain pitää erikoisena.

Harmi, että sulla on käynyt noin, mutta kaikki miehet eivät välttämättä pidä huonona, että nainen laittaa avausviestin, tai ajattele siitä sen kummempaa. Kuten aiemmin mainittua, on paljon syitä miksei sitä viestiä laiteta, niin en edelleenkään rajaisi tuon vuoksi suurta osaa porukasta pois.

Luulen kyllä, että on paljon porukkaa kenelle se, kuka avausviestin laittoi, ei ole sen suurempaa merkitystä tai tarkoita mitään valta-asetelmaa, eikä nuo sinun kokemuksesi välttämättä johdu siitä, että laitoit ensimmäisen viestin.
 
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
501
Tässä asiassa taas puolestaan minä ymmärrän nais-/AnnaKoo-näkökulman paremmin kuin hyvin. IRL aikakaudelta periytyy vanha totuus, että iso osa miehistä on valmiita poimimaan matalalla roikkuvat hedelmät (pelkän seksin toivossa), vaikka nainen ei niin kauheasti kiinnostaisikaan. Perusbiologiaa, ja siihen kai perustuu naisten varovaisuus aloitteiden tekemisessä. Sitä en osaa sanoa, kuinka perusteltu tinder-ympäristössä tämä käyttäytymismalli on, mutta se istuu aika syvässä ja varmaan siinä on tiettyä viisautta edelleen. Tämä kaikki siis siinä kontekstissa, jos naisen tavoitteena on pitempi parisuhde.
 
Liittynyt
17.10.2020
Viestejä
294
Tällä asenteella ei varmasti mitään tapahdukaan. Älyllisesti rehellistä ja pahvirakettitiedettä jo ala-asteikäiselle.

Se lapsi, joka sanoo, että ei osaa luistella ja ei varmasti opi luistelemaan, ja ei edes suostu kokeilemaan ei varmasti opi luistelemaan. Se, joka uskaltaa yrittää mennä jäälle, mutta ei suostu olemaan ilman apua tai ottamaan neuvoja ja yrittämään potkua, voi oppia mutta ei sinä talvena. Se, joka intopiukeena lähtee yrittämään, eikä lannistu lukuisista kaatumisista huolimatta, oppii.

Ihan tosiasia. Persoona ja elinpiiri vaikuttavat sitkeyden, rohkeuden kanssa tunnetaitojen kehittymiseen, mutta aikuisuudessa on se kiva puoli, että näitä kaikkia voi jopa sanallistaa ja harjoitella. Helppoa se ei ole, ei kukaan ole luvannutkaan elämän olevan helppoa. Valkoinen heteromies tosin on voinut kasvaa siihen luuloon.

Aikuisuudessa on myös se kiva, että voi tehdä valintoja. Ei oo pakko yrittää jotain asiaa, minkä ei usko onnistuvan. Sit vaihtaa fokusta muihin hommiin, niitä kyllä löytyy. Ihmeellistä energiantuhlausta ja varma tie katkeroitumiseen ja entistä alempaan mahdollisuuteen.
Tilastomiehille voisi samaa teemaa muotoilla, että on varmasti totta, että keskimäärin ihmiset käyttäytyvät tietyllä tavalla ja saavat tällä tavoin niitä keskimääräisiä tuloksia. Jos ei halua sitä tilastollisesti keskimääräistä lopputulosta, niin sitten pitää varmaan toimia eri tavalla kuin se keskimääräinen kilpailija? Näin, jos kuvittelee että maailma on tilasto, elämä nollasummapeli ja kohtalosi ennalta (keski)määritetty. Jos taas olet oman onnesi seppä niin ajattelet omilla aivoillasi ja muokkaat toimintaasi siitä keskinkertaisesta floodausstrategiasta, joka ei selvästikään toimi. (Tosin keskimäärin on varmasti totta että parikymppiset neidot eivät innostu keski-ikäisten setämiesten lähestymisistä, sille ei varmaan voi mitään. Huom! Edellinen lause ei ole tarkoitettu MAT vahvistukseksi.)

