Minun statsit on pyöristettynä ja jälkikäteen arvioituna näin:
- 20 % naismatcheista laittaa avausviestin mulle
- 10 %:lle naismatcheista minä laitan avausviestin
- 15 % matcheistani poistuu alle 2 viikossa ilman että kumpikaan laittaa viestiä toiselle (ehkä lukevat tarkemmin profiiliani, tai lopettavat Tinderin käytön tms)
- 55 % matcheista jää roikkumaan vuosiksi (luonnollinen poistuma ehkä 15 % vuodessa)
Tutkimusten mukaan suurin osa Tinder-keskusteluista alkaa naisen aloitteesta. Se on aivan loogistakin: naiset laittaa keskimäärin Liken vain 3 %:lle miehistä ja miehet 40 %:lle naisista.
Tuon voi esittää myös näin, jos yhdistää Liket ja avausviestin laiton:
- ylin 0,5 persentiili: nainen laittaa Liken ja avausviestin
- seuraava persentiili: nainen laittaa Liken ja vastaa miehen avausviestiin (jos myös muut miehet saavat vastauksen noin 40 % avausviesteistään - varmaan hiukan alle, mutta laitetaan näin niin pysyy simppelinä)
- seuraavat 1,5 persentiiliä: nainen laittaa Liken (näistä viidesosa poistaa matchin suht pian)
- seuraavat 97 persentiiliä: nainen laittaa Disliken (aka punainen raksi)
Miesten näkökulmasta:
- 8 ylintä persentiiliä: mies laittaa Liken ja laittaisi aloitusviestinkin jos vaan match tulee (tässä siis hölmösti, simppeliyden nimissä, oletan että naisen kiinnostavuus miehen silmissä ei lainkaan käänteisesti korreloi sen kanssa tuleeko matchia vai ei...)
- 6 seuraavaa persentiiliä: mies laittaa Liken ja vastaa naisen avausviestiin
- 26 seuraavaa persentiiliä: mies laittaa Liken, mutta ei koskaan laita naiselle viestiä, riippumatta siitä saako naiselta avausviestin vai ei
- 60 seuraavaa persentiiliä: mies laittaa Disliken
Monia naisia Tinder-profiilien perusteella tuntuu harmittavan miehet jotka tulevat matchiksi, mutta eivät laita aloitusviestiä. Fakta on kuitenkin se että miehet laittavat aloitusviestin ylimmille 8 persentiilille, kun taas naiset vain ylimmälle puolikkaalle persentiilille - ero on siis 16-kertainen miesten hyväksi, eli melko sama kuin aloitteissa livetilanteiden suhteen.
Jos nainen itse laittaa Liken vain kiinnostavimmille 3 %:lle miehistä, niin eikö hänen pitäisi olla tyytyväinen että miehet laittavat aloitusviestin kiinnostavimmalle 8 %:lle naisista? Jos aloitusviestiä miesmatchilta ei kuulu niin et lukeudu miehen silmissä kiinostavimpaan 8 persentiiliin. Haluaisitko edes tuossa tilanteessa saada mieheltä aloitusviestin? Voit toki toisinaan ehkä saadakin (jotkut saattavat heikolla hetkellä madaltaa rimaansa), mutta arvatenkin se viesti tuppaa olemaan jotain yhden sanan ja yhden lauseen välimaastosta.
Jos 80 % naisista laittaa avausviestin jossa on yksi sana, emoji, tai lause, niin tämä tarkoittaa sitä että Tinder-naisista 0,1 % eli promille on minun silmissä creme de la creme, niitä jotka yltävät pimeyden triadin vastakohtaan: Like minulle + avausviesti minulle + siinä on monta lausetta. Tätä taitaa sattua noin kaksi kertaa vuodessa. Keskimäärin ehkä 15 vastaavaa tapausta johtaisi livetapaamiseen. Eli riittää kunhan jaksaa 7-8 vuotta vartoa. Toukokuun lopulla tulee 8 vuotta täyteen. Meneeköhän yliajalle?
Hulluhan se olisi joka vastaavanlaisessa tilanteessa pitäisi Tinderiä parhaana, realistisimpana ja toimivimpana paikkana naistutustumisiin.