En tiedä mitään tinderin algoritmista, mutta kuvitellaan skenaario että se pyrkisi syöttämään edes ajoittain tilastollisesti kiinnostavia/vuorovaikutusta synnyttäviä profiileita toisilleen. Taloudellinen perustelu voisi olla että lisää aktiivisia naisia —> lisää tilaajia. Ilmeisesti naiset keskimäärin tykkäävät profiileista joissa on x määrä tekstiä, josta seuraa vuorovaikutusta - viestejä - keskimäärin todennäköisemmin. Eli kannattaisiko panostaa tekstiin vai swaippailuun, jos on teoreettinen mahdollisuus että algoritmi palkitsee vuorovaikutusta lisäävästä toiminnasta? Ylipäätään, jos miesten profiilit on keskimäärin paskoja ja miehet keskimäärin vain swaippaa menemään päivästä toiseen keskimäärin paskoin tuloksin, niin millä toimintamallilla saat keskimääräisestä poikkeavia tuloksia? Oli välissä se algoritmi tai ei?

Algoritmi eli ei, mutta kuulostaa että asetelmat ja valitukset eivät ole muuttuneet nettideittailun alkuhämäristä. Mieslaumat eivät jaksa laittaa yhtään ylimääräistä tikkua ristiin kun ei se kuitenkaan kannata, joten sisältököyhiä massaviestejä kaikille naisoletetuille, profiilin lukeminen vapaaehtoista, mutta ajanhukkaa. Naiset hukkuvat paskoihin viesteihin (ei kosketuspintaa, jäätävän keskikertaiset profiilit), kyynistyvät ja passivoituvat. Mitä voisi tehdä toisin?
 

Antipro

Tukijäsen
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
187
Niin, mä tosiaan aluksi tein niitä viestittelyavauksia (ja aikanaan IRL myös ihan "oikeita" aloitteita) kunnes sitten totesin, että parempi jättää aloitteet miehen tehtäväksi. Olen ennenkin tästä täällä puhunut, että mulle kokemuksen kautta valkeni, että jos naisena on kovin aloitteellinen jää ikään kuin miehen kiinnostuksen aste kunnolla puntaroimatta. Tämä on taas tietenkin melkoinen yleistys ja kärjistys, mutta miehet ovat aika usein opportunistisia ja tarttuvat myös vähemmän kiinnostaviin mahdollisuuksiin. Lisäksi jotkut tosiaan pitävät aloitteellista naista epätoivoisena.
Itse taas näen asian täysin päinvastoin: jos olisin Tinderissä (taikka muussa vastaavassa) niin ajattelisin ensimmäisenä että tuolla naisella on oltava hyvä itsetunto koska ottaa yhteyttä sellaiseen mieheen joka häntä kiinnostaa eikä jää odottelemaan sitä yhteydenottoa. Ehkä mä olen liian positiivinen ihminen enkä osaa nähdä epätoivoa deittiappissa jossa on tavoite tavata itseään kiinnostavia ihmisiä.
Tässä miesten vastaamattomuudessa (mun muutama naiskaveri on sanonut samansuuntaisia juttuja omista tinderöinneistään) pitäisi myöskin huomioida se asia kenelle niitä viestejä on lähetetty.
Jos niitä aloitusviestejä laitetaan hyvin suositulle miehille joilla on miehiksi todella paljon mätsejä (ja oletettavasti myös paljon aloitusviestejä naisilta) niin epäilemättä osalle naisista ei vastata taikka niitä pidetään vaihtopenkillä. Eli yleistys tällaisista on hieman haasteellista, toki se asia on fakta omakohtaisella kokemuksella. Taas se sama menee naisten suhteen: jos vaikka 50 miestä laittaa aloitusviestiä (vaikka kuinka mielenkiintoisia) niin ei niistä kaikille vastata. Jättävätkö nämä miehet sitten leikin siihen todeten että "mä jään tästä odottelemaan naisten aloituksia koska en tunnu saavan vastauksia/keskusteluja aikaiseksi". Toivottavasti ei ja samaa toivon naisille, koskaan ei voi tietää tarinaa toisen ihmisen tilanteesta taikka tekemisistä. Jos kummatkin osapuolet istuvat käsiensä päällä niin kyllähän deittailukulttuuri näivettyy tosi pahasti.
Mä aikanaan sain melko paljon aloituksia naisilta tai jos aloitin itse niin myöskin melko hyvällä prosentilla sain edes jotain vastauksia. Viimeisimmällä kerralla otin puolessa tunnissa aiemmin kertomani 12 mätsiä joille laitoin viestiä viimeistään seuraavana päivänä. 8 näistä vastasi edes kerran, 5/8 vastasi useamman kerran.
Muistini mukaan kahden vai kolmen edellisen käyttökerran aikana sain naiselta aloitusviestin minuuttien kuluessa siitä kun olin ensin ladannut profiilin nettiin ja mätsännyt ko. naisien kanssa samantien. Ja näiden kanssa kävinkin useammilla treffeillä tai seurustelin koska se aktiivisuus teki heti alkuun ison vaikutuksen itseeni.
 

Antipro

Tukijäsen
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
187
Tilastomiehille voisi samaa teemaa muotoilla, että on varmasti totta, että keskimäärin ihmiset käyttäytyvät tietyllä tavalla ja saavat tällä tavoin niitä keskimääräisiä tuloksia. Jos ei halua sitä tilastollisesti keskimääräistä lopputulosta, niin sitten pitää varmaan toimia eri tavalla kuin se keskimääräinen kilpailija? Näin, jos kuvittelee että maailma on tilasto, elämä nollasummapeli ja kohtalosi ennalta (keski)määritetty. Jos taas olet oman onnesi seppä niin ajattelet omilla aivoillasi ja muokkaat toimintaasi siitä keskinkertaisesta floodausstrategiasta, joka ei selvästikään toimi. (Tosin keskimäärin on varmasti totta että parikymppiset neidot eivät innostu keski-ikäisten setämiesten lähestymisistä, sille ei varmaan voi mitään. Huom! Edellinen lause ei ole tarkoitettu MAT vahvistukseksi.)

En tiedä mitään tinderin algoritmista, mutta kuvitellaan skenaario että se pyrkisi syöttämään edes ajoittain tilastollisesti kiinnostavia/vuorovaikutusta synnyttäviä profiileita toisilleen. Taloudellinen perustelu voisi olla että lisää aktiivisia naisia —> lisää tilaajia. Ilmeisesti naiset keskimäärin tykkäävät profiileista joissa on x määrä tekstiä, josta seuraa vuorovaikutusta - viestejä - keskimäärin todennäköisemmin. Eli kannattaisiko panostaa tekstiin vai swaippailuun, jos on teoreettinen mahdollisuus että algoritmi palkitsee vuorovaikutusta lisäävästä toiminnasta? Ylipäätään, jos miesten profiilit on keskimäärin paskoja ja miehet keskimäärin vain swaippaa menemään päivästä toiseen keskimäärin paskoin tuloksin, niin millä toimintamallilla saat keskimääräisestä poikkeavia tuloksia? Oli välissä se algoritmi tai ei?

Algoritmi eli ei, mutta kuulostaa että asetelmat ja valitukset eivät ole muuttuneet nettideittailun alkuhämäristä. Mieslaumat eivät jaksa laittaa yhtään ylimääräistä tikkua ristiin kun ei se kuitenkaan kannata, joten sisältököyhiä massaviestejä kaikille naisoletetuille, profiilin lukeminen vapaaehtoista, mutta ajanhukkaa. Naiset hukkuvat paskoihin viesteihin (ei kosketuspintaa, jäätävän keskikertaiset profiilit), kyynistyvät ja passivoituvat. Mitä voisi tehdä toisin?
TLDR: tee samaa asiaa päivästä toiseen mutta odota joka päivä kuitenkin erilaista lopputulosta. Play stupid games, win stupid prizes.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 424
Taas se sama menee naisten suhteen: jos vaikka 50 miestä laittaa aloitusviestiä (vaikka kuinka mielenkiintoisia) niin ei niistä kaikille vastata.
Itse en ole tätä Tiderpeliä pelannut, mutta eikös siinä ole sen naisen pitänyt "svaipata oikealle" ne kaverit joilta viestiä tulee? Varmaan koko pelin suurin ongelma on juurikin se että pistetään oikealle henkilöitä joille ei edes yhtä viestiä haluta laittaa.. Mikä järki?
 

Antipro

Tukijäsen
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
187
Itse en ole tätä Tiderpeliä pelannut, mutta eikös siinä ole sen naisen pitänyt "svaipata oikealle" ne kaverit joilta viestiä tulee? Varmaan koko pelin suurin ongelma on juurikin se että pistetään oikealle henkilöitä joille ei edes yhtä viestiä haluta laittaa.. Mikä järki?
No just tämä. Varsinkin naiset keräävät näitä mätsejä satoja (tai jopa tuhansia) aikomattakaan keskustella näiden kanssa saati sitten käydä treffeillä. Jonkinlaista egobuustia se varmaan on. Itse olen muistaakseni laittanut viestiä jokaiselle naiselle jonka kanssa olen mätsännyt. Koska miksi hyväksyisin naisen mätsiksi jonka kanssa en haluaisi lähteä ulos?
 
Liittynyt
04.03.2023
Viestejä
511
Ymmärrän tykkäysten keräämisen, mutta mitä iloa on mätsien keräämisestä?
 
Liittynyt
12.01.2024
Viestejä
5
Yhessä vaiheessa tuli aika agressiivisesti swaipattua oikeaan ja niitä matcheja sitten pikkuhiljaa tippuu, kun tinderin algoritmi päättää laittaa profiilia näytille. Tulee kyllä itsekin ihmeteltyä, miksi näitä tuli swaipattua oikealle kun ei ole mitään mielenkiintoa laittaa viestiä, saati muista edes että olisi kyseistä profiilia swaipannut. En tiedä onko aivan täyttä tuuria tai omaa kuvitelmaa, mutta tuntuu että matcheja/likejä tulee pieninä "ryppäinä" muutaman päivän välein, aivan kuin profiili olisi ajoittain enemmän esillä, ja sitten on taas tosi hiljaista.

Olen kyllä nyt muuttanut filosofiaani tämän suhteen, koska miksi edes laittaisin likeä jos en varmasti halua aloittaa keskustelua henkilön kanssa? Ehkä kumpuaa jostain omasta epävarmuudesta, että jos nyt vaan jonkun saisi. Mutta eipä se epäsopivista tykkääminen sitä yhtään helpota.
 

Antipro

Tukijäsen
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
187
Ymmärrän tykkäysten keräämisen, mutta mitä iloa on mätsien keräämisestä?
Siis puhutaanko tykkäämisten keräämisessä siitä kun olet maksanut Tinderistä ja näet ketkä ovat sinusta tykänneet? Mä olen aina kuvitellut että mätsi ja tykkäys on periaatteessa sama asia puhekielessä. Mä en ole koskaan maksanut Tinderistä niin mä en tarkkaan tiedä miten se maksullinen toimii.
 
Liittynyt
04.03.2023
Viestejä
511
Siis puhutaanko tykkäämisten keräämisessä siitä kun olet maksanut Tinderistä ja näet ketkä ovat sinusta tykänneet? Mä olen aina kuvitellut että mätsi ja tykkäys on periaatteessa sama asia puhekielessä. Mä en ole koskaan maksanut Tinderistä niin mä en tarkkaan tiedä miten se maksullinen toimii.
No siis joo on sama asia, eikä siis tykkäyksiä kai sen kummemmin tarvi "kerätä", niitä tulee jos tulee. Mutta mitä lisäarvoa tuo se, että sitten mätsää jonkun kanssa? Se nyt kuitenkin tarkoittaa, että on tykätty molemmin puolin siitä toisesta. edit. siis jos ei kuitenkaan halua treffata/jutella sen mätsinsä kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Antipro

Tukijäsen
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
187
No sitä mäkin tässä ihmettelen! Miksi niitä pitää ottaa sitten se tuhat jos ei ole aikomustakaan treffata. Luulisi sen tykkäysten riittävän eikä tarvisi naputella niitä mätsejä niistä tykkäyksistä.
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 586
No sitä mäkin tässä ihmettelen! Miksi niitä pitää ottaa sitten se tuhat jos ei ole aikomustakaan treffata. Luulisi sen tykkäysten riittävän eikä tarvisi naputella niitä mätsejä niistä tykkäyksistä.

Niin siis kuka näin on tehnyt, paitsi jotkut miehet?



Silloin kun Tinderissä olin, niin tykätyt miehet olivat noin yksi sadasta. Ei siinä paljon mätsejä kerääntynyt :smoke:
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 312
Jos naiset haluaa sitä, että mies pitää häntä spesiaalina sekä on valmis antaa sen effortin ja näyttää, että this is it.
Miten voi pitää mentaaliteetin yllä, että "tämä on spesiaali" ja laittaa uniikimpaa effortia, jos pakit tulee aina? :D

Aamun mutuiluja!
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Jos naiset haluaa sitä, että mies pitää häntä spesiaalina sekä on valmis antaa sen effortin ja näyttää, että this is it.
Miten voi pitää mentaaliteetin yllä, että "tämä on spesiaali" ja laittaa uniikimpaa effortia, jos pakit tulee aina? :D

Aamun mutuiluja!
Keskustellaankohan me samasta asiasta, kun puhutaan effortista ja siitä, että ihmiset pitäisi kohdata yksilöinä? Minusta tuntuu, että ei. Vaikuttaa siltä, että miehet herkästi tulkitsevat tämän niin, että naiset odottavat punaista mattoa ja prinsessakohtelua, mutta siitähän ei ole kyse - ellei sitten ole mt-tapaus tai asiassa ole sukupolvien välisiä eroja. Ensimmäisillä tapaamisilla effortiksi riittää hyvä käytös, siisti ulkoasu ja aito uteliaisuus toista kohtaan.

Minusta olisi creepyä, jos vieras mies nostaa liikaa jalustalle ja yrittää miellyttää. Kukat, illalliset ja lahjat ensimmäisillä tapaamisilla ovat ihan overkill, ja kuuluvat vakiintuneeseen suhteeseen ja siihenkin vain, jos sellainen asianosaisista luontevalta tuntuu. Eiköhän valtaosa naisista toivo kohdeltavan ihan vain tasaveroisena ihmisenä, joka kuitenkin on oma yksilönsä. Jos tosimielellä tutustutaan, niin siitä yksilöstähän, henkilön yksilöllisistä ominaisuuksista, pitäisi nimenomaan olla kiinnostunut. Jos tämä yksilö alkaa sitten tutustumisen myötä vaikuttaa erityisen kiinnostavalta, niin effortia lisätään kiinnostuksen suhteessa.

Prinsessakohtelun ja tympeän, epäkiinnostuneen liukuhihnakohtelun väliin mahtuu aika paljon spektrin muitakin värejä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 312
Naisia ei nosteta jalustalle, ei tietenkään. Prinsessakohtelua saa vain jos toinen on sen arvoinen, eli arvostaa myös sitä mitä mies oikeesti tekee, eli nää nyt ei ole ensitreffin juttuja noin muutenkaa.
Pointtina oli tässä se, että mikä on se juttu just, miten nainen kokee olevansa spesiaali muiden joukossa. Mut yksinkertaisesti jos se on minimissään sitä, että on kiinnostunut toisesta yksilönä ja tämän elämästä, niin sittenhä tässä on mennyt ihan hyvin :) Ja siis ei voi tietenkään sanoa etteikö olisi ollut rutkasti hyviä treffejä taustalla. Se miksi asiat ei etene voi olla vaan tätä nykyaikaa ilman että omalla pärställä ei loppupeleissä ole tekemistä. Tarjontaa on ja en varmaan ole naisen puolelle erottunut joukosta mikä olisi tehnyt itsestäni uniikimpaa tälle, tiedä sitten.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 849
Niin siis kuka näin on tehnyt, paitsi jotkut miehet?



Silloin kun Tinderissä olin, niin tykätyt miehet olivat noin yksi sadasta. Ei siinä paljon mätsejä kerääntynyt :smoke:
Miehillä tuossa on se, kun mätsejä tulee niin harvoin, niin tulee helposti houkutus optimoida ajankäyttöään ulkoistamalla alkukarsinta naisille.

Tosin yksi sadasta on *todella* vähän, siinä vaiheessa todennäköisesti vaatimustaso on jo melkoisen korkea...
 

Antipro

Tukijäsen
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
187
Niin siis kuka näin on tehnyt, paitsi jotkut miehet?



Silloin kun Tinderissä olin, niin tykätyt miehet olivat noin yksi sadasta. Ei siinä paljon mätsejä kerääntynyt :smoke:
Käytännössä jokainen nainen kenen kanssa olen tinderöinnistä keskustellut. En treffaamiemieni naisten kanssa kuitenkaan vaan kavereiden. Syytä tähän en tiedä miksi he näin tekevät, veikkaamani egobuusti sekä varmaan se "kulman takana saattaa olla parempaa tarjolla".
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 586
Tosin yksi sadasta on *todella* vähän, siinä vaiheessa todennäköisesti vaatimustaso on jo melkoisen korkea...

Siitä on jo muutama vuosi, mutta en ollut täysin vakavissani liikkeellä ts. ahdisti vielä liikaa ajatuskin oikein mistään. Vaatimustaso oli se, että henkilö vaikuttaisi jotenkin minulle sopivalta, eli profiilista tulisi esiin jotain yhtymäkohtia. Ei siis esimerkiksi alusvaatemalli-huippukirurgi-miljonääri - vaatimustaso :smoke:

Mutta tuosta on jo aikaa, ja ajat ovat varmaan sillä välin muuttuneet.
 

4play

(■_■¬ )
S Y N T H W A V E
NOSTO
Liittynyt
27.08.2018
Viestejä
340
Kukat, illalliset ja lahjat ensimmäisillä tapaamisilla ovat ihan overkill, ja kuuluvat vakiintuneeseen suhteeseen ja siihenkin vain, jos sellainen asianosaisista luontevalta tuntuu.
Heh. Sattuipa eräänä vuonna Ystävänpäivä sunnuntaiksi ja samaan viikonvaihteeseen toiset viikonlopputärskyt daamin luona. Tilasin paikallisesta kukkakaupasta liikkeen pienimmän kimpun kotiinkuljetuksella, toki vähän etukäteen vaivihkaa lempiväriä kysellen.

Väärä liike selvästi, kun samana iltana tuli pakit ja selitykset oli luokkaa "en ole tottunut tuollaiseen panostukseen, mitä sulla on".

Takaisin Neil Straussin The Gamea lukemaan :interested:
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 312
Siitä on jo tovi, mutta annoin daamille yhden ruusun kolmansilla reffeillä. Safkat kyl vedettiin puokkiin :D Neljänsiä ei enää tullut.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 312
Mä oon saanu toisilla treffeillä (mun luona) suklaalevyn, se oli ihana mut oonkin tunnetusti helppo ja vähään tyytyväinen :rofl:
Yhdellä daamilla oli melkee meidän reffipäivänä synttärit niin vein Noccon (piti näistä) ja semmosen söpön pienen kissa pehmolelun (hänellä oli siis kaksi kissaa). Halaili sitä pehmolelua melkein koko reffien ajan :D
Ja siis älkää nyt ymmärtäkö väärin tätäkään elettä. Ei mulla ollut mitää taka-ajatuksia. Toinen tuli tosi iloiselle päälle, ja itelle myös :)
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Yhdellä daamilla oli melkee meidän reffipäivänä synttärit niin vein Noccon (piti näistä) ja semmosen söpön pienen kissa pehmolelun (hänellä oli siis kaksi kissaa). Halaili sitä pehmolelua melkein koko reffien ajan :D
Ja siis älkää nyt ymmärtäkö väärin tätäkään elettä. Ei mulla ollut mitää taka-ajatuksia. Toinen tuli tosi iloiselle päälle, ja itelle myös :)
No juu, näissä tarvitaan vaan tilannetajua. Jos nainen vaikuttaa kaikin puolin olevan yhtälailla innostunut ja messissä, niin voihan sitä jotain pientä, etenkin jos on menossa toisen kotiin ja on vaikka tarkoitus istua iltaa/syödä hyvin tms. Aivan kuten toimisit minkä tahansa kyläkutsun saatuasi.

Mutta ehkä kuitenkin pääsääntöisesti ne sellaiset ex tempore kukkapuskat ja suklaarasiat kuuluu elokuviin ja 1950-luvulle.
 

Antipro

Tukijäsen
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
187
Heh. Sattuipa eräänä vuonna Ystävänpäivä sunnuntaiksi ja samaan viikonvaihteeseen toiset viikonlopputärskyt daamin luona. Tilasin paikallisesta kukkakaupasta liikkeen pienimmän kimpun kotiinkuljetuksella, toki vähän etukäteen vaivihkaa lempiväriä kysellen.

Väärä liike selvästi, kun samana iltana tuli pakit ja selitykset oli luokkaa "en ole tottunut tuollaiseen panostukseen, mitä sulla on".

Takaisin Neil Straussin The Gamea lukemaan :interested:
Mä olen setämiehenä tyytyväinen että treffailemani naiset (tätinaisia) ovat ottaneet treffeille viemäni kukat sellaisena kuin ne ovat tarkoitettu: pienenä romanttisena eleenä. Jos mä haluan ilahduttaa naista viemällä kukkia hänelle ja tästä nainen ahdistuu/loukkaantuu/joku negatiivinen tuntemus niin pitää olla itse onnellinen että väistää luodin.
Mä olen hämmentynyt siitä miten monimutkaiseksi ihmiset tekevän pariutuminen tänä päivänä.
Yksille ensitreffeille kesäaikaan mä menin naista vastaan bussiasemalle (hän tuli kauempaa mua tapaamaan eikä omistanut autoa), olin pukeutunut kuten treffeille pukeudutaan ja mulla oli kukkakimppu hänelle mukanani. Menin hyvissä ajoin odottamaan bussia etten olisi myöhässä niin ette usko jokaisen asemalla olleen naisen uteliaisuutta mua kohtaan asemalla (ei siis mitään semmoista kiinnostusta) koska selvästi näkivät että odotin treffikumppania (tai tyttöystävää/vaimoa) saapuvaksi.
Se oli niin silmiinpistävää ettei edes miehenä sitä voinut olla havaitsematta. Selkeästi he odottivat näkevänsä ketä mä odotin tulevaksi että saavat päivittäisen tirkistely/sopo-annoksensa.
Enkä mä tarkoita sitä että veisin jonkun kukkakaupallisen ruusuja treffeille näyttääkseni että rahaa on tai muuten jotain yliampuvuutta.
 

4play

(■_■¬ )
S Y N T H W A V E
NOSTO
Liittynyt
27.08.2018
Viestejä
340
Jos mä haluan ilahduttaa naista viemällä kukkia hänelle ja tästä nainen ahdistuu/loukkaantuu/joku negatiivinen tuntemus niin pitää olla itse onnellinen että väistää luodin.
En oikein ihan joka kerta haluaisi tarttua tähänkään. Turhauttaa lähinnä, kun tosi kivasti mennyt siihen asti ja sitten joku väärä liike niin homma meneekin vihkoon. Aivan uskomattomia meriselityksiä kuullut vuosien varrella ja aina ne pystyy yhdistämään johonkin tiettyyn tapahtumaan tai tekemättä jättämiseen.

Horsmien ostamista olen kuitenkin jatkamassa sopiviksi katsomissani paikoissa :cigar2:
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
En jaksa uskoa, että mikään yksittäinen asia sentään koskaan yksin mitään ratkaisee, mutta se yksittäinen asia voi olla viimeinen varmistus jollekin tunteelle tai ajatukselle, joka on kytenyt jo muutenkin. Esimerkkinä se kukkapuska: jos miehestä on tullut hiukan epätoivoiset tai vaikkapa teennäiset fibat, niin se kukkapuska voi olla silloin viimeinen niitti, joka tappaa kiinnostuksen. Siitä huolimatta, että tulkinta kukkapuskasta epätoivoisuuden tai teennäisyyden merkkinä voikin olla väärä. Ymmärrän, että miehelle naisen toiminta voi näyttäytyä mielivaltaiselta ja irrationaaliselta, koska nainen ei välttämättä itsekään pysty (tai halua) nimetä niitä muita asioita, joista se jokin negatiivinen fiilis kumpusi. Näin ollen näyttää päälle päin siltä, että yksi ainut kukkapuska pilasi koko jutun.
 
Liittynyt
07.08.2017
Viestejä
162
En oikein ihan joka kerta haluaisi tarttua tähänkään. Turhauttaa lähinnä, kun tosi kivasti mennyt siihen asti ja sitten joku väärä liike niin homma meneekin vihkoon. Aivan uskomattomia meriselityksiä kuullut vuosien varrella ja aina ne pystyy yhdistämään johonkin tiettyyn tapahtumaan tai tekemättä jättämiseen.
Jos koko homma kaatuu sen lahjan ostamiseen tai sen ostamatta jättämiseen, oli se sitten kukkia tai pehmolelu, niin tuskin jatkoistakaan olisi tullut mitään. Siitä saa vain hyvän tekosyyn kun ei suoraan voi sanoa.
Ja jos kuitenkin todella on niin että vedetään lahjan antamisesta herneet nenään niin ainakin itse antaisin olla omissa oloissansa.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
518
Luulen, että se kukkapuska tai sen puute ei ole perimmäinen syy jos ei lähde lentoon. Voi toki olla se viimeinen niitti.

EDIT: Olis pitäny lukea tuo AnnaKoon viesti ennen oman viestin lähetystä eli sama asia, mutta paremmin avattuna :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
794
Tässä täytyy myös muistaa että eri ikäisille toimii eri jutut. Tuo kukkapuska on varmasti vanhemman sukupolven juttuja missä nuorempi neitokainen ottaisi vastaan mielummin vaikka Steam lahjakortin :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Aloin nyt tosissani miettiä, mistä mulla johtuu tämä hiukan kielteinen asenteeni romanttisia huomioimisia kohtaan ekoilla tapaamisilla. Mahdollisia syitä:
- En ole sellaisella old school tavalla romantikko.
- Kukat ja lahjat ovat vaivaannuttavia treffeillä, koska ne tuntuvat päälleliimatuilta ja teennäisiltä.
- Kukkien ja lahjojen tuominen naiselle trefeillä alleviivaa vanhoillisia käsityksiä sukupuolirooleista, joihin en muutenkaan lainkaan istu.
- En osaa ilahtua kukista ja lahjoista vain siksi, että kuuluisi. Kuullostaa ylimieliseltä ja kiittämättömältä, mutta toisaalta en mäkään ole koskaan ostanut puolisolleni lahjaksi sukkia ja kalsareita, vaan jotakin mistä olen tiennyt hänen aidosti ilahtuvan. Kaikki naiset eivät siis edes pidä kukista (en minäkään kaikista, ja joitain en voi pitää sisällä esim. voimakkaan tuoksun vuoksi).
- Kukat tai muu romanttiseksi tarkoitettu luovat muutenkin paineistettuun tilanteeseen lisää sellaista painetta, että tässä pitäisi tuntea nyt jotain romanttista.
- Kukat ja lahjat herättävät tunteen, että ollaanko minua yrittämässä ostaa tai voidella jotenkin.

Taas se disclaimer jonka liian usein unohdan: nämä eivät edusta kaikkien naisten ajatuksia, mutta toisaalta olen varma ettei vain omianikaan.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Tässä täytyy myös muistaa että eri ikäisile toimii eri jutut. Tuo kukkapuska on varmasti vanhemman sukupolven juttuja missä nuorempi neitokainen ottaisi vastaan mielummin vaikka Steam lahjakortin :D
En mä tiedä millä vuosikymmenellä syntyneille kukkakimput olisi joku yleinenkin juttu? Treffailin ekan kerran ysärillä, ja kyllä silloinkin kukkakimpun saaminen olisi ollut yhtä outoa kuin nykyään. Ei siis välttämättä aina huono asia, mutta outoa ja poikkeavaa.
 

4play

(■_■¬ )
S Y N T H W A V E
NOSTO
Liittynyt
27.08.2018
Viestejä
340
Tässä täytyy myös muistaa että eri ikäisile toimii eri jutut. Tuo kukkapuska on varmasti vanhemman sukupolven juttuja missä nuorempi neitokainen ottaisi vastaan mielummin vaikka Steam lahjakortin :D
Jooh pelisilmäähän nämä tilanteet aina vaatii. Ystävänpäivä yhdistettynä siihen, että herättiin siinä samasta sängystä oli mun silmissä liki suora syöttö lapaan, että kyllä tämä päivä täytyy huomioida jotenkin. Oli siis kirjaimellisesti semmoinen kahvikuppiin menevä kimppu, eikä mikään häitä varten teetetty asetelma :whistling:
 
Liittynyt
07.08.2017
Viestejä
162
Jooh pelisilmäähän nämä tilanteet aina vaatii. Ystävänpäivä yhdistettynä siihen, että herättiin siinä samasta sängystä oli mun silmissä liki suora syöttö lapaan, että kyllä tämä päivä täytyy huomioida jotenkin. Oli siis kirjaimellisesti semmoinen kahvikuppiin menevä kimppu, eikä mikään häitä varten teetetty asetelma :whistling:
Varmempi jättää kukkaostokset korkeintaan syntymäpäiviin ja sittenkin vasta kun on valitettu ettei ikinä osta.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
35
Uuteen ihmiseen tutustuessa tulee pakosti tilanteita jolloin molempien toiveet ja teot ei kohtaa, mutta toisaalta nuo on tuhannen taalan paikkoja nähdä miten 'virheistä' päästään eteenpäin ja yli. Vaikka tuo kukkapuska esimerkki - niin on ihan eri asia tyrmätä saadut kukat kuin tyrmätä vaikkapa taustalle ollut toisen kiintymyksen osoitus. Koska tästä päästään sitten vielä tärkeämpään vaiheeseen, pystyttekö kommunikoimaan toisillenne avoimesti sitä mitä ette halua ja sen mitä oikeasti haluatte, miten ja koska. (ja juu eihän nää koskaan ole kenelläkään täysin kirkkaana mielessä, mutta ymmärtänette pointin).
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 190
Viestejä
4 283 962
Jäsenet
71 606
Uusin jäsen
jokuparcel

Hinta.fi

Ylös Bottom